Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Alltid fri frakt
Alltid bra priser
Snabba leveranser

http://www.halebop.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Halebop har fått betyget (4.42)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Knappt godkänd
    5 dagar sedan
    Uppdaterat: 5 dagar sedan
    Halebop är makalösa på att casha in från sina kunder. Svindyra fakturor - autogiro är ett måste. Dyra samtal utöver samtalspotten i abonnemanget, som i sig är snålt tilltaget på de billigare abonnemangen. Räkna med påminnelseavgift så fort du missat inbetalning någon dag eller två. Det är ett girigt företag som suger ut varenda krona de kan. Och det går ju inte att prata med dem i tel, bara chatta. De lyckas dra ner på sina egna kostnader - men utan att det gagnar kunden överhuvudtaget. Comviq är billigare/bättre.
  • Dålig
    8 dagar sedan
    Maffia metodernas mästare!
    Halebop den mest oseriösa aktören på marknaden, Halebop skicka mina fakturor till fel adress, en adress jag var skriven på för över 10 år sedan trots att jag angav min nuvarande adress när jag skaffa abonemanget. Jag har dessutom aldrig varit kund hos Halebop tidigare, eftersom Halebop abonnemanget var nytt så visste jag inte när fakturorna skulle börja trilla in så jag avvaktade i ca 2 månader. När jag väl kontakta Halebop så sa Halebop att jag är skyldig att veta när Halebop skickar fakturor, Halebop har absolut inget ansvar, det spelar ingen roll enligt Halebop att fakturan inte skickats till en adress som jag bor på. Totala bluffmakare som använder sig av "straff" avgifter för att krydda fakturor, skulle aldrig anlita dom som leverantör och jag skulle aldrig rekommendera dom.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Pinsam chattsupport och dåligt kundbemötande. Förbokade en telefon men råkade välja fel modell, skulle ändra det några dagar senare men skulle då bli av med min rabatt som jag tidigare fått. Ingen var speciellt intresserad av att hitta någon lösning. Däremot gjorde de själva en felebeställning till mig tidigare som de bad om ursäkt kring och snabbt kunde ändra.

    Finns verkligen bättre operatörer än Halebop nu för tiden.
  • Dålig
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    För mig och min familj har Halebop varit ett riktigt bottennapp, upplever Halebop som riktigt uruselt och inte speciellt bra på att värna om sina kunder. Vi har haft både kontantkort och abonnemang.

    -Dyr operatör
    -Har inte på nått vis bra erfarenheter av support och kundservice (och att få hjälp via chatten är helt omöjligt, de är trevliga, men inget av det som utlovas genomförs - jag rekommenderar att maila så att överenskommelse finns svart på vitt )
    -Köper man extrasurf och man har surf kvar av det efter 6 månader så raderar Halebop surfen och man måste betala på nytt igen vid behov av extrasurf igen. Ingen förvarning utan helt plötsligt är surfen bara borttagen. Extremt snålt och märkligt förfarande. Jäkligt irriterande, Halebop upplevs som giriga som snor surf som man en gång har betalat för.
    -De tar betalt fast deras tjänster inte fungerar och är inte villiga att kompensera för de tider de inte kan leverera sina tjänster
    -Hemsidan strular ofta
    -Halebop verkar ha seriösa problem med laddningen av kontantkort och laddning av extrasurf både på kontantkort och abonnemang, Halebop har vid ett flertal gånger dragit dubbelt
    -Halebop-appen strular alldeles för ofta (och visar överhuvudtaget inte fullständig information för kontantkort)
  • Utmärkt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Bra lågprisalternativ med bra villkor, hade fingret på avtryckarknappen och tänkte välja Halebop (kom från 3). Efter konsultation med storesyster valde jag dock Vimla. Trodde Halebop var billigt, men priserna på Vimla var betydligt bättre med tanke på surfpotten man fick. I och med att oförbrukad surf sparas gör att jag inte längre behöver vara orolig över att den tar slut. Är man student som jag blir det i princip gratis. Nackdelen är att supporten enbart nås per mail.. Beställ via följande länk så får du ytterligare 10kr rabatt/månad + halva priset i 3 månader:
    https://vimla.se/?201808180937222255

    (Välj lägsta surfalternativet, och uppgradera först när befintlig surf är slut. Absolut mest fördelaktigt ekonomiskt sett)
  • Usel
    4 mån sedan
    Riktigt dålig kundtjänst. Värnar inte om sina kunder.
    Ta en annan operatör!
  • Ganska dålig
    9 mån sedan
    Tar betalt flera gånger vid tankning online och Halebops chatt support skyller på att min bank ska plocka bort en av dessa dubbla,
    ringer då upp min bank som säger att det är draget 2 gånger samt att Halebop har fått dessa betalningar redan så dom ska göra retur betalning till min bank. Fult att erbjuda 25 extra per 100:- tankning när man tar 200:- extra betalt.
  • Knappt godkänd
    10 mån sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
    Funkar bra som operatör men inga bra rabatter längre på iPhone om man skaffar abonnemang riktigt dåligt, kostar lika mycket nästan som att köpa i butik utan abonnemang.
    Sen student rabatten är ett påhitt tror jag, de ger 70kr i rabatt på abonnemanget rubbet mellan men höjer sedan priset på telefonen med 50kr jämfört med att köpa utan student rabatt så i verkligheten är det bara 20kr rabatt man har fått.
    Inte värt att skaffa ett abonnemang längre.
  • Perfekt
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
    Tycker de har konkurrenskraftiga priser och halebop/telia har bäst teckning i landet. Har aldrig upplevt problem med hastigheten. Chatten har hjälpt mig flera gånger med olika ärenden och jag tycker det har gått smidigare och snabbare än all telefonsupport jag haft erfarenhet av sedan tidigare. Trevliga har de varit också. Vid tecknande av abonnemanget så fanns ett erbjudande om 3 månaders gratis försäkring. Detta var ju en fint erbjudande så jag tackade ja. Eftersom jag är försiktig med min elektronik så tänkte jag att jag behövde hålla koll på gratisperioden så att jag kunde avsluta tilläggstjänsten när gratisperioden gick ut. När två dagar av gratisperioden kvarstod tog de kontakt med sms och gav mig möjlighet av avsluta tjänsten. I alla andra fall jag varit med om har man själv behövt ta reda på detta och man kan ha betalat för en tjänst som man inte behöver flera månader. Fortsätt på inslagen väg Halebop!
  • Perfekt
    10 mån sedan
    Har ett Fast Pris kontantkort hos dem och är väldigt nöjd. Har blivit bjuden på gratis surf då och då.
  • Usel
    10 mån sedan
    Ockerpriser på extrasurf (utöver den mängd surf som finns i abonnemanget) kostar dubbelt så mycket som samma mängd surf som ingår i abonnemanget, I övrigt fungerar det bra i Telias nät.
  • 2018-10-20 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Ganska dålig
    1 år sedan
    -
    Supporten håller inte vad de lovar. 2 gånger har de lovat att ändra något vilket de inte har gjort.

    Tycker att jag ska vänta flera dagar och återkomma på nytt med samma ärende. Lägg det i "pipen" och FIXA DET!

    Har varit tvungen att kontakta dem 9 gånger på ett halvår p.g.a deras strul med erbjudande och fakturor.

    +
    Bra täckning.
  • Ganska dålig
    1 år sedan
    Öppnade ett abonnemang till min dotter.
    Jag har aldrig varit med om ett tele/bredbandsföretag som har så dålig service och klumpigt sedan Glocalnet (och det säger inte lite)

    T. ex. Hur i hela friden tänker de över att man måste ladda ned och skicka in autogiro medgivande istället för att bara kunna göra det via banken eller via deras egen hemsida?

    Välkommen till 2018
  • Ganska dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställer en mobil med en angiven leverans, som bara skjuts upp och får inte ens byta färg på mobilen(mot en modell som finns i lager).
    Verkligen noll service.
  • Mycket bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    bra täckning
    nice telefoner
    samma surf i hela eu/ess
    gg ez like lot
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Bra täckning
    Okey pris
    Snabb och bra service i chatten
    Trevlig personal på säljlinjen
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde en ny telefon långt tid innan lanseringsdatumet.
    Abonnemanget började gälla redan inom 2 veckor och fick börja betala för telefonen som jag inte fått. Försökte ångra köpet vilket jag inte fick för Halebop. Cirka 2 månader gick innan jag fick telefonen efter lanseringen.
    Telefonen var då DOA. Försökte returnera och häva köpet. Men Halebop nekade.
    Gick ytterligare cirka 2 månader innan jag fick tillbaka telefonen. Med exakt samma fel. Fick skicka telefonen till deras servicelager igen. Fick tillbaka den efter 2 veckor. Med samma fel. Fick skicka in den igen och ringa upp dom och fråga vad dom höll på med. Denna gången skulle dom skicka den vidare direkt till leverantören.
    Jag försöker häva köpet till Halebop efter de 3 felaktigt reparerade gångerna vilket dom fortfarande nekar att ta.
    Tar ytterligare ca 2 månader innan jag får tillbaka telefonen nu med en icke funktionell kamera vilket var en av huvudsyften att jag beställde just denna mobil.

    Jag fick köpa en telefon kontant från annan firma då min gamla hade gått sönder. Ingen ersättning's mobil eller dylikt från Halebop. Samtidigt som dom nekade mig den lagliga ångerrätt och 30 dagars öppet köp genom e-handel. Även efter de 3 olika försöken att laga min telefon.Dom vägrade även att skicka ut en ny mobil.
    Kontaktade både KO och ARN i ärendet.

    Kontentan. Jag fick betala för en telefon jag aldrig fick använt samt bunden till abonnemanget. Så det blev VÄLDIGT dyrt.

    Det positiva: Abonnemanget funkade väl hyffsat tycker jag ändå.
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Fungerar uselt, de påstår att det skall vara samma som Telia men det är en lögn.
    Man får bara smulorna från Telias nät!
    Servicen är hemsk, finns ingen riktig kundtjänst utan endast mail eller chat.
    Oavsett om man skriver att man har gjort allt som står i instruktionerna får man bara copy paste från instruktionerna.

    Varje ärende tar timmar av tjat tills de fattar att det inte funkar som det ska.
  • Mycket bra
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Bra
  • Utmärkt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Allt rullar på, inga problem.
    Bra priser, bra hemsida, bra erbjudanden, bra täckning (i Telias nät).

    Dom har inte kundtjänst via telefon, men det vet man ju när man tecknar ett abonnemang (annars är det man själv som läst på dåligt).

    Har haft i ett par år och kan absolut rekommenderas!
  • Dålig
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Abonnemanget blev ganska dyrt iom alla extraavgifter för allting så deras basabonnemang är nog endast för personer som inte ringer alls. Tog 30 minuter att komma fram i kundtjänst för att säga upp abonnemanget.
  • Perfekt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Abonnemanget funkar hur bra som helst. Priset på deras "Rubbet" är helt ok och supporten funkar. Det är resonabla personer som sitter i chatten (ett hett tips, var trevlig - de som svarar i chatten är människor som är anställda för att hjälpa dig men om du bär dig åt som en idiot så...) och jag har alltid fått hjälp.

    Har även behövt skicka in min Lumia 950 på service. Självklart var det fraktfritt. Fattar inte heller snacket om att vänta på avier. Jag har alltid fått ett sms när paketet ankommit utlämningsstället.
  • Perfekt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Skulle beställa en IPhone SE 64gb här. Leveransen var chockerande snabb. Beställde den Kl 15:46 och fick den levererad nästa dag kl 11:20. Rekommenderas starkt!
  • Acceptabel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Var billigast i säkert 15 år för mig. Nu har det börjat komma betydligt bättre alternativ där man kan anpassa priset efter användning. Svårt att se varför man ska behålla Halebop.

    Ett riktigt otyg som halebop och de flesta leverantörer sysslar med är uppsägningstider och bindningstider. Lurar folk in i dyra abb med erbjudanden som "Samsung Galaxy S7 för 499 kr i månaden". Folk ser 499 kr men till slut betalar de då alltså 12 000 för telefoni på två år. Är ju helt sinnes mycket pengar för telefoni?
  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Behöver skicka in min telefon på lagning efter 3 månader efter att touchen bara helt slumpat slutat fungera på ett visst område på telefonen. FÖR att få den kollad måste man själv betala fraktkostnaden in. Visst en liten summa men fan vilket jävla skämt, detta får ju halebop lösa med tillverkarna av prylarna dem säljer. Fungerar inte en vara som den ska bör ALDRIG en konsument åka på kostnaderna, när mitt abonnemang är slut säger jag hejdå till Halebop
  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Usel kundservice, känns som de har förprogramerade knappar med svar på, framför sig. tog över 1,5 veckor för dem att leverera en produkt som alla andra släppte på release dagen, Kompenserar inte heller sina kunder, vilket ett annat företag gjorde när man insåg att man inte kunde leverera produkten i tid.

    Sammanfattningsvis, en usel kundservice! Uselt företag. Avråder starkt från att beställa av dem.!
  • Perfekt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Halebop är bra operatör hälsningar Tomas Zetterström bra mottagning är nöjd med min nya iPhone 6s bra motagnig i Krokom och mycket snabbare tyker jag än iPhone 5s bra kamra med på 12mrga pixel filma i 4k är bra med 3D turts skärm i full HD är bra med med led hälsningar Tomas Zetterström bar att lita på Halebop tog 3dagar bara att få nys telefonen
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Sämsta täckning, sämsta kundservice (chatt),
    Samtalet avbryts, byter till min gamla Tele2
  • Dålig
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Sveriges nöjdaste kunder? Inte jag och min sambo iaf.

    +7 år som kund men nu när det skiter sig får min sambo inget stöd. Tycker det är dåligt att ni inte är mer service-minded.

    Visst, telefonen fick vatten på sig för någon vecka sedan. Men inget hände med den. Den hade hade exakt samma symptom som tidigare. Telefonen har krånglat på samma sätt sen den köptes och har varit på service flera gånger för exakt samma sak och dessutom reparerats för felet(men felet avhjälptes inte). Men nu när det kom vatten i den så ska vi bara köpa att vi ägt en defekt telefon, som vi måste betala av och köpa en ny telefon. Jag förstår att Mobylife har rutiner för vattenskador, men det betyder ju inte mindre att telefonen har varit periodvis obrukbar sen den skaffades.

    Alltså, samma fel 4 gånger. Första gången mjukvaru uppdatering, andra gången byttes något i telefonen och IMEI numret ändrades, därefter fungerade telefonen ett kort tag sen började den krångla igen. Vi orkade inte skicka in den igen där och då eftersom felen är sporadiska och går lite i perioder.
    Telefonen fick lite saft på sig vid nya matbordet (enkelt att komma ihåg händelsen) men inget hände så vi tänkte inte mer på det.
    Vi bestämde att vi ville ha en fungerande telefon innan nästa barn kom och påbörjade ett serviceärende.
    Tredje gången blev telefonen klar direkt när den kom in typ och inga fel hittades, men när den kom hem såg vi felen direkt och filmade detta. Kontaktade Halebop och fick 2 val. En liten Kompensation för att KÖPA en lånetelefon från Telia butik medan telefonen skickas in igen alternativt få teckna ett nytt abonnemang och få det gamla struket. Vi valde såklart kompensation eftersom telefonen ALLTID har krånglat på samma sätt.
    I teliabutiken fick vi veta att dom inte alls gör så och undrade varför halebop sagt så.
    Från verkstaden fick vi sen veta att det fanns fukt i telefonen men inget om vad som faktiskt är trasigt eller om dom hittat felen vi anmält.
    Vi kontaktat Halebop och dom ger oss nummer till Mobylife och säger att vi ska höra av oss igen om Mobylife inte kan hjälpa oss så skulle dom försöka hjälpa oss.
    Mobylife sa att både garanti och reklamationsrätt upphör med fuktskada.
    Vi hör av oss till Halebop som dom bett oss och möts av en helvändning. Dom vill inte hjälpa oss, på något sätt. Upplevdes inte heller som speciellt trevliga denna gången.

    Så ja, vi får betala för att få tillbaka en telefon som alltid krånglat. Vi får fortsätta betala av abonnemanget och telefonen under bindningstiden. Alternativt lösa ut den. Och vi måste köpa en ny telefon som fungerar.

    Man kan argumentera för att det rör sig om lite pengar. Men för halebop är det mindre pengar än det är för oss.

    Halebop vill tydligen inte ha mig och min familj som kunder. Så vi kommer såklart byta.
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Beställde ny mobil från Halebop - Microsoft Lumia 640. Fick den skickad inom ett par dagar. Laddaren fungerade inte och försökte reklamera den. Fick då veta att jag var tvungen att skriva ut returblankett och liknande och skicka den till Mobylife - företaget som sköter deras service. Förklarade att jag inte har tillgång till skrivare. Fick då höra att jag skulle åka till biblioteket (1,5 mil bort) för att skriva ut. Fick sedna förslaget att jag kunde köpa en sådan laddare i teliabutik. Teliabutiken hade den inte. Fick då höra att jag kunde leta reda på en sådan laddare själv i vilken butik jag ville. Hittade inte en sådan laddare. Lyckades till slut få Mobylife att skriva ut returfraktsedlar åt mig. Skickade in laddaren Ett par dagar senare hade jag fått en gammal, använd nokialaddare av dem i ersättning. Fik returnera den. Skrev att jag vill ha en sådan jag skickade in - ny, smidig Microsoft-laddare. Tog flera veckor sedan fick jag en Nokia-laddare ändå... Försökte under tiden få Halebop att skicka mig en ny laddare men inte... Har gett upp nu. Missnöjd som få. Halebop förlorar på detta - 7 kunder som varit det i 3-6 års tid. Så fort våa bindningstider gått ut blir det någon annan leverantör istället!
  • Acceptabel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Varit kund sedan 2006 och är jättenöjd.
    Det enda som jag tycker är sådär är att den enda supporten är via mail eller chatt.
    Jag vill kunna ringa till företaget jag handlar av om det krånglar.
  • Ganska bra
    6 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Varit kund i ett par år och är väldigt nöjd. Billiga samtalspriser och många fria SMS ingår.

    Har även handlat från webbshoppen och där var det snabb och bra hantering!

    Varning dock för att förlänga abonnemang genom telefonförsäljare som ringer när bindningstiden snart går ut. Senast beställdes ett dyrare abonnemang än det jag sagt att jag skulle ha.
  • Perfekt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Ofta kanske man skriver omdöme för att man är förbannad över något eller någon men jag vill denna gång skriva för att jag är nöjd!

    Beställde en Note 4 till min son hos Halebop på nätet, flyttade över telnummer och fick besked på att det skulle ta 2-5 arbetsdagar ..... det tog 36 timmar den låg hos ICA och vi kunde hämta ut den! Allt har funkat perfekt, med telnummer osv. Detta och ett mycket bra pris gör att man inte kan vara mer än helnöjd! 10 stjärnor från oss.
  • Perfekt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Varit kund i 3 år isch. Beställde ny mobil mot förlängning av abbet i onsdags kväll, paketet skickades igår torsdag och nu kom smset om att det finns att hämta ut, fredag. Supernöjd med leveransen! Blev rekommenderad en något bättre mobil med lite högre månadskostnad än den jag efterfrågade, när jag påtalade det fick jag några månader gratis på abbet som motsvarar den ökade månadskostnaden under hela bindningstiden. Det är service. Aldrig haft problem med dess support heller. Full pott!
  • Ganska dålig
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Lotteri att vara kund hos Halebop, och betyget återspeglar det väl. När det går bra går det bra men varannan gång kan man lika gärna slå huvudet i väggen och bränna pengarna. Har lärt mig att ta för vana att alltid prata med deras kundtjänst minst två gånger med samma frågor för svaren är oftast direkta lögner eller direkt felaktiga. Inte sällan kan man få ett "nej, det är helt omöjligt" av en person och fem minuter senare få ett "javisst, det är inga problem" från nästa person. Är man inte tonåring gör man bäst i att handla någon annanstans.
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Beställde en telefon genom deras telefonförsäljare. Skulle få den om fem arbetsdagar. Tiden gick. Efter åtta arbertsdagar tog jag i kontakt med dom då jag inte hade fått någon telefon. Då fick jag reda på att deras "system" hade annulerat telefonen. Fick ingen hjälp mer än att jag skulle ringa dom ingen. Nej tack. Hej då halebop
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Var erbjudande på gratis hörlurar vid köp av mobil med eller utan kombination med abonnemang.
    Så jag bokade mig en Samsung Galaxy Note 4. Efter några veckor fick jag telefonen men inte hörlurarna för att under tiden jag väntade gick erbjudandet ut.

    Det tycker jag var otroligt dålig stil av Halebop och känner mig lurad. När mina 2 år gått ut ska jag INTE förlänga.
    Hörlurarna som erbjöds är inga bra saker men nog bra för att det var en bättre deal att boka på Halebop istället för andra butiker.
  • Mycket bra
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Något har hänt på Halebop, tidigare har det skickat mobil mm dagen efter beställning...
    Jag beställde i söndags (2nov), mobil fanns då och finns även nu i lager...
    och på orderstatus fick jag köplats 1618... Nu (6nov) 3 arbetsdagar efter har jag köplats 1597...
    Lika med, om det fortsätter i samma kö takt kommer jag få mobilen om 228 dagar...
    är detta ett skämt?

    återkommer med status...

    EDIT:
    7 nov FM, nu är telefonen på väg!
    De har tydligen hög belastning.
    Konstig köinfo dock...
  • Usel
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Beställde telefon med abonnemang 19/9. I beställningen står det att den finns i lager och att jag ska ha den inom fem arbetsdagar. Snart tre veckor senare har det fortfarande inte skickats trots att jag två gånger fått beskedet att nu kommer det in och ska skickas. Dålig kundservice och ingen information. Rekommenderas verkligen inte.
  • Usel
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Uppdaterar mitt tidigare inlägg om Halebop då situtationen har utvecklats.

    Efter över 20 dagar utan att Halebop fått igång mitt telefonnummer och abonemang så tappar jag tålamodet med att de inte sätter in tekniker som fixar problemet och enbart ber mig starta om telefonen varje gång jag tar kontakt. Trots att jag beskriver hela problembilden och det finns en felhistorik.

    Med hjälp från telias butik felsökte vi och gav Halebops support felet. De kunde ändå inte se något fel.

    Funkar allt så förstår jag att man är nöjd med Halebop. De som är nöjda med Halebop har aldrig haft med deras kundtjänst att göra. Det är också vad Svenskt Kvalitetsindex säger. Halebop har bäst fakturor och lämpliga abonemang men de har sämst kundtjänst.

    Min rekomendation. Välj en trygg leverantör som hjälper dig om något går fel.
  • Usel
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Krångel från första början och när man sedan behöver hjälp är supportpersonalen inte intresserade av att hjälpa till. Flyttar över till annan operatör...
  • Mycket bra
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    väntar bara på och förlänga 2 år till är så nöjd så hittills !
  • Utmärkt
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Har inte köpt någon telefon från Halebop, men som operatör har jag aldrig haft problem.
    Bra täckning och med bra abonnemang och tillval.
  • Ganska dålig
    7 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Kan inte leverera beställd telefon och tar inte tag i det via supporten. De hävdar att paketet har skickats, men enligt kolli id så har det inte ens gått iväg trots att så skulle ha skett för en vecka sedan. Supporten duckar och slutar svara via chatten.

    Edit: uppdaterar om de löser det.
    Edit2: kom tillslut, fortfarande dåligt skött.
  • Usel
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Jag ska ta det från början. I Mars beställde jag en Xperia z2, en mobilmodell som skulle komma i April men som senare blev framflyttad till tidigt i Maj av Sony. Halebop har självklart inget med det att göra.

    När jag fick min mobil, tror att det var den andra Maj. Jag startade upp mobilen på kvällen och uppmärksammade en död pixel. DOA-ärende. Halebop ville skicka mobilen till verkstan, varpå jag gjorde det direkt. Verkstan meddelar mig att FÖR FÅ döda pixlar finns och därför skickar dom tillbaka mobilen till mig oreparerad.

    Jag har vid det här laget kontaktat Halebop som sagt att dom inte kan göra något. Jag har alltså betalat 6000 kr för en MOBILTELEFON som inte är hel när jag köpt den. Efter att ha varit i kontakt med konsumentvägledaren där jag bor så får jag höra att hen menar att jag ska kräva att Halebop byter ut min mobiltelefon, något som Halebop vägrat tidigare.

    När jag hör av mig till Halebop igen, med den här informationen så händer det saker direkt. Då kopplas reklamationsansvarige in under tiden jag sitter på chatten och en ny mobil utlovas till mig. Yes, perfekt! Då skickar jag tillbaka ENBART kartong och mobil, som vi kommit överens om. Detta var 2014-05-07. Fortfarande väldigt snabb serivce tycker jag.

    Lägg märke till att det var den sjunde Maj som jag blev lovad att Halebop helt enkelt själva skulle byta ut min trasiga vara. Tidigare så har dom refererat till Sonys regler om att två döda pixlar på mobiltelefoner är godkända. Konsumentvägledaren meddelade att jag kan ge blanka tusan i vad Sony säger, mitt avtal om en ny felfri produkt är med Halebop.

    Nåväl. 7/5. Ny telefon.

    Jag väntar ett par dagar och får en returlapp. Jag skickar mobilen. Efter ett tag så hör jag av mig till Halebop och dom säger att dom måste få Kolli-id även om dom har paketet. Kan tyckas märkligt, men dom har säkert sagt det tidigare, det är fortfarande inget som jag direkt skulle skriva det här för. Jag ger dom kolli-id och dom säger att min mobil skulle skickas och komma om 2-3 dagar.

    Nåväl. Jag hör av mig efter ett par dagar och Halebops kundservice säger att dom har problem på lagret. Mobilen ska skickas om 2-3 arbetsdagar. Jag hör av mig en vecka senare och frågar vad som händer och Halebops kundtjänst meddelar att lagret är ok, men att dom inte har skickat min mobil eftersom dom behöver koppa in överordnade.

    Jag refererar till loggen från den sjunde Maj och dom ser även det som skrivits. Dom skickar ändå ingen mobil till mig. Här brister det för mig och jag blir skogstokig. Men men, mobilerna skulle ändå inte skickas den dagen då det var efter skicktid.

    Jag hör av mig dagen efter och säger att dom får ta och skicka min mobil. Jag möts åter igen av en i kundtjänsten som säger att dom inte kommer att skicka min mobil förrän någon sett in i fallet, detta trots löftet 7/5.

    Jahaja. Mina senaste kontakter med Halebop var 28:e resp 29:e, dvs tre veckor från att jag fått löfte om att min mobil ska bli utbytt. Jag får höra att problemet delvis beror på att vi kom överens om att jag skulle skicka tillbaka mobilen enbart, då jag använt hörlurarna så ville jag inte att dom ska skickas tillbaka, beggade.

    Ja, jag föreslår även att dom kan skicka ett paket med en returlapp och jag skickar bara sakerna som jag inte ska ha tillbaka till dom. Det går inte heller. Helt omöjligt.

    Det här är en "recension" som kommer att läggas upp på olika ställen, därav att den kanske inte passar just det här forumet.

    Halebop hörde av sig 30:e och sa att dom kommer att skicka en ny mobil till mig, men inget skulle ha skett utan min konsumentvägledare som sa att jag har rätt att få en felfri produkt oavsett vad Sony säger. Det är Halebop som ska förse mig med produkten. Hade jag inte hört av mig fyra-fem gånger under dom senaste två veckorna så hade jag väl fått vänta en månad till.

    Det här är anledningen till varför Halebop tappat en kund som varit med dom i över 10 år, och dom tappar mig dagen då abonnemanget går ut. Jag betalar gärna mer pengar för bättre service.
  • Utmärkt
    6 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Jag fick min HTC ONE dagen efter beställningen så man kan ju inte klaga på leveranstiden.
    Värre är det otroligt barnsliga sättet man skriver till kunderna. "Tippitopp Halebop", va f-n är det för trams? Hela upplägget känns som att det är till dagisbarn och inte vuxna människor.
  • Perfekt
    6 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Förstår inte det relativt låga betyget. Själv är jag imponerad över hur bra Halebop är. Haft Halebop i över tre år. Jag har ett riktigt bra abonnemang med täckning i hela landet. Snabbt 4G också. Deras support är alltid trevlig och bemötlig, toppen rent ut sagt. Stjärna i kanten för överraskningarna man får vid storhelger m.m.
  • Usel
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Dålig mottagning, trots att det ska vara full fart där vi bor.

    Dålig kundservice, endast chatt och de som sitter där och svarar ger bara massa standardsvar och är helt inkompetenta. Undvik i allra högsta grad!

    Har skickat in autogiro blankett 2 gånger och fortfarande inte fått igång det.
  • Perfekt
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Har haft deras abonnemang i ett år. Mycket nöjd! Alltid teckning med 4g. Aldrig haft några problem. Plus det är billigt!
  • Usel
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Omdömet gäller enbart den urusla täckningen i Telias nät, och den missvisande täckningskartan (som dessutom inte fungerar med gatusökning, eller går att zooma in ordentligt).

    Gäller både i bostaden/garaget ute på landsbygden 20 km S om Jönköping och på arbetsplatsen, centralt i Hovslätt.

    Dålig hörbarhet med tappade ord och avbrutna samtal, både på den privata mobilen med Halebop och och på jobbmobilen med Telia.

    Bytte från Tele2 till Telia i början på 90-talet för att få BÄTTRE täckning, men har sedan hösten -96 i stället fått sämre täckning + problem med samtalskvalitén :(

    Kompletterade med en annan operatör för snart två år sen, och går nu över fullt ut, bättre sent än aldrig...

    Har Telia på det fasta nätet, men det är enbart för att få snabbare service vid problem med luftledningarna från telestationen.