Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Alltid fri frakt
Alltid bra priser
Snabba leveranser

http://www.halebop.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Halebop har fått betyget (2.62)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    1 månad sedan
    Efter ett misslyckat mobilköp med abonnemang och flytt så togs allt tillbaka av elgiganten men halebop valde att mig en räkning för dagarna jag var låst hos dom vilket är en full månad plus att mitt nummer jag flyttade försvann helt så jag öppnade ett kontantkort snabbt och registrerade numret. Borde kunna få bort räkningen eftersom det aldrig blev ett avtal men halebops support vägrar ge en email för tvist och skyller ifrån sig allt. Nästa månad flyttar jag mitt nummer igen och kommer inte tillbaka och inga fler långa avtal..
  • Dålig
    1 månad sedan
    Ingen kundtjänst och svarar efter flera dagar på mejlen. Anslöt e-fakturan och dem drog autogiro och när jag kontaktade dem sa dem att jag inte fick mina pengar tillbaka tyvärr. Utan att jag anslöt autogiro själv. Sjysta det är inte dem.
  • Dålig
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Skyller ifrån sig och vägrar ta ansvar för mobil som var defekt från början. Supporten påstår hela tiden att det ska tas vidare med ansvarig och att de ska återkomma vilket då givetvis inte händer. Det finns helt uppenbart ingen ansvarig hos Halebop som kan ta beslut och lösa kundens problem.

    Jag är inne på min andra Xperia 1 II köpt via Halebop där det tog 6 veckor att byta ut den första enheten. Bara för att jag ska få ytterliggare en defekt mobil och nu svarar man inte ens på hur det ska lösas utan det skylls då på "ansvarige" som man kan konstatera inte finns.
  • Knappt godkänd
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Är lite kluven till Halebop. Jag har skaffat abonnemang plus telefon hos dem (via Elgiganten).

    Tog 10 dagar att få telefonen per post, lite längre än utlovat, men acceptabelt.

    Men jag ville även plocka med mig mitt befintliga nummer från Telia och det var inte så enkelt som man skulle kunna tro. Halebop ägs av Telia och opererar i Telias nät, men är fristående från Telia i praktiken. Det gör att det inte går att flytta numret på något smidigt sätt. En kostnad på 250 kr tillkommer, vilket jag tyckte det vara värt.

    För att kunna flytta ett nummer till Halebop måste numret och tillhörande abonnemang vara avslutat i 3 dagar. Så vid flytt till Halebop så är du utan ditt nummer helt och hållet i 3 dagar. Det är ju inte rimligt, andra operatörer har inte sådana krav
  • Dålig
    5 mån sedan
    Jag vill verkligen varna för Halebop som företag. Har varit en nöjd kund som inte behövt särskilt mycket support tills mitt senaste köp. Och då blev tyvärr deras brister otroligt tydliga. Jag fick en telefon som inte fungerade och skickade tillbaka den 2 dagar efter att jag fått den. Helt inom ångerrätten. De fick tillbaka den och hävdade att de då inte kunde avbryta mitt nya avtal utan att först ominstallera telefonen och för det ville de ha lösenord till mitt Google-konto. Detta vill jag såklart inte ge ut och de säger då att de ska skicka tillbaka telefonen så att jag kan logga ut från Google för att sedan skicka den till dem igen. Inga problem enligt dem med ångerrätten " du har ju faktiskt skickat tillbaka telefonen " har jag i ett mail från dem. Och det är här problemen hopar sig. Ingen telefon kommer. Jag mailar och chattar men ingen ge mer svar än att den inte är skickad. Tillslut efter 3 veckor svarar en tjej att hon ska ordna det och 2 dagar senare skickas telefonen. Vad som hinner hända under dessa veckor är att de fakturerar mig för telefonen (som jag enligt dem har ångrat) och de kan intr justera fakturan utan ger mig 30 dagar extra att betala den på medan de "utreder ärendet". Så sent som idag kollade jag min bank men kan inte se att betalningstiden är ändrad. Jag chattar med dem och ber dem lösgöra mitt nummer så att jag kan skaffa abonnemang hos en annan leverantör, detta vägrar de om jag inte betalar en slutfaktura eftersom jag har "ett bindande avtal " hos dem. Ett som jag ff via mail fått bekräftat att jahvhar upphävt . Jag har gång på gång bett ar4 en ansvarig eller liknande ska ringa mig men får till svar att det inte finns någon sådan och att de, håll i er nu, inte har någon telefonlinje. Alltså ett mobilföretag utan telefoner. Mitt ärende hänger ff i luften och jag väntar spänt på att se vad som händer härnäst.
  • Dålig
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    Fick en engångsavgift på 299:- efter jag beställt från deras hemsida. Står INGET om det på deras hemsida när man beställer eller i något av villkoren. Mycket märkligt.

    Uppdatering: Det var tydligen något fel hos dem så jag fick 3 månader extra....men väldigt dåligt att skicka ut felaktig faktura.
  • Dålig
    11 mån sedan
    Uppdaterat: 11 mån sedan
    Ett riktigt fiasko till företag är halebop i alla kategorier -något sämre finns helt enkelt inte på marknaden!
  • 2019-12-05 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Knappt godkänd
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Halebop är makalösa på att casha in från sina kunder. Svindyra fakturor - autogiro är ett måste. Dyra samtal utöver samtalspotten i abonnemanget, som i sig är snålt tilltaget på de billigare abonnemangen. Räkna med påminnelseavgift så fort du missat inbetalning någon dag eller två. Det är ett girigt företag som suger ut varenda krona de kan. Och det går ju inte att prata med dem i tel, bara chatta. De lyckas dra ner på sina egna kostnader - men utan att det gagnar kunden överhuvudtaget. Comviq är billigare/bättre.
  • Dålig
    1 år sedan
    Maffia metodernas mästare!
    Halebop den mest oseriösa aktören på marknaden, Halebop skicka mina fakturor till fel adress, en adress jag var skriven på för över 10 år sedan trots att jag angav min nuvarande adress när jag skaffa abonemanget. Jag har dessutom aldrig varit kund hos Halebop tidigare, eftersom Halebop abonnemanget var nytt så visste jag inte när fakturorna skulle börja trilla in så jag avvaktade i ca 2 månader. När jag väl kontakta Halebop så sa Halebop att jag är skyldig att veta när Halebop skickar fakturor, Halebop har absolut inget ansvar, det spelar ingen roll enligt Halebop att fakturan inte skickats till en adress som jag bor på. Totala bluffmakare som använder sig av "straff" avgifter för att krydda fakturor, skulle aldrig anlita dom som leverantör och jag skulle aldrig rekommendera dom.
  • Dålig
    1 år sedan
    Pinsam chattsupport och dåligt kundbemötande. Förbokade en telefon men råkade välja fel modell, skulle ändra det några dagar senare men skulle då bli av med min rabatt som jag tidigare fått. Ingen var speciellt intresserad av att hitta någon lösning. Däremot gjorde de själva en felebeställning till mig tidigare som de bad om ursäkt kring och snabbt kunde ändra.

    Finns verkligen bättre operatörer än Halebop nu för tiden.
  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    För mig och min familj har Halebop varit ett riktigt bottennapp, upplever Halebop som riktigt uruselt och inte speciellt bra på att värna om sina kunder. Vi har haft både kontantkort och abonnemang.

    -Dyr operatör
    -Har inte på nått vis bra erfarenheter av support och kundservice (och att få hjälp via chatten är helt omöjligt, de är trevliga, men inget av det som utlovas genomförs - jag rekommenderar att maila så att överenskommelse finns svart på vitt )
    -Köper man extrasurf och man har surf kvar av det efter 6 månader så raderar Halebop surfen och man måste betala på nytt igen vid behov av extrasurf igen. Ingen förvarning utan helt plötsligt är surfen bara borttagen. Extremt snålt och märkligt förfarande. Jäkligt irriterande, Halebop upplevs som giriga som snor surf som man en gång har betalat för.
    -De tar betalt fast deras tjänster inte fungerar och är inte villiga att kompensera för de tider de inte kan leverera sina tjänster
    -Hemsidan strular ofta
    -Halebop verkar ha seriösa problem med laddningen av kontantkort och laddning av extrasurf både på kontantkort och abonnemang, Halebop har vid ett flertal gånger dragit dubbelt
    -Halebop-appen strular alldeles för ofta (och visar överhuvudtaget inte fullständig information för kontantkort)
  • Usel
    1 år sedan
    Riktigt dålig kundtjänst. Värnar inte om sina kunder.
    Ta en annan operatör!
  • Ganska dålig
    1 år sedan
    Tar betalt flera gånger vid tankning online och Halebops chatt support skyller på att min bank ska plocka bort en av dessa dubbla,
    ringer då upp min bank som säger att det är draget 2 gånger samt att Halebop har fått dessa betalningar redan så dom ska göra retur betalning till min bank. Fult att erbjuda 25 extra per 100:- tankning när man tar 200:- extra betalt.
  • Knappt godkänd
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Funkar bra som operatör men inga bra rabatter längre på iPhone om man skaffar abonnemang riktigt dåligt, kostar lika mycket nästan som att köpa i butik utan abonnemang.
    Sen student rabatten är ett påhitt tror jag, de ger 70kr i rabatt på abonnemanget rubbet mellan men höjer sedan priset på telefonen med 50kr jämfört med att köpa utan student rabatt så i verkligheten är det bara 20kr rabatt man har fått.
    Inte värt att skaffa ett abonnemang längre.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Tycker de har konkurrenskraftiga priser och halebop/telia har bäst teckning i landet. Har aldrig upplevt problem med hastigheten. Chatten har hjälpt mig flera gånger med olika ärenden och jag tycker det har gått smidigare och snabbare än all telefonsupport jag haft erfarenhet av sedan tidigare. Trevliga har de varit också. Vid tecknande av abonnemanget så fanns ett erbjudande om 3 månaders gratis försäkring. Detta var ju en fint erbjudande så jag tackade ja. Eftersom jag är försiktig med min elektronik så tänkte jag att jag behövde hålla koll på gratisperioden så att jag kunde avsluta tilläggstjänsten när gratisperioden gick ut. När två dagar av gratisperioden kvarstod tog de kontakt med sms och gav mig möjlighet av avsluta tjänsten. I alla andra fall jag varit med om har man själv behövt ta reda på detta och man kan ha betalat för en tjänst som man inte behöver flera månader. Fortsätt på inslagen väg Halebop!
  • Perfekt
    2 år sedan
    Har ett Fast Pris kontantkort hos dem och är väldigt nöjd. Har blivit bjuden på gratis surf då och då.
  • Usel
    2 år sedan
    Ockerpriser på extrasurf (utöver den mängd surf som finns i abonnemanget) kostar dubbelt så mycket som samma mängd surf som ingår i abonnemanget, I övrigt fungerar det bra i Telias nät.
  • Ganska dålig
    2 år sedan
    -
    Supporten håller inte vad de lovar. 2 gånger har de lovat att ändra något vilket de inte har gjort.

    Tycker att jag ska vänta flera dagar och återkomma på nytt med samma ärende. Lägg det i "pipen" och FIXA DET!

    Har varit tvungen att kontakta dem 9 gånger på ett halvår p.g.a deras strul med erbjudande och fakturor.

    +
    Bra täckning.
  • Ganska dålig
    2 år sedan
    Öppnade ett abonnemang till min dotter.
    Jag har aldrig varit med om ett tele/bredbandsföretag som har så dålig service och klumpigt sedan Glocalnet (och det säger inte lite)

    T. ex. Hur i hela friden tänker de över att man måste ladda ned och skicka in autogiro medgivande istället för att bara kunna göra det via banken eller via deras egen hemsida?

    Välkommen till 2018
  • Ganska dålig
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställer en mobil med en angiven leverans, som bara skjuts upp och får inte ens byta färg på mobilen(mot en modell som finns i lager).
    Verkligen noll service.
  • Mycket bra
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    bra täckning
    nice telefoner
    samma surf i hela eu/ess
    gg ez like lot
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Bra täckning
    Okey pris
    Snabb och bra service i chatten
    Trevlig personal på säljlinjen
  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Beställde en ny telefon långt tid innan lanseringsdatumet.
    Abonnemanget började gälla redan inom 2 veckor och fick börja betala för telefonen som jag inte fått. Försökte ångra köpet vilket jag inte fick för Halebop. Cirka 2 månader gick innan jag fick telefonen efter lanseringen.
    Telefonen var då DOA. Försökte returnera och häva köpet. Men Halebop nekade.
    Gick ytterligare cirka 2 månader innan jag fick tillbaka telefonen. Med exakt samma fel. Fick skicka telefonen till deras servicelager igen. Fick tillbaka den efter 2 veckor. Med samma fel. Fick skicka in den igen och ringa upp dom och fråga vad dom höll på med. Denna gången skulle dom skicka den vidare direkt till leverantören.
    Jag försöker häva köpet till Halebop efter de 3 felaktigt reparerade gångerna vilket dom fortfarande nekar att ta.
    Tar ytterligare ca 2 månader innan jag får tillbaka telefonen nu med en icke funktionell kamera vilket var en av huvudsyften att jag beställde just denna mobil.

    Jag fick köpa en telefon kontant från annan firma då min gamla hade gått sönder. Ingen ersättning's mobil eller dylikt från Halebop. Samtidigt som dom nekade mig den lagliga ångerrätt och 30 dagars öppet köp genom e-handel. Även efter de 3 olika försöken att laga min telefon.Dom vägrade även att skicka ut en ny mobil.
    Kontaktade både KO och ARN i ärendet.

    Kontentan. Jag fick betala för en telefon jag aldrig fick använt samt bunden till abonnemanget. Så det blev VÄLDIGT dyrt.

    Det positiva: Abonnemanget funkade väl hyffsat tycker jag ändå.
  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Fungerar uselt, de påstår att det skall vara samma som Telia men det är en lögn.
    Man får bara smulorna från Telias nät!
    Servicen är hemsk, finns ingen riktig kundtjänst utan endast mail eller chat.
    Oavsett om man skriver att man har gjort allt som står i instruktionerna får man bara copy paste från instruktionerna.

    Varje ärende tar timmar av tjat tills de fattar att det inte funkar som det ska.
  • Mycket bra
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Bra
  • Utmärkt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Allt rullar på, inga problem.
    Bra priser, bra hemsida, bra erbjudanden, bra täckning (i Telias nät).

    Dom har inte kundtjänst via telefon, men det vet man ju när man tecknar ett abonnemang (annars är det man själv som läst på dåligt).

    Har haft i ett par år och kan absolut rekommenderas!
  • Dålig
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Abonnemanget blev ganska dyrt iom alla extraavgifter för allting så deras basabonnemang är nog endast för personer som inte ringer alls. Tog 30 minuter att komma fram i kundtjänst för att säga upp abonnemanget.
  • Perfekt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Abonnemanget funkar hur bra som helst. Priset på deras "Rubbet" är helt ok och supporten funkar. Det är resonabla personer som sitter i chatten (ett hett tips, var trevlig - de som svarar i chatten är människor som är anställda för att hjälpa dig men om du bär dig åt som en idiot så...) och jag har alltid fått hjälp.

    Har även behövt skicka in min Lumia 950 på service. Självklart var det fraktfritt. Fattar inte heller snacket om att vänta på avier. Jag har alltid fått ett sms när paketet ankommit utlämningsstället.
  • Perfekt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Skulle beställa en IPhone SE 64gb här. Leveransen var chockerande snabb. Beställde den Kl 15:46 och fick den levererad nästa dag kl 11:20. Rekommenderas starkt!
  • Acceptabel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Var billigast i säkert 15 år för mig. Nu har det börjat komma betydligt bättre alternativ där man kan anpassa priset efter användning. Svårt att se varför man ska behålla Halebop.

    Ett riktigt otyg som halebop och de flesta leverantörer sysslar med är uppsägningstider och bindningstider. Lurar folk in i dyra abb med erbjudanden som "Samsung Galaxy S7 för 499 kr i månaden". Folk ser 499 kr men till slut betalar de då alltså 12 000 för telefoni på två år. Är ju helt sinnes mycket pengar för telefoni?
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Behöver skicka in min telefon på lagning efter 3 månader efter att touchen bara helt slumpat slutat fungera på ett visst område på telefonen. FÖR att få den kollad måste man själv betala fraktkostnaden in. Visst en liten summa men fan vilket jävla skämt, detta får ju halebop lösa med tillverkarna av prylarna dem säljer. Fungerar inte en vara som den ska bör ALDRIG en konsument åka på kostnaderna, när mitt abonnemang är slut säger jag hejdå till Halebop
  • Usel
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Usel kundservice, känns som de har förprogramerade knappar med svar på, framför sig. tog över 1,5 veckor för dem att leverera en produkt som alla andra släppte på release dagen, Kompenserar inte heller sina kunder, vilket ett annat företag gjorde när man insåg att man inte kunde leverera produkten i tid.

    Sammanfattningsvis, en usel kundservice! Uselt företag. Avråder starkt från att beställa av dem.!
  • Perfekt
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Halebop är bra operatör hälsningar Tomas Zetterström bra mottagning är nöjd med min nya iPhone 6s bra motagnig i Krokom och mycket snabbare tyker jag än iPhone 5s bra kamra med på 12mrga pixel filma i 4k är bra med 3D turts skärm i full HD är bra med med led hälsningar Tomas Zetterström bar att lita på Halebop tog 3dagar bara att få nys telefonen
  • Usel
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Sämsta täckning, sämsta kundservice (chatt),
    Samtalet avbryts, byter till min gamla Tele2
  • Dålig
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Sveriges nöjdaste kunder? Inte jag och min sambo iaf.

    +7 år som kund men nu när det skiter sig får min sambo inget stöd. Tycker det är dåligt att ni inte är mer service-minded.

    Visst, telefonen fick vatten på sig för någon vecka sedan. Men inget hände med den. Den hade hade exakt samma symptom som tidigare. Telefonen har krånglat på samma sätt sen den köptes och har varit på service flera gånger för exakt samma sak och dessutom reparerats för felet(men felet avhjälptes inte). Men nu när det kom vatten i den så ska vi bara köpa att vi ägt en defekt telefon, som vi måste betala av och köpa en ny telefon. Jag förstår att Mobylife har rutiner för vattenskador, men det betyder ju inte mindre att telefonen har varit periodvis obrukbar sen den skaffades.

    Alltså, samma fel 4 gånger. Första gången mjukvaru uppdatering, andra gången byttes något i telefonen och IMEI numret ändrades, därefter fungerade telefonen ett kort tag sen började den krångla igen. Vi orkade inte skicka in den igen där och då eftersom felen är sporadiska och går lite i perioder.
    Telefonen fick lite saft på sig vid nya matbordet (enkelt att komma ihåg händelsen) men inget hände så vi tänkte inte mer på det.
    Vi bestämde att vi ville ha en fungerande telefon innan nästa barn kom och påbörjade ett serviceärende.
    Tredje gången blev telefonen klar direkt när den kom in typ och inga fel hittades, men när den kom hem såg vi felen direkt och filmade detta. Kontaktade Halebop och fick 2 val. En liten Kompensation för att KÖPA en lånetelefon från Telia butik medan telefonen skickas in igen alternativt få teckna ett nytt abonnemang och få det gamla struket. Vi valde såklart kompensation eftersom telefonen ALLTID har krånglat på samma sätt.
    I teliabutiken fick vi veta att dom inte alls gör så och undrade varför halebop sagt så.
    Från verkstaden fick vi sen veta att det fanns fukt i telefonen men inget om vad som faktiskt är trasigt eller om dom hittat felen vi anmält.
    Vi kontaktat Halebop och dom ger oss nummer till Mobylife och säger att vi ska höra av oss igen om Mobylife inte kan hjälpa oss så skulle dom försöka hjälpa oss.
    Mobylife sa att både garanti och reklamationsrätt upphör med fuktskada.
    Vi hör av oss till Halebop som dom bett oss och möts av en helvändning. Dom vill inte hjälpa oss, på något sätt. Upplevdes inte heller som speciellt trevliga denna gången.

    Så ja, vi får betala för att få tillbaka en telefon som alltid krånglat. Vi får fortsätta betala av abonnemanget och telefonen under bindningstiden. Alternativt lösa ut den. Och vi måste köpa en ny telefon som fungerar.

    Man kan argumentera för att det rör sig om lite pengar. Men för halebop är det mindre pengar än det är för oss.

    Halebop vill tydligen inte ha mig och min familj som kunder. Så vi kommer såklart byta.
  • Usel
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Beställde ny mobil från Halebop - Microsoft Lumia 640. Fick den skickad inom ett par dagar. Laddaren fungerade inte och försökte reklamera den. Fick då veta att jag var tvungen att skriva ut returblankett och liknande och skicka den till Mobylife - företaget som sköter deras service. Förklarade att jag inte har tillgång till skrivare. Fick då höra att jag skulle åka till biblioteket (1,5 mil bort) för att skriva ut. Fick sedna förslaget att jag kunde köpa en sådan laddare i teliabutik. Teliabutiken hade den inte. Fick då höra att jag kunde leta reda på en sådan laddare själv i vilken butik jag ville. Hittade inte en sådan laddare. Lyckades till slut få Mobylife att skriva ut returfraktsedlar åt mig. Skickade in laddaren Ett par dagar senare hade jag fått en gammal, använd nokialaddare av dem i ersättning. Fik returnera den. Skrev att jag vill ha en sådan jag skickade in - ny, smidig Microsoft-laddare. Tog flera veckor sedan fick jag en Nokia-laddare ändå... Försökte under tiden få Halebop att skicka mig en ny laddare men inte... Har gett upp nu. Missnöjd som få. Halebop förlorar på detta - 7 kunder som varit det i 3-6 års tid. Så fort våa bindningstider gått ut blir det någon annan leverantör istället!
  • Acceptabel
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Varit kund sedan 2006 och är jättenöjd.
    Det enda som jag tycker är sådär är att den enda supporten är via mail eller chatt.
    Jag vill kunna ringa till företaget jag handlar av om det krånglar.
  • Ganska bra
    7 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Varit kund i ett par år och är väldigt nöjd. Billiga samtalspriser och många fria SMS ingår.

    Har även handlat från webbshoppen och där var det snabb och bra hantering!

    Varning dock för att förlänga abonnemang genom telefonförsäljare som ringer när bindningstiden snart går ut. Senast beställdes ett dyrare abonnemang än det jag sagt att jag skulle ha.
  • Perfekt
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Ofta kanske man skriver omdöme för att man är förbannad över något eller någon men jag vill denna gång skriva för att jag är nöjd!

    Beställde en Note 4 till min son hos Halebop på nätet, flyttade över telnummer och fick besked på att det skulle ta 2-5 arbetsdagar ..... det tog 36 timmar den låg hos ICA och vi kunde hämta ut den! Allt har funkat perfekt, med telnummer osv. Detta och ett mycket bra pris gör att man inte kan vara mer än helnöjd! 10 stjärnor från oss.
  • Perfekt
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Varit kund i 3 år isch. Beställde ny mobil mot förlängning av abbet i onsdags kväll, paketet skickades igår torsdag och nu kom smset om att det finns att hämta ut, fredag. Supernöjd med leveransen! Blev rekommenderad en något bättre mobil med lite högre månadskostnad än den jag efterfrågade, när jag påtalade det fick jag några månader gratis på abbet som motsvarar den ökade månadskostnaden under hela bindningstiden. Det är service. Aldrig haft problem med dess support heller. Full pott!
  • Ganska dålig
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Lotteri att vara kund hos Halebop, och betyget återspeglar det väl. När det går bra går det bra men varannan gång kan man lika gärna slå huvudet i väggen och bränna pengarna. Har lärt mig att ta för vana att alltid prata med deras kundtjänst minst två gånger med samma frågor för svaren är oftast direkta lögner eller direkt felaktiga. Inte sällan kan man få ett "nej, det är helt omöjligt" av en person och fem minuter senare få ett "javisst, det är inga problem" från nästa person. Är man inte tonåring gör man bäst i att handla någon annanstans.
  • Usel
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Beställde en telefon genom deras telefonförsäljare. Skulle få den om fem arbetsdagar. Tiden gick. Efter åtta arbertsdagar tog jag i kontakt med dom då jag inte hade fått någon telefon. Då fick jag reda på att deras "system" hade annulerat telefonen. Fick ingen hjälp mer än att jag skulle ringa dom ingen. Nej tack. Hej då halebop
  • Usel
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Var erbjudande på gratis hörlurar vid köp av mobil med eller utan kombination med abonnemang.
    Så jag bokade mig en Samsung Galaxy Note 4. Efter några veckor fick jag telefonen men inte hörlurarna för att under tiden jag väntade gick erbjudandet ut.

    Det tycker jag var otroligt dålig stil av Halebop och känner mig lurad. När mina 2 år gått ut ska jag INTE förlänga.
    Hörlurarna som erbjöds är inga bra saker men nog bra för att det var en bättre deal att boka på Halebop istället för andra butiker.
  • Mycket bra
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Något har hänt på Halebop, tidigare har det skickat mobil mm dagen efter beställning...
    Jag beställde i söndags (2nov), mobil fanns då och finns även nu i lager...
    och på orderstatus fick jag köplats 1618... Nu (6nov) 3 arbetsdagar efter har jag köplats 1597...
    Lika med, om det fortsätter i samma kö takt kommer jag få mobilen om 228 dagar...
    är detta ett skämt?

    återkommer med status...

    EDIT:
    7 nov FM, nu är telefonen på väg!
    De har tydligen hög belastning.
    Konstig köinfo dock...
  • Usel
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Beställde telefon med abonnemang 19/9. I beställningen står det att den finns i lager och att jag ska ha den inom fem arbetsdagar. Snart tre veckor senare har det fortfarande inte skickats trots att jag två gånger fått beskedet att nu kommer det in och ska skickas. Dålig kundservice och ingen information. Rekommenderas verkligen inte.
  • Usel
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Uppdaterar mitt tidigare inlägg om Halebop då situtationen har utvecklats.

    Efter över 20 dagar utan att Halebop fått igång mitt telefonnummer och abonemang så tappar jag tålamodet med att de inte sätter in tekniker som fixar problemet och enbart ber mig starta om telefonen varje gång jag tar kontakt. Trots att jag beskriver hela problembilden och det finns en felhistorik.

    Med hjälp från telias butik felsökte vi och gav Halebops support felet. De kunde ändå inte se något fel.

    Funkar allt så förstår jag att man är nöjd med Halebop. De som är nöjda med Halebop har aldrig haft med deras kundtjänst att göra. Det är också vad Svenskt Kvalitetsindex säger. Halebop har bäst fakturor och lämpliga abonemang men de har sämst kundtjänst.

    Min rekomendation. Välj en trygg leverantör som hjälper dig om något går fel.
  • Usel
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Krångel från första början och när man sedan behöver hjälp är supportpersonalen inte intresserade av att hjälpa till. Flyttar över till annan operatör...
  • Mycket bra
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    väntar bara på och förlänga 2 år till är så nöjd så hittills !
  • Utmärkt
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Har inte köpt någon telefon från Halebop, men som operatör har jag aldrig haft problem.
    Bra täckning och med bra abonnemang och tillval.
  • Ganska dålig
    8 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Kan inte leverera beställd telefon och tar inte tag i det via supporten. De hävdar att paketet har skickats, men enligt kolli id så har det inte ens gått iväg trots att så skulle ha skett för en vecka sedan. Supporten duckar och slutar svara via chatten.

    Edit: uppdaterar om de löser det.
    Edit2: kom tillslut, fortfarande dåligt skött.