Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Alltid fri frakt
Alltid bra priser
Snabba leveranser

http://www.halebop.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Halebop har fått betyget (2.75)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    5 dagar sedan
    Tråkigt där Halebops nya affärsplan består av 36 månaders avbetalnings planer och där man binder köpet via månads betalning. Dom har tagit bort möjligheten att betala mobilen direkt men ändå kunna få telefonen billigare för att man band sig i 24 månader.

    Alla ska omedelbart sluta köpa telefonerna här för ni blir grundlurade.
    Läser man här på prisjakt så ser man att respekten till kunden helt har blåst ut genom fönstret.
    Dom verka ha girig och rent äcklig affärsplan nu för tiden

    Dessutom upp i Norrland är det sjuka problem med deras nät och det skiter dom fullständigt i

    Skäms
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Har haft Halebop sedan dom startade. Aldrig något strul, snabb support via chat och mail dom extremt få gånger man behövt kontakta dom.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Har Autogiro och det fattades pengar då det skulle dras. Om jag inte själv märker detta så kommer ett inkassobrev inom 16 dagar. Det går inte få sms/mail eller andra påminnelser att det inte gick att dra. Min räkning gick från 208 till 389 kr. En perfekt affärsidé från Telia som både äger Halebop och Inkassobolaget!
  • Dålig
    3 mån sedan
    Varning för Halebop!
    Vi köpte två mobiler med mobilabonnemang från Halebop. Någon månad efter inköpen börjar fakturor komma från Halebop för ytterligare två mobilabonnemang, plötsligt och utan anledning. Vi köpte mobilerna i December 2019 och har bearbetat Halebop sedan dess för att få rätsida på detta, alltså i drygt ett år nu! Det finns ingen att prata med på Halebop, all konversation sker genom chatten och man blir hänvisad runtrunt. Inga svar på brev man skickar, ingenting. De kontakter vi har på Telia får inte hjälpa till att lösa problemet, de är instruerade att hålla sig borta från Halebop. Aldrig mer Halebop!
  • Dålig
    4 mån sedan
    Dålig service man kan ej komma i kontakt via telefon uruselt! Skärpning!
  • Dålig
    4 mån sedan
    Trodde jag var påläst när jag besökte Telias butik i Västermalmsgallerian Fridhemsplan Sthlm.
    Jag önskade ett enkelt abbonnemang för min reservtelefon i fjällen. Telias nät är det enda som gäller då. Det jag hade hittat var i Halebops utbud men var inte det bästa för ändamålet enligt Telias försäljare i butiken.

    Tre månader senare har det kostat mig över 1400 kr och abbonnemanget är knappt använt.
    Efter första fakturan (338 kr) insåg hur grundlurad jag blivit och sa genast upp abbonnemanget.
    Det skulle enligt säljaren som avslutade avtalet på Fältöversten komma en slutfaktura i slutet på januari/början på februari. Ingen post från Halibop kom i min brevlåda, åkte på fjällsemester den 10 februari.

    Vid hermkomst i början av mars mötte mig två fakturer från Halebop, den ena för januari? , den andra en påminnelse utan specifiakation. Var tvungen att kontakta supporten för att reda ut vad saken gällde. Påminnelsen var decemberkostnaden och en faktura som jag aldrig fick mig tillhanda. Fakturerna hade slutbetalningsdatum 26 och 27 februari d v s det var sent att betala. Säljarens information var alltså felaktig om när slutfakturan skulle komma.

    Supporten som jag nu kontaktade meddelade att fakturer skickas ut i mitten på varje månad. Betalade in båda fakturerna omedelbart 338 (dec) + 173 (halva jan) = 511 kr. Nästa dag kommer en inkasso faktura på ytterligare 520 kr. En vecka senare kommer ytterligare fakturer bl a ett nytt inkassokrav fast den första fakuran var inbetald i tid?

    Totalt har det ”billigaste fjällalternativet” kostat mig drygt 1400 kronor. Uselt skött av Halebop och naturligtvis skyller Ni på dåliga säljare i Telias butiker. Hela Ert upplägg och system verkar vara helt uppåt väggarna, länge sedan jag blev så blåst på kosing!

    Nu har jag skaffat ett Fello abbonnermang för reservtelefonen som kostar mig mindre än två månaders elände och helvete med Halebop.
  • Dålig
    6 mån sedan
    Har haft de flesta operatörer, men Halebop sticker ut som det absolut sämsta med råge. Har haft 3 ärenden på mindre än ett år. Horribel service som både är svår att få tag på och som sedan tvingar dig gå i cirklar istället för att hjälpa dig. Jag har nu tvingats betala (förvisso en struntsumma) för något som jag ej beställt och som jag sedan ej fått veta ska kosta något. Rent skumraskeri. Helt otroligt att de får nämna att de har Sveriges nöjdaste kunder eller för den delen kalla sig en schysst operatör.
  • Dålig
    6 mån sedan
    ! VARNING !

    Tyvärr har jag haft riktigt dålig upplevelse av Halebop på sistone, en säljare som ljuger om bra deals, och inte informerar om att man behöver betala en viss summa i förskott. Säljaren chattade med många samtidigt och hade noll intresse för att svara mig på chatten, det tog i snitt 4 min att svara på mig vilket är helt oproffsigt.

    Halebop är för dåligt tyvärr, jag kommer inte att teckna något hos dem, och kommer rekommendera andra att inte göra det. Världens sämsta mobiloperatör i mitt tycke!

    Problemet är att man måste sätta minst en stjärna, jag tycker inte ens att de får ha verksamhet i Sverige med sånna säljare. Detta är för dåligt!
  • Dålig
    6 mån sedan
    Hej.
    Jag är otroligt besviken på er. Min mamma ligger sängliggande och har ingen möjlighet att hämta ut sin nya mobil. Hon har trillat och brutit både höft och fotled. Hon har hemtjänst 6ggr/dag. På detta har hon också förlorat sin livspartner. En vän kan ta med mammas leg och hämta ut telefonen men det får hon inte för er. Ni skyller på bedrägeri...hur nu detta är möjligt om vännen har mammas leg förstår jag inte riktigt.. Enligt postnord ska ni kunna lösa detta men att det kostar er ca 200 kr och det vill ni inte göra. Så nu har mamma ett 24 månaders abonnemang hos er men kan inte får ut sin telefon. Man kan inte heller få tala med någon ansvarig. Utan ni gömmer er bakom försäljarna....
    En ansvarig får gärna kontakta mig om hen vill det. Fram tills dess kommer då inte jag att rekommendera er.
    /Arg dotter
  • Usel
    6 mån sedan
    Skrattretande dåligt.

    Hade Halebop för länge sen och lämnade dem av missnöje. Idag försökte jag ge dem en ny chans och de kunde inte ens ta emot min beställning. Väldigt komiskt.

    1. Lägger beställning på hemsidan, där det mycket tydligt står "Ingen bindningstid" när det är dags att bekräfta beställningen.

    2. Får ett generellt felmeddelande av typen "hoppsan, något gick fel" och ingen information om exakt vad som gick fel – bara en extremt lång lista med halebops gissningar om vad som skulle kunna vara fel (?!) – vilket gör det omöjligt att korrigera.

    3. Kontaktar supporten via chatt som omedelbart erbjuder sig att "hjälpa mig med beställningen" om jag bara slösar min tid på att logga in på bankID.

    4. Här skrattar jag redan, eftersom det är uppenbart att när en support ber dig slösa din tid på meningslösa saker att de med 99% chans inte kommer hjälpa dig över huvud taget utan istället kommer klämma ur sig någon patetisk ursäkt till varför de är helt hjälplösa, vilket mycket riktigt visar sig vara fallet. Men jag spelar med, och säger ok, här är beställningen jag gjort: "[...] utan bindningstid"

    5. Direkt börjar de babbla om att "det är alltid en månads uppsägningstid" – konstigt att jag har skärmbilder på deras egna hemsida där det står "ingen bindningstid". Kan det vara så att halebop har noll koll? Alternativet är väl att de ljuger rakt ut på beställningssidan. Wow, vilket kvalitetsföretag.

    Sedan säger de att de inte kan hjälpa till med beställningen alls för att jag använde en – enligt dem själva fungerande – värdekod, och skyller ifrån sig på de som tillhandahållit koden (Benify) trots att halebops egna sida uttryckligen godkände koden vid en kontroll. Ojdå, en värdekod är visst alldeles för komplicerat för lilla Halebop. Jag hoppas verkligen du inte får någon slags *problem* när du är kund hos dem, eller behöver någon slags *hjälp*, eftersom det snarare är du som måste sitta barnvakt åt supporten och hålla dem i handen, än tvärt om.

    Det är helt enkelt patetiskt.
  • Dålig
    7 mån sedan
    VARNING
    Har haft Halebop i väldigt många år och alltid varit nöjd men nu har det ändrats. De uppgraderade plötsligt mitt abonnemang utan min tillåtelse och vägrar nu ändra tillbaka utan kräver att jag betalar (tre gånger så mycket) för ett abonnemang jag aldrig beställt! Detta är bedrägeri!
  • Dålig
    9 mån sedan
    Efter ett misslyckat mobilköp med abonnemang och flytt så togs allt tillbaka av elgiganten men halebop valde att mig en räkning för dagarna jag var låst hos dom vilket är en full månad plus att mitt nummer jag flyttade försvann helt så jag öppnade ett kontantkort snabbt och registrerade numret. Borde kunna få bort räkningen eftersom det aldrig blev ett avtal men halebops support vägrar ge en email för tvist och skyller ifrån sig allt. Nästa månad flyttar jag mitt nummer igen och kommer inte tillbaka och inga fler långa avtal..
  • Dålig
    9 mån sedan
    Ingen kundtjänst och svarar efter flera dagar på mejlen. Anslöt e-fakturan och dem drog autogiro och när jag kontaktade dem sa dem att jag inte fick mina pengar tillbaka tyvärr. Utan att jag anslöt autogiro själv. Sjysta det är inte dem.
  • Dålig
    11 mån sedan
    Uppdaterat: 11 mån sedan
    Skyller ifrån sig och vägrar ta ansvar för mobil som var defekt från början. Supporten påstår hela tiden att det ska tas vidare med ansvarig och att de ska återkomma vilket då givetvis inte händer. Det finns helt uppenbart ingen ansvarig hos Halebop som kan ta beslut och lösa kundens problem.

    Jag är inne på min andra Xperia 1 II köpt via Halebop där det tog 6 veckor att byta ut den första enheten. Bara för att jag ska få ytterliggare en defekt mobil och nu svarar man inte ens på hur det ska lösas utan det skylls då på "ansvarige" som man kan konstatera inte finns.
  • Knappt godkänd
    11 mån sedan
    Uppdaterat: 11 mån sedan
    Är lite kluven till Halebop. Jag har skaffat abonnemang plus telefon hos dem (via Elgiganten).

    Tog 10 dagar att få telefonen per post, lite längre än utlovat, men acceptabelt.

    Men jag ville även plocka med mig mitt befintliga nummer från Telia och det var inte så enkelt som man skulle kunna tro. Halebop ägs av Telia och opererar i Telias nät, men är fristående från Telia i praktiken. Det gör att det inte går att flytta numret på något smidigt sätt. En kostnad på 250 kr tillkommer, vilket jag tyckte det vara värt.

    För att kunna flytta ett nummer till Halebop måste numret och tillhörande abonnemang vara avslutat i 3 dagar. Så vid flytt till Halebop så är du utan ditt nummer helt och hållet i 3 dagar. Det är ju inte rimligt, andra operatörer har inte sådana krav
  • 2020-07-24 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Dålig
    1 år sedan
    Jag vill verkligen varna för Halebop som företag. Har varit en nöjd kund som inte behövt särskilt mycket support tills mitt senaste köp. Och då blev tyvärr deras brister otroligt tydliga. Jag fick en telefon som inte fungerade och skickade tillbaka den 2 dagar efter att jag fått den. Helt inom ångerrätten. De fick tillbaka den och hävdade att de då inte kunde avbryta mitt nya avtal utan att först ominstallera telefonen och för det ville de ha lösenord till mitt Google-konto. Detta vill jag såklart inte ge ut och de säger då att de ska skicka tillbaka telefonen så att jag kan logga ut från Google för att sedan skicka den till dem igen. Inga problem enligt dem med ångerrätten " du har ju faktiskt skickat tillbaka telefonen " har jag i ett mail från dem. Och det är här problemen hopar sig. Ingen telefon kommer. Jag mailar och chattar men ingen ge mer svar än att den inte är skickad. Tillslut efter 3 veckor svarar en tjej att hon ska ordna det och 2 dagar senare skickas telefonen. Vad som hinner hända under dessa veckor är att de fakturerar mig för telefonen (som jag enligt dem har ångrat) och de kan intr justera fakturan utan ger mig 30 dagar extra att betala den på medan de "utreder ärendet". Så sent som idag kollade jag min bank men kan inte se att betalningstiden är ändrad. Jag chattar med dem och ber dem lösgöra mitt nummer så att jag kan skaffa abonnemang hos en annan leverantör, detta vägrar de om jag inte betalar en slutfaktura eftersom jag har "ett bindande avtal " hos dem. Ett som jag ff via mail fått bekräftat att jahvhar upphävt . Jag har gång på gång bett ar4 en ansvarig eller liknande ska ringa mig men får till svar att det inte finns någon sådan och att de, håll i er nu, inte har någon telefonlinje. Alltså ett mobilföretag utan telefoner. Mitt ärende hänger ff i luften och jag väntar spänt på att se vad som händer härnäst.
  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Fick en engångsavgift på 299:- efter jag beställt från deras hemsida. Står INGET om det på deras hemsida när man beställer eller i något av villkoren. Mycket märkligt.

    Uppdatering: Det var tydligen något fel hos dem så jag fick 3 månader extra....men väldigt dåligt att skicka ut felaktig faktura.
  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Ett riktigt fiasko till företag är halebop i alla kategorier -något sämre finns helt enkelt inte på marknaden!
  • Knappt godkänd
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Halebop är makalösa på att casha in från sina kunder. Svindyra fakturor - autogiro är ett måste. Dyra samtal utöver samtalspotten i abonnemanget, som i sig är snålt tilltaget på de billigare abonnemangen. Räkna med påminnelseavgift så fort du missat inbetalning någon dag eller två. Det är ett girigt företag som suger ut varenda krona de kan. Och det går ju inte att prata med dem i tel, bara chatta. De lyckas dra ner på sina egna kostnader - men utan att det gagnar kunden överhuvudtaget. Comviq är billigare/bättre.
  • Dålig
    1 år sedan
    Maffia metodernas mästare!
    Halebop den mest oseriösa aktören på marknaden, Halebop skicka mina fakturor till fel adress, en adress jag var skriven på för över 10 år sedan trots att jag angav min nuvarande adress när jag skaffa abonemanget. Jag har dessutom aldrig varit kund hos Halebop tidigare, eftersom Halebop abonnemanget var nytt så visste jag inte när fakturorna skulle börja trilla in så jag avvaktade i ca 2 månader. När jag väl kontakta Halebop så sa Halebop att jag är skyldig att veta när Halebop skickar fakturor, Halebop har absolut inget ansvar, det spelar ingen roll enligt Halebop att fakturan inte skickats till en adress som jag bor på. Totala bluffmakare som använder sig av "straff" avgifter för att krydda fakturor, skulle aldrig anlita dom som leverantör och jag skulle aldrig rekommendera dom.
  • Dålig
    1 år sedan
    Pinsam chattsupport och dåligt kundbemötande. Förbokade en telefon men råkade välja fel modell, skulle ändra det några dagar senare men skulle då bli av med min rabatt som jag tidigare fått. Ingen var speciellt intresserad av att hitta någon lösning. Däremot gjorde de själva en felebeställning till mig tidigare som de bad om ursäkt kring och snabbt kunde ändra.

    Finns verkligen bättre operatörer än Halebop nu för tiden.
  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    För mig och min familj har Halebop varit ett riktigt bottennapp, upplever Halebop som riktigt uruselt och inte speciellt bra på att värna om sina kunder. Vi har haft både kontantkort och abonnemang.

    -Dyr operatör
    -Har inte på nått vis bra erfarenheter av support och kundservice (och att få hjälp via chatten är helt omöjligt, de är trevliga, men inget av det som utlovas genomförs - jag rekommenderar att maila så att överenskommelse finns svart på vitt )
    -Köper man extrasurf och man har surf kvar av det efter 6 månader så raderar Halebop surfen och man måste betala på nytt igen vid behov av extrasurf igen. Ingen förvarning utan helt plötsligt är surfen bara borttagen. Extremt snålt och märkligt förfarande. Jäkligt irriterande, Halebop upplevs som giriga som snor surf som man en gång har betalat för.
    -De tar betalt fast deras tjänster inte fungerar och är inte villiga att kompensera för de tider de inte kan leverera sina tjänster
    -Hemsidan strular ofta
    -Halebop verkar ha seriösa problem med laddningen av kontantkort och laddning av extrasurf både på kontantkort och abonnemang, Halebop har vid ett flertal gånger dragit dubbelt
    -Halebop-appen strular alldeles för ofta (och visar överhuvudtaget inte fullständig information för kontantkort)
  • Usel
    2 år sedan
    Riktigt dålig kundtjänst. Värnar inte om sina kunder.
    Ta en annan operatör!
  • Ganska dålig
    2 år sedan
    Tar betalt flera gånger vid tankning online och Halebops chatt support skyller på att min bank ska plocka bort en av dessa dubbla,
    ringer då upp min bank som säger att det är draget 2 gånger samt att Halebop har fått dessa betalningar redan så dom ska göra retur betalning till min bank. Fult att erbjuda 25 extra per 100:- tankning när man tar 200:- extra betalt.
  • Knappt godkänd
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Funkar bra som operatör men inga bra rabatter längre på iPhone om man skaffar abonnemang riktigt dåligt, kostar lika mycket nästan som att köpa i butik utan abonnemang.
    Sen student rabatten är ett påhitt tror jag, de ger 70kr i rabatt på abonnemanget rubbet mellan men höjer sedan priset på telefonen med 50kr jämfört med att köpa utan student rabatt så i verkligheten är det bara 20kr rabatt man har fått.
    Inte värt att skaffa ett abonnemang längre.
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Tycker de har konkurrenskraftiga priser och halebop/telia har bäst teckning i landet. Har aldrig upplevt problem med hastigheten. Chatten har hjälpt mig flera gånger med olika ärenden och jag tycker det har gått smidigare och snabbare än all telefonsupport jag haft erfarenhet av sedan tidigare. Trevliga har de varit också. Vid tecknande av abonnemanget så fanns ett erbjudande om 3 månaders gratis försäkring. Detta var ju en fint erbjudande så jag tackade ja. Eftersom jag är försiktig med min elektronik så tänkte jag att jag behövde hålla koll på gratisperioden så att jag kunde avsluta tilläggstjänsten när gratisperioden gick ut. När två dagar av gratisperioden kvarstod tog de kontakt med sms och gav mig möjlighet av avsluta tjänsten. I alla andra fall jag varit med om har man själv behövt ta reda på detta och man kan ha betalat för en tjänst som man inte behöver flera månader. Fortsätt på inslagen väg Halebop!
  • Perfekt
    2 år sedan
    Har ett Fast Pris kontantkort hos dem och är väldigt nöjd. Har blivit bjuden på gratis surf då och då.
  • Usel
    2 år sedan
    Ockerpriser på extrasurf (utöver den mängd surf som finns i abonnemanget) kostar dubbelt så mycket som samma mängd surf som ingår i abonnemanget, I övrigt fungerar det bra i Telias nät.
  • Ganska dålig
    3 år sedan
    -
    Supporten håller inte vad de lovar. 2 gånger har de lovat att ändra något vilket de inte har gjort.

    Tycker att jag ska vänta flera dagar och återkomma på nytt med samma ärende. Lägg det i "pipen" och FIXA DET!

    Har varit tvungen att kontakta dem 9 gånger på ett halvår p.g.a deras strul med erbjudande och fakturor.

    +
    Bra täckning.
  • Ganska dålig
    3 år sedan
    Öppnade ett abonnemang till min dotter.
    Jag har aldrig varit med om ett tele/bredbandsföretag som har så dålig service och klumpigt sedan Glocalnet (och det säger inte lite)

    T. ex. Hur i hela friden tänker de över att man måste ladda ned och skicka in autogiro medgivande istället för att bara kunna göra det via banken eller via deras egen hemsida?

    Välkommen till 2018
  • Ganska dålig
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Beställer en mobil med en angiven leverans, som bara skjuts upp och får inte ens byta färg på mobilen(mot en modell som finns i lager).
    Verkligen noll service.
  • Mycket bra
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    bra täckning
    nice telefoner
    samma surf i hela eu/ess
    gg ez like lot
  • Perfekt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Bra täckning
    Okey pris
    Snabb och bra service i chatten
    Trevlig personal på säljlinjen
  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Beställde en ny telefon långt tid innan lanseringsdatumet.
    Abonnemanget började gälla redan inom 2 veckor och fick börja betala för telefonen som jag inte fått. Försökte ångra köpet vilket jag inte fick för Halebop. Cirka 2 månader gick innan jag fick telefonen efter lanseringen.
    Telefonen var då DOA. Försökte returnera och häva köpet. Men Halebop nekade.
    Gick ytterligare cirka 2 månader innan jag fick tillbaka telefonen. Med exakt samma fel. Fick skicka telefonen till deras servicelager igen. Fick tillbaka den efter 2 veckor. Med samma fel. Fick skicka in den igen och ringa upp dom och fråga vad dom höll på med. Denna gången skulle dom skicka den vidare direkt till leverantören.
    Jag försöker häva köpet till Halebop efter de 3 felaktigt reparerade gångerna vilket dom fortfarande nekar att ta.
    Tar ytterligare ca 2 månader innan jag får tillbaka telefonen nu med en icke funktionell kamera vilket var en av huvudsyften att jag beställde just denna mobil.

    Jag fick köpa en telefon kontant från annan firma då min gamla hade gått sönder. Ingen ersättning's mobil eller dylikt från Halebop. Samtidigt som dom nekade mig den lagliga ångerrätt och 30 dagars öppet köp genom e-handel. Även efter de 3 olika försöken att laga min telefon.Dom vägrade även att skicka ut en ny mobil.
    Kontaktade både KO och ARN i ärendet.

    Kontentan. Jag fick betala för en telefon jag aldrig fick använt samt bunden till abonnemanget. Så det blev VÄLDIGT dyrt.

    Det positiva: Abonnemanget funkade väl hyffsat tycker jag ändå.
  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Fungerar uselt, de påstår att det skall vara samma som Telia men det är en lögn.
    Man får bara smulorna från Telias nät!
    Servicen är hemsk, finns ingen riktig kundtjänst utan endast mail eller chat.
    Oavsett om man skriver att man har gjort allt som står i instruktionerna får man bara copy paste från instruktionerna.

    Varje ärende tar timmar av tjat tills de fattar att det inte funkar som det ska.
  • Mycket bra
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Bra
  • Utmärkt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Allt rullar på, inga problem.
    Bra priser, bra hemsida, bra erbjudanden, bra täckning (i Telias nät).

    Dom har inte kundtjänst via telefon, men det vet man ju när man tecknar ett abonnemang (annars är det man själv som läst på dåligt).

    Har haft i ett par år och kan absolut rekommenderas!
  • Dålig
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Abonnemanget blev ganska dyrt iom alla extraavgifter för allting så deras basabonnemang är nog endast för personer som inte ringer alls. Tog 30 minuter att komma fram i kundtjänst för att säga upp abonnemanget.
  • Perfekt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Abonnemanget funkar hur bra som helst. Priset på deras "Rubbet" är helt ok och supporten funkar. Det är resonabla personer som sitter i chatten (ett hett tips, var trevlig - de som svarar i chatten är människor som är anställda för att hjälpa dig men om du bär dig åt som en idiot så...) och jag har alltid fått hjälp.

    Har även behövt skicka in min Lumia 950 på service. Självklart var det fraktfritt. Fattar inte heller snacket om att vänta på avier. Jag har alltid fått ett sms när paketet ankommit utlämningsstället.
  • Perfekt
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Skulle beställa en IPhone SE 64gb här. Leveransen var chockerande snabb. Beställde den Kl 15:46 och fick den levererad nästa dag kl 11:20. Rekommenderas starkt!
  • Usel
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Behöver skicka in min telefon på lagning efter 3 månader efter att touchen bara helt slumpat slutat fungera på ett visst område på telefonen. FÖR att få den kollad måste man själv betala fraktkostnaden in. Visst en liten summa men fan vilket jävla skämt, detta får ju halebop lösa med tillverkarna av prylarna dem säljer. Fungerar inte en vara som den ska bör ALDRIG en konsument åka på kostnaderna, när mitt abonnemang är slut säger jag hejdå till Halebop
  • Usel
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Usel kundservice, känns som de har förprogramerade knappar med svar på, framför sig. tog över 1,5 veckor för dem att leverera en produkt som alla andra släppte på release dagen, Kompenserar inte heller sina kunder, vilket ett annat företag gjorde när man insåg att man inte kunde leverera produkten i tid.

    Sammanfattningsvis, en usel kundservice! Uselt företag. Avråder starkt från att beställa av dem.!
  • Perfekt
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Halebop är bra operatör hälsningar Tomas Zetterström bra mottagning är nöjd med min nya iPhone 6s bra motagnig i Krokom och mycket snabbare tyker jag än iPhone 5s bra kamra med på 12mrga pixel filma i 4k är bra med 3D turts skärm i full HD är bra med med led hälsningar Tomas Zetterström bar att lita på Halebop tog 3dagar bara att få nys telefonen
  • Usel
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Sämsta täckning, sämsta kundservice (chatt),
    Samtalet avbryts, byter till min gamla Tele2
  • Dålig
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Sveriges nöjdaste kunder? Inte jag och min sambo iaf.

    +7 år som kund men nu när det skiter sig får min sambo inget stöd. Tycker det är dåligt att ni inte är mer service-minded.

    Visst, telefonen fick vatten på sig för någon vecka sedan. Men inget hände med den. Den hade hade exakt samma symptom som tidigare. Telefonen har krånglat på samma sätt sen den köptes och har varit på service flera gånger för exakt samma sak och dessutom reparerats för felet(men felet avhjälptes inte). Men nu när det kom vatten i den så ska vi bara köpa att vi ägt en defekt telefon, som vi måste betala av och köpa en ny telefon. Jag förstår att Mobylife har rutiner för vattenskador, men det betyder ju inte mindre att telefonen har varit periodvis obrukbar sen den skaffades.

    Alltså, samma fel 4 gånger. Första gången mjukvaru uppdatering, andra gången byttes något i telefonen och IMEI numret ändrades, därefter fungerade telefonen ett kort tag sen började den krångla igen. Vi orkade inte skicka in den igen där och då eftersom felen är sporadiska och går lite i perioder.
    Telefonen fick lite saft på sig vid nya matbordet (enkelt att komma ihåg händelsen) men inget hände så vi tänkte inte mer på det.
    Vi bestämde att vi ville ha en fungerande telefon innan nästa barn kom och påbörjade ett serviceärende.
    Tredje gången blev telefonen klar direkt när den kom in typ och inga fel hittades, men när den kom hem såg vi felen direkt och filmade detta. Kontaktade Halebop och fick 2 val. En liten Kompensation för att KÖPA en lånetelefon från Telia butik medan telefonen skickas in igen alternativt få teckna ett nytt abonnemang och få det gamla struket. Vi valde såklart kompensation eftersom telefonen ALLTID har krånglat på samma sätt.
    I teliabutiken fick vi veta att dom inte alls gör så och undrade varför halebop sagt så.
    Från verkstaden fick vi sen veta att det fanns fukt i telefonen men inget om vad som faktiskt är trasigt eller om dom hittat felen vi anmält.
    Vi kontaktat Halebop och dom ger oss nummer till Mobylife och säger att vi ska höra av oss igen om Mobylife inte kan hjälpa oss så skulle dom försöka hjälpa oss.
    Mobylife sa att både garanti och reklamationsrätt upphör med fuktskada.
    Vi hör av oss till Halebop som dom bett oss och möts av en helvändning. Dom vill inte hjälpa oss, på något sätt. Upplevdes inte heller som speciellt trevliga denna gången.

    Så ja, vi får betala för att få tillbaka en telefon som alltid krånglat. Vi får fortsätta betala av abonnemanget och telefonen under bindningstiden. Alternativt lösa ut den. Och vi måste köpa en ny telefon som fungerar.

    Man kan argumentera för att det rör sig om lite pengar. Men för halebop är det mindre pengar än det är för oss.

    Halebop vill tydligen inte ha mig och min familj som kunder. Så vi kommer såklart byta.
  • Usel
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Beställde ny mobil från Halebop - Microsoft Lumia 640. Fick den skickad inom ett par dagar. Laddaren fungerade inte och försökte reklamera den. Fick då veta att jag var tvungen att skriva ut returblankett och liknande och skicka den till Mobylife - företaget som sköter deras service. Förklarade att jag inte har tillgång till skrivare. Fick då höra att jag skulle åka till biblioteket (1,5 mil bort) för att skriva ut. Fick sedna förslaget att jag kunde köpa en sådan laddare i teliabutik. Teliabutiken hade den inte. Fick då höra att jag kunde leta reda på en sådan laddare själv i vilken butik jag ville. Hittade inte en sådan laddare. Lyckades till slut få Mobylife att skriva ut returfraktsedlar åt mig. Skickade in laddaren Ett par dagar senare hade jag fått en gammal, använd nokialaddare av dem i ersättning. Fik returnera den. Skrev att jag vill ha en sådan jag skickade in - ny, smidig Microsoft-laddare. Tog flera veckor sedan fick jag en Nokia-laddare ändå... Försökte under tiden få Halebop att skicka mig en ny laddare men inte... Har gett upp nu. Missnöjd som få. Halebop förlorar på detta - 7 kunder som varit det i 3-6 års tid. Så fort våa bindningstider gått ut blir det någon annan leverantör istället!
  • Acceptabel
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Varit kund sedan 2006 och är jättenöjd.
    Det enda som jag tycker är sådär är att den enda supporten är via mail eller chatt.
    Jag vill kunna ringa till företaget jag handlar av om det krånglar.
  • Ganska bra
    8 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Varit kund i ett par år och är väldigt nöjd. Billiga samtalspriser och många fria SMS ingår.

    Har även handlat från webbshoppen och där var det snabb och bra hantering!

    Varning dock för att förlänga abonnemang genom telefonförsäljare som ringer när bindningstiden snart går ut. Senast beställdes ett dyrare abonnemang än det jag sagt att jag skulle ha.
  • Perfekt
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Ofta kanske man skriver omdöme för att man är förbannad över något eller någon men jag vill denna gång skriva för att jag är nöjd!

    Beställde en Note 4 till min son hos Halebop på nätet, flyttade över telnummer och fick besked på att det skulle ta 2-5 arbetsdagar ..... det tog 36 timmar den låg hos ICA och vi kunde hämta ut den! Allt har funkat perfekt, med telnummer osv. Detta och ett mycket bra pris gör att man inte kan vara mer än helnöjd! 10 stjärnor från oss.
  • Perfekt
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Varit kund i 3 år isch. Beställde ny mobil mot förlängning av abbet i onsdags kväll, paketet skickades igår torsdag och nu kom smset om att det finns att hämta ut, fredag. Supernöjd med leveransen! Blev rekommenderad en något bättre mobil med lite högre månadskostnad än den jag efterfrågade, när jag påtalade det fick jag några månader gratis på abbet som motsvarar den ökade månadskostnaden under hela bindningstiden. Det är service. Aldrig haft problem med dess support heller. Full pott!