Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.

Detaljerad information Naturkompaniet har fått betyget (6.33)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Riktigt bra kundservice i Uppsalas butik. Jag hade varit dum nog att ta bort alla lappar på ett par byxor som jag sedan upptäckte var för stora. Det var inga som helst problem när jag kom till butiken och ville byta storlek :) Jag har även vid tidigare tillfällen fått bra bemötande där.
  • Dålig
    4 mån sedan
    Står i valet mellan två stycken webbutiker som har en Parkas jacka ifrån fjällräven nersatt. Efter en stunds eftertanke väljer jag Naturkompaniet då de har fysiska butiker och känns som ett seriöst företag. 4 dagar efter min betalda beställning får jag ett mail om att varan jag beställt inte finns i lager och min order har blivit anullerad. Jag ringer kundtjänst och får till svar att det är inte deras fel att varan inte finns i lager och att det finns inget att göra åt detta mer än att får leta vidare på andra ställen. Vilken värdelös service och bemötande. Det skall tilläggas att Fjällräven och Naturkompaniet ingår i samma koncern så att man inte kan erbjuda likvärdig vara i utbyte är riktigt dåligt. Snacka om att inte värna om sina varför stöta sådana företag när servicen är så dålig.
  • Perfekt
    5 mån sedan
    Hjälpsam och bra butikspersonal, bolaget har ett bra hållbarhetstänk jag gillar.
    Köper ofta från Naturkompaniet även fast de sällan är billigast. Supporten svarar snabbt och är hjälpsamma.
  • Mycket bra
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    - Bra och trevlig personal.
    - Utmärkt hållbart sortiment.
    - Gratis frakt och gratis retur.
    - Smidig leverans och även smidig retur.

    Det enda som drar ner betyget är att faktura från Klarna kostar 19kr extra.
  • Ganska dålig
    10 mån sedan
    har ett presentkort på 500kr som var på väg att gå ut, slänger iväg en beställning på en mugg och två t-shirts för 547kr
    får bekräftelse att ordern är skickad med kollid.
    får email om att en av artiklarna inte finns kvar i sortiment dock i lager när jag beställde.
    då gör dom retur på pengarna till presentkortet 147kr?
    får en till bekräftelse på Yttligare ett paket har skickats (en tshirt).
    ja vad ska man säga
    två paket, en mugg, en tshirt, ett värdelöst presentkort 147kr senare
  • 2018-07-17 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Acceptabel
    1 år sedan
    Trevlig personal och så. Men beställ inte till butik.

    Min senaste beställning till butik tog flera dagar, därefter fick jag meddelande om att beställningen gick att hämta. På plats i butik tog det 20 minuter för mig att få halva beställningen, från det att jag berättade mitt ärende i kassan. Andra halvan av beställningen hade inte kommit, trots att meddelandet jag fått varit formulerat just "beställningen" finns att hämta. Nästa gång tog det nästan tio minuter att få ut andra halvan av beställningen.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Grymt bra service! Både på internet och butikerna! Alltid topp. Beställer du varor på nätet så kan du återlämna i butiken så slipper man gå till posten igen. Verkar upplever ett bra hållbart miljötänk i företaget, vilket är viktigt för mig! Jag handlar grejer här flera gånger i månaden. Rekommenderar starkt.
  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Får en extra stjärna för att sortimentet är bra och de ibland har bra erbjudanden, men betyget dras ned enormt av deras lagerhållningssystem. Fyra dagar efter att jag beställt flera varor som de angav finns i lager får jag ett mail om att varorna är slut. Trots att jag uppmanar dem att ta ansvar för deras undermåliga system nekar de och hänvisar bara till deras köpvillkor. Jag ser i gamla omdömen att det varit likadant i åtminstone 6 år, så de verkar inte ha någon vilja att förbättra sig. Jag kommer aldrig handla därifrån igen.
  • Acceptabel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Långa handläggningstider på e-handeln (3-5 arbetsdagar från beställning) och otydlig information var ens vara är i processen. Kan dröja någon dag från att de skickar mail om att de skickat varan till det att de faktiskt lämnar in varan för transport av Posten.
  • Utmärkt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Riktigt trevlig butik. Har mestadels köpt i butikerna, som vanligtvis har varit välsorterade, men har två gånger behövt beställa online då varor inte fanns i butik och det skedde båda gånger problemfritt. Ena beställningen kom varorna i två olika paket, på två olika dagar. Det ena dagen efter beställning, det andra dagen därpå. Jag uppskattade verkligen det faktum att de gjorde detta så jag kunde få den ena varan en dag tidigare. Paketen kom med retursedel redan utskriven, ifall jag skulle vilja returnera (trevlig touch). Även den andra beställningen kom fram efter 32 timmar (beställde tidigt på morgonen).

    Man betalar mer på naturkompaniet, men får även bättre service.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Fick mitt paket från NK..men det var inte vilket paket som helst...Det jag mötte när jag hade öppnat var en folder med dels följesedeln men också information ang min order. Min vara låg mycket väl emballerat och snyggt.

    Kände mig nästan lite kunglig. Min beställning gjordes via mejl då min vara inte fanns i lager. Beställningen gick snabbat, smidig, tillmötesgående, proffsigt och bra service.

    Är mycket nöjd och kan inte mera än att rekommendera Naturkompaniet!
  • Utmärkt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Väldigt bra service, både i butik och vid beställning. Priset kan vara lite högt, men det känns ofta värt det. Då varor skickas från den butik som råkar ha dem i lager kan leveransen ibland ta någon dag extra, men i övrigt bra med tydliga och generösa returregler (retursedel bifogas direkt i leveransen och det går också bra att återlämna i lokal butik).
  • Ganska dålig
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Det mest positiva är deras sortiment. Dock smyger dom in en del undermåliga produkter till höga "Kompani-priser". Se upp, om ni inte vet säkert vad ni köper. Kunskapen bland butiks-personalen, är alltför skiftande. Från hög till knappt måttlig. Ofta finner jag kunnigare säljare på Intersport. Men det är inget tvekan om att det vanligen är riktigt bra att handla på Naturkompaniet. Betydligt sämre blir det, om man behöver reklamera. Även här har jag skyhögt bättre erfarenheter från Intersport. I tveksamma fall, avslår Naturkompaniet, medan Intersport ibland är så generösa, så man nästan skäms som kund. Min åsikt är att Naturkompaniet kör på att spara kortsiktigt. Medan t.ex. Intersport blåser pengar, som dom hoppas få igen från framtida stamkunder. Och i mitt fall har det lönat sej. Både för mej och dom.
  • Utmärkt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Riktigt bra service
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Jag är inne på Naturkompaniets butiker i Malmö (två stycken) flera gånger per månad och köper byxor, strumpor, underkläder mm. Jag blir alltid väl bemött och hjälpt på alla sätt och vis, även vid de tillfällen då jag inte köper något. Det är aldrig någon press från personalen att köpa nu nu nu! När något går sönder så är det bara att ta med kvittot in och få det utbytt, inget tjafs eller strul. Bästa betyget i service, utbud och bemötande. priserna är något höga men man kan inte få allt.
  • Utmärkt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Inför en utlandsresa var jag inne i butiken på Mall of Scandinavia och köpte två vattentäta plastfickor (AquaPac). Jag hade lite bråttom och granskade inte förpackningen närmare men väl hemma såg jag att en rem saknades på den ena AquaPac.

    Eftersom resan skulle ske redan nästa dag fanns det ingen tid till att gå till butiken för reklamation, varpå jag mejlade direkt till butiken enligt mejladressen på Naturkompaniets hemsida. Veckorna går och ingen respons alls... Då är jag ändå med i deras kundklubb och de därför direkt kan se utifrån lämnade uppgifter vilka köp jag har gjort...

    Mycket dåligt av Naturkompaniet att helt utebli med svar!

    -- Uppdatering 2016-08-01---
    Idag kom remmarna med posten. Glatt överraskad att de faktiskt hade läst mejlet. Tummen upp för Naturkompaniet för detta! Önskar bara att de ha svarat på mejlet så att jag hade sluppigt skriva det negativa omdömet... Reviderar mitt betyg efter detta.
  • Perfekt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Jag köpte en jacka som jag senare returnerad. Både leveransen och retur gick fort (och gratis vilket är uppskattat). Nöjd.
  • Perfekt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Beställde en Marmot Sawtooth dunsovsäck via webbutiken. Hade samma pris som de andra stora konkurrenterna, men var ensamma om att ha produkten i lager.
    Leveransen låg hos mitt ombud efter två dagar.
    Marmot hade i samband med mitt köp en kampanj där man fick en uppblåsbar dunkudde på köpet när man köpte en utav deras dunsovsäckar, men som man dock aktivt var tvungen att lägga till i varukorgen som kund. Detta missade jag. Men ett mail till Naturkompaniets kundservice ordnade detta. Efter snabbt svar från deras sida så var ett nytt paket på väg till mig, och ingen frakt behövde jag betala för den extra leveransen heller!
    Bara plus från min sida.
  • Dålig
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Jag ser inte poängen med deras webbutik överhuvudtaget.
    Den är inte billig. Och den är absolut inte snabb.
    Det tar 3 dagar innan de ens skickar paketet efter att man lagt ordern. Behöver man sedan byta varan så tar det flera dagar efter att de mottagit paketet innan de ens behagar skickar bytesprodukten.

    Ska aldrig mer beställa därifrån.
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Naturkompaniet misslyckades med min beställning. När jag begärde att få en likvärdig produkt till samma pris hänvisar dem till begränsningar i sitt datorsystem. Dessa begränsningar verkar inte sannolika och stämmer det så borde Naturkompaniet se till att lösa problemen och inte beklaga sig för sina drabbade kunder.
  • Mycket bra
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Beställt två gånger från Naturkompaniet. Det har varit snabba leveranser och jag har aldrig haft problem med produkterna. Tycker dock generellt dom har lite väl dyra priser ibland.
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Först och främst tycker jag att bemötandet är uruselt både på webben men även i butik och då specifikt butiken vid Stureplan. Dyra priser i tillägg. Jag handlar i fortsättningen i andra butiker.
  • Usel
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Beställde en vara som skulle skickas dagen därpå efter kontakt med butiken.
    Varan skickades 8 dagar efter då jag gjorde min beställning.
    -Lång leverans tid.
    -Dårligt uppdaterad hemsida.
    -Får ej leverans information, de kontaktar en inte heller för att informera.

    Mitt råd, välj annan webb butik att handla från..
  • Perfekt
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Beställning till leverans fungerade utmärkt + i kanten för den färdigtryckta retursedeln.
    Även + för postförskott som betalningsmetod utan extra kostnad!
  • Ganska bra
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Varning för att lagerstatus inte är korrekt när du beställer, dvs du kanske inte får varan du beställt. Prisvärd om man bevakar och väljer REA eller kampanjvaror. Brett sortiment. Verkar ligga lite högre i pris generellt än andra nätbutiker men ibland kan jag handla där.
  • Perfekt
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Ni har alltid bra bra jackor till bra priser
  • Perfekt
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Lade en beställning på ett par skor och en jacka. Jackan tog längre tid än skorna så de delade upp ordern så att skorna (som fanns tillgängliga) anlände snabbare. Skorna hade jag dagen efter och jackan kom 2 dagar senare. Weltklasse!
  • Mycket bra
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    Har beställt flera gånger av dem. Nästan alltid har dem uppfyllt mina förväntningar. Dock glömde de att vid ett tillfälle skicka med en (mindre) produkt, och vid ett annat glömde de att skicka mig fakturan.
  • Perfekt
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    Hanterade ett ärende om en ett år gammal jacka som gått sönder perfekt. Tog hand om den och ringde när den var lagad, helt utan problem.

    Jag fick dessutom tio procents rabatt när jag köpte kängor av en mycket trevlig säljare!
  • Usel
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    Jag beställde ett par sandaler från naturkompaniet. Då fanns de i lager. En hel vecka senare fick jag ett mail om att de var slut i lager och att de glömt att uppdatera hemsidan. Sådant stör mig nåt enormt. Om jag ska se ett företag som seriöst måste jag i alla lägen kunna lita på att det som står på hemsidan stämmer. En liten okänd källarfirma kan glömma att uppdatera hemsidan men inte ett företag som ska vara stort och seriöst som naturkompaniet. Sådant glömmer man bara inte. Stor tumme ner!
  • Utmärkt
    9 år sedan
    Uppdaterat: 9 år sedan
    Snabb leverans, dock skickade de fel ryggsäck. Men detta misstag fixades till av en prima kundsupport.
    -1 för att de skickade fel ryggsäck.