Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Fraktfritt över 999kr
Grundat 1974
14 dagars öppet köp

http://www.ljudia.se

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Ljudia har fått betyget (8.25)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Bra pris, snabb leverans.
  • Utmärkt
    3 mån sedan
    Bra
  • Utmärkt
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Denna recension är baserad på tre händelser/intryck från mitt köp där.

    Första intrycket (se längre ner för ett andra och tredje intryck):

    Värdelös service! Köpte en bluetooth mottagare. När jag fick varan så saknades en sladd som var med på en bild på produktsidan. Efter ett samtal med deras kundservice så fick jag inte ett trevligt mottagande och de skyllde på att det var en miljöbild, dvs en bild som visar produkten i sin miljö. Bilden var dock endast på 3 sladdar för att visa vad som ingick. Men de skulle kolla upp det och ringa tillbaka. Det ringde aldrig tillbaka. Har även mailat dem angående att kabeln saknades. De svarade aldrig på mailet. Nu i efterhand ser jag att de har tagit bort bilden.

    Nu har jag även fått problem med produkten då ljudet hackar dagligen. Har försökt att reklamera varan med de har ännu inte skickat ut en fraktsedel vilket det står på deras hemsida att de ska göra och jag börjar tröttna rejällt på dem. Vi har mailat fram och tillbaka och det slutar alltid med att dem inte svarar.

    Efter att ha kollar på recensioner på prisjakt så är betygen antingen topp eller botten. Jag antar att när folk får de dem vill ha så ger de bra betyg men om nånting går fel och de behöver kontakta ljudia så får de urusel kundservice varpå de dåliga betygen.

    Rekomenderar verkligen inte denna sida!

    --------- EDIT -------
    Andra intrycket:

    Nyligen så hörde de av sig igen och berättade att de hade fler enheter som hade strulat och att de hade fått nya på garanti samt att de redan har skickat en ny. Väldigt tacksam över detta! Verkar som att de har bra koll på sina recensioner på denna sida då jag sett att de svarat och följt upp andras recensioner här också.

    -------EDIT--------
    Tredje intrycket:

    Fick ytterligare ett mail där de bad om ursäkt för de bemötande som jag fått samt ville göra allt för gottgöra det. Jag har även fått en nya produkt vilket än så länge fungerar väldigt bra.De berättade att de haft fler som fått liknande bemötande och att de nu har vidtagit åtgärder för att ordna till detta. Efter denna response känner jag att det återigen går att lita på denna sida.
  • 2018-10-15 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Perfekt
    1 år sedan
    Alltid bra att ha att göra med
  • Dålig
    1 år sedan
    När webben säger 3-4 dagar och leveransen tar nära på 4 veckor så kan man tyvärr inte bli annat än missnöjd. Igår beställde jag för några tusenlappar till, BRL och Ljudia hade samma pris, mitt val föll inte på att lägga en order till på Ljudia i detta fall.
  • Givetvis inträffar lagerfel, men vi brukar generellt vara avsevärt rappare än 4 veckor då det inträffar.
    Kan du ge mig en hint om vilken order eller vara detta gäller så ska jag undersöka saken.

  • Perfekt
    1 år sedan
    Riktigt bra butik och bra service.
  • Bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Köper en mikrofon, den har VÄLDIGT lågt ingångsljud.(EDIT: detta är tydligen normalt för en mick av denna sort.)
    Pratade med Samson via ett supportärende, de försökte hjälpa mig via olika grejer i windows, men det hjälpte inte, det sista svaret jag fick var: "Hello,

    Thank you for contacting Samson Technology. Please contact your country's distributor for further assistance. Their information can be found through the link provided. The dealer can set you up with a swap out for a new microphone. This should solve your issue and get you back up and running."

    Provade även med en mikrofonförstärkare med strömförsörjning och det blev lite bättre men jag måste fortfarande ha den på 100%(!) för att jag ens ska höras. Med micken 10-15cm från.

    Butiken säger att jag ska skicka in den, sen hör jag inget på över en vecka.
    Nu kom en faktura på över 500kr (micken kostade ~600) och de anser att värdena är korrekta, trots att tillverkaren säger att det är fel.
    Jag hamnar mitt i, får betala + får ingen hjälp.

    Varning för ljudia.se, riktigt dålig kundhantering.

    EDIT: Detta är nu på väg att lösas och jag ändrar såklart betyget!
  • Mikrofonen som detta gäller var en vanlig dynamisk mikrofon med normal känslighet, dessa går inte strömmata och kräver således att man pratar/sjunger nära mikrofonen.

    Samson svarar alltid att man ska kontakta återförsäljaren om de inte kan lösa problemet och det är inte detsamma som att varan är defekt.

    Reklamerar man varan till verkstaden så debiterar de i regel alltid för sin tid och frakterna om den är felfri.
    När vi förstod vad kunden ville uppnå så gjorde vi ett utbyte till en studiomikrofon istället (trots flera månader över tiden)

  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    1 dags leveranstid och generös leverans!
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Snabba leveranser, bra service och bra priser!
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    smidigt köp, snabb leverans.
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Köpt varor här två gånger och båda gångerna har både priser och leveranstid varit superba.
    Trafon som följde med förstärkaren jag köpte visade sig vara trasig (plastlockets skruvar släppte från gängan), fick en ny skickat till mig inom två dagar och bemöttes extremt väl av kundtjänst.
    Synd att andra verkar ha haft dåliga erfarenheter av Ljudia, inget jag känner igenom mig i än i alla fall!
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    2 av 8 beställda artiklar skickades aldrig.
    2 av 8 beställda varor var fel sort.
    50% fel levererat alltså, inte OK!
  • Plockfel i kvadrat, vi tar åt oss.
    Inträffar detta får man givetvis rätt varor express och kompensation.

  • Utmärkt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Snabb leverans och väldigt snabba på återkoppling på mailen. Rekommenderas :)
  • Perfekt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Beställde en onsdag och fick grejjorna på torsdagen. Allt väl packat.
  • Ganska bra
    5 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Långsam leverans (8 dagar), annars bra.

    Uppdatering: Beställde nyligen en andra gång en vara i lager och det dröjde 8 dagar igen, vilket tycks vara standard i alla fall för vissa tillbehör.
  • Mycket bra
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    väldigt snabb leverans och inte altför dyra priser. Rekomenderas.
  • Perfekt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Super snabb leverans och krångel fritt.
  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Har köpt ett par hörlurar (Sennheiser HD 25-1-II).
    Efter 1,5 veckors väntan fick jag ett par billigare
    Sennheiser HD 25.

    Antar att det är deras affärsidé.

    Sista gången jag handlar där och jag avråder alla andra också!
  • Hej Cyberwelt. Vi har försökt få tag på dig i ett par dagar men desvärre utan att lyckas.
    Vi har undersökt detta, och Sennheiser HD-25-1 II som du har beställt och fått är den enklaste och billigaste modellen. (Basic Edition med rak sladd)
    De dyrare heter bara HD-25 (spiralsladd) eller HD-25 PLUS (extra tillbehör)

    Du kan se de tre olika modellerna här: http://en-de.sennheiser.com/hd25

  • 3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Sitter och kokar av ilska, har ett paket på posten från er och en faktura som ska vara inbetald trots att jag bad en av era anställda tre gånger att annullera min order pga att ni inte höll leveranstiderna ni utlovade och produkten jag skulle ha va ruskigt försenad.

    Detta får ni på något sätt reda ut för jag ska inte behöva betala ett öre för era misstag!
  • Hej Kozmos

    Har man avbeställt en vara som ändå skickas ut behöver man givetvis inte betala en krona såvida man inte hämtar ut paketet, det är bara kontakta kundtjänst via telefon eller mail och låta paketet gå i retur.

    Avbeställningar bör dock inte mejlas till privata adresser då det finns risk att personen är ledig, utan helst direkt till kundtjänst via telefon 0501-278060 eller sekundärt till order@ljudia.se.

    När vi tagit emot en avbeställning skickar vi ut en bekräftelse, och ordern är inte borttagen förrän man fått denna bekräftelse.

    //Magnus J

  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Bästellde ett par hörlurar. Hade betalat i förskott, väntade en vecka, skickade mejl;Tydligen var de inte ens i lager, de skulle skickas efter två månader...

    Hur svårt kan det vara att uppdatera en hemsida?
  • Hej Kaymar

    Kan inte lista ut vilken order detta gäller, men rent generellt så är leveranstiderna kopplade mot våra och ett antal leverantörers lager för att ge en så korrekt bild av leveranstiden som möjligt, men självklart kan det klicka ibland.

    När detta händer försöker via alltid kontakta kunden, men ibland (som i detta fallet) verkar du hunnit före oss.
    Beklagar detta.

  • Mycket bra
    6 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Dyr frakt men annars bra priser och smidiga betalningssätt. Jag tycker även att deras produkter håller hög kvalité. Deras hemsida är jättelångsam
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Köpte en samson go mic som slutade fungera efter ~3månader. Efter kontakt med ljudia skulle dom återkomma "dagen efter" 2014-04-08 men det gjorde dom inte och har ännu inte snart 1år senare hört av sig, måste vara sämta service jag fått från ett företag. Och själv återkopplar jag inte för dom förlorade mig som kund direkt när dom inte återkommer, även om summan bara var några hundra är det ingen butik jag kan rekommendera till någon när dom inte ger garanti/service på produkter.
  • Utmärkt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Beställde två stycken BassPump helgen innan jul, stod att det är 15 dagars leveranstid på dem, så jag räknade inte med att få det förrän efter nyår. Men döm om min förvåning när jag får mejl på måndagen med kollinummer att de är på väg! På tisdagen, dan innan julafton, fick jag ett SMS att jag kunde hämta ut paketet på mitt utlämningsställe. Ruggigt snabb leverans med andra ord, även ett plus att det var väl emballerat.
  • Bra
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Snabb
  • Perfekt
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Bra information på nätet om produkterna och de svarar snabbt på telefon då det behövs.
  • Perfekt
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Snabb leverans och kanonbra pris på min Stanton DJC.4
    Tummen upp!
  • Utmärkt
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Lade nyss en order på ett par Samson StudioDock 3i & använde mig utav direktbetalning.
    Allt verkar fin fint än så länge, återkommer när jag har dem i min hall.
  • Utmärkt
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Jag köpte två st Sinus Live BassPump III 8ohm och en 20 meters RCAx2-sladd.
    Beställde på torsdag eller fredag. Kom på måndagen.

    Jag hade problem att få ihop det med basspumpen, men efter mailkontakt med Magnus Johansson på Ljudia så lyckades jag få ordning på problemet. Bra service!
  • Usel
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Ni får en stjärna av mig pga den mycket snabba leveransen. Det är de enda + jag kan ge er.

    Efter att jag fått produkten märkte jag att de inte alls stämde med beskrivningen på Ljudias sida och att produkten inte fungerade till mitt operativsystem på datorn (vilket enligt deras första beskrivning på hemsidan framgick att de skulle). Påpekade detta och fick ett mejl tillbaka där dom erkände att de stått fel på hemsidan och sen skickade dom en länk dit man kan ladda hem drivrutiner (vilket jag redan listat ut själv) däremot kunde jag inte ladda hem programvaran som SKULLE följa produkten, detta har gjort att jag inte kunnat använda min produkt. Sen jag fick svaret på mitt första mejl har jag hunnit skicka två till mejl vilket Ljudia valt att inte svara på, senast bad jag dom om en returfrakt så jag kunde fraktfritt skicka tillbaka produkten som jag inte har någon användning för.Men tyvärr dom verkar inte vilja hjälpa dom vill bara sälja. Usch vilken dålig service!

    Tack och hej!
  • Hej FroglLeg.

    Kul att höra att du är nöjd med leveransen, men mindre roligt att du är missnöjd med din vara.

    Jag vet vilket ärende detta gäller då vi nyligen hjälpt en kund med drivrutiner för MS-Vista till en M-audio KeyRig 49.

    Då drivrutiner ständigt uppdateras har M-Audio valt att inte inkludera dessa med varan.
    Detta har vi inte blivit informerade om och vår produkttext var mycket riktigt inte korrekt.
    Jag beklagar för detta, och vi hjälper självklart till med nerladdning eller brevpost av en CD-Skiva, alternativt fri retur och full återbetalning.

    PS. Vi har faktiskt svarat på dina mail och även försökt nå dig via telefon, men utan att lyckas.
    Du får gärna ringa mig personligen på 0501-278071 om du har några frågor

    Mvh
    Magnus Johansson
    Servicechef
    Ljudia AB

  • Utmärkt
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Snabb sida med utförliga beskrivningar och en snabb utcheckning i Kassan.
    Många bra betalningsalternativ!
  • Perfekt
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Beställde en Dj Mixer i Söndags 10:e och fick den i tisdags 12:e. Ska beställa flera saker därifrån, rimliga priser.
  • Perfekt
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Beställde en laser och 20m kabel på Onsdagen och fick varorna kl 14:00 dagen efter, grymt snabb leverans vilket är ett stort plus.

    + Snabb leverans.
    + Bra sortiment.

    - Inget, kanske att sidan kan ladda lite segt ibland men det är inget som stör.

    Rekommenderar verkligen Ljudia!
  • Utmärkt
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    bra
  • Utmärkt
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Beställde två LED-slingor och fick de två dagar senare. Det visade sig dock att den ena inte funkade. Drog iväg ett mail till dem i fredagskväll och fick till svar tidigt idag (måndag) att de skickade en ny slinga till mig utan kostnad. Någon timme senare fick jag ett mail med kollinr för det nya paketet.
    Mycket bra service!
  • Utmärkt
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Beställde ett par Sennheiser HD25-1-II i tisdags kväll och fick de idag (torsdag) i ett välpaketerat paket. Fick efter beställning ett mail med orderkvitto och på förmiddagen dagen efter fick jag ett nytt mail med kollinummer och och ett meddelande om att paketet skickats. Väldigt nöjd med Ljudia på de områden jag haft att göra med de. Blir med stor sannolikhet fler beställningar hos er i framtiden!
  • Perfekt
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Snabb leverans! Fick varan dagen efter beställning! Kan inte ge annat än tummen upp!
  • Mycket bra
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Bra sida med den laddas slött, vet inte om det bara är för mig.. Men bra priser och bra sortiment.
  • Mycket bra
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Efter beställning så tog Ljudia kontakt med oss via telefon och informerade om att beställd produkt inte fanns i lager och att utlovad tid på 3-10 dagar inte kunde hållas då leverantör hade svårt med leverans. Möjlighet att annulera order och beställa likvärdig produkt erbjöds. Då vi själva inte hade brottom med varan bestämdes det att vi väntar till Ljudia får in varan för leverans till oss.
    Då datum för leverans skulle vara "runt" den 27/7 så blir det intressant om denna tid kan hållas.
    Men annars en stor eloge till ljudia då de tog kontakt via telefon dagen efter lagd order.

    Anledningen till att jag inte lägger full pott är att produkt ej är levererad än, samt att hemsidan upplevs lite seg.

    EDIT: Efter mailkontakt och snabbt svar från Ljudia så är informationen att leverantör fortfarande har svårt med leverans. Och detta är väl inget man kan lasta Ljudia för. Så Ljudia har nog gjort vad dom kunnat och har varit snabba med sina svar.
  • Mycket bra
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Inte så jätte snygg sida men det fungerade smidigt i alla fall.
  • Usel
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Snart väntat i 2 veckor på ett par hdmi-kablar som enligt Ljudia fanns i lager med 1-3 dagars leveranstid. Dom verkar inte vara på väg heller om man kollar postens kollinummer. Information om eventuella förseningar etc. hade varit uppskattat.

    Besviken Ljudia.
  • Hej,

    Att ni har fått väntat i nästan två veckor på din HDMI-kabel leverans är beklagligt. Men i detta fall så är det Posten som har försenat din leverans. Paketet skickades till er ifrån oss den 2 juli och en elektronisk avi skickades till er. Tyvärr så skickades ej paketet till dig, utan sorterades fel av Posten och gick till Oslo istället.

    Idag måndag kl 11:40 anlände paketet till ditt serviceställe, sedan kl 12:01 skickades en elektronisk avi till er via SMS.

    Hela sändningsflödet kan ni följa på posten.se där du fyller i ditt kolli nr.

    Vi ber verkligen om ursäkt för om detta har ställt till det mycket för er. Vi kommer att kontakta posten angående detta för att få en förklaring.

    Vid fler frågor ber vi dig kontakta vår kundtjänst på: info@ljudia.se

    // Johan, Ljudia AB

  • Perfekt
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Kanon att man kan hämta direkt på lagret, bra priser och snabba med leveransbesked.. många ++
  • Perfekt
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Snabb leverans och bra betalningsalternativ, varorna var välpaketerade när de kom fram vilket är positivt även om det inte är något ömtåligt. Irriterande att man automatiskt får deras nyhetsbrev bara för att man handlat något där, det borde man få välja om man vill ta emot eller inte när man lägger ordern. Dåligt att man inte blir erbjuden fri frakt på beställningar över 500kr. Allt som allt en bra köpupplevelse.

    [UPPDATERING]
    Efter en horribel köpupplevelse hos MDS uppdaterar jag betyget till en 10:a, Ljudias köpupplevelse var helt smärtfri och otroligt bra i jämförelse. Jag tycker fortfarande att man borde bli erbjuden fri frakt vid beställningar över 500kr och att man själv borde få välja om man vill ha nyhetsbrevet eller inte när man lägger order, men annars är jag fullständigt nöjd i alla avseenden. Det blir definitivt fler köp här!
  • Knappt godkänd
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    jag beställde 2 st bas element, mycket snabb leverans, bra isolerade paket.

    Dom skickar nyhetsbrev så fort du har bestält något där ifrån, jag har gått in på deras sida och försökt avsluta nyhetsbreven, men det funkar inte. Oseriösa affärer som tvingar en att fortsätta få brev när man inte vill ha dom.
  • Hej

    Det är sant att man kan få ett eller två nyhetsbrev efter att man avregistrerat sig, detta beror på att våra e-postlistor uppdateras en gång i månaden, och inte i realtid.

    Vi är måna om våra kunder, och förutom manuell avregistrering har vi även via vår partner en avregistrering som sker automatiskt när våra nyhetsbrev placeras i skräpposten för bla Hotmail, MSN och live konton.

    Jag kan inte gör mer än att be om ursäkt och se över möjligheterna att uppdatera listorna mer frekvent.

  • Perfekt
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Perfekt, snabb leverans & lättnavigerad hemsida m.m
  • Utmärkt
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Har handlat två gånger från Ljudia och det har funkat bra...
  • Perfekt
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Finns inget att klaga på! Toppen!
  • Utmärkt
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    mycket bra service
  • Perfekt
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Snabb leverans, bra lagerstatus, bra kontakt och service. Finns inget annat att tillägga.
  • Perfekt
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    Fick en icke-fungerande förstärkare skickad till mig.
    Mailade support och fick svar inom en timme.
    De skickade en ny förstärkare på direkten utan några som helst problem (Jag hade inte ens hunnit posta den felaktiga tillbaka till dem).

    Otroligt bra kundbemötande. Önska attr alla e-handlare kunde ta hand om sina kunder på ett lika bra sätt!