Prisjakt
Annons
tink
  • Gratis expertrådgivning
  • Alla produkterna är testade
  • Fri frakt och retur
3.6Bra
5 omdömen
Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
G
Gustav
2 omdömen
OK7 dagar sedan

Lång leveranstid och dålig kommunikation. Vid beställning påstods att leveranstiden var 1-3 dagar. Efter fem dagar utan tecken på att de skickat något kontaktar jag dem, och de påstår att den redan levererats. De skickar en tracking-länk till GLS, där det står att den levererats. För att få mer info än så måste man ange postnummer, men när jag gör det får jag till svar att postnumret inte stämmer med mottagaren. Antagligen en helt annan spårningslänk. Jag framför detta och får till svar att de "omedelbart begärt en statusuppdatering från deras logistikavdelning". Ytterligare fyra dagar går utan svar, trots påminnelse. Plötsligt dyker en leverans upp i PostNord-appen, enbart tack vare att de kopplat telefonnumret på paketet till mig. Strax efter är paketet levererat till ombud, två veckor, tio arbetsdagar efter beställning. Tink gav mig aldrig något spårningsnummer, och på deras sida står det fortfarande bara att beställningen är mottagen. Till följd av detta kan jag heller inte komma åt deras formulär för att skicka tillbaka produkten, ifall jag skulle behöva det. Bra pris på det jag beställde, fri frakt, men kass kommunikation.

K
UselRedigerades 4 månader sedan

Jag brukar aldrig skriva recensioner, men nu kände jag ändå att jag var tvungen för att varna andra köpare från tink. Jag beställde två st Sonos Era 300 härifrån i början av December. Vid köptillfället stod det att det var ca 3 dagars leveranstid. Efter ca 5 dagar får jag ett auto-email ang att leveransen är försenad. Jag går in och kikar på deras hemsida och då står det plötsligt 6-8 veckor. Då beslutar jag mig för att annullera ordern och ist beställa från någon annan som har högtalarna i lager. Detta var dock lättare sagt än gjort. Man kan nämligen inte kontakta tink på något sätt. Man kan endast "prata" med deras chat-bot som menar att man inte kan annullera ett köp om det var mer än 1h sedan man lade ordern. Jag lyckas tillslut hitta en epostadress att skriva till. Får dock inget svar här förrän massa veckor senare och då är det ett autosvar som också menar att man inte kan annullera köpet. När jag tillslut nu fick produkterna levererade, trots att jag inte längre ville det, så fanns det givetvis ingen retursedel med i paketen. Och, jag kan bara ana vilket helvete det kommer vara att få tag på en retursedel eftersom att det inte går att få kontakt med någon på tink. Så, med detta sagt så är detta 100% den sämsta kundupplevelsen jag vart med om hos en ehandlare. Det går alltså inte att få tag på någon fysisk människa som jobbar på tink, man kan inte annullera ett köp efter att ordern har lagts och man kan inte lita på deras lagerinformation. Jag avråder skarpt från att handla härifrån. Betala hellre några hundralappar mer hos vilket annat företag som helst.. Update: kollade på min faktura från tink igen nu och ser att de har en "kontakta oss-rubrik" på den. Då hänvisar de till sidan: "www.tink-net/support-video". Varför inte bara ha en helt vanlig kontaktsida med tel-nr och email? Jo för att de inte vill prata med någon. Hur som helst, när jag går till den länken så ska man tydligen kunna boka in en s.k. "expertrådgivning" för sitt smarta hem. Helt otroligt dåligt. Dessutom så ligger deras boknings-system för att boka in ett sånt möte nere. Så hela den sidan säger bara "Our online booking sevice is currently not available"..

Gästanvändare
UtmärktRedigerades 8 månader sedan

Fantastisk bra kundservice.

UtmärktRedigerades 8 månader sedan

Inga problem. Bra pris och möjlighet med rabattkod utöver nedsatt pris. Lite längre leverans då det skeppas utanför Sverige.

Gästanvändare
Utmärkt9 månader sedan

Beställde en Sonos högtalare här istället eftersom att den från CDON aldrig kom fram. Tink levererade på 3 arbetsdagar. Tack!

Gästanvändare
Uselett år sedan

Beställde Eufy doorbell + Google nest hub, Fick bara google nest hub. De säger 1-3 dagar leverans men de skickade inte min doorbell efter en vecka. Värdelöss

Gästanvändare
Uselett år sedan

Sämre affär får man leta länge efter Ur usla Svara inte på mejl Ingen återkoppling

e
emanuelj
4 omdömen
DåligRedigerades ett år sedan

Beställde 2 st Sonos One SL på Black Friday rean, de har fortfarande inte levererats, fick mail förra veckan att de skickats, fick ett spårningsnummer som visade att paketet skulle leveraras till Linköping 12 mil från där jag bor, kontaktade Tink svarade tillbaka att nu kan du hämta ditt paket i Linköping, fortfarande inga vidare svar tillbaka, idag ser jag att någon annan (troligen den som paketet var skickat till) löst ut paketet i Linköping. Tillslut skickade Tink en ny försändelse, så allt löst efter mycket stridande och väntande två månader senare…

Gästanvändare
Uselett år sedan

Beställer ni från Tink kommer ni inte få er produkter, supporten är väldigt svår att få tag på och ljuger sedan för er. Köp inte från Tink!

Gästanvändare
Utmärktett år sedan

Beställde högtalare under Black Friday. Väldigt bra pris och kommunikation av Tink. Högtalarna skickades i omgångar och sista paketet levererades efter ca 3 v vilket var lite för länge (stod 10-12 arbetsdagar när jag beställde). Jag är nöjd med mitt köp 👍

Om butiken

tink

Butiken finns i Tyskland. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

KlarnaPayPalVisaMasterCard
  • Direktbetalning
  • Kortbetalning
  • Avbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Faktura
  • Förskottsbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

www.tink.net

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: tink GmbH

Organisationsnr: HRB 175701 B

Information hos allabolag.se