Prisjakt
Annons
iXpress
  • Snabba leveranser
  • Öppet köp
  • Säker betalning
2.3OK
1 omdöme
Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
Gästanvändare
DåligRedigerades ett år sedan

Köpte en begagnad IPhone här. Valde en billig variant som skulle innehålla spår av användningar enligt beskrivningen på hemsidan. Skärmen hade en liten skada på kanten som var så pass liten att vi bedömde att det inte skulle påverka funktionaliteten. Skärmen var dessutom något segt att klicka på. Det dröjde en halvsekund innan bokstäverna dök upp efter man hade klickat på det. Vi antog att dessa skulle motsvara “spår av användningar” som stod på hemsidan, därför hörde vi inte av oss direkt till butiken. Men problemet med skärmen blev värre med tiden. Det började så småningom att fördröjningen blev längre och man behövde klicka hårdare på skärmen för att den skulle reagera. Tillslut började skärmen klicka på sig själv och telefonen blev oanvändbar. Vi hörde då av oss till butiken. Butiken svarade med att man behövde byta skärmen och krävde att vi skulle stå för reparationskostnaden. Vi tyckte att det var orimligt att vi skulle behöva betala för en defekt som produkten hade med sig från början. Då hävdade butiken först att det var för sent för oss att reklamera, senare hävdade butiken att det var vi som hade orsakat skadan på skärmkanten och det var det lilla jacket som orsakade att skärmen började klicka sig själv. Vi tycker att det var mycket oprofessionellt bemötande.

J
JeppeRenberg
4 omdömen
Usel2 år sedan

Dålig support och kundbemötande! Långa svarstider och svarar inte i telefonen trots flera försök! Jag beställde en skärm som var uppenbart trasig. Trots de skyller de på att jag förstört den vid montering och vägrar skicka en ny, hel skärm. Testat med en annan skärm (från en väns telefon) som fungerade fint. Jag kommer aldrig handla från detta bolag igen!

Gästanvändare
DåligRedigerades 2 år sedan

Jag beställde en rekonditionerad iPhone 11 Plus. Telefonen hade ett skick som motsvarade förväntan enligt klassningen. Men ganska snart började den krascha olika appar och hänga sig och spontant starta om. Jag har haft en lång diskussion med dem och utfört alla olika mer eller mindre långsökta försök de haft att skylla felet på iCloud, shortcuts, apparna etc och betalat för felsökning utan nytta. De har inte tagit ansvar för att de levererat en produkt som har hårdvarufel. De accepterar inte reklamationen. iXpress fungerar säkert fint om det du beställer fungerar men vänta inget ansvarstagande om din produkt har felaktigheter. Dåligt! Uppdatering: butiken har nu givit ett kompromiss erbjudande som jag har antagit. Det innebär att jag fått en ny telefon men att jag fått betala en hel del för utbytesenheten. Det är ett avslut men jag hade gärna sett att de givit det erbjudandet innan jag gav upp och skrev mina omdömen och övervägde anmälan till ARN. Telefonen vi hade fick tyvärr en glasskada under den utdragna processen som får motivera extra kostnaden.

Om butiken

iXpress

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

KlarnaSveaWebPaySwishVisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Förskottsbetalning
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

ixpress.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: iXpress AB

Organisationsnr: 559045-7791

Information hos allabolag.se