Prisjakt
Annons
Fix My Phone
  • Snabbt
  • Hållbart
  • Nära dig
1.6Dålig
9 omdömen
Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
G
Uselen dag sedan

DET LIKNAR EN BROTTSLIG VERKSAMHET! Trodde att jag hade kollat upp bolaget tillräckligt. Min Iphone 6 behövde en ny skärm. Gick in på Väla HBG där Gxz@z står och förklarar för mig att jobbet kan göras, det skall ta 30 min. Jag blir informerad om att dom efter jobbet inte kan garantera vatten/dammtålighet. Kommer tillbaka efter 2,15 timmar då ser jag att han har problem med att få på skärmen men till slut verkar det som om att det fungerar. Jag lämnar 19.40 har bråttom till en annan butik innan dom stänger, klockan blir 20,05 då ser jag att skärmen släppt, man kan se rakt in i mobilen runt hela kanten, glaset blir varmt som jag inte känner igen sedan förr. Nu är det försent att gå tillbaka eftersom Väla har stängt. Kommer tillbaka på Lördagen och pratar med Gxz@z som gjorde jobbet och han menar att han gjorde "så gott" han kunde. Han tittar inte ens på telefonen och menar att jag godkänt arbetet och att han inte tänker betala tillbaka 599:-. Jag måste ha en fungerande telefon så jag anlitar en annan servicebutik MSMOBILSERVICE där finns Alex och Emil som säger att dom direkt ser att det är felaktigt och att dom kan göra jobbet. Dom fixar skärmen, ersätter skruvar som slarvades bort samt att dom fixar sensorn som skadades hos FixMyPhone. Dessutom ser dom att Gxz@z kopplat kablarna fel. MSMOBILSERVICE tar endast 399:- för att fixa till allt det som blivit fel - skall ni välja någon så välj MSMOBILSERVICE. Går tillbaka till Gxz@z förklarar att jag nu har fixat telefonen och vill visa honom hur det ser ut, han är helt ointresserad vill inte se och inte förstå vad han har gjort för fel och vill inte betala tillbaka mina pengar utan då skall en sk. "chef" ringa upp. Inser att egentligen borde företaget kallas för F£@KMYPHONE, det finns ingen som man kan kontakta, utan den sk. "chefen" får ringa upp för att jag skall kunna åberopa 90 dgs garanti och hoppas på att få tillbaka det jag betalt. Hur kan detta företag få lov att verka på en sådan plats är helt obegripligt - bojkotta denna typ av företag som lurar folk och inte är intresserade av service.

S
Splix
23 omdömen
Bra5 dagar sedan

Lämnade in en iPhone X för försäljning. Fungerade jättesmidigt förutom att de inte svara på Mail och att det tog ca 2 veckor. Efter att jag beställt en förpackning att skicka i la jag i telefonen och skickade. Efter ca 2 veckor är pengarna på kontot! Mycket smidigt.

T
Tommy
1 omdöme
Usel2 månader sedan

Sonen skulle byta batteri på sin IPhone 12 på Avion i Umeå. De lyckades förstöra telefonen så att både kameran och sidoknappen slutade fungera. Säljaren/reparatören står bara och ler och säger att han inget kan göra. Får inte ens tillbaka de 999:- som batteribytet kostade. Resultatet av deras bristfälliga kunskaper, en förstörd IPhone 12 och en kostnad på 999:-. Vill varna andra för detta oseriösa företag där man högre upp i ledningen inte ens svarar på klagomål. Tagit vidare till ARN.

E
Emma
2 omdömen
Dålig4 månader sedan

Personen som hjälpa mig var världens trevligaste och mest hjälpsamma, men tyvärr så står det felaktig information på hemsidan. Jag skulle byta glas för min iPhone 12 pro och på hemsidan står det att de tar 1 990kr för orginalkvalité som jag hade bestämt mig för. På hemsidan finns det även en variant som de tar 2 790kr för vilket tolkas som en ”premiumvariant” som är bättre än orginalvarianten. När jag väl kommer dit berättar personalen att det kostar 2 790kr för orginalvarianten och att den klassen under original var A-klass som då var lite sämre än Apples skärm. Jag hänvisade till hemsidan och personalen sa att det kan var för att jag inte hade klickat mig in på rätt iPhone, men det hade jag vilket han även såg. Då fick jag som svar att hemsidan inte var uppdaterad. Det är självfallet inte personalen som var på plats fel, men oavsett ledde det till ett missnöje för mig som kund. På hemsidan stod det även att det skulle gå inom 30 minuter, men det tog 45 min trots att personal på plats inte hade någon annan kund när jag kom in. Återigen klandrar jag absolut inte killen som hjälpe mig då han sa från början att det skulle ta 45 minuter utan det är informationen på hemsidan som lovar saker butiken inte kan hålla som jag är besviken på.

A
Usel5 månader sedan

Sämsta butiken som finns kommer aldrig gå dit igen! Säljer kina skit som går sönder efter en vecka och de vill inte ta det på garanti. Dryga personer som står i kassan och som inte bryr sig ett dugg om kunden. Gå aldrig till denna butiken om du vill få din telefon fixad på ett riktigt sätt! Gå hellre till några andra som vet vad dom håller på med och som har riktiga saker och inte till dessa skojare! De vill bara ha dina pengar och skiter i om telefonen håller eller inte! Skyll dig själv om du går hit!

Gästanvändare
UselRedigerades 7 månader sedan

Very low quality service and rude when you face them, I started to think they are faking their reviews, I had a very bad experience with them that the main company will not respond a regular email twice and they refused to help on spot, I just do not understand how people are rating them high, anyone can change a screen or a battery by watching youtube and that's what their employees do actually, beginners technician which will destroy your device easily.

Gästanvändare
UselRedigerades 8 månader sedan

Lämnade in min telefon för ett skärmbyte. Skulle ta 1.5 timme. 3 timmar senare fick jag åka hem utan telefon då han inte riktigt fick igång den och ville lägga lite mer tid på det. Tre dagar senare fick jag ett samtal ifrån Fix My Phone där de informerade om att reparatörer lyckats göra sönder moderkortet i telefonen. Så telefonen är numera skrot. Kontaktade kundtjänst för hjälp men fick svaret att det är sånt som kan hända och att de skulle be Skövde-butiken kontakta mig. Nu, en och en halv vecka senare, har jag hämtat telefonen men får ingen hjälp eller ersättning för de skadorna som de har orsakat. Enligt dom var telefonen död när den lämnades in och de har inte gjort någonting fel.

Gästanvändare
UselRedigerades 8 månader sedan

Total katastrof. Bytte en skärm på iPhone 11 som slutade fungera efter 1 månad. Garantin gällde inte pga några minimala repor (helt normalt slitage). Otroligt oseriöst företag och skulle varna alla för att lämna in något där. Mitt ärende gällde i Partille Allum

Gästanvändare
UselRedigerades ett år sedan

Avråder starkt från att göra affärer med detta företag. Det är en mycket oseriös aktör som lurar sina kunder genom att erbjuda ett högt pris i offerten men som resulterar i 0 kr och 0 återkoppling. För övrigt säljer de dyra produkter som t.ex. skal men med väldigt dålig kvalité. Har även sökt VD utan framgång vilket är en stor varningsflagga. Nästa steg blir en anmälan till ARN.

UselRedigerades ett år sedan

Varning för FIX BOX ! Ångervecka gäller inte här. Har du väl beställt en Fix Box är det kört. "I de fall Användare inte nyttjar FIX BOX inom sista giltighetsdatum, faktureras Användaren för kostnaden av boxen samt administrativa utgifter." De har ingen telefon så det går inte att nå dem. Svarar inte på chatt heller. Varning för FIX BOX !

Om butiken

Fix My Phone

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

KlarnaSwishVisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Kortbetalning
  • Postförskott
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Förskottsbetalning
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

fixmyphone.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Fix My Phone Sverige AB

Organisationsnr: 556963-6714

Information hos allabolag.se