Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Kommunicera. Utmana. Förenkla
Vision. Hängivenhet.
Rörlighet. Delaktighet.

https://www.universal.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Universal Telecom har fått betyget (3.50)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    23 dagar sedan
    Kundtjänsten är riktigt botten.
    Jag har aldrig upplevt mig anklagad av kundtjänst någonsin...
    Undrar om deras ledning känner till om detta?!
  • 2019-08-09 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Knappt godkänd
    1 år sedan
    Haft dom en vecka innan jag avslutade abonnemanget enligt ångerrätten.

    POSITIVT:
    + Bra bemötande när jag felanmälde bredbandet (fiber, stadsnät).
    + Ganska snabbt svar på felanmälan.
    + Bra och smidigt bemötande när jag önskade nyttja ångerrätten.

    NEGATIVT:
    - Felanmälan (min anslutning låg på långt under i verklig hastighet och klippte / kopplade ner under korta stunder med ojämna mellanrum) resulterade i att det inte var något fel hos dom eller ute hos Viaeuropa (som har hand om stadsnätet). Det var fel hos mig som kund.
    - Otroligt dåliga supportsidor. Väldigt snålt med information och en hel del felaktig sådan dessutom. En felsökare hänvisar bland annat till TP-test som inte finns längre. Chatten provade jag en gång men efter 30 minuter utan ens ett första svar så gav jag upp det.

    SAMMANFATTNING:
    Trevlig kundtjänst och lätt att komma fram till en person som kan hjälpa en. Men nej, felet låg inte hos mig eller i mina tre olika datorer som gav samma resultat. Efter att ha bytt till en annan leverantör så har jag 20-30% högre resultat på bredbandskollen, dubbelt så kort svarstid och inte haft minsta lilla avbrott - precis som det ska vara.
  • Knappt godkänd
    2 år sedan
    Omöjligt att starta chatt med dem i Chrome, Firefox eller Edge.

    Omöjligt att använda autoifyllnad i Chrome när man ska logga in eftersom deras hemsida mest är ett snårigt reklamblad fyllt med 90-tals mouseover-design.

    De säger att de kommer ringa upp efter att man ställt sig i telefonkö, men det gör de inte (17 minuters väntetid med över en timma till godo innan stängning). Sen stänger de för dagen.

    De bekräftar inte att de mottagit epost som man skickar dem, så du måste ringa (lycka till!) bara för att bekräfta att de mottagit ett meddelande...

    Om du mot förmodan får tag i dem så är de hjälpsamma men som sagt inte värt besväret och ansträngningen.

    Observera att jag inte uppskattar "svar från butik". Detta är en recension som jag vill kunna redigera, inte ett supportärende. Om ni vill få kontakt med kunder föreslår jag att ni lagar era egna kommunikationskanaler.