Prisjakt
Amazon.se
  • Shoppa erbjudanden
  • Medlemsförmåner
  • Upptäck Amazons låga priser
2.9OK
159 omdömen
Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
v
v0dka
5 omdömen
Usel5 dagar sedan

Fejk rabatterar produkter

l
logos
65 omdömen
Usel5 dagar sedan

Amazon bryter mot distansavtalslagen genom att inte lämna ut fullständig kontaktinformation (namn, organisationsnummer, telefonnummer, adress, epostadress) på sin webbplats. Handla hos en seriös aktör i stället.

h
hasseb64
71 omdömen
Dålig9 dagar sedan

har undvikit Amazon med framgång senaste 10 åren, men frångick princip genom att beställa två olika verktygs-satser. Den ena kom fram i okey, skick, kunde hämtas på Postnord, precis som jag ville ha det. Den andra skulle levereras från Fed-Ex, första försöket. kl 11.00 en vardag då jag givetvis inte var hemma. Andra försöket kl 17.00 när jag var 5min från hemmet. Ville inte ha detta leveranssätt och kunde inte ändra. Slutar med att jag måste lägga 4mil i bil och åka till Fex-ex hämt-bas. Lång historia men ångrar mig så klart djup. Inga mer chanser. Skryt om gigantiska logistiklager är bara myt. Artiklar skickas hur som helst utan min önskan. Aldrig mer!

R
Regna
4 omdömen
Usel9 dagar sedan

Tyvärr har jag handlat här flera gånger för att vissa produkter inte gick att få tag på annars. Ville verkligen undvika dem, men ett par gånger så fick jag den faktiska produkt som vi hade beställt. Nu på sistone så beställde vi badrumsdetaljer, parasoll och växtlampor för förodling inför vår och sommar. Parasollet som kom hade fel dimensioner, och växtlamporna var en helt annan sort än den på bilderna. Badrumshyllorna gick sönder vid montering enligt anvisningar (och hade andra dimensioner), och de rostfria kromade handdukstorkarna och ställen var redan skavda och repade från början. Det trista med att handla här är att man slår ut många lokala företag och att det är ett lotteri om vilken produkt som kommer. Det enda positiva är att vissa produkter är i stort sett omöjliga att få tag på via svenska kedjor och företag.

n
nörden
2 omdömen
UselRedigerades 9 dagar sedan

Skickar fel varor och massa tjafs istället för att göra om och göra rätt. Vid ett annat tilfälle skicakde dom begagnad inkomplett supersliten vara . Var ett jävla tjafs innan köpet annulerades. Oseriöst! Undvik!

M
Mille2000
128 omdömen
UselRedigerades 11 dagar sedan

Ett skämt till bolag. Det säljs så otroligt mycket skräp så det är inte klokt. Reklamerat 99/100 saker jag köpt. Leveranser som inte blir av. Produkter som inte stämmer överens med beskrivningar... Listan kan göras lång. Aldrig mer Amazon. Aldrig

F
Fredrik
1 omdöme
Usel18 dagar sedan

Oexisterande kundservice, vilket gör det omöjligt att lösa ett glasklart garantiärende. Tusentals kronor i sjön. Första och sista köpet någonsin via Amazon.

M
Matti
1 omdöme
Usel21 dagar sedan

Obefintlig kundservice. Ingen som helst produktsupport av de varor de saluför. Dåligt emballage. Produkt levererades trasig i papp-påse istället för i kartong med stötdämpande inneremballage som normala webbutiker använder. Personalen på Amazon arbetar enligt uppgift med usla arbetsvillkor dessutom. Näe. Nästa gång betalar jag gladeligen ett par tior extra och handlar av ett seriöst företag. Priset är inte det viktigaste.

A
Algiz
42 omdömen
BraRedigerades en månad sedan

Imponerande snabb leverans till ytterdörr och det mesta jag handlat har varit billigast på Amazon enligt Prisjakt. Är Prime-medlem (i skrivandes stund ca 1,5 år) och det har hittills fungerat väldigt bra med snabb hemleverans (transportfirma Postnord). Har endast reklamerat en enda sak så har ingen större erfarenhet av det. Kostnad för varan var iofs bara 98 kr, men inga problem fick en ny inom några dagar. Har handlat allt från smågrejer så som "småelektronik", köksartiklar till större och dyrare saker så som mattrengörare och kaffemaskin och beställer kattsand regelbundet. Edit: Fungerar INTE att beställa sånt som flytande diskmedel, schampo och liknande. Amazon har visat sig varit helt värdelösa på att paketera sådana saker. Stort minus på det.

p
pezertio
11 omdömen
OKRedigerades en månad sedan

Om man betalt med faktura och gör retur så får man inte direkt pengarna tillbaka på bankkontot. Istället återbetalas enligt kundtjänsten pengarna på Amazon-kontot. Vad jag kan se kan man själv inte se att det har hänt. Kundtjänsten kunde inte svara var man skulle kunna se det. De hänvisar bara till "Refund will appear on your original payment method." Originalmetoden är en betalning av en faktura hos min bank. Amazon-kontot är knappast min "original payment method". Sedan ville kundtjänsten motvilligt göra utbetalning till bankkontot via chat utan vill "helst" att jag skulle ringa. Att retur återbetalas till Amazon-kontot bör vara ett val, inte standard. Prime känns ganska meningslöst. Istället för sänt måndag och leverans nästa måndag blev det med Prime leverans fredag. Visst, den sändes i mitt fall från Tyskland men när leveransen redan är 4 dagar spelar 3 dagar extra ingen roll. Enda orsaken jag har Prime för andra gången är att de gillar ge gratis 30 dagar. Jag har alltid avbokat Prime direkt.

Om butiken

Amazon.se

Amazon.se är en marknadsplats med säte i Luxemburg. Tänk på att erbjudande som listas kan komma från olika företag och att du handlar direkt från dessa företag. Läs webbplatsens egen information och egna villkor för varje erbjudande innan du handlar. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

www.amazon.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Amazon EU SARL

Organisationsnr: B-101818

Information hos allabolag.se