Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Luxemburg. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Amazon.se har fått betyget (4.66)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Knappt godkänd
    1 dag sedan
    Delar av beställningen kom bort. Andra delar kom i spridda skurar, ett litet paket penslar som rymdes i brevlådan kördes ut med gigantisk lastbil. Elprodukt kom helt utan strömförsörjning , nämns öht inte att man behöver köpa separat strömförsörjning. Det som kom fram var riktigt dålig kvalitét
  • Knappt godkänd
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 8 dagar sedan
    Att beställa från Amazon till Sverige har alltid varit lite sädår, men svenska portalen är helt under all kritik. De flesta saker skickas inte från Sverige, utan olika lager runt om Europa. Leveranserna är därmed väldigt långsamma.

    Flera paket har kommit bort och reklamationer är väsentligt mer långrandig, jämfört med ex. Amazon.de eller Amazon.co.uk

    Om man föredrar hyfsat snabba leveranser och en krångelfri reklamationsprocess, så bör man undvika denna online butik i största möjliga mån!
  • Dålig
    9 dagar sedan
    Usel usel usel kundservice
    Sämsta jag har varit med om. Omöjligt att prata med någon
  • Utmärkt
    17 dagar sedan
    Har bara haft bra erfarenheter än så länge. Beställer mest det som säljs och fraktas av Amazon. Har returnerat ett par produkter, alltid fungerat bra. Dessutom numera svensk support.

    Med tanke på vilka lagvidrigt horribla köpupplevelser man kan ha i Sverige hos affärer som Komplett.se, är det glädjande att se att den här butiken kommer ha helt tagit över om några år.
  • Dålig
    20 dagar sedan
    Beställde många saker och förlitade mig på att "30 dagars öppetköp" fanns, men fick tillbaka 15% av priset tillbaka på orörda produkter. Hade jag vetat detta hade jag aldrig returnerat och detta står inte tydligt någonstans...

    Avstå och handla från Svenska butiker istället!
  • Dålig
    25 dagar sedan
    Beställde en golfbag i februari, leveranstid uppgavs till 7-10 dagar om jag minns rätt. I god tid till golfsäsongen startar. Produkten säljs av Amazon. Idag, 15 april har det nästan gått två månader och jag lyckas hitta en väg att nå deras s.k. kundservice. De kan ge exakt noll information och visar inget ansvar för den kraftiga förseningen. Vänta och se eller avbryta ordern är alternativen jag ges. Funkar det verkligen att serva sina kunder så uselt i resten av världen? Detta duger inte i Sverige, Amazon!
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Är det fysiskt möjligt att ett paket kommer fram inom 18 timmar, när beställningen lades på kvällen? Dock bara en del av leveransen men det kan förväntas när det handlar om flera säljare. Amazon har nästan allt som är svårt att hitta i Sverige till bra pris dessutom. Har aldrig fått en produkt som inte uppnått specfikationerna heller.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Köpte en luftrenare som fraktades och såldes direkt av amazon själva. Skickades från Tyskland och kom fram 5 dagar före utsatt leveranstid. Sparade dessutom 25% gentemot övriga svenska säljare.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Missvisande priser på prisjakt.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Väldigt många idiotiska omdömen man ser här, antagligen för dom inte vet hur Amazon fungerar... Själv har jag haft en väldigt bra upplevelse!
    +Snabb leverans
    +Fri retur
    +Stort utbud
    +Super snabb support

    -Inget jag kan komma på för tillfället förutom att man ska gynna de svenska företagen istället. Men det är svårt eftersom nästan de inte har samma utbud
  • Knappt godkänd
    1 månad sedan
    Mycket förfalskningar som Amazon säljer själva. Läs t.ex. om duracell AA batteriers recensioner. Inget ställe att lita på...
    Har ca 30% av gångerna missat utlovad leveranstid.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Har hittills bara valt varor som säljs och fraktas av Amazon och då har allt funkat utmärkt. Snabba leveranser, mycket bra priser och superb och trevlig kundtjänst. Vi fick en vara som var trasig, chattade med kundtjänst kl 22 söndag kväll och fick ersättningsvaran hemlevererad till dörren två dagar senare.

    När vi sen blev sjuka i Covid-19 innan vi hunnit returnera den defekta varan var det inga som helst problem att förlänga returtiden från 30 till 90 dagar så att alla i familjen skulle hinna bli friska och krya igen.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Min första beställning kom efter en vardag (en dag snabbare än utlovat), väl emballerat och till ett bättre pris än någon annan återförsäljare.

    Om jag ska klaga på något så är det att hemsidan är rörig och det krävs att man har tid att läsa en väldans massa text.
  • Knappt godkänd
    1 månad sedan
    De slarvade bort min första (och sista) beställning från dem. Inte OK idag när det finns så mycket alternativ.
  • Perfekt
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställt mycket ifrån amazon.se utan problem med varken kundservice eller hantering.
  • Knappt godkänd
    1 månad sedan
    Väldigt varierad upplevelse. Finns vissa varor med bra kvalité o snabb leverans, men då väldigt ofta högt pris. Sen finns det massor av skräp med lång leveranstid, med väldigt varierat pris.
    Köpt lite diverse, vissa saker har funkat perfekt, medans annat har varit bortkastade pengar. Fick brev från postnord att en vara fastnat i tullen, orsakade massa krångel för mig. Fick visserligen kontakt med försäljaren och fick tillbaka delar av pengarna men det är inte sånt krångel man vill behöva ha.

    Svenska utbudet är riktigt riktigt dåligt också. Amazon.co.uk eller .com har miljoner gånger bättre utbud än svenska.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Beställde och betalde två kryddhyllor. Kom aldrig. Har skickat meddelande till amazon kundtjänst. Men får endast svar att dem har meddelat leverantören. 😠Till och med bättre att handla på Aliexpress., Ska aldrig handla här mer🙃
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Min upplevelse på Amazon har fungerat mycket bra.
    Fick först hem mitt endoskop som inte fungerade gjorde en retur och fick in pengarna på Amazon efter fem dagar. Skickade efter en ny som kom efter tre dagar fungerar felfritt.
    Mycket nöjd
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Absolut bästa säljare..
  • Knappt godkänd
    1 månad sedan
    Köpte bok för 125 spänn, 94 kronor tillkommer I tull. Hade varit billigare att köpa boken exakt vart som helst.
  • Ganska bra
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Bortsett från att själva sidan fortfarande ser rätt så bedrövlig ut med hemska automatiska översättningar och väldigt bristande kategorisering så har mina två köp funkat jättesmidigt. I vissa fall mycket billigare än konkurrenter.
  • Dålig
    2 mån sedan
    Låser ut en från kontot pga "för mycket aktivitet" Man måste ju titta på varorna! Kan inte returnera en vara för jag kan inte logga in. Inga kontaktuppgifter alls om man inte är inloggad. De vill ha ett svar som de fått men dög ej. Sen ber de en att logga in för support... Går ju inte att logga in när de låst kontot!
  • Dålig
    2 mån sedan
    SYNd att jag inte kan ge ett lägre pris. Tittar på Jeans och de har "otroliga" priser ... MEN Ingenting stämmer som det står.
    De LJUGER HELT ENKELT. FULA Fa*******N
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Aldrig haft problem med det hittills 50 artiklar som blivit beställda. Beställde en verktygslåda (156 delar) igår kväll klockan 18.40, leverans idag vid lunch!

    Till dom som åker på tull: läste på ett forum att det bara är o skriva till Amazon så låser dom detta! 👌
  • Dålig
    2 mån sedan
    Beställde en muggvärmare från amazon.se för 170kr för att hålla kaffet varmt då jag jobbar mycket hemma. Fick idag brev från tullenheten om att jag måste betala ytterligare 136 kronor i "importmoms" och "deklarationsavgift".

    Ingenstans framgick detta vid beställningen på Amazons SVENSKA hemsida. Helt värdelöst, hela Amazon är ett dåligt Alibaba skämt. Aldrig mer.
  • Usel
    2 mån sedan
    Detta är mitt tredje och sista försök med amazon.se
    Tillbaka till forntiden... Man kan undra hur dom tänkte här. Det är inte mycket dom har fått rätt.

    -Navigering. Inga sök filter: Om man är van vid prisjakt känns som att vara tillbaka i stenåldern.

    -Översättning. "Mini Hygrometer Termometer Digital LCD Fuktmätare för inkubatorer Reptiler Cigarrer". Hela siten är full av obegripliga översättningar.

    -Betalning. Var lite besviken att dom inte hade kontant som betalnings metod... Finns bara kontokort... amazon.de har Paypal. Teknologier som swish fanns väl inte på stenåldern.

    -Skeppning... Det är bara läsa dom övriga betygen. Hur svårt kan det vara? Det är sällan någonting stämmer när det gäller leveransen. Köper man fem saker och ber dom skeppa tillsammans blir det 5 utflykter till posten. Under 1 månads tid.
  • Dålig
    2 mån sedan
    Jag har länge handlat från Amazon UK men kommer nu att sluta handla från Amazon (SE, UK, DE) helt och hållet.
    Och detta beror på Amazonas usla service, det är för krångligt när det blir fel och det blir det ofta sen Amazon.se.
  • Mycket bra
    2 mån sedan
    Sjukt snabb leverans på varor som finns i sverige, tyvärr är det inte lätt att se vilka varor det är. Smidig retur på varor sålda av amazon
  • Dålig
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Amazons sida känns omodern och svårnavigerad. Recensioner är ofta för helt andra varor än de man ska köpa och det framgår inte alltid tydligt vem som är säljare av varorna. När man väl har råkat trycka sig vidare för att betala så finns inget enkelt sätt att gå tillbaka och fortsätta handla. Spåra paketen är heller inte alltid helt enkelt.

    Uppdaterar:

    Priserna verkar uppdateras hela tiden. HIttade en vara som Amazon själva säljer. Priset låg stabilt i flera dagar. Från att jag lade varan i varukorgen till att jag skulle betala så höjdes priset med 500kr. Detta var en produkt som Amazon själva säljer. Det är såklart inget konstigt att priserna går upp och ner, men att priset ändras mitt på dagen känns ju jäkligt surt. En gång per dygn räcker väl, med undantag för valutändringar.
  • Dålig
    2 mån sedan
    Finns inga priser i närheten av detta som visas på Prisjakt.
    Så typiskt Amazon, allt dyrare
  • Knappt godkänd
    2 mån sedan
    Skickas från flertalet olika aktörer med stundtals väldigt udda leveransalternativ, speciellt på det som skeppas från tex tyska butiker.

    Dåliga beskrivningar och info om produkter samt en sajt som i sig är väldigt svårnavigerad och omodern.

    Enda positiva är att där finns visst utbud som annars saknas i Sverige.
  • Dålig
    2 mån sedan
    kommer inte köpa härifrån igen.
    köpte nio prylar som kommer med varsin leverans med frakt, sedan kommer dolda import och fraktkostnader.
  • Mycket bra
    2 mån sedan
    Har fått mina produkter i bra skick. Lite konstigt att sakerna skickas från Luxemburg när det finns ett lager i Sverige.
  • Dålig
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Jag kan inte förstå hur Amazon har blivit så stora med tanke på deras urusla service.

    Nedan följer mina upplevda problem:

    # Leveranser kommer inte fram alls eller för sent:

    Jag har gjort tre beställningar från Amazon sedan de startade i Sverige och av dessa har två uteblivit helt och den tredje kom fram med flera artiklar som saknades i paketet. De levererar inte heller på utlovad tid fast man betalar extra för express-leverans. Det kommer inga automatiska meddelanden om att leveranser helt uteblir utan det får man hålla reda på själv via deras hemsida.

    # Värdelös kundsupport:

    När jag tog kontakt med Amazon då mina produkter saknades så var det omöjligt att få kontakt med deras kundtjänst men till slut svarade något med en mix av engelska och spanska fast hemsidan utlovade en svensk kontaktperson. Telefonsupporten lägger ofta på av sig själv efter att man väntat ett tag.

    # Ingen pengar tillbaka på uteblivna leveranser om man inte hör av sig:

    När jag väl fått tag på deras kundsupport så visade det sig att jag aldrig hade fått mina pengar åter för de leveranser som de inte lyckas leverera av sig själv. Man måste tydligen prata med dem i telefon först vilket är en tids- och energikrävande uppgift i sig.

    # Går inte att följa upp leveransstatus:

    Amazon tillhandahåller inget sätt att se leveransstatus på många av sina leveranser. Har man tur så kan man eventuellt följa leveransen när de hamnat i klorna på Postnord men inte alltid. Det är lite 50/50 när man har information eller ej.

    # Även ersättningsartiklar uteblir:

    De ersättningsartiklar de skulle skicka kom aldrig fram utan fastnade hos Postnord tills de skickades tillbaka. Innan jag fick mina artiklar fick jag beställa dem totalt 3 gånger.

    # Tusen små separata delleveranser:

    I min beställning ingick totalt 8 olika artiklar som levererades i totalt 5 olika paket dvs beställer du flera saker från Amazon så blir det ett sabla spring till ditt postombud eftersom Postnord av någon anledning sällan kan leverera Amazons paket till brevlådan oavsett hur små paketen är.

    # Säljer UK-produkter under Amazon.se = Oväntad tullkostnader etc:

    Dessutom så skickar Amazon artiklar från UK fast de säljer dessa via Amazon.se. I mitt fall så beställde jag två märkpennor för totalt 41 kronor som jag fick betala 165 kronor för efter någon skum administrationskostnad från Postnord samt tull osv. Något som inte alls framkommer vid beställningen.

    # Helt värdelösa produktbeskrivningar:

    Produktbeskrivningarna på många av deras artiklar verkar vara direktöversatta med Google Translate eller troligen något sämre verktyg men inte nog med det. Den ursprungstext som är översatt verkar i många fall skriven av en 5-åring. Ofta är de även helt felaktiga kring tekniska detaljer.

    # Inhumant företag:

    Värt att nämna även om det inte har något med deras service att göra är att Amazon verkar ha en hemsk människosyn dvs utnyttjar sina anställde till det yttersta med minimal lön. Det skulle inte förvåna mig om Amazon inträde på svenska marknaden leder till att anställdas rättigheter och fackförbundens inflytande urholkas framöver mycket pga detta företag och dess rovdrift på människor och miljö.

    # Sammanfattningsvis:

    Om du bryr dig om (1) bra produkter, (2) vettiga leveranstider, (3) bra kundsupport, (4) att faktiskt få dina produkter, (5) helst undviker överraskande extrakostnader samt (6) bryr dig om dina medmänniskor så rekommenderar jag att du gör det yttersta för att hitta motsvarande produkter hos ett annat företag. Dvs jag kan inte nog rekommendera mot all form av interaktion med Amazon.se.
  • Dålig
    2 mån sedan
    Utebliven vara, omöjligt att få kontakt med dem,
  • Usel
    2 mån sedan
    Amatörmässigt byggd sajt.
    Pinsamt dåligt, jämfört med företag en bråkdel så stora.
  • Knappt godkänd
    2 mån sedan
    Priset som är angivet här på prisjakt är hälften av vad de kostar på amazon.se. Dessutom är det smått omöjligt att navigera på deras hemsida.
    Synd att man får känslan av att bli lurad av amazon när det skulle kunna vara så mycket bättre.
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Beställt ca 15 leveranser med hembeställning nu, alltid fått korrekt vara och alltid väldigt snabbt. Supernöjd!
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Jag har köpt 7 saker från Amazon, alla har haft det lägsta priset som varan sålts med i historiken fram till dess och alltid levererats med den snabbaste leveranserna om man jämför med alla mina tidigare köp på nätet. Undrar hur de sköter sig ifall det skulle vara fel på varan men nu är de klart bäst.
  • Dålig
    3 mån sedan
    Fick aldrig någon notis om att produkten anlänt till mitt ombud och så var plötsligt skiten på väg tillbaka till leverantören.
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Har beställt några grejer utan problem och snabbare leverans än Amazon.co.uk i alla fall.
  • Perfekt
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Jag har gjort 3 köp på Amazon hittills. Det gäller en hundramp, en mortel och en äppelsvarv. Det var billigare än billigast på Prisjakt. Inga som helst problem med leveranser. Det tog lite längre tid än inrikes frakt, men det var defintivt värt väntan då priserna var mycket bättre och frakten fraktfri. Ärligt talat kom ett paketen en dag innan utlovad leverans. Blir sällan bättre än så.
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Jag har beställt ett antal gånger och jag har fått allting snabbare än beräknat. Det kanske beror på att alla utom en vara levereras direkt från Amazon, men då har även den varan som var "extern" ändå skickats inom 3h.

    Jag tycker att det har fungerat över förväntan för mig, och har gjort ett par kap faktiskt. T.ex. en nyare modell utav en flaskvärmare som är flera hundra kronor billigare än en äldre modell från andra aktörer.

    Amazon.se är inte den bästa sidan, men jämför man med tex CDON(som gjorde en nedgradering med sin nya layout) så duger den gott och väl.
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Var mycket skeptisk men förstår nu varför Amazon säljer otroligt mycket. Underbar personlig kundtjänst som ringer upp nästan dygnet runt och inom 2 minuter! Har alltid löst problemet snabbt och utan ansträngning för mig. Till och med när Postnord slarvade bort en leverans så skickarde Amazon en ny leverans till dörren dagen efter. Leveransen är oftast mycket snabb och priserna oslagbara. Har gjort ca 25 olika köp från 95kr till 6000kr. Jag hoppas att de fortsätter med samma underbara service.
  • Dålig
    3 mån sedan
    Amazon.se är SKANDAL

    Amazon.se är SKANDAL. Först ljuger de om priset på leverans, sedan säger de att man har beställt utan att man har någon chans att gå hela vägen och beställa. Sedan hittar inte posten deras packet. Sedan skriver de att det blev avbeställt. Efter en vecka har de nu skickar de en faktura idag och kräver pengar. Allt detta under no-replyamazon.se. Det går inte att få tag i dem varken per mejl eller telefon. Skandal!
  • Dålig
    3 mån sedan
    Leveranstiderna är helt opålitliga, hade höga förväntningar på amazon och det här är bland det sämsta jag varit med om. Leverans innan jul på julklappar? Glöm det, vissa av dom kom fram i slutet av Januari
  • Dålig
    3 mån sedan
    Beställde leksaker, ”skickas från amazon”.
    Enligt app och hemsida, levereras 29/1.

    Dök upp i postnords app ganska fort ”vi har info om order på väg till oss”

    Men sen hände inget mer, inga mail eller sms om förseningar. När jag igår gick in på ”mina sidor” så står de bara ”order påväg i retur pga skada, vi sätter tillbaka dina pengar när returen i tillbaka hos oss”

    Blir irriterad och startar en chatt med deras kundtjänst , totalt hopplös och långt ifrån lika bra som andra på marknaden.
    - de kunde inte svara på varför de bara inte skickar ut nya varor direkt när de ser att de varit en skada
    - de kunde inte svara på varför jag inte fått besked om detta, de hävdar att de skickat mail men kolla hela inbox och skräpfolder men finns INGET
    - de kan inte skicka sms vid förseningar eller dyl
    - de erbjöd 100kr i komp som skulle läggas på mitt konto på deras sida

    =sämsta upplevelsen kring e-handel jag upplevt, katastrofalt agerande!

    I tillägg är deras betalningslösning katastrofal.
  • Dålig
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Katastrofalt dåliga. Gjorde en beställning via Amazon.se på en vara från en tysk firma som skulle leveraras fraktfritt. Får efter några dagar meddelande från säljaren att varan inte kan levereras för att frakten inte är betald. Kontaktar både säljaren och Amazons kundservice, men ingen av dessa vill fullfölja affären till det priset (frakt: 0 kr) som stod i min orderbekräftelse. Kundservice lovar kompensation i form av presentkort. Vi kommer överens om att avbryta ordern eftersom det inte går att hitta en lösning kring fraktkostnad. Nu är månadsfakturan betald av mig, och jag begär återbetalning av orderbeloppet på den avbrutna beställningen. Amazons kundservice lovar upprepeade gånger (minst tre gånger) att återbetalning skall ske in till mitt bankkonto, men att det kan ta lite tid. Jag kontaktar Kundservice gång på gång, och de förhalar utbetalningen gång på gång. Idag har jag väntat på IBAN-överföring som skulle tagit upp till 14 dagar. Den svensktalande kundservicemedarbetaren erkänner att utbetalningen inte skett, och skyller på en kundservicefunktion i Tyskland. Har idag 2020-12-29 väntat på återbetalning sedan 2020-11-09 då ordern blev avbruten.

    Har inte fått någon kompensation för besväret heller.

    Amazon - aldrig mer!

    Uppdatering: 2021-01-13 fick jag in det återbetalda beloppet på mitt konto.
  • Dålig
    3 mån sedan
    Första gången jag handlade på Amazon. Måste vara den sämsta e-handelsupplevelsen på många år. Håll er borta om ni kan.

    Beställde en ritplatta på Amazon.se, Wacom small.
    Första felet, fick ingen e-postbekräftelse. Så hade ju då ingen aning om ordernummer. Som tur var, hade jag gjort en skärmdump!
    Dagarna gick, ingenting om min order. Provar att logga in på Amazon.se, helt tomt i orderhistorik.
    Ringer deras support, hamnar i USA tror jag. De kan inte säga något om leveransen men säger att jag får logga in själv på Amazon.fr där har du köpt varan.
    Jag loggar in där. Finns inget. Suck.
    Chansar på Amazon.de, där finns ordern. Tur. Där hittar jag också ett trackingnummer. Söker upp den. Finner varan på mitt lokala postombud, ligger där och väntar.
    Otroligt, inga notifieringar alls, horribel kundsupport. Hade jag inte sparat skärmutklipp på ordernummer eller gått in på tyska sidan hade man varit helt blind.
    Att Amazon dessutom stänger ner Twitterkonkurrenten Parler helt godtyckligt gör inte att man blir mer sugen på att handla hos ett företag som beter sig så för att de stora Techbolagen skall behålla sitt oligopol. Finns många fantastiska e-handelsföretag i Sverige. Välj något av dessa istället!
  • Dålig
    3 mån sedan
    Beställde en del till en skrivare från ett så kallat 3:e-partsföretag, delen lovades vara levererad till den 23:e november. I början av december tog jag kontakt med amazon då jag sökt spåra delen (enligt företaget hanterades logistiken av "other", inte ens något känt logistikföretag. Mejl skickades och svaren innehöll löften om snar leverans och ursäkter.
    Eftersom delen inte kommit efter några veckor, gav mig amazon.se ny deadline på fakturan till den 30 december. Framåt mitten av december började jag tvivla på att någon skrivardetalj alls skulle komma. Som tur var, handlade jag mot faktura. Sökte på företagsnamnet - hade gjort det tidigare - men fick inte ens via Google något vettigt resultat.
    "CSAUDOIIO" ska företaget som skickade produkten heta. Vad är det för företag? Fick sedermera klart för mig att det skickar från Holland, men någon information på nätet går ej att finna ALLS om företaget.
    Skickade mejl om det gick att spåra paketet till företaget, enligt dem skulle det i mitten av december ha ankommit vilket jag efter några om och men (under andra halvan av december) lyckades spåra till att det ankommit till Sverige. Jag är van vid att spåra via Postnord, DHL och Schenker men aldrig varit med om så mycket trassel som det här.
    I början av januari fick jag brev från Postnord om att de hade ett paket som jag behövde betala tull + avgift för. Då kunde jag konstatera att det kom från Holland och att det tagit flera veckor från Holland tills det anlände till Sverige. Båda länderna är mig veterligt med i EU, varför någon tullavgift inte ska behöva betalas. Fick besked om att jag skulle få en rabattcheck från Amazon som motsvarade värdet av tull + avgift.
    Detaljen kom till slut och jag kunde betala i början av januari. Några dagar senare dyker det upp en påmminelse från Arvato, som tydligen är ett bolag kopplat till Amazon. Betalade jag inte påminnelseavgiften samt hela kostnaden igen för detaljen innan den 16:e januari, skulle det inlämnas till inkasso. Nu fick jag nog av allt trassel, skickade samtliga papper fotade och det jag fått per mejl till Amazon´s svenska kundtjänst. På fakturan hade jag angivit betaldatum och jag bifogade för säkerhets skull även en kopia av överföringen från min bank med aktuellt datum. Sisådär 7 olika dokument på grund av allt strul.
    Kontentan av detta är att Amazon kan göra vad sjutton de vill med checken på tullavgiften, jag anser den är felaktig från början. Att de dessutom har affärer med ett företag som det inte går att spåra med Google och att det varit mer trassel än jag kunnat ana med allt från leverans till fakturering och till slut en irrelevant påminnelse där datumet, trots överenskommelse med Amazon om att flytta det några veckor, inta alls tagits notis om.
    Det är ytterst tveksamt om jag handlar via Amazon igen. Ok, de är jättestora men det funkar uselt. De verkar ha noll koll på sina partners. Ska det anses vara ok för ett bolag som är skyhögt värderat men som av mycket att döma har uselt rykte? Har pratat med andra som också har dåliga erfarenheter av Amazon och det göder mina tankar om ett gigantiskt företag där enbart omsättning räknas.

    Bäst(?) av allt: sedan jag skickade de sista dokumenten har jag inte fått något svar från Amazon. Orkar fan inte bry mig längre.