Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Luxemburg. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Amazon.se har fått betyget (4.51)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Knappt godkänd
    1 dag sedan
    Skickas från flertalet olika aktörer med stundtals väldigt udda leveransalternativ, speciellt på det som skeppas från tex tyska butiker.

    Dåliga beskrivningar och info om produkter samt en sajt som i sig är väldigt svårnavigerad och omodern.

    Enda positiva är att där finns visst utbud som annars saknas i Sverige.
  • Dålig
    1 dag sedan
    kommer inte köpa härifrån igen.
    köpte nio prylar som kommer med varsin leverans med frakt, sedan kommer dolda import och fraktkostnader.
  • Mycket bra
    2 dagar sedan
    Har fått mina produkter i bra skick. Lite konstigt att sakerna skickas från Luxemburg när det finns ett lager i Sverige.
  • Dålig
    6 dagar sedan
    Uppdaterat: 6 dagar sedan
    Jag kan inte förstå hur Amazon har blivit så stora med tanke på deras urusla service.

    Nedan följer mina upplevda problem:

    # Leveranser kommer inte fram alls eller för sent:

    Jag har gjort tre beställningar från Amazon sedan de startade i Sverige och av dessa har två uteblivit helt och den tredje kom fram med flera artiklar som saknades i paketet. De levererar inte heller på utlovad tid fast man betalar extra för express-leverans. Det kommer inga automatiska meddelanden om att leveranser helt uteblir utan det får man hålla reda på själv via deras hemsida.

    # Värdelös kundsupport:

    När jag tog kontakt med Amazon då mina produkter saknades så var det omöjligt att få kontakt med deras kundtjänst men till slut svarade något med en mix av engelska och spanska fast hemsidan utlovade en svensk kontaktperson. Telefonsupporten lägger ofta på av sig själv efter att man väntat ett tag.

    # Ingen pengar tillbaka på uteblivna leveranser om man inte hör av sig:

    När jag väl fått tag på deras kundsupport så visade det sig att jag aldrig hade fått mina pengar åter för de leveranser som de inte lyckas leverera av sig själv. Man måste tydligen prata med dem i telefon först vilket är en tids- och energikrävande uppgift i sig.

    # Går inte att följa upp leveransstatus:

    Amazon tillhandahåller inget sätt att se leveransstatus på många av sina leveranser. Har man tur så kan man eventuellt följa leveransen när de hamnat i klorna på Postnord men inte alltid. Det är lite 50/50 när man har information eller ej.

    # Även ersättningsartiklar uteblir:

    De ersättningsartiklar de skulle skicka kom aldrig fram utan fastnade hos Postnord tills de skickades tillbaka. Innan jag fick mina artiklar fick jag beställa dem totalt 3 gånger.

    # Tusen små separata delleveranser:

    I min beställning ingick totalt 8 olika artiklar som levererades i totalt 5 olika paket dvs beställer du flera saker från Amazon så blir det ett sabla spring till ditt postombud eftersom Postnord av någon anledning sällan kan leverera Amazons paket till brevlådan oavsett hur små paketen är.

    # Säljer UK-produkter under Amazon.se = Oväntad tullkostnader etc:

    Dessutom så skickar Amazon artiklar från UK fast de säljer dessa via Amazon.se. I mitt fall så beställde jag två märkpennor för totalt 41 kronor som jag fick betala 165 kronor för efter någon skum administrationskostnad från Postnord samt tull osv. Något som inte alls framkommer vid beställningen.

    # Helt värdelösa produktbeskrivningar:

    Produktbeskrivningarna på många av deras artiklar verkar vara direktöversatta med Google Translate eller troligen något sämre verktyg men inte nog med det. Den ursprungstext som är översatt verkar i många fall skriven av en 5-åring. Ofta är de även helt felaktiga kring tekniska detaljer.

    # Inhumant företag:

    Värt att nämna även om det inte har något med deras service att göra är att Amazon verkar ha en hemsk människosyn dvs utnyttjar sina anställde till det yttersta med minimal lön. Det skulle inte förvåna mig om Amazon inträde på svenska marknaden leder till att anställdas rättigheter och fackförbundens inflytande urholkas framöver mycket pga detta företag och dess rovdrift på människor och miljö.

    # Sammanfattningsvis:

    Om du bryr dig om (1) bra produkter, (2) vettiga leveranstider, (3) bra kundsupport, (4) att faktiskt få dina produkter, (5) helst undviker överraskande extrakostnader samt (6) bryr dig om dina medmänniskor så rekommenderar jag att du gör det yttersta för att hitta motsvarande produkter hos ett annat företag. Dvs jag kan inte nog rekommendera mot all form av interaktion med Amazon.se.
  • Knappt godkänd
    10 dagar sedan
    Amazons sida känns omodern och svårnavigerad. Recensioner är ofta för helt andra varor än de man ska köpa och det framgår inte alltid tydligt vem som är säljare av varorna. När man väl har råkat trycka sig vidare för att betala så finns inget enkelt sätt att gå tillbaka och fortsätta handla. Spåra paketen är heller inte alltid helt enkelt.
  • Dålig
    14 dagar sedan
    Utebliven vara, omöjligt att få kontakt med dem,
  • Usel
    15 dagar sedan
    Amatörmässigt byggd sajt.
    Pinsamt dåligt, jämfört med företag en bråkdel så stora.
  • Knappt godkänd
    16 dagar sedan
    Priset som är angivet här på prisjakt är hälften av vad de kostar på amazon.se. Dessutom är det smått omöjligt att navigera på deras hemsida.
    Synd att man får känslan av att bli lurad av amazon när det skulle kunna vara så mycket bättre.
  • Perfekt
    16 dagar sedan
    Beställt ca 15 leveranser med hembeställning nu, alltid fått korrekt vara och alltid väldigt snabbt. Supernöjd!
  • Perfekt
    17 dagar sedan
    Jag har köpt 7 saker från Amazon, alla har haft det lägsta priset som varan sålts med i historiken fram till dess och alltid levererats med den snabbaste leveranserna om man jämför med alla mina tidigare köp på nätet. Undrar hur de sköter sig ifall det skulle vara fel på varan men nu är de klart bäst.
  • Dålig
    18 dagar sedan
    Fick aldrig någon notis om att produkten anlänt till mitt ombud och så var plötsligt skiten på väg tillbaka till leverantören.
  • Perfekt
    20 dagar sedan
    Har beställt några grejer utan problem och snabbare leverans än Amazon.co.uk i alla fall.
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 20 dagar sedan
    Jag har gjort 3 köp på Amazon hittills. Det gäller en hundramp, en mortel och en äppelsvarv. Det var billigare än billigast på Prisjakt. Inga som helst problem med leveranser. Det tog lite längre tid än inrikes frakt, men det var defintivt värt väntan då priserna var mycket bättre och frakten fraktfri. Ärligt talat kom ett paketen en dag innan utlovad leverans. Blir sällan bättre än så.
  • Perfekt
    21 dagar sedan
    Jag har beställt ett antal gånger och jag har fått allting snabbare än beräknat. Det kanske beror på att alla utom en vara levereras direkt från Amazon, men då har även den varan som var "extern" ändå skickats inom 3h.

    Jag tycker att det har fungerat över förväntan för mig, och har gjort ett par kap faktiskt. T.ex. en nyare modell utav en flaskvärmare som är flera hundra kronor billigare än en äldre modell från andra aktörer.

    Amazon.se är inte den bästa sidan, men jämför man med tex CDON(som gjorde en nedgradering med sin nya layout) så duger den gott och väl.
  • Mycket bra
    22 dagar sedan
    Bortsett från att själva sidan fortfarande ser rätt så bedrövlig ut med hemska automatiska översättningar och väldigt bristande kategorisering så har mina två köp funkat jättesmidigt. I vissa fall mycket billigare än konkurrenter.
  • Perfekt
    22 dagar sedan
    Uppdaterat: 22 dagar sedan
    Var mycket skeptisk men förstår nu varför Amazon säljer otroligt mycket. Underbar personlig kundtjänst som ringer upp nästan dygnet runt och inom 2 minuter! Har alltid löst problemet snabbt och utan ansträngning för mig. Till och med när Postnord slarvade bort en leverans så skickarde Amazon en ny leverans till dörren dagen efter. Leveransen är oftast mycket snabb och priserna oslagbara. Har gjort ca 25 olika köp från 95kr till 6000kr. Jag hoppas att de fortsätter med samma underbara service.
  • Dålig
    25 dagar sedan
    Amazon.se är SKANDAL

    Amazon.se är SKANDAL. Först ljuger de om priset på leverans, sedan säger de att man har beställt utan att man har någon chans att gå hela vägen och beställa. Sedan hittar inte posten deras packet. Sedan skriver de att det blev avbeställt. Efter en vecka har de nu skickar de en faktura idag och kräver pengar. Allt detta under no-replyamazon.se. Det går inte att få tag i dem varken per mejl eller telefon. Skandal!
  • Dålig
    25 dagar sedan
    Leveranstiderna är helt opålitliga, hade höga förväntningar på amazon och det här är bland det sämsta jag varit med om. Leverans innan jul på julklappar? Glöm det, vissa av dom kom fram i slutet av Januari
  • Dålig
    28 dagar sedan
    Beställde leksaker, ”skickas från amazon”.
    Enligt app och hemsida, levereras 29/1.

    Dök upp i postnords app ganska fort ”vi har info om order på väg till oss”

    Men sen hände inget mer, inga mail eller sms om förseningar. När jag igår gick in på ”mina sidor” så står de bara ”order påväg i retur pga skada, vi sätter tillbaka dina pengar när returen i tillbaka hos oss”

    Blir irriterad och startar en chatt med deras kundtjänst , totalt hopplös och långt ifrån lika bra som andra på marknaden.
    - de kunde inte svara på varför de bara inte skickar ut nya varor direkt när de ser att de varit en skada
    - de kunde inte svara på varför jag inte fått besked om detta, de hävdar att de skickat mail men kolla hela inbox och skräpfolder men finns INGET
    - de kan inte skicka sms vid förseningar eller dyl
    - de erbjöd 100kr i komp som skulle läggas på mitt konto på deras sida

    =sämsta upplevelsen kring e-handel jag upplevt, katastrofalt agerande!

    I tillägg är deras betalningslösning katastrofal.
  • Dålig
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 28 dagar sedan
    Katastrofalt dåliga. Gjorde en beställning via Amazon.se på en vara från en tysk firma som skulle leveraras fraktfritt. Får efter några dagar meddelande från säljaren att varan inte kan levereras för att frakten inte är betald. Kontaktar både säljaren och Amazons kundservice, men ingen av dessa vill fullfölja affären till det priset (frakt: 0 kr) som stod i min orderbekräftelse. Kundservice lovar kompensation i form av presentkort. Vi kommer överens om att avbryta ordern eftersom det inte går att hitta en lösning kring fraktkostnad. Nu är månadsfakturan betald av mig, och jag begär återbetalning av orderbeloppet på den avbrutna beställningen. Amazons kundservice lovar upprepeade gånger (minst tre gånger) att återbetalning skall ske in till mitt bankkonto, men att det kan ta lite tid. Jag kontaktar Kundservice gång på gång, och de förhalar utbetalningen gång på gång. Idag har jag väntat på IBAN-överföring som skulle tagit upp till 14 dagar. Den svensktalande kundservicemedarbetaren erkänner att utbetalningen inte skett, och skyller på en kundservicefunktion i Tyskland. Har idag 2020-12-29 väntat på återbetalning sedan 2020-11-09 då ordern blev avbruten.

    Har inte fått någon kompensation för besväret heller.

    Amazon - aldrig mer!

    Uppdatering: 2021-01-13 fick jag in det återbetalda beloppet på mitt konto.
  • Dålig
    28 dagar sedan
    Första gången jag handlade på Amazon. Måste vara den sämsta e-handelsupplevelsen på många år. Håll er borta om ni kan.

    Beställde en ritplatta på Amazon.se, Wacom small.
    Första felet, fick ingen e-postbekräftelse. Så hade ju då ingen aning om ordernummer. Som tur var, hade jag gjort en skärmdump!
    Dagarna gick, ingenting om min order. Provar att logga in på Amazon.se, helt tomt i orderhistorik.
    Ringer deras support, hamnar i USA tror jag. De kan inte säga något om leveransen men säger att jag får logga in själv på Amazon.fr där har du köpt varan.
    Jag loggar in där. Finns inget. Suck.
    Chansar på Amazon.de, där finns ordern. Tur. Där hittar jag också ett trackingnummer. Söker upp den. Finner varan på mitt lokala postombud, ligger där och väntar.
    Otroligt, inga notifieringar alls, horribel kundsupport. Hade jag inte sparat skärmutklipp på ordernummer eller gått in på tyska sidan hade man varit helt blind.
    Att Amazon dessutom stänger ner Twitterkonkurrenten Parler helt godtyckligt gör inte att man blir mer sugen på att handla hos ett företag som beter sig så för att de stora Techbolagen skall behålla sitt oligopol. Finns många fantastiska e-handelsföretag i Sverige. Välj något av dessa istället!
  • Dålig
    1 månad sedan
    Beställde en del till en skrivare från ett så kallat 3:e-partsföretag, delen lovades vara levererad till den 23:e november. I början av december tog jag kontakt med amazon då jag sökt spåra delen (enligt företaget hanterades logistiken av "other", inte ens något känt logistikföretag. Mejl skickades och svaren innehöll löften om snar leverans och ursäkter.
    Eftersom delen inte kommit efter några veckor, gav mig amazon.se ny deadline på fakturan till den 30 december. Framåt mitten av december började jag tvivla på att någon skrivardetalj alls skulle komma. Som tur var, handlade jag mot faktura. Sökte på företagsnamnet - hade gjort det tidigare - men fick inte ens via Google något vettigt resultat.
    "CSAUDOIIO" ska företaget som skickade produkten heta. Vad är det för företag? Fick sedermera klart för mig att det skickar från Holland, men någon information på nätet går ej att finna ALLS om företaget.
    Skickade mejl om det gick att spåra paketet till företaget, enligt dem skulle det i mitten av december ha ankommit vilket jag efter några om och men (under andra halvan av december) lyckades spåra till att det ankommit till Sverige. Jag är van vid att spåra via Postnord, DHL och Schenker men aldrig varit med om så mycket trassel som det här.
    I början av januari fick jag brev från Postnord om att de hade ett paket som jag behövde betala tull + avgift för. Då kunde jag konstatera att det kom från Holland och att det tagit flera veckor från Holland tills det anlände till Sverige. Båda länderna är mig veterligt med i EU, varför någon tullavgift inte ska behöva betalas. Fick besked om att jag skulle få en rabattcheck från Amazon som motsvarade värdet av tull + avgift.
    Detaljen kom till slut och jag kunde betala i början av januari. Några dagar senare dyker det upp en påmminelse från Arvato, som tydligen är ett bolag kopplat till Amazon. Betalade jag inte påminnelseavgiften samt hela kostnaden igen för detaljen innan den 16:e januari, skulle det inlämnas till inkasso. Nu fick jag nog av allt trassel, skickade samtliga papper fotade och det jag fått per mejl till Amazon´s svenska kundtjänst. På fakturan hade jag angivit betaldatum och jag bifogade för säkerhets skull även en kopia av överföringen från min bank med aktuellt datum. Sisådär 7 olika dokument på grund av allt strul.
    Kontentan av detta är att Amazon kan göra vad sjutton de vill med checken på tullavgiften, jag anser den är felaktig från början. Att de dessutom har affärer med ett företag som det inte går att spåra med Google och att det varit mer trassel än jag kunnat ana med allt från leverans till fakturering och till slut en irrelevant påminnelse där datumet, trots överenskommelse med Amazon om att flytta det några veckor, inta alls tagits notis om.
    Det är ytterst tveksamt om jag handlar via Amazon igen. Ok, de är jättestora men det funkar uselt. De verkar ha noll koll på sina partners. Ska det anses vara ok för ett bolag som är skyhögt värderat men som av mycket att döma har uselt rykte? Har pratat med andra som också har dåliga erfarenheter av Amazon och det göder mina tankar om ett gigantiskt företag där enbart omsättning räknas.

    Bäst(?) av allt: sedan jag skickade de sista dokumenten har jag inte fått något svar från Amazon. Orkar fan inte bry mig längre.
  • Ganska bra
    1 månad sedan
    Köpt lite olika prylar i diverse prisklasser, både som levereras och säljs av Amazon och diverse andra. Än så länge ligger väl procenten på 70+ där varorna kommit efter utlovat leveransdatum eller inte dykt upp alls, men än så länge har jag fått tillbaka pengarna på det som inte dykt upp.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Billigaste av alla. Allt fungerar.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Långsam service. Blev lurad på min vara under blackfriday. Otroligt oklart vart alla varor skickas ifrån.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Fick ingen leverans
    Trevlig kundtjänst där jag skulle få pengarna tillbaka
    Men det fick jag inte tyvärr
    De svarar snabbt men är ju tyvärr ingen nytta när man inte får leverans eller pengar tillbaka
    Så man känner sig lurad, vet att jag borde kollat mer noga innan jag beställde men trodde detta var en seriös firma
  • Knappt godkänd
    1 månad sedan
    Svårt att navigera hemsidan då det är uppenbart att den är direktöversatt med automatisk översättning från engelska. Gör det svårt att söka på och hitta det man letar efter.
    Onödigt lång frakttid då varorna inte skickas från Sverige.
    Kundservice svarade inte på mitt meddelande då jag efter 3 veckor undrade var andra delen av min försändelse var.

    Jag rekommenderar inte sidan och kommer fortsätta att handla från amazon.de som har snabbare leverans, bättre sökfunktion både på engelska och tyska samt en grym kundservice.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Postnord avgift och moms tillkommer
    köpte jag kökskran för 45 svensk kronor från amazon.se fick jag postavgift och expeditionsavgift på 94 kronor från postnord .. ingen information om detta när man beställa ..
  • Knappt godkänd
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Jag trodde Amazon var kungarna av logistik? Jag beställde 4 varor av Amazon.se, hälften från dem själva och hälften från andra bolag på deras platform.

    -Trots att jag klickade i att jag ville ha de 2 paketen från Amazon som 1 försändelse, så skickade de dem som 2 olika paket.
    - Alla varor fanns i lager och skulle levereras inom 5-9 arbetsdagar enligt beställningen. Skulle det inte vara snabba leveranser Amazon skulle vara bra på?
    - I verkligheten levererades paketen efter mellan 4 till 15 dagar.
    - Alla paketen levererades på olika sätt. En till brevlådan, en till dörren, en till Hemköpet i närheten och en till ett obskyrt postkontor i ett industriområde långt härifrån. Jag har inte behövt hämta upp paket på en postcentral sen 00-talet tror jag.
    - För första gången i mitt liv har jag beställt en hemleverans av vara, där leverantören misslyckades med att leverera på utsatt datum, och istället kunde leverera först 3 dagar senare. Jag har måånga gånger beställt hemleverans med Budbee och liknande och den levererar i tid 100% av gångerna. Amazon kör på något slags budgetalternativ (tror de kallas för Posten) som failade på första försöket.
    - Hela hemsidan är sjukt svåröverskådlig, kategoriseringar och filtreringar av produkter under all kritik.
    - Översättningarna på hemsidan här ni säkert redan läst om i riksmedia vilket skamligt låg nivå de håller, det leder till att det blir svårare att söka efter produkter.
    - Förutom på obskyra direktimporterade kinaprylar, så är de normalt sett dyrare än svenska ehandlare på det mesta.
    - Alla bekräftelser på när olika paket kommer fram exkluderar vilken vara det handlar om, de säger bara prislappen på varan, så måste man själv fundera på vad det var man beställde som kostade så mycket som kan tänkas ligga i det paketet.

    + Stort utbud
  • Knappt godkänd
    1 månad sedan
    Att beställa från Amazon till Sverige har alltid varit lite sädår, men svendka portalen är helt under all kritik. De flesta saker skickas inte från Sverige, utan olika lager runt om Europa. Leveranserna är därmed väldigt långsamma.

    Flera paket har kommit bort och reklamationer är väsentligt mer långrandig, jämfört med ex. Amazon.de eller Amazon.co.uk

    Om man föredrar hyfsat snabba leveranser och en krångelfri reklamationsprocess, så bör man undvika denna online butik i största möjliga mån!
  • Mycket bra
    1 månad sedan
    + stort utbud
    +billiga saker från typ kina
    - rätt långa leveranstider
    - dåliga beskrivningar
  • Dålig
    1 månad sedan
    👎 dyrt jag rekommenderar inte du måste också betalar moms och frakt du kan hitta billigare i Sverige
  • Ganska bra
    1 månad sedan
    Bra utbud - man kan hitta varor som är svåra att hitta på vanliga svenska e-butiker. Varor som finns i vanliga e-butiker kan ibland vara billigare här, ibland inte, så jämför priser först. Det är mycket svårt att få översikt över utbudet och det är dessutom dåliga sökmöjligheter på svenska (hänger troligen ihop med den generellt dåliga översättningen). Ett tips är att använda engelska söktermer (funkar alltså även då visningsspråk är svenska på amazon.se).
    Leveranser sker ofta från Tyskland - räkna med ca en veckas leveranstid, alltså ganska lång tid jämfört med svenska butiker. Man får dessutom inte välja transportör, utan det kan bli både PostNord och UPS (hittills för mig). UPS tar i regel längre tid och hamnar på mer udda utlämningsställen. Jag har inte provat hemleverans. Man har inte heller möjlighet till leverans till paketbox (t.ex. Instabox eller PostNords "Paketbox"), vilket hade varit optimalt i dessa tider då man för dessa helt slipper stå i kö och komma i närheten av andra.
    Väljer man att betala mot faktura får man inte faktura på köpet direkt (som t.ex. med Klarna, Resurs eller andra svenska alternativ), utan deras system är baserat på en månadsfaktura som alltså inväntar hela månadens köp och först därefter skickas ut. Detta fungerade dock för mig utan problem.
    Summeringen blir att det ibland kan vara värt att handla här om du är beredd att vänta lite extra på varorna.
  • Ganska bra
    1 månad sedan
    Har beställt från svenska sajten flera gånger och det har funkat bra. Det roligaste är ju beskrivningarna. Paketen har levererats snabbt med tanke på att dem inte har ett svenskt lager. Det som drar ner betyget är att det inte framgår från var en produkt skickas och att de endast lägger på svensk moms för varor som kommer från deras egna lager. Det är också ganska svårt att hitta ”Rätt” produkt eftersom det är så enormt många olika varianter och kvaliteter. Jag föredrar seriösa svenska ehandlare som betalar svensk skatt. Som företagare köper jag endast från etablerade svenska handlare.
  • Dålig
    1 månad sedan
    en beställning bara avbeställdes efter någon dag utan förklaring.
    en annan beställning fastnade i tullen efter 4 veckors väntan enligt säljaren
  • Knappt godkänd
    1 månad sedan
    Bra priser men när man beställer fler saker skickas att i olika paket.
    Så kommer nog inte beställa där i från igen.
  • Knappt godkänd
    1 månad sedan
    Extrema leveranstider. Svårt att följa var paketet är och känns allmänt osäkert. Blir nog inte fler inköp från Amazon.se
  • Dålig
    1 månad sedan
    Inte som att handla från en svensk e-handelsplattform. Det liknar mer Cdon, eBay eller liknande. Använder sig av 3e part från olika länder (ibland där konsument ska betala till). Även varor som står i ”lager” skickas ofta (oftast?) från andra länder.
  • Ganska bra
    1 månad sedan
    Jag har inte testat Amazon.se men brukar, fortfarande, beställa från Amazon.de. Länge leveranstid än från handlare i Sverige (såklart), men ofta också lägre pris. En avvägning man får göra. Jag har som andra här inte haft problem med att paket inte levereras eller skickas. Däremot hade min far det när han beställde tejp på Amazon.se. Det verkar som att de har en bugg där artiklar på Amazon.de där det tydligt står "skickas inte till Sverige" felaktigt kommit in på Amazon.se och där står att de kan levereras hit. Vill man vara på den säkra sidan så handlar man alltså på Amazon.de (som man kan ställa in på engelskt språk) och inte Amazon.se. Min enda egentliga negativa upplevelse själv än så länge är att de ibland skickar med UPS och inte PostNord. UPS gillar inte att köra ut till mig i skogen och tycker jag ska åka å möta dem på bensinmack i närmaste stad hela tiden... I kontrast så kan jag beställa hem alla paket jag får via PostNord gratis till dörren med lantbrevbäring. Så ett stort minus på att man inte vet om paketet skickas med PostNord eller ej.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    VARNING! Värst av alla internetköp hittills. Obefintlig kundservice. Absolut inga svar. Förlorat så mycket tid och pengar!
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Jag beställde 2 st fågelmatare och en kom dagen innan utlovad leverans och den andra kom exakt på det datum som jag fick i bekräftelsen.
    Mycket bra priser och snabb leverans. Jag kommer garanterat att beställa mer från Amazon.se.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Köpte elkamin men fick Mail från säljaren att priset ändrad och jag borde göra en ny beställning med det nya priset! Så jag beställde om elkaminen med det nya priset MEN jag fick en till mail från säljaren att varan är slut i lager! Men varan är fortfarande finns i amazon.se till nu med ett till nytt pris!. :(
    Oserious säljaren. Dålig service. Ouppdaterad information om status. Fortfarande står att mina varor skickat men båda beställning är avbrutit av säljaren!
    Väldigt o nöjd och besviken :(
  • Dålig
    1 månad sedan
    Skulle inte rekomendera att handla här
  • Dålig
    2 mån sedan
    VARNING! De tar varor från icke eu-länder vilket gör att man utöver varans pris som skall inkludera moms får betala införselmoms till postnord för att få varan genom tullen, plus en avgift på 75:- Räkna med betydligt högre priser än de som anges hos Amazon.se
  • Perfekt
    2 mån sedan
    mycket bra
    +bra service
  • Dålig
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Är inte i närheten av etablerade aktörer i norden.

    Har inte kunnat hämta ut julklapparna från ombudet utan att behöva ringa deras kundtjänst 3-4 ggr.

    Pga av detta bommade vi julklappen till min son. Trist när man vet att den ligger där men man inte kan hämta ut pga av deras "teknik"
  • Dålig
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Skandalöst dåliga. Förutom deras usla hemsida med kassa priser och beskrivningar så levererar de aldrig varorna. Jag fick en beställning stoppad halvvägs p.g.a. att "paketet skadades", så det returneraded till Amazon av leverantören. Jag beställde efter kontakt med dem och försäkran om att det inte berodde på produkten jag beställt (20 st C-batterier) samma paket igen - och tro på fan om inte det också fastnar på vägen, men denna gång lämnar det aldrig ens Amazons lokaler. Jag har inte sett röken av återbetalning och när jag kontaktar dem vägrar de återbetala förrän de fått paketet som ej ens kommit halvvägs till Sverige. Eventuellt får jag kontakta dem om 14 dagar för manuell återbetalning och sedan ytterligare en veckas väntan. Under hela resan har de även vägrat erkänna att paketen fastnat, trots att infon kommer från dem själva. De har med dårars envishet påstått att leveransen strax sker. Dumpa dessa hobbylirare, de har inget på en seriös svensk marknad att göra.
  • Dålig
    2 mån sedan
    Bluffföretag. Jag köpte en produkt till mitt företaga från Amazon. fick produkten, gick in på amazon.se där det står att produkten sålts av ett företag i UK, skriver ut ett kvitto där det står att säljaren är ett företag i USA. Så hur gör jag nu med momsen som normalt skulle vara avdragsgill, eftersom jag beställde från ett företag verksamt i Sverige.

    Som privatperson går det naturligtvis att handla här, men inte som företagare.
  • Dålig
    2 mån sedan
    Har handlat hur mycket som helst på tyska amazon utan problem, men svenska verkar vara en katastrof. Fick ett mail om att en julklapp skulle levereras ”idag”, men den kom aldrig. Var tvungen att klicka på länken i mailet för att se att den blivit cancelled pga misslyckad leverans. Var tvungen att åka till ett köpcentrum för att skaffa en ny julklapp, försöker undvika det i coronatider.
  • Dålig
    2 mån sedan
    Har handlat hos tyska Amazon i flera år och tänkte att jag skulle ge den svenska lanseringen en chans. Så jag köpte Lego till lillgrabben inför jul. Skulle levereras av Amazon själva i god tid innan julafton (utlovad levererats 11e dec). De har tappat bort paketet och erbjuder ingen kompensation för att jag står utan julklappar på julafton. Djupt oimponerad