Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Butik i Stockholm
Brett sortiment & bra priser
Fri frakt över 5000:-

https://www.traningsspecialisten.se

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information TräningsSpecialisten har fått betyget (3.50)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Träningsspecialisten är enbart intresserade av att sälja till dig. Två gånger har jag under åren kontaktat dem för att få hjälp med service på utrustning de sålt och som gått sönder.

    Jag har en Concept2 roddmaskin med en sits som börjat "hoppa ur" och ringde och undrade om jag kunde ta med den delen så de kunde kolla vad felet kunde vara.

    "Ehh näe, ...det tror jag blir svårt....Tystnad, tystnad, tystnad, tystnad. Kan du inte se om det är något som gått sönder själv? Kan du inte undersöka om det går att justera själv??"

    "Det är ju därför jag ringer - för att jag inte klarar av att lösa det själv utan behöver hjälp!"

    "Ehhh, det blir svårt och i så fall måste vi skriftligen bestämma exakt dag och tid som du får lämna in det"....

    WTF - Jag har handlat utrustning för sista gången från det här ogästvänliga företaget för sista gången - vilka pajaser.

    Välkomna till 2020 där kundservice faktiskt är avgörande för om man skall överleva eller inte och det här företaget kan inte stava till kundservice om jag får säga vad jag tycker.

    -----
    2020-04-24 Svar till TräningsSpecialistens svar:

    Concept2 D maskinen är köpt hos er, använd privat och bara gått ca 32000 meter. Med det bemötande ni hade idag kommer jag ALDRIG kontakta er igen och än mindre köpa något från er och inte heller rekommendera er. Det finns andra trevliga och kundvänliga företag.

    Ni var ju HELT ointresserade av att ens vilja hjälpa till. "P" ville ju inte ens att jag skulle komma förbi med den...

    -----
    2020-04-24 Svar Nr 2 till TräningsSpecialistens som nu ändrat sitt svar utan att låta det första vara kvar....:

    Concept2 D maskinen är köpt hos er - precis som jag sa i telefon och även i texten ovan om ni hade läst det ordentligt.

    Svarar här på era frågor

    ---"Har du köpt maskinen begagnad? "---
    Den är köpt NY hos er 2016-01-30 (kvitto finns)!

    ---"Hur länge har du haft den och hur gammal är den? "---
    Sedan 2016-01-30 (som det också står på kvittot som jag fick av er när jag köpte den i er butik) och den är således 4 år och drygt 3 månader gammal.

    ---Med tanke på felet på maskinen så är den nog äldre och mer använd än vad som står i displayen.

    Jag har haft den sedan dag ett. Jag är den ENDA ägaren och den ENDA användaren av den under hela tiden och den har tyvärr enbart använts ett relativt litet antal gånger så det som står i displayen är nog att anse som MYCKET trovärdigt!

    Att försöka misskreditera mig som kund för att Ni inte tar ansvar för det ni sålt är bara ytterligare ett bevis att man inte ska handla av er.

    Att påstå att jag inte vill ha hjälp är ju ett rent skämt. Det var ju därför jag kontaktade er men ni vill inte hjälpa till - TROTS att jag i telefonen tydligt förklarade för "P" att jag köpt den hos er!
  • Den här diskussionen och informationen är stor hjälp för oss när vi ska reparera en maskin eller hjälpa en kund. Det kan bli en mailväxling innan vi fått svar på våra frågor, följdfrågor och fått in all information som vi behöver.

    Om maskinen är fyra år gammal så är det nog inte fabrikationsfel om problemet uppstår först nu. Det är nog inte heller slitage om den använts i hemmabruk. Det ska sitta fyra hjul under sadeln. Det ska inte gå att ta loss sadeln när alla hjulen sitter på. Är det något hjul som saknas? Ser du några skador eller avvikelser på hjulen som gör att sadeln kan lossna ifrån skenan?

    Med vänlig hälsning,
    Kundtjänsten på Träningsspecialisten

  • 2019-07-08 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Perfekt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    I början av juli köpte en dip station. Priset var mycket bra tror jag, bättre än på amazon i alla fall. Leveransen är mycket snabbt, flera betalningsalternativ. Inga konstigheter alls. Kommer att beställa hos denna butik i framtiden. Själva dip station från "Body solid" är förresten en kvalitetsprodukt.