Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt

https://nordicmax.se

Konsumentinformation

2020-10-02: Flera klagomål om längre än utlovade leveranstider samt svårigheter att få kontakt med butiken och därmed återbetalningar samt reklamationer. Läs igenom omdömen innan köp.

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
Amex
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Nordicmax har fått betyget (3.87)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    22 dagar sedan
    Sanslöst dåligt. Som så många andra fått ordern annulerad och återbetald utan vidare anledning och omöjligt att få tag på kundservice. Undvik!
  • Dålig
    1 månad sedan
    Beställde flera produkter till nedsatt pris. De annullerade hela beställningen efter ett par dagar, utan någon meddelad anledning. Frågade dem varför och har ej fått svar på över 10 dagar. Fick åtminstone pengarna tillbaka. Min slutsats baserat på min och andras omdömen: De har lockbeten för att locka nya kunder. Min Rekommendation: Undvik!
  • Dålig
    1 månad sedan
    La en beställning för att en vecka senare få ett mail där dom informerar att en återbetalning görs. Ingen leverans, ingen information om varför och inget svar när man kontaktar dom.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Beställde en massa prylar, bra priser, men för bra för att vara sant, de betalade tillbaka men noll kommunikation varför.
  • Perfekt
    10 mån sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Köpte en SSD och tyckte först det var för billigt för att vara sant men den levrerades. 30 procent billigare än i mer kända butiker och leverans från/innom Sverige vad jag uppfattade det som. Alltså inget Kina eller EU-lager men rätta mig om jag har fel.

    Ser nu många dåliga omdömen har kommit in efter mitt och kanske de var bra i början och nu inte. Jag vet faktiskt inte.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Varning! Beställ inte här, beställde ett par airpods pro och fick omgående en beställningsbekräftelse. efter drygt en vecka fick jag ett automatiserat mail att de inte kunde leverera. kundservice svarar varken på mail eller telefon, riktigt uselt! köp inte här.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Varning ! Beställ ej om ni vill ha era varor .
  • Usel
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    AKTA ! Fick inte beställd vara. efter en vecka har fått Bara ett mail om att Beställning återbetald. ingen pengar tillbaka och Inget svar från kundtjänst ... Det är en bedrageri ... VI MÅSTE ALLA anmäla det till Polisen ...Inte okej
  • Dålig
    1 månad sedan
    Very bad. I ordered a phone which supposed to be delivered 1-5 working days. Now 8 days passed no news and I cannot contact the company as well...I never use their service. I am surprised even Klarna is tagged with them for the payment..
  • Dålig
    1 månad sedan
    Fick inte beställd vara. Bara ett mail om att varan returnerats. Inget svar från kundtjänst om varför.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Varning. Oseriöst företag som inte leverar några beställningar!
  • Dålig
    1 månad sedan
    Skickade aldrig någon produkt. Återbetalning, men först efter drygt en vecka
  • Perfekt
    1 månad sedan
    En stor rea pågick på en SSD och därför blev den en dag sen än vad jag är "van" med. Inte konstigt tycker jag, fenomenalt pris och rimlig leveranstid under högt tryck ger betyg 5/5.

    Jag hade nog aldrig beställt från nordicmax om jag eventuellt skulle vilja returnera varan, returpolicyn verkar omständligare än konkurrenterna.
  • Usel
    1 månad sedan
    Beställde en google home mini, efter 1 vecka så kom mail att "din beställning återbetalas"
    Surt att vänta på en sak som man tänkt ge bort i födelsedagspresent och få detta mail någon dag före!
    Nu vart man tvungen att panik köpa en i dyra butiken hemma som inte ens hade rätt färg jag skulle ha!
  • Dålig
    1 månad sedan
    Värdelös, 0 kompetens och riktigt oseriöst företag som inte skickar något och efter föera veckor får man mail om att köpet numera är ett återköp.
  • Usel
    1 månad sedan
    OSERIÖST!
    UNDVIK!

    Dag 1
    Jag la en order, eftersom de hade ett bra pris på en vara som jag haft på bevakning.
    Varan fanns i lager, 15st om jag inte minns fel.
    Jag fick mail om att beställningen mottagits.

    Dag 3
    Jag fick mail med spårningsnummer hos DHL.

    Dag 7
    Jag mottog ett mail: "Din beställning på Nordicmax har blivit återbetald".
    De verkar att ha avbokat min order utan mer information.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Känns oseriöst. Tog flera dagar innan beställningen behandlades och registrerades hos Klarna. Flera dagar senare drogs summan men den beställda varan kom aldrig. Till slut efter totalt 2 veckor fick jag bara ett meddelande från Klarna att summan för köpet återbetalats utan vidare information från Nordicmax. Gick in och tittade på hemsidan igen och då fanns varan inte ens att söka på längre. Håll er borta och handla någon annanstans.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Om det gick att ge mindre än en stjärna skulle jag ge det. Se upp för den här landminan. Se även upp för moderbolaget som är i bakgrunden och sväljer stackars människors hårt införtjänade pengar : Sprixter group.
  • Usel
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Kort version:
    Skitbutik!

    Längre version:
    Beställde en SSD som var på rea, självklart drog de pengar och sedan var det tystnad under en veckas tid. Sedan fick jag helt sonika mail om att ordern återbetalats. Dels får jag inte min produkt som jag betalat för, helt klart ett lockpris utan fundamenta! Dels så får man vänta upp till 7 bankdagar på att bajs-Klarna skall betala tillbaka pengarna som bajs-Nordicmax har dragit. Man blir genast påmind om varför man handlar i butiker som Webhallen, Inet och Elgiganten i vanliga fall.

    Slutsats:
    UNDVIK denna butik, varorna finns inte för priset som visas och det innebär bara strul.
  • Dålig
    1 månad sedan
    De svarar inte på mail... skickar räkning men inga saker. Köp inte här!
  • Knappt godkänd
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Uppdatering !
    fråga dem idag om en återbetalning betalning som dem gjorde kontaktade Klarna för säkerhets skull och dem sa att dem ser att dem har gjort en återbetalning kommer ta 3-5 så dem få en till stjärn för att dem kunde gör en återbetalning efter en väldigt konstigt vecka gör så allihopa.

    Akta er från Detta företaget vet ej vad som pågår beställde för 7 dagar sedan det ända man har fått är ett tacking nummer som säger att vara inte har levererats till DHL skumt företag akta er !
  • Dålig
    1 månad sedan
    Beställde en Iphone som aldrig levererades, skickade mail till företaget igår och idag får jag ett oklart mail om att beställningen avbryts och återbetalas.

    Till frågan hör, fanns det någonsin någon mobil att sälja? Någon här som fått en Iphone levererad?
  • Dålig
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Har beställt iphone pro för en vecka sen, men den har fortfarande inte skickats iväg enligt DHL. Skrev ett mail till deras ks och istället för något tydligt svar eller förklaring fick bara ett mail om att beställning återbetalats. Sonen väntade på present hela veckan, nu måste vänta ännu mer...
    Absolut inte rekommenderas att handla hos dem!
  • Knappt godkänd
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställt iPad, direktbetalning via Klarna
    Som andra skriver så skyller de på att DHL har slarvat bort. Enligt deras kundtjänst så har det gjort en återbetalning...
    #uppdatering#
    Höjer från 1 till två i betyg. Har varit i kontakt med klarn, DHL samt säljaren. Har fått bekräftat från klarna att pengarna kommer i retur. Nu är jag mer försiktig framöver!
  • Dålig
    1 månad sedan
    Jag också har blivit lurad av denna påstådda företag, men alla ni som betalat för varor som ni aldrig fått, istället bara klaga på, kontakta Klarna, Konsumentverket,även Polisen om det inte går ivägen, detta är bedrägeri. Jag har gått till handling och får mina pengar tillbaka.
  • Dålig
    1 månad sedan
    BLUFF! Som alla andra skriver, KATASTROF bluff företag. Valde som tur är Klarna så jag inte betala något direkt. För nån vara kommer du inte få.

    Beställde, fick mail med orderbekräftelse, gick 2 dar, fick mail att paketet är skickat, väntar 2 dar och fortfarande ingen information på tracking numret. Maila och fråga var paketet är, då gör de en makulering av fakturan och ordern utan att jag bett om det.

    Väljer man att betala direkt stjäl de dina pengar och tar du faktura vill de nog försöka stjäla pengarna från Klarna istället. Vänd er till en seriös säljare så dessa bluff företag kan försvinna.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Som alla andra, köpte en skruvdragare, fick DHL nummer den 28e, går ej att söka på. Ingen svarar på kundtjänst. Klarna skulle se till att paketet kommer alternativ betala tillbaka summan
  • Dålig
    1 månad sedan
    Köpte en hårddisk
    Får inget kollinummer via mail och på mina sidor på deras hemsida finns ordern registrerad men ingen information om transport.
    Några dagar senare, sent på kvällen skickar jag dem ett mail och frågar vem de skickar med och om de kommer att skicka mig något kollinummer.
    Jag får svar ganska omgående (sent på kvällen) att paketet är skickat och får en spårningslänk på DHL.
    Underligt nog frågar de mig i samma mail om jag vill avbryta ordern eller ha den kvar och få 150:- i rabatt.
    Jag tackar för rabatten och säger att jag vill ha ordern kvar, det får jag dock ingen bekräftelse på.
    Ytterligare dagar går, men statusen på DHL förblir oförändrad "Förhandsinformation mottagen-inväntar sändning-vid frågor kontakta avsändaren".
    Jag kontaktar dem återigen via mail och frågar vad som sker.
    Får efter några dagar svar att "återbetalning kommer att göras". Trots att jag sagt att jag vill ha ordern kvar.
    Fick idag ett mail från Klarna att återbetalningen är registrerad, men det kan ju ta upp till en vecka innan pengarna är tillbaks.
    Äventyret med denna butik har bara varit slöseri med tid.
    Nu måste vänta flera dagar innan jag kan köpa hårddisken någon annanstans.
    Så vill ni ha ett smidigt köp bör ni undvika denna butik.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Beställde Airpods 28/8 och de skickades tydligen redan 29/8, men går ej att spåra trots spårningsnummer. Inga svar på mina mejl. Under all kritik.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Beställde ett Nintendo switch förra veckan, fått ett trackingnummer där det står att dhl inte fått några varor att leverera. Har försökt kontakta dom på Mail två gånger utan svar. Känns som det är ett blufföretag, rekommenderar inte.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Beställde Airpods 24/8, får samma svar som er andra ”Det verkar som vi får göra en reklamation till DHL, vi ordnar med återbetalning”. Skitföretag.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Edit:
    Nu har man bytt folk i styrelsen (20200901). Sammanträffande?

    Uselt. Samma här. Fick kollinummer sen händer det ingenting. Som tur är bara 269kr via Klarna som förmodligen löser pengarna. Hoppas verkligen att det är strul och inte blås!
  • Dålig
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställde som andra airpods gen 2
    28/8-20 nu idag 2/9-20 kontaktade jag Dhl och visar sig att Nordicmax inte ens skickat mitt paket ännu!
    Har kontaktat dem utan svar!
    Nu bromsat Klarna och aldrig mer Nordicmax!
    Bluff rakt igenom! Akta er för detta Bluffföretag!
  • Dålig
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Akta er bara för detta företaget samma historia som dem flesta beställde fick ett kolli nr som inte har levererats till DHL
  • Usel
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Har liksom många andra beställt Airpods från denna butik, har fått en orderbekräftelse med en felaktigt spårningsnummer och får inget svar från deras kundtjänst. Verkar av allt att döma vara ett bluff-företag.
    Jag var ju dum nog att välja kortbetalning och betala direkt med Klarna, om någon har gjort samma sak så ta kontakt med Klarna så ser de till att ni får pengarna tillbaka om (när) varan inte dyker upp. Till min förvåning så var de väldigt snabba och enkla när man bad dem om hjälp med detta.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Beställde en Iphone för 2 veckor sen.
    Samma som för andra, försändelsen ej inlämnad till transportören.
    Svarar ej på mail. Stoppade Klarnafakturan och avbeställde.
    Bluff!
  • Dålig
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställade Airpods för mer än en vecka sedan,. Har ännu inte fått några airpods och när jag frågar vart den tagit vägen svarar de bara att de har fastnat hos DHL. Som många fler skricer verkar det bara var en bluff sida
    Bör ej ta så lång tid när det står att det absolut inte ska ta mer än en vecka.
    Rekommenderas inte.
    Köp hellre på annan sida som Cdon, Elgiganten media Markt. Osv
  • Usel
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställde Airpods hos denna bluffbutik, lät mig luras av det låga priset.
    Fick ett sändningsid hos DHL men det paketet har aldrig blivit inlämnat. Kundtjänst ljuger om att paketet blivit hanterat i HALMSTAD, lovade mig leverans mån (31 aug).
    Självklart dök inget upp. Nu svarar inte kundtjänst längre.

    Undvik butiken, jag får väl reklamera köpet hos Klarna och Amex antar jag. Tur jag inte direktbetalade.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Skyller på DHL att jag inte fått mina varor, men kan inte ge mig ett kolli-ID. Verkar som de försöker blåsa folk just nu.
    Säger dock att de ska ordna med återbetalning, får väl hålla tummarna för att Klarna/Mastercard reder ut det hela.
  • Dålig
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Kass! Även jag har beställt airpods, där de skyller på DHL.
    Bluff företag, VARNING!
  • Dålig
    1 månad sedan
    Beställde airpods för 2 veckor sedan. Idag påstår de att dhl har gjort sig av med mitt paket och min faktura ska återbetalas...Har redan spärrat det på klarna, så VARNING!
  • Dålig
    1 månad sedan
    Som många andra har även jag beställt ett par AirPods som ännu inte kommit fram. Beställningen gjordes den 24 augusti men fick inget ordernummer eller trackingnummer. Först efter att jag kontaktat deras oseriösa kundservice fick man ett trackingnummer till DHL där det står att ordern är registrerad men ännu inte skickad till DHL. Kundservice svarar inte längre på mail.

    Undvik detta företaget så mycket du bara kan, stäng ner din flik, hela din webbläsare och spring när du ser namnet nordicmax. Usch
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Mycket snabb och smidig affär. Bra priser och snabb leverans. Rekommenderas.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Verkar vara Bluff & Båg AB
  • Dålig
    1 månad sedan
    Handla absolut inte från detta värdelösa företag!

    Beställde en MacBook Air för 10 dagar sedan (finns inte längre kvar på hemsidan). Fick ett mejl direkt om att ordern behandlas och står som skickad sedan flera dagar utan spårningsnummer eller vidare mejl. Inget kontaktnummer och inga svar via mejl. Tack och lov handlade jag via klarna som ska rapportera företaget.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Samma visa för mig. Beställde en telefon den 24 augusti och det ända jag har fått är ett beställningsnr. Har skrivit till kundstjänsten för att få något info men har fått något svar.

    Rekomme deras ikke!
  • Dålig
    1 månad sedan
    Min vara levererades inte trots att jag fick ett spårnigsnummer hos DHL (som inte var registrerat hos DHL). Helt klart en scam. HANDLA INTE HÄR!
  • Dålig
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Ordered airpods pro its been 8 days no update but I receive invoice from Klarna. Open a dispute with them. Did some research on company and found the owner of the company already have few trails in court.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Samma erfarenhet.
    Besked att varan skickats, men utan spårningsnummer.
    Ingen respons från kundtjänst.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Köpte ett par airpods för en vecka sedan och har fortfarande inte ens fått ett spårningsnummer. Har kontaktat kundtjänst och har inte fått någon svar från dem