Prisjakt
Annons
Sängvaruhuset Elgen
  • Ledande sängmärken
  • under samma tak
3.8Bra
1 omdöme
Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
Gästanvändare
UtmärktRedigerades 6 månader sedan

Sängvaruhuset Elgen har något som andra butiker saknar. Fantastisk service, bra utbud och otroligt trevlig personal. De får en att känna sig väl omhändertagen. Mysig butik där personalen alltid är redo att hjälpa till. Trots att jag ändrat min order flertalet gånger så blir jag bra bemött. Ser framemot min nya säng. Kommer aldrig att handla någon annanstans. Rekommenderar varmt!

Gästanvändare
Uselett år sedan

Verkar ha satt i system att ha lockpriser på hemsidan men lagda ordrar annulleras utan ursäkt eller förklaring

Gästanvändare
Bra2 år sedan

Ok erfarenhet. Kontaktade dem och fick besked om leverans, som stämde helt ok. Sova-varuhuset t.ex hade sämre träffsäkerhet och där avbeställde jag en säng först. Fördel Elgen. Tyvärr levererades fel kassett (fick medium men skulle ha fast/medium). En kontakt, de fixade och skickade en ny. Gamla fick skickas i trasig kartong men ev skador i returtransporten tog Elgen på sig eftersom de gjort fel. Så helt ok, fel kassett annars som som det skulle. Retur / ersättning gick smidigt.

B
Bathory
10 omdömen
Usel2 år sedan

Extremt slö leverans.

Gästanvändare
Usel2 år sedan

Låg billigast på prisjakt med bland annat Lexington handdukar under Black Friday och allt fanns på lager enligt deras hemsida. Nu finns inte något på lager alls och två veckor senare har jag fortfarande inte fått mina grejor. Undvik denna bluffirma!

Gästanvändare
Usel3 år sedan

Varning för Sängvaruhuset Elgen och Qliro pga extremt slarvig hantering av administration eller i värsta fall försök till bedrägeri med falsk faktura! Handla inte av Sängvaruhuset Elgen. Jag har köpt en Hästen madrass för över 30000 kr av dem och följande har hänt: (1) Först kommer ingen levarna alls; (2) Sedan skickar Sängvaruhuset två madrasser; (3) När jag får besked av DHL att två leveranser kommer komma, ringer jag Sängvaruhuset och påpekar att jag bara beställt en madrass; (4) Sängvaruhuset avbeställer då leveranserna för båda madrasserna och när DHL ringer mig och undrar om detta är korrekt så får jag igen ringa Sängvaruhuset och se till att de på-bokar leveransen av en madrass; (5) Jag får leveransen av madrassen till slut och betalar fakturan som kom via Qliro; (6) Jag får sedan ett krav från Sängvaruhuset / Qliro på ytterligare en till faktura på dryga 30000 kr och jag kontaktar dem och påvisar att jag redan betalt fakturan; (7) Jag får då svar från Sängvaruhuset att jag ändå skall betala faktura nummer två (för en vara som jag påpekar för dem att jag inte beställt och inte mottagit); (8) Jag har nu igen skickat dem bevis på att jag betalat fakturan för madrassen jag beställt och fått och bett dem kreditera den nya felaktiga fakturan och fått ett röstmeddelanden tillbaks att de skall ordna detta samtidigt som jag får en ränte faktura från Qliro på den felaktiga fakturan för något jag inte köpt :) Jag är nu väldigt trött på att behöva använda massa timmar på att sköta Sängvaruhusets och Qliros uppenbarligen undermåliga förmåga med administration och kundhantering. Fortsättning lär följa inklusive ett svar på denna FB sida som naturligtvis kommer säga att Sängvaruhuset Elgen och Qliro inte gjort något fel :) Jag avråder er bestämt att ha och göra med Sängvaruhuset Elgen och Qliro. Anders

Gästanvändare
Usel3 år sedan

Elgen.se hade lite problem med sina prissättningar på hemsidan, så min beställning fick ett lite för bra pris. Jag mailade & påpekade detta. "David" som var e-handelsansvarig tog då kontakt & vi kom överens om att jag skulle få 25% rabatt istället som plåster på såret. Vi möttes halvvägs med andra ord. Eftersom det var en beställningsvara, hade jag lite korta funderingar som jag mailade efter vi kommit överens. Men vi kom inte längre än så, utan Elgen.se & David svarade aldrig på det mailet. Det var den 12 Januari. Jag antar det beror på att de egentligen inte kunde ge mig 25% rabatt. Det var en produkt av den dyrare sorten, så jag misstänker att de utgick efter att jag inte kunde betala för mig & därför skulle jag inte ha råd, även om jag fick 25% rabatt. På så vis skulle det slippa några som helst ansvar över min beställning.

Om butiken

Sängvaruhuset Elgen

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

VisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Förskottsbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

Erbjuder installationsassistans på plats. Se butikens hemsida för info och eventuella regionala begränsningar.

www.sangvaruhuset.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Sänghuset Elgen AB

Organisationsnr: 556633-5997

Information hos allabolag.se