Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Ledande sängmärken
under samma tak

https://www.sangvaruhuset.se

Betalningsalternativ

Visa
MasterCard
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Sängvaruhuset Elgen har fått betyget (2.75)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    4 mån sedan
    Varning för Sängvaruhuset Elgen och Qliro pga extremt slarvig hantering av administration eller i värsta fall försök till bedrägeri med falsk faktura! Handla inte av Sängvaruhuset Elgen.
    Jag har köpt en Hästen madrass för över 30000 kr av dem och följande har hänt:
    (1) Först kommer ingen levarna alls;
    (2) Sedan skickar Sängvaruhuset två madrasser;
    (3) När jag får besked av DHL att två leveranser kommer komma, ringer jag Sängvaruhuset och påpekar att jag bara beställt en madrass;
    (4) Sängvaruhuset avbeställer då leveranserna för båda madrasserna och när DHL ringer mig och undrar om detta är korrekt så får jag igen ringa Sängvaruhuset och se till att de på-bokar leveransen av en madrass;
    (5) Jag får leveransen av madrassen till slut och betalar fakturan som kom via Qliro;
    (6) Jag får sedan ett krav från Sängvaruhuset / Qliro på ytterligare en till faktura på dryga 30000 kr och jag kontaktar dem och påvisar att jag redan betalt fakturan;
    (7) Jag får då svar från Sängvaruhuset att jag ändå skall betala faktura nummer två (för en vara som jag påpekar för dem att jag inte beställt och inte mottagit);
    (8) Jag har nu igen skickat dem bevis på att jag betalat fakturan för madrassen jag beställt och fått och bett dem kreditera den nya felaktiga fakturan och fått ett röstmeddelanden tillbaks att de skall ordna detta samtidigt som jag får en ränte faktura från Qliro på den felaktiga fakturan för något jag inte köpt :)

    Jag är nu väldigt trött på att behöva använda massa timmar på att sköta Sängvaruhusets och Qliros uppenbarligen undermåliga förmåga med administration och kundhantering. Fortsättning lär följa inklusive ett svar på denna FB sida som naturligtvis kommer säga att Sängvaruhuset Elgen och Qliro inte gjort något fel :) Jag avråder er bestämt att ha och göra med Sängvaruhuset Elgen och Qliro. Anders 
  • Dålig
    6 mån sedan
    Elgen.se hade lite problem med sina prissättningar på hemsidan, så min beställning fick ett lite för bra pris.

    Jag mailade & påpekade detta. "David" som var e-handelsansvarig tog då kontakt & vi kom överens om att jag skulle få 25% rabatt istället som plåster på såret.

    Vi möttes halvvägs med andra ord.

    Eftersom det var en beställningsvara, hade jag lite korta funderingar som jag mailade efter vi kommit överens. Men vi kom inte längre än så, utan Elgen.se & David svarade aldrig på det mailet. Det var den 12 Januari.

    Jag antar det beror på att de egentligen inte kunde ge mig 25% rabatt.

    Det var en produkt av den dyrare sorten, så jag misstänker att de utgick efter att jag inte kunde betala för mig & därför skulle jag inte ha råd, även om jag fick 25% rabatt. På så vis skulle det slippa några som helst ansvar över min beställning.
  • Dålig
    6 mån sedan
    Vilka klåpare.
    Missnöjd med mina köp för flera tusen och tycker inte att de levererade alls det de lovade.

    Säljaren tyckte jag skulle åka till en återförsäljare innan jag beställde från de! Ja men tack jag sätter mig och åker 2 timmar bara för att prova en kudde som finns på avvägar håll!

    På allt detta så började de köra sitt generiska säljssnack, jag kan koppla dig till en kollega som kan rekommendera någon annan produkt.

    De tar mer betalt för varor som du kan hitta en likvärdig produkt hos andra återförsäljare för lägre pris.

    Tack och lov för IKEA och JYSK som vet hur man tar hand om sina kunder. Handlar inte mer hos er!

    ni
  • 2020-08-05 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • 1 år sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • 1 år sedan
    Detta omdöme är under utredning