Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
2 - 5 års garanti
Fri frakt och snabb leverans
30 dagars ångerrätt

http://www.robo-expert.se

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
PayPal
Amex
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Tyskland. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information robo-expert.se har fått betyget (5.08)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    18 dagar sedan
    Varning för oseriöst företag!

    Beställde två robotgräsklippare i april, valde den här affären mest för att de hade maskinerna i lager, men det visade sig vara fel. Två månader senare kom de.

    Deras hemsida visar tydligt att de har telefonsupport, men det är en lögn: Telefonnumret finns, och fungerar, men de vägrar svara på frågor angående leveranser, garanti eller reparation och hänvisar till epost. Jag förstår inte vad en telefonsupport från en affär kan göra om de inte hanterar sådana ärenden.

    En av maskinerna levererades trasig, och det finns ingen telefonsupport att prata med, och de svarar inte på mina mail.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Varning detta är ett blufföretag, betalade över 16000 för en robotgräsklippare som inte levererats och det går inte komma i kontakt för frågor om leverans.
  • Knappt godkänd
    1 månad sedan
    Fantastiska priser men ingen leverans. Anger att produkt finns i lager men det stämmer inte. Har väntat en månad och produkten jag beställt (och som enligt dem fanns på lager) har ännu inte ens skickats till dem själva från leverantören.
  • Dålig
    1 månad sedan
    VARNING: butiken drog nästan 18.000 SEK i samma ögonblick som jag beställde en robotgräsklippare där den 3 maj. Ordern annullerades på min begäran den 5 maj, något som också bekräftades av butiken i två mejl. I dag den 26 maj har pengarna fortfarande inte återbetalts.
  • Knappt godkänd
    4 mån sedan
    Du måste vara medveten om att ifall du köper av detta företag så handlar du i Tyskland även om man vill göra intryck av att man finns i Sverige. Bruksanvisningen som medföljer är på Tyska, och registreringen är till Husqvarna i Tyskland, på tyska. Kan du nu inte Tyska så får du bruksanvisning även på Franska, Holländska och Slovenska. I övrigt så tog det mer än 5 veckor att få hem maskinen. Nästa gång jag handlar något är jag nog beredd att betala både 1 och 2 tusenlappar extra för att köpa av en Svensk leverantör
  • Hej Johan,

    och tack för ditt omdöme. Vi är medvetna om dessa problem, och jobbar på att hitta en lösning.
    Bruksanvisningar på svenska skickar vi gärna ut som .pdf eller vid efterfrågan, som utskrivet pappersformat. Att registreringen är på tyska beror på att Husqvarna ändrade om sitt registreringssystem förra veckan, vi kommer sannolikt att ha åtgärdat detta inom kort.

    Den långa leveranstiden kan vi bara be om ursäkt för. Ifall du trots allt bestämmer dig för att handla hos oss igen, så erbjuder vi gärna en liten rabatt som kompensation.

    Återigen, stort tack för din användbara kritik.

  • Dålig
    5 mån sedan
    Köpte en ångdusch och när jag fick den så fungerade inte ångfunktionen, fläkten var trasig och det var skador på ca 15 ställen med storlek från några cm till någon decimeter samt bulor och trasiga detaljer. Kändes som man fått en begagnad produkt. Efter ca 1 månad så hadde de fortfarande inte skicka en ny ångfunktion och jag begärde då en prisreduktion på 8000 kr för alla skador mm. De kontrade med 1500 kr vilket är 500 kr mindre om jag köpt samma dusch utan ångfunktion och vägrade lämna högre ersättnning. Har nu drivit målet hos konsumentverket som gett mig rätt i sak. De har nu lovat via konsumentverket full refund och att skicka förpackninsmaterial - får väl se om det kommer...
    De har hela tiden varit svåra att få något svar ifrån.
  • Perfekt
    5 mån sedan
    Snabbt, bra support och billigare än i Sverige.
  • Dålig
    7 mån sedan
    Man ska undvika detta säljare! Dem svarar inte på e-mail. Telefon kundtjänsten är en bluff. Väntar på varan i över en månad. Jag kommer att avbryta order. Köp inget hos dem.
  • Perfekt
    7 mån sedan
    Fantastiskt snabb och professionell kundservice med kunden i fokus. Hjälpte mig snabbt och effektivt när jag inte kunde hämta mitt paket. Inte illa när de var billigast också 👌🏻
  • Perfekt
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Beställde en Husqvarna Automower Söndag kväll, på torsdag (dvs 4 arbetsdagar senare) fanns den redan hos mitt postombud i Skene. Betalade med Klarna, faktura med 14 räntefria dagar. Koden och garantin till automowern kom på min e-post, för bättre säkerhet. Var billigare än billigaste svenska affären med 1000 kr. Kollinumret fick jag på mejl, så jag kunde följa leveransen hela vägen. Fick bra information så har ej behövt kontakta supporten. Konstigt att en svensk produkt ska vara så pass mycket billigare i Tyskland. Mycket nöjd med köpet, inget krångel alls.
  • Mycket bra
    10 mån sedan
    Uppdaterat: 10 mån sedan
    Beställde en robotgräsklippare i september 2020 av Robotexpert p.g.a. betydligt bättre pris än konkurrenter. Leverans på exakt en vecka till ombud.

    Snabb kontakt med kundtjänst, svarade samma dag.

    Det enda negativa är att manualen är på tyska men hämtat hem en version direkt från tillverkarens hemsida så löst det så.

    Hade manualen varit på svenska hade jag gett full pott.
  • 2020-07-24 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Dålig
    1 år sedan
    Beställt Automower den 2020-06-12 men jag har inte fått den ingen svara på telfon eller mail bara dåligt rekommendera inte
  • Knappt godkänd
    1 år sedan
    Jättesvårt att komma i kontakt med.
    Köpte en automower 430x , men när jag ska starta den då begär den pin kod direkt, vilket säkert är som det ska, men hittar den inte någonstans, och manualen är på tyska. Supporten är otroligt seg!
  • Mycket bra
    1 år sedan
    Lätt att beställa på hemsidan, svårare att få kontakt med kundtjänst. Fick vänta ca 60 min i telefonen. Men till slut så trevlig och professionell service!
  • Mycket bra
    1 år sedan
    Beställning
    Att genomföra köp på nätet var väldigt självklart och smidigt, däremot verkar det lögn att komma i personlig kontakt med dem....satt i mobilen 25 minuter för rådgivning sedan gav jag upp, när jag valde chatt skrev jag men när jag skulle skicka var de inte online...det duger inte!
  • 1 år sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • 1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • 1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • Knappt godkänd
    1 år sedan
    Beställde en robotgräsklippare härifrån, sparade cirka 200kr för dom var billigast. Dock fick jag ingen manual på svenska, vilket jag tycker är märkligt när sidan är på svenska.

    Jag fick dock mailat en digital manual på svenska, tycker inte man borde köpa av detta företag i första hand om man inte sparar extrema summor pengar.
  • Ganska bra
    1 år sedan
    Har beställt och fått leverans av dem. Det fungerar varken bra eller dåligt. Lite bristfällig information och kundtjänst som svarar på mail efter 6-7 arbetsdagar (1 timme efter jag hämtat ut) i och för sig över jul och nyår. Man kan spåra kollit via Postnord efter att det kommit till Sverige vilket inte framgick. Enda anledningen att jag beställde var att de låg 2000kr under svenska leverantörer just då.