Prisjakt
  • Reforma Sthlm

    (53)

  • se
1.9Dålig
5 omdömen
Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
J
Joakim
1 omdöme
Usel2 månader sedan

Det är ett usel företag som verken håller kvalitet och leveranstiden. Återköp och reklamation reglerna stämmer inte alls med det som de lovar! Ett stort VARNING ‼️

Gästanvändare
UtmärktRedigerades 5 månader sedan

Köpte 4st stolar och ett bord och blev mycket nöjd med mitt köp!

Gästanvändare
UselRedigerades 5 månader sedan

Vi beställde en fåtölj i december ifjol. När vi beställde fanns den på lager. Efter åtskilliga leveransförseningar kom den i mitten september. Det visade sig att kartongen var trasig och när vi öppnade kartongen var även fåtöljen helt obrukbar med avbrutet armstöd. Jag mailade Reforma och efter två veckor fick jag ett svar att jag skulle skicka in bilder på skadorna. Det hade jag redan gjort i det första mailet! Jag skickade in bilderna igen och frågade hur vi skulle reklamera varan och därefter har jag trots ytterligare fyra mail inte fått någon som helst återkoppling från bedrägeriföretaget Reforma. Det går inte att kontakta dem på något annat sätt än mial och det svarar de inte på. Vi får nog känna oss blåsta på 5000 kronor som fåtöjen kostade!

Gästanvändare
UselRedigerades 6 månader sedan

Långa levereanstider som de hela tiden skjuter upp. Har fortfarande inte fått mina stolar.

Gästanvändare
Usel9 månader sedan

OMDÖME OCH VARNING för Reforma För att summera är detta en av de VÄRSTA ehandlare jag någonsin råkat ut för. Vi är varken "svåra" eller "jobbiga" kunder, utan vill bara - som alla andra, få det vi betalat för. Det kan man INTE förvänta sig hos Reforma. Inget fungerar, ingen svarar, ingen tar tag i saker - allt är i det närmaste farsartat. Får du/ni MINSTA lilla problem med er beställning så kan ni helt säkert räkna med att INTE få hjälp. En kort (japp - kortversionen!) sammanfattning av vårt köp (156369) hos Reforma: 1. Ett bord beställs under Black Friday (notera således hur länge detta pågått). 2. Bordet är en present och packas inte upp förrän några månader senare. Vi upptäcker då att alla skruvar/beslag saknas. 3. Vi skriver till Reforma och ber dem skicka det som felas. Det går veckor, det går månader, men inget händer. 4. Till slut får vi nog, postar om vår upplevelse här, och beställer därefter ett nytt bord. Således har vi fått köpa/betala bordet två gånger. 5. Väl uppmärksammat på en annan omdömessajt så hör Reforma direkt av sig. Vi erbjuds ett presentkort. Att helt enkelt dra av beloppet på den nya beställningen går inte och att stoppa den pågående ordern (som ännu inte var skickad) går likaledes inte. 6. Eftersom vår ersättning bestod i ett presentkort vi fick ånyo beställa bordet. Tredje gången således. 7. För att få tillbaka pengarna måste vi nu returnera det andra bordet vi beställde. Vi skickar en begäran om retursedel till Reforma, men blir då - i utbyte mot ytterligare en månads öppet köp, istället uppmanade att försöka sälja det på Blocket eller Facebook. Detta under förevändningen att man "värnar om miljön" och vill undvika returfrakter. Känns som om det går lite stick i stäv med punkt 5 ovan, inte sant? :) 8. Efter mycket om och men skickar Reforma en retursedel och paketet hämtas upp. Allt oklanderligt paketerat i originalförpackning, utan skador osv. 9. Efter någon månad kommer betalningskrav från Klarna. Varför vet ingen, men Klarna upplyser oss om att "något med retursedeln inte stämde". Eftersom vi inget fått veta, och eftersom allt är gjort efter punkt och pricka, meddelar vi Klarna att vi bestrider fakturan. Allt har ju gått 100 % rätt tillväga, tänker ju vi. 10. Vi skriver till Reforma, frågar vad som var fel med returen, och bestrider även där fakturan. Reforma svarar och meddelar att "de ska höra med lagret vad som gått fel och återkomma". 11. Detta var för några veckor sedan, och idag kommer det en ny påminnelse på en redan BESTRIDEN faktura. Vi har fått lägga så mycket onödig tid och energi på det här lilla köpet. Vi har försökt allt men befinner oss i något av ett Kafkaeskt moment 22. Så ta oss på orden: HANDLA INTE HOS REFORMA! Ta produktbilden, kör den i Google Images, och hitta samma produkt till samma eller bättre pris hos en annan butik.

Gästanvändare
Usel2 år sedan

Jag hade en bra dialog med en medarbetare på Reforma tills dess att en massa problem uppdagades. Handla eller beställ inte här om du är företagskund. Jag har försökt be dem rätta till misstaget men de skiter högaktningsfullt i vad som är rätt och fel

Gästanvändare
DåligRedigerades 3 år sedan

Lång leveranstid. Krångligt och osmidigt hela vägen och returen kostade 88 kr istället för uppgivna 69 kr. Kommer inte handla från dem igen.

Gästanvändare
Usel3 år sedan

Beställde i februari, då stod det 40 dagars leveranstid ’ur vi snart inne i juni och jag får frekventa mejl om uppskjutna datum, samma dag som de skulle skickats kommer ett nytt mejl där det skjuts upp några veckor. Får se om det kommer något i slutändan :(

Gästanvändare
Usel3 år sedan

nästan två månaders förseningar med frekventa värdelösa ursäkt emails som du inte kan svara på, de vägrar också att svara på telefon. absolut mest fruktansvärda upplevelse

Gästanvändare
UselRedigerades 3 år sedan

Helt hemskt. Leveransen blir försenad på grund av vaga leverantörsskäl tre olika tider med mer än två veckor mellan varje gång för samma beställning, och deras email skickas från en "noreply" e-postadress för att undvika ansvar. Fruktansvärda dark patterns.

Om butiken

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

KlarnaVisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Förskottsbetalning
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Reforma Sthlm Aktiebolag

Organisationsnr: 556849-2606