Prisjakt
Chilli
  • Trygga & snabba leveranser
  • Fri frakt
  • Upp till 70% rabatt
3.1Bra
121 omdömen
Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
M
Mr-AJ88
3 omdömen
Uselen månad sedan

Kvalitén på möbeln är bra men servicen är totalt urusel. Skriver med dem och får svar efter mer än 1 vecka efter, om man ringer (när telefonen hos dem fungerar dvs) så får man vänta oerhört länge, om man kommer fram dvs. Rekommenderar inte ur en service synpunkt.

X
Xj0461
8 omdömen
DåligRedigerades en månad sedan

Det står fri frakt men du betalar en expeditionsavgift, vilket är fine, men en aning vilseledande. Utbudet är bra men vissa produktbilder är inget vidare, upplösningen är för låg och för få bilder. Hemsidan överlag är bra och sortering och filter funkar väl. Men man har inte kontofunktionalitet vilket är lite störande, då inga order knyts till en, den enda man får är ett ordernummer. Det finns en lista med favoriter som sparas på enheten. Men den blir lätt överfull och rörig, skulle behöva mer funktionalitet. Sen har vi returer. Formuläret är väl helt okej antar jag. Men det borde definitiv skickas en bekräftelse efter att man har skickat in det, eftersom inget sparas till ens konto, eftersom att man inte har ett konto. Hur ska jag kunna bevisa att jag har skickat in en returanmälan? Det kan jag inte om jag inte skickar ett manuellt mail till kundtjänsten. Men då använder jag inte det avsedda returformuläret. Uppdatdering: Otroligt långsam och oprofessionell returhantering. Undvik.

P
Pelle
1 omdöme
Uselen månad sedan

De har produkter som inte finns kvar i sortimentet i detta fall soffa Ontario svart tyg, de skickar soffan med ett annat tyg, finns inte längre kvar att beställa men ligger kvar på deras hemsida, nej STOR VARNING FÖR DESSA, så sopiga

S
Sarah
1 omdöme
Uselen månad sedan

Den sämsta kundservice jag har varit med om. Jag har jagat dom i flera månader för att köpa en sitt del till soffan. Man står i kö i timmar, och sen lägger dom på. När jag ringer igen efter många försök kommer jag äntligen fram, då fick jag svar att jag ska få ett mejl från dom med betalnings uppgifter vilket jag inte fick. Jag försöker ringa igen och har börjat tröttna. Jag ångrar att jag har handlat hos dom min dyra soffa. Jag rekommenderar absolut inte.

S
Sebastian
1 omdöme
Usel2 månader sedan

Riktigt blufföretag, köp ej en enda pryl av dessa bedragare. Köpte ett runt bord i "massiv Valnöt" förra året. Visade sig vara fanér som lossnade efter 2 veckor. Gick så långt att man var tvungen att dra det via ARN, då de tyckte att man misskött bordet. Som skulle varit i massiv valnöt. Men som då var fanér.... Beställde ett år senare matchande stolar då dem faktiskt var i behagligt skick. Men då vi beställde två ytterliggare likadana stolar så ser det ut som ett hemslöjdsprojekt ifrån 3an. Bets överallt, spikar och trasiga skarvar på dessa stolar. Bör även tilläggas att dessa även skulle vara i "massiv valnöt" Till råga på det, så hade designen ändrats på ett halvår. Men de gamla bilderna var fortfarande kvar på stolarna som vi köpte först. Fullständigt blufföretag, jag hoppas ingen köper härifrån någonsin igen. Skulle fått en länk för att ladda upp en video på dessa nya stolar, men det har tagit mer än 9 dagar, och fortfarande inget svar ifrån Chilli.

G
Gäst
1 omdöme
Usel4 månader sedan

Står 5-8 leverans dagar, har nu gått 14 och varan har inte ens kommit till Sverige och ingen kan svara vars paketet är och när de förväntas att ankomma till Sverige. Vill du ha en vara snabbt beställ inte här ifrån.

S
Usel4 månader sedan

Hade jag kunnat ge minus 100 i omdöme så hade jag gjort det, jag har verkligen aldrig stött på en sämre kundservice. Jag beställde en kontorsstol och en soffa till mitt kontor via mitt företag, efter ett tag dyker det upp en stor låda där det står Vida XL på, konstigt tänker jag, inte har väl jag beställt något från Vida XL men mitt namn och mina uppgifter finns på lådan, öppnar den lite lätt, däri finns kontorsstolen och på stolen finns en liten fastsydd tyglapp som även där står Vida XL, går in lite snabbt på Vida XL's hemsida och där finns min stol, EXAKT samma stol för 1600 kr mindre dessutom, så jag har alltså blivit dropshippad en vara från Vida XL via chili som dessutom har lagt på en extra slant utan minsta information att de gör så, inte nog med detta, stolen är ett fullkomligt fuskbygge, 9 av 10 gängor är sneda och vissa funkar inte ens, delar av armstöden var inte målade, skräp med andra ord. Jag ringde till deras kundtjänst och fick då prompt returnera denna vara, i samma samtal ifrågasatte jag hur jag kunde få en vara från Vida XL när jag beställer från Chili och får då som svar att de tillhör samma koncern, jag följer då upp med frågan om var jag blir informerad om att varan jag beställer från Chili kommer någon annanstans ifrån och får då som svar att det blir jag inte, den informationen är inte tillgänglig för konsumenten, jag märker att jag inte kommer något vart med denna konversationen då det är tydligt att deras kundservicemedarbetare är robotar vilket blir extra tydligt i senare mailkonversationer. Jag frågar om soffan jag beställt också kommer från en annan butik än Chili men det gör den tydligen inte, den kommer direkt från Chili själv, jag frågar även då om den kommer att gå att returnera om jag inte är nöjd, svaret jag får är ja, det ska inte vara några problem så länge den embaleras korrekt, det finns nämligen knappt några möbler i Chilis fysiska butik så man har inte den blekaste aning om vad man beställer förrän man får hem det. Soffan kommer och den är förvånansvärt fint skick, mycket bättre än jag hoppats (inte Vida XL denna gången) dock så stämde den inte överens med vad jag föreställt mig, då ringer jag tillbaka till kundservice för att påbörja en retur/ångerköp, får ett trevligt bemötande men hon säger åt mig att jag måste göra detta via hemsidan då jag ska fylla i ett formulär men att jag absolut kan ångra köpet. Jag fyller i formuläret, får sedan efter några dagar ett svar från Chili där de vägrar ångra köpet då det är gjort som företag och då gäller andra villkor, villkor de trycker på att jag godkänt vid köpet och som då ska finnas tillgängliga att läsa på hemsidan, absolut, problemet är att jag måste leta upp dessa villkoren på egen hand, de villkoren som visas för mig i köpets gång är de villkoren som gäller privatpersoner och där får jag ju veta att jag kan returnera/ångra mitt köp inom ett visst antal dagar, om detta är de villkoren jag ser, varför skulle jag ens TRO det finns andra villkor jag måste leta upp för att veta att de finns? Jag svarar på deras vägran med att oavsett om jag är en privatperson eller en företagskund så ändrar inte det faktum att jag inte har den blekaste aning om vad jag köper då det inte finns en fysisk butik för mig att kolla upp detta innan och att den information jag hela tiden fått är att jag absolut kommer kunna returnera/ångra varan om jag inte är nöjd. Några dagar senare får jag exakt samma svar igen som den förra medarbetaren skrev, copy-paste, de har inte bemött något jag skrivit, de är robotar, jag svarar tillbaka att de inte bemött något och ännu några dagar senare får jag samma robotsvar igen, det enda som ändras i deras svar är namnet på den som svarar, säkert en randomiserad funktion. Nu är jag fast med en soffa jag inte vill ha för 17 tusen, de är fullkomligt och otroligt usla och bara det faktum att man inte informeras om var ens vara kommer ifrån när man beställer den och att de saltar på beloppet en rejäl bit är nästintill bedrägligt beteende. Jag kommer inte beställa något från något företag som hör ihop med denna kedja, jag kommer göra allt i min makt för att ingen jag känner ska göra detsamma, det finns på tok för många företag som bedrar sina kunder, det behövs inte fler!

Gästanvändare
UselRedigerades 5 månader sedan

Kundservice som är under all kritik. Katastrof! Då mina möbler aldrig levererades hävdar de att det inte finns någon order, när jag sitter här med ordernummer och all information. Riktigt otrevlig tjej, och ville inte ens hjälpa till med ytterligare ett försök till beställning. Gav tillslut upp, och handlar för min sinnesfrid aldrig här igen.

Gästanvändare
UtmärktRedigerades 5 månader sedan

Toppen, super service. Tack. Nu väntar vi bara på leveransen. Väldigt nöjd.

Gästanvändare
UtmärktRedigerades 5 månader sedan

Gick snabbt och smidigt, uppskattar att Chilli använder sig av DHL och inte Postmord :-)

Om butiken

Chilli

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

SveaWebPaySwish
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Förskottsbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

www.chilli.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Home Furnishing Nordic AB

Organisationsnr: 556780-9685

Information hos allabolag.se