Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Trygga & snabba leveranser
Fri frakt
Upp till 70% rabatt

http://www.chilli.se

Betalningsalternativ

Klarna
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Chilli har fått betyget (6.89)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Perfekt
    1 dag sedan
    Uppdaterat: 17 tim sedan
    Beställning
    Snabba leveranser!Bra produkter!
  • Ganska bra
    1 dag sedan
    Uppdaterat: 18 tim sedan
    Beställning
    Exp. avgift var fruktansvärt dyr!
  • Perfekt
    2 dagar sedan
    Uppdaterat: 1 dag sedan
    Beställning
    Det var lätt att hitta det man gillar och matchar ihop. Ett klick så var det klart 😀
  • Perfekt
    3 dagar sedan
    Uppdaterat: 2 dagar sedan
    Beställning
    Bra och snabb service!
    Ett litet minus var dock att två av tre gånger när jag ringde så gick det snabbt fram till nr 1 i kön, men sen låg jag som nr 1 i kön i ca 20 min...🤔
    Annars super nöjd med allting....👍
  • Knappt godkänd
    4 dagar sedan
    Uppdaterat: 3 dagar sedan
    Beställning
    Enkelt att handla, svårare att få bra service på kundtjänst. Jag vill inte prata med transportbolaget vid problem, det är Chilli som jag handlat av inte DSV... Chilli måste äga sina problem själva.
  • Perfekt
    14 dagar sedan
    Uppdaterat: 4 dagar sedan
    Beställning
    Det var utmärkt att mätta era perssonlen , trevlig och ger bra råd till kunden,
    Jag är mycket näjd,
    Mvh marcel,,
  • Perfekt
    15 dagar sedan
    Uppdaterat: 5 dagar sedan
    Beställning
    kunnig personal, väldigt hjälpsamma,
    ett glatt bemötande.
  • Hej
    Tack för ditt omdöme

    Vad glada vi blir över att du har fått en toppen service från personalen!
    Vi hoppas att du känner dig lika nöjd vid varans ankomst! 🥰

    Ha en fin dag
    Sanna
    Chilli

  • Dålig
    22 dagar sedan
    Uppdaterat: 7 dagar sedan
    Beställning
    Order lagd 13/3 fortfarande ej levelerad! Det gäller ett par gardiner - under all kritik
  • Hej
    Tack för ditt omdöme

    Vi förstår att du känner dig besviken när du ännu inte har mottagit din beställning, jag vill gärna hjälpa dig vidare men kan dessvärre inte se din order. Ring gärna in till oss på följande nummer så kikar vi på din status:

    Chilli: 08- 400 127 67
    [email protected]

    Vi beklagar över att detta har inträffat och tackar för ditt tålamod.

    Ha en fin dag
    Sanna
    Chilli

  • Perfekt
    8 dagar sedan
    Uppdaterat: 7 dagar sedan
    Beställning
    Det var mycket trevligt att handla från Chilli
  • Hej
    Tack för ditt omdöme

    Vad glada vi blir över att få höra att du känner så! 🥰

    Ha en fin dag
    Sanna
    Chilli

  • Perfekt
    17 dagar sedan
    Uppdaterat: 7 dagar sedan
    Beställning
    Soffan var precis lika fin i verkligheten som på bild. Snabb leverans beställde på lördag hade den redan på fredagen.
  • Hej
    Tack för ditt omdöme

    Wow, vad roligt att höra att leveransen har gått snabbt och smidigt samt att produkten har levt upp till förväntningarna! 🥰

    Ha en fin dag
    Sanna
    Chilli

  • Knappt godkänd
    8 dagar sedan
    Köp aldrig något du inte sett eller provat på riktigt!
  • Hej
    Tack för ditt omdöme

    Då vi har ett brett sortiment inne på hemsidan så har vi endast utvalda produkter på plats till visning i våra butiker, butikerna är endast showrooms.

    Kunden har alltid 14 dagars ångerrätt och kan returnera tillbaka till oss om produkten inte känns bra.
    Returkostnaden ligger på 395 kr.

    Kontakta oss gärna på nytt om vidare funderingar uppstår:
    Chilli: 08- 400 127 67
    [email protected]

    Ha en fin dag
    Sanna
    Chilli

  • Dålig
    18 dagar sedan
    Uppdaterat: 8 dagar sedan
    Beställning
    Kommer aldrig köpa något jag inte sett och provat!
  • Hej
    Tack för ditt omdöme

    Vi har ett stort och brett sortiment inne på vår hemsida och har därav endast utvalda produkter på plats till visning, vi förstår vad du menar och vi beklagar över att den önskade produkten inte har funnits på plats.

    Önskar man att lägga en beställning så har kunden alltid 14 dagars ångerrätt, när man har mottagit sin order så kan man montera, klämma och känna för att se ifall varan känns bra. Är man inte nöjd så är det inga problem att skicka tillbaka, man behöver bara anmäla detta till oss inom dem 14 dagarna.
    Returkostnaden här ligger på 395 kr.

    Tveka inte att återkomma till oss om du har några funderingar:
    Chilli: 08- 400 127 67
    [email protected]

    Ha en fin dag
    Sanna
    Chilli

  • Knappt godkänd
    24 dagar sedan
    Uppdaterat: 10 dagar sedan
    Beställning
    Gömda kostnader och när leveransen kommer de ringer med hemligt nummer som jag svara aldrig på.
  • Hej
    Tack för ditt omdöme

    Vi är ett fraktfritt företag men vi tar ut en expeditionsavgift som baseras på orderns vikt samt volym, den täcker kostnader så som lagerhantering och emballage. Avgiften kan ligga på 39 kr men även 395 kr, den visas i våra villkor, i varukorgen samt totalsumman i kassan. 😔
    Vi beklagar att detta har missats och hoppas att du trots kostnaden känner dig nöjd med din beställning.

    Transportören ringer ca 30 minuter innan på dolt nummer, är det så att du inte har mottagit din beställning?
    Kontakta oss gärna på följande nummer så hjälper vi dig redan över samtal:
    Chilli: 08- 400 127 67
    [email protected]

    Ha en fin dag
    Sanna
    Chilli

  • Perfekt
    20 dagar sedan
    Uppdaterat: 10 dagar sedan
    Beställning
    Allt flöt på från början till slut.
  • Hej
    Tack för ditt omdöme

    Det gläder oss att det har gått så bra med din beställning hos oss, vi hoppas att du känner dig lika nöjd med varan som blivit levererad! 😊

    Ha en fin dag
    Sanna
    Chilli

  • Dålig
    13 dagar sedan
    Uppdaterat: 12 dagar sedan
    Beställning
    Beställde en loungegrupp och fick ett trasigt bord samt ett extra bord istället för en soffdel. Satt i telefonkö i 45 minuter för att få prata med reklamationsavdelningen som meddelade att jag skulle få ett nytt bord samt den saknade soffdelen. Chilli skulle skicka ett mail angående hur bytet skulle gå till men efter att ha väntat på mailet i 5 dagar satt jag åter i telefonkö i 45 minuter för att få veta att de felaktiga produkterna nu var slut i lager. P g a att Chilli inte kan garantera att den aktuella gruppen kommer in i lager igen så skulle jag få mail från Logistikavdelningen med returlappar. Mailet kom efter ytterligare en dag men det var inga returlappar bifogade. Misstänker att jag får sitta i telefonkö igen för att få mina returlappar för gruppen som tyvärr redan är betalad.
  • Hej
    Tack för ditt omdöme

    Vi vill börja med att be så hemskt mycket om ursäkt för att denna situationen har uppstått, vi förstår att du känner dig besviken när du inte har mottagit en komplett grupp och för att du inte mottagit någon återkoppling från reklamationsavdelningen enligt överenskommelsen.

    Vi vill tacka för ditt tålamod och vi hoppas att du nu har mottagit dina fraktsedlar, jag kan tyvärr inte säkerställa detta då jag inte kan se din order. 😕
    Vi hoppas att du önskar ge oss en chans till i framtiden och att du återkommer om du har några som helst funderingar:

    Chilli: 08- 400 127 67
    [email protected]

    Ha en fin dag
    Sanna
    Chilli

  • Mycket bra
    25 dagar sedan
    Uppdaterat: 12 dagar sedan
    Beställning
    Fick dock hjälpa till att flytta och koppla in stolen mot eluttag
  • Hej
    Tack för ditt omdöme

    Jag förstår dessvärre inte vad du menar i ditt omdöme.😕
    Vi önskar att du återkommer till oss om du har några funderingar så hjälper vi dig på bästa sätt:

    Chilli: 08- 400 127 67
    [email protected]

    Ha en fin dag
    Sanna
    Chilli

  • Perfekt
    22 dagar sedan
    Uppdaterat: 12 dagar sedan
    Beställning
    Allt fungerade bra, bra service och onödigt snabb leverans
  • Hej
    Tack för ditt omdöme

    Vad roligt att höra att din beställning har gått så bra från början till slut! 😊

    Ha en fin dag
    Sanna
    Chilli

  • Knappt godkänd
    14 dagar sedan
    Uppdaterat: 13 dagar sedan
    Beställning
    Man har hemleverans - bra! Men självklart när det gäller möbler! Men vem är hemma dagtid under normala omständigheter (dvs inte pandemi). Då begär man 295 kr extra för kvällsleverans, som borde vara ”det normala”. Dåligt att ta extra betalt för detta!
  • Hej
    Tack för ditt omdöme

    Vi levererar mellan 08:00-17:00 måndag till fredag, är det så att man önskar få leveransen på kvällen så är det dessvärre ett tillval som man får betala extra för.

    Har man ingen möjlighet att stanna hemma under det angivna tidsspannet som man får från transportören så går det bra om man har en granne, familjemedlem eller kompis som kan kvittera ut varan.
    Bud visar bådas legitimation.

    Vi ber om ursäkt för att detta inte känns bra men vi hoppas att det löser sig på bästa sätt och att du känner dig nöjd med din order vid ankomst!😕

    Ha en fin dag
    Sanna
    Chilli

  • Ganska bra
    14 dagar sedan
    Jag beställde min soffa för några dagar sedan. Har inte fått den ännu och det är fullt förståeligt.
    Men det jag blir lite irriterad på är att samma dag, innan jag beställde soffan så ringde jag in till er kundservice och frågade om soffan fanns i lager så den inte skulle behövas skickas från utlandet eftersom jag förstår att det kan ta tid då, och den tiden har jag inte eftersom vi nu står helt utan soffa. Han svarade att "nejdå vi har 62 st på lager så det är inga problem om du beställer idag".

    Nu när jag loggar in för att se när den planeras att skickas så står det att det är först om 8 dagar. Ringer då upp kundcenter igen, Anledning att jag ringer upp igen är för att fråga om det verkligen stämmer att den ska skickas om 8 dagar from idag då det står "leverans 3-8 dagar? Får då till svar att "ja den skickas då först eftersom den skickas från vår leverantör utomlands"... Känner bara suck.
    Hade jag vetat det så hade jag beställt från någonstans där produkten kanske möjligen finns inom Sverige.

    Jag kan tycka att det blir lite otydligt. Han kanske menade att "den finns i lager" betyder att jag bara helt enkelt ska förstå att det lagret är utomlands, men okunnig som jag är inom området så förstod jag inte det.

    Nåväl, fortfarande finns möjligheten att soffan är här innan 8 arbetsdagar har gått men jag är skeptisk.
  • Hej
    Tack för ditt omdöme

    Vi har produkter som skickas direkt från oss men även direkt från leverantören, jag vill be om ursäkt ifall det har blivit någon miss i kommunikationen över telefonen.
    Varor som skickas mellan 2-6 vardagar kommer ifrån oss medans varor som har en leveranstid mellan 3-8 vardagar kommer ifrån vår leverantör. Likaså de produkter som har en längre leveranstid.

    Vi hoppas att soffan känns bra vid ankomst och skulle du har några som helst funderingar så är du varmt välkommen att återkoppla till oss:

    Chilli: 08- 400 127 67
    [email protected]

    Ha en fin dag
    Sanna
    Chilli

  • Perfekt
    26 dagar sedan
    Uppdaterat: 14 dagar sedan
    Beställning
    Ahaaasssssssssssssssd
  • Hej
    Tack för dina stjärnor som du givit oss! 🥰

    Ha en fin dag
    Sanna
    Chilli

  • Perfekt
    24 dagar sedan
    Uppdaterat: 14 dagar sedan
    Beställning
    Fick en produkt som inte motsvarande mina förväntningar men den byttes ut snabbt och smidigt!
  • Hej
    Tack för ditt omdöme

    Det gläder oss att vi kunde hjälpa dig på bästa sätt med en ny produkt! 🥰

    Ha en fin dag
    Sanna
    Chilli

  • Perfekt
    16 dagar sedan
    Uppdaterat: 15 dagar sedan
    Beställning
    De är super bra. Jag är jätte nöjd
  • Hej
    Tack för ditt omdöme

    Fantastiskt, om du är nöjd så är vi nöjda! 🥰

    Ha en fin dag
    Sanna
    Chilli

  • Mycket bra
    19 dagar sedan
    Uppdaterat: 16 dagar sedan
    Beställning
    Brabra en bra butik på nätet med bra priser
  • Hej
    Tack för ditt omdöme

    Vad roligt att du känner dig nöjd med oss och våra priser! 🥰

    Ha en fin dag
    Sanna
    Chilli

  • Dålig
    17 dagar sedan
    Det var ett misstag att handla från Chilli! Se upp! Tydligen behöver man läsa det finstilta och inte tro på vad som står. Beställde några utebänkar(relativt stora) då det lovades fri frakt och hemkörning till tomtgräns. Det stämde inte! Nu får jag själv ordna transport till butik där varan ska hämtas. Tyvärr kommer jag inte att handla på detta ställe mer. Synd!
  • Hej
    Tack för ditt omdöme

    Kundens order baseras på vikt och volym, större produkter över 20 kg kommer hem till kunden medans mindre produkter som väger under 20 kg lägger sig på ett ombud.
    Våra butiker är endast showrooms och man kan tyvärr inte hämta sin order på plats, jag kan dessvärre inte se din beställning men vi önskar att du kontaktar oss om du ännu inte har mottagit din order.
    Chilli: 08- 400 127 67
    [email protected]

    Ha en fin dag
    Sanna
    Chilli

  • Dålig
    27 dagar sedan
    Uppdaterat: 17 dagar sedan
    Beställning
    Det var ett stort misstag att handla från chilli
  • Hej
    Tack för ditt omdöme

    Jättetråkigt att höra att du upplever ditt köp som ett misstag. 😕
    Jag kan inte se varför du känner så, vi önskar att du kontaktar oss så att vi kan hjälpa dig vidare på bästa sätt om en situation har uppstått:

    Chilli: 08- 400 127 67
    [email protected]

    Ha en fin dag
    Sanna
    Chilli

  • Perfekt
    25 dagar sedan
    Uppdaterat: 18 dagar sedan
    Beställning
    Mycket bra. Bra service. Bra leverans
  • Hej
    Tack för ditt omdöme

    Det gläder oss att det har fungerat bra från beställning till leverans! 🥰

    Ha en fin dag
    Sanna
    Chilli

  • Perfekt
    24 dagar sedan
    Uppdaterat: 18 dagar sedan
    Beställning
    Allt fungerade bra. Vill inte ändra på något
  • Hej
    Tack för ditt omdöme

    Åh vad härligt att höra att din beställning har gått så bra! 🥰

    Ha en fin dag
    Sanna
    Chilli

  • Dålig
    28 dagar sedan
    Uppdaterat: 18 dagar sedan
    Beställning
    Kundtjänsten under all kritik. Prisändring under kampanj.
  • Hej
    Tack för ditt omdöme

    Det tynger oss att läsa att du inte känner dig nöjd med vår kundtjänst och vår hantering, jag kan tyvärr inte se varför du känner såhär. Mejla gärna in detta till oss alternativt kontakta oss på telefon så att vi kan hjälpa dig, vi vill att alla våra kunder ska känna sig så nöjda som möjligt. 😕

    Chilli: 08- 400 127 67
    [email protected]

    Ha en fin dag
    Sanna
    Chilli

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 19 dagar sedan
    Beställning
    Snabb leverans. Super trevligt bemötande i kundsupporten. Bra sevice!
  • Hej,
    Tack för ditt omdöme.

    Härligt att du har fått bra bemötande och att leveransen gick snabbt och smidigt!

    Önskar dig en fin dag.
    Mary
    Chilli

  • Perfekt
    21 dagar sedan
    Uppdaterat: 19 dagar sedan
    Beställning
    Chili i kungenskurva har et fantastisk personal hjelpsom och trevilg. Veldig fornøyd
  • Hej
    Tack för ditt omdöme

    Åh vad underbart att få läsa att du har fått en fin service på plats! 🥰

    Ha en fin dag
    Sanna
    Chilli

  • Perfekt
    22 dagar sedan
    Uppdaterat: 21 dagar sedan
    Beställning
    Allt ok! Vi har blivit stamkunder! Mycket nöjda mao.
  • Hej
    Tack för ditt omdöme

    Wow, vad roligt att höra att det har känts så bra med köpen hos oss!
    Ni är varmt välkomna åter! 🥰

    Ha en fin dag
    Sanna
    Chilli

  • Dålig
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 22 dagar sedan
    Beställning
    Dålig kvalitet och slarv på handhavandet av möbler, sedan vid kontakt om det väldigt dålig service och mottagande, tillslut de kom fram till förslag, att skicka nytt, men tog evigheter
  • Hej
    Tack för ditt omdöme

    Det är jättetråkigt att höra att du har mottagit en order med en mindre bra kvalitet och att du upplever en mindre bra service.🙁
    Vi förstår även att du känner dig besviken när ärendet har tagit en längre tid men det gläder oss nu att höra att du har fått en vidare hantering. Vi hoppas att den nya beställningen känns bra vid leverans! 🙁

    Tveka inte att återkomma om du har några funderingar!
    Chilli: 08- 400 127 67
    [email protected]

    Ha en fin dag
    Sanna
    Chilli

  • Perfekt
    23 dagar sedan
    Uppdaterat: 22 dagar sedan
    Beställning
    Vi fick bra bemötande och service så fort vi gick in i affären, hon tog sig tid att hjälpa oss och vi lämnade affären med ett bra köp.
  • Hej
    Tack för ditt omdöme

    Det är verkligen jätteroligt att höra att ni har fått en fin vistelse på plats i butiken och att personalen har hjälpt er på bästa sätt! 😊
    Vi hoppas att ni känner er lika nöjda över beställningen vid ankomst!

    Ha en fin dag
    Sanna
    Chilli

  • Perfekt
    23 dagar sedan
    Uppdaterat: 22 dagar sedan
    Beställning
    Super nöjd kund tack 👍
  • Hej
    Tack för ditt omdöme

    Vad roligt at höra att du känner dig nöjd!😃

    Ha en fin dag
    Sanna
    Chilli

  • Dålig
    22 dagar sedan
    Har beställt 2 sängar.båda har fel på benen.har blivit lovat reservdelar.reservdelarna och sängarna var försenade i flera veckor.Bliv lovad chili kvitto på 1000 kr eller 800 kr tillbaka till mitt konto. Vilket år får man sina pengar tillbaka? Sämsta affärsidé och kundservice.
  • Hej
    Tack för ditt omdöme

    Jättetrist att höra vad som har inträffat och vi förstår din besvikelse. 😕
    Jag kan tyvärr inte se din order men ring gärna in till oss på följande nummer så kikar vi på ditt ärende redan över telefon:
    Chilli: 08- 400 127 67
    [email protected]

    Ha en fin dag
    Sanna
    Chilli

  • Dålig
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 23 dagar sedan
    Beställning
    Varans beskrivning var felproducerad på 9 av 21 steg i beskrivningen, dvs omöjlig att sammansätta. För att returnera behövde vi själva emballera produkten igen, vilket minst sagt var en uppgift när varje del är 2.8m.

    Deras kundservice var under hela vår mailkonversation (10 mail skickade) oerhört sena på att svara, de läste inte mina svar ordentligt och svarade endast på de frågorna de kunde, resten av svaren uteblev. Jag fick ryta till ordentligt för att få gehör.

    En oerhört tråkig upplevelse, kommer aldrig mer handla av Chilli. Om produkten är fel (vilket är en stor sannolikhet, då inte chilli inte testat den tidigare, eftersom de endast är en mellanhand till den kinesiska producenten) kommer ni få problem och processen kommer bli långdragen. Tänk en extra gång om det verkligen är värt det.
  • Hej
    Tack för ditt omdöme

    Det tynger oss att läsa ditt omdöme som du har givit oss, det är inte roligt att höra att ditt ärende har blivit långdraget samt att produkten inte har stämt överens med hemsidans beskrivning.

    Jag kan inte se vad som har gått snett på din artikel men personen som har hand om ärendet kommer givetvis att ta det vidare för en korrigering, detta då korrekt information ska finnas tillgänglig vid köp.

    Är det så att man önskar att returnera sin vara så behöver man emballera varan så att den hanterar transporten tillbaka, gör man inte detta så hämtar DHL tyvärr inte produkten. 😔

    Vi har även haft ett högre tryck på mejlen, därav så har svarstiden blivit lite längre och vi förstår din besvikelse när du inte har mottagit svar på dina frågor och funderingar.

    Vi har ett stort och brett utbud på vår hemsida där varor skickas direkt från oss men även direkt från leverantören, är det så att man får komplikationer eller defekter så hjälper vi mer än gärna till på bästa möjliga sätt.
    Vi hoppas att du återkommer till oss om du har vidare funderingar.

    Chilli: 08- 400 127 67
    [email protected]

    Vi vill åter igen be om ursäkt för vad som har inträffat.

    Ha en fin dag
    Sanna
    Chilli

  • Dålig
    24 dagar sedan
    Uppdaterat: 23 dagar sedan
    Beställning
    Fåtal varor kom när de skulle . Lovade en sak i butik och när vi sedan kom hem så fick vi Mail att det skulle levereras 6-8 veckor senare .
    De varor som ej dök upp fick jag först uppgift att få pengarna tillbaka även fast jag handlat med presentkort . Detta tog de sedan tillbaka å jag sitter nu med ett presentkort som jag ALDRIG kommer använda.
    Lovar att de ska ringa tbx men gör inte det .
    De behöver nog inga nöjda kunder .
  • Hej
    Tack för ditt omdöme

    Det är verkligen inte roligt att höra att din beställning inte har gått vägen.

    Är det så att du har betalat med ett presentkort så kommer vi även att återbetala er i detta, jag kan tyvärr inte se din beställning eller hur din status ser ut just nu.
    Kontakta oss gärna på nytt så hjälper vi dig vidare på bästa sätt, vi vill verkligen be så hemskt mycket om ursäkt för att du har mottagit denna upplevelsen ifrån oss.😔

    Chilli: 08- 400 127 67
    [email protected]

    Ha en fin dag
    Sanna
    Chilli

  • Ganska bra
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 25 dagar sedan
    Beställning
    Den är tyngre än vad man tror för den väger 190 kg och det står inte att den är monterad när den kommer
  • Hej
    Tack för ditt omdöme

    Våra varor kommer i kolli, vissa är tyngre än andra och vissa kräver mer montering.
    Jag kan tyvärr inte se din beställning eller vilken artikel du har mottagit men i vissa fall kan man ta ut delar från kollit så det blir enklare att bära upp i lägenheten eller in i sitt hus.

    Vi hoppas att det har löst sig på bästa sätt och tveka inte att återkomma till oss om du har några som helst funderingar.😔

    Chilli: 08- 400 127 67
    [email protected]

    Ha en fin dag
    Sanna
    Chilli

  • Mycket bra
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 27 dagar sedan
    Beställning
    Biträde underbar.Men flera felleveranser.Ej rätt ännu.🤨
  • Hej
    Tack för ditt omdöme

    Det gläder oss att du har fått en fin service men vi vill verkligen be om ursäkt för att du har mottagit en felaktig vara.
    Vi vill givetvis hjälpa dig vidare på bästa sätt, har du skapat en reklamation hos oss?

    Inkom gärna till oss på följande information:
    Chilli: 08- 400 127 67
    [email protected]

    Ha en fin dag
    Sanna
    Chilli

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 28 dagar sedan
    Beställning
    Allt är bra, jag är så nöjd,
  • Hej
    Tack för ditt omdöme

    Fantastiskt! 😃
    Du är varmt välkommen åter!

    Ha en fin dag
    Sanna
    Chilli

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning
    Nöjd med personal trevliga. Bra information om varan skulle va lite försenad. Bra varor!
  • Hej
    Tack för ditt omdöme

    Åh vad härligt att höra att du har känt dig så nöjd! 😃

    Ha en fin dag
    Sanna
    Chilli

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning
    Är så nöjd med sofforna och bordet jag köpte, lätt att montera och snabb leverans!
  • Hej
    Tack för ditt omdöme

    Vad glada vi blir över att möblerna har blivit så bra! 😃

    Ha en fin dag
    Sanna
    Chilli

  • Dålig
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning
    Beställde en soffa och 2 fåtöljer som skulle levereras i 2 omgångar. I stället för detta har jag fått 5 leveranser hittills och har inte fått alla grejer än. Först har jag fått trasig soffa och utan alla delar med en fåtölj som var helt fel. Nu måste jag själv skicka tillbaka fåtöljen. En till fåtölj är på väg och en är fortfarande försenad några veckor. Reklamation på trasiga soffan hanteras inte innan jag får alla leveranser. Det betyder att jag måste vänta flera veckor till för att skicka tillbaka trasiga delen, och när ska jag få den rätta Gud vet. mitt vardagsrum ser ut som en lager plats och det verkar att det ska vara så fram till sommaren. Mycket missnöjd. Funderar att ångra hela köpet.
  • Hej
    Tack för ditt omdöme

    Det är verkligen jättetråkigt att höra att ni inte har mottagit en komplett order och vi förstår er besvikelse.
    Det ska gå att returnera den defekta delen innan den nya är mottagen, vi vill gärna kika vidare på detta.
    Mejla eller ring in till oss på följande kontaktuppgifter så kollar vi över ditt ärende igen.
    Chilli: 08- 400 127 67
    [email protected]

    Vi vill verkligen be om ursäkt för vad som har inträffat och för att väntan är lite längre.
    Vi hoppas att du får en fin dag
    Sanna
    Chilli

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning
    Blev fint hjälpt i butiken , trevlig personal , fick hjälp att hitta rätt vara till bra pris och extra procent .
  • Hej
    Tack för ditt omdöme

    Det gläder oss att höra att ni har fått en sådan fin service på plats! 😃

    Ha en fin dag
    Sanna
    Chilli

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning
    Jättebra hjälp i affären. Fantastisk service vid ett fel på en stol. Jag kommer definitivt att handla fler gånger här.
  • Hej
    Tack för ditt omdöme

    Wow vad glada vi blir över att du har fått en sådan fin upplevelse hos oss! 😃
    Du är varmt välkommen åter,

    Ha en fin dag
    Sanna
    Chilli

  • Dålig
    1 månad sedan
    Order FRE161526 + reklamation 381753.

    Beställer en kontinentalsäng hos er den 5 december 2020. Ni meddelar att leveransen blir försenad till vecka 5 vilket naturligtvis kan hända. När sängen väl levereras den 1 februari 2021 så upptäcker vi att det är fel madrasser (medium i stället för fasta).
    Ringer er för att reklamera detta, ni ber om ursäkt och lovar att någon ska ringa för att jag ska godkänna att ni gör en ny beställning. Ni ringer åter men hinner inte svara, jag får i stället ett mejl av er om att jag antingen ska svara på det eller ringa tillbaka för snabbare service.
    Jag försöker ringa upp men er reklamationsavdelning är stängd varje gång jag försökt nå er. I stället provar jag med kundserviceavdelningen och blir då av någon konstig anledning avsnäst av en man som säger att han inte har någonting med detta att göra men att vi inte får använda sängen om delar av den ska skickas tillbaka.
    Väljer då att svara på mejlet som jag fick av er och det dröjer hela 18 (!) dagar innan ni ens hör av er tillbaka för att bekräfta att våra madrasser kommer att beställas på nytt från producenten. Redan här känner vi oss extremt besvikna på er!
    Nåväl madrasserna beställs enligt er och vi får vänta ytterligare 15 dagar innan vi får ett sms om att de är klara att levereras. Vi bokar leverans till den 3 mars 2021 och samtidigt gör vi oss av med vår gamla säng eftersom vi är säkra på att ni nu är på väg med de rätta madrasserna samma kväll.
    Dock väntar vi hela kvällen men ingen dyker upp och kundtjänst både hos er och hos leveransfirman är så klart stängd kl 22.00 på kvällen när vi står där utan någon säng. Vi är så klar extremt förbannade då vi måste sova på golvet. Nästkommande dag får vi ett samtal från leveransfirman om att de kommer med madrasserna, vilket de också gör men ÄNNU EN GÅNG ÄR DET FEL MADRASSER!
    Den här gången är de för små då de endast är 2x80 cm breda istället för 2x105 cm fasta madrasser som vi väntar på! Inte nog med att ni låtit oss vänta så pass länge och att sängdelarna tagit upp ett helt rum, så tabbar ni er ytterligare en gång till!
    Nivån på er inkompetens är CHOCKERANDE och vi är fly förbannade på er och det helvete ni ställt till för oss! Vad håller ni egentligen på med?? Det här var bara droppen! Jag kräver att ni löser det här genast och jag vill ha kompensation för allt besvär som ni ställt till med! Annars vänder jag mig till Konsumentverket, ARN, press samt så kommer ni även att få ett extremt dåligt omdöme av oss överallt där det är möjligt!
    Om ni inte hittar en lösning PÅ EN GÅNG så kommer jag även gå vidare och kräva skadestånd av er i enighet med konsumentköplagen §14 för dröjsmål samt för det lidande ni orsakat oss. En jurist är redan kontaktad och beredd att ta över ärendet om så skulle behövas.
    Jag vill inte höra några fler ursäkter utan ni ska lösa det här genast! Hör av er omgående med en lösning! Jag vill inte heller höra några fler bortförklaringar eller se några fler misstag angående det här ärendet!
  • Hej
    Tack för ditt omdöme

    Vi förstår att ni känner er besvikna över er order hos oss då ärendet har tagit en längre tid och för att ni inte har mottagit en korrekt order. Vi kan inte nog be om ursäkt för detta.

    Jag har kikat på er beställning för att se status och kan se att ni idag har fått en återkoppling med vidare information.
    Vi hoppas att ni återkommer om frågor eller funderingar uppstår.

    Chilli: 08- 400 127 67
    [email protected]

    Vi vill åter igen be om ursäkt.

    Ha en fin dag
    Sanna
    Chilli

  • Dålig
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning
    Chauffören ringde när han stod utanför inte 30min innan som utlovat. Sen var det trottoarleverans men chauffören bara pekade på kommit i lastbilen det är detta du skall ha. Fick själv lyfta ut det är de det som kallas trottoarleverans?
  • Hej
    Tack för ditt omdöme

    Detta var inte roligt att höra och vi kan inte nog be om ursäkt.
    Transportören kontaktar kunden ca 30 minuter innan där han meddelar att han är på väg samt att han levererar varan till tomtgränsen. Jag kan tyvärr inte se din order men vi vill gärna kika vidare på detta.
    Skicka gärna in till oss på [email protected] så tar vi det vidare därifrån.

    Vi vill åter igen be om ursäkt.

    Ha en fin dag
    Sanna
    Chilli

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning
    Allt såsom Kundtjänsten I butiken, leverans har fungerat bra.
  • Hej
    Tack för ditt omdöme

    Underbart! 😃

    Ha en fin dag
    Sanna
    Chilli

  • Dålig
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning
    Otroligt missnöjd med att Chilli smyger in en sk adminstrationsavgift på över 100 SEK om du väljer betalsätt faktura.
    Dessutom så informerar de inte om att de gör det utan den bara dyker upp
  • Hej
    Tack för ditt omdöme

    Det är verkligen jättetrist att höra att du känner dig så besviken över köpet hos oss på Chilli.
    För att täcka lagerkostnader tillkommer en expeditionsavgift vars belopp baseras på din beställning, denna avgiften tillkommer oavsett hur man väljer att beställa.

    Informationen om denna kostnad finns i varukorgen, kassan i totalsumman samt i våra villkor men vi vill beklaga om detta har missats. 😔

    Vi hoppas att du trots denna kostnad känner dig nöjd över din artikel och tveka inte att återkomma om du har några som helst funderingar.
    Chilli: 08- 400 127 67
    [email protected]

    Ha en fin dag
    Sanna
    Chilli

  • Dålig
    1 månad sedan
    Handla aldrig hos Chili, vi var dumma nog att inte kolla upp företaget innan vi handlande utav dem. Nu har vi i 2 månader försökt få till en retur på möbler för sammnlagt 40 tusen kronor där samtliga produkter hade konstruktionsfel eller var i så pass dåligt skick att det inte ens skulle kunna säljas på erikshjälpen. De hänvisar endast till sin underleverantör (belägen i kina) som vägrar ta retur då det gått över 1 månad sedan köp. Så här står vi nu efter 3 månader med 40 tusen kronor som chili tog emot men vägrar ge tillbaka, de kommer med en miljard olika ursäkter och skjuter bara fram ärendet i tiden. Handla aldrig utav dem de är riktiga skojare. Försöker lämna omdömmen över allt så att folk ser detta innan de själva går i deras fälla med lockpriser och retuscherade bilder på sin hemsida.
    Nästa instans blir Aftonbladet då deras kundtjänst är totalt totalt emot dig under hela returprocessen de försöker dessutom undergräva svenskt konsumentskydd.
  • Hej
    Tack för ditt omdöme

    Det tynger oss att läsa ditt omdöme då vi önskar att få hjälpa alla våra kunder på bästa sätt.
    Som kund har du rätt att anmäla en retur inom 14 dagar, är så fallet så ska vi givetvis hjälpa dig vidare. Jag vill gärna kika på din order för att se hur statusen nu ser ut. skicka gärna in ett mejl till oss på [email protected] så att vi kan ta ditt ärende vidare.

    Jag kan tyvärr inte se din order via detta omdömet.
    Chilli: 08- 400 127 67

    Vi hoppas att du trots detta får en fin dag
    Sanna
    Chilli