Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Trygga & snabba leveranser
Fri frakt
Upp till 70% rabatt

http://www.chilli.se

Betalningsalternativ

Klarna
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Chilli har fått betyget (2.24)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    12 tim sedan
    Uppdaterat: 12 tim sedan
    Rena skiten, beställde en sackosäck för kanske 15 veckor sen, kan vara mer... väntade runt 8 veckor för att få den vilket dem kom och visade sig då att dem skickat ut sackosäcken utan kulor??? så jag skrev in till dem och de bad om ursäkt och skulle då skicka kulorna och göra det prioriterat... men sen gick det ju några veckor till och jag skrev till dem mellanåt och frågade hur det gick, dem kom med skit som att "den är på väg" och senare sa dem "transporten är sjuk".. är det en person som kör ut all dem har??? och så nu senare efter runt 8 veckor till efter jag fick min halva vara så skriver jag till dem åter en gång och så skriver dem tillbaka med att vi kommer inte kunna ersätta din vara???? och skickar tillbaka pengarna... här har man väntat på sin vara och dem kommer med denna skiten? Handlar inte här, kan inte rekommendera detta alls, finns mycket mer seriösa ställen att handla på än här...
  • Perfekt
    17 tim sedan
    Beställning
    Bra pris. Enkelt att beställa.
  • Dålig
    1 dag sedan
    Beställning
    Att tilläggstjänster är tillgängliga endast efter att man har genomfört ett köp är obegripligt.
  • Dålig
    21 dagar sedan
    Vart ska man börja??? Att ni blåser folk på pengar?? Handlat från er för ca 20.000kr med bra överpris med tanken på att det inte är era varor utan kommer från andra butiker som har billigare pris.... Ett exempel på bord som jag köpt utav er pris 2995 kr Soffbord i massivt drivved 60
    när paketet anländer kommer det från vidaxl så kollar man på deras sida kostar bordet 1779 kr
    Ink fri feak&retur ni har alltså lurat mej 1216 kr på en vara o flera finns... Inte nog när man vill reklamera har ni mage och säger att man ska betala retur avgift på 399 kr.. Snacka om falsk marknadsföring föring då varorna inte kommer från er... Så jag skulle rekommendera inte handla från chilli då alla varor är billigare hos andra leverantörer så som. Vidaxl, Tm Helsingborg.... Mm
  • Hej
    Tack för ditt omdöme

    Det är verkligen jättetråkigt att höra att ni känner på detta viset.
    Vi har varor som skickas direkt från oss samt direkt från leverantören, leverantören har ett pris på sin sida och vi har vårt.
    Vår hemsida har även dagspriser där priserna höjs och sänks från dag till dag.
    Då er vara inte har varit defekt så registreras din reklamation till ett ångerköp, önskar man att skicka till bara sin vara så tillkommer det en returavgift.
    Vi beklagar detta men vi hoppas att ni någon gång i framtiden väljer att handla hos oss igen.

    Ha en fin dag

  • Dålig
    1 månad sedan
    Expeditionsavgift 195 kr, skojar ni med mig?
  • Hej
    Tack för ditt omdöme

    Vi är ett fraktfritt företag men vi tar ut en expeditionsavgift som baseras på vikt och volymen. Den står för bl.a kostnader som lagerhantering och emballering.

    Men vi hoppas att du är nöjd med din beställning vid ankomst!

    Ha en fin dag

  • Dålig
    1 månad sedan
    Köpte en vara som levererades hem med trasig. Jag klagade till Kundtjänsten som har varit otrevlig och inte all uppvisat god service över huvud taget. Ruttet jävla företag.
  • Hej
    Tack för ditt omdöme

    Tråkigt att höra att ni känner på detta viset!
    Vi beklagar att ni har mottagit en defekt vara och vi vill hjälpa dig på bästa sätt!
    Vi vill att alla våra kunder ska vara nöjda över vår hantering samt sin order.

    Återkoppla gärna till oss så hjälper vi er vidare:
    Chilli: 08- 400 127 67

    Ha en fin dag

  • Dålig
    3 mån sedan
    Beställde en soffa som bestod av tre delar. Mittendelen var trasig när vi packade upp den. Reklamerade den trasiga delen och skulle få hem en ny efter 8-9 veckor. Väntade i 11 veckor innan soffdelen dök upp. När vi packade upp den var även den trasig. Chilli skyller på fraktbolaget hur många ggr jag än påpekar att det inte var en fraktskada. De trasiga delarna satt inuti soffan och kan omöjligt ha orsakats under frakten utan måste ha uppkommit när man packade soffan eller i hanteringen innan dess. Chilli vägrar ta ansvar och erbjöd en ytterst liten kompensation och tyckte vi kunde bygga ihop en fungerande del av de två trasiga delarna vi fått levererade. Vi orkar helt enkelt inte reklamera och vänta ytterligare 11 veckor. Vill varna andra att handla från chilli då kvalitén är fruktansvärt dålig och servicen när det blir fel uteblir.
  • Hej,
    Tack för ditt omdöme.

    Jättetråkigt och höra att ni är missnöjda med ert köp och hanteringen kring ert ärende.
    Vi kommer att ta detta vidare till berörd avdelning.

    Önskar er en trevlig dag
    Marielle
    Chilli

  • Dålig
    3 mån sedan
    Köpte en Skänk (Masako 3 Luckor) i spånskiva med helt paket och bitar av möbeln förstörd. I beskrivning av varan säger inte webbsidan att vi måste också montera det. Skänken är super dyrt för den dåliga kvalitet av det, fruktansvärt, något som ser ut som gjordes av kartong. Aldrig mer Chilli.
  • Hej,
    Tack för ditt omdöme.

    I regel är samtliga av våra varor produkter som kräver montering vid leverans. Om man vill säkerställa vad som gäller är man alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst om detta.

    Vad tråkigt och höra att ni är missnöjda med varan som ni beställt från oss.

    Önskar er en trevlig dag
    Marielle
    Chilli

  • Dålig
    3 mån sedan
    Förtjänar inte ens 1 stjärna enligt mig. Beställde och betalade för en bordslampa som inte ens skickades efter 15 dagars väntetid (Leveranstiden skulle vara 3 dagar) Jag kontaktade kundservice efter 1 vecka och fick till svar att lampan skulle skickas veckan därpå, Självklart ljög kundservice om detta och istället fick man ett mejl 16 dagar senare om att lampan tydligen är slut i lager. Tog det verkligen 16 dagar för Chilli att inse detta? Och varför ljuger kundservice? Nu måste man dessutom vänta i hela 14 dagar innan pengarna sätts in på mitt konto igen, dvs Chilli har haft mina pengar i 30 dagar. Hallå? Är detta ens tillåtet? De erbjuder ingen som helst kompensation för att ha "lånat" mina pengar heller, oerhört fruktansvärt, anmäler till ARN.
  • Hej,
    Tack för ditt omdöme.

    Jättetråkigt och höra att ni upplever det som att vi ljugit för er. Givetvis är detta inget som vi skulle göra, det som verkar ha hänt är att leveransinformationen uppdaterats efter återkoppling från vår leverantör.
    Vi beklagar över förseningen som då ska ha uppstått kring er beställning.

    Du är välkommen att kontakta vår kundservice om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna.

    Önskar er en trevlig dag
    Marielle
    Chilli

  • Dålig
    3 mån sedan
    Godmorgon, vi har köpt soffa för 14000kr
    För 10 månader sedan från chilli butiken I Kungens kurva!.
    Soffan är defekt o låter / gnisslar som fan....
    Vi har bifogat video klipp hur soff jäveln låter när man sitter på soffan.
    Först säger dem att dem vill ha ytterligare mera bilder/ video osv.
    Har skickat ett par video till en anställd som jag har tagit kontakt sedan dag 1 .
    Vi ber om ursäkt att det dröjer o vi inväntar svar från vår leverantör osv.
    Jag e skit irriterad på dem som verkligen skiter i oss , vi pratar ett summa på 14000kr
    Inte 140.000kr
    Jag har bestämt mig om jag inte får korrekt svar / besked från chilli denna vecka , så kommer jag att gå vidare till Allmänareklamationsnämden.
    Köp ingenting från dem , tycker att dem e värdelösa......
    Vi har jobbigt just nu när våra vänner o bekanta kommer hem till oss.
    Det kan dem inte förstå o fatta hur jävligt det är.// ibbe
  • Hej,
    Tack för ditt omdöme.

    Tråkigt och höra att ni är missnöjda med hanteringen kring ert ärende.
    För att kunna hjälpa er på bästa sätt behöver vi ett tydligt underlag på vad som är felaktigt för att ge er den korrekta hanteringen. Ibland kan det även uppstå tillfällen där vi behöver rådfråga vår leverantör.

    Givetvis vill vi att ni ska få en så snabb och lättsam hantering som möjligt.
    Vi tackar för er feedback och tar denna vidare!

    Önskar er en trevlig dag
    Marielle
    Chilli

  • Dålig
    3 mån sedan
    Om jag kunde skulle jag ge minus i stjärnor! Vi har nu väntat i 8 veckor på en leverans som skulle ske inom 6-8 DAGAR! Varje vecka är det nya besked, som vi får söka upp, ingen som återkopplar till oss. Handla ALDRIG från detta bolag som inte tar ansvar för sina fel. Jag säger som en annan person här, ”jag borde läst recensionerna på prisjakt först”.
  • Hej,
    Tack för ditt omdöme.

    Vad tråkigt att höra att du är missnöjd med leveransen.
    Du är välkommen att kontakta vår kundservice om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna.

    Hoppas du blir nöjd med din vara som du har beställt från oss!

    Önskar er en trevlig dag
    Marielle
    Chilli

  • Dålig
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    HANDLA ALDRIG FRÅN CHILLI LURENDREJARE!
    Jag är så jäkla besviken på er! Har handlat soffor fick minus 6 ben handlade sidobord fick inga ben till den med! DÅLIG info angående mitt soffbord och DÅLIG info angående min matta SLARV RIKTIGT SLARV jag är så förbannad på er min matta e förstörd och allt tack vare eran okunniga personal som INTE informerar att jävla vatten inte får komma på den jag har aldrig i mitt liv hört en matta som inte tål vatten! DJUPT BESVIKEN! Rekommenderar ALDRIG er till någon skit företag!
  • Hej,
    Tack för ditt omdöme.

    Tråkigt och höra att ni är missnöjda med ert köp från oss.
    Vi beklagar verkligen om ni saknat delar i era leveranser, detta ska givetvis inte hända.

    Självklart ska ni bli informerade om skötselråd på respektive produkt som ni köper hos oss.
    Detta ska främst medfölja vid leverans.

    Vi tackar för din feedback och kommer ta detta vidare till berörda avdelningar.

    Önskar er en trevlig dag
    Marielle
    Chilli

  • Dålig
    3 mån sedan
    Kommer aldrig handla av chilli igen. Jag och sambon köpte en matgrupp där men när vi fick hem paketet gick inte bordet att bygga ihop. Så ringer vi dit och säger att det är fel på bordet och dom kommer med nytt om EN VECKA. så vi ska sitta här i vår etta med massa kartonger och ett bort som inte går att bygga ihop över hela jävla lägenheten, så trött🤯
  • Hej,
    Tack för ditt omdöme.

    Vi beklagar över strulet som uppstått kring er beställning!
    Dessvärre är det en viss leveranstid som tar för leverans av våra produkter.

    Vi hoppas att ni är mycket nöjda över ert nya bord.

    Önskar er en trevlig dag
    Marielle
    Chilli

  • Dålig
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    UNDVIK! Jag köpte ett soffbord från er och nu en vecka efter köpet gör ni ytterligare en prissänkning. Jag ringer kundtjänst för att be om att få priset justerat men blir väldigt dåligt bemött. Det har gått en vecka, jag har inte ens tagit emot min order liksom. Som sagt blev väldigt dåligt bemött över telefon och när jag ber om att få prata med en chef så sägs det att han är upptagen. Haha vilket BS! KÖP INTE HÄRIFRÅN

    Edit: Borde läst omdömena på prisjakt innan. Får skylla mig själv.
  • Hej,
    Tack för ditt omdöme.

    Vi använder oss utav dagspriser vilket innebär att priserna plötsligt kan sjunka eller höjas.
    Tråkigt och höra att ni är missnöjda med hanteringen av ert ärende.

    Önskar er en trevlig dag
    Marielle
    Chilli

  • Dålig
    3 mån sedan
    Skulle aldrig handla här igen, köpte en massagestol, som till börja med såg ut som att den passade för ett barn. Kvalitén kändes rakt av riktigt dålig. Så jag valde att skicka tillbaka den, och det gick med nöd och näppe, dom hade föga förståelse för att det var en julklapp och jag hade missat öppet köp tiden med en dag. Sen kom problemet med återbetalningen, 2-10 arbetsdagar skulle det minsann ta, jag ringde igen efter 11 arbetsdagar, då skulle jag skicka en bild på upphämtningskvittensen för att dom skulle kunna kreditera köpet. Skickade bild, efter felstavad mailadress 2 gånger fick jag till slut mailet som jag skulle svara på, när jag sedan ringde igen? Då tyckte personen i andra änden av telefonen att betalningen kunde dröja upp till 14 arbetsdagar till, till slut fick jag respons nu om att allt var på sin plats, efter banktransaktioner etc så skulle pengarna komma in, men det kunde dröja upp till 10 dagar den här gången ihen då. Men att pengarna i banken skulle ligga återskickade på faktureringsdatum!?!? Ingen som har någon koll överhuvudtaget. Pengarna kom in idag, samma dag som dom sista gången sa "upp til dagar", datumet var satt idag på banken. Ett riktigt skämt till organisation. Och innan ni svarar detta med; tråkigt att du känner så, tänk då på att det är inte min åsikt, när man har samtliga betygsättningar på en stjärna, så är det ett faktum. Jag skulle inte rekommendera er till min värsta fiende. Ni förstår nog inte ens hur jävla mycket ångest ni har orsakat mig, det här har fan snart fått mig att gå in i väggen, Fy fan.
  • Hej,
    Tack för ditt omdöme.

    Det är jättetråkigt och höra att ni haft ett struligt köp och återbetalning! Beklagar detta.
    Vi kommer givetvis ta detta vidare för att se över ert ärende så detta inte upprepas.

    Önskar er en trevlig dag
    Marielle
    Chilli

  • Ganska bra
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Ordered a set of dining chairs (Vitelinna) from InLiving.
    The package i received had VidaXL printed on it.
    The package was missing the screws to assemble it and is poor quality.

    Update:
    My issue was resolved by Henry K.
    The product was returned and I was not charged for the shipping.
  • Hello,
    Thank you for your review.

    Sad to hear that you missed parts of your delivery.
    We hope that you have been in contact with us regarding this for further assistance.

    VidaXL is one of our partners and therefore it is not impossible that their name was on the product at delivery.

    Wishing you a nice day
    Marielle
    Trademax

  • Dålig
    6 mån sedan
    Varning! Jag köpte soffa från chilli kommer fram och visar sig att den är använd/ skadad på fler ställe jag tar kontakt med kund service och förklarar skickar bild de vägrar lyssna på mig och säger bi beställer nya delar till dig, gått en månad och hör av till de Så säger kund service de går inte beställa vi ska skicka ny soffa och tar gamla på retur! Du ska va ansvarig för lägga soffan i förbakning annars är du ansvarig om soffan blir skadad på ruturen? Sjukt att man ska behöva göra så när de är en reklamation! Jag tänkte skit samma ska få ny soffa från den bedragare företaget! Men visar sig nya soffan också använd! Ja lovar de är sant som jag berättar och inte ett skämt! Men jag läste omdöme vad andra skrev så jag är inte ensam om de! Köp aldrig från de skit företaget!
  • Hej,
    Tack för ditt omdöme.

    Tråkigt och höra att ni är missnöjda med ert köp från oss.

    Använda soffor är givetvis inget som vi skickar ut till er kunder, däremot kan det tyvärr hända ibland att varorna blir transportskadade vid leverans. Detta är något vi ständigt arbetar att minska och därför är det viktigt att man anmäler detta till oss.

    Har ni inte varit i kontakt med oss gällande den nya soffan ber vi er vänligen kontakta oss så vi kan hjälpa er vidare.

    Önskar er en trevlig dag
    Olivia
    Chilli

  • Usel
    6 mån sedan
    300 kr i expeditionsavgift när man står i kassan. Skämtar ni eller?
  • Hej,
    Tack för din recension.

    Vi tar ut en expeditionsavgift vars storlek är beroende av produkternas volym. Avgiften täcker kostnader för exempelvis framplockning, lastning, emballering, leveranskontroll samt kvitton och frakthandlingar.
    Vi tackar för din feedback och kommer ta detta vidare till berörd avdelning.

    Önskar er en trevlig dag
    Olivia
    Chilli

  • Dålig
    2 år sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Tänkte beställa lite sängkläder. "Administrationsavgift 195:-". Skrattretande! Kommer aldrig att beställa något från er.
  • Hej,
    Tack för ditt omdöme.

    Tråkigt att höra att du är missnöjd med ditt köp från oss.
    Vi tar ut en expeditionsavgift vars storlek är beroende av produkternas volym. Avgiften täcker kostnader för exempelvis framplockning, lastning, emballering, leveranskontroll samt kvitton och frakthandlingar.
    Vi tackar för din feedback och kommer ta detta vidare till berörd avdelning.

    Önskar er en trevlig dag
    Olivia
    Chilli

  • Dålig
    6 mån sedan
    Tråkigt när man får helt felaktig information om hur leveransen kommer gå till av säljaren i affären. Tydligen behöver man betala extra för kvällsleverans på plats när man köper produkten och det går inte att välja till i efterhand. Ändå fick jag inte information om kvällsleverans på plats i affären utan blev lovad att jag själv skulle kunna välja tid för leverans. Väldigt dåligt.
  • Hej Nora,
    Tack för ditt omdöme.

    Beklagar om ni inte fått all information i butik vid beställning.
    Vi tackar för din feedback och kommer att ta detta vidare!

    Önskar er en trevlig dag
    Olivia
    Chilli

  • Dålig
    6 mån sedan
    Sämsta företaget! Beställde en säng men när den kom var det lådor under vilket vi inte ville ha. Fanns ingen information om detta. Även en del trasig på två ställen. 6-8 veckor väntetid. Bestämde för att skicka tillbaka då ska vi betala 20% för värdeminskning när en trasig del inte ens har värde.
  • Hej Lina,
    Tack för ditt omdöme.

    Beklagar verkligen att du känner dig missnöjd med oss och produkterna.
    Chilli reserverar sig för eventuella fel i produktinformationen och annonsering, samt att bilder inte exakt återger produkternas verkliga utseende.

    Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna.

    Önskar er en trevlig dag
    Olivia
    Chilli

  • Dålig
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Ett av det värsta företagen jag stött på !
    Kundservicen är icke existerande, de har inte möjlighet eller befogenhet att hjälpa till vid problem med leveranser, reklamationer eller skador.

    Hemsidan säger i Lager - Nu är inte lager samma som man kan tro,
    lagervara för chilli, innebär att varan är producerad av någon av deras leverantörer och de kan beställa varan.

    Leveranstiden på 3-8 dagar har de fri skrivit sig total från i det finstilta, så leveranstider långt över det utlovat och vid samtal med kundtjänst upplyser de dig om personliga uppfattningar om vad de tycker är förseningar och det är inte så farligt med veckors försening.

    Reklamationer, är en jungel och omständigt utformat för att ingen med ett normalt liv ska kunna ta sig igenom varje steg utan att ta ledigt från jobb eller livet.
    Även med bilder sickade till kundservice, ska de fundera på vad de ska göra..... inte byta varan utan fundera ....

    Häva köp görs mot kostnader, hoppas ni lyckas förstå denna text på deras hemsida förutom faktum att du ska betala.

    Vidare förväntar sig företaget att du ska finnas tillgänglig under deras leveranstid plus lite mer efter som det inte är säkert att de kommer.
    du ska kunna finnas tillgänglig mellan 09.00-16.00 tänkta leveransdagar och redo .

    Vid reklamationer / hävda köp så ska du åter finnas tillgänglig mellan 08.00-17.00 .

    Du kan inte komma i kontakt med ansvarig för kundtjänst ej heller markands ansvarig, utan du är låst helt och hållet till kundtjänst som inte kan hjälpa till utan ska "fundera"

    Gör inte köp på Nätet från detta företag !
    ------------------------------------------------------------------------------------------
    Underbart med ditt svar Olivia,
    Samma icke svar som du får när man samtalar med kundtjänst.

    Kunden har alltid rätt, kanske är ett förlegat uttryck men i ert fall att anklaga kunder för stöld, tycka att förseningar är okey och vara allmänt otrevliga i kundtjänst gör er unika och jag kan inte se att ni skrivit in detta i det finstilta .
    Med handen på hjärtat, det svaret du lämnade gör inte saken bättre och jag hoppas du skäms för företaget du jobbar på.
  • Hej Fredrik,
    Tack för ditt omdöme.

    Vad tråkigt och höra att ni är missnöjda med ert köp hos oss och hanteringen kring ert ärende.
    All information gällande köp hos oss finner ni i våra köpvillkor, dessa är viktiga för er kunder att läsa igenom innan man slutför sitt köp. Där finner ni allt från leveransfrågor till avgifter som kan tillkomma vid bl.a. ångerköp.

    Önskar er en trevlig dag
    Olivia
    Chilli

  • Dålig
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Går det inte att lägre än en stjärna. Trasiga och skavda produkter levereras och om de skall returneras får man själv stå för transportkostnaden. UNDER ALL KRITIK!
  • Hej Madelen,
    Tack för ditt omdöme.

    Tråkigt att höra att du är missnöjd med ert köp från oss.

    Önskar dig en trevlig dag
    Olivia
    Chilli

  • Dålig
    6 mån sedan
    Jag är inte förvånad att ingen gett Chilli bättre betyg än en stjärna. Soffan jag beställde var trasig när jag fick hem den så det blev en reklamation på den. Först säger de att jag får behålla den trasiga och kasta den själv. Men helt plötsligt ska de ha den i retur ändå. Gissar på att de ska försöka sälja den trasiga soffan igen.

    Krånglig returprocess där man förväntas vara hemma 24/7 för att ta emot varorna. När jag väl får min nya soffa så är den helt annorlunda i materialet och stoppningen. Man kan inte ens tro att det var samma soffa. Förvisso var det en förbättring, men kvalitén mäter sig inte ens med Ikeas budget soffor. Soffan knakar som att den ska braka ihop när som helst och det är för mycket stoppning i ryggen så att kuddarna inte riktigt får plats. Har inga förväntningar på att den här soffan hålla en längre tid.

    Önskar att jag hade läst recensionerna innan jag handlade på Chilli.
  • Hej Carolin,
    Tack för ditt omdöme.

    Beklagar verkligen över vad som hänt!
    Har ni varit i kontakt med oss gällande defekterna på den nya soffan? Om inte ber vi er vänligen kontakta oss så vi kan hjälpa er gällande detta.

    Önskar er en trevlig dag
    Olivia
    Chilli

  • Dålig
    7 mån sedan
    Handla aldrig här vad ni än gör! Detta bluff-företag och chefer ska få granskas ordentligt!
  • Hej,

    Vad tråkigt att du fått det intrycket! Vi skulle väldigt gärna att du kontaktade oss och berättar vad som hänt samt hur du upplevt detta så vi kan göra en utredning på det.

    Önskar er en trevlig dag
    Olivia
    Chilli

  • Usel
    7 mån sedan
    VARNING VARNING VARNING FÖR CHILLI

    Chilli är överlägset det sämsta företaget jag handlat av på nätet. Ett sängbord var trasigt i leverans och dem skickar felaktiga kompletteringar 3 gånger. Trots att jag i filmer förklarar precis vad som är fel gör dem samma misstag gång på gång.Lägg till att dem kräver att jag ska vara hemma från jobbet för att komma och hämta sina felaktiga försändelser.

    Jag skulle starkt rekommendera alla att hålla sig så långt borta från Chille som möjligt.
  • Hej,
    Tack för ditt omdöme.

    Tråkigt att höra att du är missnöjd med ditt köp från oss. Beklagar vad som hänt gällande er order och att ni upplever missnöje kring hanteringen av ert ärende.

    Du är välkommen att kontakta vår kundservice om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna.

    Önskar er en trevlig dag
    Olivia
    Chilli

  • Dålig
    7 mån sedan
    Omständig returprocess som kostar pengar
  • Hej,
    Tack för ditt omdöme.

    Vad tråkigt att du upplever det som så.
    Vi tackar för din feedback och kommer ta detta vidare till berörd avdelning.

    Önskar er en trevlig dag
    Olivia
    Chilli

  • Dålig
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Köpte två sammetsoffor som var värda ca 19.000 SEK, men när dessa kom fram så stack dunnen ut överallt och gick inte att sitta på sofforna. Reklamerade varan och pratade med kundtjänst som lovade mig nya kuddar. Efter 2-3 månader kom ett paket och det var inga nya kuddar nya dunnfodral de hade skickat för att jag ska själv hålla på att göra deras jobb emd att sätta ihop kuddarna. Dunnen hade ju försvunnit från sofforna och volymen var ju borta helt dessutom fanns ett litet hål på soffan som jag reklamerade från början. Fick inga nya kuddar, fick en liten kompensation för kuddarna och ringde igen för att hantera hålet så sade de att de hade skrivit i sina anteckningar att vi var överns om allt men hade ingen inspelning att backa upp detta med trots att jag bad om att de skulle ta fram inspelningen och lyssna på vad jag kom överens om. Aldrig mer Chilli. Köpte soffor för 19.000 SEK och fick bli skitbehandlad för fabrikatsfel som var på deras sida, löjligt. Köp inte på Chilli,

    Ganska tydligt också när man scrollar ner och läser omdöen, finns inte ens ett enda positiv omdöme, det säger väl allt. Förtjänar inte ens en stjärna men går ej att ge noll...
  • Hej,
    Tack för ditt omdöme.

    Vad tråkigt att höra att du är missnöjd med hanteringen kring ert ärende.
    Vi tackar för din feedback och kommer ta detta vidare till berörd avdelning.

    Hoppas du blir nöjd med din vara som du har beställt från oss!
    Du är välkommen att kontakta vår kundservice om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna.

    Önskar er en trevlig dag
    Olivia
    Chilli

  • Dålig
    8 mån sedan
    Sämsta, oseriösa företag.

    Har köpt soffa som fanns i lager enligt säljaren.

    Väntar 1 vecka utan att den blir skickad.

    Ringer kundtjänst och dom försöker leka smart och säger: den finns inte i lager eftersom den är bra soffa och redan slutsåld men det kommer in nya nästa vecka och vi ska skicka omgående.

    Jag sa att säljaren sa att den fanns på lager och att den ska skickas på en gång.

    Hon i kundtjänst säger att deras uppdatering var gammal och det såg ut som att soffan fanns..bla bla bla...

    Jag ringer igen nästa vecka och frågar vad väntar ni på?? Dom säger att jag har beställt säng också och leveransen på den är 4 till 8 veckor och den ska levereras med soffan så soffan får vänta på sängen.

    Jag sa är ni helt seriösa? Varför ska jag vänta 4 till 8 veckor på soffan när den finns i lager? Skicka dom seperat!

    Då så säger dom ok vi ska göra så att det blir del leverans.

    Jag ringer nu idag 2019.09.23.
    Dom leker dumma igen. Soffan har kommit in till lager... Och vi ska skicka soffan den här veckan och du får den bästa vecka.

    Skojar ni?? Dom driver med kunderna. Dom gör så att dom tjänar på tiden.

    Jag sa skicka soffan idag så får jag ju den på fredag? Nej dom vet bara att den skickas den här veckan och jag får den nästa vecka.

    Jag sa det finns inte oseriösare företag som ni. Ni ljuger!

    Ni är seriösa ända fram tills man betalar. Sen skiter ni i kunderna.

    Jag vill häva köpet.

    Då säger hon vänta jag ska prata med annan avdelning.

    Hon återkommer och säger, ja nu vet jag att dom i lager har paketerat redan dina möbler för transport.

    Och det betyder?

    Du kan inte avbeställa det är redan försent.
    Då måste du betala en annan avgift för avbeställning.

    Har jag inte 2 veckors ångerrätt?
    Jag vill inte ha möblerna för att ni har inte varit ärliga och stått för era ord, därför vill jag häva köp!

    Sen sa hon ok jag ska kolla igen och återkomma till dig.

    Jag vet inte vad dom ska ytterligare kolla på? Jag vill inte ha möblerna, jag vill avbeställa och få mina pengar som jag betalade kontant.

    Som jag förstått så vill dom inte häva köpet och hotar med att det blir extra avgift.

    Jag ska gå till butiken där jag köpt och skrika och skälla högt på den personalen som sålde möblerna till mig. Om jag blir tvungen att betala extra avgift så kommer jag kräva det från butiken. Jag hoppas att det är mycket kunder där som hör allting!
  • Hej.
    Tack för ditt omdöme.

    Vad tråkigt att höra att du är missnöjd med kontakta med oss.
    Vi tackar för din feedback och kommer ta detta vidare till berörd avdelning.

    Önskar er en trevlig dag
    Olivia
    Chilli

  • Dålig
    8 mån sedan
    Fanns det minus hade jag lagt det. Jag har aldrig handlat ur en sämre butik än denna. Jag beställde ett bord och får ett bord som är fel monterat på fabriken reklamerar varan och får 500 kr avdrag. Tre veckor har jag nu väntat på ett nytt bordsben. När man pratar med kundservice skyller dom ifrån sig på leverantören. De har satt i system att ge en avdrag på 500 kr sen kan du som kund inte göra något mer än att vänta. För annars måste du betala 400 kr för att skicka tillbaka ett monterat bord. Nej aldrig mer chili säger jag
  • Hej.
    Tack för ditt omdöme.

    Tråkigt att höra att du är missnöjd med hanteringen kring ditt ärende.

    Du är välkommen att kontakta vår kundservice om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna.

    Önskar er en trevlig dag
    Olivia
    Chilli

  • Dålig
    8 mån sedan
    Hittade en fin matta i deras webbshop. Fri frakt, perfekt! Expeditionsavgift tillkommer, okej den kanske är på 49 kr.

    Nej, avgiften var lika stor som kostnaden för varan. Mattan för 300 kr och fri frakt kostade 600 kr totalt när jag kom till kassan. Jag valde att inte beställa.

    Efter att ha läst omdömena här var det lika bra att jag inte beställde.
  • Dålig
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
    Chilli är ett riktigt uruselt företag som inte vet något om vad service är. Jag beställde utemöbler och det visade sig att delarna skulle levereras i olika omgångar och det skulle ta flera veckor att få allt. Jag ångrade köpet men det var mycket jobbigt och tidskrävande att tillämpa ångerrätten. Jag var tvungen att skriva många mejl och ringa flera gånger till dem och det tog flera månader tills det hela var avslutat. Det är nästan omöjligt att använda ångerrätten. Personalen är så okunniga. De gör det så krångligt för kunderna. Jag kommer aldrig, aldrig att köpa något mer från det här företaget. :-(
  • Dålig
    9 mån sedan
    Handla inte hos Chilli, om ni har den minsta misstanke om att det kan vara av intresse att kunna reklamera varan.

    Det positiva:
    Jag har nu äntligen fått tillbaka pengarna för möbeln, inklusive expeditionsavgift och omkostnad för att köpa nytt emballage.
    Fraktfirman (DHL) fungerade utmärkt både vid leverans och retur.

    Det negativa:
    Dålig kvalitet på varan, men det kanske inte gäller alla Chillis varor.
    Allt runt reklamationen:
    * Reklamation måste göras online, men det händer inget (på två veckor). Jag rekommenderar att varje meddelande som man skickar följs upp med ett telefonsamtal.
    * Lång tid för att komma fram i telefonkön,uppskattningsvis i snitt 30 minuter, många gånger mycket längre.
    * Reklamationsärendet tog mer än två månader från anmälan tills att pengarna var återbetalda.
    * Erbjudande om mindre än 30% av varans värde för att behålla den trasiga möbeln och glömma ärendet är oacceptabelt.
    * Omständig reklamationsprocess där varan ska demonteras, paketeras och fotograferas innan fraktsedlar skickas, särskilt med tanke på att Chilli inte svarar inom rimlig tid på mejl.
    * Mer än två månader från att jag registrerade reklamationen på hemsidan tills att jag fick pengarna tillbaka.
    * Alla timmar som gått åt till ärendet från min sida ersätts inte av Chilli, så jag kan bjuda på att lägga till fem minuter gratisarbete och skriva denna recension. :D
  • Dålig
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
    Tro mig när jag skriver det här:
    Jag är verkligen inte den personen som skriver omdömen. Egentligen aldrig men jag vill att ni ska spara den tiden att uppleva det jag gjort över just detta företag.

    För det första: glöm den "fria frakten". Det finns inte på kartan. Då lurar de till dig att det är en administrativ avgift som är obligatorisk och som innebär att personerna på lagret ska plocka fram delarna bla bla bla. Så mycket bullshit så det skriker om det. Köper du på någon annan affär för över 4000 kr så har du garanterat gratis frakt utan någon andra konstigheter.

    Nummer 2: Mina varor kom skadade och GUD vilken omständighet för att få de ersatta eller iallafall få ersättning för det. Nej nej, du ska behöva göra det mest omständiga för att få sakerna lagade.

    Nummer 3: Deras support är verkligen på botten. Aldrig varit med om någon som inte bryr sig om en kund som är missnöjd med bemötandet över företaget samt svarstiden etc.

    Som jag skrev i början. Jag lägger aldrig tid för sånna här omdömen eller recentioner för jag vet att de inte kommer betyda något varken för företaget eller så kommer du förmodligen aldrig läsa det här ändå.

    Antar detta omdöme kommer få en kopierad ursäkt som låter något som detta.
    "Tråkigt att höra att du fått ett dåligt bemötande av oss bla bla bla. Kontakta vår service/kundtjänst om du har flera funderingar"
    S*g min r*v kan jag säga till dig som kommer kommentera detta inlägg med en "copy + paste"
  • Dålig
    9 mån sedan
    Beställ ALDRIG från CHILLI!

    Totalkatastrof från början till slut. Kundtjänsten försöker vilseleda en så mycket det går och är riktigt otrevlig.
    Jag gjorde misstaget att inte läsa igenom omdömena innan jag beställde. Det ångrar jag idag. Känns som alla omdömen här stämmer in på det jag upplevt.
    Strul med beställningar, vidrig kundtjänst, falska löften och dålig uppföljning. Jag har inte ens tagit emot varorna innan jag bestämt mig för att avbryta hela beställningen. Bör anmälas hos konsumentombudsmannen. Det kommer jag göra i alla fall. Skulle inte ens rekommendera chilli till min värsta fiende.
  • Dålig
    10 mån sedan
    Kan man ge minusbetyg hade jag gjort det. Chilli falerar på ALLA plan. - Produkterna ser ut och känns som billigt skräp jämfört med hur de ser ut på sidan.
    - Man erbjuder fri frakt men tar sedan ut ett expedtionsavgift
    - Kundtjänsten är det sämsta jag någonsin har upplevt.

    Jag skulle hellre sova naken på en mygginfesterad myr än att ha nått med CHILLI att göra igen.
  • Dålig
    10 mån sedan
    SE UPP FÖR CHILLI!
    Önskar jag läst andras omdömen innan jag beställde en soffa från chilli. Totalt kaos från första början. Soffan står som "i lager", leveranstid 8-12 dagar. Den kom efter 1,5 månad. På kundtjänst säger dem att lagersaldot inte alltid stämmer. Men ändra då på hemsidan kan jag tycka. Det stod som grön under hela min väntetid. Helt obegripligt.
    Sen när den väl kommer med DHL så är det första jag tänker efter att jag ser emballeringen att den där soffan är trasig. Mycket riktigt när soffan avemballerats så är divanen trasig. Jag dokumenterar allt givetvis.
    Videon på hemsidan som visar hur soffan ser ut stämmer inte överens med den jag fått. Så det är en annan modell jag fått.
    Sen beskriver chilli soffan med att den har en vändbar divan.
    På förstasidan av monteringsbeskrivningen så står det ett utropstecken och att man bara kan välja sida för divanen en gång. Sen är det kört då man måste göra hål i skinnet för att montera divanen. Helt idiotiskt och varför inte skriva ut detta på hemsidan?
    Jag reklamerar soffan. Kundtjänst säger att jag inte gjort något fel och att DHL kommer hjälpa mig med allt. Returfraktsedel skickas ut. Det första jag läser är att DHL inte emballerar, inte bär ner något. Suck, hur kunde kundtjänst inte veta detta? Är det svårt att läsa innantill? Ringer tillbaka till kundtjänst. En annan person svarar och är ganska aggressiv i sin attityd. Det står i det finstilta att du ska emballera och se till allt är ok annars hämtar inte DHL upp det här får jag då till mig.
    Ursäkta? Jag har bara köpt en soffa av er som ni emballerat så dåligt att den går sönder. Men jag måste minsann köpa emballage och göra allt perfekt. Inget ansvar vill ni ta och inte vill ni heller ha kvar mig som kund verkar det som. Vill inte mötas halvvägs med något. Undra hur tant Agda, 78 år skulle ha klarat av detta helt själv för det var jälkligt jobbigt att emballera två kollin, 50 kg vardera.
    Ringer tillbaka till kundtjänst. Får prata med någon som är lite ansvarig eller i alla fall rutinerad. Och säger helt andra saker. Så tre samtal till chilli och tre olika info. Det skylls också på att det är "sommarfåglar" som jobbar på kundtjänst nu när det är semester. Suck... lägg av. Bara att lära sig jobbet och ge kunden rätt info. Hur svårt kan det vara? Och sen att vänta i 30-40 minuter per samtal till er kundtjänst. Antar att fler har problem med era produkter.
    Till slut fick jag iväg allt. Och jag kommer aldrig beställa från chilli igen. Inte en gång visade ni att ni vill ha mig kvar som kund. Mycket otrevlig upplevelse.
  • Hej.
    Tack för ditt omdöme.

    Jag ber om ursäkt för er upplevelse, tråkigt att höra att du mottagit en skadad vara. Tyvärr kan vi aldrig garantera en exakt leverans då förseningar alltid kan ske. Vid en retur behöver kunden själv emballera samt införskaffa emballage om man har kasserat de man fick varan i. Eftersom vi är en nätbutik först och främst är där en del kunden behöver lösa, ber om ursäkt för besväret.
    Just nu är vår kundtjänst överbelastad på grund ut av högsäsong vilket resulterar i längre väntetider än vanligt, vi beklagar naturligtvis detta och vi arbetar för att åtgärda detta så snabbt som möjligt.

    Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna.
    Önskar er en trevlig dag
    Jenny
    Chilli

  • Dålig
    10 mån sedan
    KÖP INTE FRÅN CHILLI. Absolut sämsta e-handlaren jag någonsin haft med att göra. Reklamerar en vara i slutet av apr 2019. Den vita byrån har delar i flera olika vita nyanser och det saknas fyra olika delar. När jag reklamerar ber Chilli mig att montera ner byrån (tog två dar att sätta ihop) och dessutom köpa emballage, helt orimligt. Med hjälp av egna tilläggsdelar bestämmer jag mig ändå för att behålla den för att slippa montera isär. Vill då ha prisreducering. Först är det ynka 700 kr reducering, sedan ytterligare till 800 kr och till sist till 950 kr efter diverse mejl och samtal. Mejl svarar de knappt på, om det görs är det först efter flera veckor. Idag, 12 juli, fick jag återigen ringa och höra var mina pengar är. Då skulle ett meddelande skickas till ekonomi och det skulle dröja kring 14 bankdagar innan jag får tillbaka pengar. Har alltså hållit på i 3 månader med detta. Helt sjukt dålig kundhantering. Kommer aldrig någonsin handla från dem igen och kommer sprida ordet att andra inte heller ska handla från dem. Rent korkat av Chilli om man ser till det affärsmässiga. Hade varit mer ekonomiskt av dem att ge mig pengarna tillbaka direkt. Deras anställda hade sluppit hantera flertalet mejl och samtal samt att de hade sluppit den badwill som jag nu sprider. Kunskapen kring god kundhantering verkar obefintlig.
  • Hej.
    Tack för ditt omdöme.

    Vi ber om ursäkt för besväret, just nu är vår kundtjänst överbelastad på grund ut av högsäsong vilket resulterar i längre väntetider än vanligt, vi beklagar naturligtvis detta och vi arbetar för att åtgärda detta så snabbt som möjligt.

    Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna.
    Önskar er en trevlig dag
    Jenny
    Chilli

  • Dålig
    11 mån sedan
    Uppdaterat: 11 mån sedan
    Köpte en stor fin soffa från Chilli 2018.
    Nu 2019 är tyget helt nopprigt, vi har nopprat bort nopporna men det hjälper inte. Blir nopprig väldigt fort igen på någon månad. Tyget är nu så tunt så man ser stoppningen och på några ställen är det inget tyg alls kvar😞.
    Vi hörde av oss till Chilli men de sa att det blir så när man använder soffan med kläder på🤔 Det är tydligen vanligt slitage och går inte att reklamera.
    Soffan från Chilli höll inte ens ett år. Vår gamla finns det inte en noppra på 7år gammal och inköpt på Ikea. Så aldrig mer Chilli!
  • Hej.
    Tack för ditt omdöme.

    Beklagar att du inte känner dig nöjd.
    Det är så att på de flesta tyger så finns det mikroskopiska trådar som sticker upp och som oftast inte syns med blotta ögat(Kan synas med starkt ljus).

    När man använder soffan så är det textilier som man har på sig(ylletröjor och strumpor) och eventuellt husdjur, samt väldigt ofta de numera populära filtarna, plädarna där fibrer lossnar från och spinner runt ihop med fibrerna i tyget och efter ett tag börjar man se att det bildas någon form av boll(det som upplevs som noppigt) som sitter fast i fibret i tyget.
    Detta är då inget som är fel på soffan.

    Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna.
    Önskar er en trevlig dag
    Jenny
    Chilli

  • Dålig
    11 mån sedan
    Köpte en utesoffa till min terass den 28 juni. Jag kunde då välja leveransdag till den 2 juli. Den 1 juli får jag ett SMS som säger att leverantören kommer att kontakta mig för exakt leveransdag. Jag ringer Chilli och ska påpeka att det måste vara något fel. Efter 30 minuter (!) i telefonkö kommer jag fram och får ett svar som säger att det måste blivit något fel och att de inte kan se att jag har fått någon leveransdag den 2 juli. Samtidigt som jag pratar med dem (alltså den 1 juli) testar jag att köpa en exakt likadan soffa och då kan jag välja leveransdag den 4 juli? Jag tar skärmdumpar på detta som bevis. Det betyder att jag alltså kan köpa en soffa tre dagar senare som kommer att levereras snabbare?? Går inte ihop alls.

    Förutom den extremt dåliga kundsupporten tar Chilli även hutlösa "expeditionsavgifter" vilket, enligt min mening, är ytterligare bevis för att denna e-handlare är helt fel ute.

    Jag önskar att jag hade läst omdömena om Chilli INNAN jag köpte varan. Då hade jag inte gjort det. Här på prisjakt finns det så många fler dåliga omdömen än bra. På Trustpilot är bara de bra omdömena skrivna av personer som Chilli.se har bjudit in att skriva omdömen. De andra är dåliga omdömen. Märkligt...?

    Gör man inte bra research får man skylla sig själv, vilket är anledningen att jag skriver detta omdöme. Förhoppningsvis så läser någon detta innan köp och gör en egen ordentlig kontroll.

    KÖP INTE AV CHILLI.SE - DET FINNS SÅ MÅNGA E-HANDLARE SOM ÄR SÅ MYCKET BÄTTRE OCH BEHANDLAR SINA KUNDER SCHYSST.
  • Hej.
    Tack för ditt omdöme.

    Tråkigt att höra att det blev rörigt med leveransen.
    Vi tar ut en expeditionsavgift vars storlek är beroende av de beställda varornas volym. Avgiften täcker kostnader för till exempel framplockning, emballering, lastning, leveranskontroll samt frakthandlingar och kvitton.
    Vissa företag väljer att baka in denna i priset, vi har valt att visa den, vilket gör att vi kan ha lägre priser och att det blir billigare för kunden ju mer man handlar.

    Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna.
    Önskar er en trevlig dag
    Jenny
    Chilli

  • Dålig
    11 mån sedan
    Kommer aldrig handla igen!

    Läs igenom varenda stavelse innan ni köper nåt här. Tillkommer väldigt dyr expeditionsavgift och en extremt dyr returfrakt.

    Extremt otydligt att expeditionsavgiften som tillkommer är som lägst 299kr(!?) De hävdar att den är baserad på varans vikt och volym... det här var en stackars gardin som kostade lika mycket OCH dessutom skickades gardinen från tredje part(vilket såklart inte stod) där den, hör å häpna, va mycket billigare.

    Gick inte att avbeställa direkt efter jag lagt ordern och insett problemet, de hävdade att "varan redan var plockad"(de hade dessutom inte ens tagit mina uppgifter).... men märkligt nog fick jag ett mail flera dagar efter att varan var plockad och klar för leverans.

    Otrevlig personal, trasigt paket när det levererares.... listan är oändlig
  • Hej.
    Tack för ditt omdöme.

    Beklagar verkligen missnöjet.
    Precis som du beskriver är det viktigt att läsa igenom köpvillkoren innan man godkänner köpet.

    Vi tar ut en expeditionsavgift vars storlek är beroende av de beställda varornas volym. Avgiften täcker kostnader för till exempel framplockning, emballering, lastning, leveranskontroll samt frakthandlingar och kvitton.
    Vissa företag väljer att baka in denna i priset, vi har valt att visa den, vilket gör att vi kan ha lägre priser och att det blir billigare för kunden ju mer man handlar.

    Så fort man lägger något i varukorgen blir texten "Expeditionsavgift tillkommer" synlig.

    Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna.

    Önskar er en trevlig dag
    Erika
    Chilli

  • Dålig
    11 mån sedan
    Beställde tv-bänk. Kom fram trasig. Var otroligt struligt att få till en retur då de vägrade svara på mail. Satt i telefonkö i över 30min på deras reklamationskö (alltså väldigt många som fått defekta produkter). Efter 4 veckor lyckades jag returnera tv-bänken. Idag fick jag den nya. Har inte mycket hopp om att den kommit fram i bra skick.... Kommer aldrig handla på chilli igen
  • Hej.
    Tack för ditt omdöme.

    Beklagar missnöjet över er leverans hos oss.
    Vänligen återkom om det skulle vara något problem med er nya möbel så hjälper vi er.

    Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna.

    Önskar er en trevlig dag
    Erika
    Chilli

  • Dålig
    11 mån sedan
    Ja som alla säger, jag varnar för att handla här!
    Köpte ett nytt vitrinskåp hos er, i samband med flytt. Tänkte att det blir lagom att beställa när det är 6 veckors leveranstid.
    Efter sex veckor kommer vitrinskåpet.
    Finns varken en ända skruv och det fattas delar till vitrinskåpet.
    Jag ringer till chillis kundtjänst där jag får svaret att..
    Oj då vad tråkigt, vi skickar nya skruvar till dig. Det kommer ta cirka 6 veckor. Med annat ord 12 veckor...
    Jag väntar och jag ringer om att jag vill ha mina andra reservdelar, det skulle ni skicka med. Efter dessa 6 veckor kommer delarna från nått franskt bolag. Dessa var inte fullständiga heller. Jag ringer till kundtjänsten igen för att vilja skicka tillbaka detta. Får till svar att om jag vill skicka tillbaka detta. Får JAG SOM KUND betala en liten avgift på 600 kr. Jag förklarade för personalen på chilli att det går jag inte med på. Jag meddelade dom igen att delarna har inte kommit och någon handläggare skulle kolla vidare på detta. Får svar att just nu handlägger vi det men det kan ta upp till 6 veckor. Med annat ord 18 veckor från att jag beställde mitt vitrinskåp.
    Jag blev fruktansvärt förbannad och arg så jag gick till sist till ARN allmänna reklamationsnämnden. Då tog det fart på kontoret på chilli och var enda krona kom in på kontot och jag kunde kasta allt.
    ALDRIG MER KOMMER JAG HANDLA AV ER!
    OTROLIG DÅLIG SERVICE, OCH JAG VARNAR ALLA PÅ GRUND UTAV ATT FÖRETAGETS GREJER DOM SÄLJER HÅLLER INTE MÅTTET!
  • Hej.
    Tack för ditt omdöme.

    Beklagar upplevelsen du haft hos oss.
    Vi kommer att ta din feedback vidare till berörd avdelning.

    Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna.

    Önskar er en trevlig dag
    Erika
    Chilli

  • Dålig
    11 mån sedan
    Uppdaterat: 11 mån sedan
    Ska man ha en expeditionsavgift på 50% av priset så kan man gott väl visa det i priset istället. Ren mygelverksamhet att dölja den kostnaden innan man är i kassan.

    Ni säger "Vissa företag väljer att baka in denna i priset, vi har valt att visa den, vilket gör att vi kan ha lägre priser och att det blir billigare för kunden ju mer man handlar." skulle vilja rätta det till "vilket gör att vi kan visa lägre priser".

    Men kanske nästan borde öka antalet stjärnor för bra kundservice eftersom jag kom undan billigare till slut med en snyggare matta hos en konkurrent tack vare eran oärlighet.
  • Hej.
    Tack för ditt omdöme.

    Beklagar verkligen att du känner dig missnöjd över detta.
    Har du fler frågor angående expeditionsavgiften så kan du finna svar i våra villkor.
    Vi tar din feedback vidare till berörda.

    Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna.

    Önskar er en trevlig dag
    Erika
    Chilli

  • Dålig
    11 mån sedan
    Hello, I ordered a soffa in 2019.04.08 (Ordernummer: FRE140113).
    - The product delivered you could see it was already a recycled one( for sure an other client refound, it was damaged, some cuts on the side and all screws for assembling were missing)
    After contact the support and explaining my disappointment they were really arrogant and didn't help me with some refund and need of the screw that I was needing to assemble the sofa ( an U form with 8 places)
    ...We are today 2019.07.17 and after 3 months I received the missing screws(shipment no 6554398765) .
    My advice to you( future buyer) if you want a product that takes 3 months to use it and after making the payment...go with Chilli.
    Me personally I will never buy from them NEVER AGAIN
  • Hi,

    Thank you for your comment.

    We are sorry about your experience with us.
    Please get back to us if we can help you with anything.

    Please contact our customerservice if you have any further questions .

    I wish you a nice day.
    Erika
    Chilli

  • Dålig
    11 mån sedan
    Skull gett 0 stjärnor om det gick. Väldigt dålig service gentemot kund. Det är helt enkelt kunden som ska ge bra service till Chillis personal.
  • Hej.
    Tack för ditt omdöme.

    Beklagar verkligen att du känner såhär.
    Återkom gärna till oss på kundtjänst med hur vi kan hjälpa dig.

    Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna.

    Önskar er en trevlig dag
    Erika
    Chilli

  • Dålig
    11 mån sedan
    Uppdaterat: 11 mån sedan
    Så fruktansvärt dåligt bemött.
    Vi har köpt chilis dyraste soffor och när de kommer är 1 trasig.
    Vi har skickat bilder och skrivit va felet är men de menar att de inte ser på bilderna vad felet är och det har vi försökt förklara.För felet sitter inuti.Men de ger sig icke istället för att antingen skicka ut någon som får titta på soffan eller bara skicka en ny så lär de se när de får tillbaka den felaktiga va felet är.
    Är så grymt besviken på detta företag.
    Vill verkligen varna alla!Köp inte av dem!
  • Hej.
    Tack för ditt omdöme.

    Beklagar att du känner dig missnöjd med hanteringen av ditt ärende.
    Dessvärre erbjuder vi inte tjänsten där vi kommer ut och kikar på er soffa.
    Ni får gärna skicka in en video där ni går igenom vad defekten är och var den sitter så kan vi kika vidare på detta.

    Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna.

    Önskar er en trevlig dag
    Erika
    Chilli

  • Usel
    11 mån sedan
    Skulle precis beställa 6 matstolar, dom lockar med fri frakt, men tar 395kr i expeditionsavgift. Fult.
  • Hej.
    Tack för ditt omdöme.

    Vi tar ut en expeditionsavgift vars storlek är beroende av de beställda varornas volym. Avgiften täcker kostnader för till exempel framplockning, emballering, lastning, leveranskontroll samt frakthandlingar och kvitton.
    Vissa företag väljer att baka in denna i priset, vi har valt att visa den, vilket gör att vi kan ha lägre priser och att det blir billigare för kunden ju mer man handlar.

    Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna.

    Önskar er en trevlig dag
    Erika
    Chilli

  • Dålig
    11 mån sedan
    if 0 stars was possible i would give that. ordered a sofa a few months ago. PART of the sofa arrived and not in very good shape. the other part never arrived. i was told to send the part that had arrived back. i did. it is now over a month and still just excuses about getting my money back. as bad as they come
  • Hi,

    Thank you for your comment.

    We are sorry about this, please get back to us and we will help you.

    Please contact our customerservice if you have any further questions .

    I wish you a nice day.
    Erika
    Chilli

  • Dålig
    12 mån sedan
    Att vissa företag inbakar expeditionsavgiften i priset må vara sant men de ljuger fan inte med reklamerade priset! Ni lurar besökare till er sida med billigare priser och fri frakt men sedan tar ett mycket högre exp. avgift vid utcheckningen. Fy skäms att sedan besvara med samma jäkla kommentar till alla bedömare.

    Uselt kundservice och som andra skriver tar det förbaskad lång tid att komma fram. Ni kan inte mena allvar att det är högt tryck hos er. Det får en att låta många köper från er när snarare så svarar säkert den som även besvarar här och gör allt annat i denna löjliga företag.

    68 omdömen än så länge och inte fan gör ni något för att förbättra er er! Uselt företag och service!
  • Hej.
    Tack för ditt omdöme.

    Vi tar ut en expeditionsavgift vars storlek är beroende av de beställda varornas volym. Avgiften täcker kostnader för till exempel framplockning, emballering, lastning, leveranskontroll samt frakthandlingar och kvitton.
    Vissa företag väljer att baka in denna i priset, vi har valt att visa den, vilket gör att vi kan ha lägre priser och att det blir billigare för kunden ju mer man handlar.
    Vi beklagar att du känner dig så missnöjd över detta.

    Vi använder oss utav dagspriser på hemsidan, vilket betyder att en vara kan ändra pris från dag till dag.
    Att vi befinner oss i högsäsong och därför ha långa köer på mejl och telefon beror på att vi säljer allra mest utemöbler, vilket det är säsong för just nu.
    Vi beklagar givetvis att det dröjer att få svar av denna anledning och försöker jobba så snabbt vi kan för att lösa detta.

    Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna.

    Önskar er en trevlig dag
    Erika
    Chilli