Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Trygga & snabba leveranser
Fri frakt
Upp till 70% rabatt

http://www.chilli.se

Betalningsalternativ

Klarna
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Chilli har fått betyget (2.12)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    3 dagar sedan
    SE UPP FÖR CHILLI!
    Önskar jag läst andras omdömen innan jag beställde en soffa från chilli. Totalt kaos från första början. Soffan står som "i lager", leveranstid 8-12 dagar. Den kom efter 1,5 månad. På kundtjänst säger dem att lagersaldot inte alltid stämmer. Men ändra då på hemsidan kan jag tycka. Det stod som grön under hela min väntetid. Helt obegripligt.
    Sen när den väl kommer med DHL så är det första jag tänker efter att jag ser emballeringen att den där soffan är trasig. Mycket riktigt när soffan avemballerats så är divanen trasig. Jag dokumenterar allt givetvis.
    Videon på hemsidan som visar hur soffan ser ut stämmer inte överens med den jag fått. Så det är en annan modell jag fått.
    Sen beskriver chilli soffan med att den har en vändbar divan.
    På förstasidan av monteringsbeskrivningen så står det ett utropstecken och att man bara kan välja sida för divanen en gång. Sen är det kört då man måste göra hål i skinnet för att montera divanen. Helt idiotiskt och varför inte skriva ut detta på hemsidan?
    Jag reklamerar soffan. Kundtjänst säger att jag inte gjort något fel och att DHL kommer hjälpa mig med allt. Returfraktsedel skickas ut. Det första jag läser är att DHL inte emballerar, inte bär ner något. Suck, hur kunde kundtjänst inte veta detta? Är det svårt att läsa innantill? Ringer tillbaka till kundtjänst. En annan person svarar och är ganska aggressiv i sin attityd. Det står i det finstilta att du ska emballera och se till allt är ok annars hämtar inte DHL upp det här får jag då till mig.
    Ursäkta? Jag har bara köpt en soffa av er som ni emballerat så dåligt att den går sönder. Men jag måste minsann köpa emballage och göra allt perfekt. Inget ansvar vill ni ta och inte vill ni heller ha kvar mig som kund verkar det som. Vill inte mötas halvvägs med något. Undra hur tant Agda, 78 år skulle ha klarat av detta helt själv för det var jälkligt jobbigt att emballera två kollin, 50 kg vardera.
    Ringer tillbaka till kundtjänst. Får prata med någon som är lite ansvarig eller i alla fall rutinerad. Och säger helt andra saker. Så tre samtal till chilli och tre olika info. Det skylls också på att det är "sommarfåglar" som jobbar på kundtjänst nu när det är semester. Suck... lägg av. Bara att lära sig jobbet och ge kunden rätt info. Hur svårt kan det vara? Och sen att vänta i 30-40 minuter per samtal till er kundtjänst. Antar att fler har problem med era produkter.
    Till slut fick jag iväg allt. Och jag kommer aldrig beställa från chilli igen. Inte en gång visade ni att ni vill ha mig kvar som kund. Mycket otrevlig upplevelse.
  • Hej.
    Tack för ditt omdöme.

    Jag ber om ursäkt för er upplevelse, tråkigt att höra att du mottagit en skadad vara. Tyvärr kan vi aldrig garantera en exakt leverans då förseningar alltid kan ske. Vid en retur behöver kunden själv emballera samt införskaffa emballage om man har kasserat de man fick varan i. Eftersom vi är en nätbutik först och främst är där en del kunden behöver lösa, ber om ursäkt för besväret.
    Just nu är vår kundtjänst överbelastad på grund ut av högsäsong vilket resulterar i längre väntetider än vanligt, vi beklagar naturligtvis detta och vi arbetar för att åtgärda detta så snabbt som möjligt.

    Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna.
    Önskar er en trevlig dag
    Jenny
    Chilli

  • Dålig
    6 dagar sedan
    KÖP INTE FRÅN CHILLI. Absolut sämsta e-handlaren jag någonsin haft med att göra. Reklamerar en vara i slutet av apr 2019. Den vita byrån har delar i flera olika vita nyanser och det saknas fyra olika delar. När jag reklamerar ber Chilli mig att montera ner byrån (tog två dar att sätta ihop) och dessutom köpa emballage, helt orimligt. Med hjälp av egna tilläggsdelar bestämmer jag mig ändå för att behålla den för att slippa montera isär. Vill då ha prisreducering. Först är det ynka 700 kr reducering, sedan ytterligare till 800 kr och till sist till 950 kr efter diverse mejl och samtal. Mejl svarar de knappt på, om det görs är det först efter flera veckor. Idag, 12 juli, fick jag återigen ringa och höra var mina pengar är. Då skulle ett meddelande skickas till ekonomi och det skulle dröja kring 14 bankdagar innan jag får tillbaka pengar. Har alltså hållit på i 3 månader med detta. Helt sjukt dålig kundhantering. Kommer aldrig någonsin handla från dem igen och kommer sprida ordet att andra inte heller ska handla från dem. Rent korkat av Chilli om man ser till det affärsmässiga. Hade varit mer ekonomiskt av dem att ge mig pengarna tillbaka direkt. Deras anställda hade sluppit hantera flertalet mejl och samtal samt att de hade sluppit den badwill som jag nu sprider. Kunskapen kring god kundhantering verkar obefintlig.
  • Hej.
    Tack för ditt omdöme.

    Vi ber om ursäkt för besväret, just nu är vår kundtjänst överbelastad på grund ut av högsäsong vilket resulterar i längre väntetider än vanligt, vi beklagar naturligtvis detta och vi arbetar för att åtgärda detta så snabbt som möjligt.

    Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna.
    Önskar er en trevlig dag
    Jenny
    Chilli

  • Dålig
    15 dagar sedan
    Uppdaterat: 15 dagar sedan
    Köpte en stor fin soffa från Chilli 2018.
    Nu 2019 är tyget helt nopprigt, vi har nopprat bort nopporna men det hjälper inte. Blir nopprig väldigt fort igen på någon månad. Tyget är nu så tunt så man ser stoppningen och på några ställen är det inget tyg alls kvar😞.
    Vi hörde av oss till Chilli men de sa att det blir så när man använder soffan med kläder på🤔 Det är tydligen vanligt slitage och går inte att reklamera.
    Soffan från Chilli höll inte ens ett år. Vår gamla finns det inte en noppra på 7år gammal och inköpt på Ikea. Så aldrig mer Chilli!
  • Hej.
    Tack för ditt omdöme.

    Beklagar att du inte känner dig nöjd.
    Det är så att på de flesta tyger så finns det mikroskopiska trådar som sticker upp och som oftast inte syns med blotta ögat(Kan synas med starkt ljus).

    När man använder soffan så är det textilier som man har på sig(ylletröjor och strumpor) och eventuellt husdjur, samt väldigt ofta de numera populära filtarna, plädarna där fibrer lossnar från och spinner runt ihop med fibrerna i tyget och efter ett tag börjar man se att det bildas någon form av boll(det som upplevs som noppigt) som sitter fast i fibret i tyget.
    Detta är då inget som är fel på soffan.

    Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna.
    Önskar er en trevlig dag
    Jenny
    Chilli

  • Dålig
    17 dagar sedan
    Köpte en utesoffa till min terass den 28 juni. Jag kunde då välja leveransdag till den 2 juli. Den 1 juli får jag ett SMS som säger att leverantören kommer att kontakta mig för exakt leveransdag. Jag ringer Chilli och ska påpeka att det måste vara något fel. Efter 30 minuter (!) i telefonkö kommer jag fram och får ett svar som säger att det måste blivit något fel och att de inte kan se att jag har fått någon leveransdag den 2 juli. Samtidigt som jag pratar med dem (alltså den 1 juli) testar jag att köpa en exakt likadan soffa och då kan jag välja leveransdag den 4 juli? Jag tar skärmdumpar på detta som bevis. Det betyder att jag alltså kan köpa en soffa tre dagar senare som kommer att levereras snabbare?? Går inte ihop alls.

    Förutom den extremt dåliga kundsupporten tar Chilli även hutlösa "expeditionsavgifter" vilket, enligt min mening, är ytterligare bevis för att denna e-handlare är helt fel ute.

    Jag önskar att jag hade läst omdömena om Chilli INNAN jag köpte varan. Då hade jag inte gjort det. Här på prisjakt finns det så många fler dåliga omdömen än bra. På Trustpilot är bara de bra omdömena skrivna av personer som Chilli.se har bjudit in att skriva omdömen. De andra är dåliga omdömen. Märkligt...?

    Gör man inte bra research får man skylla sig själv, vilket är anledningen att jag skriver detta omdöme. Förhoppningsvis så läser någon detta innan köp och gör en egen ordentlig kontroll.

    KÖP INTE AV CHILLI.SE - DET FINNS SÅ MÅNGA E-HANDLARE SOM ÄR SÅ MYCKET BÄTTRE OCH BEHANDLAR SINA KUNDER SCHYSST.
  • Hej.
    Tack för ditt omdöme.

    Tråkigt att höra att det blev rörigt med leveransen.
    Vi tar ut en expeditionsavgift vars storlek är beroende av de beställda varornas volym. Avgiften täcker kostnader för till exempel framplockning, emballering, lastning, leveranskontroll samt frakthandlingar och kvitton.
    Vissa företag väljer att baka in denna i priset, vi har valt att visa den, vilket gör att vi kan ha lägre priser och att det blir billigare för kunden ju mer man handlar.

    Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna.
    Önskar er en trevlig dag
    Jenny
    Chilli

  • Dålig
    22 dagar sedan
    Kommer aldrig handla igen!

    Läs igenom varenda stavelse innan ni köper nåt här. Tillkommer väldigt dyr expeditionsavgift och en extremt dyr returfrakt.

    Extremt otydligt att expeditionsavgiften som tillkommer är som lägst 299kr(!?) De hävdar att den är baserad på varans vikt och volym... det här var en stackars gardin som kostade lika mycket OCH dessutom skickades gardinen från tredje part(vilket såklart inte stod) där den, hör å häpna, va mycket billigare.

    Gick inte att avbeställa direkt efter jag lagt ordern och insett problemet, de hävdade att "varan redan var plockad"(de hade dessutom inte ens tagit mina uppgifter).... men märkligt nog fick jag ett mail flera dagar efter att varan var plockad och klar för leverans.

    Otrevlig personal, trasigt paket när det levererares.... listan är oändlig
  • Hej.
    Tack för ditt omdöme.

    Beklagar verkligen missnöjet.
    Precis som du beskriver är det viktigt att läsa igenom köpvillkoren innan man godkänner köpet.

    Vi tar ut en expeditionsavgift vars storlek är beroende av de beställda varornas volym. Avgiften täcker kostnader för till exempel framplockning, emballering, lastning, leveranskontroll samt frakthandlingar och kvitton.
    Vissa företag väljer att baka in denna i priset, vi har valt att visa den, vilket gör att vi kan ha lägre priser och att det blir billigare för kunden ju mer man handlar.

    Så fort man lägger något i varukorgen blir texten "Expeditionsavgift tillkommer" synlig.

    Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna.

    Önskar er en trevlig dag
    Erika
    Chilli

  • Dålig
    29 dagar sedan
    Beställde tv-bänk. Kom fram trasig. Var otroligt struligt att få till en retur då de vägrade svara på mail. Satt i telefonkö i över 30min på deras reklamationskö (alltså väldigt många som fått defekta produkter). Efter 4 veckor lyckades jag returnera tv-bänken. Idag fick jag den nya. Har inte mycket hopp om att den kommit fram i bra skick.... Kommer aldrig handla på chilli igen
  • Hej.
    Tack för ditt omdöme.

    Beklagar missnöjet över er leverans hos oss.
    Vänligen återkom om det skulle vara något problem med er nya möbel så hjälper vi er.

    Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna.

    Önskar er en trevlig dag
    Erika
    Chilli

  • Dålig
    29 dagar sedan
    Ja som alla säger, jag varnar för att handla här!
    Köpte ett nytt vitrinskåp hos er, i samband med flytt. Tänkte att det blir lagom att beställa när det är 6 veckors leveranstid.
    Efter sex veckor kommer vitrinskåpet.
    Finns varken en ända skruv och det fattas delar till vitrinskåpet.
    Jag ringer till chillis kundtjänst där jag får svaret att..
    Oj då vad tråkigt, vi skickar nya skruvar till dig. Det kommer ta cirka 6 veckor. Med annat ord 12 veckor...
    Jag väntar och jag ringer om att jag vill ha mina andra reservdelar, det skulle ni skicka med. Efter dessa 6 veckor kommer delarna från nått franskt bolag. Dessa var inte fullständiga heller. Jag ringer till kundtjänsten igen för att vilja skicka tillbaka detta. Får till svar att om jag vill skicka tillbaka detta. Får JAG SOM KUND betala en liten avgift på 600 kr. Jag förklarade för personalen på chilli att det går jag inte med på. Jag meddelade dom igen att delarna har inte kommit och någon handläggare skulle kolla vidare på detta. Får svar att just nu handlägger vi det men det kan ta upp till 6 veckor. Med annat ord 18 veckor från att jag beställde mitt vitrinskåp.
    Jag blev fruktansvärt förbannad och arg så jag gick till sist till ARN allmänna reklamationsnämnden. Då tog det fart på kontoret på chilli och var enda krona kom in på kontot och jag kunde kasta allt.
    ALDRIG MER KOMMER JAG HANDLA AV ER!
    OTROLIG DÅLIG SERVICE, OCH JAG VARNAR ALLA PÅ GRUND UTAV ATT FÖRETAGETS GREJER DOM SÄLJER HÅLLER INTE MÅTTET!
  • Hej.
    Tack för ditt omdöme.

    Beklagar upplevelsen du haft hos oss.
    Vi kommer att ta din feedback vidare till berörd avdelning.

    Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna.

    Önskar er en trevlig dag
    Erika
    Chilli

  • Dålig
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Ska man ha en expeditionsavgift på 50% av priset så kan man gott väl visa det i priset istället. Ren mygelverksamhet att dölja den kostnaden innan man är i kassan.

    Ni säger "Vissa företag väljer att baka in denna i priset, vi har valt att visa den, vilket gör att vi kan ha lägre priser och att det blir billigare för kunden ju mer man handlar." skulle vilja rätta det till "vilket gör att vi kan visa lägre priser".

    Men kanske nästan borde öka antalet stjärnor för bra kundservice eftersom jag kom undan billigare till slut med en snyggare matta hos en konkurrent tack vare eran oärlighet.
  • Hej.
    Tack för ditt omdöme.

    Beklagar verkligen att du känner dig missnöjd över detta.
    Har du fler frågor angående expeditionsavgiften så kan du finna svar i våra villkor.
    Vi tar din feedback vidare till berörda.

    Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna.

    Önskar er en trevlig dag
    Erika
    Chilli

  • Dålig
    1 månad sedan
    Hello, I ordered a soffa in 2019.04.08 (Ordernummer: FRE140113).
    - The product delivered you could see it was already a recycled one( for sure an other client refound, it was damaged, some cuts on the side and all screws for assembling were missing)
    After contact the support and explaining my disappointment they were really arrogant and didn't help me with some refund and need of the screw that I was needing to assemble the sofa ( an U form with 8 places)
    ...We are today 2019.07.17 and after 3 months I received the missing screws(shipment no 6554398765) .
    My advice to you( future buyer) if you want a product that takes 3 months to use it and after making the payment...go with Chilli.
    Me personally I will never buy from them NEVER AGAIN
  • Hi,

    Thank you for your comment.

    We are sorry about your experience with us.
    Please get back to us if we can help you with anything.

    Please contact our customerservice if you have any further questions .

    I wish you a nice day.
    Erika
    Chilli

  • Dålig
    1 månad sedan
    Skull gett 0 stjärnor om det gick. Väldigt dålig service gentemot kund. Det är helt enkelt kunden som ska ge bra service till Chillis personal.
  • Hej.
    Tack för ditt omdöme.

    Beklagar verkligen att du känner såhär.
    Återkom gärna till oss på kundtjänst med hur vi kan hjälpa dig.

    Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna.

    Önskar er en trevlig dag
    Erika
    Chilli

  • Dålig
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Så fruktansvärt dåligt bemött.
    Vi har köpt chilis dyraste soffor och när de kommer är 1 trasig.
    Vi har skickat bilder och skrivit va felet är men de menar att de inte ser på bilderna vad felet är och det har vi försökt förklara.För felet sitter inuti.Men de ger sig icke istället för att antingen skicka ut någon som får titta på soffan eller bara skicka en ny så lär de se när de får tillbaka den felaktiga va felet är.
    Är så grymt besviken på detta företag.
    Vill verkligen varna alla!Köp inte av dem!
  • Hej.
    Tack för ditt omdöme.

    Beklagar att du känner dig missnöjd med hanteringen av ditt ärende.
    Dessvärre erbjuder vi inte tjänsten där vi kommer ut och kikar på er soffa.
    Ni får gärna skicka in en video där ni går igenom vad defekten är och var den sitter så kan vi kika vidare på detta.

    Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna.

    Önskar er en trevlig dag
    Erika
    Chilli

  • Usel
    1 månad sedan
    Skulle precis beställa 6 matstolar, dom lockar med fri frakt, men tar 395kr i expeditionsavgift. Fult.
  • Hej.
    Tack för ditt omdöme.

    Vi tar ut en expeditionsavgift vars storlek är beroende av de beställda varornas volym. Avgiften täcker kostnader för till exempel framplockning, emballering, lastning, leveranskontroll samt frakthandlingar och kvitton.
    Vissa företag väljer att baka in denna i priset, vi har valt att visa den, vilket gör att vi kan ha lägre priser och att det blir billigare för kunden ju mer man handlar.

    Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna.

    Önskar er en trevlig dag
    Erika
    Chilli

  • Dålig
    1 månad sedan
    if 0 stars was possible i would give that. ordered a sofa a few months ago. PART of the sofa arrived and not in very good shape. the other part never arrived. i was told to send the part that had arrived back. i did. it is now over a month and still just excuses about getting my money back. as bad as they come
  • Hi,

    Thank you for your comment.

    We are sorry about this, please get back to us and we will help you.

    Please contact our customerservice if you have any further questions .

    I wish you a nice day.
    Erika
    Chilli

  • Dålig
    1 månad sedan
    Att vissa företag inbakar expeditionsavgiften i priset må vara sant men de ljuger fan inte med reklamerade priset! Ni lurar besökare till er sida med billigare priser och fri frakt men sedan tar ett mycket högre exp. avgift vid utcheckningen. Fy skäms att sedan besvara med samma jäkla kommentar till alla bedömare.

    Uselt kundservice och som andra skriver tar det förbaskad lång tid att komma fram. Ni kan inte mena allvar att det är högt tryck hos er. Det får en att låta många köper från er när snarare så svarar säkert den som även besvarar här och gör allt annat i denna löjliga företag.

    68 omdömen än så länge och inte fan gör ni något för att förbättra er er! Uselt företag och service!
  • Hej.
    Tack för ditt omdöme.

    Vi tar ut en expeditionsavgift vars storlek är beroende av de beställda varornas volym. Avgiften täcker kostnader för till exempel framplockning, emballering, lastning, leveranskontroll samt frakthandlingar och kvitton.
    Vissa företag väljer att baka in denna i priset, vi har valt att visa den, vilket gör att vi kan ha lägre priser och att det blir billigare för kunden ju mer man handlar.
    Vi beklagar att du känner dig så missnöjd över detta.

    Vi använder oss utav dagspriser på hemsidan, vilket betyder att en vara kan ändra pris från dag till dag.
    Att vi befinner oss i högsäsong och därför ha långa köer på mejl och telefon beror på att vi säljer allra mest utemöbler, vilket det är säsong för just nu.
    Vi beklagar givetvis att det dröjer att få svar av denna anledning och försöker jobba så snabbt vi kan för att lösa detta.

    Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna.

    Önskar er en trevlig dag
    Erika
    Chilli

  • Dålig
    1 månad sedan
    Skulle precis köpa solsäng. Lockades av att det var kampanj och gratis frakt. Fram till att jag skulle betala har man lagt till exp avgift på 295 kr! Jag avbrlt köpet genast. Tydligen beror kostnaden på hur stor varan är. Så akta er för att köpa större möbler online, man vet aldrig vart expeditionspriserna far åt!
  • Hej.
    Tack för ditt omdöme.

    Vi tar ut en expeditionsavgift vars storlek är beroende av de beställda varornas volym. Avgiften täcker kostnader för till exempel framplockning, emballering, lastning, leveranskontroll samt frakthandlingar och kvitton.
    Vissa företag väljer att baka in denna i priset, vi har valt att visa den, vilket gör att vi kan ha lägre priser och att det blir billigare för kunden ju mer man handlar.

    Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna.

    Önskar er en trevlig dag
    Erika
    Chilli

  • Dålig
    2 mån sedan
    Undvik till varje pris! Bilderna på hemsidan stämmer inte alls med verkligheten och är dessutom i stort sett omöjliga att montera ihop utan att skada. Katastrofalt bemötande av kundtjänst där man vägrar ta ansvar!
  • Hej.
    Tack för ditt omdöme.

    Beklagar verkligen att du känner dig missnöjd med oss och produkterna.
    Chilli reserverar sig för eventuella fel i produktinformationen och annonsering, samt att bilder inte exakt återger produkternas verkliga utseende.

    Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna.

    Önskar er en trevlig dag
    Erika
    Chilli

  • Knappt godkänd
    2 mån sedan
    Kvalitén på beställda möbler motsvarar inte förväntningarna.

    Byrå Borgny Vit/Betong 8 Lådor (Artikel nr. 533669) - Undermåttlig monteringsanvisning. Överlag motsvarar inte kvalitéts känslan i möbeln priset. Väldigt dålig passform på delarna, framförallt lådorna och deras bottnar. Håller förhoppningsvis ihop.

    Klädhängare med skohylla 68x32x182,5 cm svart (Artikel nr. 807519) - Undermåttlig monteringsanvisning. Dålig passform på delarna.
  • Hej.
    Tack för ditt omdöme.

    Beklagar verkligen att du inte är nöjd med dina varor ifrån oss.
    Du kan alltid lägga upp ett ångerköpsärende 14 dagar efter att du mottagit dina varor ifrån oss.
    Vi kommer sedan att hjälpa dig med en retur, dock så tillkommer en returfrakt. Skulle varorna vara trasiga så får du givetvis lägga upp en reklamation istället så hjälper vi dig vidare på så vis.

    Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna.
    Just nu har vi högt tryck på telefon och mejl då vi befinner oss i högsäsong, beklagar givetvis detta.

    Önskar er en trevlig dag
    Erika
    Chilli

  • Dålig
    2 mån sedan
    Värdelös kundservice. Man får sitta i telefonkö i över 45 min, de erbjuder ingen återuppringning. Jag köpte en soffa och har behövt ringa och ändra leveransdatum flera gånger nu då de inte erbjuder att bära upp soffan till lägenheten utan bara levererar till porten, man kan inte önska tider så att man kan fixa egen bärhjälp. De har ju skrivit att de ska komma mellan 09-11 varje dag de sagt att de ska komma, så precis när alla andra jobbar. Även om jag fixar så att jag kan vara hemma så kan jag ju ändå inte få den någonstans. När man ringer kundtjänst så vill de inte hjälpa en heller, de säger bara att de inte kan göra något.
  • Hej.
    Tack för ditt omdöme.

    Just nu är vår kundtjänst överbelastad på grund ut av högsäsong vilket resulterar i längre väntetider än vanligt, vi beklagar naturligtvis detta och vi arbetar för att åtgärda detta så snabbt som möjligt.

    Angående uppbärning så kan detta inte erbjudas på alla orter i Sverige, även varans vikt spelar roll här då fraktbolaget bara får bära en viss maxvikt. Beklagar verkligen att vi inte kan hjälpa dig med detta.
    Hemleveransen sker vardagar mellan 8.00 - 17.00 enligt våra villkor och du blir alltid kontaktad innan leverans så att du vet när du behöver vara hemma för att ta emot varan.

    Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna.
    Önskar er en trevlig dag

  • Dålig
    2 mån sedan
    Beställde en Tv_Bänk 2019-03-14 och fick den ett par dagar senare i ett dåligt emballerat paket och innehållet var givetvis trasigt, reklamerade det genom Chillis hemsida enligt konstens alla regler, fick paketet upphämtat för retur....men efter det så har det inte kommit några pengar tillbaka och kundtjänsten svarar inte på mail samt att det inte finns en chans att komma fram när man ringer heller. Känner mig grovt lurad och kommer dra det här vidare. Kommer inte rekommendera Chilli till någon. Så Chilli, var är mina pengar????
  • Hej.
    Tack för ditt omdöme.

    Jag ber om ursäkt för er upplevelse, dessvärre har jag ingen möjlighet att se något i din order härifrån.
    Just nu är vår kundtjänst överbelastad på grund ut av högsäsong vilket resulterar i längre väntetider i vanligt, vi beklagar naturligtvis detta och vi arbetar för att åtgärda detta så snabbt som möjligt.
    I vanliga fall kan det ta några arbetsdagar innan varan är åter på vårt lager, efter detta krediterar vi er detta kan tyvärr också ta några dagar.
    Jag rekommenderar er att kontakta kundtjänsten så att de kan undersöka vad som har hänt.

    Önskar er en trevlig dag
    Jenny
    Chilli

  • Dålig
    3 mån sedan
    Bara skräpprodukter. Går heller inte reklamera. Då jag köpte på faktura har istället reklamerat till Svea och gjort en polisanmälan för bedrägeri.
    Produkterna jag fått är inte ens i närheten av IKEA i kvalitet. Köp inte!
  • Hej.
    Tack för ditt omdöme.

    Jag ber om ursäkt för er upplevelse, är det något fel på produkterna går det absolut att reklamera. Det görs lättast via vår hemsida eller via vår kundtjänst som gärna hjälper till.

    Önskar er en trevlig dag
    Jenny
    Chilli

  • Dålig
    3 mån sedan
    Vilket skämt. Skyltar med fri frakt men tar ut en expeditionsavgift. Sedan när flera kommentarer här nedan nämner det kopierar man in "... expeditionsavgift vars storlek är beroende av produkternas volym..."

    Jag var på väg att beställa 5st små krokar att hänga handdukar på och det skulle kosta mig 295:- i expeditionsavgift. Skojar ni... det är väl inte ett dugg baserat på produktens volym. Vare sig det gäller att plocka dem eller packa dem. Hittade dem på annat ställe (tack för hjälpen att hitta dem och vad de heter) där frakten går på 49:-

    Och att säga att andra företag bakar in det i priset är också bara skitsnack. Jag köpte dessa, MED FRAKT, och fick ett billigare pris än det produkterna kostade hos er INNAN er märkliga expeditionsavgift.

    Tänk om Chilli, ni kommer inte hålla länge i webshops världen.
  • Hej.
    Tack för ditt omdöme.

    Tråkigt att du känner så, det blir billigare för kunden ju mer man handlar då vi helst vill att man ska lägga större orders ligger expeditionsavgiften ganska högt på små saker.

    Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna.
    Önskar er en trevlig dag
    Jenny
    Chilli

  • Dålig
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Handfallen kundtjänst. Mailat bilder på skador på en tvbänk. Väntat ett dygn. Inget svar. Ringer dagen efter. Dom gör ett ärendenummer och ber mig skicka bilder igen på skadorna. Mailat in bilder. Fortfarande inget hört. Helt noll i kundintresse. En stjärna är en en stjärna för mycket. Kommer aldrig handla där mer.
  • Hej.
    Tack för ditt omdöme.

    Jag ber om ursäkt för er upplevelse, tråkigt att höra att din vara är defekt.
    Vid en reklamation behöver vi alltid underlag för att kunna fatta några beslut, så fort vi har sett mejlet återkommer vi.
    Tyvärr har vi lite längre svarstid på mejlen för tillfället, beklagar detta.
    Om det är så att vi inte har svarat dig ber jag dig ringa in till oss så tittar vi gärna på det.
    Ber än en gång om ursäkt.

    Önskar er en trevlig dag
    Jenny
    Chilli

  • Dålig
    3 mån sedan
    Extremt dålig service och sämsta kvalitén på vårt matbord. ”Träskivan” visade sig vara plastfilm som lossnade två veckor senare. Otrevligaste kundsupporten jag varit med om, det känns nästan som att man blir lurad av dem. Köp INTE på Chilli!
  • Hej.
    Tack för ditt omdöme.

    Jag ber om ursäkt för er upplevelse, en del produkter har en MDF skiva med ett träliknande utseende. Detta ska framgå i beskrivningen på hemsidan.
    Ber om ursäkt för bemötandet, jag kommer att ta din feedback vidare till berörd avdelning

    Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna.
    Önskar er en trevlig dag
    Jenny
    Chilli

  • Dålig
    3 mån sedan
    Beställde från chilli,får varor från vidaxl,där jag såg i efterhand att samma varor som jag beställde var billigare.
    Visste inte ens att de jobbar ihop.
    Får inte mellanskillnaden tillbaka och frifrakt har de men en expeditionsavgift på 295 kr fick jag betala.
    För en kostnad på 599 kr får jag skicka tillbaka varorna
    Inte ok!
  • Hej.
    Tack för ditt omdöme.

    Vi ber om ursäkt för frustrationen, vi har många olika leverantörer som vi samarbetar med. Dessvärre har vi ingen prisgaranti hos oss och om man önskar ångra köpet efter att det har blivit skickat tillkommer alltid en returfrakt enligt våra villkor.

    Vi tar ut en expeditionsavgift vars storlek är beroende av de beställda varornas volym. Avgiften täcker kostnader för till exempel framplockning, emballering, lastning, leveranskontroll samt frakthandlingar och kvitton.
    Vissa företag väljer att baka in denna i priset, vi har valt att visa den, vilket gör att vi kan ha lägre priser och att det blir billigare för kunden ju mer man handlar.

    Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna.
    Önskar er en trevlig dag
    Jenny
    Chilli

  • Usel
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Man skyltar med fri frakt samtidigt som man hittat på en helt annan mycket dyrare avgift, expeditionsavgift, citat - "Avgiften täcker kostnader för exempelvis framplockning, lastning, emballering, leveranskontroll samt kvitton och frakthandlingar." alltså svindyr avgift, kalla det vad man vill! Konsumentombudsmannen, här kommer jag!
  • Hej.
    Tack för ditt omdöme.

    Vi har en expeditionsavgift som tillkommer på alla köp hos oss.
    Vissa företag väljer att baka in denna i priset, vi har valt att visa den, vilket gör att vi kan ha lägre priser och att det blir billigare för kunden ju mer man handlar.

    Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna.
    Önskar er en trevlig dag
    Jenny
    Chilli

  • Dålig
    4 mån sedan
    Undermåliga skräpmöbler som inte håller måttet. Service'n är totalt värdelös. Dom vägrar kompensera för deras brister.

    Köpt både soffa och matbord när. Båda två har fallit ihop som korthus!

    Varning, köp inget där som ni tänkt bruka! Det håller inte måttet.
  • Hej.
    Tack för ditt omdöme.

    Jag ber om ursäkt för er upplevelse, i de fallen där det är något fabrikationsfel på varorna återkommer vi alltid med ett eller flera lösningserbjudanden. Då vi är ett nätbaserat företag måste man tyvärr själv inkomma med underlag på defekterna via mejl.

    Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna.
    Önskar er en trevlig dag
    Jenny
    Chilli

  • Dålig
    4 mån sedan
    Expeditionsavgift bör man lägga till i priset.

    Chili levererade ett skrivbord till mitt företag med deformerade skenor. Ringde och fick besked att det kan ta 2-4 veckor att få nya skenor. Skulle returnera skrivbordet, godkände Chili det inte, eftersom köparen är ett företag. Det går inte montera ihop skrivbordet utan skenor, så delar ligger i ett hörna i väntan på skenor.
    Det var sista gången jag köpte något från Chili.
  • Hej.
    Tack för ditt omdöme.

    Jag beklagar för er upplevelse hos oss, men tyvärr har företag inte någon ångerrätt.
    Vi hjälper dig självklart med din reklamation.

    Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna.
    Önskar er en trevlig dag
    Marielle
    Chilli

  • Usel
    5 mån sedan
    Urusel service och direkt vilseledande om fri frakt eftersom man tar ut en expeditionsavgift om 195 kr per transaktion (oavsett beställning eller retur). Beställde två lampor av dem online och blev tvungen att returnera en av lamporna. Då uppstod alltså ytterligare en expeditionsavgift om 195 kr som i princip gjorde att jag fått betala högre expeditionsavgifter än vad lampan kostade som jag skickade tillbaka. Proceduren för returen tog onödigt lång tid men till slut fick jag kontakt och en ursäkt via mejl om lång handledningstid. Efter ytterligare en vecka får jag till slut ett mail om att man tagit emot lampan och en uppgift om att man krediterat beloppet för lampan. Ingen ny faktura dock utan det skulle jag få räkna ut själv - efter att jag ställt frågan till dem. Det hinner att gå två dagar så får jag ett påminnelsebrev om obetald faktura och ytterligare 60 kr i i avgift. Kommer aldrig mer att beställa av dem. En stjärna i betyg är en för mycket.
  • Hej.
    Tack för ditt omdöme.

    Jag ber om ursäkt för er upplevelse, vi tar ut en expeditions avgift vid beställning vars storlek är beroende av de beställda varornas volym. Avgiften täcker kostnader för till exempel framplockning, emballering, lastning, leveranskontroll samt frakthandlingar och kvitton.
    Vissa företag väljer att baka in denna i priset, vi har valt att visa den, vilket gör att vi kan ha lägre priser och att det blir billigare för kunden ju mer man handlar.

    Vid retur tillkommer alltid en returfrakt som är beroende av hur varan mottogs vid leveranstillfället. Tyvärr har vi haft lite längre svarstid på mejlen, vi arbetar dagligen med att få ner denna. Vid en kreditering av faktura kommer det en kreditfaktura hem som är på den avdragna summan, vid de tillfällena tar man originalfakturan minus kreditfakturan.
    Fakturor är eget ansvar, vid ångerköp kontaktar man själv faktureringsbolaget och ber dem pausa fakturan då man ska skicka tillbaka delar av den.

    Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna.
    Önskar er en trevlig dag
    Jenny
    Chilli

  • Dålig
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Skickar reklam via sms utan att man har medvetet godkänd detta.
  • Usel
    8 mån sedan
    Beställde sängskåp som är 120 i bredd.
    Monterade ihop med en proffsmontör. Det saknades skruvar och en av skruvarna hade fel längd vilket gjorde att jag fick åka till Clas ohlson för att komplettera. Sängen levererades med en madrass som såg ut som den ställts i en skitig källare för att sedan plastas in. Kostade över 2000 kronor. Montören hade aldrig sett något liknande. Sorgligt, Chilli. Hade sett fram emot något som skulle fungera. Kommer ALDRIG att handla av er mer.
  • Acceptabel
    10 mån sedan
    Uppdaterat: 10 mån sedan
    Den dyra expeditionsavgiften fick jag bort genom att beställa varan i ett varuhus istället för internet. Då tog nämligen personalen gärna bort avgiften - görs endast undantagsvis? Leveransförsök skedde ca 1 vecka senare än beräknat. SMS med länk till en hemsida visar att en chaufför är på väg ut med varan och man kan se var paketet är. Står dock inte vilken expiditör de använder, så då man istället ville hämta på deras lager blev det väldigt krångligt med flera samtal till kundtjänst då Chilis kundtjänst inte kunde få tag på sin egen expeditörs lager för att bekräfta hämntning. Om företag istället använder t.ex DHL så är det bara att åka till deras lager i Rosersberg och hämta paketet själv utan krångel. Men varan kom fram till slut och var i fint skick. Dock hade tillverkaren missat att montera två st inbyggdaskruvar i en bordsskiva, så fick lösa det med en egen lite fulare lösning...
  • Hej
    Tack för ditt omdöme.

    Vad roligt att höra att du är nöjd med dina varor. Det glädjer oss.
    Beklagar för expeditionsavgiften men dessvärre är det inget vi tar bort som sagt, det är väldigt få undantag.
    Vi hoppas att vi får se dig som en återkommande kund.

    Önskar dig en fantastisk dag
    Marielle
    Chilli

  • Ganska dålig
    11 mån sedan
    Man ska inte handla där. Och om du vill handla i butik så går inte det allt beställa hem och hämta därifrån utan de hänvisar till hemsidan. Väldigt konstigt upplägg och ogenomtänkt. Uddevallabutiken har varit till väldigt stor hjälp när jag känner att jag behöver mer problem i mitt liv.
  • Hej
    Tack för ditt omdöme.

    Vi är en webbshopp och vi har endast våra butiker till Showrooms. Vi har inte plats i butikerna för att lagerhålla varor till kunder, därför beställer vi direkt hem till kunden.

    Återkom gärna till vår kundtjänst om du har frågor eller funderingar.

    Önskar dig en fin dag
    Marielle
    Chilli

  • Usel
    11 mån sedan
    Värdelöst finner inga ord. Inte fått något på över 3 månader, känns som det är kört. Skoj butik det här.
  • Hej.
    Tack för ditt omdöme.

    Beklagar det inträffade, vi vill gärna be dig ringa in till vår kundtjänst så vi kan kika vidare på ditt ärende.

    Önskar dig en bra dag
    Marielle
    Chilli

  • 2018-07-19 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Om det gick skulle jag ge detta företag minus betyg. Jag har trasslat med dom i 3 månader med att returnera varor som de hade skickat fel till mig. Till slut så lyckades jag komma överrens med personen på kundservice att få skicka tillbaka hela min order. Nu när dom fått hem allt jag returnerade så vill först inte tjejen på faktura avdelningen inte makulera hela ordern för hon tyckte att jag skulle ha kvar en del av ordern. Men efter att jag visat mailet där det står vad vi kom överrens om så sa hon ok. Efter två veckor så ser jag att fakturan fortfarande ligger kvar hos svea ekonomi. Jag ringer upp svea och då visar det sig att denna tjej på faktura avdelningen ändå inte makulerat hela ordern utan lämnade kostnaden för den del som hon tyckte vi skulle ha kvar. Nu ligger den delen kvar hos dom och jag försöker få dom att makulera den med. Kommer alldrig mer köpa något from detta företag och aldrig någonsin rekommendera det till någon.
  • Hej
    Tack för ditt omdöme.

    Beklagar det inträffade och vi kommer självklart ta detta vidare till berörd avdelning.
    Vi hoppas du har fått ditt ärende löst annars får vi be dig ringa in till vår kundtjänst för att reda ut detta.

    Vi önskar dig en fin dag
    Marielle
    Chilli

  • Usel
    1 år sedan
    Absolut uslaste företaget jag varit i kontakt med.

    De skickar sina varor med olika företag vilket innebär två olika leveranstillfällen. Jag beställde en soffdel, ett bord + 6 stolar samt en dynlåda. Bordet och stolarna kom som de skulle. Soffdelen kom i två olika färger och dynlådan kom utan skruvar och gångjärn.

    Fick vänta 12 dagar på att ens få återkoppling från Chilli. Ytterligare 9 dagar innan första reklamationsleveransen kom. Återigen 2 olika leveranstillfällen och företag...

    Visar sig vid andra leveransen att detta fullkomligt inkompetenta och pinsamma företag skickat helt fel skruvar till dynlådan.

    Kommer ALDRIG att handla från detta katastrofföretag igen. Kunde jag sätta en 0 skulle jag göra det!
  • Hej.
    Tack för ditt omdöme.

    Beklagar att du tycker det var struligt.
    Vi som många andra företag använder sig av flera olika leverantörer för att kunna erbjuda kunden det dem önskar köpa. Angående leveransen står det i våra villkor att det kan kommas att delas upp.

    Vi beklagar att vi skickat fel skruvar men hoppas du har fått rätt nu iallafall.

    Återkom gärna till vår kundtjänst ifall du har frågor eller funderingar.

    Önskar dig en fin dag
    Marielle
    Chilli

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde en tv-bänk och ett soffbord. Hemleverans på kväll som extraval. Tv-bänk kom i leverans hem på kvällen. Lustigt nog har Chilli valt olika firmor för de två produkter jag beställt så bordet kom inte. Tv-bänken saknades ett ben till. Cirka två tre veckor för att få det skickat hem. Tv-bänken väldigt svår att sätta ihop. Urusel montering anvisning. Svår att förstå och nästan omöjligt att se. Bordet får jag inte ens besked om när det kan komma. Uruselt företag som jag varnar starkt för! Om det gick skulle jag sätta 0 stjärnor.
    Bordet vi beställt levereras inte heller. Vill jag avboka den beställningen ska jag betala för det. Stöld och företaget blåser kunder helt öppet.
  • Hej.
    Tack för ditt omdöme.

    Beklagar det inträffade. Vi använder oss av olika fraktbolag och det står i våra villkor att det kan delas upp i olika leveranser. Beklagar att ni saknade ett ben men hoppas ni lagt en reklamation på det och fått hem ett nytt.
    När en order har gått till behandling går det dessvärre inte att avboka kostnadsfritt, det kan ni också läsa på vår hemsida.

    Vi hoppas iallafall att vi ska kunna göra dig nöjd vid nästa köptillfälle om det sker.

    Önskar dig en fin dag
    Marielle
    Chilli

  • Usel
    1 år sedan
    Uselt

    Vi beställde en L formad utemöbel ”james sand” med den vänstra sittdelen längre än den högra, precis som på bilden på deras hemsida och även butiken i västerås bekräftade att den såg ut så. Vi slog till o betalade direkt i butik o blev lovad 2-6 dagars lev tid.
    Det gick en månad! O när vi äntligen fick den idag så var den felvänd!
    Varit i kontakt med kundtjänst otaliga gånger under denna månad o hört olika bortförklaringar. Vi kanske får våran loungegrupp lagom till nästa sommar, kanske.... köp ej härifrån.
  • Hej.
    Tack för ditt omdöme.

    Beklagar det inträffade och dessvärre måste det ha blivit felplock från lagrets sida.
    Vi hoppas att allt har löst sig nu och att du är nöjd.

    Återkom gärna till vår kundtjänst om du skulle ha frågor eller funderingar

    Önskar dig en bra dag
    Marielle
    Chilli

  • Usel
    1 år sedan
    VARNING VARNING.
    Köpte ett bord i deras butik och blev utlovad en leveranstid på 2-6 arbetsdagar. Det tog över 2 veckor innan vi fick leverans. Då var bordet trasigt och vi returnerade det. Har ännu inte fått tillbaka pengarna trots upprepade försök. Senast jag försökte ringa satt jag i telefonkö i över en timme sen bröts samtalet. Vi andra försöket tog det 85 minuter! innan de svarade och då hade jag hoppat tillbaka från plats 3 i kön till plats 12. Helt sjukt hur dålig kundservice detta företag har. Ett tips till er alla KÖP INTE I DENNA BUTIK!
    Och snälla Chilli, svara inte på detta inlägg att jag ska kontakta kundservice i ärendet för där får jag ändå inte hjälp.
  • Hej.

    Beklagar det inträffade, vi ska inte be dig kontakta kundtjänst om du inte vill det.
    Vi vill bara meddela att vi har fått nya rutiner och linjen in på telefonerna har ändrats.
    Vi hoppas att allt har löst sig.

    Önskar dig en bra dag
    Marielle
    Chilli

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde min stora rumsbord den 16 mars
    blev skickad den 21 mars
    Fick hem varan den 29 mars
    Anmäldes skadad den 29 mars.
    Fick en handläggare den 3 april.
    Idag är de den 13 maj, har fortfarande inte fått en pryl eller en prisnedsättning på min vara.
    Kundtjänst kan aldrig göra ngt mer än skriva ner att jag hört av mig i mitt ärende...
    sämsta butiken jag varit med om kommer varna folk som jag hör att dem ska beställa ifrån dem!

    fick hem den och halva borde var rejält skadat på mer än 8 ställen.
    sa att jag ville antingen ha en pris nedsättnig eller en ny del.
    av ngn anledning ska då jag sätt mig o ringa faktureringsbolaget o be dem skicka fram slutdatumet på fakturan.

    efter man gjort detta så väntar man och väntar man.
    Har fått skicka fram mitt ärende på svea 3-4 ggr,

    Har fortfarande inte fått en prisnedsättning eller en ny, o mitt ärende är då över 2 månader långt....och fortgående...
  • Hej.
    Tack för ditt omdöme.

    Beklagar det inträffade. Vi hoppas att ditt ärende löste sig och att du blivit nöjd.
    Återkom gärna till vår kundtjänst om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig gärna.

    Önskar dig en bra dag
    Marielle
    Chilli

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Tänk er för innan ni beställer av Chilli eller Trademax (samma bolag).

    Går allt bra är det säkert inga problem men skulle något gå galet så bör man vara utrustad med tålamod och tid. Min leverans tog längre tid att leverera. DHL kunde inte köra ut förrän flera dagar efter den ankommit terminal i Stockholm så jag fick åka och hämta den på DHL's terminal. Då visade det sig att DHL tappat bort den. En reklamation hos Chilli tar upp till 7 arbetsdagar dagar att hantera och ännu har inget hänt. Sedan ska ny levereras så allt som allt kan detta ta upp till tre veckor.

    När jag ville häva köpet sa de att jag riskerar att få betala returfrakt eftersom det redan var utlevererat från dem, även om jag inte fått någon vara. Kundtjänst är handlingsförlamad och agerar bara meddelandemottagning. De får inte agera och besluta i ärenden utan det ska handläggaren göra (om upp till 7 arbetsdagar alltså).

    Detta är ganska respektlöst med tanke på att de dragit pengar av mig för över två veckor sedan för något de inte lyckats leverera.

    Om ni mot all förmodan vill beställa så ta det på faktura så att ni inte hamnar i samma gisslan situation som jag hamnat i nu. Jag ville bara komma ifrån dem och beställa från en seriös leverantör men pengarna sitter hos dem och de kan godtyckligt dra de avgifter de tycker sig ha rätt till vid en eventuell kreditering.
  • Hej.
    Tack för ert omdöme.

    Jag beklagar att ni upplevt ett dåligt bemötande ifrån vår kundservice gällande ert ärende.
    Vi har fått nya rutiner på företaget nu och beklagar förgående!

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl igen.
    Roligt om vi får behålla er som återkommande kund, ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en trevlig dag
    Marielle
    Chilli

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Rekommenderas verkligen inte.
  • Hej.
    Tack för ditt omdöme.

    Vad tråkigt att du känner så, vi hoppas att se dig som en återkommande kund och göra dig nöjd en sista gång.

    Önskar er en trevlig dag
    Marielle
    Chilli

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Som 99% av alla andra som recencerat Chillis hantering av beställingar så kan jag bara sålla mig till samma skara.
    Till att börja med så tycker jag synd om personalen på deras support som har en ledning som borde förstå att dom är för få i supporten för att kunna hantera den stora mängd med klagomål dom får från kunder. Det är inte acceptabelt att som kund behöva sitta i telefonkö i 40 minuter för att få hjälp med sitt ärende.
    Vi beställde en möbel i november 2017 och det tog över två månader att få den levererad. Trasiga möbler vid leverans verkar vara ett stort bekymmer. Kanske dags att ni hittar någon annan speditör än DHL då dom verkar vara orädda om det som folk beställer.

    Har tidigare beställt en soffa av Chilli som visade sig vara skadad på två ställen när vi hade packat upp den. Då vi var i akut behov av soffa och inte kunde vara utan i några veckor (månader) så tog vi den som den var och fick iallafall ett avdrag på priset.

    Vi har nu lärt oss att vi aldrig någonsin kommer att beställa något från deras webbsida, vi väljer hellre en annan butik även om det blir dyrare.

    Den dagen då chilli börjar få ordning på sina leveranser, sin support och korrekta leveransbesked då kan vi överväga att beställa igen.

    Så till er som vill beställa från Chilli, ha tålamod eller beställ av något annat företag.
  • Hej!

    Tack för ert omdöme!
    Vi beklagar verkligen att ni mottagit skadade varor i er leverans från oss.

    Beklagar också att ni haft problem att komma i kontakt med vår kundsupport.
    Köerna kan ibland, speciellt under högsäsong, var lite längre än vanligt.

    Vid frågor eller funderingar är ni varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Vi hoppas självklart att vi får behålla er som återkommande kund, ni är varmt välkomna åter.
    Önskar er en trevlig dag

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Fick hjälp i butik med beställning på en byrå. Byrån kom inom utsatt leveranstid men kan bara lämnas ut mellan 12-16 dagtid som inte framgick i butik, enligt butik var det inga problem att få den levererad kl 17.. fick ta ledigt från arbetet och ta emot paketet och märker att varan är skadad. Ringer deras kundsupport och står i kö i 30 minuter innan jag får prata med telefonist. Säger som det är att varan är skadad och vill ångra mitt köp. Telefonist meddelar att det kostar 600 kr att returnera deras trasiga vara och i mitt fall förlorad arbetstid för deras val av transportör, MEN jag kunde reklamera varan kostnadsfritt. Erbjöd mig att köra paketet till närmsta Chilli butik för att ångra mitt köp men chilli har tydligen 3 försök på sig att leverera en hel vara till deras kunder sen bjuder dom på frakten för att ångra sitt köp. Reklamationen skulle ta 5 arbetsdagar enligt support men nu har det gått 10 arbetsdagar och jag har inte hört ett ljud sen reklamationen påbörjades. 365 dagars öppet köp skyltar dom med men det kanske är så många dagar Chilli behöver på sig för att hantera en reklamation.

    Ni vet verkligen hur man behåller sina kunder...
  • Hej!

    Tack för ert omdöme!
    Vi beklagar verkligen att ni mottagit skadade varor i er leverans från oss.
    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna även vår kundtjänst via telefon eller mejl.

    Vi hoppas självklart att vi får behålla er som återkommande kund, ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en trevlig dag
    Erika
    Chilli

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställ inte från Chilli!

    Jag beställde en vara från Chilli is september 2017. Nu är det januari 2018 och jag har fortfarande inte mottagit varan. När jag beställde var leveranstiden 3-7 dagar. Leveransdatumet blev sen uppskjutet en månad, sen 2. Efter det har leveranstiden blivit uppskjuten vecka för vecka. Jag har mailat deras värdelösa kundtjänst flera gånger och dom har inte vart av speciell hjälp och inte heller varit hjälpsam i att kolla varför min order är så försenad. Jag gav dom i december ett ultimatum om prisredigering eller att dom skulle avboka ordern. Jag fick svar att denne person skulle kolla om det gick att avboka kostnadsfritt. Skandalöst. Jag fick sen inget svar och bestämde mig för att maila en sista gång igår. Fick då som svar att jag bett dom avboka ordern och att det var gjort. Jäkla mytare. Först och främst var det inte ens det jag skrev utan gav ett ultimatum. Sen fick jag att dåligt svar där, de som tidigare nämnt, skulle KOLLA om det gick att avboka order, alltså inte aboka. Sist, ska inte kunden få information om att ordern är avbokad???

    Alltså fruktansvärd dålig kundtjänst och oseriöst företag. Beställ inte!
  • Hej.

    Tack för ert omdöme.
    Jag beklagar att ni upplevt ett dåligt bemötande ifrån vår kundservice gällande ert ärende.
    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl igen.
    Roligt om vi får behålla er som återkommande kund, ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en trevlig dag
    Emelie
    Chilli

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Seriöst, vad håller ni på med?

    24/11 köpte vi en säng av er.
    Två olika dagar tvingades vi vara hemma från jobbet för att ta mot leveranser för att ni inte kunde leverera allt på samma gång, man hade ju absolut kunnat vänta till ALLT fanns inne och leverera allt tillsammans.

    Men det där var bara början tyvärr.

    Benen ni skickade med till sängen stämmer inte ihop med gängorna och går därför inte att montera på sängen.
    Detta har ni fått bild på och jag väntar och väntar på svar hur ni vill lösa det här.

    Jag har fått påminna flera gånger, senaste svaret jag fick var att ni skulle höra med er leverantör, detta var 28/12.

    Nu har ni slutat svara på mina mail... hur kan det ta sån här tid att lösa ett så simpelt problem som att ni har levererat fel ben!?

    Och framförallt hur oseriöst är det inte att sluta svara på era kunders frågor när det är NI som begår fel?

    Skulle inte rekommendera min värsta fiende att handla av er,
    Man har vart med om företag där inte allt går rätt, men ni försöker ju inte ens lösa problemen...
    Absolut sämsta jag vart med om.
  • Hej!

    Tack för ditt omdöme.

    Beklagar verkligen det som inträffat.
    Vi vill självklart lösa detta då vi önskar nöjda kunder.

    Jag får vänligen be dig kontakta vår kundtjänst via mejl eller telefon för en bra och smidig hantering.
    Roligt om vi får behålla er som kund.

    Önskar dig en fin dag.
    Felicia
    Chilli

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Börjar inte bra. Beställt en vara som fanns i lager med 5-10 dagars leveranstid.
    Får ett mejl med preliminär leverans 6 veckor senare.
    Kundtjänst skyller på leverantören trots att jag fick detta beskedet direkt efter beställning. Tror knappast att dom kontaktat leverantör och kontrollerat leveranstid.
    Kommer avboka pga dåligt bemötande.
  • Hej!

    Tack för ert omdöme.
    Vi beklagar att er upplevelse hos oss har varit mindre bra.

    Tänk på att Leveranstiden som är angiven på hemsidan är preliminär.
    Om leveransförseningar skulle uppstå informeras du om det.
    Orsaker till leveransförseningar kan vara när en leverantör eller transportör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Roligt om vi får behålla er som återkommande kund, ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en trevlig dag
    Pontus
    Chilli

  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Lång leveranstid trots att varan fanns i lager.
  • Hej!

    Tack för ert omdöme.
    Vi beklagar att er upplevelse hos oss har varit mindre bra.

    Tänk på att Leveranstiden som är angiven på hemsidan är preliminär.
    Om leveransförseningar skulle uppstå informeras du om det.
    Orsaker till leveransförseningar kan vara när en leverantör eller transportör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Roligt om vi får behålla er som återkommande kund, ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en trevlig dag
    Pontus
    Chilli

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    UNDVIK UNDVIK UNDVIK!

    Vi fick vänta 8 veckor på leverans trots att hemsidan visade att varan fanns inne. Vi gavs inga besked om när leveransen eventuellt skulle komma, och leveransdatumet flyttades hela tiden fram trots att det stod att varan fanns i lager. Vi försökte sedan avboka på hemsidan, där får man inga notiser om att meddelandet ens skickats. De svarar inte på meddelanden eller mail. När vi ringde hade de inte avbokat ordern utan fryst den. När vi ville avboka sa de att varan skulle skickas...

    Ja, vi fick det vi beställt, men FRUKTANSVÄRD kundservice och långsamma leveranser. Känns väldigt oseriöst. Jag håller tummarna för konkurs.
  • Hej!

    Tack för ert omdöme.
    Vi beklagar att er order blev försenad vid leverans och att ni fått en dålig upplevelse med vår kundservice.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst igen via telefon eller mejl.
    Roligt om vi får behålla er som återkommande kund, ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Emelie
    Chilli

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Bland det sämsta jag varit med om! Beställde ett vitrinskåp där manualen var inkomplett. Det tog två veckor innan jag fick en ny manual. Aldrig mer Chilli!
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    VARNING! Undvik chilli.se, deras kundsupport när leveranser inte går som de ska är urusel (Se nedan).

    Vi beställde möbler från chilli.se, det skulle ta 6 veckor ungefär för leverans.

    När leveransdatum närmar sig får vi meddelande om att vara hemma 8-17 på en onsdag, fint att behöva ta ledigt från jobbet för att ta emot leveransen, men visst...

    På leveransdagen så får vi meddelande om att nån snubbe ska leverera kring kl 12. 11.44 ringer han 2 ggr, min fru är på toaletten och (surprise, surprise) hon har inte med sig telefonen. Hon försöker ringa tillbaka omgående, (dvs 11.47) men det går inte att ringa tillbaka på numret som har ringt.

    Det visar sig att chilli använder budbee och det finns inget sätt att kommunicera med föraren, förutom en chattfunktion som föraren avaktiverar när han 11.46 dödar leveransen, mindre än 1 minut från att han ringt första gången. Vidare så har han inte försökt porttelefonen.

    När vi sedan kontaktar chillis support får vi höra att det är tråkigt, men inget de kan göra något åt, nästa leveransdatum är 5 dagar senare och om vi vill avbeställa så måste vi betala för transportkostnaderna.

    De försöker även frånsäga sig ansvaret, att de inte står för leveranserna, vilket ger ett särdeles oseriöst intryck. Min uppmaning: betala för en vettig leverantör som inte agerar som en sniken taxi-chaffis som tar första bästa tillfälle i akt att undvika att leverera.

    Ger även en känga till budbee, att inte kunna få tag i föraren 2 minuter efter att han ringt är fantastiskt dåligt. Det kanske fungerar bra om jag som kund själv väljer att använda budbees tjänster, men att bli påtvingad deras uber-liknande system där föraren inte har något incitament för god service kontra slutkunden är horribelt. Ge mig möjlighet att recensera föraren så kan ni vara säkra på att han blir mer serviceinriktad.

    Jag vill ge en varning till alla som funderar på att handla från Chilli.se, deras leveranser och kundsupport är fruktansvärd, de använder oseriösa företag där det inte går att få tag i folk på telefon. Om ni beställer från Chilli, ha telefonen i handen under hela dagen så att ni inte missar ett samtal, det går inte nödvändigtvis att ringa tillbaka.