Prisjakt
  • Spobik

    (45)

  • se
1.4Dålig
3 omdömen
Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
K
Usel3 månader sedan

Beställde en barnsits till cykeln på Spobike hemsida. När sitsen kom så upptäckte jag att lås med vajer saknades (lås med vajer var till för att kunna låsa fast cykeln mot stöld) samt fanns ytterligare en rem på sitsen som inte visades i manualen och på bilden. Tog kontakt med Spobike kundtjänst via mejl och ville ha en förklaring om varför min sits hade denna rem samt inget tillhörande lås med vajer medföljde. Fick endast svar från kundtjänst, att remmen skulle fästas runt cykeln och att lås med vajer skulle skickas. Det tog ett bra tag innan lås med vajer dök upp och när det väl anlände så var vajern väldigt kort och det visade sig att vajern var för kort för att fästas runt min cykel som manualen visade. Försökte återigen få kontakt med kundtjänst via mejl och en ”Simon” svarade i varje mejl samt att detta lås med kort vajer var det enda de hade och korrekt tillhörande lås med längre vajer (som manualen beskrev) var restnoterad till våren. När jag bad Spobike beställa ett korrekt lås med vajer som manualen beskrev samt ville få en förklaringaring var genomföringen till vajern på sitsen skulle sitta någonstans, fick jag svar att de inte kunde göra mer och bad om ursäkt. Upplevdes som mejlen jag fick, skrevs av en AI robot eftersom de var snarlika. Nej, fy vad trist det är att handla på internet när man inte får den vara man beställer inte uppfyller produktspecifikationen samt det krånglar med företaget man beställer från. Rekommenderar inte att handla från Spobike, de verkar inte seriösa eller måna om sina kunder utan ursäktar sin inkompetens hela tiden.

Gästanvändare
UselRedigerades 8 månader sedan

20 dagar efter beställningen försökte jag ringa och fråga vad som händer, men ingen telefonväxel aktiv hos dem. Mailade frågan och fick till svar efter ett par dagar att något gått fel och de undrar om de kan avbryta min order.. borde ha läst omdöme här innan.. oseriöst!

Gästanvändare
UselRedigerades 9 månader sedan

Finns i lager för omgående leverans betyder något annat för den här butiken. Har gått en vecka nu, tog även 2 dagar på sig att svara, med att varan skickas idag eller imorgon. Det var 4 dagar sen. Allmänt dryg i mail och urusel online shop i övrigt. Handla någon annanstans är min rekommendation

k
kastebo
35 omdömen
UselRedigerades ett år sedan

Spobik/Cykelkraft/toorch/Cykloteket har en för mig väldigt märkligt "fungerande" ehandel. Beställde en cykelväska på spobik.se som skulle finnas i lager och jag valde att jag skulle hämta upp den i butiken i Jönköping. Får då ett meddelande om att min order är makulerad för varan finns inte i laget. Tittar på på webben igen och varan finns fortfarande i lager enligt sidan men nu 459kr dyrare. Påpekar detta och då säger de att lagersaldona bara uppdateras en gång per dag på natten men att väskan finns i en annan färg. Jag beställer den andra färgen men får då besked att ordern då inte längre kunde levereras samma dag men att varan fanns i butiken. Jag tog mig då till butiken och där finns x antal av färgen jag beställde från början men till det högre priset. 2 dagar senare visar sidan fortfarande att varan finns i lager men är 459kr dyrare än när jag beställde från början. Om jag blev blåst om det lägre priset eller om lagersaldot fortfarande är fel kan jag inte svara på men för mig som kund och som bor på ort där de har laget och butik är shoppingupplevelsen allt annat än logisk. Uppdatering 20221213 Köpte i dagarna 2st cykeldäck som skulle skickas direkt då det fanns i lager. Efter 5 dagar när man mailar och frågar om när leveransen sker. Två dagar senare meddelar de att varan inte finns i lager utan beställs från leverantören och det är 5-12 dagars leveranstid. Påpekar att det står att de finns i lager de påstår att saldot var fel men de har uppdaterat men att det tar ett tag innan det slår igenom. !dag senare är lagersaldot fortfarande "i lager - skickas direkt" Det går över huvudtaget inte lita på deras lagersaldo och de säger alltid att det har uppdaterat och att det tar lite tid innan det slår igenom men hitintills har det aldrig uppdaterats.

s
stamp1s
8 omdömen
Usel2 år sedan

Finns på lager, levereras direkt. Så säger hemsidan. Sämsta leveranstid någonsin. 9 dagar och de har inte skickat varorna ännu. Kontaktat dem och får ett standard svar att de har mkt att göra tack vare deras fantastiska tillväxt. Kommer aldrig beställa här igen, finns så många bättre butiker att handla av!

h
hdnine
3 omdömen
Usel2 år sedan

Beställde en cykel av dem som enligt hemsidan skulle ha tio komponenter av märket Shimano. När jag väl fick cykeln var endast en av tio delar Shimano. Resten var omärkta okända produkter. När jag påpekade om saken ansåg dom att de inte gjort fel, då de på produktens sida hade specats att pga rådande omständigheter i världen så kan vissa delar bytas ut. Detta stod längst ner och var något som var lätt att missa. Poängen är dock att varken Spobik eller jag som kund visste vilka delar som satt på då cykeln då paketet troligtvis skickas direkt från tillverkaren. Jag ville reklamera, vilket gick bra, men jag behövde stå för de 999 kr som det skulle kosta att skicka tillbaka cykeln. Det kostade 299 kr i frakt att få cykeln med alltså tre ggr så mycket att skicka den tillbaka. Jag upplevde som Spobik inte varit ärliga och var tvungen att involvera Allmänna Reklamationsnämnden för att få det löst. Detta tog tillslut över en månad. Spobik är säkert ett okej företag om du handlar direkt i butiken, men var jäkligt noga med vad du köper online, och läs allt som står.

b
bernersjo
3 omdömen
Usel3 år sedan

Extremt långa handläggningstider på returner, fullpackade med dolda avgifter och extra kostnader. Min momentnyckel för 258kr skulle kosta 258kr att returnera. Handlar aldrig här igen, bluff och båg.

C
Christian
7 omdömen
OK3 år sedan

+Snabb leverans. -OBS vill du göra en retur kostar det 999kr för en cykel. Många andra utför detta gratis.

Gästanvändare
UtmärktRedigerades 3 år sedan
Via butik

Mycket bra kontakt med Filip som var påläst och bra

y
yamagucci
65 omdömen
Bra3 år sedan

Först ang elefanten i rummet; Spobik är ett namn som inte känns direkt förtroendeingivande. Hade det inte varit för att de köpt upp Cykelkraft och körde Klarna hade jag förmodligen tvekat att handla något dyrare. Utöver skriver de om fri frakt men tar 59,- avgift oavsett orderstorlek och även avgifter vid retur. Snabb leverans och bra support inget att klaga där. Lustigt dock att få mail och tel från Cykelkraft, hade varit tydligare om de höll sig till ett varumärke. Rekommenderat trots identitetskris.

Om butiken

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

KlarnaVisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Förskottsbetalning
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Spobik AB

Organisationsnr: 559155-6633