Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Just nu - Kampanjpris
Fri frakt, snabb leverans
Fria returer på solglasögon

http://www.misterspex.se

Betalningsalternativ

Klarna
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska, Norska.

Detaljerad information Mister Spex har fått betyget (5.06)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Supersnabb leverans! Beställde en söndag och fick linserna i brevlådan dagen efter (vilket jag inte räknat med efter att ha beställt en helg)! Mycket tacksam över att få dem så snabbt, jag hade nämligen missat att beställa mina endagarslinser i tid och hade bara en lins kvar till tisdagen... Räddade min dag :)
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Måhända konstigt med att priserna skiljer sig beroende på om man går via prisjakt eller direkt till deras sida, men det är de inte ensam om. Vad folk inte tycks förstå är att det aktiveras ett kampanjpris när man går via t.ex. prisjakt, antagligen har Mister Spex ett avtal med prisjakt (likt kampanjpriser man kan få via t.ex. influencers och liknande). Jag har beställt från Mister Spex i flera år och har alltid fått bra priser och väldigt snabb leverans.
  • Ganska bra
    11 år sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Mycket bra priser! Snabbast tänkbara leverans.
    Efter många beställningar är jag mycket imponerad. Varje gång jag beställer ligger mina linser i brevlådan nästa dag!
    Uppdatering: Nu fick jag linserna i en 10 cm (!) hög kartong som omöjligt går ner i brevlådan. Kartongen var också fylld med packpapper som om att plastbehållarna med linser kan gå sönder. Upprepas detta provar jag någon annan firma som säljer linser.
  • Hej,
    och tack för din feedback.
    Jag beklagar att linserna packats i en kartong som inte gick ned i brevlådan! Vi har specialanpassade kartonger för just detta ändamål. De ska alltid användas när det går och detta bör därför vara en engångsföreteelse. Vill du så kikar jag gärna närmare på just din order, återkom i så fall till [email protected] med ditt ordernummer.
    Vänliga hälsningar,
    Kundtjänst

  • Usel
    1 månad sedan
    Sidan är helt förvirrad om vilket pris som gäller. När man kommer till betalsidan så visas ett annat pris än vad det gör på produktsidan, och om man refreshar sidan så ändras ett rabatterat pris till ett helt annat pris!

    Antingen är sidan väldigt buggig, eller så är det här ett försök att ta pengar från ouppmärksamma kunder.

    Jag har inte tid att lägga en halvtimma på att försöka få "rätt" utlovade priser, när det ska gå på 5 minuter. Verkar inte ens vara möjligt att få det på produktsidan utlovade priset hur många gånger man än försöker!
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Förstår inte varför Mister Spex har så dåligt betyg... Har beställt från Mister Spex i över 3 år och alltid fått precis det jag beställt efter utlovad leveranstid. Rekommenderas starkt.
  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Lockar med erbjudande om 5% rabatt om jag signar upp för nyhetsbrev. Efter jag signat upp kan rabatten ej appliceras på grund av att jag redan fått rabatt.

    Var varse att priserna är betydligt lägre om du går in på deras site genom att leta upp produkten på Prisjakt. I svar här så skriver Mister Spex att det är så ehandel fungerar. Jag ser dock inte detta beteende för någon annan produkt än just linser. Väldigt vilseledande för kunderna.

    Erbjuder bara betalning via Klarna, ett företag som jag vill undvika.

    Vill lämna feedback på mitt köp, men ej möjligt att göra då jag bara kan välja från definierade val och dessa passar inte med vad jag vill svara.

    Väljer att handla av Mister Spex enkom för priset.
  • Hej,

    Det är tyvärr inte möjligt att kombinera flera rabattkoder eller kampanjerbjudanden vid samma köptillfälle. Detta framgår i samband med att du anmäler dig till nyhetsbrevet,

    Vid använder oss av Klarna och det är inte möjligt att placera en order hos oss som inte går via Klarna.

    Med vänlig hälsning,
    Mister Spex

  • Perfekt
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Beställer alltid linser och linsvätska från Mister Spex, alltid fungerat kanon. Bra priser och snabb leverans. Hemlån av bågar har också fungerat kanon.
  • Dålig
    2 mån sedan
    Som trogen kund får man tex 15% rabatt eller liknande på nästa köp. Saken är den om jag istället går in via prisjakt får jag produkten mycket biligare jfr med vad misterspex erbjuder mig! Vilket erbjudande, va?!?

    Så utomordentligt usel kundomhändertagende.
  • Hej,

    Samtliga mejlutskick om kampanjer som vi skickar ut är baserade på våra originalpriser. Vi har även nedsatta priser via prisjakt. Vi rekommenderar dig självfallet att placera din order till det bästa pris som du hittar.

    Med vänlig hälsning,
    Mister Spex

  • Knappt godkänd
    3 mån sedan
    23 Juli, beställning utförd, betalning vid leverans.
    2 Augusti, Mister Spex kommunicerar till Klarna att leverans är utförd och uthämtad. Klarna drar beloppet från mitt konto. Har kontakt med Klarna kring detta.
    3 Augusti. Jag kontaktar Mister Spex eftersom leverans uteblivit, jag har ej erhållit leveransinformation, produkten är klassad som 'levererad' och beloppet har dragits.
    8 Augusti, kontaktar dem igen eftersom de inte svarar
    9 Augusti, de svarar att de har leveransproblem och att produkten är på väg tillbaka till dem, men kan inte tillhandahålla kolli-id.
    12 Augusti, kontaktar dem och berättar att de måste ändra adressen, när paketet äntligen skickas ut, eftersom vi kommer lämna adressen inom kort.
    13 Augusti, de meddelar att produkten ska skickas snart, men verkar missa adressändring och säger att de har 'hög belastning'
    14 Augusti, kontaktar dem igen och ber dem ändra adress.
    16 Augusti, de skickar paketet till fel adress.

    Notera även att jag gärna haft solglasögonen under mina sista veckor av semester. Behöver jag jag skriva mer?
  • Dålig
    3 mån sedan
    Mycket lång leveranstid. Fick defekta glasögon. Återbetalning sker till fel konto. Bara en massa krångel.
  • Hej,
    och tack för din feedback.
    Jag beklagar verkligen att du mottagit en felaktig produkt!
    Vi använder oss av Klarnas tjänster för betallösningar. Återbetalning sker alltid till samma konto som man använde sig av vid betalningstillfället. Av säkerhets skäl kan vi inte ändra detta. Har du frågor gällande din återbetalning rekommenderar jag dig att kontakta Klarna direkt på 08-120 120 10. Där kommer de kunna hjälpa dig vidare.

    Vänliga hälsningar,
    Kundtjänst

  • Dålig
    4 mån sedan
    Tyvärr ej en seriös aktör. Baserar detta på:

    1. Andra priser om du går in via prisjakt än vad de faktiskt har på sajten. Dvs om du är trogen kund höjer de priset för dig.

    2. Lagervara är inte lagervara utan beställning från leverantör. Vid kontakt med supporten hävdar de dock ofta att varorna finns utspridda på deras olika kontor och därför tar det tid.

    3. Lång leveranstid. Om du inte beställer just linser är väntetiden ofta över en vecka.
  • Hej,

    och tack för din feedback!

    1. Tyvärr är det så e-handeln fungerar, priserna skiljer mellan olika kampanjer på exempelvis prisjakt och på hemsidan. Vi rekommenderar såklart att man alltid placerar sin order där man hittar bästa pris.
    2. En del varor finns på vårt lager i Stockholm, slipade glasögon och solglasögon kommer från vårt lager i Tyskland och linser som vi ej har på lager kommer direkt från tillverkaren.
    3. Leveranstid beror således på vilken produkt man beställt. Generellt tar det längre tid för slipade glasögon och slipade solglasögon då tillverkningsprocessen är längre.

    Vänliga hälsningar,
    Kundtjänst

  • Knappt godkänd
    6 mån sedan
    Har handlat här ett antal gånger så när det blev dags att köpa nya linser gick jag direkt till deras webbsida. Tyckte priserna såg höga ut så gör en sökning på Prisjakt och får då avsevärt lägre pris, ca 50%. Inget konstigt, går den vägen istället och lägger ett paket i varukorgen. För andra ögat ska jag inte ha linser som korrigerar brytningsfel så söker upp den andra varianten och givetvis är priset högt så går via Prisjakt igen. När jag sedan går till varukorgen så ligger förstås det första paketet också där, men inte till det priset som visades när jag lade i korgen...! Tolkar det som att de har en "Prisjakt-rabatt" som endast går att använda på en artikel per köp. Självklart har butiken rätt att sätta sina priser hur de vill men det ger en riktigt dålig köpupplevelse. Det fanns andra ställen som faktiskt håller de priser de visar på Prisjakt så jag handlar där istället och undviker Mister Spex i fortsättningen.
  • Hej,

    Tack för din åsikt och feedback. Vad tråkigt att du inte känner dig nöjd med köpupplevelsen. Vi hoppas trots detta få se dig som kund hos oss i framtiden.

    Vänliga hälsningar,
    Mister Spex

  • Dålig
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Har under flere år bestilt Alcon Dailies AquaComfort Plus Multifocal 30 pakk. Kontakter Mister Spex når i dag ikke kan finne dem i prislisten og fikk til svar fra kundetjeneste at disse ville koste 233 kr fra det de kunne se når de sjekket pris på prisjakt fra deres eget system.

    Sender epost der jeg beskriver at de mangler i listen på prisjakt.nu med bilder at de ikke er med på listen der. Svaret fra Mister Spex på epost er da at de har kun 90 pakk for 750 kr stykk.

    Ikke fasiken er jeg interessert å kjøpe 90 pakk for 750 kr pr stykk når trenger 30 stykk linser ganger 2 for begge øyne, altså vil de at jeg skal punge ut med over 1500 kr. Det er rett stor forskjell på betale rundt 460 kr for å kunne se på begge øyne og det å legge ut 1500 kr.

    Servicen er i dag på bunn nivå fra Mister Spex, når de ikke ens kan gi det pris de selve oppgir over telefon. Konkurrentene lister 30 pakk fra 222 kr og opp til ca 300 kr og der ligger priset normalt.
  • Hej,

    Tack för din åsikt. Priserna ändras ständigt från dag till dag. Vi rekommenderar dig att placera en order på det köp som är mest gynnsamt för dig.

    Vänliga hälsningar,
    Mister Spex

  • Perfekt
    8 mån sedan
    Snabb frakt!
  • Dålig
    8 mån sedan
    Svinig butik som inte uppskattar sina befintliga kunder genom att lura de med mejl "rabatter" som är dyrare än priset genom prisjakt. Och nej, det är inte så "marknaden fungerar", aldrig stött på denna taktik hos andra butiker eller för andra varor.
  • Hej,

    Tack för din feedback!

    Alla våra kampanjutskick är baserade på våra originalpriser. Du är såklart alltid välkommen att placera din order via den bästa kampanjen.

    Med vänlig hälsning,
    Mister Spex

  • Mycket bra
    10 mån sedan
    Beställt under 2 års tid, alltid levererat snabbt

    + snabba
    + billiga
  • Usel
    11 mån sedan
    Uppdaterat: 11 mån sedan
    När man beställt från dom skickar de ut massutskick om att man ska få

    "Exklusiv rabatt på dina kontaktlinser! – Ta del av vårt bästa pris och spara"

    Men detta priset är 235kr/paket för Proclear Proclear 1 day Multifocal 30 linser/box

    Standardpris om man går via prisjakt är 226 kr

    Mycket ful marknadsföring därför 1 stjärna
  • Hej,

    Samtliga mejlutskick om kampanjer som vi skickar ut är baserade på våra originalpriser. Vi har även nedsatta priser via prisjakt. Vi rekommenderar sig självfallet att placera din order till det bästa pris som du hittar.

    Med vänlig hälsning,
    Mister Spex

  • 2020-11-27 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Perfekt
    1 år sedan
    1 leveransdag för kontaktlinser är oerhört imponerande.
  • Knappt godkänd
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Bra och smidigt med hemlån. Men lång leveranstid vid beställning. Har snart väntat en månad och det är helt tyst.. men de var snabba att ta betalt..

    ------

    Fel i verkstaden och högt belastat lager var ursäkterna från kundtjänst.. 5-14 dagar låter ju bra att säga.. men hålls inte.
  • Hej,

    Vad tråkigt att det tar tid med din beställning. Leveranstiden på glasögon är 5-14 arbetsdagar. Har du inte mottagit din beställning är du välkommen att kontakta kundtjänst på [email protected] så så ska vi kika på din order.

    Med vänlig hälsning,
    Mister Spex

  • Perfekt
    1 år sedan
    Har handlat flera gånger från Mr. Spex och det har alltid fungerat utan problem :)
  • Perfekt
    1 år sedan
    Alltid billigast (via Prisjakt) och snabba leveranser. Alltid funkat bra.

    Som kund idag måste man själv hålla koll på prisnivå, erbjudanden osv. För er mindre insatta i hur det fungerar förstår jag att det kan kännas som att man blir lurad med rabatter hit, länkar dit osv. Men använd alltid prisjakt så kommer ni få billigast pris.
  • Dålig
    1 år sedan
    Får som många här nedan också olika pris om man går via prisjakt, hemsidan eller de utskicket man fått via mail. Går man via prisjakt är det billigast, av mailet som dem lockar med 15% genom att upprepa min order så får man ett lite dyrare pris och går man in direkt på deras hemsida och använder deras 20% kod så blir det ännu dyrare.

    Deras svar på detta är: "Om man väljer att upprepa sin order på hemsidan eller via ett utskick så kommer man direkt in på hemsidan med ordinarie pris. Detta beror på att samtliga kunder ska ha möjlighet att utnyttja eventuella rabattkoder. Eftersom att man inte kan lägga till flera rabattkoder på samma köp måste dessa hållas separat."

    Ok att man bara kan använda en rabbattkod men va tusan är logiken att då standardpriset på hemsidan är olika högt beroende på hur jag tar mig dit? Får ju högre totalpris genom att gå via hemsidan direkt för 20% rabatt än att gå via mitt mail som ger 15% och via prisjakt som applicerar något helt annat specialpris blir alltså priset lägst.

    Skulle gärna vilja ha en förklaring till varför man får olika pris beroende på hur man tar sig till eran hemsida då eran förklaring om att alla skall kunna använda rabattkoder är konstigt då om man går via prisjakt det appliceras någon "döljd" rabattkod som sänker priset mest.

    Hade gett 0 stjärnor om det gick och funderar på om syftet är att lura kunder då mailutskicket jag fick för jag handlat hos er tidigare gav mig ett högre pris än om jag manuellt klicka tillbaka på samma linser via prisjakt.

    Sammanfattning: USELT, köp era linser hos andra företag
  • Hej David,

    Vi har full förståelse för vad menar och beklagar att du känner dig lurad. Det är dock på detta sätt som marknaden fungerar. Vi rekommenderar sig självfallet att placera din order till det bästa pris som du hittar.

    Med vänlig hälsning,
    Mister Spex

  • Bra
    1 år sedan
    fick inte sms-bekräftelse utan den kom via epost. annars bra. att ta ut paketet dvs.
  • Hej!

    Post Nord väljer hur aviseringarna ska skickas till dig som kund och tyvärr kan vi inte påverka det. I leveransbekräftelsen från oss finner du en spårningslänk så att du kan följa transporten. Vi hoppas att du blir nöjd med din order hos oss.

    Med vänlig hälsning,
    Mister Spex

  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Har vid två tillfällen beställt hemlån av bågar.

    Man måste då gå med på att Mister Spex reserverar summan för bågarna på ens bankkonto, så att dom har en trygghet vid strulande kunder. Man ska alltså RESERVERA summan - inte DRA den. Det är vad Mister Spex själva säger, både i sin reklam och på sin hemsida.

    Båda gångerna har vi skickat tillbaka bågarna med vändande post. Samma dag som vi fick hem dom.

    Lik förbannat har Mister Spex ändå DRAGIT de reserverade pengarna från vårt konto.

    Både i tv-reklamen och på hemsidan står det att inga reserverade pengar kommer att dras, såvida man inte strular med att skicka tillbaka hemlånet.

    Nu har dom dragit 5000 kronor, och det tar ca 30 dagar att få tillbaka VÅRA EGNA PENGAR. Helt sjukt. Det är våra semesterpengar som ni dragit, trots att ni säger att inga reserverade pengar dras, mer än om man strular.

    Så otroligt oseriöst.

    ------------------------------------

    Ser att Mister Spex varit inne och kommenterat min recension.

    Jag vill förtydliga att pengarna inte bara reserverades, utan de facto DROGS från kontot.

    Vi har varit i kontakt via telefon med Mister Spex om detta, och medarbetaren sa att detta är ett känt problem, som ni "jobbar på".

    Rätt ska vara rätt - pengarna DROGS.

    Och det krävdes ett irriterat telefonsamtal till er för att ni skulle betala tillbaka.

    Att ni inte har koll på att det är så det fungerar i ert eget företag är rent beklagligt. Ta reda på fakta innan ni går i försvarsställning.
  • Hej,

    Precis som du skriver så reserveras beloppet motsvarade bågarna som en säkerhet i det fall hemlånet inte returneras i tid.

    En reservation innebär att pengarna är "låsta" för att de inte ska kunna användas till annat under tiden. För dig som kund kan detta se ut som en dragning men betalningen är inte aktiverad hos oss.

    Så snar vi mottar och hanterar returen av ett hemlån släpps reservationen och pengarna blir åter tillgängliga för dig. Att det skulle ta 30 dagar innan du har tillgång till pengarna stämmer inte.

    Har du frågor om ditt hemlån eller retur är du välkommen att kontakta kundtjänst på [email protected]

    Vänliga hälsningar,
    Mister Spex

  • Dålig
    1 år sedan
    Skickar inte, meddelar inte att de inte skickar. Kuntjänst säger efter 9 dagar att de ska skicka samma dag. Inte skickat 3 dagar senar utan att meddela något. Värdelöst. Har fungerat andra gånger, men inte värt risken.
  • Hej, tack för din feedback!

    Vi strävar alltid efter att leverera våra beställningar så snabbt som möjligt och jag beklagar att vi inte levererat din order innan den utsatta leveranstiden. Om det mot förmodan skulle uppstå en försening så meddelar vi våra kunder angående detta men det verkar tyvärr som att det skett ett mänskligt misstag i detta fall. Vi ber såklart om ursäkt för det. Kontakta gärna våran kundtjänst så kan vi kika närmare på ditt ärende.

  • Perfekt
    1 år sedan
    Förvånad hur bra det här gick.
    Beställde på en söndag, skickades måndag, framme tisdag.
    Halva priset mot vad jag brukar betala hos Synsam.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Blixtsnabb leverans av linser, billigast på internet. OBS bind er inte på abonnemang utan använd länk från prisjakt.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Inga problem med butiken.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Allt bra!
    Bästa pris enligt Prisjakt.
    Superbra postat i ett platt och hårt kuvert, gick in brevlådan!
  • Dålig
    1 år sedan
    Luras tyvärr med skyhöga priser på prenumeration av linser.
  • Hej, tack för din feedback!

    Om man väljer att skapa ett abonnemang hos oss så kommer priset på framtida beställningar att vara 10% rabatt på originalpriset. Denna informationen framkommer på hemsidan innan man placerar beställningen. Samma sak gäller om man beställer via ett mejlutskick. Rabatter kan enbart appliceras på originalpriset.

    Du som kund ska givetvis ta del av det priset som känns bäst för dig och om du har fler frågor är du givetvis välkommen att kontakta oss på [email protected] eller 08-55 00 25 60.

    Med vänliga hälsningar,
    Kundtjänst

  • Knappt godkänd
    1 år sedan
    Två stjärnor för att det fungerat när jag beställt. Men...

    Som andra också kommenterat så får man erbjudande med rabatt runt den tid då ens linser beräknas att ta slut, ca 15%. Klickar man på länken får man då 15% av ordinarie pris oavsett andra aktuella rabatter. Har dock nästan alltid varit ca 50% rabatt när jag kollat priserna via Prisjakt.

    Känslan man får är att man lockas in med låga priser varpå de sen skickar "erbjudanden" på 15% medan det permanenta priset ligger med ca 50% rabatt. De påstår i svar till kommentarer här att det finns tekniska skäl, men vare sig det är uppsåtligt eller ej, så är det i praktiken bedrägeri.

    Kommer att handla från seriösare återförsäljare i framtiden.
  • Hej, tack för din feedback!

    Om man väljer att upprepa sin order på hemsidan eller via ett utskick så kommer man direkt in på hemsidan med ordinarie pris. Detta beror på att samtliga kunder ska ha möjlighet att utnyttja eventuella rabattkoder. Eftersom att man inte kan lägga till flera rabattkoder på samma köp måste dessa hållas separat.

    Kampanjpris via prisjakt eller annan kampanjsida jämfört med rabattkoder kan gynna olika linssorter olika mycket. Du som kund ska givetvis ta del av det priset som känns bäst för dig och om du har fler frågor är du givetvis välkommen att kontakta oss på [email protected] eller 08-55 00 25 60.

    Med vänliga hälsningar,
    Kundtjänst

  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Får olika priser varje gång jag beställer, oavsett om jag gör det via Prisjakt varje gång. Fick även betala frakt helt plötsligt. Sista gången jag beställer från dem, de har blivit opålitliga!
    Går över till konkurrenterna istället som nu är billigare än Mister Spex.
  • Hej, tack för din feedback!

    Priset på olika kampanjsidor ändras dagligen efter marknaden. Om du har någon bakomliggande cookie så kan även priset ändras till originalpriser. Du som kund ska givetvis ta del av det priset som känns bäst för dig och om du har fler frågor är du givetvis välkommen att kontakta oss på [email protected] eller 08-55 00 25 60.

    Med vänliga hälsningar,
    Kundtjänst

  • Mycket bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Mina sporadiska köp av dagslinser hos Mister Spex har fungerat bra. Leverans inom 2-3 dagar generellt.

    Erbjudanden ramlar in titt som tätt på mailen.
  • Knappt godkänd
    1 år sedan
    När man väl är kund får man efter ett halvår ett mejl med erbjudande om att upprepa sin tidigare beställning och då få 20 % rabatt på linser. "Vad bra", tänker man och klickar in sig.

    Sen visar det sig att man hade fått ett mycket billigare pris om man gått via Prisjakt istället för att klicka på länken i mejlet som man trodde gav ett extra förmånligt pris till trogna kunder.

    Pris för 2x6 linser som trogen kund: 648 kr
    Pris som ny kund via Prisjakt: 438 kr

    Känner mig lurad och väljer framöver ett annat företag.
  • Hej, tack för din feedback!

    Om man väljer att upprepa sin order på hemsidan eller via ett utskick så kommer man direkt in på hemsidan med ordinarie pris. Detta beror på att samtliga kunder ska ha möjlighet att utnyttja eventuella rabattkoder. Eftersom att man inte kan lägga till flera rabattkoder på samma köp måste dessa hållas separat.

    Kampanjpris via prisjakt eller annan kampanjsida jämfört med rabattkoder kan gynna olika linssorter olika mycket. Du som kund ska givetvis ta del av det priset som känns bäst för dig och om du har fler frågor är du givetvis välkommen att kontakta oss på [email protected] eller 08-55 00 25 60.

    Med vänliga hälsningar,
    Kundtjänst

  • Perfekt
    1 år sedan
    Har alltid fungerat bra för mig
  • Perfekt
    1 år sedan
    Beställt solglasögon. Blev rätt med styrka, snabb leverans. Sparade 1500:-. Nöjd kund.
  • Dålig
    1 år sedan
    Börja INTE prenumerera på linser eller köp via deras påminnelser som de skickar. Du får då betala MYCKET mer än vad det ordinarie marknadspriset är!

    Dumdristig taktik från företaget då det inte bygger långsiktigt förtroende i kundrelation utan i stället ger intryck av "begagnad bilhandlare" och ger dig som kund en känsla av "Ha! Där blåste vi dig allt!".
  • Hej, tack för din feedback!

    Om man väljer att skapa ett abonnemang hos oss så kommer priset på framtida beställningar att vara 10% rabatt på originalpriset. Denna informationen framkommer på hemsidan innan man placerar beställningen. Samma sak gäller om man beställer via ett mejlutskick. Rabatter kan enbart appliceras på originalpriset.

    Du som kund ska givetvis ta del av det priset som känns bäst för dig och om du har fler frågor är du givetvis välkommen att kontakta oss på [email protected] eller 08-55 00 25 60.

    Med vänliga hälsningar,
    Kundtjänst

  • Dålig
    1 år sedan
    De lurar dig med priserna. Första beställningen billig men prenumererar du på linser så debiterar de 60% högre pris per linsbox. Undvik.
  • Hej, tack för din feedback!

    Om man väljer att skapa ett abonnemang hos oss så kommer priset på framtida beställningar att vara 10% rabatt på originalpriset. Denna informationen framkommer på hemsidan innan man placerar beställningen.

    Du som kund ska givetvis ta del av det priset som känns bäst för dig och om du har fler frågor är du givetvis välkommen att kontakta oss på [email protected] eller 08-55 00 25 60.

    Med vänliga hälsningar,
    Kundtjänst

  • Perfekt
    1 år sedan
    Inget att klaga på! Låga priser och alltid snabb leverans till brevlådan (beställning av linser).
  • Knappt godkänd
    1 år sedan
    Inga klagomål på tjänsten, om man går in via prisjakt iaf, men de SKICKAR SPAM SOM "#¤"#¤#"¤. Går inte avregistrera dem heller för "Gränssnittet ligger nere. Försök igen senare!" vecka efter vecka.
  • Hej, tack för din feedback!

    Vi har uppmärksammat att vissa kunder inte kan avregistrera. Vi jobbar för fullt på att lösa detta tekniska fel. Kan man inte avregistrera sig själv så rekommenderar vi dig att kontakta oss på [email protected] eller 08-55 00 25 60 så kan vi hjälpa dig.

    Med vänliga hälsningar,
    Kundtjänst

  • Perfekt
    1 år sedan
    Mycket nöjd, Snabb hjälp av kundservice
    Ang olika priser på hemsida VS prisjämförelser siter som många ger dåligt omdöme för så är det upp till kunden att jämföra priser. Alla firmor har olika priser inget specifikt för Mr Spex.
  • Mycket bra
    1 år sedan
    Handlat här i åratal, kör endagslinser så det har blivit en del, även innan de hette MrSpex (lensstore om jag minns rätt?). Har alltid fungerat smidigt, snabbt och aldrig något fel. Har enbart handlat endagslinser dock förutom ett par solglasögonen. De passade mig dock inte men inga problem med returen. Enda anmärkningen är det här med alla ”rabatter” hit och dit, och man måste ta lite ”omvägar” för att få det bästa priset, men känns som att det gäller generellt alla online linsbutiker?
  • Dålig
    1 år sedan
    Upplever samma sak som tidigare recensioner, som återkommande kund får man ett erbjudande på 15% rabatt. Med denna rabatt hamnar man på strax över 500kr för de 2 pkt linser jag brukar köpa + 39kr frakt.
    Går jag istället in på sidan som man vanligtvis gör, kostar linserna inte ens 400kr och jag får dessutom gratis frakt.
    Vilket jävla skämt.
  • Hej, tack för din feedback!

    Om man väljer att upprepa sin order på hemsidan eller via ett utskick så kommer man direkt in på hemsidan med ordinarie pris. Detta beror på att samtliga kunder ska ha möjlighet att utnyttja eventuella rabattkoder. Eftersom att man inte kan lägga till flera rabattkoder på samma köp måste dessa hållas separat.

    Kampanjpris via prisjakt eller annan kampanjsida jämfört med rabattkoder kan gynna olika linssorter olika mycket. Du som kund ska givetvis ta del av det priset som känns bäst för dig och om du har fler frågor är du givetvis välkommen att kontakta oss på [email protected] eller 08-55 00 25 60.

    Med vänliga hälsningar,
    Kundtjänst

  • Dålig
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Tänker att upprepa köp ska vara smidigt och enkelt tills man förstår att de vill ha betydligt mer än om man hittar åt motsvarande produkter tex via prisjakt. Lurendrejeri, och får mig att använda andra återförsäljare till detta ändras.

    Gör om gör rätt!

    (I mitt fall får jag ett pris på 808kr via upprepa köp och 382kr om jag hittar åt samma produkter på annat sätt... dvs 112% högre pris).

    Svar sedan tidigare om att man ev vill använda rabattkoder ger jag inte mycket för. Då borde man i så fall få en bra rabatt som man senare kan ändra till en annan rabattkod.
  • Hej, tack för din feedback!

    Om man väljer att upprepa sin order på hemsidan eller via ett utskick så kommer man direkt in på hemsidan med ordinarie pris. Detta beror på att samtliga kunder ska ha möjlighet att utnyttja eventuella rabattkoder. Eftersom att man inte kan lägga till flera rabattkoder på samma köp måste dessa hållas separat.

    Kampanjpris via prisjakt eller annan kampanjsida jämfört med rabattkoder kan gynna olika linssorter olika mycket. Du som kund ska givetvis ta del av det priset som känns bäst för dig och om du har fler frågor är du givetvis välkommen att kontakta oss på [email protected] eller 08-55 00 25 60.

    Med vänliga hälsningar,
    Kundtjänst

  • Dålig
    3 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Likt alla andra linsförsäljare genererar de nån slumpmässig fejkrabatt för att hindra dig från att utnyttja den rabattkod som du hade tänkt använda. Men ok upplevelse om man uppskattar bluff och att bli lurad antar jag.

    Dessutom ändras priset i varukorgen medan man håller på att checka ut i kassan. Som sagt...
  • Hej, tack för din feedback!

    Jag beklagar att du känner dig lurad. Om man väljer att upprepa sin order på hemsidan eller via ett utskick så kommer man direkt in på hemsidan med ordinarie pris. Detta beror på att samtliga kunder ska ha möjlighet att utnyttja eventuella rabattkoder. Eftersom att man inte kan lägga till flera rabattkoder på samma köp måste dessa hållas separat.

    Kampanjpris via prisjakt eller annan kampanjsida jämfört med rabattkoder kan gynna olika linssorter olika mycket. Du som kund ska givetvis ta del av det priset som känns bäst för dig och om du har fler frågor är du givetvis välkommen att kontakta oss på [email protected] eller 08-55 00 25 60.

    Med vänliga hälsningar,
    Kundtjänst

  • Dålig
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Som flertalet andra köpare har nämnt så försöker dom lura en att köpa genom att "upprepa" ordern via email och då blir priset 40% dyrare. Jag har tyvärr blivit lurad en gång redan men nu ska jag anmäla Misterspex till konsumentnämnden.
  • Hej, tack för din feedback!

    Om man väljer att upprepa sin order på hemsidan eller via ett utskick så kommer man direkt in på hemsidan med ordinarie pris. Detta beror på att samtliga kunder ska ha möjlighet att utnyttja eventuella rabattkoder. Eftersom att man inte kan lägga till flera rabattkoder på samma köp måste dessa hållas separat.

    Kampanjpris via prisjakt eller annan kampanjsida jämfört med rabattkoder kan gynna olika linssorter olika mycket. Du som kund ska givetvis ta del av det priset som känns bäst för dig och om du har fler frågor är du givetvis välkommen att kontakta oss på [email protected] eller 08-55 00 25 60.

    Med vänliga hälsningar,
    Kundtjänst

  • Perfekt
    2 år sedan
    Riktigt hjälpsamma
    Tack :)
  • Dålig
    2 år sedan
    Oseriöst företag
    Köpte mina linser hos dem några gånger och sista beställning fick jag fel styrka på mina linser fast har jag min recept eller styrkavärd registrerat hos dem och jag varia gång bara jag loggar in och upprepa köpte. Ringde dem fick ingen hjälp det enda dem kan säger vad tråkigt? Sedan de hjälper eller ersätter ingenting. Sist jag handlade hos de linser och solglasögon ändå Dem bryr sig inte om du är kund. Köper aldrig mer hos de.
  • Hej!
    Vi skickar alltid ut den produkt som står i beställningen. Skulle vi råka skicka ut fel produkt eller styrka så hjälper vi dig givetvis så du får korrekt vara.
    Beställer kunden däremot fel produkt eller styrka och öppnar paketet kan vi inte göra en retur på det. Det är såklart tråkigt när det blir fel.

    Det är viktigt att man alltid dubbelkollar sin orderbekräftelse för att försäkra sig om att man fått rätt styrka och produkt.
    Har man feedback att ge oss eller frågor kring hur vi hanterat ett ärende får man gärna kontakta oss för att vi ska kunna förklara och informera om våra handlingar.

    Såklart hoppas vi på att få en ny chans att motbevisa dig! :)

    Ha en fin eftermiddag!
    Hälsningar,
    Mister Spex

  • Dålig
    2 år sedan
    Beställde lite solglasögon som jag skulle prova och passa på att recensera. Får hem solglasögonen och det visar sig att ett par är av fel modell. Skickar sedan tillbaka paketet enligt deras riktlinjer på sidan.

    Ca 3 veckor senare får jag ett mejl om att returen inte kommit fram och i samma veva får jag meddelande från postnord att jag har ett paket att hämta ut. Åker och hämtar ut paketet som kostar 110:- att hämta ut, det visar sig vara returen och att mrspex inte brytt sig om att hämta ut det. Kul.

    Kontaktar dem gällande detta och berättar hur jag betalat nu 340:- för returen som dom inte hämtat ut. Får efter mycket om och men till svar att det måste blivit skickat till fel adress, inte ett ljud om kompensation, att som skickat fel modell eller att dem gjort något fel. Jag kräver att få en retur sedel skickad av dem så jag inte tänker lägga ut mer pengar på returen.

    Hör och häpna.. Jag får en retursedel med exakt samma adress som jag skickat till och den blir nu returnerade utan problem!

    Ne håll er borta från detta oseriösa företag säger jag bara! //ELLE moderecensent
  • Hej Therese,

    Vi känner till ditt ärende efter att du varit i kontakt med oss.
    Att vi har skickat ut fel modell till dig ber vi om ursäkt för. Det är vårt ansvar helt och hållet att se så ditt ärende löses så smidigt som möjligt och vi hjälper gärna till.

    Att en returnerad försändelse inte kommer fram trots att man skrivit korrekt adress är ovanligt, men det händer tyvärr. Posten sorterar fel ibland och det är tråkigt att du som kund blivit drabbad. Det kan medföra komplikationer i form av att vi inte får medling ifrån Post Nord om att paketet finns att hämta ut. Paketet kan då returneras till kunden.

    Om vi får information från posten att paketet finns hos ett ombud går vi givetvis dit och hämtar det. Finns den på ett ombud långt ifrån oss kontaktar vi Post Nord för att höra oss för hur vi kan lösa ärendet.

    Är det något som känns fel ska man i första hand kontakta oss innan man genomför sin tänkta handling så att vi får chansen att hjälpa till.

    Med vänlig hälsning,
    Mister Spex

  • Usel
    2 år sedan
    Beställde linsvätska för den började ta slut.

    Efter 13 dagar utan leverans så ringer jag och dom säger att dom hade fått två felleveranser så dom kunde inte leverera.......
    Det betyder att dom säljer varor dom inte har i lager och som dom inte kan leverera.

    Jaha, men om ni inte kan leverera så är det väl lämpligt att informera kunden om det för nu har jag ingen linsvätska.

    Dålig kund service och dåliga rutiner.
  • Hej!
    Vi ber om ursäkt att du blivit drabbad av detta. Vi försöker alltid att informera kunden direkt när en förseningen eller liknande uppstår. Vi uppskattar att få den här typen av feedback för att kunna förbättra oss för liknande situationer.

    Förhoppningsvis får vi ge dig en ny förbättrad upplevelse hos oss nästa gång!

    Vänligen,
    Mister Spex