Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Just nu - Kampanjpris
Fri frakt, snabb leverans
Fria returer på solglasögon

http://www.misterspex.se

Betalningsalternativ

Klarna
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska, Norska.

Detaljerad information Mister Spex har fått betyget (4.27)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    14 dagar sedan
    De lurar dig med priserna. Första beställningen billig men prenumererar du på linser så debiterar de 60% högre pris per linsbox. Undvik.
  • Hej, tack för din feedback!

    Om man väljer att skapa ett abonnemang hos oss så kommer priset på framtida beställningar att vara 10% rabatt på originalpriset. Denna informationen framkommer på hemsidan innan man placerar beställningen.

    Du som kund ska givetvis ta del av det priset som känns bäst för dig och om du har fler frågor är du givetvis välkommen att kontakta oss på Support@misterspex.se eller 08-55 00 25 60.

    Med vänliga hälsningar,
    Kundtjänst

  • Perfekt
    15 dagar sedan
    Inget att klaga på! Låga priser och alltid snabb leverans till brevlådan (beställning av linser).
  • Knappt godkänd
    19 dagar sedan
    Inga klagomål på tjänsten, om man går in via prisjakt iaf, men de SKICKAR SPAM SOM "#¤"#¤#"¤. Går inte avregistrera dem heller för "Gränssnittet ligger nere. Försök igen senare!" vecka efter vecka.
  • Hej, tack för din feedback!

    Vi har uppmärksammat att vissa kunder inte kan avregistrera. Vi jobbar för fullt på att lösa detta tekniska fel. Kan man inte avregistrera sig själv så rekommenderar vi dig att kontakta oss på Support@misterspex.se eller 08-55 00 25 60 så kan vi hjälpa dig.

    Med vänliga hälsningar,
    Kundtjänst

  • Perfekt
    25 dagar sedan
    Mycket nöjd, Snabb hjälp av kundservice
    Ang olika priser på hemsida VS prisjämförelser siter som många ger dåligt omdöme för så är det upp till kunden att jämföra priser. Alla firmor har olika priser inget specifikt för Mr Spex.
  • Mycket bra
    1 månad sedan
    Handlat här i åratal, kör endagslinser så det har blivit en del, även innan de hette MrSpex (lensstore om jag minns rätt?). Har alltid fungerat smidigt, snabbt och aldrig något fel. Har enbart handlat endagslinser dock förutom ett par solglasögonen. De passade mig dock inte men inga problem med returen. Enda anmärkningen är det här med alla ”rabatter” hit och dit, och man måste ta lite ”omvägar” för att få det bästa priset, men känns som att det gäller generellt alla online linsbutiker?
  • Dålig
    2 mån sedan
    Upplever samma sak som tidigare recensioner, som återkommande kund får man ett erbjudande på 15% rabatt. Med denna rabatt hamnar man på strax över 500kr för de 2 pkt linser jag brukar köpa + 39kr frakt.
    Går jag istället in på sidan som man vanligtvis gör, kostar linserna inte ens 400kr och jag får dessutom gratis frakt.
    Vilket jävla skämt.
  • Hej, tack för din feedback!

    Om man väljer att upprepa sin order på hemsidan eller via ett utskick så kommer man direkt in på hemsidan med ordinarie pris. Detta beror på att samtliga kunder ska ha möjlighet att utnyttja eventuella rabattkoder. Eftersom att man inte kan lägga till flera rabattkoder på samma köp måste dessa hållas separat.

    Kampanjpris via prisjakt eller annan kampanjsida jämfört med rabattkoder kan gynna olika linssorter olika mycket. Du som kund ska givetvis ta del av det priset som känns bäst för dig och om du har fler frågor är du givetvis välkommen att kontakta oss på Support@misterspex.se eller 08-55 00 25 60.

    Med vänliga hälsningar,
    Kundtjänst

  • Dålig
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Tänker att upprepa köp ska vara smidigt och enkelt tills man förstår att de vill ha betydligt mer än om man hittar åt motsvarande produkter tex via prisjakt. Lurendrejeri, och får mig att använda andra återförsäljare till detta ändras.

    Gör om gör rätt!

    (I mitt fall får jag ett pris på 808kr via upprepa köp och 382kr om jag hittar åt samma produkter på annat sätt... dvs 112% högre pris).

    Svar sedan tidigare om att man ev vill använda rabattkoder ger jag inte mycket för. Då borde man i så fall få en bra rabatt som man senare kan ändra till en annan rabattkod.
  • Hej, tack för din feedback!

    Om man väljer att upprepa sin order på hemsidan eller via ett utskick så kommer man direkt in på hemsidan med ordinarie pris. Detta beror på att samtliga kunder ska ha möjlighet att utnyttja eventuella rabattkoder. Eftersom att man inte kan lägga till flera rabattkoder på samma köp måste dessa hållas separat.

    Kampanjpris via prisjakt eller annan kampanjsida jämfört med rabattkoder kan gynna olika linssorter olika mycket. Du som kund ska givetvis ta del av det priset som känns bäst för dig och om du har fler frågor är du givetvis välkommen att kontakta oss på Support@misterspex.se eller 08-55 00 25 60.

    Med vänliga hälsningar,
    Kundtjänst

  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Likt alla andra linsförsäljare genererar de nån slumpmässig fejkrabatt för att hindra dig från att utnyttja den rabattkod som du hade tänkt använda. Men ok upplevelse om man uppskattar bluff och att bli lurad antar jag.

    Dessutom ändras priset i varukorgen medan man håller på att checka ut i kassan. Som sagt...
  • Hej, tack för din feedback!

    Jag beklagar att du känner dig lurad. Om man väljer att upprepa sin order på hemsidan eller via ett utskick så kommer man direkt in på hemsidan med ordinarie pris. Detta beror på att samtliga kunder ska ha möjlighet att utnyttja eventuella rabattkoder. Eftersom att man inte kan lägga till flera rabattkoder på samma köp måste dessa hållas separat.

    Kampanjpris via prisjakt eller annan kampanjsida jämfört med rabattkoder kan gynna olika linssorter olika mycket. Du som kund ska givetvis ta del av det priset som känns bäst för dig och om du har fler frågor är du givetvis välkommen att kontakta oss på Support@misterspex.se eller 08-55 00 25 60.

    Med vänliga hälsningar,
    Kundtjänst

  • Dålig
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Som flertalet andra köpare har nämnt så försöker dom lura en att köpa genom att "upprepa" ordern via email och då blir priset 40% dyrare. Jag har tyvärr blivit lurad en gång redan men nu ska jag anmäla Misterspex till konsumentnämnden.
  • Hej, tack för din feedback!

    Om man väljer att upprepa sin order på hemsidan eller via ett utskick så kommer man direkt in på hemsidan med ordinarie pris. Detta beror på att samtliga kunder ska ha möjlighet att utnyttja eventuella rabattkoder. Eftersom att man inte kan lägga till flera rabattkoder på samma köp måste dessa hållas separat.

    Kampanjpris via prisjakt eller annan kampanjsida jämfört med rabattkoder kan gynna olika linssorter olika mycket. Du som kund ska givetvis ta del av det priset som känns bäst för dig och om du har fler frågor är du givetvis välkommen att kontakta oss på Support@misterspex.se eller 08-55 00 25 60.

    Med vänliga hälsningar,
    Kundtjänst

  • Perfekt
    5 mån sedan
    Riktigt hjälpsamma
    Tack :)
  • Dålig
    8 mån sedan
    Oseriöst företag
    Köpte mina linser hos dem några gånger och sista beställning fick jag fel styrka på mina linser fast har jag min recept eller styrkavärd registrerat hos dem och jag varia gång bara jag loggar in och upprepa köpte. Ringde dem fick ingen hjälp det enda dem kan säger vad tråkigt? Sedan de hjälper eller ersätter ingenting. Sist jag handlade hos de linser och solglasögon ändå Dem bryr sig inte om du är kund. Köper aldrig mer hos de.
  • Hej!
    Vi skickar alltid ut den produkt som står i beställningen. Skulle vi råka skicka ut fel produkt eller styrka så hjälper vi dig givetvis så du får korrekt vara.
    Beställer kunden däremot fel produkt eller styrka och öppnar paketet kan vi inte göra en retur på det. Det är såklart tråkigt när det blir fel.

    Det är viktigt att man alltid dubbelkollar sin orderbekräftelse för att försäkra sig om att man fått rätt styrka och produkt.
    Har man feedback att ge oss eller frågor kring hur vi hanterat ett ärende får man gärna kontakta oss för att vi ska kunna förklara och informera om våra handlingar.

    Såklart hoppas vi på att få en ny chans att motbevisa dig! :)

    Ha en fin eftermiddag!
    Hälsningar,
    Mister Spex

  • Dålig
    9 mån sedan
    Beställde lite solglasögon som jag skulle prova och passa på att recensera. Får hem solglasögonen och det visar sig att ett par är av fel modell. Skickar sedan tillbaka paketet enligt deras riktlinjer på sidan.

    Ca 3 veckor senare får jag ett mejl om att returen inte kommit fram och i samma veva får jag meddelande från postnord att jag har ett paket att hämta ut. Åker och hämtar ut paketet som kostar 110:- att hämta ut, det visar sig vara returen och att mrspex inte brytt sig om att hämta ut det. Kul.

    Kontaktar dem gällande detta och berättar hur jag betalat nu 340:- för returen som dom inte hämtat ut. Får efter mycket om och men till svar att det måste blivit skickat till fel adress, inte ett ljud om kompensation, att som skickat fel modell eller att dem gjort något fel. Jag kräver att få en retur sedel skickad av dem så jag inte tänker lägga ut mer pengar på returen.

    Hör och häpna.. Jag får en retursedel med exakt samma adress som jag skickat till och den blir nu returnerade utan problem!

    Ne håll er borta från detta oseriösa företag säger jag bara! //ELLE moderecensent
  • Hej Therese,

    Vi känner till ditt ärende efter att du varit i kontakt med oss.
    Att vi har skickat ut fel modell till dig ber vi om ursäkt för. Det är vårt ansvar helt och hållet att se så ditt ärende löses så smidigt som möjligt och vi hjälper gärna till.

    Att en returnerad försändelse inte kommer fram trots att man skrivit korrekt adress är ovanligt, men det händer tyvärr. Posten sorterar fel ibland och det är tråkigt att du som kund blivit drabbad. Det kan medföra komplikationer i form av att vi inte får medling ifrån Post Nord om att paketet finns att hämta ut. Paketet kan då returneras till kunden.

    Om vi får information från posten att paketet finns hos ett ombud går vi givetvis dit och hämtar det. Finns den på ett ombud långt ifrån oss kontaktar vi Post Nord för att höra oss för hur vi kan lösa ärendet.

    Är det något som känns fel ska man i första hand kontakta oss innan man genomför sin tänkta handling så att vi får chansen att hjälpa till.

    Med vänlig hälsning,
    Mister Spex

  • Usel
    9 mån sedan
    Beställde linsvätska för den började ta slut.

    Efter 13 dagar utan leverans så ringer jag och dom säger att dom hade fått två felleveranser så dom kunde inte leverera.......
    Det betyder att dom säljer varor dom inte har i lager och som dom inte kan leverera.

    Jaha, men om ni inte kan leverera så är det väl lämpligt att informera kunden om det för nu har jag ingen linsvätska.

    Dålig kund service och dåliga rutiner.
  • Hej!
    Vi ber om ursäkt att du blivit drabbad av detta. Vi försöker alltid att informera kunden direkt när en förseningen eller liknande uppstår. Vi uppskattar att få den här typen av feedback för att kunna förbättra oss för liknande situationer.

    Förhoppningsvis får vi ge dig en ny förbättrad upplevelse hos oss nästa gång!

    Vänligen,
    Mister Spex

  • Dålig
    10 mån sedan
    Butiken erbjuder billigare priser om man manuellt hittar produkterna via prisjakt, men dyrare om man klickar på deras "upprepa beställning" mejlet man får lite senare efter köpet.

    Riktigt sunkig taktik som gör det jobbigare för kunder att upprepa order för det billiga priset man får om man surfar in manuellt genom prisjakt. Tänker inte fortsätta handla hos dem.
  • Hej, tack för din feedback!

    Om man väljer att upprepa sin order på hemsidan eller via ett utskick så kommer man direkt in på hemsidan med ordinarie pris. Detta beror på att samtliga kunder ska ha möjlighet att utnyttja eventuella rabattkoder. Eftersom att man inte kan lägga till flera rabattkoder på samma köp måste dessa hållas separat.

    Kampanjpris via prisjakt jämfört med rabattkoder kan gynna olika linssorter olika mycket. Du som kund ska givetvis ta del av det priset som känns bäst för dig och om du har fler frågor är du givetvis välkommen att kontakta oss på Support@misterspex.se eller 08-55 00 25 60.

    Med vänliga hälsningar,
    Kundtjänst

  • 2019-02-19 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Mycket bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning Leverans
    Lätt sida, inget fuffens, kan betala när varan kommit
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning Leverans
    Bra priser, flera betalmöjligheter, bra lagerhållning, snabb och smidig leverans!
  • Mycket bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning
    Snabba leveranser och ofta bäst pris.
    Det som gör att det inte blir högsta betyg är sunkigt kassasystem från Klarna som gör allt för att styra kunden mot (för kunden) ofördelaktiga betallösningar samtidigt som de aktivt döljer vanlig kortbetalning.
  • Utmärkt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning Leverans
    Väldigt enkelt att beställa linser, hela vägen från att hitta linserna till att fullfölja betalningen,.
  • Mycket bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning Leverans
    Bra utbud och hyfsat snabba leveranser. Bra kundservice när jag råkade beställa fel gick det snabbt att justera order. Dock luriga priser, ett pris i mailerbjudande och ett annat lägre på prisjakt för samma lins.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning Leverans
    Bra pris!
  • Mycket bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning Leverans
    Grymt bra pris
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning
    Lågt pris
    Snygg sajt
    fri frakt
  • Perfekt
    1 år sedan
    Beställning Leverans
    Priset är avgörande! Det är dyrt med linser så brukar alltid nyttja rabatterbjudanden. Enkelt att beställa och smidigt med Klarna-betalning. Snabb leveranstid.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Beställning Leverans
    Det var väldigt enkelt att välja betalningssätt. Skönt att det är fraktfritt och att det tydligen ska gå väldigt fort att få mina varor.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Beställning
    Enkelt upplägg som är klart o tydligt
    Grymma priser när man jämför med andra liknande nät butiker.
    Inga dolda avgifter.
    Fri frakt.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning Leverans
    Bra hemsida och snabba leveranser
  • Utmärkt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning Leverans
    Snabba leveranser
  • Perfekt
    1 år sedan
    Beställning Leverans
    Snnab leverans, bra priser och trevlig kundservice
  • Perfekt
    1 år sedan
    Beställning Leverans
    Priset och utbudet och snabba leveranser!
  • Bra
    1 år sedan
    Beställning Leverans
    Brukar alltid vara bra service och snabba leveranser, priset var dock 25% högre än billigare konkurenten vilket drar ner betyget.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Beställning
    Förifyllda uppgifter tack vare koppling till Klarna. Bra alternativ för betalningsmetod och ingen avgift för faktura. Enkelt att fylla i korrektionsvärden för linser.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Beställning Leverans
    Bra pris
  • Utmärkt
    1 år sedan
    Beställning Leverans
    Snabbleverans direkt i brevlådan!
  • Utmärkt
    1 år sedan
    Beställning Leverans
    Bra priser, enkel att beställa
  • Perfekt
    1 år sedan
    Beställning
    Smidigt att beställa. Klarna för betalning. Leveransen har aldrig strulat.
  • Utmärkt
    1 år sedan
    Beställning
    Bra priser, snabb leverans
  • Dålig
    1 år sedan
    Otydliga rabatter och fuskreor.

    Deras s.k. rabatter, mellandagsreor, etc är båg. Normalpriset för mitt regelbundna inköp är ca 800:-. Med deras finfina mellandagsrea är det nu ca 900:-. Har sett att de använder liknande metoder flera gånger tidigare.

    Dessutom ger de rabatter som ser ut att gälla hela sortimentet, men som i det finstilta bara gäller deras egna varor. Varför i det finstilta? Varför inte bara bara tydlig och uppriktigt med vad som är vad.

    Detta är det sämsta sättet att göra affärer på på internet, smygigt och fult med fejkreor och rabatter. Sunk.
  • Hej, tack för din feedback!

    Om man väljer att placera sin order med en rabattkod eller via ett mejlutskick så kommer du direkt in på hemsidan med ordinarie pris. Anledningen till att vi måste hålla ordinarie priser på hemsidan är för att samtliga ska ha möjlighet att utnyttja eventuella rabattkoder. Eftersom att man inte kan lägga till flera rabattkoder på samma köp måste dessa hållas separat.

    När det kommer till att rabatter enbart fungerar på våra egna märken och att det står i finstil ska jag ta vidare till mina kollegor och be dem kolla över det och se vad vi kan göra annorlunda i framtiden.

    Vi tackar för din feedback och förhoppningsvis får vi ge dig en ny förbättrad upplevelse hos oss nästa gång!

    Med vänliga hälsningar,
    Kundtjänst

  • Mycket bra
    1 år sedan
    Beställning
    Snabb frakt, bra priser. Aldrig något problem.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Beställning
    Snabb leverans (förra gången), fraktfritt, billigare via Prisjakt.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning Leverans
    Bra priser. Supersnabb leverans ! Toppen.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Beställning Leverans
    Perfekt!
  • Mycket bra
    1 år sedan
    Beställning
    Mister Spex har alltid lägst pris på mina dyra kontaktlinser. Gratis frakt, snabb leverans och enkel betalning med Klarna.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Beställning Leverans
    snabb leverans och bra service
  • Perfekt
    1 år sedan
    Beställning
    Bra pris, snabb websida, bra betalningsalternativ, smidigt helt enkelt!
  • Perfekt
    1 år sedan
    Beställning
    Lätt att hitta på hemsidan och bra priser jämt emot andra butiker
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning Leverans
    Väldigt hjälpsam och trevlig kundtjänst som gör det enkelt och smidigt att få svar på frågor, rekommenderas!
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning Leverans
    Så här smidigt borde allt vara.
  • Perfekt
    9 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Mycket bra priser! Snabbast tänkbara leverans.

    Efter många beställningar är jag mycket imponerad. Varje gång jag beställer ligger mina linser i brevlådan nästa dag!
  • Utmärkt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning Leverans
    Bra pris
  • Perfekt
    1 år sedan
    Beställning Leverans
    Bra pris, dessutom snabbt, enkelt och fraktfritt!