Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
1-3 dagar leverans
60 dagar öppet köp
Fri retur

http://www.komplett.se

Betalningsalternativ

Visa
MasterCard
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Komplett.se har fått betyget (7.88)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    1 dag sedan
    Uppdaterat: 1 dag sedan
    Beställde en pc i delar 29e juni. Fick den i fredags förra veckan efter flera klagomål på kundservicen. Nu när jag öppnade packet märkte jag även att chassit har en buckla och paketet med moderkortet var inte ens stängt. Sista gången jag köper något från komplett.
  • Usel
    6 dagar sedan
    Uppdaterat: 6 dagar sedan
    Totalt genomrutten support från komplett.se's egna komplett bank!

    Har försökt att få tag i fakturan på senaste köpet sedan 6:e augusti.
    Hörde först av mig till Komplett.se, men dom hänvisade bara att jag skulle ta kontakt med deras bank. Komplett bank svarade, men skickade mig en gammal faktura från 2018.

    Dom ville också påminna mig om att mina fakturor ligger under "mina sidor" hos dom.
    Nej, det ligger ingen ny faktura där från senaste köpet!

    Efter det har jag försökt maila dom flertalet gånger men inget svar, har även skickat in mitt kvitto från komplett.se flertalet gånger för att underlätta om det har blivit något fel...men inget svar. Vilket oseriöst skräpföretag!

    Men kommer säkert att få min faktura...när dessa 14 dagar har gått och då i form av en påminnelse, troligtvis med en extra fin avgift till det med.

    Jag vill bara få betala min faktura i tid, varför ska det vara så förbaskat svårt?!

    Edit: Efter 45 min i telekö så skickades fakturauppgifter över via mailen.
    Tänker låta allt stå kvar för det var uselt behandlat från första början.
  • Hej coke_smurf,

    Jag får verkligen beklaga att du haft en dålig upplevelse kring fakturan från ditt köp. Vi har fått information från Komplett Bank och de meddelar att ett systemfel under den aktuella perioden innebar att nya fakturor inte genererades korrekt. Detta ska nu vara åtgärdat.

    Får återigen beklaga att det drabbade dig.

    Med vänliga hälsningar
    Jesper, Customer Coordinator
    Komplett Services Sweden AB

  • Perfekt
    7 dagar sedan
    Beställning
    Leveranserna gick snabbt och de fixade en prisgaranti på ett av mina köp, bra service och support riktigt smidigt tycker jag.
  • Usel
    7 dagar sedan
    Jag beställde en bildskärm som har en defekt i form av döda pixlar. Företaget vägrar att ta det på garanti vilket resulterar i ett ärende på ARN som jag initierade. Nu är det inget svar alls från företaget och jag skall vänta i 6 månader på ett beslut från ARN. Jag avråder starkt av att handla där och det är definitivt mitt sista köp på Komplett.se!
  • Usel
    7 dagar sedan
    Returnerade en vara och fick bekräftelse 10 juli, nu 14 augusti och flera kontakter med komplett så har jag fortfarande inte fått mina pengar. Får svar där komplettbank och komplett skyller på varandra. Inte seriöst.... suttit i telefonkö till komplettbank i 1h idag, fortfarande inte kommit fram. Skulle akta mig för komplett då det känns som något förändrats i bolaget.
  • Hej paladin,

    Här verkar något ha gått snett i hanteringen. Skicka gärna ett mail till mig på kundombud@komplett.se med dina uppgifter om ärendet så ska vi se om det finns en snabbare lösning.

    Med vänliga hälsningar
    Jesper, Customer Coordinator
    Komplett Services Sweden AB

  • Perfekt
    12 dagar sedan
    Produkterna är oftast billiga och har bra kvalité..
    Det är ett mycket trovärdigt företag som dessutom har en väldigt bra gjord sida.
    Köper du något över 500 kr, så är det fri frakt.

    På min personliga top lista (för IT relaterade produkter) så ligger Komplett.se och Webbhallen.com på delad första plats
  • Perfekt
    16 dagar sedan
    Komplett är en ganska välsorterad butik med priser som konkurrerar i det lägre skiktet.
    Jag har handlat många gånger hos Komplett och det är sällan några fel.
    Leveranstiden måste dock vara bland det snabbaste jag varit med om! Vi satt på söndag eftermiddag och plockade ihop delar till dator som vi beställde ca 15. Dagen efter, måndag, anländer paketet med postnord till vårt utlämningsställe! Fri frakt brukar i de flesta butiker innebära snigelfart på leverans, men här är Komplett riktigt duktiga.
    Kan verkligen rekommendera Komplett.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 21 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Jag är otroligt nöjd med köpupplevelsen hos Komplett. Jag fick ett väldigt gott bemötande och otroliga bra support av någon vid namnet Johan. Känns bra att man handlar hos Komplett.
    Mycket bra personal och shop!!

    Keep up the good work.
  • Perfekt
    21 dagar sedan
    komplett är verkligen bäst alla kategorier. Jag har handlat där ett flertal gånger och detta företag kan man lita på i alla situationer.

    De som ger dåliga omdömen om komplett, har garanterat gjort fel själv, eller inte läst på villkoren.

    Stort tack till er komplett för mina inköp och hur ni hanterat återköp.

    Köpare har också skyldigheter !
  • Utmärkt
    23 dagar sedan
    Uppdaterat: 23 dagar sedan
    Har handlat i nästan 10 år på Komplett.se utan några problem. Beställde nyligen ett par RAM-minnen under en helg. De skickades på söndagen och fanns att hämta ut på måndagen, oerhört smidigt.

    Hade frakten alltid varit gratis hade det varit full pott.
  • Perfekt
    24 dagar sedan
    Uppdaterat: 24 dagar sedan
    Köpte en Samsung G3 vars batteri tappade kraft efter tre månader. Kontakta Komplett som mejlade över information hur jag skulle göra.Fyllde i ett formulär på deras hemsida som jag skickade och fick fraktsedeln i ett returmejl Paketet gick iväg under måndagen, mejl kom från reparationsverkstaden på tisdag om vad man gjort. På onsdag kunde jag hämta en reparerad klocka. Detta kunde inte göras bättre.
  • Perfekt
    27 dagar sedan
    Uppdaterat: 26 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Att det gick smidigt att skicka varan på service och ändra mottagare efter att komplett hade fått den.
  • Utmärkt
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 28 dagar sedan
    Beställning
    Komplett.se funkar kanon. Synd bara att dom använder Postnord. Självklart trasigt paket och lika självklart att jag måste kontakta Postnord och reda ut det.
  • Utmärkt
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning
    Otrolig trevlig och hjälpsam kundtjänst! Snabbt och tydligt men skicka mail direkt till deras kundtjänst och skippa formuläret på hemsidan, eller än bättre deras chatt!
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning
    Löste mitt problem, var trevlig och rolig! Mitt problem var absolut inte ett problem för dem.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning
    Fick hjälp att bygga ihop en dator, schysst support!
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Den främsta anledningen till att jag stannar som kund hos Komplett.se är deras fantastiska kundservice. Dem ser alltid till att hjälpa kunden med problem som uppstår!

    De erbjuder alltid fri frakt över 500kr, snabba leveranser samt smidiga betalningsalternativ.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Jag har bara positiva upplevelser av Komplett.
    Köpte en dator där för ca 1 år sedan. Nätaggregatet gick sönder och de har skött garantiåtagandet alldeles utmärkt. Väldigt trevligt bemötande i telefon. Gillar även att ev. garanti syns på alla ordrar när man loggar in. Förenklar en hel del.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Har handlat här flera gånger det senaste året, alltid varit snabba leveranser och bra priser.

    Kontaktade deras kundservice för första gången idag och fick jättebra hjälp.
    Super nöjd med allt!
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Enda fraktalternativet för stora paket är PostNord. Har bestält en 75" TV som inte går att frakta i en vanlig bil. PostNord försöker inte leverera trots att jag var hemma och väntade på TV:n. Istället meddelar de att jag inte var hemma. Har suttit 3h i telefonkö utan att komma fram, tro inte heller att de svarar på mail eller twitter. Komplett anser att det är mitt problem och bryr sig inte om att produkterna faktiskt kommer fram på rätt sätt. Sista gången jag handlar på Komplett innan de ger möjlighet att använda andra fraktleverantörer. Hade gärna betalat extra för en leverantör som faktiskt levererar varan.

    Uppdatering 2019-06-27: TV kom fram, krossad.... blir ju spännande att se hur Komplett ska hantera det här :-/

    Uppdatering 2019-07-04: Kundtjänst har fortfarande inte återkommit till mig med en lösning på den krossade TVn.

    Uppdatering slut: Komplett fixade en bra ersättnings tv då den gamla inte fanns i lager länge och gjorde en bra ansträngning för att lösa problemet.
  • Hej Rbu,

    Tråkigt att du har haft problem med leveransen av din order. Det stämmer att en 75" TV inte kan köras ut med skåpbil. Det som då erbjuds är leverans med lastbil vilket ska ske enligt avisering på vardagar under ett förmidags- eller eftermidagspass enligt överenskommelse.

    Får verkligen beklaga om något gick fel med leveransen av din TV. Jag vill gärna kika på ärendet och se om det är något vi kan göra för att rätta till det hela. Maila mig på kundombud@komplett.se och ange ditt ordernummer så tar vi en titt.

    Med vänliga hälsningar
    Jesper, Customer Coordinator
    Komplett Services Sweden AB

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Otroligt bra service!
    Väldigt kunnig och professionell personal som vet vad de pratar om. Jag har beställt ifrån Komplett i flera års tid och har aldrig någonsin haft några problem med vare sig fakturor eller leveranser. När jag behövde göra retur på en trasig produkt så hjälpte de till med allting. Kan inte annat än säga: Komplett.se är den bästa webbshopen för datorer och hemelektronik i Sverige.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Väntade 2 månader på en predator joystick utan något, har avbeställt ordern nu.
  • Hej HAUHAUHU,

    Tyvärr kan leveranstiden på vissa varor vara lite längre, speciellt beställningsvaror. Jag får beklaga att vi inte kunde få in den här produkten i tid och hoppas att det går snabbare vid nästa beställning.

    Med vänliga hälsningar
    Jesper, Customer Coordinator
    Komplett Services Sweden AB

  • Mycket bra
    1 månad sedan
    Bäst på datorer
  • Dålig
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Har letat och letat och letat efter den faktura som skulle ha skickats i samband med mitt köp. Men den finns inte varken i skräppost eller i inkorgen. Däremot så mottog jag påminnelsen både på sms och mail och den kom exakt 14 dagar efter att varan levererades. De verkar gå över lik för att tjäna de där extra 60 kronorna och spydig support som heller "inte har något att göra med själva betalningen". Med en massa minusår i rad för komplett och denna kundhantering kan man inte göra annat än att tro att de går samma öde som datorbutiken till mötes. Och med en stundande konkurs vill man heller inte betala i förskott. Och fakturautskicken funkar inte. Bedrövligt. Aldrig mer.

    Edit: Noterar en lustig sak så fort det varit några låga betyg från riktiga användare här så kommer det in några recensioner som ger fem stjärnor med väldigt liknande kommentarer från användare som inte går att hitta. På trustpilot har 45% gett 1 stjärna så min teori är att komplett skriver väldigt många egna betyg. Ska anmäla detta till prisjakt, sam t anmäla komplettbank till arn.

    Undvik för allt i världen dessa skojare!
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Komplett.se levererar kundservice och ombudsman i världsklass. Jättebra produkter till förmånliga priser. Det blev dessvärre aldrig någon produkt denna gång pga logistikproblem(Postnord). Hoppas att ni hädanefter tecknar avtal med seriösare transportfirmor.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Jag har handlat på Komplett sedan starten men nu har företaget övergått till att tjäna pengar på avgifter. Väljer man att skjuta upp en betalning så finns det inget sätt att se eller betala en faktura i god tid. Min betalning inkom två dagar sent och genast blev skulden på 0 kr en avbetalningsplan som består av avgifter och en uppläggningsavgift.
  • Ganska bra
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Blev lite krångligt i början men det löste sig tillslut
  • Hej Can,

    Får beklaga problemen du haft med din order. Min kollega försökte nyss ringa dig för att reda ut det hela då vi verkar ha gjort en missbedömning av ärendet. VI kommer kontakta dig på mail med vidare information.

    Med vänliga hälsningar
    Jesper, Customer Coordinator
    Komplett Services Sweden AB

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning
    Väldigt bra kund service!
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Jag fick den hjälpen jag behövde.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning
    Har handlat på Komplett ett flertal gånger. Allt brukar flyta på som det ska med beställningarna. Kundservisen är utmärkt. Går snabbt att få kontakt med dom och får alltid ett trevligt bemötande. Dom har alltid löst dom problem jag haft på ett schysst sätt.
  • Perfekt
    6 år sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Efter att jag fick en defekt vara (tillverkningsfel) så hörde jag av mig till Kompletts chat. Bara inom några minuter får jag svar och hjälp av Johan. Inga förskrivna tillvägagångssätt här inte! Jag får hjälp helt ut efter mina behov och jag känner mig väldigt nöjd trotts den defekta varan. Visst var det tråkigt när de jag beställt redan hade problem men man blir ju väldigt glad när man blir så väl bemött av support.
    Inte första gången som Komplett hjälper till när något inte funkar som det ska!
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning
    Köpt en ny dator och skärm hos Komplett och är än sålänge nöjd, har tidigare handlat hos Komplett och alltid fått ett bra bemötande och och otroligt bra kundsupport om det behövts!

    Har sen 8 år tillbaks intalat mig själv att handlar jag datorprylar sp välljer jag komplett över något annat!
  • Dålig
    2 mån sedan
    Hej!

    Jag har beställt ett spel för nerladdning och har nu efter snart 4a timmar inte fått någon aktiveringskod :(.. Är besviken det har alltid funkat bra förut med andra företag men inte här på komplett :(.. Och kundtjänst är stängt så går inte att nå dom :(.. Så får väll inge spel på flera dagar kanske på måndag och är just nu fredag Midsommarafton.. :(.. Om jag ens får något spel alls.. aja Fortsättningen följer!
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Väldigt trevlig support som gör sitt absolut bästa för att kunna komma fram till den bästa lösningen :)
  • Acceptabel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Hmm. Helt ok
  • Hej elliotsky,

    Tack för din recension och betyg!
    Tyvärr så vet vi exakt vad du talar om. Vi har arbetat för att identifiera detta problem och hur det uppstod för att det inte ska upprepas. Givetvis så vill vi börja med att be om ursäkt för leveransen då man ska kunna välja det ombudet som man önskar få sin order skickad till utan problem.
    Det glädjer oss att det löste sig så snabbt efter ni mailade in men håller definitivt med dig - ett sådant mail aldrig skall behöva skickas.
    Vi tackar mycket för den ytterligare chansen som du väljer att ge oss och skulle du ha några frågor eller funderingar i framtiden, kontakta oss på chatt, telefon eller mail så hjälper vi dig vidare.

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Perfekt
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Handlar inte ofta datorkomponenter men... det är hit jag "går" när det är dags och jag har hittills alltid hittat det jag söker och blivit nöjd. Har en gammal trotjänare (pc) från komplett som jag byggt (2002 tror jag) och var och är nöjd med... idag ny skärm för den gamla (som jag fått av någon för lika länge sedan) är död. Snart ska trotjänaren pensioneras för den börjar bli väldigt "trång" och då kommer jag hit igen och tittar först av allt.
  • Dålig
    2 mån sedan
    Beställde en tv här ifrån med 1-3dagars leverans.

    Tvn skickas snabbt, men man anger fel mått/vikt till postnord vilket gör att Tvn fastnar i Örebro och där verkar den fortfarande vara
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Ni är smidiga och snabba :)
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Hjälpte mig få en bättre mus utan extra kostnad, bra service!
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Beställning
    Easy and fast menu, no endless filling or moving through a lot of pages. no prepayment.
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Beställning
    Bra erbjudande, galet enkelt att handla!
  • Knappt godkänd
    2 mån sedan
    Valde komplett pga att de har lägsta-pris-garanti.
    Men när man vill åberopa prisgarantin så hänvisar de till regler som gör det praktiskt taget omöjligt att få tillbaka några pengar.
    Känns som de bara har de "Prisgaranti" skrivet på hemsidan för att lura till sig kunder.
    Så fruktansvärt tråkig attityd mot sina kunder.
  • Dålig
    2 mån sedan
    Urusel returhantering. Köp inget som det är fel på här! ;)
  • Hej simpastisk,

    Vad tråkigt att du inte är nöjd med returhanteringen. Jag skulle gärna höra vad som blivit fel för att kunna bli bättre i framtiden och eventuellt räta ut saker som kanske gått snett i hanteringen av just ditt ärende. Skriv ett mail på kundombud@komplett.se så kikar vi vidare på det.

    Med vänliga hälsningar
    Jesper, Customer Coordinator
    Komplett Services Sweden AB

  • Perfekt
    2 mån sedan
    Lika snabbt som alltid och väldigt bra pris på det jag behövde denna gång. Kul med prismatchning som kom till nytta.
  • Perfekt
    3 mån sedan
    En stor eloge till kompletts kundtjänst och Michelle. Beställde en musmatta på lördagen, på söndag så skickades den, och på måndag hämtade jag ut den på utlämningsstället. Tyvärr hade mattan en miss i tillverkningen. Skickade in reklamationen på måndagen och på tisdagen fick jag svar att de skickar en ny musmatta. Idag onsdag kunde jag hämta ut min nya felfria musmatta. Tack för otrolig snabb hantering av mitt ärende.
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Beställning Leverans
    Snabb, enkel och smidig köp.
    Ville köpa från Microsoft, men efter flera misslyckade försök, kunde jag beställa grejorna här.
    Mycket nöjd, och ska fortsätta köpa här! Tummen upp för Komplett.se
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Beställning Leverans
    Allt gick smidigt till 👍🏼
  • Knappt godkänd
    3 mån sedan
    Jag beställde "PC i delar" med ett defekt grafikkort. Fick även förseningar i leveranserna orskade av slarv från Komplett.se.
    De har en chat med där jag fick svar och hjälp varje gång ...men så snart jag blev ombedd att kontrollera något som tog längre än ca: 3 minuter så blev jag bortkopplad från chatten.
    Snabbt så kopplade jag upp mig för att tyvärr oftast få en helt annan person, som dessutom inte kan läsa varandras tidigare chatter med mig. Du får inget "ärende-identifikation" så allt måste upprepas.
    Jag bytte taktik och skrev separat kortfattade noggranna beskrivningar om vad DE tidigare bett mig göra och vad jag gjort mm. Oftast fick jag frågor som tvingade mig att skriva "Snälla läs min beskrivning" för det slarvades igenom den.
    Visst var de hela tiden artiga, men det blir otroligt krävande för en kund som får krångel. Konstigt att bemötas av ett så nonchalant och primitivt system från ett stort teknikföretag i Sverige. Totalt under 2 veckor har jag fått chatta med 6 olika personer.
    Nu när grafikkortet äntligen kom idag ...hade de glömt att skicka resten innandömet av "PC i delar". :(
  • Hej Mike,

    Det låter som att du haft väldig otur gällande vår chattfunktion. Jag skulle gärna ta en titt på ditt ärende för att se vad som gått fel och ifall vi kan hjälpa dig vidare. Skicka ett mail på kundombud@komplett.se så tar vi det vidare

    Med vänliga hälsningar
    Jesper, Customer Coordinator
    Komplett Services Sweden AB

  • Acceptabel
    3 mån sedan
    Beställning
    Första gången i mitt liv jag inte fått handla mot faktura (medger ej). Få betalsätt endast kort om de inte godkänner faktura.
  • Usel
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Akta er för dessa skurkar! Butiken nekar oss öppet köp på returnerad TV från Samsung på grund av påhittade repor på en tillhörande box. Vägrar ge oss värdeminskning och deras kundombud säger att de kan behålla både teven och pengarna. Om ni inte vill råka ut för liknande så handla annanstans.

    Skickat bilder samt beskrivning till Samsung och de säger att boxen ser ut som den ska, att det inte är repor utan ränder under lacken som resultat av hur deras produktionsprocess går till. De tycker butiken har gjort fel. Uppenbart för oss samt alla våra vänner som sett boxen.

    Från Samsung: "Just i detta fall så är det felaktigt behandlat. Vi kan inte påverka dem härifrån men de bör göra en annan bedömning av detta."

    I kontakt med butiken har de varit ohjälpsamma. Särskilt deras kundombud (som ofta även skriver skuldundvikande svar här) som föreslog behålla TV och pengar. För att få rätt får man dra ärendet genom ARN, en process som kan ta upp till ett halvår. Även då är det inte tvunget för butiken att följa utslaget.

    Därför, om ni värderar garanti, retur- och ångerrätt samt allt annat som kan falla under konsumenträtt, handla inte här.

    Jag har noll förtroende för butiken, koncernen samt deras kundombud, och kommer aldrig ha det igen.
  • Hej fffortune,

    Vi skulle gärna ta del den bedömning som Samsung har gjort gällande ditt ärende. Vi rättar oss efter de rekommendationer tillverkaren ger. Vi kommer kontakta dig i tidigare aktiv mailtråd gällande detta.

    Med vänliga hälsningar
    Jesper, Customer Coordinator