Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
1-3 dagar leverans
60 dagar öppet köp
Fri retur

http://www.komplett.se

Betalningsalternativ

Visa
MasterCard
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Komplett.se har fått betyget (8.30)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    18 min sedan
    Uppdaterat: 16 min sedan
    WARNING! Jag brukar inte sitta och lämna omdöme men nu måste jag göra det kände jag! Beställ inget från detta oseriösa företaget!

    Har beställt en dator för 10.000 och har haft ett helvete nästan på 1 månad! Första förpackningen var öppnad så fick jag en annan men den var också öppnad! Fick en 3e men den här gången var inte samma model som jag fick först plus att datorn var defekt och funkade inte som det ska!
    Fick 500kr presentkort för besväret och har använt det så klart och bestämde mig att skicka tillbaka datorn för att den var defekt och jag orkade inte mer med detta!
    Efter att jag har skickat tillbaka datorn så mailar dom till mig och vill ha betalt för presentkortet som jag har fått!
    Det här var det sjukaste jag har varit med om!
    Köp inget från komplett om ni inte vill behandlade på det sättet!
    Riktigt oproffsigt beteende av dom man behandlar inte sina kunder på det sättet om man inte förlora dom!
    Hoppas att det här företaget går i konkurs såna oseriösa företag borde inte finnas i Sverige!
    Kommer aldrig köpa något från dom igen även om det kostar 1k krona! Ni borde inte heller handla här!
    Inte så konstigt att dom har så många negativa omdömen!
  • Perfekt
    1 dag sedan
    En stor eloge till kompletts kundtjänst och Michelle. Beställde en musmatta på lördagen, på söndag så skickades den, och på måndag hämtade jag ut den på utlämningsstället. Tyvärr hade mattan en miss i tillverkningen. Skickade in reklamationen på måndagen och på tisdagen fick jag svar att de skickar en ny musmatta. Idag onsdag kunde jag hämta ut min nya felfria musmatta. Tack för otrolig snabb hantering av mitt ärende.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 dag sedan
    Sänkte priset på en tv där det stod att priset skulle gälla i 2 veckor. 1 dygn senare höjde dom priset igen. Slutsats ingen butik att lita på! 👎
  • Perfekt
    2 dagar sedan
    Beställning
    Snabb, enkel och smidig köp.
    Ville köpa från Microsoft, men efter flera misslyckade försök, kunde jag beställa grejorna här.
    Mycket nöjd, och ska fortsätta köpa här! Tummen upp för Komplett.se
  • Knappt godkänd
    8 dagar sedan
    Jag beställde "PC i delar" med ett defekt grafikkort. Fick även förseningar i leveranserna orskade av slarv från Komplett.se.
    De har en chat med där jag fick svar och hjälp varje gång ...men så snart jag blev ombedd att kontrollera något som tog längre än ca: 3 minuter så blev jag bortkopplad från chatten.
    Snabbt så kopplade jag upp mig för att tyvärr oftast få en helt annan person, som dessutom inte kan läsa varandras tidigare chatter med mig. Du får inget "ärende-identifikation" så allt måste upprepas.
    Jag bytte taktik och skrev separat kortfattade noggranna beskrivningar om vad DE tidigare bett mig göra och vad jag gjort mm. Oftast fick jag frågor som tvingade mig att skriva "Snälla läs min beskrivning" för det slarvades igenom den.
    Visst var de hela tiden artiga, men det blir otroligt krävande för en kund som får krångel. Konstigt att bemötas av ett så nonchalant och primitivt system från ett stort teknikföretag i Sverige. Totalt under 2 veckor har jag fått chatta med 6 olika personer.
    Nu när grafikkortet äntligen kom idag ...hade de glömt att skicka resten innandömet av "PC i delar". :(
  • Hej Mike,

    Det låter som att du haft väldig otur gällande vår chattfunktion. Jag skulle gärna ta en titt på ditt ärende för att se vad som gått fel och ifall vi kan hjälpa dig vidare. Skicka ett mail på kundombud@komplett.se så tar vi det vidare

    Med vänliga hälsningar
    Jesper, Customer Coordinator
    Komplett Services Sweden AB

  • Acceptabel
    9 dagar sedan
    Beställning
    Första gången i mitt liv jag inte fått handla mot faktura (medger ej). Få betalsätt endast kort om de inte godkänner faktura.
  • Usel
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 10 dagar sedan
    Akta er för dessa skurkar! Butiken nekar oss öppet köp på returnerad TV från Samsung på grund av påhittade repor på en tillhörande box. Vägrar ge oss värdeminskning och deras kundombud säger att de kan behålla både teven och pengarna. Om ni inte vill råka ut för liknande så handla annanstans.

    Skickat bilder samt beskrivning till Samsung och de säger att boxen ser ut som den ska, att det inte är repor utan ränder under lacken som resultat av hur deras produktionsprocess går till. De tycker butiken har gjort fel. Uppenbart för oss samt alla våra vänner som sett boxen.

    Från Samsung: "Just i detta fall så är det felaktigt behandlat. Vi kan inte påverka dem härifrån men de bör göra en annan bedömning av detta."

    I kontakt med butiken har de varit ohjälpsamma. Särskilt deras kundombud (som ofta även skriver skuldundvikande svar här) som föreslog behålla TV och pengar. För att få rätt får man dra ärendet genom ARN, en process som kan ta upp till ett halvår. Även då är det inte tvunget för butiken att följa utslaget.

    Därför, om ni värderar garanti, retur- och ångerrätt samt allt annat som kan falla under konsumenträtt, handla inte här.

    Jag har noll förtroende för butiken, koncernen samt deras kundombud, och kommer aldrig ha det igen.
  • Hej fffortune,

    Vi skulle gärna ta del den bedömning som Samsung har gjort gällande ditt ärende. Vi rättar oss efter de rekommendationer tillverkaren ger. Vi kommer kontakta dig i tidigare aktiv mailtråd gällande detta.

    Med vänliga hälsningar
    Jesper, Customer Coordinator

  • Dålig
    13 dagar sedan
    Uppdaterat: 13 dagar sedan
    Helt sanslöst dålig service. Först får man vänta i över en 9 dagar för att få veta var paketet befinner sig då både postnord och Komplett ej vet var den är och klagar på varandra och ingen är hjälpsam.

    Sedan, när man äntligen efter 9 dagar får ett mail från postnord om att paketet är klar för hemleverans och man bokat tid och allt, så kontaktar snillarna på Kompletts support postnord och ber att paketet ska returneras tillbaka till dem.

    Jag kan bara hoppas att jag får pengarna tillbaka så man slipper detta galenskap till företag.

    Min rek. KÖP EJ om du inte desperat vill ha huvudvärk.

    Har aldrig någonsin skrivit ett omdöme om något företag, men jag känner att detta är ett företag som bör posta iväg Alvedon och Ipren till dina kunder i förväg innan dem ens börjar att plocka ihop ordern, helst express (för kundens bästa).
  • Hej Manjinder Singh!

    Det var tråkigt att höra. Jag vet att det varit stora förseningar kring en av Postnords terminaler i mellansverige, vilket orsakat en del förseningar. Låter som att du är en av de som drabbats. Jag skulle dock gärna kika på ditt ärende för att se vad som kan ha gått fel från vår sida och se om det finns något vi kan göra för dig. Skicka ett mail till kundombud@komplett.se med ditt ordernummer så tar vi det vidare.

    Med vänliga hälsningar
    Jesper, Customer Coordinator
    Komplett Services

  • Dålig
    14 dagar sedan
    Komplett var mitt förstaval i flera år, snabb leverans och inget klydd, trodde Jag....

    Kylningen på ett grafikkort lade av, skickade in det och inom en vecka så fick Jag
    underrättelse om att ett ersättningskort var på väg via posten, ett kort som kostade 1/4 av det Jag först köpt och som tillika saknar Video-ingång (som var anledningen till at jag köpte just det första kortet) .

    Vid påpekande om detta så fick Jag till svar att grafikkortet redan skickats med posten och att det inte är något att göra åt...

    Nästa grej då, ett moderkort från Asus, fick hem det och det klyddade från 1a start, ingen "POST".. kontroll 2 gånger av monteringen innan det fungerade som det skulle .. skumt men nu gick det ju. Efter ett tag så slutar kortet att fungera, bara dör plötsligt...
    samma visa igen, kollar alla grejor, minnen, kort och strömförsörjning.. efter lite meckande så fungerar kortet åter... detta händer några gånger till och Jag skickar in moderkortet till komplett och får det i retur för de kan inte hitta något fel på det..
    Inom några veckor så händer samma sak flera gånger, kortet dör.. man plockar ur lite saker och så fungerar det igen..

    Skickar in kortet igen och får det i retur, "kortet fungerar klanderfritt" enligt komplett

    Jahapp, samma sak igen, sätter ihop det och det startar, men först efter några försök...

    Kör så med kortet som får för sej att man med jämna mellanrum måste demontera alla kort + minnen för att fungera, till en dag då det plötsligt blir tvärstopp.. nu har processorn brunnit upp.. jahapp, på vinst och förlust införskaffar Jag en ny processor och får det att fungera igen (men givetvis inte på första försöket) Kör så med min nyckfulla dator i några månader och plötsligt heldör datorn. inget hjälper denna gång, den är d.ö.d !

    Det visar sej att även denna processor lagt av och Jag införskaffar en ny.. men kortet vill inte starta ändå.. ruckar på grejorna men ena armen till minnena går plötsligt av då minnet verkar ha fastnat i något konstigt mellanläge, ok, sätter i minnet i en annan slot och får det till slut att fungera. ett tag, sedan är det dags igen.. datorn dör.. Jag donar och sedan kör det igen.

    Så här håller Jag på och 3e gången Jag skickar in kortet till komplett så upplyser Jag dem om att felet torde bero på dåliga minnesslottar på den aktuella revisionen av detta moderkort som inte riktigt uppfyller specarna storleksmässigt, eftersom det är ett känt fel på denna revision av detta moderkort. (hittat info på nätet om andra som varit ute för samma fel, och detta förklarar hur spärren till minnet kunde gå av Jag har byggt datorer i över 10 år och detta har aldrig hänt mej förut), upplyser komplett om att passform på slottarna gör det inte alls otroligt att detta fel uppstår liksom nyckfullheten då minnena hamnar fel antingen vid montering eller efter en tids användning p.g.a vibrationer. Samma sak med processorn som bränt, det visade sej vid undersökning att ena minneskontrollern i den brunnit upp och det är inte så konstigt om det plötsligt blir kortslutning i minneskanalen p.g.a att minnesmodulen hamnar snett.

    Döm om min förvåning när Jag får kortet i retur med en räkning för felsökning + paketavgift för att de hittat damm + en svagt bockad namnplåt på kortet och att man anser att detta + den brutna spärren beror på handhavandefel.

    Tydligen måste man stoppa in grejorna man köper i en hermetiskt tillsluten påse för att garantin skall gälla hos komplett.
    Hur Jag skulle betett mej med minnesslottarna som från början uppenbarligen varit behäftade med fel vet Jag ej, det kunde de inte tala om för mej för mej på kundsupporten.

    Aldrig aldrig mer denna rufflarfirma !
  • Hej Michael Holm,

    Generellt täcks inte fysiska skador av garanti. Jag skulle dock gärna kika på ditt ärende och se om det är något vi kan bedöma annorlunda. Skriv till mig på kundombud@komplett.se med ditt ordernummer så kikar vi på det.

    Med vänliga hälsningar
    Jesper, Customer Coordinator

  • Ganska dålig
    15 dagar sedan
    Pass upp för den här handlarn, säljer sin fakturor till skojare.
    Missade tyvärr en mailad faktura, jag vet mitt eget fel. MEN komplett SKICKAR INTE några PÅMINNELSER. Som alla andra seriösa företag gör.
    Direkt till inkasso! inte kul.
    När man frågar får man standardsvaret "-Enligt våra system" jada jada jada....
    Tänk er för, betala om ni kan direkt. VÄLJ INTE FAKTURA.
  • Hej MartinBrandin,

    Komplett skickar två påminnelsefakturor innan ett ärende går till inkasso. Som företag kan du själv välja om originalfakturan ska skickas på mail eller per brev. Påminnelsefakturor skickas alltid per brev. Observera att du måste ha en giltig postadress registrerad på kontot för att fakturan ska gå fram. Det finns inget sätt för avsändaren att kontrollera om en faktura kommit fram eller inte.

    Med vänliga hälsningar
    Jesper, Customer Coordinator

  • Perfekt
    18 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Enkelt.
  • Utmärkt
    18 dagar sedan
    Beställning
    Det var lätt att hitta och beställa på nätet.
  • Perfekt
    25 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Lättanvänd hemsida. Bra betalningsalternativ.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 28 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Lätt och snabb info.
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 28 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Enkelt prisvärt och bra kundtjänst
  • Ganska bra
    2 år sedan
    Uppdaterat: 29 dagar sedan
    EDIT:
    Njae, inte längre lika nöjd som jag varit tidigare (se den ursprungliga recensionen nedan).
    Jag kontaktade supporten eftersom jag hade en fråga om en produkt. Personen jag fick prata med kunde inte svara på denna, utan jag fick lämna min mailadress så att hen kunde ge mig ett svar senare. Nu mer än en vecka senare har jag fortfarande inte fått svar och kampanjen på den aktuella produkten är nu över. Smått besviken!

    ---------------

    Beställde varorna i lördags och på tisdag morgon var de framme. Allting var bra packat i en låda som kanske var lite (överdrivet?) stor men annars så var allt perfekt!

    Detta är tredje gången jag beställt och har inte haft några problem alls, så hur kundsupporten är kan jag inte svara på, men sannolikheten att du behöver vända dig dit är väldigt liten.

    För övrigt, bra utbud av produkter och bra priser. Kommer definitivt handla där igen!
  • Hej Estrozix,

    Tackar så mycket för omdömet och betyget!
    Härligt att leveranserna har gått bra för dig!
    Om du skulle få några frågor eller funderingar i framtiden, tveka inte att kontakta vår kundservice så hjälper vi dig!

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Dålig
    1 månad sedan
    Snabb leverans men kundservice är inte i fokus hos Komplett. Jag har beställt en vara och ville göra en återbeställning av samma vara hos dem fast med aktivering av ett studentkonto samt förfrågan om prisjustering för den första beställningen då jag missat att det fanns möjlighet till rabatt vid första beställningen. Detta enligt komplett är omöjligt att göra då jag behöver returnera min vara och beställa två nya för att ta del av rabatten även om de erbjuder en "prisgaranti" i 60 dagar så är detta inte möjligt påstår kundtjänst. Varan är köpt för knappt en vecka sedan och det kallar de för "omöjligt" att justera en obetald faktura. Väljer i detta fallet att beställa mina produkter framöver från konkurrenter som har ett mer fokus på kunden och flexibilitet än fyrkantiga Komplett.
  • Dålig
    1 månad sedan
    1-2 dagars leverans stämmer inte gjorde en beställning i onsdags tidigt på morgonen och dom har fortfarande inte skickat riktigt dåligt att jag inte fick dom innan påsk det blir inga fler beställningar från komplett verkar vara ett oseriöst företag 👎
  • Hej jean1985,

    Tråkigt att du är missnöjd med leveransen. Om produkten inte har skickats beror det sannolikt på att den inte finns i lager. Det kan också ha med påskhelgen att göra då ledighet och röda dagar kan påverka leveranstiderna. Skicka gärna ett mail till mig med dina orderuppgifter på kundombud@komplett.se så kan jag kika på ärendet.

    Med vänliga hälsningar
    Jesper, Customer Coordinator
    Komplett Services Sweden AB

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Snabb leverans och bra service. Returnerade en använd vara utan problem
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Bra priser, mycket bra varor och snabb leverans.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Bra hemsida.
    Kundsupport svarade inom 30 sekunder och gav kunniga bra svar på mina frågor.
    Rekommenderas.
  • Utmärkt
    1 månad sedan
    Beställning
    smidigt, enkelt
  • Utmärkt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Smidig och enkelt och snabb leverans! Att frakten ingår (över 500kr) gör det enkelt utan att behöva (som hos många andra nätbutiker) ta reda på vad frakten och slutsumman egentligen blir.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Deras 60 dagar öppet köp är bs
  • Hej ks,

    Vad tråkigt att du är missnöjd med vårt öppet köp-policy. Jag skulle gärna ta del av en mer utförlig beskrivning av din upplevelse för att se om det är något vi kan rätta till, reda ut eller bli bättre på. Skriv ett mail till kundombud@komplett.se så tar vi diskussionen där.

    Med vänliga hälsningar
    Jesper, Customer Coordinator

  • Usel
    1 månad sedan
    Varning för deras 60-dagars prislöfte!

    I villkoren står det:
    ”Prislöfte gäller inte på kampanjer eller erbjudanden med ett begränsat antal.”

    Detta innebär i praktiken:

    Om en konkurrerande butik sänker sitt pris och kallar det exempelvis "erbjudande" så tolkas det som ”kampanj” av Komplett.
    Villkoren uppfylls således inte och du kan aldrig få ut mellanskillnaden.
    Så när kan man då utnyttja prislöftet?
    Jag har ingen aning.
    Vilken butik sänker sitt pris utan att kalla det något / påkalla uppmärksamhet för sänkningen?
    I mitt fall var det Tretti.se som sänkt produkten med 550 kr (10%) och kallade det för erbjudande. Det fanns Ingen text om att erbjudandet var tidsbegränsat men Komplett valde ändå att kalla det ”kampanj”.

    Detta är lurendrejeri och jag kommer aldrig handla av Komplett igen.
  • Hej!

    Tanken är att prislöftet ska användas när du köpt en produkt hos oss och senare hittar den till ett lägre ordinarie pris hos en konkurrent.

    Många gånger sänks priser som en del av ordinarie prissättning. Vissa gånger sänks priser tillfälligt, som en del av en rea eller kampanj. Vid dessa tillfällen gäller inte prislöftet. Som framgår av villkoren gäller inte prislöftet vid
    A) Kampanjer
    B) Erbjudanden med begränsat antal

    Jag förstår att detta varit svårt att tyda och har därför lagt fram ett förslag om att ändra formulering på hemsidan.

    Med vänliga hälsningar
    Jesper, Customer Coordinator
    Komplett Services Sweden AB

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Kanon service , Bra priser :) Nöjd kund
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Första gången jag köpt saker på komplett. Fick mycket bra support, snabb leverans!

    Testade produkten men valde att ångra köpet.
    Fick snabbt retur fraktsedel och skickade tillbaka.

    Tyvärr gick det sedan någon dag och inget hände, ringde till supporten och fick prata med en Emilio på supporten 5 stjärnor till han. Komplett ska vara stolda över att ha han där. Allt rullade på och blev klart samma dag.

    Vilken support! Så professionell! ✌️🙏
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning
    Superb kundservice :)
  • Utmärkt
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Perfekt! Haft strul med dem en gång och då fick jag ett presentkort som plåster på såren. Ett seriöst företag.
  • Knappt godkänd
    5 år sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Väldigt snabb leverans MEN vice versa när det gäller retur... först måste man ansöka om man får göra retur (vänta 1-2 dagar på svar), sen måste man svara på mejlet (där de skriver att de godkänner att man får göra retur) för att få fraktsedel, sen måste man vänta igen för att få svar för att göra retur...
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Priset, enkelheten.
  • Usel
    1 månad sedan
    Här får man passa sig, lyckades betala en handkontroll lite för sent och då fick man betala över 300 extra för förseningsavgift, administrationsavgift, påminnelseavgift, ränta och allt vad man nu kunde hitta på.
    Sista gången jag handlade på komplett.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställde ett uppgradderingpaket av komplett, och fick hjälp snabbt och smidigt av en kille vid namn Arde. Trevlig och bra service!
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Trevligt att kunna få faktura (och snuva bank/kortföretag på lite pengar :) )
  • Knappt godkänd
    1 månad sedan
    Jag har aldrig lämnat betyg om en butik förut någon gång men nu känner jag att jag måste höja ett varningens finger! Tills för ett par år sedan var komplett ett av de bästa företagen både vad gäller pris och kundservice men de senaste veckorna har jag fått så dåligt bemötande med halvarroganta svar och ingen som helst lust att ställa upp på kunder. Snabba att leverera men värdelösa när man får någon form av problem med en order.
  • Hej Jaggenite

    Såhär vill vi verkligen inte att det ska vara. Vill gärna ta del av din upplevelse för att se hur vi kan bli bättre. Släng gärna iväg ett mail på kundombud@komplett.se med ett ordernummer och en summering av händelserna, så kan jag ta det vidare.

    Med vänliga hälsningar
    Jesper, Customer Coordinator

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Jag beställde en UPS på lördag eftermiddag och fick den levererad före lunch på måndag. Svårt att slå den frakttiden.
  • Bra
    1 månad sedan
    Beställning
    Jag bara måste uppge mitt personnummer för att kunna handla? För en vara som jag kommer hämta ut med min legetimation, som hanteras av leverantören?
  • Usel
    2 mån sedan
    Beställde ett grafikkort som skulle finnas i lager. Nu visar det sig att det inte kommer in förrän om 3 veckor. Helt otroligt..
  • Hej raizem,

    Det var tråkigt att höra. Ibland är det lång leveranstid från leverantören på vissa produkter. Skulle gärna kika på din order och se om det finns någon lösning där. Skriv ett mail på kundombud@komplett.se så kikar vi på det.

    Med vänliga hälsningar
    Jesper, Customer Coordinator

  • Dålig
    2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Jag ska bygga en helt ny gamingdator och Komplett gick precis ut med en kampanj på några av de komponenter jag behövde som blev avsevärt mycket billigare än där jag hade planerat att köpa från ursprungligen.
    Hade kunnat tänka mig att köpa samtliga produkter där, men för mig är valbarhet av betalningsalternativ viktigt och Komplett erbjuder inte American Express och på grund av detta gick dem miste om resten av beställningen på 15.000.
    Detta erbjuder egentligen samtliga andra aktörer vilket innebär att jag endast gick på pris, men kommer inte köpa i framtiden mer än vad jag "behöver"
  • Ganska dålig
    2 mån sedan
    Instabil SSD gick inte att lämna tillbaka. Men visst var den billig när jag köpte den.
  • Hej bveltman4

    Komplett.se har 60 dagars öppet köp. Vid garantiärenden utanför öppet köp gäller som regel att vi ersätter trasiga produkter med en ny eller en likvärdig produkt. För att vi ska ersätta krävs att vi kan konstatera fel på produkten.

    Om du känner att vi inte levt upp till ovanstående vid hanteringen av ditt ärende får du gärna skriva till mig på kundombud@komplett.se så kan vi kika vidare på det.

    Med vänliga hälsningar
    Jesper, Customer Coordinator

  • Perfekt
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Enkelt och smidigt!
  • Dålig
    2 mån sedan
    Beställde delar till en ny dator för ca 60'000 i slutet utav december. Det stod då att de flesta delarna fanns på lager och det som inte fanns beställdes och förväntades anlända inom 3-5 veckor, när 5 veckor hade passerat så ändrades datumet så att det nu skulle ta 4 veckor till innan leverans. Ännu en gång efter dessa 4 veckor så ändrades bara leveransdatumet till ytterligare 2 veckor. Jag ringde kundtjänst för att få veta vad det var som tog så lång tid, men fick bara till svar att dom hade ingen information om varför det tog så lång tid och pratade som att det inte var något fel med att vänta i flera månader när man får höra 3-5 veckor ifrån början. Nu har jag väntat i tre månader och leveranstiden blev flyttad ytterligare 1 vecka igår. Vill ni köpa hi-end saker så snälla gör det någon annanstans.
  • Hej Victor,

    Får beklaga att dina beställningsvaror har tagit sådan tid. En del mer specialiserade komponenter kan tyvärr ibland ha lite längre leveranstid. Ofta brukar vi dock kunna hitta någon sorts lösning. Om du vill kan du skicka ett mail på kundombud@komplett.se så kan vi ta en titt på din order och se om det finns något vi kan göra.

    Med vänliga hälsningar
    Jesper, Customer Coordinator

  • Perfekt
    2 mån sedan
    Beställning
    Bra pris i förhållande till prestanda
  • Utmärkt
    2 mån sedan
    Beställning
    Bra hemsida, snabb frakt och bra kundtjänst.
  • Usel
    2 mån sedan
    Usel Kundtjänst!

    Skulle köpa Samsung S10 innan erbjudandet gick ut 7/3,köpet gickinte igenom på hemsidan och man hävdade att bankkortet-SEB, Komplettkortet var anmält stulet eller borttappat som anledning. Båda korten har jag i min ägo och fungerar utan anmärkning, således ville man bara skylla ifrån sig. Efter med kontakt med kundtjänst hävdar man att kampanjen fortsatt är aktuell vilket inte är fallet.

    Därtill har man ej koll på att det finns ett kreditkort från Komplettbank...pinsamt!
  • Ganska bra
    2 mån sedan
    Beställning
    Varför locka med fri frakt på varor över 500:- och sedan ta betalt för frakten?
  • Perfekt
    7 år sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Förbokade The Division 2. Spelet blev en dag försenat och man informerade inte förbokarna om detta. Inte heller fick man pre-order bonusen skickad till sig. Kontaktade Komplett som kompenserade bra.
  • Hej Farahot!

    Det var tråkigt att höra. Som regel kommer alla produkter som finns i lager att skickas iväg samma dag om beställningen läggs innan kl 12. Jag skulle gärna kika på ditt ärende och se vad som kan ha gått fel. Maila mig på kundombud@komplett.se med dina beställningsuppgifter så kan vi ta det vidare där.

    Med vänliga hälsningar
    Jesper, Customer Coordinator

  • Perfekt
    2 mån sedan
    Beställning
    Snabbt, säkert och tydligt!
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Mycket smidig att handla och betala.
  • Usel
    2 mån sedan
    Omöjliga att ha att göra med. Sortera bort betygen som lämnats via butiken så får du en mer rättvis bild av vad du har att förvänta dig.

    Försökte lämna tillbaka en Samsung TV på öppet köp men blev nekad då de menade att jag orsakat repor i OneConnect-enheten. Det finns dock inte några repor i OneConnect-enheten.

    Efter över en månads kontakter med kundtjänst och kundombud så lämnar jag nu mitt ärende till ARN och anmäler företaget till Konsumentverket.

    Mer detaljerat:

    Köpte en Samsung TV på komplett.se men var inte nöjd och skickade tillbaka den på öppet köp inom 60 dagar.

    När de fick in TVn gjorde de bedömningen att tillbehöret OneConnect-enheten var repig och att det var mitt fel.

    Jag påtalade via telefon till kundtjänst samt mejl till kundombud att jag inte gjort några repor, att jag packat varan väl i originalförpackning samt att postombudet som hämtade TVn ansåg att den var väl packad. Jag bad att få se bild på reporna och undrade också om de kunde erbjuda värdeminskningsavdrag om det verkligen kunde vara så att skadorna var mitt fel. Jag bad dem dock att reda ut med PostNord om reporna orsakats av fraktskada då jag som sagt hade svårt att se att det skulle bero på min packning.

    På kundtjänst sa de att det skulle kunna gå att lösa med värdeminskningsavdrag, att TVn skulle kunna säljas som demoex, att de skulle undersöka om det gick att ersätta OneConnect-enheten samt att de inte skulle skicka tillbaka TVn till mig innan detta var utrett. Inget av detta visade sig vara sant.

    Istället skickade tillbaka TVn till mig. När jag undersöker varan inser jag att det ser ut precis som när jag fick den levererad till mig och att jag helt enkelt blivit blåst.

    Jag gjorde dock ett till försök att få lämna tillbaka TVn. Jag skickade bilder på OneConnect-enheten och bad om förklaring till varför de nekat öppet köp när det inte fanns några repor. Kundombudet skrev att det var udda och ville att jag skulle skicka in OneConnect-enheten så de fick titta på den igen. Vilket jag gjorde, extremt väl packad.

    Nu har jag fått tillbaka OneConnect-enheten igen. Helt utan förvarning eller förklaring. Dessutom dåligt packad (över 10 cm skakutrymme i ytterkartongen), smutsig och med skador som inte fanns när jag skickade den.

    Nu får Allmänna reklamationsnämnden (ARN) avgöra ärendet.

    Komplett.se skriver på sin hemsida att de följer ARNs rekommendationer, men jag har svårt att tro att jag kommer få några pengar tillbaka oavsett vad ARN säger, eftersom inget de sagt hittills har varit sant.

    Enligt komplett.se:
    "...Det är väldigt enkelt att utnyttja öppet köp: Skicka produkten i retur och du får pengarna tillbaka..."

    Verkligheten ser mycket annorlunda ut.