Prisjakt
Nordiska Rum
  • Designmöbler online
  • Fri frakt och fri retur
  • Online Support 24/7
1.3Dålig
11 omdömen
Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
S
S Kremic
1 omdöme
Usel2 dagar sedan

Hej, köpte en matgrupp,(20k+) ett bord och 6 stolar. Vid första anblick hittade vi grova fel på 2 av stolarna (gick sönder men limmades ihop och levererades som nya) och dessa fick vi ersatta efter ett par dagar. Någon dag senare uptäckte vi att bordskivan har sprickor och började då leta efter fler fel vilket vi så klart hittade, i mängder. Allt från missfärgningar (sprickor, ja, dåligt hela vägen igenom. Vi bestämde oss för att returnera allt, öppetköp enl. alla konstens regler enligt nordiskarum siten. Kontaktade supporten första gången i Januari och man vägrar ta tillbaka de felaktiga produkterna. Man gömer sig hela tiden bakom värdeminskning(1-100%) avsaknad av emballage (emballaget erbjöd jag mig att ersätta, även köra de felaktiga produkter till deras lager) montering och demontering av produkt (6 skruvar för att få plats bordsskivan ihop med "fötterna"). Ärendet pågår fortfarande !

Gästanvändare
DåligRedigerades 5 månader sedan

Läste recensionerna innan så har som tur är inte handlat av dem, men var sugen på ett sideboard där jag följt priset under det senaste året. Nu nära black Friday stod ett erbjudande plötsligt på varans sida ”singles day 31%” - men priset är helt oförändrat 🤯 kontaktade företaget som inte säger något vettigt alls - anmälde till Konsumentverket 😤

Gästanvändare
DåligRedigerades 6 månader sedan

Vi köpte en säng i samband med att vi bytte bostad. Sängen kom till fraktbolaget och i stället för att de levererade den till gamla bostaden så hämtade vi den själva och körde den direkt till nya bostaden. Sängen var hel och skön så vi är nöjda med den. Allt väl så långt. NU ca 5 månader senare kommer ett mejl från Nordiska Rum med en faktura på 2.800 kr för fraktbolagets lagerkostnad!? Det påstods att de levererade sängen till oss den 12 juni och alltså stått hos dem i 1 månad. Då hade vi redan sovit i den ca 3 veckor! Bestred naturligtvis fakturan och förklarade hur det gått till. Har inte hört något från dem sedan dess. Är det ett misstag eller ett försök till bluff? Känns inte seriöst. Synd då vi i övrigt är nöjda med varan. Vågar inte handla där igen.

Gästanvändare
UselRedigerades 6 månader sedan

Min absolut värsta köpupplevelse. Som många redan vittnat om är kundservicen helt fruktansvärd. Otrevliga och snäsiga, så länge du är en av dom 2%en som får en fungerande vara och i tid är det nog inga problem, men så fort du behöver beblanda dig med kundtjänsten kommer du bittert ångra ditt köp. Skulle inte ens handla från dem igen om jag så fick betalt.

Gästanvändare
UselRedigerades 6 månader sedan

Kommer aldrig mer handla från Nordiska rum.På hemsidan skryter som med öppet köp 365 dagar och tryggt köp. I mitt fall skickar dom en hylla som har borrade skruvhål som ser förskräckligt ut. Jag tvingas betala 158 kr för retur och expeditionsavgift... Dessutom är dom dryga,jobbiga och har en överlägsen attityd ... Dom har alltså öppet köp om DU betalar returen....plus expeditionsavgift... Trots att varan är felborrad/ful (3 hål per hylla). Dom säger "ful" inte är anledning för reklamation Att det bara är min uppfattning och tycke och smak... "Tack för din återkoppling. Din retur är nu hanterad enligt normal rutin för öppet köp. Du kan läsa på om dina rättigheter (och skyldigheter) på hallakonsument.se. Du är välkommen att kontakta ARN om du känner att beslutet är felaktigt. Önskar er en fortsatt fin eftermiddag! " " Hej, Okej, Jag kan bara beklaga detta. Det är väldigt vanligt att man inte får tillbaka exp.avgift och att en returavgift tillkommer. Det finns gott om webshoppar som har en liten avgift det finns också dom som inte har det. Mvh Gordon Nordiska rum. " Så aldrig mer Nordisk rum. Köp inte där.Om det gott bra har du bara haft tur.

Gästanvändare
UselRedigerades 9 månader sedan

Varning för detta bluffbolag. Skickade trasiga varor till oss som de kräver nästan 800kr i frakt och expeditionsavgift för när vi inte ville behålla sakerna. De hävdar dessutom att DHL har haft sönder paketet trots att de dokumenterat att varorna var skadade när de tog emot dem och ska ha bytt tejp enligt Anton på kundtjänst. Upplever nordiska rum som ett blufföretag.

Gästanvändare
UselRedigerades 10 månader sedan

Helt värdelös butik som säljer trasigia möbler. Som dom bara skickar vidare till nästa kund. HANDLA INTE HÄR!

Gästanvändare
UselRedigerades 10 månader sedan

Köpte en möbel för flera tusen som kom fram och 70% av delarna va repiga. Fick nya delar som även dessa va repiga. Efter två månader (!) så fick vi åter igen nya delar, enligt kundtjänst så kunde vi ha delarna hemma att använda i framtiden om vi behövde då jag påtalade att möbeln inte överlevde ytterligare isärtagning och vi hade behövt sätta ihop den då allt tagit sån tid och vi inte har utrymme för lösa delar i lägenheten.. riktigt dålig service och snäsiga svar av Anton på kundtjänst och värdelös ”lösning”. Klåparföretag.

Gästanvändare
UselRedigerades 10 månader sedan

Oseriöst företag, har köpt en pergola från Hillerstorp som visat sig vara ett plagiat. Har väntat på svar i flera veckor från företaget som inte svarar på mejl.

J
Johhag87
3 omdömen
UselRedigerades ett år sedan

Beställde ett par trädgårdsstolar vilket enligt hemsidan fanns i lager för leverans inom 1-2 veckor. Fick mail efter två dagar att produkten utgått ur leverantörens sortiment och köpet makulerat. Så hemsidan verkar inte stämma med lagersaldo eller vilka produkter som går att få tag på fortfarande.

Om butiken

Nordiska Rum

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

SveaWebPayVisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Förskottsbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

www.nordiskarum.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Nordiska möbler i Broby AB

Organisationsnr: 559199-1103

Information hos allabolag.se