Prisjakt
Electrolux
  • Hemleverans av vitvaror ingår
  • 30 dagars öppet köp
1.5Dålig
6 omdömen
Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
M
Martin
1 omdöme
Usel4 dagar sedan

Köpte en torktumtumlare där låset till luckan gick sönder inom ett år. Electrolux hävdar handhavandefel, hur nu det kan vara handhavandefel att öppna och stänga luckan, och kräver betalning för garantiärendet. Detta visar sig vara en taktik från Electrolux för att dra sina kunder på mer pengar. Köp inte Electrolux med deras dåliga produkter och sina "garantier" som enbart går ut på att flå intent ont anande konsmenter.

K
Kurt
250 omdömen
Usel18 dagar sedan

Slarvar bort paket och är allmänt ohjälpsamma. Undvik om möjligt.

E
Usel2 månader sedan

Beställde kyl&fryspaket till ett bra rabatterat pris på ca 19000 istället för 27000. När varorna fortfarande inte kommit började en och en halv månads kontakt med Electrolux där vi fick minst 3 olika förklaringar om var våra varor tagit vägen. Ena stunden var det Brings fel och vi var tvungna att ringa dem, andra stunden var det logistikavdelningen som skulle ge svar som dröjde många dagar varje gång och inte ledde någonstans. Slutade med att vi fått reda på att de skickat våra varor till fel person, som sen skickat tillbaka dem, och sen har de bara gått upp i rök utan att Electrolux tyckte att de behövde lösa detta åt oss. Så när jag ringt och ringt och ringt och till sist fått fram detta svar så erbjöds vi lösningen att vi kunde få ersättningsprodukter till "samma pris" som vi gett för orginalprodukterna, vilket är dyrare än vad vi hade gett för dessa produkter (med fel mått då kylskåpsmåttet inte finns längre) om vi köpt dem med andra rabatter (refunder.se). Jag kräver inte guld och gröna skogar, men här tycker jag att de kunde försökt skapa lite goodwill genom att ge en resonlig rabatt med tanke på att de suttit på våra pengar och tvingat mig personligen att dra i ärendet i nästan 2 månader. Vad ska man säga? Det är under all kritik hur vårt ärende blivit hanterat men då vi bara är ett enkelt litet hushåll kommer inte det direkt påverka hur företaget hanterar en situation som denna i framtiden. Vill bara slänga in beröm till kundtjänsten i firstline som verkligen försökte hjälpa till och sen då en rejäl känga till Logistikavdelningen/ansvariga som inte brydde sig alls.

Gästanvändare
Usel7 månader sedan

Här kommer en varning till mina medkonsumenter. Om ni funderar på köp – gör det inte – särskilt inte från electrolux webbhandel. Jag är en vanlig person som aldrig har haft ett liknande problem och fått skriva en sån här recension. Produkten jag köpte fungerar inte alls enligt beskrivningen. Trots att jag reklamerade köpet inom en vecka, direkt efter jag testade produkten, vill electrolux inte ta tillbaka den. Den har stått i sin original kartong med allt emballage och tillbehör intakt i över två månader medan jag har väntat, ringt, och ansträngt mig för att få lämna tillbaka den. Nu har electrolux reklamtionsavdelning återkommit med ett avslag. De menar att produkten är använd när jag satte på den. För att reklamationen ska fungera behöver de skicka ut en tekniker som kostar 2000:-. Detta är alltså pengar jag riskerar att betala om de inte finner något fel. Jag sitter i en rävsax. Min senaste interaktion med deras kundtjänst var en kille som sa åt mig att "lugna ner mig", hänvisade mig till ARN och slängde luren i örat på mig (jag kommer kontakta hans chef separat och be dom lyssna av det samtalet för det där var rent ut sagt kränkande behandling). Visst är det sjukt att ett företag presenterar det som nästa steg i interaktionen med dom, då är någonting riktigt galet. Jag handlar ofta över nätet, men jag trodde aldrig att jag skulle få den här upplevelsen av ett varumärke jag trodde stod för kvalité och service. Ni kan läsa på reco.se och andra recensionssidor där fler har varit med om samma sak, jag önskar bara att jag hade vetat detta innan jag förlorade mina pengar här. Ps. Jag har nu i efterhand kollat igenom alla de positiva recensioner om produkten på electrolux hemsida som jag trodde var sanna. Jag har insett att de kommer från en kampanj med ett företag som ger bort produkter till ett kraftigt rabatteratpris mot att folket lämnar en recension. Hittar ni en produkt där med goda omdömen ska ni tänka på att det är förmodligen från ett sådant samarbete.

Gästanvändare
UselRedigerades 8 månader sedan

Köpte en kyl och frys via nätet. 2 år senare blir det inte kallt och varning ⚠ blinkar på den digitala displayen. Drar ur sladden då kompressorn är stekhet. Ärende skapas och tekniker anländer efter 2 VECKOR (utan kyl och frys i hemmet). Han konstaterar att det är ett fabrikationsfel och skickar ärendet vidare till en administration som godkänner ärendet 3 dagar senare. De skickar vidare till verkstan som 3 dagar senare godkänner ärendet och jag får bekräftat att nu behöver inte fler godkänna något, nu ska det bara planeras och det kn ta upp till 4 dagar till. Jag ifrågasätter självklart varför det ska ta 4 dagar att planera, de vet vilken kyl de ska skicka, de vet att den ska skickas och vart. Det är väl bara skicka. Men han försäkrar att detta är verkstans beslut som måste fattas och dem kan bara de kontakta. Teknikern har dag 1 konstaterat att kylen har ett fabrikationsfel. Jag hade kunnat ha kyl och frys max 3 dagar därefter. I bästa fall har jag ett normalt liv efter 21-22 dagar. Testa själv dra ur kontakten på kyl och frys i 3 veckor och se hur kul det är. Har ni sålt en fabrikationstrasig vara, speciellt en så alldagligt viktig som kyl och frys, se då för #$@& till att åtgärda ERT misstag ASAP och inte efter en månad! Skärpning!

b
brottochstraff
48 omdömen
OK10 månader sedan

Rörig hemsida. Svårt att hitta vilka delar som passar min produkt. Fyllde i min produkts serienummer som filter, ändå visade den fel reservdelar. Många produkter har produktnamn som ingen människa kan förstå som inte jobbar där, väldigt oklart vad som skiljer olika produkter åt. Retursedeln måste fyllas i med penna och papper. Man får en PDF formulär som inte går att fylla i digitalt. Hallå? Det är 2023 nu...kom in i matchen.

Gästanvändare
UselRedigerades ett år sedan

Sådär produkter. Inte helt genomtänkt design av vred på spis/ugn, och när jag påtalar det möts jag av total tystnad. Vid reklamation hävdar de att delen (tätningslist ugnslucka) jag vill reklamera efter 6 månader är en förslitningsartikel! Orimligt resonemang där de säger att om listen får lite olja på sig kan den brännas av... hur många använder en ugn utan att någon gång få lite fett på tätningslisten? Enligt deras resonemang skulle det ju inte ens räcka med att jag rengjorde ugnen efter varje gång den använts, utan jag skulle behöva rengöra den UNDER användning! Om jag skulle behöva köpa en ny tätningslist varje halvår under ugnens förmodade livslängd skulle kostnaden för tätningslister vara lika stor som vad jag betalade för själva ugnen! Ett riktigt bottennapp i kundbemötande. Och bedrövligt materialval i en viktig komponent. :-(

V
Vetri
1 omdöme
Utmärktett år sedan

+ Fast delivery in plot + free return of old items

F
Fromage
89 omdömen
Utmärkt2 år sedan

snabb leverans vid beställning i deras webshop och snabb support på Facebook. utöver det tycker jag deras produkter överlag fungerar bra.

Gästanvändare
Usel6 år sedan

100 Dagar är inget annat än en förskönad lögn för att du kan känna dig trygg som konsument. Electrolux har ännu inte löst mitt ärende som är anmält i början av Juli 2018 och i skrivande stund är det mitten av September.

Om butiken

Electrolux

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

KlarnaPayPalAmerican ExpressVisaMasterCard
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Kortbetalning
  • Avbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Förskottsbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

Erbjuder installationsassistans på plats. Se butikens hemsida för info och eventuella regionala begränsningar.

www.electrolux.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Electrolux HemProdukter Aktiebolag

Organisationsnr: 556010-6626

Information hos allabolag.se