Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Impossible...
is Nothing
Adidas

http://www.adidas.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Adidas har fått betyget (2.75)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Jag undrar om de som jobbar på Adidas kundtjänst är robotar. De verkar ha mallar som de går efter och är då verkligheten inte övernstämmade deras givna instruktioner så haverera allt. Jag tror jag varit i kontakt med Adidas kundtjänst 20 gånger i augusti och de håller aldrig vad de säger och lurar mig vid 3 tillfällen att varora finns hos olika ombud fast jag inte blivit aviserad och naturligtvis fanns inte grejorna där. De säger att det inte finns någon chef som kan gå in och hjälpa till och rätta till. De har berattat för mig att den svensktalande kundtjänsten sitter i Polen och det verkar som deras ekonomiavdelning och kundtjänst inte kan kommunicera. Kanske bara ekonomipersonalen kan polska???
    Så här ser mitt ärende/ärenden ut i stora drag.
    Jag beställer ett par NMD skor till sonen 4/8. Jag får ett sms om att det är för lite frakt betald från transportören 8/8 och uppmans betala in mer pengar. Jag ringer till Adidas kundtjänst och undrar vad detta är och får förklaringen att det är ett fejk sms och att mina varor finns hos mitt ombud för avhämtning. Eftersom jag inte blivit aviserad så är jag frågande till detta men övertals att köra dit efter jobbet (jag får sändnigsnr av Adidas). Efter 40 min väntan i kö en fredagseftermiddag hos ombudet blir jag upplyst om att de inte har min paket och de kan inte ens se sändningen i sitt systm.
    Ringer direkt tillbaka till Adidas där jag först pratar med två nya personer där den ena säger att det inte är konstigt att jag inte får min leverans för jag skrivit fel adress (helt taget ur luften för det är inte sant), Nästa person säger att det är Adidas som haft ett tekniskt problem som gjort att de råkat skriva fel adress. Till slut får jag prata med samma kille som tdigare "lurat" mig att försöka hämat ut min leveans och han ber om ursäkt och säger att det är helt och hålet Adidas som gjort bort sig och att tyvärr får vi se min leverans som stulen.
    Han säger att jag ska lägga om bokningen till en ny leverans och att jag ska kryssa för expressfrakt på 159kr som jag ska få återbetalt. Jag är tveksam för jag tycker att det blir mycket pengar att betala ytterligare ca 1100 kr men det avfärdar han med att dessa pengar kommer han att ordna så de blir återbetalda på måndagen (12/8). Jag gör följer kundtjänstmedarbetearens råd och ligger alltså ute med pengar för 2 par identiska skor.
    På tisdagen 13/8 hämtar jag ut ersättningsleveransen. Jag har då kontakt med Adidas kundtjänst för att kolla så att min återbetalning är på gång och pratar med två nya kundtjänstmedarbeteare som säger till mig att jag inte kan få någon återbetalning på första leveransen förrän de får tillbaka returen. VA! Den är ju försvunnen! Den kommer kanske aldrig tillbaka! Men de verkar inte fatta varför jag blir uppröd. Till slut får jag prata med killen som sa till mig att lägga en ny order. Han ber om ursäkt och menar att det är klart att jag ska få mina pengar men jag förstår att än så länge har inte min återbetalning påbörjats. Han lovar att det ska ha högsa prioritet och jag ska ha pengarna senast 19/8.
    16/8 får jag ett sms från mitt ombud om att jag har en leveans från Adidas (vilket jag förstår att det är det bortkomna paketet som hittat fram till mitt ombud efter nästan 2 veckor) Jag ringer Adidas för att upplysta dem om att de kan beordra retur på den om de vill för jag tänker inte hämta ut det. (Min son har ju redan fått likadana skor i ersättningsleveransen). De verkar inte vara speciellt intresserade av detta. Samtidigt så undrar jag om de kan se att mina pengar är på gång. De är helt oförstående för och jag blir åter igen upplyst om att de inte betalar ut något förrän de får in returen. Denna dag arbetar inte den killen jag har haft kontakt med tidigare men de lovar att han ska kontakta mig 19/8 vilket han inte göra, Jag får inte heller några pengar återbetalda.
    Jag kontaktar honom 20/8 och får då upptäcker han att han förväxlat mina ordernr när han skickat till sin ekonomiavdelning om återbetalning. De får ordernr på min ersättningsleverans och ett sätt kan jag förstå att de inte vill återbetala något utan att få in en retur på något som jag hämtat ut men att jag ska ringa så här många gånger och prata med så många människor som inte upptäcker felet och idag är det 27/8 och när jag pratade med Adidas idag så har de fortfarande inte påbörjat min utbetalning och de väntar på returen innan jag kan få mina pengar.
    Varför är det ingen som beordrar hem returen när de vetat ett bra tag att jag inte tänker hämta ut den leveansen???
    Vaför tycker de fortfarande att jag har ansvar för returen när jat aldrig har hämtat ut den och dessutom beställt ny på deras inrådan efter att de sagt att första leveranen blivit stulen.
    Jag är helt förstummad av deras resonemang.
    Vad hade hänt om inte kartongenn kommit till rätta? Hade jag aldig i så fall fått min återbetalning?
  • Dålig
    2 mån sedan
    Väldigt dålig leverans och kundtjänst! Första gången jag beställde från Adidas hemsida fick jag fel färg på skorna så fick returnera och köpa nya. Andra gången blev det fel på något i kolli-numret så jag kunde inte hämta ut det på posten. Fortfarande inte åtgärdat trots tre samtal till kundtjänst som lovar fixa problemet men aldrig gör det. Förmodligen kommer paketet skickas tillbaka eftersom jag inte kunnat hämta det. Jag är otroligt missnöjd och kommer inte handla mer på den hemsidan och råder alla att göra detsamma.
  • Dålig
    3 mån sedan
    Beställde två par skor i olika storlekar men fick tyvärr skicka tillbaka för ingen av de passade. Lämnade in båda vid samma tillfälle till samma postombud men fick brev från klarna att jag inte betalat det ena paret. Ringde adidas som berättade att båda skorna var tillbaka på deras lager i Lubeck men de kunde fortfarande inte meddela Klarna att fakturan ska makuleras då de ville utreda något. Förstår ingenting och här sitter man och väntar utan svar trots att det var över en månad sen jag skickade tillbaka skorna. Säkert ingen fel på produkterna men jag avråder starkt att handla från adidas hemsida!
  • 2018-10-18 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Perfekt
    1 år sedan
    Beställt cirka 5 gången.
    Aldrig varit något problem, även returer har funkat smidigt.
    Leveransen brukar ta på 2-3 dagar. Skickas från Tyskland.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Håller med föregående skribenter, leveransen var blixtsnabb och leveransalternativen var bra. Inget att klaga på och bra returvillkor. Precis som det ska vara.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    De har verkligen förbättrat leveransen, natt och dag jämfört med några månader sen. Du kan välja exakt vilket postombud den ska landa på och det tog dryga 1.5 dagar att komma fram från Lubeck
  • Utmärkt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Har den senaste tiden beställt tre par skor. Leveransen har gått iväg från tyskland redan samma dag. Ca tre dagar senare har paketet varit framme. Jag är nöjd med allt som tidigare recensenter klagar på. Inga problem med hemsidan, leveranser eller kvalité. Dessutom får man som student 15% rabatt, inte så pjåkigt!
    Det enda jag inte vet något om är hur de hanterar returer eller sin kundtjänst då jag inte behövt använda mig av detta.
    Levererar hem till dörren, 100 dagars fria returer.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Det värsta jag varit med om. Jättekrånglig hemsida som är svår att hitta kontakt till de. En vecka tar det innan man får svar. Ca 10 dagar tar det för de att skicka paket. Första och sista gången jag beställer hos dem. Undvik att bestäla här !
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Dålig orderbehandling och leverans! Undvik om du inte vill vänta länge på din order.
    Första och sista gången för mig. Bye bye Adidas!
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Fruktansvärt dålig kvalitet på sina skor nuförtiden. Senaste två åren har jag köpt ett par skateskor och två par golfskor som inom ett halvår blivit helt uppslitna i hälen. Eftersom jag fortfarande använder ett par 7 år gamla adidas på gymmet så är det uppenbart att Adidas börjat snåla in på kvaliteten. Samma uppfattning får man när man läser på forum om deras produkter...