Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Impossible...
is Nothing
Adidas

http://www.adidas.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Adidas SE har fått betyget (4.67)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    3 dagar sedan
    Uppdaterat: 3 dagar sedan
    I samband med att jag beställde skor från dem så registrerades helt fel postnummer, trots att jag betalade med PayPal där all information kring min adress är helt korrekt.
    Kontaktade kundtjänsten och där bad de bara om ursäkt istället för göra något åt problemet...

    Försökte få ut åt något vettigt med personen jag prata med, men återigen personen fortsätte be om ursäkt vilket inte gör något i detta fall...

    De informera om att dom skulle återkoppla över mejlen, uppdaterar ifall dom hör av sig...
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    I have been shopping with Adidas.se for many years. No issue at all. Personally, I never seen any difference between it and other Swedish local sports stores, e.g. Stadium
  • Dålig
    3 mån sedan
    Kvar i stenåldern när det gäller leveranshastighet och leveransinformation. Dalande kvalitet på det mesta är min känsla. Bra på reklamationer dock om man beställer med uthämtning i butik.
  • Mycket bra
    3 mån sedan
    Bra leverans och returer. Riktigt nöjd.
  • Dålig
    4 mån sedan
    Extremt dålig kunskap inom kundbemötande!
    Jag skulle göra en beställning på ett par skor med en rabattkod. Det visade sig att koden inte gick in så jag chattade med en av era medarbetare som testade men det funkade inte. Hon sa att jag skulle lägga beställningen och sedan kontakta kundservice så lägger man in rabatten i efterhand när jag fått skorna. Sagt och gjort hämtade jag ut skorna och ringde för att få min rabatt. Trotts en konversation med er medarbetare innan beställningen gjordes sa kundservice nu att rabatten inte gick att göra. Nu behöver jag returnera skorna. Tack Adidas, det var sista gången jag litade på er!
  • Dålig
    4 mån sedan
    Beställde ett par skor från dom. Dessa skor kom fram till post ombud okej, men de står fel mottagare på packetet så jag kan inte hämta ut det. De på ombudet sa att adidas kan ändra mottagre och jag bör ringa dom. När jag kontaktade dom visste dom inte vad de kunnde göra och avbröt köpet. Kan inte rekommendera dom som säljare.
  • Dålig
    4 mån sedan
    Beställde ett par skor, som skulle ta några dagar extra att få. Jag fick Mail om att varan var försenad några dagar till och att den skulle komma ett nytt datum. Skorna kom aldrig den dagen och jag fick vänta en vecka till. Det tog 2 veckor längre att få mina saker än vad som stod. Man kan inte lita på adidas leveranstider.
  • Dålig
    5 mån sedan
    Värdelöst. beställt 2 par skor och båda blev avbeställda en vecka efter lagd order, pga okänd orsak.
  • Perfekt
    5 mån sedan
    Riktigt bra pris samt produkt. Leveransen kom inom utsatt tid.
  • Dålig
    7 mån sedan
    Hade en rabattkod på 25% på reapriset och använde det på ett par Ultraboost skor - en vecka senare så har min order annullerats, reapriset på skorna har gått upp (alltså ingen lagerfråga).
  • Dålig
    7 mån sedan
    VARNING:
    Om produkter fattas så kommer du inte bli kompenserad. Kontaktade adidas(Som bara har telefon?) Och blev ombedd att skriva ett formulär och skicka till ett mejl. Fick aldrig svar tillbaka.
    Kommer definitivt aldrig handla från adidas igen.
  • Dålig
    8 mån sedan
    Helt oväntat dåligt. Beställde två par skor som Adidas anlitade Postnord (vem gör det nu för tiden?) att leverera. På paketet skrev Adidas adress av service point och Postnord skickar TILLBAKA FÖRSÄNDELSE bara några timmar efter att de upptäckt att ingen bor på service point! Obefintlig kuntjänst på Adidas och i vanlig ordning ännu värre på Postnord. Man vet inte inte vem som är värre. Och att man väljer Postnord som leverantör förre andra riktiga leveransbolag!?
  • Utmärkt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 11 mån sedan
    Höjer betyget igen då Adidas bjöd på hemleverans samt 30% rabatt som kompensation för förseningen. Det kallas kundvård!

    Sänker mitt betyg något pga. senaste beställningen. Beställningen gjorde den 2 dec men har idag den 11 dec inte skickats än. Vid kontakt med kundservice menar de att detta är en helt normal företeelse i samband med de stora readagarna. Har beställt från andra butiker under BF och de har klarat sina leveranstider väl. Det är snarare så att Adidas inte anpassar bemanningen efter mängden order som kommer in.

    Förstår inte de dåliga recensionerna/erfarenheter som vissa verkar ha haft med Adidas. Har beställt ett flertal gånger från dem, varorna har alltid levererats inom utsatt tid. Returerna har behandlats rekordsnabbt jämfört med många andra aktörer, trots att returerna behandlas i utlandet. Snabb återbetalning också. Exemplarisk varje gång.
  • Perfekt
    11 mån sedan
    Uppdaterat: 11 mån sedan
    Förstår inte de dåliga omdömena. Blev lite rädd när jag skulle beställa nu på black friday rean efter att ha läst omdömena här.
    Jag la iafl 3 ordrar med diverse skor och kläder. Paketen kom ungefär efter fem dagar.
    Jag behövde byta skostorlek på två av ordrarna, och det var hur smidigt som helst.
    Via min gamla ordrar valde jag att jag ville byta storlek och vilken storlek jag ville ha istället. Sen fick jag retursedlar att skriva ut med vilka jag kostnadsfritt returnera skorna till Adidas.
    Så fort jag lämnat in skorna hos postombud så skickade adidas de nya storlekarna till mig (Fick tracking nr).
    Jag hade 2 nya par skor med rätt storlek i min hand ca 3 dagar efter att jag lämnat in de som var för små.
    Full poäng ger jag dem pga ovanstående hantering.
  • 2019-12-04 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Jag undrar om de som jobbar på Adidas kundtjänst är robotar. De verkar ha mallar som de går efter och är då verkligheten inte övernstämmade deras givna instruktioner så haverera allt. Jag tror jag varit i kontakt med Adidas kundtjänst 20 gånger i augusti och de håller aldrig vad de säger och lurar mig vid 3 tillfällen att varora finns hos olika ombud fast jag inte blivit aviserad och naturligtvis fanns inte grejorna där. De säger att det inte finns någon chef som kan gå in och hjälpa till och rätta till. De har berattat för mig att den svensktalande kundtjänsten sitter i Polen och det verkar som deras ekonomiavdelning och kundtjänst inte kan kommunicera. Kanske bara ekonomipersonalen kan polska???
    Så här ser mitt ärende/ärenden ut i stora drag.
    Jag beställer ett par NMD skor till sonen 4/8. Jag får ett sms om att det är för lite frakt betald från transportören 8/8 och uppmans betala in mer pengar. Jag ringer till Adidas kundtjänst och undrar vad detta är och får förklaringen att det är ett fejk sms och att mina varor finns hos mitt ombud för avhämtning. Eftersom jag inte blivit aviserad så är jag frågande till detta men övertals att köra dit efter jobbet (jag får sändnigsnr av Adidas). Efter 40 min väntan i kö en fredagseftermiddag hos ombudet blir jag upplyst om att de inte har min paket och de kan inte ens se sändningen i sitt systm.
    Ringer direkt tillbaka till Adidas där jag först pratar med två nya personer där den ena säger att det inte är konstigt att jag inte får min leverans för jag skrivit fel adress (helt taget ur luften för det är inte sant), Nästa person säger att det är Adidas som haft ett tekniskt problem som gjort att de råkat skriva fel adress. Till slut får jag prata med samma kille som tdigare "lurat" mig att försöka hämat ut min leveans och han ber om ursäkt och säger att det är helt och hålet Adidas som gjort bort sig och att tyvärr får vi se min leverans som stulen.
    Han säger att jag ska lägga om bokningen till en ny leverans och att jag ska kryssa för expressfrakt på 159kr som jag ska få återbetalt. Jag är tveksam för jag tycker att det blir mycket pengar att betala ytterligare ca 1100 kr men det avfärdar han med att dessa pengar kommer han att ordna så de blir återbetalda på måndagen (12/8). Jag gör följer kundtjänstmedarbetearens råd och ligger alltså ute med pengar för 2 par identiska skor.
    På tisdagen 13/8 hämtar jag ut ersättningsleveransen. Jag har då kontakt med Adidas kundtjänst för att kolla så att min återbetalning är på gång och pratar med två nya kundtjänstmedarbeteare som säger till mig att jag inte kan få någon återbetalning på första leveransen förrän de får tillbaka returen. VA! Den är ju försvunnen! Den kommer kanske aldrig tillbaka! Men de verkar inte fatta varför jag blir uppröd. Till slut får jag prata med killen som sa till mig att lägga en ny order. Han ber om ursäkt och menar att det är klart att jag ska få mina pengar men jag förstår att än så länge har inte min återbetalning påbörjats. Han lovar att det ska ha högsa prioritet och jag ska ha pengarna senast 19/8.
    16/8 får jag ett sms från mitt ombud om att jag har en leveans från Adidas (vilket jag förstår att det är det bortkomna paketet som hittat fram till mitt ombud efter nästan 2 veckor) Jag ringer Adidas för att upplysta dem om att de kan beordra retur på den om de vill för jag tänker inte hämta ut det. (Min son har ju redan fått likadana skor i ersättningsleveransen). De verkar inte vara speciellt intresserade av detta. Samtidigt så undrar jag om de kan se att mina pengar är på gång. De är helt oförstående för och jag blir åter igen upplyst om att de inte betalar ut något förrän de får in returen. Denna dag arbetar inte den killen jag har haft kontakt med tidigare men de lovar att han ska kontakta mig 19/8 vilket han inte göra, Jag får inte heller några pengar återbetalda.
    Jag kontaktar honom 20/8 och får då upptäcker han att han förväxlat mina ordernr när han skickat till sin ekonomiavdelning om återbetalning. De får ordernr på min ersättningsleverans och ett sätt kan jag förstå att de inte vill återbetala något utan att få in en retur på något som jag hämtat ut men att jag ska ringa så här många gånger och prata med så många människor som inte upptäcker felet och idag är det 27/8 och när jag pratade med Adidas idag så har de fortfarande inte påbörjat min utbetalning och de väntar på returen innan jag kan få mina pengar.
    Varför är det ingen som beordrar hem returen när de vetat ett bra tag att jag inte tänker hämta ut den leveansen???
    Vaför tycker de fortfarande att jag har ansvar för returen när jat aldrig har hämtat ut den och dessutom beställt ny på deras inrådan efter att de sagt att första leveranen blivit stulen.
    Jag är helt förstummad av deras resonemang.
    Vad hade hänt om inte kartongenn kommit till rätta? Hade jag aldig i så fall fått min återbetalning?
  • Dålig
    1 år sedan
    Väldigt dålig leverans och kundtjänst! Första gången jag beställde från Adidas hemsida fick jag fel färg på skorna så fick returnera och köpa nya. Andra gången blev det fel på något i kolli-numret så jag kunde inte hämta ut det på posten. Fortfarande inte åtgärdat trots tre samtal till kundtjänst som lovar fixa problemet men aldrig gör det. Förmodligen kommer paketet skickas tillbaka eftersom jag inte kunnat hämta det. Jag är otroligt missnöjd och kommer inte handla mer på den hemsidan och råder alla att göra detsamma.
  • Dålig
    1 år sedan
    Beställde två par skor i olika storlekar men fick tyvärr skicka tillbaka för ingen av de passade. Lämnade in båda vid samma tillfälle till samma postombud men fick brev från klarna att jag inte betalat det ena paret. Ringde adidas som berättade att båda skorna var tillbaka på deras lager i Lubeck men de kunde fortfarande inte meddela Klarna att fakturan ska makuleras då de ville utreda något. Förstår ingenting och här sitter man och väntar utan svar trots att det var över en månad sen jag skickade tillbaka skorna. Säkert ingen fel på produkterna men jag avråder starkt att handla från adidas hemsida!
  • Perfekt
    2 år sedan
    Beställt cirka 5 gången.
    Aldrig varit något problem, även returer har funkat smidigt.
    Leveransen brukar ta på 2-3 dagar. Skickas från Tyskland.
  • Perfekt
    2 år sedan
    Håller med föregående skribenter, leveransen var blixtsnabb och leveransalternativen var bra. Inget att klaga på och bra returvillkor. Precis som det ska vara.
  • Utmärkt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Har den senaste tiden beställt tre par skor. Leveransen har gått iväg från tyskland redan samma dag. Ca tre dagar senare har paketet varit framme. Jag är nöjd med allt som tidigare recensenter klagar på. Inga problem med hemsidan, leveranser eller kvalité. Dessutom får man som student 15% rabatt, inte så pjåkigt!
    Det enda jag inte vet något om är hur de hanterar returer eller sin kundtjänst då jag inte behövt använda mig av detta.
    Levererar hem till dörren, 100 dagars fria returer.
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Det värsta jag varit med om. Jättekrånglig hemsida som är svår att hitta kontakt till de. En vecka tar det innan man får svar. Ca 10 dagar tar det för de att skicka paket. Första och sista gången jag beställer hos dem. Undvik att bestäla här !
  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Dålig orderbehandling och leverans! Undvik om du inte vill vänta länge på din order.
    Första och sista gången för mig. Bye bye Adidas!
  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Fruktansvärt dålig kvalitet på sina skor nuförtiden. Senaste två åren har jag köpt ett par skateskor och två par golfskor som inom ett halvår blivit helt uppslitna i hälen. Eftersom jag fortfarande använder ett par 7 år gamla adidas på gymmet så är det uppenbart att Adidas börjat snåla in på kvaliteten. Samma uppfattning får man när man läser på forum om deras produkter...