Prisjakt
Annons
BabyWorld
  • Fri Frakt över 499:-
  • Leverans inom 0-3 arbetsdagar
  • Professionell kundservice
Vinnare 2021 - Barn & familj
3.9Bra
26 omdömen
Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

Recension av Baby World Jag nyligen gjorde ett köp hos Baby World för 915 kr, men min upplevelse var tyvärr allt annat än tillfredsställande, särskilt när det kommer till deras kundservice. Strax efter min beställning kontaktade jag kundtjänst för att försäkra mig om att jag skulle få ett försändelse-ID eftersom jag ofta inte får alla SMS-meddelanden. Trots mina omedelbara förfrågningar och upprepade påminnelser, fick jag inget konkret svar. Kundtjänstens svar var ett automatiserat meddelande som informerade mig om att min order skulle levereras senare samma dag och att jag kunde följa leveransen via Postnords spårningstjänst. Då jag inte fick några aviseringar och inte hittade någon information i PostNords app, kontaktade jag återigen Baby World. Till min frustration fick jag exakt samma automatiserade svar, inte bara en utan tre gånger. Detta skapade en känsla av att bli ignorerad och inte tagen på allvar. Till slut fick jag kontakt med en verklig person från kundtjänst, som meddelade mig att mitt paket hade skickats tillbaka och att de skulle behålla både produkten och mina pengar, men de var villiga att stryka en "straffavgift" på 259 kr för utebliven hämtning av varan. De bad mig även att sluta kontakta kundservice då jag belastade dem, vilket är oacceptabelt. Jag har bevis på denna kommunikation och är djupt besviken på hur Baby World hanterat situationen. Jag råder andra att tänka sig för innan de handlar från denna butik. Min erfarenhet visar på bristande respekt och omsorg om kunden, och jag kommer definitivt inte att handla där igen.

BabyWorld svarar:2024-04-12
Hej, Vi förstår att det är en frustrerande situation, vi beklagar detta. När vi granskat ditt ärende, kan vi se följande. Vi har inte bett dig att inte maila oss, vi har informerat dig om att när man skickar flertalet mail i rad så åker ens mail ner i turordningen eftersom vi tar alla mail i datumordning, vi har alltså informerat om detta så att du ska få svar snabbare. Jag kan se att du mottagit svar på ditt första mail, samma dag - där en av våra kollegor besvarat dina frågor och även nämnt Postnords portal för att kunna följa din försändelse. Senare när vi svarat dig hade paketet redan hunnit returnerats då det ej hämtats ut hos ombudet, detta är beklagligt och vi förstår att det inte är en rolig situation - men det är som, vi har informerat dig tidigare, kundens ansvar att kunna motta SMS aviseringar om man väljer att hämta sitt paket hos ombud, då vi inte kan garantera att vi hinner ställa ut spårningslänkar. Efterfrågan efter spårningslänk kom för sent för att ställa ut denna. I ditt första mail till oss, efterfrågas ej spårningslänk - och du mottog information om Postnords portal, där du hade kunnat se din försändelse. Även Postnord har via mail skickat ut en egen påminnelse till dig, med spårningslänk, detta gör Postnord automatiskt när paketet legat halva tiden hos ombud. Sedan när returavdelningen mottagit ditt paket, så har en avgift om 250:- dragits. Detta står i våra fullständiga köpvillkor, och är inget unikt för just BabyWorld. Du har sedan blivit återbetalad för din order. Vi har alltså inte tagit pengar, eller en produkt från dig - utan det som hänt är att paketet ej hämtats ut av dig hos ombudet, och då returnerats till oss. Med vänliga hälsningar, BabyWorld
N
Nina
1 omdöme
Utmärkten månad sedan

Superbra service och snabba på att återkoppla! Otroligt snabba på leveranser med! Beställde en bilbarnstol på morgonen och fick den dagen efter!

BabyWorld svarar:2024-03-18
Hej Nina, Tack så mycket för din fina recension, det värmer verkligen och vi uppskattar att du tog dig tiden att skriva. Du är alltid varmt välkommen att kontakta oss igen. Allt gott, BabyWorld
e
emilljungdahl
1 omdöme
Utmärkt2 månader sedan

Otroligt bra support! Reklamerade en produkt efter drygt 2 år, fick välja om jag velade ha full ersättning eller en ny maskin! 5 av 5

BabyWorld svarar:2024-03-01
Hej, Tack så mycket för din fina recension, det värmer verkligen och vi uppskattar att du tog dig tiden att skriva. Du är alltid varmt välkommen att kontakta oss igen. Allt gott, BabyWorld
V
Vedrana
1 omdöme
Utmärkt2 månader sedan

5* kundtjänst - löser allt smidigt och snabbt. Tanja är en stjärna. Vi rekommenderar BabyWorld till alla vänner.

BabyWorld svarar:2024-02-12
Hej Vedrana, Tack så mycket för din fina recension, det värmer verkligen och vi uppskattar att du tog dig tiden att skriva. Vi ska absolut förmedla dina fina order vidare till Tanja. Du är alltid varmt välkommen att kontakta oss igen. Allt gott, BabyWorld
E
Emma
1 omdöme
Utmärkt2 månader sedan

Alltid fantastisk service! Har köpt både barnvagnar och babytillbehör här och när något krånglar så är dom snabba med att hjälpa till. Rekommenderar alltid BabyWorld till vänner och bekanta!

BabyWorld svarar:2024-02-08
Hej, Tack så mycket för din fina recension, det värmer verkligen och vi uppskattar att du tog dig tiden att skriva. Du är alltid varmt välkommen att kontakta oss igen. Allt gott, BabyWorld
J
Jacob
1 omdöme
Utmärkt2 månader sedan

Fick utmärkt hjälp med bilbarnstol. Fick exakt det vi behövde. Bra och snabb service. Stort tack till Babyworld Malmö.

BabyWorld svarar:2024-02-07
Hej, Tack så mycket för din fina recension, det värmer verkligen och vi uppskattar att du tog dig tiden att skriva. Du är alltid varmt välkommen att kontakta oss igen. Allt gott, BabyWorld
K
Kim
1 omdöme
Utmärkt3 månader sedan

Fantastiskt kundservice! Snabbt, tydligt och trevligt! Otroligt nöjd kund!

BabyWorld svarar:2024-01-29
Hej, Tack så mycket för din fina recension, det värmer verkligen och vi uppskattar att du tog dig tiden att skriva. Du är alltid varmt välkommen att kontakta oss igen. Allt gott, BabyWorld
K
Kristina S
1 omdöme
Utmärkt3 månader sedan

Jag har varit jättenöjd Vi köpte en vagn där de uppstod lite problem med en av delarna och jag fick snabb hjälp och service vilket underlättade hela processen för mig. Så allt blev löst inom en vecka

BabyWorld svarar:2024-01-26
Hej, Tack så mycket för din fina recension, det värmer verkligen och vi uppskattar att du tog dig tiden att skriva. Du är alltid varmt välkommen åter! Allt gott, BabyWorld
d
dallia
1 omdöme
Usel3 månader sedan

Beställde babyskydd med basenhet i november och mot slutet av december hade jag fortfarande inte mottagit den trots att den fanns på lager enligt hemsidan och beräknad leveranstid var 3-14 dagar. De hittar på ursäkt dag efter dag och påstår att kunden missförstått. I januari så bad jag de avbryta min order för de kunde inte längre uppskatta när babyskyddet skulle komma in på lager igen. Dock har jag hittills bra erfarenhet från Babyworld Västerås

BabyWorld svarar:2024-01-08
Hej, Vi har kikat på ditt ärende och kan se att din order drabbades utav en försening från leverantören. Det är beklagligt att din order drabbats utav denna försening, givetvis är detta något vi stävar efter att det inte ske. Önskar dig en fortsatt fin dag! Med vänliga hälsningar, BabyWorld.se
L
Usel4 månader sedan

Jag beställde en Trip-trapp-stol med tillbehör. 18 dagar innan julafton. Jag fick ett meddelande. 6 dagar efter beställningen återkommer BabyWord och skriver att de nyligen, alltså 6 dagar senare, fytt veta att en detalj i beställningen är försenad. Det står också i mailet "Om det är så att du har flera varor i din order och önskar leverans av dessa tidigare, vänligen kontakta oss." När jag inget hör så mailar jag igen och får svar att varan kommer att skickas som veckan innan julafton. Jag önskar de, så som man skrivit tidigare, få en delleverans, eller hämta i närmaste butik. MEN SE det gick inte då det nu var för sent. Det stod aldrig när detta skulle begäras. Nå väl den mailandet fortsätter och den 22 dec. skriver de att varorna går iväg denna vecka och man påpekar att de hållit vad de lovat. Att varorna inte når mig för än efter jul det var inget de kunde ta ansvar för. Den som svara i mailen har en arrogant och synnerlig tråkig ton. Först och sita gången jag har med dem att göra.

BabyWorld svarar:2024-01-02
Hej, Hemskt ledsen att höra att du inte mottagit det bemötande som vi strävar efter att ge alla våra kunder, beklagar verkligen detta. Då denna produkt var en beställningsvara så är leveranstiden något längre, 3-14 arbetsdagar kan en beställningsvara ha leveranstid på, om det sker en försening så meddelar vi detta innan den 14de arbetsdagen. Om man då önskar en delleverans så behöver man återkomma till oss i god tid för att hinna få det levererat innan jul, vi har en leveranstid på 1-2 arbetsdagar från dagen ordern skickas ifrån oss. Allt gott, BabyWorld

Om butiken

BabyWorld

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

KlarnaSwishAmerican ExpressVisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Förskottsbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

www.babyworld.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: BabyWorld AB

Organisationsnr: 556985-0281

Information hos allabolag.se