Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Prisgaranti på allt
Fri frakt över 500 kr
Över 100 design-brands

https://www.nordiskagalleriet.se

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
Amex
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Nordiska Galleriet har fått betyget (7.87)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Perfekt
    9 dagar sedan
    Beställning
    Bra priser
  • Dålig
    27 dagar sedan
    Beställde en hylla i maj. Nu juli och fortfarande ingen leverans. Ingen som helst återkoppling/uppdatering i ärendet.
  • Hej,

    Vad tråkigt att höra! Det är absolut inte den upplevelsen vi vill ge dig när du handlar hos oss. Har du möjlighet att återkomma till oss på help@nordiskagalleriet.com? Jag vill gärna kika närmre på det och hjälpa dig vidare.

    Ha en fortsatt bra helg så länge!

    Varma hälsningar,
    Agnes
    Nordiska Galleriet

  • Dålig
    1 månad sedan
    Beställt en soffa NG, först överskrids leverans tiden utan någon form av återkoppling. Vi blir tvungna att kontakta dem för att fråga var den tagit vägen, de säger att den just kommit in och att de skall ordna med leverans. Leverans tid bokas men tre timmar innan leverans ställs den in. Då NK anlitar en utkörare man inte kan ringa går det inte att få någon information. Ringer NK med de skyller på utköraren som skyller på NK och där står jag och kan inte få några svar. NK tar inte ansvar för sina leveranser och kunderna får betala med förspilld tid.
  • Hej,

    Vad tråkigt att höra om din upplevelse! Det är absolut inte så det ska vara. Jag skulle gärna vilja höra mer om din upplevelse för att få en tydligare förståelse för vad som har gått fel, har du möjlighet att återkomma till oss på help@nordiskagalleriet.com?

    Ha en fortsatt bra helg så länge!

    Varma hälsningar,
    Agnes
    Nordiska Galleriet

  • Bra
    1 månad sedan
    Jag köpte en serie String hyllor på rea. Tyvärr visade det sig att beställningen skulle dröja 10 veckor innan leverans. Jag tycker att det kunde ha framgått lite tydligare i webbutiken vilka varor som var i lager, men mitt betyg blir ändå högt eftersom jag tycker att de hanterade min annullering på ett seriöst sätt.
  • Hej,

    Tack snälla för din feedback! Vi arbetar dagligen med att förbättra vår kommunikation till dig som kund och din feedback hjälper oss i det arbetet framåt. Jag är glad att höra att vi kunde hjälpa dig att annullera ordern när det blev fel. Jag hoppas att vi får en ny chans i framtiden!

    Ha en fortsatt bra helg!

    Varma hälsningar,
    Agnes
    Nordiska Galleriet

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Gjorde en beställning hos nordiska galleriet(NG). Allt gick lätt, men när varan kom hem så var paketet skadat.

    Skrev till dem och förklarade att det skulle vara en present och att det inte var så kul att ge bort. Inom loppet av 1h hade de skickat en helt ny vara som jag fick dagen efter.

    Oehört nöjd med bemötandet (och även första beställningen). Det är egentligen inte ens NG som gjort fel utan budfirman som varit oaktsam. Men ändå så löser NG det direkt!
  • Hej,

    Vad tråkigt att höra att paketet kom fram skadat! Jag ber verkligen om ursäkt för det. Tack för dina snälla ord gällande hanterandet av ditt ärende, det glädjer mig att vi kunde lösa problemet åt dig snabbt och effektivt!

    Ha en fortsatt bra helg!

    Varma hälsningar,
    Agnes
    Nordiska Galleriet

  • Dålig
    1 månad sedan
    Gjorde en beställning i maj, nu är det juli. Fortfarande ingen leverans. Usel feedback, har fått maila flera gånger för att fråga när leveransen ska ske, blivit lovad en viss vecka men det har inte skett, ingen info.
  • Hej,

    Tack för din feedback! Jag ber verkligen om ursäkt för det, det är absolut inte den känslan vi vill lämna dig med efter ett köp hos oss. Jag vill gärna kika närmre på ditt ärende, har du möjlighet att återkomma till oss på help@nordiskagalleriet.com?

    Ha en fortsatt bra helg så länge!

    Varma hälsningar,
    Agnes
    Nordiska Galleriet

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning
    Smidigt att handla samtidigt som bekräftelsen på köpet kom omgående
  • Hej,

    Tack snälla för dina varma ord! Vad roligt att höra att du är nöjd.

    Ha en fortsatt bra helg!

    Varma hälsningar,
    Agnes
    Nordiska Galleriet

  • Dålig
    1 månad sedan
    Beställning
    Det tog jättelång tid till leverans.
  • Hej,

    Vad tråkigt att höra att leveransen blev senare än förväntat! Jag hoppas att vi får chans att göra bättre ifrån oss nästa gång.

    Ha en bra dag!

    Varma hälsningar,
    Agnes

  • Dålig
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Jag köpte en lampa på nordiska galleriet. Fick dock vänta mer är 10 arbetsdagar (när det stod 2-4 arbetsdagar).

    Sen gick det bara att välja leverans med DHL. DHL hr verkligen inte fattat vad e-handel och hemleverans är. Hemleverans men var fönster på 6 timmar så valde att hämta på utlänningsställe. Där tog det över 30 min att få mina produkter. Om man ska vara premium bör man vara det i hela kundresan
  • Hej,

    Jag ber verkligen om ursäkt för förseningen av din leverans!

    Din feedback är otroligt viktig för oss och något vi tar med oss i vårt fortsatta arbete framåt, tack för att du tar dig tid att dela din upplevelse med oss.

    Ha en fortsatt bra dag!

    Varma hälsningar,
    Agnes
    Nordiska Galleriet

  • Dålig
    2 mån sedan
    Beställning
    "Leverans inom 2-4 dagar" Var två veckor.
    Otroligt långsamma att svara på kundservice om detta och allmänt tyken attityd.
  • Hej,

    Jag ber verkligen om ursäkt för förseningen av din leverans och därtill din upplevelse gällande kontakt med vår kundtjänst. Jag skulle gärna vilja höra mer från dig, maila oss gärna på help@nordiskagalleriet så att jag får chans att kika närmre på ditt ärende.

    Ha en fortsatt bra dag!

    Varma hälsningar,
    Agnes

  • Perfekt
    2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Jag tycker att hela kedjan från besöket på hemsidan, beställning, information ”längs vägen” och leverans har fungerat mycket bra! Kommer att handla snart igen!
  • Bra
    2 mån sedan
    Beställning
    Enkelt att beställa online, duktig och serviceinriktad kundservice. Väldigt behjälplig kundservice när det var problem med leveransinformation och försenad leverans.
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Beställning
    Bra Bemötande och flexibilitet av prisjustering
  • Usel
    3 mån sedan
    Beställning
    Hej!
    Dels trodde jag att jag skulle få 7% som ny kund. Det kan jag inte se.
    Dessutom borde jag få specialpris på aven det andra brickbordet eftersom jag har handlat för 5000 kr två gånger.
    Om inte så, vill jag ändra min beställning och bara köpa ett bord till,specialerbjudande.
  • Hej,

    Vad tråkigt att höra att det inte gick att registrera din rabattkod i kassan! Jag kikar gärna närmre på din beställning, har du möjlighet att maila oss på help@nordiskagalleriet.com?

    Jag ser fram emot din återkoppling.

    Ha en bra dag så länge!

    Vänligen,
    Agnes
    Nordiska Galleriet

  • Bra
    3 mån sedan
    Beställning
    Bra service av er, men dubbelt så lång leveranstid än vad som utlovades.
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Beställning
    Flexibla, följer upp och snabb hantering av ordern med bra leverans.
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Beställning
    Lätt och god information vid näthandel. Trevligt och kunnigt bemötande i butiken.
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Beställning
    Lätt att beställa och smidig leverans hem.
  • Ganska dålig
    3 mån sedan
    Beställning
    Ordern blev uppdelad i två olika paket - fick ingen info om det alls!
    Första paketet fick jag levererat inom en vecka efter att jag la ordern, som var ju bra men det paketet innehöll inte hela ordern! När jag kontaktade Nordiska Galleriet fick jag inget svar och har fortfarande inte fått ngt svar alls. Nästan en vecka senare fick jag auto-mail att ett paket var på väg till mig och då fick jag resterande produkter.
    Jag fick ingen info att ordern skulle delas upp och inga svar på mina frågor.
  • Hej,

    Jag är så ledsen att höra om din upplevelse! Vi har normalt en svarstid på max 24 timmar via mail, jag ber verkligen om ursäkt för att ingen återkopplat till dig. Har du möjlighet att maila oss på nytt till help@nordiskagalleriet.com så kikar jag gärna vidare på vad som blivit fel i kommunikationen.

    Ha en bra kväll!

    Vänligen,
    Agnes
    Nordiska Galleriet

  • Perfekt
    3 mån sedan
    Beställning
    Supersnabb leverans!
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Beställning
    Bra info på hemsidan, trevlig och serviceminded personal på kundsupporten samt punktlig leverans
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Beställning
    Nordiska Galleriet har ett så fint urval av designade produkter i olika prisklasser. Pålitligt och snabb leverans.
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Beställning
    Nöjd med fina produkter med bra kvalitet och snabb leverans.
  • Ganska bra
    3 mån sedan
    Beställning
    Jag fick det jag ville ha, men det tog väldigt lång tid.
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Beställning
    Snabb leverans, väl packade varor.
  • Mycket bra
    3 mån sedan
    Beställning
    Bra pris, smidigt att beställa, aningens lång leveranstid
  • Dålig
    3 mån sedan
    Beställning
    Jag hade förmodligen otur med mitt köp.
    Köpet av Cura oil av märket Skagerack var
    inte vad jag väntat mig.
    Ju längre ner i burken jag kom desto fler klumpar.
    Trots att jag skakade burken ordentligt hjälpte det inte.
    Burken var förmodligen gammal, troligtvis från förra säsongen.
    Jag har ringt och meddelat er kundtjänst.
    Det är svårt att visa upp någon dokumentation av problemet på bild eller liknande.
    Jag meddelade kundtjänst att jag inte ville ha någon form av kompensation.
    Hälsningar Börje
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Beställning
    Snabb leverans och lägre pris!
  • Bra
    3 mån sedan
    Beställning
    Förseningar i leveransen drar ner betyget. Samt det faktum att varan blev fellastad vilket ledde till förseningar ytterligare en dag
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Beställning
    Varan hade en defekt men fick snabb hjälp och även kompensation.
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Beställning
    Bra utbud, bra pris, snabb och personlig leverans.
  • Mycket bra
    3 mån sedan
    Beställning
    Snabb leverans, paket väl emballerat, paket lämnas på hemadress, betalning per klarnafaktura efter leverans.
  • Acceptabel
    3 mån sedan
    Beställning
    Frakten dyrare än varan jag köpte. Varan dock helt ok. Tyvärr lång leveranstid inom riket trots storstad som Malmö. Hemsk leveranstidpunkt fram till 23:00, borde inte vara längre än till 21:00.
  • Hej,

    Tack för din feedback! Vi erbjuder fri frakt för köp över 500kr och 49kr under detta, jag är ledsen att det blev mer än vad du handlade för.

    Vi erbjuder bland annat leverans med Airmee som levererar kvällar mellan 17-22:00 vilket är fördelaktigt om man jobbar på dagarna, jag ber om ursäkt för att leveransen blev försenad till 23:00! Jag förstår att det inte var optimalt.

    Jag hoppas att vi får chans att leverera en bättre upplevelse nästa gång!

    Ha en bra dag!

    Vänligen,
    Agnes
    Nordiska Galleriet

  • Perfekt
    3 mån sedan
    Beställning
    Mkt bra service och bemötande av personalen både på mail samt i butiken.
    Kanon att man kan välja om varan levereras direkt eller hämtas upp i butiken.
  • Dålig
    3 mån sedan
    Beställning
    Levererade fel produkt och bad mig att returera och göra en ny beställning. Så visade sig att produkten hade höjts i pris och blev slut i lager. Tack för det..
  • Hej,

    Jag är så ledsen att höra om din upplevelse! Jag skulle gärna vilja veta mer för att vidare undersöka vad som gått fel. Du är varmt välkommen att höra av dig till oss via mailadressen help@nordiskagalleriet.com eller telefonnummer 08 442 83 60.

    Ha en bra dag!

    Vänligen,
    Agnes
    Nordiska Galleriet

  • Mycket bra
    3 mån sedan
    Beställning
    Hej,
    Jag tycker det har gått väldigt smidigt förutom på en punkt.
    Ett minus är att enda betalningssätten är via Klarna. Jag har alltid valt att betala direkt med tex direktdragning fr bankkonto men de har på ngt sätt fått det till att det är samma sak som faktura-processen och reserverade pengarna en vecka fr kontot och gjorde dessutom en kreditupplysning utan anledning. Så vore tacksamt med andra alt till Klarna som betalningsmetod.
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Via chatt fick jag kompetenta svar på mina många frågor om en produkt. Nu verkar chattfunktionen dessvärre borttagen…
    Leverans till dörr med kurir!
  • Mycket bra
    3 mån sedan
    Beställning
    En mycket tilltalande lampa som kommer att göra mig glad att se på under lång tid framåt
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Beställning
    Snabbt förfarande och välfungerande leverans, bra service vid kontakt med kundtjänst.
  • Dålig
    3 mån sedan
    Beställning
    Tråkigt med beskedet om 6-8 veckors leveranstid. Framkommer inte direkt när man beställer och betalar
  • Hej,

    Tack för din feedback! Vi tar den med oss i vårt fortsatta arbete framåt och hoppas att vi får chans att visa det.

    Ha en bra dag!

    Vänligen,
    Agnes

  • Perfekt
    3 mån sedan
    Beställning
    Bra bemötande via Mail och telefon i samband med byte av vara!
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Beställning Leverans
    Bra bemötande via Mail och telefon i samband med byte av vara!
  • Utmärkt
    3 mån sedan
    Beställning
    Mycket bra kvalitet på levererad produkt
  • Perfekt
    4 mån sedan
    Beställning
    Smidigt, användarvänligt verktyg vid beställning. När varan sedan var skadad pga Postnord flöt reklamationsprocesen utan problem och lösningsorienterad.
  • Perfekt
    4 mån sedan
    Beställning
    Väldigt nöjd med genomförande av köp. Tydligt med fraktalternativ och leveranstid.
  • Perfekt
    4 mån sedan
    Beställning
    Vänligt bemötande av Amanda och Adina vid köp av Lampadina , likaså då jag mailade till Marcus Carlgren. ang val av tyg till min Huskstol hfick bra information även om jag inte var inne i butik
  • Perfekt
    4 mån sedan
    Beställning
    Alltid bra produkter, stort urval, leverans till dörren. Enkelt och snabbt
  • Perfekt
    4 mån sedan
    Beställning
    Jag har alltid uppskattat Nordiska Galleriet med det senaste och klassiska bland designeartiklar.
    Då priserna ibland dessutom är förmånliga blir jag ännu gladare.
    Fortsätt på er väg, när det gäller heminredning.
    Lycka till !
  • Hej,

    Tack snälla för dina varma ord! Det glädjer oss att höra.

    Ha en bra dag!

    Vänligen,
    Agnes
    Nordiska Galleriet

  • Perfekt
    4 mån sedan
    Beställning
    Snabb leverans och smidigt att handla online.
  • Acceptabel
    4 mån sedan
    Beställning
    Lampan är vacker när den till slut blev ihopsatt, men det tog flera kvällar att skruva ihop alla lösa delar. Man kan nog tycka att en lampa som kostar över 25.000 kr på ”fina gatan” borde levereras klar och ihopsatt och inte som ett platt paket från Ikea.