Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Fri frakt vid köp över 1000kr
Rajala Swap IT - Testa
Med fotografen sedan 1919

http://www.rajalaproshop.se

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
SveaWebPay faktura
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Finland. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Rajala Pro Shop SE har fått betyget (5.45)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Acceptabel
    1 dag sedan
    On the plus side, when they have a sale I do get superb prices. And I have to say that of all the equipment that I had bought I only once received the lens that I wanted to return. On the negative side, customer service is quite slow. Once I waited a month for a straightforward repair, and often days go by before I get a response to my email. They charge shipping when most shops do not.
  • Ganska bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Har oftast fungerat bra då jag inte behövt kontakta service efter mina köp. Spenderat tiotusentals kronor hos dom på både ny och begagnad utrustning. Mitt första ärende i kontakt med kundservice gav mig ej någon hjälp. Detta då butiken ej kunde förbise egna satta "regler", vilket andra butiker erbjuder 6 gånger bättre (exempelvis cyberphoto och scandinavian photo). Dom har en fin butik inne i Stockholm med kompetent personal. Orimlig fraktkostnad på 150kr oavsett om du handlar från lagret i Finland eller Sverige. Borde finnas en fri frakt gräns vid en viss summa. Har oftast bättre priser än konkurrenterna. Helt okej svarstid via mail, aldrig lyckats komma fram över telefon.
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Grymt bra! Ringde i tisdags kl 12 för jag behövde ett objektiv skickat till skåne innan lördag. Fick det idag (onsdag) kl 11 i handen...! jävligt trevligt folk i butiken
  • Ganska dålig
    3 mån sedan
    inga svar får man via fb mm...jala jala rajala :/
  • Dålig
    4 mån sedan
    Tog en vecka att få paketet till ombudet. Sen när jag väl skulle hämta så hade Rajala begärt retur, så PostNord kunde ej lämna ut. Kontaktade Rajalas kundsupport, och de hade själva inte någon aning varför. PostNords kundservice kunde bara säga att Rajala begärt. Rajala har inte informerat mig, och deras egna kundservice vet själva inte. Har ännu inte fått pengarna tillbaka.

    Har utan att överdriva aldrig varit med om så dåligt kundbemötande.
  • Dålig
    5 mån sedan
    Varning tänk på deras långa leverans tider som står finstilt på SISTA sidan vid köp!

    Beställt för 7 dagar sedan inget kommit i nu !

    ALLDRIG MER HANDLA DÄR
  • Dålig
    6 mån sedan
    Paket borttappat i posthanteringen hos transportbolaget. Butiken krävde att kunden gör reklamationen på posten trots att butiken sitter på uppgifterna som krävs för att göra en reklamation. Usel kommunikation med butikens support kring vad som gäller kring reklamation, betalning och ny leverans. Frågor och följdfrågor i evighet och förgäves och lång svarstid. Man får olika svar beroende på vem som svarar och först hade de inte ens koll på att de skickat ett paket. Verkligen usel kundkänsla och det hade i längden varit mer lönsamt för butiken att bara skicka ett nytt paket för nu förlorade de en helt ny kund som i sin tur har bekanta som efter detta kommer bojkotta denna oseriösa butik hädanefter. Man baxnar!
  • Ganska bra
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Tycker att om man handlar för 15 000 kr så borde man få varorna fraktfritt, dom tar 150 kr i frakt och har inte fri frakt som det felaktigt står på Prisjakt.
    Fri frakt gäller endast om du hämtar varorna i deras Stockholms butik.
    För övrigt nöjd.
  • Perfekt
    7 mån sedan
    Använde deras SWAP IT tjänst i Sthlmsbutiken och bytte in all min (äldre) Canonutrustning när jag köpte en ny Fujifilm kamera + objektiv. Fick mycket bra service plus att de värderade min begagnade utrustning till mer än 2x pengarna jfrt med den andra ”skandinaviska” fotobutiken ...
  • Perfekt
    9 mån sedan
    Hade läst mycket dåligt men bestämde mig för att chansa. Man ska veta att centrallagret ligger i Finland så man får nog räkna 1-2 dagar längre leverans än svensk motsvarighet. Då jag är företagare så har jag varit i kontakt med kundtjänst angående kvitto. Blixtsnabba svar och trevligt bemötande. De tog även kontakt med lagret och gav mig en mer exakt tid för leverans. Överlag mycket nöjd!
  • Dålig
    9 mån sedan
    Har handlat en del på Rajala genom åren men hittills aldrig behövt returnera något. De vägrar ta tillbaks vara trots 14 dagars ångerrätt. Riktigt arrogant och uselt bemötande dessutom.
    Nu kommer de aldrig få sälja något till mig igen. Spelar ingen roll hur billigt det må vara.
  • Perfekt
    9 mån sedan
    Snabbt leverans, inga problem med varor (vissa begagnad).
  • Perfekt
    9 mån sedan
    Grym support vid val av kamera! Snabb leverans och bra pris.
  • Dålig
    10 mån sedan
    Uppdaterat: 10 mån sedan
    Beställde grejer under black friday och insåg sedan att jag beställde fel variant av ett stativ. Försöker ringa dom flera gånger både till kundsupport och butik. Kontaktar dom på en gång via mail istället medans rean fortfarande håller på och de skulle kolla om det redan var paketerat, om inte så skulle de byta ut till den rätta. De drar sedan ut på tiden och så fort rean är över säger de att de inte kan byta stativ, men att de kan ta bort stativet från min beställning också får jag beställa det jag ville ha igen, fast då utan rabatt och frakten igen. Några dagar senare får jag veta att de har skickat paketet, fast stativet är kvar och en annan sak är borta från leveransbekräftelsen istället...

    Hade mycket hellre betalt 500kr mer och haft snabb och smidig leverans, och framförallt bra kundsupport från konkurrenterna
  • Perfekt
    10 mån sedan
    Har handlat mycket från Rajala och har än så länge bara positiva upplevelser.
    Bra priser och kampanjer. Betalar ofta väldigt bra för inbytesprodukter. Lite längre leveranstid men det är inte så konstigt eftersom det mesta skickas från Finland. Kan ibland vara lite svårt att få tag på kundtjänst men skickar man ett mail så brukar det lösa sig.
  • Dålig
    10 mån sedan
    Har handlat mycket därifrån och fått sakerna till bra pris.

    När jag sedan får problem så är det kort svar från kundtjänst som inte är vare sig tillmötesgående eller hjälpsamt alls.

    Betalar hellre lite mer och får bra service.
  • Mycket bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 11 mån sedan
    Handlat från Rajala i många år och aldrig haft några problem. Har dock aldrig haft behövt nyttja någon garanti då allt fungerat bra. Emellanåt oslagbara kampanjpriser där det dock gäller att vara snabb då de bara säljer ett visst antal produkter till det riktigt låga priset. Detta framgår dock inte utan de ger sken av att priset gäller till ett visst datum och inte ett begränsat antal produkter, något jag påtalat till dem är vilseledande. Leveranstiden har varit lite längre än från flera andra e-handlare men jag antar att detta beror på att de skickar från Finland.
  • Dålig
    11 mån sedan
    Köpte drönare, där batterierna inte ville ladda. Efter direkt kontakt med säljaren så fick man absolut minimal hjälp. Inte ens returnera paketeket. Helt bedrövligt bemötande alltså.
  • Dålig
    11 mån sedan
    Här var det mycket snack och lite verkstad vid retur av en proffsskrivare som var död vid ankomst.
    Rajala tog inte sitt ansvar och visade ingen vilja att lösa det smidigt.
    Fick efter över en månad tillbaka fungerande skrivare med nästan tomma bläckpatroner.
  • 2020-10-27 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Mycket bra
    1 år sedan
    Jag tyckte kontakten med deras kundtjänst var riktigt bra med snabb återkoppling och bra service.
  • Mycket bra
    1 år sedan
    Jag är nöjd. Har handlat 2 objektiv, billigast på nätet. Bra och enkel hemsida.
    Frakten tar något längre men det är pga att deras huvudlager ligger i Finland. Har man bråttom med att få sina varor kanske man inte ska beställa härifrån. Annars inget att klaga på!
  • Mycket bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde en Mavic Air 2 Fly More på Rajala för det var den enda butik som hade den i lager. Enligt hemsidan så fanns den i lager fysisk butik i stockholm men var slut på central lager. Mailar dom två dagar senare och får svar inom ett par timmar att den även var slut på centrallager i Finland och dom kan inte se när dom kan få den levererad men hoppas på leverans inom 8 dagar men det kan möjligen gå snabbare. Morgonen därpå får jag ett mail att den finns att hämta. Föredömligt snabbt. Dom bör dock titta över telefonbiten då det helt omöjligt att nå dom samt att dom har fel nummer på hemsida vilket ger ett väldigt svajigt intryck, vilket är synd för butiken i Stockholm är superfin!
  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Accepterar orden på en vara som finns i lager. Efter beställning finns inte varan längre i lager och inget har skickats på över en vecka. Kommer inte i kontakt med butik varken via telefon eller mail. Bottenbetyg
  • Perfekt
    1 år sedan
    Beställde en drönare på Söndag, fanns att hämta hos postombud på Torsdag. Gratis frakt och billigast på nätet. Priset var lika som hos konkurrenterna men Rajala skickar med ett 64Gb minneskort av bra kvalite. Rekommenderar dem. Detta är mitt andra köp från dem detta år.
  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Detta var dessvärre inget än en extremt dålig erfarenhet. Totalt omöjliga att komma i kontakt med för att returnera en vara. Av någon anledning så godkänner inte Rajala omdömen som är positiva på sin egen site trots att de är sakliga. Så sjukt oseriöst!
  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    12 dagars leveranstid för en lagervara är ett skämt.
  • Dålig
    1 år sedan
    1 veckas leveranstid för lagervara.

    När jag mailar dom för att jag vill ångra köpet så svarar dom inte., samma sak med telefon, ringt otaliga gånger, ingen som svarar, en röst säger att brevlådan är full och sen bryts samtalet,.
    Hur går man tillväga nu då?
    I särklass den sämsta butiken gällande service.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Undvik Rajala!
  • Mycket bra
    1 år sedan
    Beställde en Panasonic S1 för det fantastiska priset 19990:- Något långsam leverans 1v + men annars väl paketerat och exakt som utlovat.
  • Dålig
    1 år sedan
    köp inget från rajala!

    fick aldrig det jag beställde, dom sa att dom skulle ringa tillbaka de gjorde dom aldrig och dom svarar inte lägre när jag ringer
  • Dålig
    1 år sedan
    Köpt ny kamera i butik Sthlm. Kameran visar sig vid hemkomst och laddning vara trasig. Butiken vägrar byte mot fungerande kamera och skickar på lagning ”kan ta 3-4 veckor”. Värdelöst och arrogant
    Helt oacceptabelt, om Rajala går i god för produkten från leverantör / tillverkare kan de inte senare lägga problemet på kunden. Det är en sakfråga mellan lev/tillverkare och återförsäljare
    Lärdom: köp aldrig varor av Rajala och om du måste så kontrollera det du köper i butiken innan du betalar
  • Perfekt
    1 år sedan
    Köpte precis en Canon kamera, missade kampanjen men de la till 10% rabatt i efterhand trots att jag missat koden. Mycket snabb och trevlig support
  • Mycket bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Jag köpte 4 paket fotopapper men fick ett paket men en faktura på 4. En mindre detalj var att paketet var väldigt dammigt och det var också fingeravtryck på fakturan. Känns som ett oproffsigt hastverk. Har anmält det till Rajala och pausat fakturan på Klarna. Jag är så glad att jag inte betalade i förskott. Om Rajala sköter mitt klagomål bra kommer jag ändra omdömet.
    Uppdatering: fick snabbt svar från Rajala som beklagade det hela och direkt skickade resterande order. Priset var oslagbart bra.
  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Undvik detta oseriösa företag med deras så kallade "kundservice".
  • Utmärkt
    1 år sedan
    Har aldrig haft problem, varit hjälpsamma varje gång jag hört av mig eller handlat. Dock borde det finnas en kod för frifrakt när man handlar för så mycket pengar :)
  • Dålig
    1 år sedan
    Följer inte sina leveransvillkor vad gäller ångerrätt. Står att produkten får synas för att faställa funktion och egenskaper men att det blir aktuellt med värdeminskning om varan hanterats i större omfattning än vad som krävs.

    I mitt fall får jag inte returnera en drönare då jag packat upp den ur kartong. Var dessutom lång leveranstid.
    UNDVIK!
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Jag köpte ett betterigrepp och ett Panasonic Leica 12-60mm av Rajala! Det tog ungefär en vecka att få leveransen från Finland! Batterigreppet var inget att klaga på men objektivet kom utan originalförpackning och förvaringspåse! Det låg i en helt vanlig brun kartong med motljusskyddet! Jag hörde av mig till kundtjänsten och de svarade att objektivet var urtaget ur ett kit (kamera+objektiv) för att på så sätt kunna hålla konkurrenskraftiga priser! Det står ingenstans att det skulle vara från ett kit när jag köpte det och därför är jag missnöjd med med deras kommunikation! Jag har även läst många andra betyg här nedan och kan därför inte rekommendera att handla från det här företaget trots att priset var ganska mycket lägre än andra fotobutiker!
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Har köpt utrustning för 60.000+ kronor från detta 'företag' sedan 2014 och hade tidigare aldrig ifrågasatt någonting.

    Köpte ett objektiv som enligt företaget var ett nytt Canon 70 - 200 som för det första tog 3 veckor innan det kom fram så jag kunde hämta det i butiken. Sedan efter första användningen trevade objektivet med fokus.

    Butiken tog inte emot objektivet själva på grund av kommande "renovering" och sa åt mig att skicka det själv till Canon för reparation.

    Notan hamnade på över 6500 kronor. Rajala Pro Shop tog aldrig ansvar.

    Jag förstår inte hur de fortfarande kan få driva sitt företag. Den som är i position att granska legitimiteten av verksamheten som de driver och skydda kunderna som de själ pengar av skulle göra alla en tjänst.
  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Worst retailer ever. I purchased a DSLR camera online when it says it's available, I was kept on the boil for more than a week, contacted them twice for the delay and finally they said we are out of stock. Will never buy from this shop again, waste of time.
  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Handla inte från detta bolag. Utebliven leverans. Svarar inte när man ringer, svarar inte på mail. Först när jag fick tag på dom i butiken så kopplade dom till webhandeln, där skyller dom på postnord, men söker man på kollinummer så här dom inte skickat det fast det gått 2 veckor. Tidigast nästa vecka kan dom skicka en ny, för dom måste utreda vad som gått fel först.
    Handlar aldrig där igen. Hade det gått att sätta lägre betyg hade jag gjort det.
  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Jag beställde ett objektiv som enligt Rajalas hemsida fanns inne. Efter nio dagar hade jag inte hört något från dem och kontaktade dem via mejl för att få veta om det var något problem. Svaret jag fick var att de ej hade objektivet inne, trots att det var markerat så på hemsidan. Som lite ursäkt erbjöd de att jag skulle slippa fraktkostnad (150:-). Efter ytterligare elva dagars fördröjning levererades objektivet men den utlovade kompensationen för fraktkostnaden uteblev. Har försökt nå dem om detta både via mejl och telefon men ej fått vare sig svar eller återbetald fraktkostnad. Rajala Pro Shop - Varning. Ej att lita på och väldigt svåra att få svar från.
  • Dålig
    1 år sedan
    Svarar inte i telefon eller mejl på flera dagar. Otroligt ointresserade.
  • Dålig
    1 år sedan
    Var på gång att köpa en A6400 och Rajala hade lägsta priset. Eller - lägsta utan frakt. Alla andra kör med fri frakt medan Rajala har 150:- .... inte värt det. Blev en annan firma. Köpte dessutom stativ ,Sigma lins , väska och minneskort. Kollade på omdöme från andra kunder och helt klart tog jag rätt beslut. Rajala går bort.
  • Knappt godkänd
    1 år sedan
    Noll hjälp från kundtjänst vid beställning om hur det går för min order. Ingen hjälp heller vid frågor om retur trots 2 skrivna mail och även försökt kontakta via facebook.
    Längre leveranstid än utlovat Och dålig info på hemsidan. Enda som är positivt är priset.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Önskar att det gick att ge 0 stjärnor.
    Helt oduglig personal och absolut noll kundservice. Säljer och tar betalt för varor som anges finnas i lager och drar sen ut på leverans i flera månader och skyller på leverantörer etc.
    UNDVIK TILL VARJE PRIS! Det är absolut inte värt några få kronors besparing med tanke på frustrationen. Sämsta handlaren. Kommer aldrig köpa något igen.
  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställt ett objektiv med upphämtning i butik.
    Gått en vecka nu och inte ens fått ett mejl om varan är skickad.

    Dom svarar ej på mejl eller telefon. När man ringer kommer man dessutom efter ett tag till röstbrevlådan som säger att den är full och därför kan man inte lämna ett meddelande och samtalet avslutas.

    Det var första och sista gången jag beställde från deras webbsida.

    UPPDATERING:
    Gick till butiken och avbokade beställningen. Hoppas mina pengar returneras snabbare iaf. Han i kassan var inte till mycket hjälp. Han "antog" att varan var skickad. Jag sa att det stod att leveransen skulle ta 2-4 dagar men han bara vufta bort det och sa att det skulle ta 4-6 dagar (det har gått 7 dagar nu) sen gjorde jag en beställning framför honom för att visa att jag hade rätt och då svara han bara med ett: "jaha"...

    Nu ska jag gå över till dom som är mer serviceinriktade på Scandinavian Photo.
  • Ganska dålig
    1 år sedan
    Bra priser men oengagerad kundservice och långa leveranstider jämfört med sina konkurrenter, även när produkten finns i lager.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde objektiv under Black Week till bra pris. Först strulade deras orderläggning, var något med PostNord. Men det började fungera igen och leveransen var från deras lager i Finland, den dyraste gluggen ca 25000 kr hämtade jag ut efter 1 vecka från beställningsdatum. Har även verifierat serienumret mot Canon Europa och det var inga problem. Överlag nöjd med leveransen!
  • Dålig
    1 år sedan
    Försökte beställa varor under black week men det gick imte att fullfölja beställningen då de sade sig ha problem med posten. De sa att samma pris skulle gälla om jag återkom då problemen var uppklarade. Dock var svaret då att priset höjts och det var det nya som gällde, gör man så är man inte mån om sina kunder.
  • Dålig
    1 år sedan
    Liknande erfarenheter som andra här.

    Beställde en spegellös Canon kamera och ett separat objektiv på grund av lägre pris.
    Objektivet kommer separat i en brun kartong (ej original), men med förväntade tillbehör.
    Kameran levereras i en originalkartong (avsedd för ett kit) med objektivet urplockat.
    Leveransen av kameran dröjde dessutom några dagar extra.

    Lång tid för att få svar från kundtjänst, dröjde i bästa fall till nästa dag.

    Det enda positiva var priset.