Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Testa Rajala Swap IT
Expert på nytt och begagnat
100 års erfarenhet i branschen

http://www.rajalaproshop.se

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
SveaWebPay faktura
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Finland. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Rajala Pro Shop har fått betyget (4.12)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    5 dagar sedan
    För över två månader sedan beställde jag två batterier till en Mavic pro-drönare. Har fortfarande inte fått några fungerande batterier. Båda de första batterierna var trasiga. Kontaktar dem angående detta och får två nya batterier. Trasiga de också.
    Efter en veckas ihärdigt försök att få tag på någon med känsla för kundsupport (mailat, ringt varje dag), så får jag tala med butikschefen som lovar att jag ska få ett extra batteri och alla hela den här gången, _när_ de väl får in nya. Nu har det gått några veckor och jag har inte hört något i från dem. Har försökt komma i kontakt med butikschefen igen i tre dagar utan resultat.
    Beställde batterierna till den fotoresa jag nu varit på i två månader, och den har ju blivit lagom förstörd då jag inte kunnat använda drönaren.
  • Dålig
    17 dagar sedan
    Uppdaterat: 17 dagar sedan
    KÖP INGET från detta företag.

    Beställde en Canon Eos 6d mk ii till ett bra pris, tidigare bara handlat fotoutrustning från Cyberphoto och Scandinavian Photo. Det dröjde över en vecka innan Rajala skickade paketet, så nästan två veckor fick jag vänta innan jag kunde hämta ut paketet. Här bedrog snålheten visheten, tycker inte väntetiden var värt ca 1300 kr.
    När man nu läser att det är gråimport varor de säljer, blir förståelsen ännu större över besvikelsen folk skriver om här.

    Kundtjänst som inte är kontaktbar och inte svarar på mail eller frågeformulär på deras hemsida gör inte saken bättre.

    Så det är bara att hålla med alla som varnar för företaget.
  • Usel
    1 månad sedan
    Undvik detta bluff företag, köpte ett okularkit fick en annan artikel.
    De kunde inte lösa detta.

    Många köpta recensioner, finns inget positivt alls om detta företag.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Snabb leverans och bra pris på Canon EOS 6D Mark II -kamerahus
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Snabb leverans och bra pris på M2P Flymore Combo
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Gick fort, beställde mig drönare en söndag och fick den tisdag. Har inget att klaga på.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Har just fått min Sonykamera som jag beställde från deras weblager i Finland. Med tanke på alla negativa betyg, så kommer här ett toppbetyg. Bra pris, snabbt leverans (trots PostNord) och en produkt som var ny i oöppnad kartong. Ett riktigt kvitto skulle vara bra och inte det som jag fick från Klarna (orderspecifikation), men det påverkar inte en god affär.
  • Dålig
    1 månad sedan
    I bought a lens from them but it was from a kit box so no original box etc. After contacting them, they admitted that they didn’t write that in the webpage, but they refuse to get me an original package lens they claim they don’t have it. They refused to give me any compensation like they have not done any wrong-doing. The only option they gave me is to return the lens.
  • Usel
    2 mån sedan
    Säljer defekta varor dyrt på beg.marknaden, och vägrar ta ansvaret om att skicka dem på service efter köp.

    Jag tänkte köpa ett objektiv från dem till min kamera, men efter en kort konfrontation där de sa att de ger inte mer än 1 månads andrahandsgaranti utan att skicka produkten för service. Skulle jag skickat ändå hade jag fått stå för kostnaderna själv.

    Enligt Tura Scandinavia AB säljer Rajala Sigmaprodukter från gråzons marknaden, dvs produkter som inte har garanti i Sverige.

    Håll er borta från blufföretaget.
  • Dålig
    3 mån sedan
    Beställde en vara till nedsatt pris och betalade. Sen hände inget. Jag fick be om information om beställningen men fick inget svar på varför leverans inte skedde. Tröttnade efter två veckor och bad att få pengarna tillbaka.

    Slutsats. Med en sån kundhantering kommer jag aldrig att handla därifrån igen.
  • Perfekt
    4 mån sedan
    Bra priser, helt ok service. Bra med butik i Stockholm.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Var lite sega på att svara på mail men när första mailet var besvarat flöt det på bättre.
    Ordern kom fram i skälig tid så där finns inget att anmärka på.

    -----------------------------------------------------------------------------------

    Uppdaterar mitt omdöme 20190102 och sänker betyget från 8 till 1.

    Tänk er noga för innan ni handlar av Rajala. Är varan felaktig så börjar problemen.
    Köpte ett objektiv som inte fungerar som det ska. Det är inte skarpt trots sin erkänt höga skärpa.

    Att det kan vara fel på en vara är inget konstigt i sig men när det visar sig att Rajala säljer gråimporterade varor som inte täcks av den Svenska Generalagenten. Utan hos dom blir man ombedd att kontakta Rajala.
    Det är inget fel att sälja gråimporterade varor om man talar om det så att man som kund kan göra ett aktivt val om man vill utsätta sig för den "risken"

    Jag upptäckte det tyvärr försent och nu har problemen börjat.
    Det har gått åt många mail bara med språksvårigheter då dom är finska och kör allt i translate. Jag har även bett dom flera gånger att ringa mig så vi kan lösa denna fråga på ett smidigt sätt. Dom ringer inte utan vi skickar ett mail per dag. Därför kommer ärendet aldrig till avslut. Det är alltså väldigt tungrott :(

    När väl alla såna svårigheter är lösta så kan man äntligen skicka in kamerahus samt objektiv för att dom ska justera objektivet efter huset.
    När grejorna kommer tillbaka så är det fortfarande precis lika oskarpt :(

    Jag hade önskat att dom bytade ut objektivet mot ett annat. Sen kunde dom i sin tur skickat det vidare till sitt inköpsställe. Men det verkar dom inte vilja. Det känns som att dom har köpt det utan garanti och därför vill dom inte ta kostnaden själv :(

    Ärendet är långt ifrån avslutat. Vi skickar som sagt ett mail per dag :(
    Jag tror att detta ärende har pågått i strax över en månad och än finns det som sagt ingen lösning på det verkar det som :(

    Imorgon kontaktar jag konsumentverket för att få hjälp att i denna mkt utdragna fråga.

    Och nä....jag kommer ALDRIG handla hos Rajala igen. Och jag ska avråda så många jag kan från att handla där. Såna här företag ska inte finnas på marknaden.
  • Usel
    6 mån sedan
    Köpte en kamera i julklapp till min dotter, fick hem den och den var begagnad, satt i ett minneskort där någon tagit kort, ingen skyddsplast, fingeravtryck och kameran var varken inlindad i plast eller i någon påse, bara nedslängd i kartongen. Meddela Rajala detta förra veckan men fick inget svar så jag skrev idag igen och fick till svar att jag får 10% i avdrag, 10% i avdrag på en begagnad kamera. Mitt råd är att inte handla av Rajala. Finns seriösa handlare där ute, köp av dom istället.
  • Usel
    8 mån sedan
    Priser; fantastiska
    Kundservice; fruktansvärd.

    Nedvärderande och irellevant.
    Tror man går på att bytesrätt är den enda rättighet en kund har.
    4 veckor senare får jag äntligen min vilja igenom efter måååånga mail om ett solklart produktfel.

    Kommer inte handla här igen.

    Har ni problem med Rajala så rekommenderar jag att ni kontaktar en konsumentvägledare i er kommun.
    Rajala har helt fel inställning till kundservice.
  • Usel
    10 mån sedan
    Köpte en DJI Mavic Pro från dem. Servicen och kundbehandlingen är usel.
    De hör inte hemma på den Svenska marknaden.
  • Usel
    12 mån sedan
    Urusel support, dom gör allt för att slippa ta hand om varor med fel. En DJI GL300C Remote Controller strular och har testat exakt allt som går att testa och allt som finns på DJIs forum, skriver detta i ett mail till Rajala support och förklarar exakt vad jag har testat och vad felet är. Vad gör dom? Jo, dom svarar genom att skicka den första länken som kommer upp på Google när man söker efter problemet, men dom tar inte tummen ur röven och läser i den länken för att se att jag redan har förklarat att jag har testat det som står där..

    Sen återkommer dom med att JAG ska kontakta DJI för reparation... Hallå? Detta är Sverige, vi har almänna reklamationsrätt här... Vilket betyder att det är NÄRINGSIDKAREN som är skyldig att varan lagas eller byts ut... Riktigt dålig service, gör ni på Rajala allt för att slippa jobba eller?
  • 2018-07-19 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Perfekt
    1 år sedan
    Väldigt bra kundbemötande och snabbt och smidigt. Gjorde ett felköp och skadade förpackningen, trots detta inga problem med retur.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Snabbt och smidigt, inga bekymmer.
  • Ganska dålig
    1 år sedan
    150kr i frakt för en kabel fr 119kr. Det är inte 1999 längre...
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Trolgen funkar det att köpa av Rajala om bara produkten är hel. Men Rajalas kundsupport suger verkligen. Tar lång tid innan dom svarar och verkar sakna kunskap totalt hur man bemöter kunder om det inte är så att de gillar att jävlas. Ingen butik jag kommer handla av mer :(
    Handlar man en produkt i Sverige så skall garantin gå genom där man köper varan. Man ska väll inte behöva skicka trasiga produkter själv till tillverkaren??
  • Utmärkt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Vad folk klagar där nere i listan. Det är ju postnord som vill ha fraktkostnad inte Rajala.
    Nä jag är nöjd både med konkurrens kraftiga priser och leverans!
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde en SONY a6000 kamera med 2st objektiv 16-50 & 55-210mm för 7490kr (billigast på prisjakt april 2018), men veckan efter hade Rajala "Foto veckan" med ännu lägre pris för samma kit. (6790kr) Jag mailade kundservice och frågade om jag kunde ta del av erbjudandet och nästa dag fick jag svar att jag får 700kr tillbaka. Mycket bra hanterat = nöjd kund! :-)
  • Utmärkt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Vet inte vad alla klagar på gällande Rajala.
    Har beställt därifrån flera gånger nu och det går alltid fel- och smärtfritt,

    Snabba svar från supporten och frakten tog ca tre-fyra arbetsdagar.
    Även fast frakten är 150kr så lönar det sig ändå alltid att beställa från de. De flesta artiklarna blir ändå billigare om man jämför med andra sidor.

    Rekommenderar Rajala starkt!
  • Utmärkt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Nu har jag beställt från Rajala 2 gånger och har inte haft några problem. Jag var skeptisk till en början då betyget var relativt lågt på prisjakt.se men paketen har kommit i tid och betalning med Klarna har fungerat utmärkt!

    Enda minuset är frakten på 150 kr men priserna på produkterna är ofta rabatterade till den grad att det blir billigare med frakten inräknad i alla fall.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde en DJI Mavic PRO Platinum under en helg med 15% rabatt. Fick ett mycket bra pris, ca 13.000 kr inkl frakt. Beställningen lades 28/1 på kvällen, direkt kom orderbekräftelse. Dagen efter ytterligare en bekräftelse med bifogad faktura från Klarna, perfekt att skriva ur som kvitto (pdf). Jag kunde betala efter leverans utan några extra kostnader. Någon dag senare en leveransrapport med spårningsnummer som fungerade utan problem. Leverans utlovades till 5/2. Idag, 1/2 kom SMS-avisering om att produkt + biprodukt (Micro-SD-kort) hade anlänt till mitt lokala utlämningsställe för PostNord. Skönt att slippa DHL och Shenker som misshandlar paketen och gör hembesök när man är på jobbet. Paketet var imponerande, dubbla kartonger med dubbel stötdämpning inlagd. Så här långt är jag alltså både nöjd och imponerad. När man köper en dyr produkt är det viktigaste att allt sköts proffsigt, och detta är top notch! Tilläggas ska att jag naturligtvis inte har några erfarenheter från support/reklamation etc., men erfarenhetsmässigt bör det inte bli några problem, om det skulle uppstå behov. Har genomfört 100-tals köp och försäljningar på nätet och det märks ganska omgående vilken standard man möter.
  • Knappt godkänd
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Jag beställde en systemkamera på Black Friday. Nästa fredag var den framme för uthämtning. Jag hämtade ut kameran, kom hem, laddade upp batteriet, och märkte att sensorn var trasig (givetvis inte Rajalas fel).

    Jag skickade mejl om detta med bilder, väntade ut helgen och fick svar på måndagen. De mejlade tillbaka en returblankett och skrev att de inte kunde skicka en ny kamera förrns de fått tillbaka och granskat den trasiga. Jobbigt läge, men fair enough.

    Jag lämnade in kameran hos Postnord morgonen efter, och den skickades samma dag. På torsdag morgon var den tillbaka i Finland och fullständigt returnerad.

    Här börjar den sämre delen. På måndagen mejlade jag och frågade hur det låg till och sa att kameran borde ha kommit fram vid det här laget. På onsdag fick jag svar att de erhållit min retur och att en ny kamera bör skickas idag men att de inte hade ett spårningsnummer ännu. Den skickades dagen efter (en vecka efter att returen kommit in...). Jag fick sedan själv ännu en gång mejla och fråga om spårningsnummer, vilket jag fick.

    På tisdagen den 19 december kom en ny kamera (som fungerade och som jag är väldigt nöjd med), nästan en månad efter min beställning.

    Sammanfattningsvis skulle jag säga att Rajala är godkända om inget är fel och behövs returneras. Mejlresponsen varierade mellan en halv till två dagar, godkänt. Tiden då de fick in den trasiga till tiden då de skickade en ny drar ner betyget mycket, samt att jag hela tiden själv behövde mejla om statusuppdatering. Att frakten kostar 150 kr är också ett minus. Nästa gång beställer jag från en annan återförsäljare.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde en Epson P800 med rullpappershållare på Black friday. När printern dök upp så saknades rullpappershållaren. Kontaktade Rajala och fick svar som "är du säker på att du inte fått den" "ska kolla med lagret" "jo den är skickad" etc.

    Kontaktade Epson för att se hur det var paketerat. Jag ville veta om det var en separat låda som kunde ha försvunnit i frakten. De tog sig ann ärendet och lyckades hitta den försvunna hållaren genom att kontakta posten.

    Nu har den senast veckan gått åt till att försöka få Rajala till att lyfta luren och ändra leveransadressen på rullpappershållaren (detta eftersom jag inte bor på min folkbokföringsadress). Men de hävdar att det inte går. Något som Postnord har bekräftat för mig vid tre tillfällen att det är bara för Rajala att ringa eller mejla dem så fixar de visst det. Alternativt så kan jag själv ändra adressen om jag fick ett kvitto nummer på försändelsen av Rajala, det har jag inte häller fått.

    Rajala vill alltså att jag ska köra 40mil i onödan för att de har paketerat varorna dåligt, ser ut som de bara tejpat fast den ena lådan på den andra med tre remsor tejp över ena kanten! De vägrar även att ersätta mig för resan, samtidigt som de inte kan bemöda sig om att lyfta luren eller skicka ett mejl för att få leverans adressen ändrad.

    Det senaste dygnet har de även slutat svara på mejl. De har även varit generellt dåliga på att svara mig under hela förloppet.

    Undvik Rajala i största möjliga mån!

    [updatering]
    Efter mycket om och men så har jag äntligen fått dem att skicka hållaren dit jag befinner mig. Det tog ca en och en halv veckas mejl korrespondens innan Rajala kontaktade finska posten för att få adressen ändrad. Under den veckan så tyckte de att det var på mitt ansvar att ändra adressen genom att kontakta postnord, något som jag inte kan. Sen tyckte de att det var Klarna som förbjöd dem att göra detta, fanns inget hinder från deras sida i detta ärendet, något som de även mejlade Rajala och förklarade (något som de nämnde igen efter att Klarna hade kontaktat dem). När det var gjort så tyckte de åter igen att det var jag som skulle kontakta posten för att göra detta.

    18 dagar efter jag hämtade ut själva skrivaren så har jag nu fått rullpappershållaren, så lång tid tog det för dem att ordna så min order blev komplett och jag kände mig motarbetad hela vägen. Från det att den var återfunnen (av Epson) så tog det ytterligare 11 dagar för dem att ändra adressen och få den levererad.

    Den enda som verkade vilja få till en lösning på detta från rajalas sida var Butiks chefen för Stockholmsbutiken, och de har egentligen inget med webbshoppen att göra. Först något dygn efter han kontaktade Klarna och sen webbshoppen så ändrades adressen.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Bara trevligt intryck. Snabbt och problemfritt! Hittills. Perfekt!
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Packaging cost sometimes is twice as the product itself ????
  • Hi, it does not matter what the weight/size/cost etc of an ordered product is, the delivery cost is still 150:- SEK and included in this cost is delivery by Postnorde and also an insurance.

    I do not know what you were thinking of ordering but you could have called the Stockholm shop at 08-789 45 00 about this, maybe we could have had a solution and been able to help you with this.

    best regards
    Heikki

  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Otroligt hjälpsam personal och hjälper till med allt!
  • Mycket bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Har beställt två gånger från Rajala den senaste tiden och båda paketen kom fram i rimlig tid. Två stjärnor minus, den ena för att butiken finns i Finland vilket inte är hela världen när saker funkar men om man måste returnera varor blir det alltid mkt jobbigare. Den andra stjärnan går bort för att de inte skickar riktigt kvitto ens till företagskunder om man inte tjatar om det.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Jag köpte Canon 720 för 3.000 kr men returnerade den. Pengarna kom snabbt tillbaka, inga problem alls. Jag är nöjd med Rajala.
  • Mycket bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    2017-10-05
    Har precis hämtat en Feiyutech G5 gimbal för Gopro.
    Vid beställningstillfället strulade Rajalas webbshop så min beställning gick inte att genomföra. Tråkigt eftersom det var specialpris vid tillfället. Dock löste Rajala det och beställde hem en G5a till samma pris.
    Nån skrev om tråkigt bemötande. Det kan jag inte hålla med om. Jag fick ett mycket trevligt och proffsigt bemötande.
    Ej 10/10 eftersom webbshoppen inte fungerade. I övrigt är jag väldigt nöjd.
    Dag
  • Utmärkt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Måste säga att jag har haft god erfarenhet av denna butik. Mest köpt reavaror (s.k. split-kit med kameror, objektiv) och allt har fungerat klanderfritt. Har inte behövt göra garantiärenden men de gånger jag gjort returärenden har det gått problemfritt och med gott bemötande. Stora nackdelen är att leveranser tar ca 1 vecka oavsett post eller direkthämtning från butik, och 150kr för frakt tar tyvärr bort en hel del av glädjen att köpa på deras rea. Därav inte full pott.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Köpte en quadrocopter efter att ha väntat in ett priserbjudande.
    Paketet lämnade centrallagret i Finland på en måndag
    och jag kunde hämta ut det efter tre dagar.
    Betalade därefter med faktura via Klarna, utan avgift.
    Jag har också mailat till kundtjänst, och fick svar efter några minuter.
    Allting fungerade alltså precis som det ska göra, och jag har här hittat en bra webbshop för fotoartiklar.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Jag är en mycket trogen och nöjd kund till Rajala Pro, har senast lagt en order på Lumix GH5 + Leica DG Summilux 12/1.4 och denna leverans kom lite snabbare än jag förväntade mig. Ett tips till er som ska beställa är att räkna med minst en veckas leverans (detta beror mer på PostNord än butiken) så blir ni positivt överraskade om ni får de ni beställt lite innan en vecka.

    Har även köpt DJI produkter från denna butik utan problem, det kan ju vara lite riskabelt om man får ett måndags exemplar. "Knacka i trä" Jag har klarat mig bra och är mycket nöjd.

    Så mitt råd är att köpa från denna butik!
  • Utmärkt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Klockren leverans vid beställning av objektiv på nätet. Kunde följa beställningen och levererades inom 5 dagar från Finland.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Rajala Super Weekend, jotack!

    Fick ett mail från Rajala kl 19:04 på söndagen med en påminnelse om Rajala Super Weekend!

    Eftersom jag sneglat på en DJI Mavic Pro Fly More Combo ett tag och denna fanns med i kampanjen till starkt reducerat pris, 11790:- mot normala 14999:-, tvekade jag inte att lägga en i varukorgen. När jag en stund senare gick till kassan för att checka ut hade priset i varukorgen gått upp till 14999:-trots att produkten fortfarande fanns på lager och flera timmar återstod av kampanjhelgen. Helt oseriöst enligt min mening och jag måste därför varna för Rajala, om någon mot förmodan ändå väljer att handla - håll koll på varukorgen vid utcheckning! Jag kommer i alla fall att handla min Mavic på annat håll..
  • Hej "Kerelt",
    utan att veta 100% säkert så var det troligen som det tydligt stod i samtlig kampanjinformationen (på hemsidan/webbshopen samt i nyhetsmailen som skickades ut) att "Samtliga erbjudanden finns i ett begränsat antal" vilket innebär att när antalet kampanjprodukter av en produkt/artikel sålt slut så ändrades priset automatiskt till det vanliga.

    Med vänlig hälsning
    Rajala Pro Shop Stockholmsbutiken
    Heikki

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    150 kr frakt 2017....
  • Hej "Niklas1232",
    "tyvärr" så är det så att Postnord som sköter våra leveranser tar betalt för detta arbete.
    I denna kostnad ingår dock en försäkring samt möjligheten att spåra paketet/leveransen via Postnords hemsida.

    Med vänlig hälsning
    Rajala Pro Shop Stockholm
    Heikki

  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde en objektiv och fick den levererat
    * utan originalförpackning,
    * utan garantivillkor eller bruksanvisningar och
    * utan förvarings ficka som alltid tillkommer med det här objektivet när det säljs som detaljhandel produkt.
    Det fanns ingen info att varan inte är "retail" produkt som den ska på Rajalas webbsida.

    Jag undrar om den är någon "gray import" vara som kanske kan nekas Panasonic garanti i Europa?
    Efter det här de svarar inte på mejl till kundsupport och har ingen telefonnummer att ringa till!

    + de aldrig skickade någon beställningsbekräftelse, betalningsbekräftelse eller leveransinfo via mejl - absolut ingenting!
  • Hej SDX-LV,

    jag vet inte vem du är så jag har inte möjlighet att kontrollera vilket objektiv du har beställt eller vad som skall ingå med objektivet.
    Dock så står det mig veterligen på samtliga "kitobjektiv" : "OBS! Objektiv från ett kamerakit, levereras i bubbelplast" och det är dessa objektiv som vi levererar till kund i en Rajala kartong.

    Ditt kvitto är ditt garantibevis, mer än så behöver du inte.

    Du skriver att objektivet levererats utan "förvaringsficka", jag gissar att du menar en objektivpåse men jag kan som sagt inte kontrollera om det verkligen ska ingå en objektivpåse med det Panasonic objektiv du köpt när jag inte vet vem du är.

    Vi köper samtliga produkter direkt från tillverkare eller distributör för den nordiska marknaden vilket innebär att inget som Rajala säljer är produkter som har "grå importerats". Garantin som står angiven i vår webbshop för ditt objektiv gäller självklart och utöver det så följer Rajala givetvis svensk konsumentlag.

    Det enda sättet att kontakta Rajalas kundsupport idag är via email eller via kontaktformuläret längst ner i vår hemsida/webbshop. Så det stämmer att vi inte har något telefonnummer till kundsupporten men, man kan alltid ringa Stockholmsbutiken på telefon 08-789 45 00 så ska vi försöka att om möjligt hjälpa till.

    Det skickas alltid ut en orderbekräftelse efter en lagt beställning i webbshopen men, beroende på hur brandväggar och/eller antivirus program hos beställaren är inställda så kan orderbekräftelsen fastna i SKRÄP eller SPAM-filtret.

    Jag hoppas att ovanstående svar/information rätade ut dina frågetecken.

    Tveka inte att maila mig på: heikki@rajalaproshop.se om du har ytterligare frågor/funderingar.

    mvh
    Rajala Pro Shop Stockholmsbutiken
    Heikki

  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Har aldrig handlat av Rajala Pro Shop och kommer förmodligen inte att göra det i framtiden heller. Den främsta anledningen till detta är att denna butik tar ut en fraktkostnad på etthundrafemtio kronor för att skicka ett litet paket som kanske väger ett halvt kilo. Lätt att vara billig när man tar ut övervinst på en så simpel tjänst.
  • Hej,
    vi har ett avtal med Postnord vilket innebär att en produkt, oavsett storlek eller vikt, levereras från vårt webblager i Finland till en adress i Sverige för samma kostnad. Det innebär även att man kan följa sitt paket via Postnords hemsida under funktionen "Spåra brev & paket" samt att produkten är försäkrad under transporten.

    Om man har möjlighet att komma till Stockholmsbutiken och hämta sin vara här så kan vi beställa hem den hit till butiken och då behöver kunden inte betala fraktkostnaden. Dock så blir leveranstiden längre än de normalt 3-4 vardagarna som beställningar gjorda i webbshopen levereras på.

    mvh
    Rajala Pro Shop Stockholmbutiken
    Heikki

  • Mycket bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    De hade kampanj på kameran jag tänkt köpa till ca 35 % lägre pris än någon annan. Var dock tveksam att beställa efter ha läst de dåliga betygen här. Det fungerade dock helt utmärkt. Jag fick rätt produkt inom utsatt tid precis som det står på hemsidan. Mer kan jag inte begära.

    Jag ger dock en stjärnas avdrag för att status inte uppdateras på hemsidan. Paketet stod som ”behandlas” när det egentligen redan var skickat. Samt en stjärna till i avdrag för att supporten tog ett antal dagar på sig att svara när jag frågade om när paketet kommer skickas iväg. Svar inom 24 timmar på vardagar tycker jag är rimligt att förvänta sig.

    Överlag så har dock min köpupplevelse varit bra och lyckad. Kommer prova igenom om tillfälle ges. Snabbare svar och bättre statusuppdatering för beställningen och ni får full pott av mig nästa gång.
  • Knappt godkänd
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställde en Panasonic GH5 kamera sent tisdag kväll. Skrev att jag behövde den senaste fredag eftersom jag skulle åka till Almedalen söndag och använda den där. Tänkte att de hade två hela dagar på sig.
    Fick inget svar eller kommentar, började undra lite onsdag så skrev till Rajala och frågade om jag kunde hämta ut den i butiken i Stockholm som eventuell Plan B eftersom jag jobbade i närheten onsdag-fredag.
    Fick svar att det inte gick att hämta ut i butik.
    Skrev då igen att jag behövde kameran senast fredag. Inget svar.
    På torsdag kom först ett mail som bekräftade att paketet lämnats för transport, lät ju lovande. Men sedan ett mail till från Rajala kundsupport där man sa att paketet inte skulle komma fram förrän på måndag.
    Så jag fick filma med min gamla kamera i Almedalen (eftersom det finns en begränsning 30 min i GH4 och eventet var 1 timme, och jag var ensam, så fick jag inte med de sista 30 min.....:(
    När jag beställer en tandborste på apotea på morgonen så körs den ut på sena eftermiddagen (och är gratis!),
    så besviken på
    - inget svar att ni inte skulle kunna leverera på mitt uttalade behov (senast fredag)
    - att det tar mer än et dygn att skicka iväg en beställning
    - att leveransen tar mer än en dag
    - och att jag behöver betala frakt på en produkt som kostar 18,000 kr

    4 stjärnor för att paketet bra inslaget och innehållet den kamera som jag beställt, samt priset lägst på prisjakt (just nu)
  • Hej, jag vet inte vem du är så jag har inte möjlighet att kontrollera vad som hänt med just din beställning men här är lite svar på de punkter du listar som du är besviken på:
    1. Jag vet inte hur du kontaktat oss då jag inte vet vem du är så jag kan inte kontrollera om/att vår kundsupport svarat dig eller ej.
    2. Normalt skickas beställningen dagen efter men ibland kan det ta en dag till.
    3. På samtliga produkter i vår webbshop står det att leveranstiden är 3-4 vardagar. Om du beställt en produkt sent på tisdagskvällen så innebär det att vi försöker skicka den under onsdagen vilket i sin tur innebär att om Postnord levererar som de brukar, så har du ditt paket på ditt utlämningsställe efter 3-4 vardagar = på fredag eller på måndag veckan efter.
    4. En fraktkostnad tillkommer p g a att frakten är en tjänst som Rajala köper av Postnord.

    Om du har några fler frågor eller funderingar ang din beställning, maila mig gärna på emailadress: heikki@rajalaproshop.se

    Ha en bra sommar!

    mvh
    Rajala Pro Shop
    Heikki Harju
    Stockholmsbutiken, Herkulesgatan 11
    08-789 45 00

  • Bra
    3 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Ordered lens 2 weeks ago from their web. Product is still not posted. Called shop and they said I have to contact Finland office who are running their webshop. But web shop redirect me to a customer service email, which is just like a black hole.
    Product sent out the same day as I wrote this.
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Har köpt ett blixt sim var rabatterat och betalade och fick beställningsmail. En vecka efter fick jag en mail att den inte finns på lager längre trotts att det var tillgänglig på hemsidan dagen efter jag beställde. Mycket besviken blev jag. Fick så klart pengarna tillbaka men ändå oseriös när man får besked en vecka efter beställningen att varan var inte tillgänlig.
  • Hej,
    vet inte vem du är och kan därför inte kontrollera vad det är för artikel du beställt eller vad som hände med din beställning.
    Tyvärr så är det så att vid flytten av vårt lager till ett logistikcenter så blev det en del saldofel vid överföringen av data från Rajala till logistikcentret, så bedömer jag att den artikeln du beställde är en av dem som vi har/har haft saldofel på.
    Det är därför det tyvärr ibland blivit så att en kund beställt en artikel som i webbshopen visade att vi hade den i lager och även efter att vi meddelat kunden att artikeln inte finns i lager, så står det fortfarande i webbshopen att den finns.
    Orsaken är att vi måste reda ut varje enskilt fall/varje enskild produkt så vi vet om det är ett saldofel eller om det är en produkt som väntar på att rent fysiskt bli inlevererad/registrerad hos logistikcentret.
    Det blev en lång förklaring men hoppas att den rätade ut dina frågetecken.
    Tveka inte att maila info till mig om du vill att jag ska ta reda på vad som hände med just din beställning, du kan maila mig på emailadress: heikki@rajalaproshop.se

  • Dålig
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Den fysiska butiken Rajala i Stockholm tycker jag är mycket bra. Webb-butiken ger däremot ett uselt intryck. Efter att ha sökt på Prisjakt och fått fram Rajala som billigaste leverantör beställde jag den 7 maj en datorskärm (Benq sw320). Vid beställningstillfället hade ingen butik ännu skärmen i lager och Rajalas pris skiljde sig avsevärt från konkurrenternas (14.140 hos Rajala, 14.900 hos konkurrent och 15.500 hos seriös handlare). Efter ett par veckors väntan hade de flesta butiker fått in varan i lager, men inte Rajala. Prisjämförelsen var fortfarande densamma. Jag frågade vid ett flertal tillfällen men fick aldrig någon prognos för när leverans skulle kunna ske. Efter en månads väntan och ytterligare en fråga fick jag dock ett mail där de skulle vara förstående för om jag annullerade min beställning, vilket jag gjorde någon dag senare. Jag förstår inte Rajalas affärsidé i detta fall. Varför ha ett lockpris och "bäst på Prisjakt" när man aldrig kan leverera? Till webb-butikens fördel (därför två stjärnor i stället för noll) kan jag säga att de alltid svarat på mina förfrågningar.
  • Bra
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställde en OM-D E-M5 Mark II den 19/5. Några dagar senare när jag inte sett någon uppdatering av leveransen så mailar jag kundsupport och får som svar att varan är slut på deras centrallager. Kändes surt eftersom det står på deras hemsida att varan fanns i lager. Efter en mailkonversation med kundsupport så bestämdes det att jag skulle få en annan färg på kamerahuset skickat till mig. Efter någon dag till i väntan på leveransbesked så meddelar Rajala att kamerahuset jag beställt från början finns i lager och att det skickas 26/5, tog 4 dagar att få hem paketet. Så helt klart godkänd leveranstid när det väl skickades. Men tråkigt att det ska ta 2 veckor (!) i total leveranstid.

    Måste säga att jag var en aning skeptisk till Rajala efter att ha läst en del omdömen på Prisjakt. Men efter bra bemötande av kundsupport och sett till mkt bra pris så kommer jag att handla här igen.
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Kanon bra.....Bra pris, Bra frakt....Kommer att handla här igen...
  • Bra
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Tog tre vardagar för mina objektiv att levereras, som utlovat. Inte supersnabbt men ok.
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställde en Sony A6300 från Rajala, priset var avsevärt lägre än hos andra återförsäljare och allt gick supersmidigt. Fick min kamera några dagar senare med posten utan skador eller liknande. Kommer handla härifrån igen!