Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Både Ehandel och fysisk butik
Kundtjänst 7-16 tel 08-248170
Snabba leveranser

https://sandbergsjarn.se

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
PayPal
SveaWebPay faktura
Diners
Amex
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Sandbergs järn har fått betyget (4.00)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Perfekt
    12 dagar sedan
    Uppdaterat: 12 dagar sedan
    Kunnig personal. Levererades enligt plan. Rekommenderas!
  • Dålig
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Skickas inom 2-5 dagar, nja vi är uppe i 56 dagar totalt och tydligen så kommer inte leveransen förrän i februari. Står fortfarande "Skickas inom 2-5 dagar" på produkten på deras hemsida. Så lita inte på denna butiken. Sen att det tar en vecka innan man får svar på mail, är väl inte bra heller.
  • Dålig
    2 mån sedan
    Vafan händer....
    Beställer grejer som ska finnas i lager....
    Saker kan ju såklart vara slut det är ju lugnt men att man inte ens kan få ett svar när man mailar och frågar om sin order är ju under all kritik.
    Inte hört ett ord på över 3 veckor.... Katastrof.
  • Mycket bra
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Höjer betyget då jag fick snabb feedback och förklaringar på min initiala kommentar..
    Varan har kommit (tog en vecka från beställning) och var förpackad ok.
    Inget att klaga på från min sida förutom förvirringen kring restnoterad och i lager samtidigt (dock fått mail att dom ska se över detta)

    ----

    Lade en beställning på en dammsugare från Sandbergs Järn på Black Friday då dom var lägst i pris och stod att den fanns i lager med 2-5 dagars leveranstid.
    När jag efter beställning kollar på "min sida" så står dammsugaren som restnoterad.
    Går in på hemsidan och kollar och där står den fortfarande som i web lager med 2-5 dagars leverans..
    Tänkte det kanske behövde lite tid på sig att uppdatera, men nu efter ytterligare en vardag så säger den fortfarande både i lager och samtidigt restnoterad..
  • Hej Per-Erik. Tack för att du tar dig tid att ge oss ditt omdöme och för att du har valt att handla hos oss. Jag tror dessvärre att du har missförstått informationen på produktsidan. Texten som du refererar till säger "Skickas inom 2-5 dagar". Det betyder att vi beräknar att kunna skicka produkten inom 2-5 arbetsdagar. Dammsugaren som du har beställt är beräknad att skickas från oss på torsdag eller fredag den här veckan vilket i ditt fall blir 5 arbetsdagar från att du lade din beställning. Jag hoppas att detta ger dig en tydligare bild och du får mer än gärna kontakta oss så berättar vi mer om det är något som är otydligt.

  • Ganska bra
    3 mån sedan
    +Har ställt frågor och fått snabbt svar.Lätt att handla.
    -har inte upptäckt något som är negativt
  • Ganska dålig
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Går sådär med leveranserna va?

    En vara som är listad som i i lager och skickas inom 2-5 dagar resulterar i mail om att varan är slut hos leverantören och man inte vet när den kommer in. Av dömda av övriga recensioner här så verkar det vara standardförfarande? Kanske att man inte ska skriva 2-5 dagar om man inte har grejerna på lager?

    Edit: 2 stjärnor är "OK" enligt Prisjakt?!?
  • Knappt godkänd
    4 mån sedan
    ”Skickas inom 24 timmar” köpte ett skruvdragarkit för 5 dagar sen har inte hört ett ord sen dess.
  • Knappt godkänd
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Nästa gång ska jag läsa butiksomdömen innan jag handlar.

    "Skickas inom 2-5 dagar" stod det. Direkt EFTER köpet meddelade Sandbergs automatiskt att artikeln är restnoterad. Kanon!

    Jag mailade Sandbergs och bad om förtydligande. Efter drygt 2 arbetsdagar utan svar testade jag deras chat, fick restnotering bekräftad, och bad dem återbetala. "Inga problem, jag fixar det" svarade Sandbergs. Ingen fixade något alls.

    9(!) dagar efter mitt mail fick jag äntligen svar på det: De bekräftade att varan är restnoterad. (Kanon!) Jag svarade på mailet, och upprepade och hänvisade till min begäran från chatten, nu med deadline.

    Efter det sista mailet tog det ett par dagar till, och sedan fick jag min återbetalning. En stjärna räddad, med viss tveksamhet då Sandbergs verkar tycka riktigt illa om onlinekunder.

    P.S. Om jag köper något i Sandbergs butik på Kammakargatan och ställer en fråga om mitt köp, får jag vänta 9 dagar på svar då också? Eller är det bara onlinekunderna som får vänta?
  • Dålig
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Som skrivits tidigare så står produkterna som i lager på hemsidan och att de ska skickas inom 24 timmar. Sen händer inget på två dagar och jag hör av mig till kundtjänst. Nej då fins den ju inte i lager. Nu en dag senare så står den fortfarande som i lager...
    EDIT: det rör en sp6000j
  • Hej Oskar.
    Tack för att du tar av din egen tid för att ge oss just ditt omdöme.
    Vi beklagar verkligen att din köpupplevelse inte har levt upp till allas förväntningar. Självklart skall artiklar justeras när när det inte stämmer och i ditt fall har vi verkligen brustit. Vi jobbar dagligen för att hålla informationen på webbsidan så tydlig och uppdaterad som möjligt. Återkom gärna till oss med vilken produkt det gäller så kommer vi att rätta till det med en gång. Mvh Sandbergs Järn.

  • Dålig
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Noterar i andra kommentarer nedan att någon från Sandbergs Järn svarar, hälsar och ursäktar problem med leverans - samt att det aldrig ska ske igen.

    SPOILER-ALERT: Det hände igen.

    Beställde en produkt som enligt hemsidan var lagerförd och kan levereras på 2-5 dagar.

    Idag har det gått 7 arbetsdagar och 4 helgdagar utan leverans.

    Ringde idag till en förvirrad support som inte kunde svara på om varan fanns på lager. Supporten bad om att få springa ut på lagret och titta, för att sedan ringa upp - det skedde inte.

    Verkar vara riktig amatörnivå.

    "Snabba leveranser", kan stryka den på en gång.
  • Hej Peter.
    Tack för att du tar dig tid att ge oss ditt omdöme.
    Vi beklagar att dina köpupplevelser inte levde upp till varken dina eller våra förväntningar. Vårt mål är alltid att ha så snabba leveranser som möjligt. Vi tar åt oss av din feedback och jobbar nu extra hårt för att täppa till eventuella leveransluckor. Tveka inte att kontakta oss om du har fler synpunkter. Med vänlig hälsning Sandbergs Järn.

  • Dålig
    7 mån sedan
    VARNING! Varorna fanns i lager enligt hemsida. Betalade förskott och väntade. Nu har det gått flera månader och inga varor kommer trots kontakt med kundtjänst.
  • Hej Magnus!
    Usch vad tråkigt att läsa om din dåliga köpupplevelse, det är helt emot vad vi strävar efter. Maila in fullständigt namn eller ordernummer till [email protected] så ser jag till att lösa detta omgående. Hälsningar Marcus på Sandbergs järn.

  • Dålig
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    Första och sista gången

    Produkten fanns i lager men såg aldrig röken av den... Väntar fortfarande efter två veckor...
    Kontaktade deras kundtjänst efter 1st veckan: vi skickar varan idag (fredag)... Du får den på tisdag.
    Efter andra veckan kontaktade jag de på nytt. De skickade aldrig och hade inte ens varan på lagret.

    Bättre att köpa från riktiga bolag (verktygsproffsen...osv...).
  • Hej!

    Det var verkligen inte kul att höra, vi beklagar din dåliga köpupplevelse. Återkom med ordernummer så löser vi det så fort som möjligt. Hälsningar Marcus på Sandbergs järn

  • Perfekt
    8 mån sedan
    Beställde ett Milwaukee skruvdragare kit i söndags levererades på tisdagen. Snabbt & med lägsta pris på prisjakt, helnöjd.
  • Dålig
    3 år sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    Visar priser ex. moms
  • Dålig
    10 mån sedan
    Hoppade in från prisjaktlänk till produkten. Står utan moms trots att man väljer Privat. Efter tre olika försök att byta till Privat kund så kraschar servern helt. Inte så förtroendegivande, eller? :)
  • Hej!

    Det lät inte alls bra. Tack för din feedback, vi kommer att gå igenom servern och försöka se vad som är fel. Ha en bra dag!

  • Dålig
    10 mån sedan
    Två veckor utan leverans eller återkoppling på flera order av varor som angavs finnas i lager...
  • Hej!
    Vi beklagar verkligen att detta skett. Vi tar till oss av din kritik och jobbar för att det inte ska kunna ske igen. Ha en bra dag!

  • Ganska bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 10 mån sedan
    Uppdatering online-köp: inga uppgifter om lagersaldo, lång leveranstid (dvs. varan var ej lagerförd) samt dålig uppdatering om status på ordern.

    Fantastisk fysisk butik med bra service och stort utbud. Hemsidan mycket bra! Priserna håller en bra nivå, i mitt fall låg priset långt under det som var listat hos Prisjakt.
  • Tack för det fina omdömet!

  • Dålig
    11 mån sedan
    Kommer ej fram i telefon till företaget. EFTER genomfört köp och genomförd betalning framgår att produkt är restnoterad. Dåligt!
  • Hej!
    Vi beklagar att du inte lyckats nå fram till oss. Vi har haft hög belastning på vår växel vilket förlängt svarstiden. Det går givetvis även bra att maila och chatta med oss, självklart ska du få svar på dina frågor. Ha en bra dag!

  • 2020-03-01 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Perfekt
    1 år sedan
    Smidig köpupplevelse, bra priser på de festogrejer jag behövde. Uppdaterar omdöme efter leverans.
  • Acceptabel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Det är lite lurigt att Sandbergs alltid ligger i toppen. Anledningen är att prisjakt snappat upp Sandbergs priser exkl moms.

    Sandbergs angav att de hade produkten jag beställde i lager, trots det tog det 3-4 veckor innan leveransen dök upp. Kartongen var skadad av DHL och varorna inuti hade också skadats eftersom de låg dikt an mot kartongen på insidan. Normalt tror jag man ska packa med lite avstånd till kartongen. Sandbergs ersatte mig för skadorna.
  • Tack för din recension och feedback! Vi har pratat med Prisjakt och de har rättat till momsfelet.

    Vi beklagar att förpackningen var skadad. Vi tar det till oss och vi hoppas att du i slutändan blev nöjd.

    Ha det gott!