Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Fria returer
Snabba leveranser
Brett sortiment

http://www.bax-shop.se

Betalningsalternativ

Visa
MasterCard
PayPal
Amex
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Nederländerna. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Bax Music har fått betyget (4.62)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Perfekt
    10 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Uppdaterat: Gjorde en ny beställning, och trots att en av artiklarna inte fanns i lager (väntetid 3-4d) fick jag paketet inom mindre än en vecka. Jag är helnöjd. DET ENDA SKUMMA MED DENNA BUTIK ÄR ALLA NEGATIVA OMDÖMEN HÄR. Vem trollar och varför?

    Jag köpte två grammofonspelare av dem i våras. Beställningen lades 20180228 och de skrev då att det skulle ta några veckor innan produkten åter var i lager. Eftersom samma produkt var slut hos flera andra återförsäljare tyckte jag inte det var så konstigt. Bax hade bäst pris och jag hade ingen brådska. Tror jag fick vänta någon vecka extra men efter en tre-fyra veckor så kom de. Alldeles felfria och väl paketerade.

    Supporten var på engelska men svarade vänligt. Inget skumt med den affären, enligt min mening, jag fick vad jag ville ha till ett bra pris.
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Fick mina grejer snabbt och till ett bra pris!
  • Mycket bra
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Beställde kabel som jag inte kunde hitta nån annanstans. Priset på kabeln var mycket bra, priset på frakten var mer eller mindre hutlöst.
    Det visade sig dock ha en förklaring, paketet skickades inte från Sverige som jag trodde, utan från Tyskland, med hemkörning dessutom. Nu hade jag väl hellre valt en billigare frakt, men eftersom priserna klart och tydligt stod vid beställningen så är det väl inte något man kan klaga alltför mycket på.
    Kabeln kom och uppfyllde alla mina förväntningar så jag är mycket nöjd med hela köpet. Om dom kunde få ner priset på frakten så hade det blivit 5 stjärnor i betyg.
  • Dålig
    2 mån sedan
    Köpte ett set högtalare.
    (Vonyx VX800BT 2.1 BT Aktivt högtalarset 800W)
    Leveransen var problematisk, jag fick ringa till deras kundservice för att ens få ett koll-ID för att kunna se vart mitt paket var. Dessutom hade det blivit något annat problem vilket ledde till att själva högtalarna kom en dag efter subwoofern i separata paket.

    Vet ej om det har med BAX-music att göra men fick även ett scam-sms från någon som utgjorde sig vara Postnord och som krävde att jag skulle betala för att få mitt paket.

    När vi väl öppnade förpackningen till subwoofern upptäckte vi att den var helt sönder, och därmed blev även högtalarna som styrdes av denna oanvändbara.

    Det enda positiva med detta inköp är att kundservicen har varit snabb på att svara och hjälpa till så gott de kan.
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Beställde ett Odyssey Flight Zone combi-flightcase till Pioneer DDJ-RX/SX/SX2.
    Kvalite’n är mycket bra,passar perfekt!
    Hemleverans var en överraskning!
    Mycket nöjd!
  • Dålig
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Ur dåligt, jag köpte ett piano (clp 635) för ca 18000 kr, men inte fått det. Bax Music vet inte vad har hänt 😡, de skulle utreda detta för 4 dagar sedan, men inte fått svar hittills. Aldrig rekommenderar Bax Music.
  • Mycket bra
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Chansade och la beställning då varorna såg ut att finnas i lager. Processen gick smidigt och fick information löpande runt beställningen och med korrekt trackinginfo. Leverans hem till dörren inom de utlovade 3 arbetsdagarna. Lite snålt med stoppning i paketet, annars hade det blivit full pott!
  • Perfekt
    4 mån sedan
    Har handlat på Bax Music två gånger
    och har bara positiva erfarenheter.
    De levererar varorna snabbt och mycket
    väl paketerade. Priserna på gitarrtillbehör
    är mycket bra och när man handlar för mindre
    summor och produkterna kommer ifrån ett EU
    land utanför Sverige kan man inte klaga på
    fraktpris på 140 kr.
    Ulf Söderberg
  • Usel
    5 mån sedan
    Är man dum nog och skiter i om man blir blåst så handla på. Vill ni ha era grejer så uppsök ett seriöst företag.

    Hörde jag kronofogden knacka på inom kort?
  • Perfekt
    5 mån sedan
    Med en gnutta skeppsism la jag en order på en Shure SM7B då Bax var de enda som hade den i lager. Har läst alla varningar här innan. Men för mig gick det smärtfritt! Snabb leverans, på utsatt tid. Gillar att jag hade möjlighet att välja leveransdag och möjligheten att få dagen efter leverans. Mot betalning självklart. Fick snabbt bekräftelse och kollinummer efter beställningen. Inget strul. Jag är nöjd!
  • Usel
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    VARNING
    Gjorde en beställning som de själva annullerade, de tog betalt snabbt som fan av mig, men de har fortfarande inte gjort en återbetalning till mig trots att det var 3 veckor sedan de inte ville skicka mig min beställning...

    *Edit* Efter 1 månad får jag mail om att de har gjort en återbetalning och att det kan ta några bankdagar att få tillbaka pengarna.

    *Edit* Efter 3 månader har jag fortfarande inte fått tillbaka pengarna...
    Drar sig mot polisanmälan

    *edit* Efter 4 månader fick jag tillbaka mina pengar...
  • Dålig
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Bluffar med priserna utav bara helvete. Beställde ett par hörlurar som i slutändan visade sig vara 500kr dyrare än vad som framgick. Sedan påstår de att de inte fått någon betalning och vägrar skicka produkten. Efter 3 veckors strul skickar de slutligen iväg ordern som visar sig vara ett begagnat exemplar i trasig kartong. När jag påpekar detta slutar de svara och anser att "transaktionen är slutförd". Jag rekommenderar ingen att handla därifrån. Vill egentligen ge en stjärna men de får två enbart för att man faktiskt fick produkten till slut.
  • Usel
    6 mån sedan
    Kan inte någon kontakta HA så att de kan åka dit och "baxa" prylarna jag beställt åt mig... (skämt) För uppenbarligen levererar de inte allt åt alla kunder. Vill du vara med på deras blåsningslotteri? Beställ hos Bax... =)
  • Perfekt
    7 mån sedan
    Levererat på tre dagar precis innan jul
  • Usel
    7 mån sedan
    Skämtföretag?
    Har nu väntat i 4 månader på leverans!
    Historien:
    Företaget hamnar på "Dagens deal" sidan med ett PA/högtalarsystem som tidigare kostat 7500sek, nu till priset 2100sek. Självklart spontan klickar jag på Köp-knappen och anser ha gjort en grym deal. Enda kruxet är att det blir leverans om 2 veckor. Inga problem till det priset enligt mig.
    Två veckor senare sker ingen leverans, så jag skriver till dem och får ett autogenererat mail som berättar att produkten är försenad från leverantör. Detta mail får jag ytterligare en gång en månad senare. Då väljer jag att bomba dem med mail tills de svarar. Jag ber dem skicka en motsvarande produkt för att lösa sin sida av överenskommelsen vi gjort när jag lagt en order på deras sida.
    De svarar med att erbjuda ett plastigt PA tillverkat för 12åringar. Som har ett ordinarie pris på 3000kr, men de vill också att jag ska betala mellanskillnaden från mina ursprungliga 2100sek.
    Inte acceptabelt, så jag förklarar att jag vill ha något som motsvarar det de annonserat på prisjakt, framförallt efter att ha väntat i sex veckor.
    De svarar att de ska leverera produkten i vårt köpesavtal, men att de inte kan erbjuda någon annan produkt för att de förlorar pengar på produkten till det priset och att de omöjligt kan sänka priset på någon annan produkt så mycket.

    Det är såklart lätt att sänka priset på en produkt för att få synas på prisjakt, och sen dra ut på leveransen till folk ger upp.

    Jag ger mig inte dock.
    Nu 4 månader senare får jag dagligen ett autogenererat mail som berättar när produkten ska levereras, i skrivande stund är det Vecka 1 2019.

    Blir det uppskjutet igen så är det dags att kontakta konsumentombudsmannen och se vilka rättigheter jag har. Så trött på företag som använder prisjakt till sin falska marknadsföring.

    Och detta är ett praktexempel.
  • Usel
    10 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    De kör med falsk prissättning och när de faktiskt har det billigaste priset på prisjakt, så har de 6 månaders leveranstid..

    Kom igen nu Prisjakt. Ni måste göra er av med den här oseriösa butiken.
  • Utmärkt
    7 mån sedan
    Lite seg med bekräftelse när de skickar, men kundtjänst gjorde sitt jobb och redde min paket från PostNord som glömde att avisera. Bra förpackning
  • Mycket bra
    7 mån sedan
    Bra priser och helt OK service, om man beställer sådant som finns i lager. Om man beställer sådant som inte finns i lager måste man betala i förskott, vilket jag inte är intresserad av, så då handlar jag någon annan stans.
  • Mycket bra
    8 mån sedan
    Bra pris, snabb leverans, bra kundsupport (sen undrar jag varför man idag behöver svensktalande support som nån gnällde över saknades, engelska funkar alldeles utmärkt).
    Enda minuset var att jag inte fick alla kollinummer, därav att jag ringde kundsupport som fixade det på en gång.
  • Mycket bra
    8 mån sedan
    Köpte bästa mixerbordet till oslagbart pris . snabb lev
  • Usel
    8 mån sedan
    26 veckors leveranstid för ett par Sony hörlurar ?!
    Nej tack, jag köper någon annanstans.
  • Usel
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
    De uppdaterade priset på sony lurarna idag, tänkte köpa men det står "leverans om 26 veckor"!
  • Usel
    10 mån sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
    Håller med om att dom luras med priser när man besöker sidan dock så hade dom väldigt bra priser i onsdags med som stämde på deras hemsida men vågade ej beställa då dom verkar vilja stoppa ordrar som dom går back på enligt forum och dylikt ! Vilket man kan förstå men ja tog ej risken tror med 85 procent att den hade blivit nekad ... Stäng ner skit sidan!...... Svarar inte ens på mail väntat över en månad seriöst......
  • Dålig
    9 mån sedan
    insane. ordered three products; two came in boxes that had been opened and re-sealed. the røde mic showed signs of wear!
    i directly emailed customer support but not a sign of life or interest.
    if i buy a "new" product i expect it to be exactly that…
  • Usel
    10 mån sedan
    Dem har godkänt min beställning, tog mina pengar och skriv ett meddelande efter 3 dagar säger att det var nåt fel på webbsidan och dem kan inte levererar...
  • Usel
    10 mån sedan
    Butiken har fejkpriser, håller inte leveranstiderna och ingen support. Försöker bara lura kunder till hemsidan och sedan annullerar ordern utan förklaring, antagligen för att de har ljugit om lagersaldo eller pris. Ta bort!
  • Usel
    10 mån sedan
    Enligt prisjakt ska produkten finnas i lager men på Bax hemsida står det hela 21 veckors leveranstid! Och ändå går det att beställa produkten..
  • Usel
    11 mån sedan
    Beställde en portabel högtalare utav bax-shop, leveransen tog långt över utlovad tid (var beroende av att den inte drog över tiden med +3 dagar då det var en present, men den drog över 5(!) dagar), produkten som levererades hade alla tecken på att den varit ute hos kund innan (gamla fraktlapprna satt tom kvar(!)), efter ett par mail så fick jag ett svar att jag skulle få X sek i kompensation för det inträffade, dessa pengar har jag inte sett röken av eller fått svar på varför de ej betalar ut dem.

    Överlägset den sämsta köpupplevelse jag varit med om och känner mig otroligt besviken och lurad utav bax-shop!

    Köp ej här oavsett hur mkt billigare de är än andra återförsäljare.
  • 2018-07-22 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Mycket bra
    1 år sedan
    Beställde kablar och DJTT-prylar. Fungerade bra med frakt via postnord.
  • Usel
    1 år sedan
    Beställde varor för min kunds räkning, fick bekräftelse, faktura, följesedel och tracking-nummer på DHL. Trots detta fick jag precis reda på att min order är annullerad.

    Det började då jag kollade tracking-nummret och såg att den inte var skickad. Ringde då kundtjänst och pratade med en tjej på kundtjänst som sa att min order inte hade gått ut i fredags men skulle skickas idag.

    Några minuter senare blir jag uppringd och efter en lång stund där hon hänvisar till det finstilta i Allmänna villkor. Även om det inte står att de kan annullera när det bekräftat ordern så hävdar hon att de kan då den inte lämnat deras lager. Men jag sa att de skickat en följesedel till mig! Och det som hon säger inte står i dessa villkor! Hon gav sig inte!

    Nu sitter jag i skiten, då min kund förväntar sig en order denna veckan!

    Skitföretag på ren svenska!
  • Usel
    1 år sedan
    Köpte ett par BeatsX för mindre än ett år sedan. De har nu gått sönder. Deras returfunktion på hemsidan fungerar inte. Har mailat dem 3 gånger nu om hur jag ska göra för att returnera dem. Har inte fått ett enda svar på över en vecka.

    Var även strul med butiken initialt när jag beställde lurarna. Dom första kom aldrig fram. Fick själv kontakta UPS och föra en klagomålsanmälan mot dem trots att det var Bax leverans som inte kom fram.
    Bax vägrade skicka nya tills dom andra var funna av UPS. Ville ha lurarna så jag fick beställa ett par nya av Bax. När UPS hittade dom andra skulle jag returnerade dem och då få pengarna tillbaka.

    Dom nya lurarna kom tack och lov fram och när UPS väl hittade dem gamla så returnerade dom dem direkt till Bax Music. Bax fick lurarna den 10 juli. Fick maila dem 5! gånger innan jag fick tillbaka pengarna. Bax skyllde på att det blivit fel i systemet m.m. Fick till slut pengarna den 4 augusti för de returnerade lurarna som dom fick den 10 juli.

    Och nu när lurarna är trasiga så svarar dom inte alls på mail.

    Rekommenderar er att hålla er långt borta från denna butik.
  • Usel
    1 år sedan
    Verkar helt oseriösa.
    Hörlurar Sony WH-H900NG uppges kosta 1316 kr men leverans sker inom 26 veckor, dock dras pengarna direkt. Ett tag senare kan hörlurarna levereras inom 5 veckor men då har priset stigit till 3050 kr.
  • Knappt godkänd
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Leverans var komplicerad och försenad. fick aldrig nån sms eller samtal vid första försöket. Var tvungen att hämta från tobak affären. skulle uppskatta att paketet var skickat direkt där från början. Försökte kontakta via mejl men kundservice aldrig svarade.
    Batterier saknas trots att det står på omslag att de ingår.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Löjligt hög fraktavgift om man inte beställer för minst 1850 kr (som är ett mycket högre minimumbelopp än i de flesta andra butiker).
    140 kr i frakt för ett par hörlurar är inte OK.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Looks like in this company there is no such department as customer support. No one answers emails. Incorrect data about stock in warehouse, information about delivery we cant trust.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Riktigt skumrask företag.
    Som andra skriver här så kan du ha köpt en sk B-stock vara fast du beställt en ny. Jag skriver "kan" men det vet du så klart inte. I mitt fall var det dock uppenbart då varan inte var paketerad på ett professionellt sätt samt att det saknades tillbehör. Om detta händer och du vill lämna tillbaka det du faktiskt inte köpt, dvs en ny produkt, så förbered dig på många timmar mangling mot deras kundtjänst. Tänk också på att de anv UPS för returer. Och deras ombud växer inte på träd.
    Nej denna firma kommer jag aldrig använda igen.
  • Utmärkt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Snabb leverans till dörren. Bra pris och fraktfritt. Bra produkt.
    Möjlighet att välja leveransdag är extremt bra!
    Saknar bruksanvisning på svenska bara allt annat topp!
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Novation Impulse keyboard, jag är mycket nöjd med varan från Bax Music.
    Mycket bra på alla vis, snabb leverans, pris och fraktfritt, leverans till dörren var det också.
  • Utmärkt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Billiga lurar, snabb frakt. Erbjuder bara hemleverans av någon anledning. Varför inte även via postombud?
  • Knappt godkänd
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Jag beställde ett Roland FP-80 notställ men i paketet låg bara en av delarna som behövs för notstället. På produktsidan visas ett helt notställ. Jag försökte ringa dem men det svenska numret dirigeras till nån support utomlands. Fick i alla fall hjälp där och efter några mail så hade de tagit fram artikelnumren till delarna som saknades men de lyckades aldrig skicka en fungerande betalningslänk. Jag påpekade gång på gång under flera dagar att de har fel i sitt system men de hävdade att det fungerade och fortsatte skicka trasiga betalningslänkar. De föreslog direkt bankbetalning men jag hade tröttnat på dem och orkade inte skaffa den tjänsten så jag returnerade paketet istället. Jag bad dem också två gånger att uppdatera produktsidan så den inte är vilseledande men det kommer nog inte att hända. Just ja, de skickade med PostNord och hemleverans men de tog nog inte mitt telefonnummer så PostNord kunde inte ringa mig och det tog en halv vecka extra att få paketet till ombudet som ligger på andra sidan gatan från mig.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde denon mm-400 på mellandagarna och fick dom 2 Jan så transporten gick fort och PostNord körde hem dom. Paketerade mycket bra lite för bra stort paket med massor med skydd, kommer att köpa från dom i fortsättningen .
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Verkar ha som metod att visa fel pris och lagersaldo för att locka trafik till siten. När produkt beställs står det sen att den inte längre kan beställas... Oseriöst!
  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    De får två stjärnor enbart för att de har en bra prislapp. Jag har försökt att ringa dom under ett par dagar och möts hela tiden av en röst som säger att det inte finns någon svensktalande ledig i supporten. Jag skickar därefter ett mail som dröjer fyra dagar innan jag får svar på, samma sak nu egentligen. Jag fick svar av en som inte var något kunnig på produkterna utan hänvisade till sin engelsktalande kundservice. Jag ringde därefter istället till 4sound i Växjö och Jönköping för att kolla vad de hade i lager och det fanns duktiga personer där. Byt butik, kommentaren från Bax music på det blev:

    Det går naturligtvis bra, lycka till och välkommen åter!
    Med vänliga hälsningar
  • Utmärkt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Köpte en TEAC TN200 på tisdag kväll och blev lovad leverans senast fredag men fick den torsdagen veckan efter. Men suveränt packat och försändelsen kunde spåras hela vägen. En stjärna bort enbart pga av sen leverans annars allt ok. Framför allt priset var toppen.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Även jag köpte ett par Sony WH1000XM2 och hela köpet har fungerat formidabelt!

    Bra återkoppling och löpande information om frakt och spårbarhet från Bax Music avs. försändelsen.

    Hörlurarna skickades från Holland den 24/10 och kom till min arbetsplats idag via UPS och paketet var väldigt väl emballerat och givetvis var lurarna helt nya och inplastade. Jag gav drygt 3.100:- och det innebär nästan en tusing i prisskillnad mot övriga konkurrenter i skrivande stund. Bravissimo!
  • Bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Köpte ett par Sony 1000XM2 och fick lurarna inom en vecka, inga konstigheter. Har inte haft med supporten att göra och det är första gången jag handlar här, därav betyget.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    jag ger k 702 full poäng för sitt pris..tro det eller ej men funkar till riktig tung bas musik...men det är balanserat..känslan av makt i lurarna finns alltid men..det behövs en bra förstärkare gärna stark ..sedan spela in dom..då har du din nya vän för ett bra pris,kör med en asus förstärkare till dessa som kostar 5000kr. 2017.tycker allt vara värt pengarna..
  • Acceptabel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Det finns 1 i lager. Ja eller hur...... :)
  • Bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Bra priser och utbud men en aning optimistiska löften om leveransdatum. Lägg på två dagar på deras angivna leveransdatum så har du en mer realistisk tid.

    Varorna var lite snålt skyddade under frakten. Jag beställde rätt ömtåliga grejer och de levererades i en låda med ett litet antal såna stora luftkuddar i, ingen bubbelplast eller packskum. En utav varornas förpackningar var skadad men tack och lov varan inuti oskadd.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    VARNING KOLLA NEDAN VAD ÖPPETKÖP BETYDER FÖR DENNA KALLE-ANKA FIRMA.!

    60 dagars "pengarna tillbaka" garanti! (ser bra ut som reklam)
    Betyder i verkligheten enligt deras kundtjänst (kopierat) :
    "Man kan endast välja pengarna tillbaka inom de 30 första dagarna efter köp"

    DOM SÄLJER BEGAGNADE VAROR SOM NYA.
    Min använda produkt som jag skickade tillbaka för att få pengarna tillbaka ska dom nu laga.
    Dom mottog returen den 30 juni 2017. jag upprepar 30 JUNI 2017..SNART 2 MÅNADER OCH INGET HÄNDER I ANKEBORG.

    Finns inget att laga den är inte trasig den är använd och jag vill minst ha en helt ny vara eller pengarna tillbaka.

    Skulle både varit billigare och snabbare och handlat på blocket.
    Oftast när man köper av en affär så vill man ha nya grejer...om det inte står annat.

    Så även om dom skickat en begagnad produkt till mig så kan dom inte lösa det med att skicka en ny nu.

    Skit butik.
    Stöd lokala butiker istället.