Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Snabb och billig frakt
Spara upp till 80% på priset
Fler än 20 000 produkter

http://www.luxplus.se

Konsumentinformation

2019-05-17: Viktigt! Prisjakt listar enbart priser utan krav på medlemskap hos Luxplus.se. Medlem blir man genom att köpa en vara till medlemspris vilket innebär en löpande månadskostnad. Läs butikens information noga innan köp!

Betalningsalternativ

Visa
MasterCard
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Danmark. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Luxplus har fått betyget (3.40)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    3 dagar sedan
    Upptäckte att jag under 3 års tid betalt till detta bluff-företag. Under denna tid har dom inte skickat ett enda e-mail till mig utan bara gladeligen tagit emot mina pengar.
  • Dålig
    10 dagar sedan
    Vidrigt företag som ockrar 89kr/ mån för nåt medlemskap man inte önskar , for ever and ever!
    Köp ALDRIG något där!
  • Dålig
    2 mån sedan
    Bluff företag!
    Drar pengar för "medlemskap".
    Köp aldrig där!
  • Dålig
    3 mån sedan
    Worst store ever.

    Ordered two items, and SOMEHOW I joined their membership program, which has deducted 89 SEK for consecutive months.

    After contacting their customer support, they did NOTHING to reinstate the charges. Absolutely terrible service, and I'm shocked they're allowed to operate in this manner.

    Severely dissatisfied, and I urge everyone to look everywhere when choosing to shop product they carry.

    At the very least, hoping those can learn from my terrible experience.
  • Dålig
    3 mån sedan
    SJUKASTE! Här köper man något för 50 kr, och därefter drar de 89 kr i månaden i 2 år! (medlemskapsavgift som jag dumt nog inte sett) Är inte de dessutom olagligt i Sverige, så därför registreras företaget utomlands?? FY!
  • Dålig
    3 mån sedan
    Kritisk VARNING! köpte varor för 36:-. 1157:- bort från kortet
  • Perfekt
    4 mån sedan
    Det står klart och tydligt på deras medlemsvillkor, vilket ALLA borde läsa. Första månaden är gratis, därefter en månadsavgift på 89 kr.

    Har fungerat toppen för mig i ett par år.
    Jag har avslutat mitt abonnemang flera ggr utan problem.

    Kraftigt nedsatta varor, snabb leverans.
    Aldrig några problem.
  • Dålig
    4 mån sedan
    Har väntat på TVÅ beställningar i 20 dagar och de har fortfarande inte kommit fram.
  • Perfekt
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Amen va fan, jag blir förbannad på dessa orättvisa omdömen! Det står klart och tydligt ÖVERALLT att man går med på abonnemang om man betalar MEDLEMSPRISER på varorna, annars finns alternativet att betala ordinarie pris och inte bli medlem, men det är ett tydligen ingen som vill göra! Giriga j.... Sen att man inte har koll på sitt konto på flera år... Det är väl inte luxplus fel, man har ett ansvar att kolla sitt eget konto och dessutom kolla vad man kryssar för när man handlar online, för man måste GÅ MED PÅ MEDLEMSKAPET innan man betalar! Det är hur tydligt som helst. Dessutom bjuder luxplus på första månaden, så man har en hel månad på sig att både handla kraftigt nedsatta varor till medlemspris, och avsluta abonnemanget.
    Jag har själv avslutat mitt abonnemang två gånger och inte haft något problem med det, jag har också fått ett nytt paket skickat direkt utan problem när det andra försvann på posten, utan extra kostnad, har också fått en ny vara utan extra kostnad när posten slagit sönder den andra.
    Jag tycker att luxplus priser är så pass mycket lägre att det är värt avgiften, det är också gratis frakt vilket gör att en beställning spar man in de 89 kronorna direkt på.
    Om man inte gillar det så kan man köpa det till det dubbla priset någon annanstans, eller kryssa i luxplus ordinarie pris innan man beställer.

    Luxplus har sjukt låga priser, snabb leverans, gratis frakt, snabb och hjälpsam kundservice, allt för 89 kr i månaden. Och därför får de högt betyg av mig.
    Det finns även rengöringsmedel och tandvård och mat produkter m.m, till bra pris, så jag köper mycket av mina varor därifrån.

    Man kan inte bli medlem utan att gå med på det!
    Verkar som att många blir till sig av girighet när de ser de billiga priserna och bryr sig inte vad de kryssar i. Säkert jättenöjda med priset och varorna i början, tills de upptäcker att "ojdå, jag har gått med på ett medlemskap, men jag ville bara ha billiga varor, buhu".
    Vad är det som gör luxplus annorlunda mot andra medlemskap? Jag har varit medlem på många olika saker, och på luxplus får jag vad jag själv vill ha åtminstone. Var medlem i en bokklubb, 300 kr i månaden med frakt, och fick skit i varje paket.
  • Usel
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Beställde från luxplus, dagen efter mejlade dom mig och sa att priset var för lågt satt och att jag inte skulle få alla mina varor. Därefter slutar som svara när jag ber dom avbeställa hela ordern, dom skickar den ändå dagen efter och skriver att jag måste vänta 1-2 månader på att få tillbaka mina pengar = man vet att dom aldrig kommer ge mig något.
    - Kass service & outbildad personal på mailen
    - Dåligt kundbemötande, vill bara äta dina pengar men inte ge kunden något tillbaka
    - Anmälda till hallå konsument för bedrägeri, avtalsbrott och för att vara ett jävla SKITFÖRETAG!

    Nu måste jag kämpa för att få mina pengar tillbaka

    BESTÄLL INTE! hoppas dom går i konkurs,
  • Usel
    5 mån sedan
    Spärra kort omedelbar efter leverans. Dem befinner sig tydligen inte i Sverige eftersom detta är olagligt att lura till sig abonnemang i Sverige. Det måste vara tydligt inskriven vid beställningen att man godkänner abonnemang som kostar 89 kr per månad. Föresten är det rimlig att ha abonnemang på skönhetsprodukter?
  • Usel
    5 mån sedan
    Verkligen VARNING! Jag fattar inte själv hur jag kunnat undgå det men de har dragit 89 kr/mån i över ett år för att jag köpte för 178 kr i dec 2017..... Ett riktigt lurendrejeri! Om man vet om sidan och går in direkt på startsidan så ser man att det är ngn form av kostsam prenumeration men när man googlar produkten, som jag gjorde, då hamnar man rakt in på den och ser därmed inte infon om medlemskapet. Sen dras det inte 89 kr samma datum utan varierar många dagar och det är ett belopp som lätt kan slinka förbi... Det är dessutom ett "tyst medlemskap". Det kommer inga mail typ "det var länge sen du handlade hos oss" eller "x% rabatt vid ett köp idag" osv. Det gör inget väsen av sig eller påminner dig om att du är medlem. Så lotionet jag köpte för 178 kr kostade i slutändan 1500 kr.... Men om du är vaksam och handlar och säger upp medlemskapet direkt så funkar det, förutsatt de inte har ngn form av "scam" för det oxå... Att sätta en stjärna är ju för mkt men det är det lägsta betyg här, hade helst sett en överkryssad stjärna som alternativ.
  • Usel
    5 mån sedan
    Varning! Undvik detta företag! Som de andra nämner. Medlemskap i finstilt. Startar upp autogiro automatiskt om du handlar hos dem.
  • Utmärkt
    5 mån sedan
    Jag förstår inte att så många av er kan missa att det kostar 89 kr i månaden? Det syns hur tydligt som helst! Jag tycker luxplus är helt suveränt. Enda minuset är att man inte kan betala med faktura och att det tar så lång tid för dom att få in saker i lager igen.
  • Usel
    6 mån sedan
    WARNING

    This "company" charges 89kr per month for "membership". Don't buy from them.
  • Usel
    7 mån sedan
    Avråder kraftigt från att ha med det här företaget att göra. Dom skickar och tar betalt för saker jag inte beställt och dom tycker att jag ska stå för returfrakten och sedan behöva vänta tre veckor innan dom funderar på om dom ska betala tillbaka pengarna.
  • Utmärkt
    7 mån sedan
    Det framgår klart och tydligt att man köper ett abonnemang som är gratis första månaden och därefter kostar 89kr/månaden. Om man inte är analfabet eller extremt glömsk borde det inte vara några problem att fatta det, eller att komma ihåg att säga upp abonnemanget innan första månaden gått ut, men man kan inte gå och skylla ifrån sig sedan när det är ens eget fel att man har varit så korkad.

    De har bra priser och ganska bra utbud.
  • Usel
    7 mån sedan
    Dem dubblade våran beställning, drog dem pengarna och när vi hör av oss ber dem om några månader att fundera på om dem ska betala tillbaka pengarna, om vi skickar tillbaka dem produkter som dubblades, riktigt dåligt
  • Perfekt
    7 mån sedan
    För mig har det fungerat jättebra. Att det kostar 89 kr per månad är tydligt och det är dessutom väldigt lätt att säga upp. Jag utnyttjade min gratismånad för att köpa billigare puder och sen sa jag upp det. Man får ju ta lite egenansvar och läsa vad man signar upp sig på. Företaget själva är väldigt tydliga.
  • Usel
    10 mån sedan
    Se upp! Genom att binda upp sig för 89:- får man billigare saker. Lätt att glömma bort det vilket jag gjorde.
  • Usel
    10 mån sedan
    Blev också förvånad när jag såg deras priser, att det va billigt. Men sedan läste jag köpvillkoren och allt, och det stämmer att dom drar en summa varje månad och att man binder upp sig, hur länge vet jag inte. För jag tänkte mig för, att hur det kan va så billigt. Så jag handlade inte härifrån, vilket va en väldig tur. Man kan hitta billigare priser på ÖoB, rusta m.fl. Så handla inte härifrån, ni förlorar på det.
  • Usel
    11 mån sedan
    Köp inte härifrån. Idag ser jag att de dragit ytterligare 89:- från mitt konto.
  • Usel
    11 mån sedan
    This is a very much shameful and piratical website! 89kr monthly fee has been charged silently.
    Who is planning to buy from this website please watch out!
    Totally NOT recommend!SUCKS!
  • Mycket bra
    11 mån sedan
    Uppdaterat: 11 mån sedan
    Hur man lyckas missa att Luxplus är knutet till ett abonnemang som kostar 89kr efter första månaden är helt obegripligt. En del har t.om mage att kalla det bedrägeri och vissa verkar ha riktigt dålig koll på sina bankkonton, som först efter flera månader upptäcker att det dragits 89kr. Vet inte om man ska skratta eller gråta åt det. Det framgår tydligt att det är ett abonnemang, förutom att det står överallt på sidan så står det också när man ska betala sina varor. Har man inte kompetensen nog att läsa/uppfatta det kanske man ska låta bli att näthandla. Hade själv gett 10stjärnor om man haft Klarna som betalningsalternativ, något man sagt ganska länge nu att det är på gång
  • 2018-07-19 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Usel
    1 år sedan
    Detta är lurendrejeri!
    Rent och skärt skurkeri. Oärligare metoder får man leta efter.
    Köp X och få vårt abonnemang gratis i en månad, sen drar vi 89:-/månad för evigt. Säkert bra produkter och priser, men såhär behåller man inga vänner eller kunder. Usch!
  • Dålig
    1 år sedan
    Fick en dålig känsla för det här företaget. Precis som många andra var jag noggrann med att säga upp mitt medlemskap innan min första gratis månad hade gått men de fortsatte att dra 89 kr/mån ändå från mitt konto! Skandal. När jag krävde pengarna tillbaka, ett skriftligt löfte om att aldrig mer dra pengar från mitt konto utan tydligt godkännande och en förklaring fick jag pengarna tillbaka och ett löfte om att inte dra mer pengar, men aldrig en förklaring. Jag tror att de listigt har satt i system att lura sina kunder. Det står ingenstans (inte när jag senast kollade, i typ mars 2018) att medlemskapet aktiveras igen om man besöker hemsidan efter att ha sagt upp det men misstänker att det är så det fungerar.
    Sätter ändå två stjärnor för att ge dem chansen att bättra sig. Jag fick snabb hjälp när jag sa ifrån och varorna var kanon.
    Men OBS Luxplus: ni sysslar med något som för oss kunder liknar bedrägeri.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    VARNING FÖR DETTA FÖRETAG! Jag köpte en produkt av företaget för 3 år sedan och skrev upp mig på deras medlemskap ovetandes. Företaget debiterade mig 89 kr/mån i 3 års tid och har aldrig någonsin varit i kontakt med mig ang. det abonnemanget vilket jag anser är så nära man kan komma "legalt bedrägeri". Företaget gör såklart en enorm vinst på såna som mig som är för slarviga när man skickar beställningen och som inte säger upp sitt medlemskap. Jag tycker helt enkelt att deras affärsidé strider mot all tro och heder som köplagen grundar sig på. De har inte velat ge mig någon som helst kompensation för detta heller. Så även om ni är nöjda med produkterna så tycker jag att företaget borde bojkottas.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    superbra sida , snabba fraktfria leveranser och BRAAAAA priser !
    Man blir medlem och betalar 89kr/mån
    första månaden gratis så säg upp direkt efter lev om du inte vill betala för medlemskapet....
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Råkade handla här. Efter ett antal.månader uptäckte jag att dom gör uutag från mitt konto. Fick spärra mitt kort.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Man godkänner att binda upp sig på ett abonnemang när man köper något, inget som syns tydligt. Upptäcker det när dom drar 89 kr i månaden..
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Lurendrejeri på högnivå. Företag som på riktigt bryr sig om sina kunder uppmärksammar dom iaf på att dom betalar kontinuerligt.

    Buffel & båg.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Varning med den här företag de drar pengar varje månad 89 kr.
    Jag förlorade nästan 1300 Kr.
    De kopplar medlem avgift direk från kortet .
    Så Varning varning!
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Butiken kan hävda att det står si och så på hemsidan angående medlemsavgiften men det är kasst beteende som inte går att snacka bort med förklaringar som "50.00 nöjda kunder". Hur nöjda är de egentligen, vet de ens att de är kunder? Skitföretag.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    VARNING VARNING VARNING ! Dessa pajaser lurar folk !

    Köpte en vara för 39:- i april och tänkte inte mer på det.

    Såg idag att 89 kr drogs från kontot, märkligt tänkte jag. Sedan läser jag alla
    andra inlägg här och insåg att man har blivit lurad på 712 kr !

    Dessa oseriösa typer lever på folk som tror gör ett fynd men i själva verket blir lurade !

    En vara som skulle spara mig 50kr kostade mg istället 712 kr !

    Var snälla och ge tillbaka mina pengar!
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Åh, tack för snabb leverans! Jättenöjd med allt.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    BEDRÄGERI !
    Köpte rakblad för 199kr och utan att jag medvetet accepterat medlemskap. Därefter har Luxplus smygfakturerat via kortet ytterligare 890kr. Det finns inget val vid betalning för att acceptera ett abonnemang. Men längst ner i liten text står att om du köper så är du fast. Allt är otydligt upplagt för att lura dig.
  • Hej,

    Det framgår klart och tydligt på flera ställen på hemsidan att det ingår ett medlemskap när man handlar till medlemspris, inte minst i kassan innan man genomför sitt köp. Exempelvis om du tittar på startsidan är det första du möts av en text där det står "Bli medlem och spara upp till 80%", likaså intill priset på varje produkt och i kassan är det tydligt klargjort att du även ingår ett medlemskap när du handlar till medlemspris.

    Vi beklagar att du har missat att det ingick ett medlemskap när du handlade hos oss, men det är på inget sätt bedrägeri eller med avsikten att lura någon. Det är upp till varje kund att läsa innan man genomför sitt köp - informationen finns där klart och tydligt. Vårt koncept med medlemskap är något vi med stolthet erbjuder och vi har fler än 50.000 nöjda kunder i fem länder. Vill man inte handla till medlemspris är man varmt välkommen att välja normalpris istället, vilket också är de priser som visas här på Prisjakt.

    Du är välkommen att vända dig till kundtjänst om du har några frågor eller vill ha hjälp.

    Med vänliga hälsningar,
    Luxplus

  • Bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Väldigt nöjd med pris, leverans och produkter. Jag sa upp mig direkt någon dag efter jag hade beställt, så jag har inte behövt betala någon prenumeration.
  • Hej Sandra,

    Kul att höra att du är nöjd! Du är välkommen tillbaka.

    Med vänliga hälsningar,
    Luxplus

  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Förstår faktiskt inte månniskor som ger 1 stjärna bara för att man missat att det kostar 89kr/månad. Det står rätt klart och tydligt överallt, samt när man betalar. Och vill man nu inte vara medlem så är det faktiskt bara att gå in på sitt konto och säga upp det. Det är inte svårare än så. Folk får det att låta som att man tvingas fast i ett hemligt medlemskap och det är omöjligt att bli av med det. Ta och läs istället för att bara fästa blicken på de billiga priserna. Och om man inte upptäcker att 89kr dras varje månad förrän efter ett par månader så kanske man ska ha bättre koll på sitt konto ;)

    Gillar detta koncept starkt. Har nästan blivit beroende av att gå in minst ett par ggr i veckan för att kolla. Går snabbt och enkelt att beställa och oftast bra grejer.
    Önskar dock att möjligheten till att spara sitt betalkort i sin profil skulle finnas samt att man inför ett samarbete med Klarna
  • Hej Leisure,

    Tack för ditt fina omdöme!

    Möjligheten att spara sitt betalkort finns! Är du medlem så är kortuppgifterna sparade och du kan välja att identifiera dig med ett lösenord varje gång du handlar.

    Klarnas tjänster kommer att implementeras under hösten.

    Bästa hälsningar,
    Luxplus

  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    VARNING! Beställde produkter för ett värde av över 4.000kr och får ett paket som ser ut som skit. Varorna är definitivt inte paketerade ordentlig... Som man ser på bilderna så är paketet bara tejpat med en tunn tejp ett varv runt lådan. Det är inte heller tejpat i lådans skarvar. Detta resulterar i att man lätt , helt utan ansträngning kommer åt produkterna utan att behöva öppna lådan eller göra någon åverkan på tejpen överhuvudtaget. Lådan i sig är en enkel kartong. Chipsen, som används för att packa lådan ordentligt så att varorna inte far runt, har dem inte fyllt ända upp (eller så har det farit ut under transporten). Det har resulterat i att produkter har öppnats ur sina emballage och flugit ut. Jag tycker det är otroligt oansvarigt att skicka varor för så mycket pengar på det sättet. Kommer inte våga att beställa mer än någon styckprodukt där ifrån i fortsättningen.
    /Emil
  • Hej Emil,

    Vi beklagar att du inte har varit nöjd med hur lagret har packat varorna, och ja det låter sannerligen som att de har kunnat packa produkterna du har beställt bättre! Ta kontakt med kundtjänst så hjälper dem dig med ärendet samt ser till att framföra kritiken till lagerpersonalen. Det låter som att du har tagit bilder av paketet, bifoga gärna dessa!

    Tack för att du hjälper oss att bli bättre! :)

    Med vänlig hälsning,
    Luxplus

  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Ingen stjärna skulle vara på sin plats för denna sida eftersom jag blivit grundlurad. De verkar ha jättebilliga priser men i själva verket drar de 89kr/månaden sedan framöver för att man handlat hos de. Synd bara att jag upptäckte det först efter flera månader. Är priset för bra för att vara sant så är det oftast stå, stämmer in på denna sida iaf. Väldigt besviken!
  • Som du kan se på Luxplus.se framgår det tydligt att vi erbjuder kunder att bli medlemmar och handla till ett billigare pris, såväl som att köpa varor utan att starta upp ett medlemskap. Denna information står överallt på sidan, inte minst intill varje produkt, i våra villkor och i kassan där du aktivt måste bocka i att du vill bli medlem.

    Vi beklagar att du inte tagit till dig informationen om medlemskapet innan du genomförde ditt köp, men precis som det står på sidan bygger vårt koncept på att erbjuda billigare priser till medlemmar. För våra tusentals medlemmar fyra olika länder är det alltså inte för bra priser för att vara sant. :)

    Med vänliga hälsningar,
    Luxplus

  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Luxplus se/dk/fi eller co.uk
    Var aktsamma med Luxplus abonnemangsvillkor

    Då dom är mellan 10-15 procent billigare, så finns det en hake som inte förs tydliga nog.

    Jag handlade produkter och vart värdigt tydligt att jag inte ville bli medlem fick jag ändå medlemsavgift dragen på kortet. Grr!.. Och det inte var något jag kunde göra mer än att avslut kontot.

    Det är egendomligt att man ska stå ut med sådana företag i en sådan dataålder som vi finns idag. Jag handlar ofta på nätet och ifrån olika länder i värden.

    Dom som är mest lömska är dom ifrån Sverige, Danmark, Tyskland, och Asien. Se upp!
    OBS! Detta är min åsikt!

    Det är synd om dom som försöker att få saker och ting att fungera!

    Håkan Nilsson
  • Hej Håkan,

    Precis som det tydligt framgår på vår hemsida har vi två olika priser man kan välja mellan. Antingen ett normalpris (vilket även är de som visas på Prisjakt) eller ett billigare medlemspris. När man väljer att köpa en vara till medlemspris accepterar man samtidigt att bli medlem. Denna information står direkt intill priset på varje produkt på hemsidan såväl som i kassan innan man klickar sig vidare och betalar.

    Du säger enkelt upp ditt medlemskap genom att logga in på ditt konto på Luxplus.se eller genom att kontakta kundtjänst. Vi har dessutom ingen bindningstid, så det är på inget sätt en utdragen process att avsluta medlemskapet.

    Givetvis tycker vi det är trist att du inte har varit nöjd med ditt medlemskap, men vi gillar att du uppmärksammar andra på att de billigare priserna är förbundna med ett fördelaktigt medlemskap. :)

    Med vänliga hälsningar,
    Luxplus

  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Undvik! Lurendrejeri med ett "medlemskap" som kommer automatiskt vid första köp. Köpte en hårborste år min dotter för 79 kr... Märkte precis att de har dragit 89kr i månaden från kreditkortet sedan dess, 6 månader. Brottsligt.
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    undvik! medlemskapet borde stå på framsidan.
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Dålig information om medlemskaps månadsavgift. De börjar dra pengar efter ca två månader sen man registrerar sig på deras sida därför blir man så lättlurad av Luxpluss "billiga" priser. Ett års medlemskap kommer kosta 979 sek oavsett om man handlar hos dem eller inte.
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Kommentarer överflödiga. Du köper en produkt till ett något lägre pris (ibland), men du åker även på en abonnemangskostnad på 89:-/månad.
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Av någon anledning så visar det sig att jag tagit ett abonnemang när jag köpte en vara, och får pröjsa 89:- i månaden tills jag säger upp det,,,,
    Nu är jag inte expert på att läsa finstilt, men vem f_n tror att man tecknar sig för ett abonnemang bara för att man beställer en produkt.

    Nu har jag iofs avslutat det, men ändå, känns som de försöker tjäna pengar på just sådana som mig.
    Jag har handlar på nätet i många herrans år och detta var första gången jag råkat ut för denna affärsmodell, utan att sett det.
    Nä helt klart oseriöst. Vill jag ha ett abonnemang, så frågar jag efter det...
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Längesedan jag kände mig så lurad som när jag nu insåg att jag ofrivilligt tecknat ett medlemskap hos luxplus för 89 kr per månad. När jag nu i efterhand läser förutsättningarna för medlemskapet förstår jag att jag inte har någon möjlighet att få tillbaka pengarna men det är nog det fulaste sättet jag sett när det gäller dolda kostnader och att lura in någon i ett ofrivilligt abonnemang. Får gratulera luxplus till denna säkert inkomstbringande idé.
    Som ni förstår kommer jag aldrig mera att handla hos er!
    Mycket förvånande att inte prisjakt noterat detta och tar med fraktkostnaden på 89kr * x i fraktavgiften.......
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    De drog 89 kr extra varje månad utan att meddela via mail, sms eller nånting, vilket jag upptäckte efter 4 månader så nästan 400 kr extra utöver det jag betalat för själva köpen! hade aldrig handlat om jag vetat så luras inte av låga priser och fri frakt!
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Uppskattar inte heller medlemskapet som lindas in i villkoren och inte framgår på ett tydligt då man betalar. Mitt "billiga" deoinköp för 129 kr har kostat mig 89 kr x 5 månader. Undvik.
  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Passa er förknippat med medlemskap a 89 kr i månaden , skadar inte att detta nämns på denna sida vid jämförelser av pris. Vill prisjakt framstå som seriösa lägger ni till det.
    Att man får första månaden " gratis " är ointressant.