Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Snabba & trygga leveranser
Fraktfritt över 500kr
God service

http://www.lamp24.se

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
PayPal
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Tyskland. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Lamp24.se har fått betyget (3.17)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Fruktansvärt dåligt. Lampan jag beställde var skrapad på sina ställen och frigoliten som låg i kartongen var helt sönderströsslad och flög i hela rummet när man öppnade kartongen.

    Skall reklamera varan, men deras websida är för närvarande nere.
  • Dålig
    2 mån sedan
    Jag varnar er att inte köpa här då leverasn tiden står 2-3 dagar stämmer inte alls, kontakade via mail då ingen telefon finns tillängligt och fick svar att det tar ca 3 dagar tills betalningen registreras och efter betalningen godkändes skickas varorna som enligt dem ytterligare 3 dagar, nu väntar jag fortfarande på varorna.
  • Dålig
    4 mån sedan
    Jag hade en riktigt dålig köpupplevelse. Beställde en lampa som skulle vara i lager enligt hemsidan. Väntar i över en månad på en vara som aldrig kommer. Får flera obegripliga och motstridiga mail från Lamp 24. När jag till slut ringer för att fråga om varan så får jag besked om att den inte finns tillgänglig och inte produceras längre. Det som Lamp 24 erbjöd mig som kompensation var 20 procent rabatt på en vara - som om jag någonsin skulle handla av dem efter detta?
  • Knappt godkänd
    4 mån sedan
    100kr frakt för en glödlampa, hur är det ens rimligt?!
  • Knappt godkänd
    8 mån sedan
    Beställde en lampa som skulle komma fram mellan 7-10 dagar. Fick även kvitto på detta. Några dagar senare dyker ett auto-översatt mail upp som beskrev en försening på 15 veckor... utan instruktioner för kancellering i mail eller på hemsida.
  • 2020-08-01 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Dålig
    1 år sedan
    Positivt: Otroligt stort utbud, hyfsade priser samt relativt snabba leveranser.

    Förbättringsområden: Kundservice som ger märkliga svar?

    Köpte en pendellampa med tre skärmar, varav den mittersta var sne, detta gick inte att se förens lampan var monterad i taket. Kontaktar kundservice som ger mig möjligheten att skicka tillbaka lampan (då det är en lampa som kräver en del montering i taket är det opraktiskt) eller att få en rabattkod på 15% på nästa köp (lampor av denna typ är inte någon direkt konsumptionsvara). All heder till kundservice som ger förslag i alla fall, dock så passar inte något av nämnda förslag mig och jag önskar hellre att få en kreditering på 15% på mitt redan gjorda köp. Kundservice svarar med: "ur tekniskt perspektiv, har vi tyvärr ingen möjlighet att kompensera/återbetala en del av beloppet. Vi kan bara kompensera med en rabattkod."

    Jag har begärt att få en tydlig redogörelse för dessa tekniska begränsningar, då det enligt mig låter väldigt märkligt.

    Det har nu framkommit att det är sk företagspolicy och inte några tekniska begränsningar. Tråkigt att man då försöker få det att framstå som något annat än vad det faktiskt är. Halvsanningar leder inte till att man är en återkommande kund.

    Har även varit i kontakt med konsumentverket:

    "Fel på varan
    Om det är fel på din vara kan du

    Hålla inne så mycket av betalningen som krävs för att det ska fungera som säkerhet för ditt krav.
    Kräva avhjälpande, det vill säga att få varan reparerad.
    Kräva omleverans, det innebär att du får en annan, likvärdig vara.
    Kräva prisavdrag eller ersättning för att rätta till felet.
    Häva köpet om felet är av stor betydelse för dig, vilket betyder att du får pengarna tillbaka.

    Företaget har rätt att i första hand erbjuda dig att reparera varan eller ge dig en annan likvärdig vara - om det sker inom rimlig tid och inte leder till extra besvär för dig"

    Jag vill argumentera för att det är extra besvär att montera ner en taklampa och ombesörja frakt tillbaka och sedan montera upp en ny lampa, därmed vill jag i enhet med Konsumentköpslagen kräva ett prisavdrag trots företagets policy.
  • Ganska bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Jag har beställt 4 lampor totalt. 2 lampor av dessa fungerade inte och det blev retur. Ena ersättaren fungerade, andra fungerade inte så det blev retur igen. Just nu inväntar vi ersättningslampan för ersättningslampan. Kommunikationen har gått bra, returer har hanterats. Men det är tidskrävande och dyrt med tanke på att vi har en lampmontör som utför jobbet och då är det mycket extraarbete när inte grejerna fungerar som det ska.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde saker för 3000 kr och var lite orolig efter att ha läst recensionerna. Men jag tycker att man skötte sig klanderfritt.
    Fick prylarna väl embalerat efter 2 dagar och kundtjänst (via mail) var trevliga om än lite långamma med att svara (också 2 dagar).
  • Dålig
    2 år sedan
    Inkompetenta tyska lagerarbetare som packar varorna väldigt bristfälligt, de har så bråttom att få iväg skiten så de struntar i att använda packtejp. Undvik denna leverantör som pesten!
  • Dålig
    2 år sedan
    Beställde en takfläkt och betalade med förskottsbetalning på lamp24, trots att jag bifogat bevis på att jag betalat så påstår de att de inte fått några pengar, och nu har de slutat svara på mail, Ångrar djupt att jag valde lamp24 och hoppas att ni som läser detta inte begår samma misstag
  • Usel
    2 år sedan
    Black friday:
    De har shock höjt priset veckor innan för att sänka sitt pris till Black friday o hävda att den e på rea.
    Fult knep.

    Bara att kolla på prishistoriken på deras Black friday erbjudanden
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställde nyligen en bordslampa från dem. Den anlände fram till dörren inom bara några dagar från deras lager i Tyskland. De tidigare omdömena här gjorde mig aningen nervös men lyckligtvis så var allt i sin ordning vad gällde min beställning och produkten var välpackad med luftkuddar för skydd under transport. Ingenting saknades och ingenting var trasigt. Lampskärmen är av frostat glas och lampbasen är av cement så ovarsam hantering hade definitivt märkts i mitt fall men allt var som sagt (och som tur) i ordning.

    Vad gälller hemsidan och beställningsprocessen så har dom Klarna,vilket är väldigt bra för en utländsk sajt, då Klarna erbjuder delbetalning. Ännu bättre är banköverföring, vilket jag valde, då man får 2% rabatt på beställningen. Frakt hem till dörren är fri för beställningar över 500kr. Ett tips är att anmäla sig på deras nyhetsbrev för att få 100kr rabattkod på första beställningen, vilket jag gjorde. Jag fick dessutom en 75kr rabattkod i pappersform i paketet med själva lampan som jag kan använda för nästa beställning.

    Så, allt som allt så har jag enbart positiv erfarenhet med dem men jag är väl medveten om att tyska butiker är illa lämpade för kundkommunikation och för lösning av eventuella komplikationer som kan uppstå så man måste veta vad man ger sig in på vid köp från dem. Om jag själv skulle klaga på något så vore det väl priserna som är lite i det högre laget men då får man också ta i beaktning att deras sortiment innehåller mycket man inte kan hitta så lätt i svenska butiker.
  • Dålig
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Beställde två artiklar - båda trasiga vid leverans.
    Ett glas som skulle bytas och de skulle skicka det direkt - har efter en månad ännu inte kommit.
    Den andra lampan gick inte att koppla in pga av att den var trasig.
    Har efter 15 dagar efter retur ännu inte fått min ersättningsprodukt.

    De har möjligen låga priser, men kvaliteten verkar vara undermånligt.
    Undvik!
  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Köpte en vägglampa 2018-01-20 som kom utan sladd och on/off knapp. Jag valde att sända tillbaka lampan men fick upplysningen att det inte lönade sig för lamp24.se utan jag fick behålla den. Återbetalning skulle göras. Efter att ha sänt alla kontouppgifter har inget hänt.Otaliga mail där lamp24 säger att pengarna ska finnas på mitt konto "i morgon". Nu har jag väntat snart tre månader....
    Riktigt dåligt!

    Annika H Nylin
  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Vår lampa levererades inte komplett och extradelarna tog många veckor på sig att komma till oss. Vi fick en rabatt på nästa köp som ersättning, då vi senare även behövde ljuskällor. Dessa kostade trots rabatten mer än vad de gör på kjell, och då lovade de att även ersätta frakten när de fått beställningsnumret. När vi hade gjort beställningen av ljuskällor och skickat dem beställningsnumret så slutade de att svara. Vi har hört av oss ett antal gånger för att fråga varför de inte svarar men nej, igen respons och ingen ersättning trots löfte.