Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Noga utvalt sortiment
Butik i Sollentuna
Pressade priser

http://www.tvexperten.com

Betalningsalternativ

Klarna
Swish
Visa
MasterCard
Amex
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Tvexperten.com har fått betyget (5.52)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Perfekt
    14 dagar sedan
    Beställde en TV och hade den hemma en vecka senare, kan inte vara nöjdare med hur allt fungerade och måste berömma deras kundtjänst där man kan fråga om allt med väldigt korta väntetider genom mejl.
    Jag varmt rekommendera Tvexperten.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Köpte en LG Oled55C9 genom CDON som hade er som leverantör. Jag tittade på erat omdöme och var lite skeptiskt till en början.
    Efter en del strul från CDON så vill jag ändå berätta att jag är otroligt nöjd med er TVexperten.
    Trevliga och tillmötesgående, svarar snabbt på Mail och kunde ordna en retur utan problem vid behov.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Såg att många dåliga recensioner är pga långa väntetider och jag blev också orolig när jag såg det. Ringde till deras kundtjänst och fick veta att detta var under förra Black Friday då de fick fler ordrar än va de räknat med och det resulterade i väntetider.

    Beställde iaf TV och hade den hemma en vecka senare, kan inte vara nöjdare med hur allt fungerade och måste berömma deras kundtjänst där man kan fråga om allt med väldigt korta väntetider.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning
    Otroligt snabb och responsiv kundservice. Trots lågt pris och gratis frakt var leveransen mycket snabb.
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Allt man kan önska!
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Beställning
    Väldigt nöjd med säljarens fantastiska engagemang
    att med en länk till min e- mejl och även telefonbesök lotsa mig i urval av TV och soundbar utifrån mina behov och önskemål av TV.
    Köpupplevelseb hade kunnat bli full pott, men leveransalternativet med hemleverans, uppbärning och miljöregler drog ner min köpupplevelse på grund av kanske lite väl dyrt för dessa tjänster. Ett paketpris som ett billigare alternativ än övriga, separata, leveransalternativ.
    Bra betalningsalternativ med tillhörande information.
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Beställning
    Smidigt, bra pris & snabb leverans.
    +++++
  • Perfekt
    4 mån sedan
    Customer service answered promptly my queries before I bought the TV (at a great price) and after. I was worried because of the negative reviews but I had a very smooth experience with them specially considering this are COVID times.
  • Hi, great to hear that you had such a pleasant shopping experience at tvexperten.com.

    Best Regards

    Louise, tvexperten.com

  • Perfekt
    4 mån sedan
    Köpte tv via C-DON från dem och det gick hur smidigt som helst.
    Beställde på lördagen och hämtade ut tvn från utlämningsstället på onsdag vid 14-tiden.

    Ringde deras kundtjänst och stämde av när den skulle komma för säkerhets skull och de var tillmötesgående och korrekta.

    Priset på tvn var bra också samt fri frakt. Så för mig funkade det perfekt även om jag ser att det inte gör det för alla.
  • Hej, härligt att höra att du haft en positiv köpupplevelse hos oss.

    Mvh
    Louise, tvexperten.com

  • Mycket bra
    6 mån sedan
    Köpte en projektorduk. Leveranstiden var lång, 26 dagar mot utlovade 7. Men hade dock inte kunnat få den snabbare från någon annan leverantör ändå och priset var mycket bra! Kundservice var jättesnabba, svarade alltid inom 1 dag och var lätta att ha att göra med. Överlag är jag jättenöjd.
  • Hej,
    VI ber om ursäkt för den långa leveranstiden och att den blev längre än utlovad, men kul att höra att kundservice uppfyllde dina förväntningar på en god service. Tack för ett fint omdöme till vår personal.

    Vänliga hälsningar
    Louise, Tvexperten.com

  • Perfekt
    7 mån sedan
    Beställning
    Allt gick väldigt smidigt och enkelt. Var osäker på vilken TV jag skulle köpa, så kontaktade deras support och fick väldigt bra hjälp. Nöjd med priset, leveransen och servicen. Återkommer absolut!
  • Hej, vad härligt att höra att du har haft en så positiv kundupplevelse hos oss och att vi kunnat hjälpa dig på bästa sätt.
    Välkommen tillbaka!

    Vänliga hälsningar
    Louise, Tvexperten

  • Dålig
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    Jag är inte nöjd alls. Jag beställde en vara vilket tog väldigt lång tid och jag fick annullera det.
  • Hej,
    Vi ber om ursäkt för att du inte fått din produkt i tid. Vår ambition är att ha en leveranstid på 3-7 dagar och vi har som målsättning att alla våra kunder ska vara nöjda och att vi lyckas möta era förväntningar. Att vi inte gjort det i samband med ditt köp är jättetråkigt.

    Vänliga hälsningar
    Louise, TVexperten.com

  • Dålig
    8 mån sedan
    Det värsta som jag någonsin har sett dåligt leverans dåliga produkter. Jag köpte beats solo pro 3 och produkten hade ett stort problem och när kontaktade de och frågade vad jag ska göra fick jag löjliga svar som först och främst du måste stå själv för frakten typ 100 kr och de tar inget ansvar på produkten och med minst problem borde du kontakta tillverkaren. Det löjligaste sak var att de tar inte tillbaka varken on-ear eller over-ear hörlurarna på grund av öron sjukdomar ! Kolla ( POEWE.SE ) De har verkligen vänligaste butik och simpel ruter som jag sett.
    Värde minskning finns det också .
    Slutligen Tänk på Stället som du köpter.
    Jag personligen var sista gången som valde Tv.experten och tipsar mina kompisar att inte välja tv.experten heller.
  • Hej,

    Det låter inte alls bra. Självklart så ska vi hjälpa dig ifall din produkt inte fungerar som den ska.

    Har du möjlighet att återkomma till oss via mail på kundservice@tvexperten.com så vi får titta närmare på vad som har hänt.

    Ha en fortsatt fin dag!

    // Fredrik, tvexperten.com

  • Perfekt
    9 mån sedan
    Jag köpte en TV av Tvexperten för det lägsta priset jag kunde finna på Prisjakt via CDON. Kundvärden Johanna hjälpte mig snabbt och proffsigt att boka uppbärning. Beställde TV:n en måndag kväll och hade den hemma på fredag förmiddag samma vecka. En mycket trevlig köpupplevelse!
  • Hej, tack för ditt omdöme och kul att höra att du haft en så positiv köpupplevelse hos oss.

    Välkommen tillbaka!

    Vänliga hälsningar
    Louise, TVexperten.com

  • Ganska bra
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
    Uppdatering: Efter ny kontakt har jag tillslut fått ett ordentligt kvitto. Jag höjer betyget till 3, då produkten trots allt var väldigt mycket billigare än hos konkurrenterna.

    -----------------------

    Nog för att TV-experten till slut levererar, men att jag förlorar 1,5mån garanti på min produkt är oacceptabelt. TV-experten räknar garantin från beställning och inte leverans.

    Kundtjänst är ytterst nonchalant och låter bli att svara när man ställer följdfrågor. Ytterst oseriöst.
  • Hej, tråkigt att höra om din kundupplevelse hos oss och vi beklagar förseningen.
    Garantin ska gälla från när du, som kund, mottagit varan och inte när du lade ordern. Vi ber om ursäkt för det misstag som begåtts och ber dig kontakta vår kundservice så att vi kan rätta till det..
    Mejla till: kundservice@tvexperten.com och referera till ditt ordernummer så ska vi säkerställa att du får korrekt dokument med rätt datum.

    Vänliga hälsningar
    Louise, Tvexperten.com

  • Bra
    9 mån sedan
    Det största problemet är lagersaldon som inte visar sig stämma och långa leveranstider vilket delvis har att göra med att deras produkter körs ut av Bring. Jag måste ändå berömma deras service. Jag fick 2 dagar efter beställning på en TV som enligt hemsidan fanns i lager vetskap om att så inte var fallet utan den var slut i lager. Jag blev dock erbjuden en nyare, dyrare modell av tvn för samma pris vilket de ska ha en eloge för.
  • Dålig
    10 mån sedan
    Uppdaterat: 10 mån sedan
    Bedrövligt företag. Precis som många många andra skrivit så är detta företag ett gäng skojare som inte kan lyckas leverera sina produkter i tid. Detta då det tar enormt lång tid innan de ens låter sina produkten lämna deras lager. De kommer med falska påståenden när man är i kontakt med dem tills att de tillslut slutar höra av sig.

    Jag kommer aldrig mer handla från detta ytterst oseriösa företag och rekommenderar ingen att handla från dessa klåpare
  • Hej
    Vi ber om ursäkt för att du inte fått din produkt i tid och inte fått tydligt besked från vår kundservice.
    Vår ambition är att ha en leveranstid på 3-7 dagar. Vi har som målsättning att alla våra kunder ska vara nöjda och att vi lyckas möta era förväntningar. Att vi inte gjort det i samband med ditt köp är jättetråkigt.

    Mvh
    Louise, tvexperten.com

  • Dålig
    11 mån sedan
    Uppdaterat: 10 mån sedan
    Räkna med MINST en månad innan leverans. (42 dagar)

    Fick besked vid beställning att det kunde ta upp till 2 veckor pga black Friday, vid telefonsamtal samma dag.
    Det kan man acceptera, men efter mer än två veckor får man reda på att de inte hade någon TV över huvud taget
    hemma trots att det visade vid beställning att de hade den hemma !

    Har man inte apparaterna hemma skall man inte annonsera att man har det!

    Efter 3 veckor så har inte min TV anlänt till Sverige ens, TV:n som de vid beställning skulle ha hemma !

    Kunde jag satt minus i omdöme hade de fått -5 av mig !

    30/12
    Trots flera påringningar med löfte om att de har sänt produkten till Bring så har
    de inte fått in den än !

    ***** 42 dagar efter beställning har leverans skett.*****
    Priset var och är fortfarande det lägsta jag sett.
    Hade TVexperten direkt meddelat att leverans skulle ske efter 1½ månad hade det varit helt OK eftersom
    priset var/är oslagbart lågt.

    Men de ständiga lögnaktiga leveransbeskeden gör att tidigare omdöme kvarstår.

    Hade de varit ärliga och sakliga från början hade de fått 5 stjärnor,
    har inga problem med att vänta om man vet det från början !

    @TVexperten ta lärdom, samtliga är irriterade över leveranstiden.
    INGEN klagar på era priser.
    Är ni osäkra på leverans, ta i och sätt ett extra sent datum motivera
    det med att ni ligger lågt i pris.
    Sker leveransen innan kommer ingen att klaga på det :)
    ***************************
    @tvexperten Svar på 2020-01-23
    Mikael, vd tvexperten.com copy and paste svar, ser illa ut !

    Nu var det inte som så att jag beställde på Black Friday !
    Beställde INTE från CDON i heller !

    Jag beställde direkt från er innan Black Friday.
    Då hade ni den hemma på lager, påstod ni vid samtal samma dag ?
    Att ni sedan vid flera tillfällen ljög om att den var sänd till Bring istället för att informera om det
    faktiska läget är illa. Så gör man inte mot sina kunder.

    Ang avboka beställning, så var jag inte sugen på det när Black friday
    var över och övriga åter hade normala priser.
    Fortfarande ångrar jag inte att jag lade beställniinge hos er.
    Men er kommunikation gällande leverans är en skandal.
    Ljug inte för kunderna fortsättningsvis.
    ***************************
  • Hej
    Jag beklagar verkligen din köpupplevelse hos CDON i samband med ditt köp av TV under Black Friday.
    Vi och CDON underskattade helt enkelt efterfrågan. Vi kunde också ha krävt mer detaljerad information av vår leverantör.
    Jag hoppas att när du var i kontakt med vår kundtjänst att vi tydligt informerade om möjligheten för dig att avboka din beställningen om du inte ville vänta längre.
    Tack också för goda råd.

    Mvh

    Mikael, vd tvexperten.com

  • Perfekt
    10 mån sedan
    Bra sortiment bra priser är mycket nöjd.
  • Perfekt
    10 mån sedan
    Beställning
    Bästa
  • 10 mån sedan
    Beställning Leverans
    Detta omdöme är under utredning
  • Dålig
    11 mån sedan
    Uppdaterat: 10 mån sedan
    VARNING FÖR DETTA FÖRETAG!
    Precis som många andra skrivit så är detta ett mycket oseriöst företag.

    Jag beställde och betalade en tv på Black Friday 28/11, köpet gick genom CDON. Fredagen den 6/12 fick jag besked att tv:n kommer levereras i mitten utav januari, alltså minst en och en halv månad efter köpet. Jag klagade omedelbart till TVexperten som svarade att "de friskriver sig från leveransförseningar i sina allmänna villkor".

    Jag informerade att Konsumentköplagen (KKL) är tvingande till konsumentens fördel (3 § KKL). Detta betyder att säljaren inte får ställa upp avtalsvillkor som är sämre för konsumenten än de som anges i lagen (lagen säger 30 dagar efter beställning).
    TVexperten står på sig och hänvisar trots detta till sina allmänna villkor.

    Jag kommer anmäla företaget till ARN direkt när tv:n har levererats, samt ställa krav på skadestånd.

    Jag kommer anmäla företaget till konsumentombudsmannen.

    Jag kommer rekommendera CDON att bryta samarbetet med denna leverantör.

    Det är helt uppenbart att de inte har produkterna hemma, trots att de signalerar så när man beställer.

    2020-01-13:
    Uppdatering. Tvn levererades den 2020-01-20, alltså nästan två månader efter beställning. Jag har varit i kontakt med företaget under förseningens gång och efterfrågat leverans enligt villkor, ersättningsprodukt osv, men de har inte velat lösa problemet.
    Därför anmälde jag idag företaget till ARN. Jag hoppas att alla som blivit utsatta för detta oetiska bolaget anmäler dem så att de försvinner bort från marknaden.
  • Hej
    Jag beklagar verkligen din köpupplevelse hos CDON i samband med ditt köp av TV under Black Friday.
    Vi och CDON underskattade helt enkelt efterfrågan.
    Jag hoppas att du var i kontakt med vår kundtjänst att vi tydligt informerade om möjligheten för dig att avboka din beställningen.

    Mvh

    Mikael, vd tvexperten.com

  • Usel
    11 mån sedan
    Uppdaterat: 11 mån sedan
    Beställde en TV av dom den 27/11, idag är det 20/12, fått nya leveransdatum på den flera gånger. Men idag den 20/12 skulle de minsann skicka den sa dom. Kontaktar dom och frågar om de skickat den, då får man svaret att den kommer skickas nästa vecka...

    Uppdatering: TV´n dök upp den 8/1.
  • Hej
    Jag beklagar verkligen din köpupplevelse hos oss samband med ditt köp av TV under Black Friday.
    Vi underskattade helt enkelt efterfrågan vilket gav orimligt långa leveranstider
    Jag hoppas att du var i kontakt med vår kundtjänst att vi tydligt informerade om möjligheten för dig att avboka din beställningen om du inte ville fortsätta att vänta.

    Mvh

    Mikael, vd tvexperten.com

  • Dålig
    12 mån sedan
    Uppdaterat: 11 mån sedan
    Uppdatering: Har nu fått min leverans. Det tog 41 dagar för att få fram leveransen. Under denna tid har det kommit ETT generellt meddelande om försening via CDON att min leverans ska komma någon gång i mitten av januari.
    Det är inte direkt något skolexempel på bra kundkommunikation.

    Med en tätare information och kompensation hade nog omdömena här på prisjakt sett annorlunda ut.
    Det man först måste åtgärda är dock att inte sälja produkter som man inte har...

    >>>
    Vill varna för deras brist på kontroll över beställningar som leder till leverantider på 1 och 1/2 månad!

    Ska du beställa til jul? Gör både en dubbel- och trippelkontroll eller sök en annan leverantör som är mer leveranssäker.

    Med dagens mått orimligt dålig kontroll på sina order- och distributionssystem, tycker jag.

    Detta är min enda affär TVexperten...
  • Hej
    Jag beklagar verkligen din köpupplevelse hos CDON samband med ditt köp av TV under Black Friday.
    Vi och CDON underskattade helt enkelt efterfrågan vilket gav orimligt långa leveranstider
    Jag hoppas att du var i kontakt med vår kundtjänst att vi tydligt informerade om möjligheten för dig att avboka din beställningen om du inte ville fortsätta att vänta.

    Mvh

    Mikael, vd tvexperten.com

  • Knappt godkänd
    11 mån sedan
    Som många klagar på är det den otydliga och oklara leveranstiden när saker ej finns i butik. (leveransvilkoren har dom stängt ner?)

    Men när sakerna finns på ”Weblagret” som kan vara precis vart som helst, så misstänker jag som många andra mindre webshoppar att dom handlar internationellt av andra grosister för att slippa lager kostnader och därav få så bra marginaler som möjligt, till priset av att dom aldrig kan vara konsekventa med sina leveranstider.

    Hade deras weblager varit fysiskt inom vitvaruexpertens orginisation i Sverige hade det varit en självklarhet att grejerna skulle anlända inom 4-5 arbetsdagar.

    Men en beställning med leveranstid på 12-14 arbetsdagar? Säger sig själv! Så ta det i åtanke när ni köper från deras weblager.
  • Hej
    I normala fall så är vår leveranstid inom 3-7 dagar. Att vi under en period har haft längre leveranstider än normalt är beklagligt, och är kopplat till bland annat jul och många röda dagar.
    Vi har naturligtvis som ambition att alla kunder skall vara nöjda och att vi lyckas möta deras förväntningar. Att vi inte helt gjort det i samband med ditt köp är beklagligt.
    Mvh

    Mikael, vd tvexperten.com

  • Dålig
    11 mån sedan
    Företaget är ett bluff. Tvexperten kallar sig även vitvaruexperten. Efter inlagd order får kunden mejl att ordern är skickad, fast det är den inte, och kommer inte att bli på flera veckor. Dom lurar sina kunder, och svarar inte på mejl. Varför har Prisjakt med detta företag trots upprepad misskötsel och idel klagomål? Dom förstör för hela Internethandeln.
    Akta er för Tvexperten (Vitvaruexperten)
    Var tvungen att ge en stjärna fast dom är inte värda en enda.
  • Hej
    Jag beklagar verkligen att du har haft en dålig köpupplevelse hos oss.
    Vi jobbar hela tiden på att ge en positiv upplevelse och det är naturligtvis inte ok att vi inte svarat på dina mejl.

    Mvh

    Mikael, vd tvexperten.com

  • Usel
    11 mån sedan
    Ett mycket misslyckat företag, jag rekommenderar inte att köpa från det, mycket försummad kundservice.
  • Hej
    Jag beklagar verkligen att du har haft en dålig köpupplevelse hos oss.
    Vi jobbar hela tiden på att ge en positiv upplevelse och det är naturligtvis inte ok att vi inte svarat på dina mejl.
    Vi har också i samband med BF haft orimligt långa leveranstider då försäljningen överstigit våra förväntningar. Vi beklagar verkligen att det drabbat dig som kund.

    Mvh

    Mikael, vd tvexperten.com

  • Perfekt
    11 mån sedan
    Uppdaterat: 11 mån sedan
    Jag fick min tv igår, efter att ha beställt under Black Friday (31/11) Tvn var ett par tusenlappar billigare än närmsta konkurrenten och kom fram i bra skick. Att det dröjer 19 dagar för en order är inte så konstigt under en dag som hela Sverige shoppar. Kan även tänka mig att väldigt många shoppade hos just tvexperten också då priserna var så låga. Fick fint bemötande av deras kundtjänst som bad om ursäkt för fördröjningen. För mycket klagande och svartmålande i kommentarerna. Rekommenderar tvexperten så länge som ni inte behöver en snabb beställning.
  • Dålig
    11 mån sedan
    Uppdaterat: 11 mån sedan
    Otroligt långsamma! En TV som skulle finnas i lager har efter två veckor ännu inte dykt upp.

    Update: efter tre veckor kom den. Precis som för alla andra väntade Bring i en vecka på att få paketet, efter att affären meddelade att det var skickat. Om man med "levererad" menar "vi har meddelat vår leverantör att vi någon gång kommer att ge dem ett paket att leverera, men det kan vara när som helst", så behöver man kanske syssla med något annat än webbförsäljning
  • Usel
    11 mån sedan
    Handla "INTE AV DETTA BOLAG" Dom svarar inte på dina email + Fruktansvärd lång leveranstid, Har tagit 2 veckor....Fortfarande ingen återkoppling ??
  • Hej
    Jag beklagar verkligen att du har haft en dålig köpupplevelse hos oss.
    Vi jobbar hela tiden på att ge en positiv upplevelse och det är naturligtvis inte ok att vi inte svarat på dina mejl.
    Vi har också i samband med BF haft orimligt långa leveranstider då försäljningen överstigit våra förväntningar. Vi beklagar verkligen att det drabbat dig som kund.

    Mvh

    Mikael, vd tvexperten.com

  • Dålig
    11 mån sedan
    DO NOT RECOMMEND!

    It was a black Friday at 6am when I decided to order a TV from TV Experten.
    Boy, was that a big mistake!
    First it took them 5 working days to even post TV to their delivery service Bring Parcel - and then when you think agony is done...- IT´S NOT!
    It took them 3 weeks to deliver me my TV. And I called and called, and send emails and emails. So last week I sent an email that I want my money back and they can keep TV to themselves. (TV was still in Jonkoping according to tracking after 2 weeks). When they completely ignored my email (great review on customer service), I decided to call them.
    I called on Friday where guy was "surprised" that it has been almost 3 weeks now and I hadn´t gotten my TV. I asked for my money back and he said that with internal scan he can see that TV is in Gothenburg and best he can do is tell them to scan faster.
    After that on Sunday i finally got a booking for TV for Tuesday.
    And on Monday lovely email customer service came with brilliant answer on me asking for money back by replying - "Please dont accept the delievery then and we will return the tv to us. Fredrika."

    In conclusion: Save your nerves and pay extra 2-300 kr in other store that has more quality and care for their customers!
  • Perfekt
    11 mån sedan
    Uppdaterat: 11 mån sedan
    Efter att det stod att det skulle ta upp till 14 dagar p.g.a högt tryck på black friday så kan jag inte klaga, leverantören tog emot försändelsen 9/12, så typ en vecka efter lagd beställning.
    Att bring kunde leverera först den 13:e beror nog delvis på att jag beställde upp/inbärning som då betyder ett par dagar extra bara där kan jag ju inte skylla på tvexperten.

    Bra pris på tv:n, 19890:- då ordinarie pris ligger runt 28000:-
  • Dålig
    11 mån sedan
    Jag har exakt samma erfarenhet som alla andra...

    Beställda på morgonen på Black Friday.
    Som alla andra får man bara ett vagt besked om att TV:en är skickad (vilket jag starkt betvivlar).
    Ringt två ggr till deras kundtjänst - som var trevlig och svarade snabbt - för att höra hur det gick.
    Första beskedet var att jag nog borde få tv:en inom 5-6 arbetsdagar, lite beroende på hur myckjet paket Bringh hade att köra ut.

    På Brings hemsida - men självklart ingenstans på tvexpertens sida, eller CDONs - står det;
    "Julen 2019: Från 25.11 och året ut är leveranstiden av paket förlängt med 1-2 dagar.
    Orsaken är en ökad mängd av paket nu under julen."

    Så, efter 7 arbetsdagar (och då är jag snäll och räknar inte i dagen jag la beställningen) började kryptiska meddelande om att en leverans från vitvaruexperten.com av en "Indoor light" ankommit till Bring (kunde kolla detta själv via Brings hemsida, men man får ju själv gå in och kolla sitt ärende med jämna mellanrum - ingen push notis).
    Känns ju lite tveksamt, men förhoppningsvis är det min TV som avses.

    "Sändningen har ankommit terminalen och skickas vidare.
    10 december 18:41 - 126 30 HÄGERSTEN
    Sändningen har ankommit terminalen och skickas vidare.
    10 december 17:02 - 126 30 HÄGERSTEN
    Sändningen har ankommit terminalen och skickas vidare.
    10 december 16:46 - 126 30 HÄGERSTEN"

    Bring verkar gilla att flytta runt min TV på sin egen terminal.

    Glädjande nog blir jag kontaktad av bring den 12 december, och nappar på deras första lediga tid, fredagen den 13 december (lite passande).

    Så exakt 14 dagar efter att jag beställt min TV, får jag den hemlevered.

    Ironiskt att när man ska läsa på om deras leveransvillkor, så är länken paj...
    https://tvexperten.com/kundservice/leveransvillkor

    Man frågar sig ju vad deras affärsidé är? Dom är ju inte superbilliga, och år 2019 förväntar sig de flesta av oss leverans inom 2-3 arbetsdagar (inte 10 arbetsdagar), och att man ska kunna följa leveransen själv, utan att behöva ringa en kundtjänst.
    Den här firman bör inte få överleva. Hur ska de någonsin kunna konkurrera med drakarna?

    CDON bör avbryta samarbetet med denna firma på en gång, för det svärtar deras anseende med.

    Dom får en stjärna - för dom levererade (till slut) den avtalade varan, till avtalat pris. Kundtjänsten svarade snabbt och var trevlig (men var inte till någon egentlig hjälp).

    För att sammanfatta : UNDVIK, UNDVIK, UNDVIK (om du inte tycker 2 veckors leveranstid i total ovisshet är ok - men vem gör det?).
  • Hej
    Jag beklagar verkligen din köpupplevelse hos CDON samband med ditt köp av TV under Black Friday.
    Vi och CDON underskattade helt enkelt efterfrågan vilket gav orimligt långa leveranstider på några av våra produkter..

    Jag hoppas att du var i kontakt med vår kundtjänst att vi tydligt informerade om möjligheten för dig att avboka din beställningen om du inte ville fortsätta att vänta.

    Mvh

    Mikael, vd tvexperten.com

  • Dålig
    11 mån sedan
    Ett riktigt lurendrejeriföretag. Säljer TV-apparater som inte finns tillgängliga. Till att börja med 14-28 dagars lev. tid för att senare bli 1,5 månad. Jag undrar om jag överhuvudtaget kommer få någon TV levererad. Hittar jag den till ett hyfsat pris under mellandagarna kommer jag att annullera ordern som gick via CDON.
  • Dålig
    11 mån sedan
    Beställde TV via cdon på BF då står det 14-28 dagars leverans. får en vecka senare ett mail att leveransen blir försenad till mitten av januari.

    Känns väldigt oseriöst för de kan då inte haft tv:n i sitt lager. Annullerade ordern, jag tänker inte vänta 2 månader på leveransen.
  • Ganska bra
    12 mån sedan
    Uppdaterat: 11 mån sedan
    *9/12-2019
    Otroligt långsamma på att leverera, står hos CDON att TVn är levererad, hos Bring står det dock: ” Ingen sändning har mottagits ännu, endast meddelande om detta.”, stått så i en vecka nu och inte ett ord hittills! Skulle kunna bero på att jag beställde under Black Friday men har gått snabbare hos andra och med tanke på alla andra omdömen så tror jag detta är ett mer vanligt förekommande problem! Skrev till kundtjänst precis och frågade om leveranstiden, så återstår att se vad svaret blir! Skulle rekommendera att undvika denna butik, visste själv inte att CDON hade så här dåliga leverantörer!

    *10/12-2019
    Svaret mitt mail verkade bara vara copy-paste utskick, svarade inte på någon av mina frågor. Kort och gott att det är mycket under Black Friday för underleverantörer och ombud samt att de bad om tålamod. Ringde då istället kundservice där de istället sa att min TV var på en Bring-central men de visste inte var den skulle och att det skulle vara fixat nu och att jag skulle få ett meddelande där jag kunde välja datum och tid för leverans men något sådant meddelande har inte kommit än. Trevlig kundtjänst men verkar inte riktigt som att de kom någon vart.

    ***11/12-2019
    Inget meddelande, så ringde kundetjänst igen och nu har allt löst sig! Höjer även betyget till 3 stjärnor tack var Johanna i kundtjänsten som underlättade allt.
  • Dålig
    12 mån sedan
    Totalt värdelösa använd absolut inte denna leverantör. Beställde tv för snart två veckor sedan, leveransavisering och faktura kom direkt men tv'n har inte dykt upp hos bring och kan inte följas i deras spårningsfunktion. Varit i kontakt med kundtjänst flera gånger och dom ger hela tiden olika besked om att den skickats eller inte skickats osv som andra skrivit nedan, uppenbara lögner hela tiden.
  • Dålig
    12 mån sedan
    Uppdaterat: 12 mån sedan
    Lade en order på en TV och fick bekräftelse från CDON att ordern skickats vidare till Tvexperten, verkar även benämnas Vitvaruexperten enligt deras signatur på kundservice. Den 2/12 kommer info från Bring att elektronisk information är mottagen men inget kolli har levererats transportören.

    *Den 4/12 kontaktar jag deras kundservice och får som svar att det kommer ta 7-10 arbetsdagar innan jag kan spåra min leverans.

    *Den 6/12 ber jag om att få hämta den själv men då får jag som svar att det inte är möjligt, jag måste vänta på Bring.

    *Idag den 10/12 är informationen från Bring oförändrad enligt deras spårningsfunktion. Idag har det gått 6 arbetsdagar.

    Känns otroligt märkligt att det ska vara så svårt att leverera ett kolli i form av en tv. Dåligt att CDON har så dåliga och ineffektiva leverantörer.

    Fortsättning följer, jag kommer uppdatera här löpande.
  • Dålig
    12 mån sedan
    Fullständigt usel "leverantör". Bra på att ta emot order, ta betalt, och boka leverans. Ganska mycket sämre på att faktiskt leverera något. Förväntat leveranstid blev nästan två månader så det mynnade ut i en makulering av order.
    Kunde inte heller komma med några alternativ för att att ersätta beställd produkt med en med motsvarande spec.
    En stjärna är i överkant.
  • Dålig
    12 mån sedan
    Leveranstiden är helt sjuuk lång, pratade med deras kundtjänst (som faktiskt var snabba på att svara dock) och dom sa att min TV var hos Bring och att dröjsmålet var ifrån deras sida.
    Har nu pratat med Bring och TV'n är alltså INTE hos dom, Tvexperten har då ljugit och sagt att TV'n skickats när den inte har det.
    UNDVIK DENNA BUTIK!
  • 2019-12-04 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Dålig
    1 år sedan
    Beställde tv, är markerad som skickad men status hos Bring är ”inte överlämnad till transportör” kontaktade tvexpertens kundtjänst som säger den är överlämnad till Bring. Tvexpertens kundtjänst säger att frakten tar 14 dagar då Bring stänger ner sina terminaler under black friday. Vilket skitsnack!

    Kan inte avbeställa tvn då dom säger den är skickad och Bring har ingen tv att leverera... Misstänker tvexperten inte hade TVn i lager som det står på sin sida.
    Köp på annat ställe om du vill gå hem prylarna inom 14 dagar.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning Leverans
    Urusel butik. Köpte en vara som jag verkligen behövde. Köpet bekräftades och efter en vecka hade jag inte hört något. Kontaktade kundtjänst för att se vad som hänt. Det visade sig att de hade makulerat köpet och inte meddelat. Oprofessionellt.
  • Knappt godkänd
    1 år sedan
    Otroligt långsamt att få hem TVn jag beställde, 23dar (om jag får den när de ska leverera) trots att den fanns i lager. Kundservice var iallafall snabba att svara på frågor men vill man ha nåt snabbt så köp någon annanstans ifrån.
  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde en TV 2019-08-05. Får allt bekräftat och att de även bokat leverans med Bring Express. På Brings tracking står det dock "Ingen sändning har mottagits ännu, endast meddelande om detta", men lägger inget på det då. Efter ett par dagar står det samma och jag kontaktar då kundtjänst för att få klarhet i vad som händer. Får då till svar att man har sålt TV:n i fyra gånger så många som man hade räknat med och ber att få återkomma. Då återkommer med att de fått bekräftat att de ska kunna leverera alla TV under nästa vecka (12/8-18/8) och ber att få återkomma då. Idag har jag fortfarande ingen TV och ingen form av respons om när den kan tänkas komma. Mitt mål är förstås att få vad jag köpt, men sedan kommer jag aldrig någonsin handla från dem igen. Uruselt skött.

    *Uppdatering*
    Under tisdagen förra veckan (20/8) meddelade de att de skulle börja leverera ut TV till alla som beställt, där första leveranserna skulle börja skickas ut i slutet på veckan. Har sedan dess inte hört ett ord till och inte fått någon respons på att jag vill ha uppdatering kring hur det går. Mer än tre veckor har gått från orderdatum och det känns inte ens nära att jag får en TV. Orimligt dålig service.

    *Uppdatering*
    Idag, 2019-09-16, fortfarande ingen TV och det har alltså gått sex veckor sedan order. Enligt deras kundtjänst som jag kontaktade igen förra veckan så "beräknas den levereras under nästa vecka", alltså denna veckan. Det återstår helt enkelt att se.
  • 1 år sedan
    Beställning Leverans
    Detta omdöme är under utredning
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Tvekade att beställa när jag såg att andra gnällde på leveranstiden. Beställde TV'n natten mot lördag. Tv,n kom på tisdagen. Är supernöjd med både tv, priset och leveranstiden. FInns inget att klaga på helt enkelt
  • Perfekt
    1 år sedan
    Väldigt bra service. Snabb hjälp och bra kommunikation. Leveransen med deras logistik partner Bring gick helt smärtfritt, trots varningsklockor p.g.a. flertalet som haft problem med Bring. Rekommenderas!
  • Perfekt
    1 år sedan
    Allt toppen, snabb leverans, bra pris och mycket bra service! 10 stjärnor!
  • Mycket bra
    1 år sedan
    Beställning Leverans
    Min TV kom två dagar senare än vad man hade sagt från början.
    Jag fick dock bra och snabb återkoppling på mina frågor om leveranstid etc.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Snabb leverans och bra priser