Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Fri frakt & hemleverans
Fri retur, 30 dagars öppet köp
Delbetalning via Klarna

http://www.samsung.com

Betalningsalternativ

Klarna
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.

Detaljerad information Samsung SE har fått betyget (4.53)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    9 dagar sedan
    Förbokade en Galaxy Watch 4 classic. Den har fortfarande inte kommit fram. Mitt under leverans slarvar de bort adressen och skickar den fel. Sen återkallar de den för att säga att de ska skicka ut en ny. Har inte fått något nytt tracking nummer långt senare trots många samtal med supporten. De meddelar att de lägger detta som "prioriterat ärende" men vad menar de med det. Inget händer ändå.
  • Dålig
    14 dagar sedan
    Köpa en mobil med Samsung Upgrade+ gick bra. Men efter 12 månader och dags att byta han det varit en usel upplevelse. De verkar inte uppdatera listan till dom "senaste" mobil som de påstår. Men sen att göra ett byte är en mardröm. De skickar dig ny mobil och utan returemballage för den du ska lämna tillbaka. Kontakta support flera gånger. Sen får man returemballage och sen tar det flera flera veckor innan de godkänner returen... medans nu betalar du för 2 mobiler för att för att Seven Day bank har inte fått något meddelande om godkänd return. Så nu betalar jag i stortsätt dubbla priset för en ny mobil och en mobil som jag inte en har och kommer nog inte få pengarna tillbaka heller gissar jag.
    Jättedåligt jobb av Samsung, så besviken.
  • Dålig
    14 dagar sedan
    Köpte under 2020 telefon via Samsung med upgrade-plus för att årligen kunna uppgradera. Men upgrade-plus fungerar uruselt! Går inte att säga upp upgrade-plus fast det enligt kontraktet ska gå efter 1 år med inbetalningar. Efter flera chattar & även samtal med telefonsupport är det fortfarande ingen som kan guida mig till en uppsägning av upgrade-plus. Detta är ju ett skämt utav ett så stort och känt företag som Samsung. Samsung är ju urusla! Kunde jag ge sämre betyg skulle jag ge det.
  • Dålig
    14 dagar sedan
    Gjort en avbeställning. Nu 3 veckor senare har dom fortfarande inte löst det. Och jag ligger ute med pengar.
    Ringer till dom 3-4 gånger i veckan. Varje gång skall det vara löst inom 2-3dagar, men så är aldrig fallet.

    Sen kan dom inte lägga in senaste telefonerna på deras tjänst upgrade+ och olika svar varför varje gång man fråga.
  • Dålig
    20 dagar sedan
    Förbokade en Galaxy Watch 4 classic som kundtjänst lovade skulle komma den 27/8, tror ni den kom? Nix.

    Kundtjänst (via chat) är urusel. Inga mer köp online via samsung.com/se
  • Hej,

    Vi beklagar att du har upplevt problem med vår support och leveranstiderna. Hör gärna av dig till vår mail: [email protected] så kan vi se över vad som har skett med ditt ärende.

    Vänliga hälsningar,
    Samsung Shop

  • Dålig
    22 dagar sedan
    Dålig support bemötande, de kan knappt svenska. De vet inte själva vad det är de skriver och blandar ihop allt helt. Ger ingen lösning utan istället försöker dom skylla ifrån sig på att annan utrustning är felet när man redan tagit reda på att så ej är fallet.

    Enda anledningen jag köpte här i från var för en 20% rabatt på 4500:- gissar på att de visste att produkten skulle komma med mycket fel så de försöker locka in så många som möjligt att låsa in sig i deras dåliga reklamations avdelning.
  • Hej,

    Vi beklagar att du har haft problem med vår support och leveranstiderna. Hör gärna av dig till vår mail: [email protected] så kan vi se över vad som har skett med ditt ärende.

    Vänliga hälsningar,
    Samsung Shop

  • Dålig
    26 dagar sedan
    Köpte en kyl och frys som efter någon månad fick problem med båda handtagen. Kundsupporten erkände att de haft flera kunder med samma problem på denna Kyl&Frys så jag trodde det skulle gå snabbt att åtgärda. Ärendet har nu pågått i flera månader och varenda gång jag kontaktar dem hittar de på nya ursäkter och säger att de ska återkomma. Nästa steg är väl att gå till ARN.
  • Hej,

    Vi beklagar att du har haft problem med vår support. Hör gärna av dig till vår mail: [email protected] så kan vi se över vad som har skett med ditt ärende.

    Vänliga hälsningar,
    Samsung Shop

  • Knappt godkänd
    29 dagar sedan
    Uppdaterat: 29 dagar sedan
    Gäller onlinebutiken. Urdålig kundservice och håller inte leveranstider. Ingen info, inga klara besked, noll flexibilitet och ingen kompensation. Noll känsla för kundens behov.
  • Hej,

    Vi beklagar att du har upplevt problem med vår support och leveranstiderna. Hör gärna av dig till vår mail: [email protected] så kan vi se över vad som har skett med ditt ärende.

    Vänliga hälsningar,
    Samsung Shop

  • Dålig
    1 månad sedan
    Katastrof, köp inte härifrån. Beställde mobil för en månad sen och har fortfarande inte fått något en månad senare. Varit i kontakt med chat och support flertalet gånger. Tyvärr helt inkompetenta, varken vill eller kan hjälpa till. De ska återkomma men gör det inte, tar då kontakt igen och samma visa, man kommer ingen vart.
  • Hej,

    Vi beklagar att du har upplevt problem med vår support och leveranstiderna. Hör gärna av dig till vår mail: [email protected] så kan vi se över vad som har skett med ditt ärende.

    Vänliga hälsningar,
    Samsung Shop

  • Knappt godkänd
    2 mån sedan
    Varning, tro inte att det här är en seriös butik bara för att det är Samsung. Personalen saknar grundläggande kunskap om både produkterna och om konsumentköplagen. Köpte en platta för 9000 kronor men penudden var trasig. De hade ingen aning om det gick att köpa en ny eller inte. När jag ville reklamera så ville de ta betalt för undersökningen och de ville att jag skulle komma till en verkstad med den (fastän jag handlat online) och de ställde en massa krav på andra saker jag skull göra.

    Vad de gjorde är OLAGLIGT. Det är olagligt att felinformera kunderna på det sättet, eftersom de har skyldighet att informera konsumenter om deras rättigheter, som till exempel rätten till reklamation.

    Det tog nästan en månad av telefonsamtal och email för att få dem att förstå vad en reklamation är. Tillslut gav jag upp på att ha med dem att göra. Penudden kostar 20 kronor på ebay och kan bytas ut på en sekund. För 20 kronor höll de på och tjafsade så här mycket.

    Jag har köpt Samsung-produkter i flera år, men aldrig mer. Hade ingen aning om att det var ett så pass oseriöst företag.
  • Hej,

    Vi beklagar att du har haft problem med vår support och reklamation av din produkt. Hör gärna av dig till vår mail: [email protected] så kan vi se över vad som har skett med ditt ärende.

    Vänliga hälsningar,
    Samsung Shop

  • Perfekt
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Beställning
    Smidigt och snabb leverans
  • Dålig
    2 mån sedan
    Stor varning vad du än gör skaffa ej en mobil med Samsung uppgrade.
    Har väntat nu 2 veckor på någonting som enkelt som ett returpaket. De hänvisar hela tiden till att man ska vara med i nästa utskick. Men detta stämmer inte. Då du inte får något returkit.
    Sen tycker de man ska betala för mobil även om man säger upp avtalet. Men i denna takt kommer jag inte ens kunna skicka in telefon i tid. Det är så uppenbart att de gör allt för man ska betala mer än för 12 månader som man skrev under. Blir en polisanmälan för bedrägeri . Är på deras så kallade kundservice varje dag med olika besked. Samsung kan glömma få någon inbetalning efter den 12 månad.
  • Hej,

    Vi beklagar djupt att du har upplevt problem med vår tjänst Upgrade+ samt vår support. Kontakta oss gärna på vår mail: [email protected] så ser vi självklart över vad som har hänt kring ditt ärende.

    Vänliga hälsningar,
    Samsung Shop

  • Perfekt
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställning
    Beställde på en torsdag och fick min leverans lördag morgon. Inga konstigheter!
  • Dålig
    3 mån sedan
    Varan levererades inte efter 30 dagar trots att det stod 2-5 dagar på hemsidan. Fick konstant ringa och påminna. Därefter tar de ytterligare 25 dagar på att betala tillbaka pengarna. Trots bra priser kommer jag aldrig handla där igen.
  • Hej,

    Vi beklagar att du har haft problem med vår support och leveranstiderna. Hör gärna av dig till vår mail: [email protected] så kan vi se över vad som har skett med ditt ärende.

    Vänliga hälsningar,
    Samsung Shop

  • Knappt godkänd
    3 mån sedan
    Hade förköp på min Galaxy Book men det blev försenad mer än 5 dagar. Jag behövde en bärbar dator genast och köpte det för att det var hemleverans på den 20:e maj men istället blev den försenad till 26:e (vilket de skulle skicka den då). Kontaktade kundtjäntsen men fick dåliga bemötande ett par gånger men till slut fick man få tag på Matheus som var till hjälp.

    Jag har varit en lojal kund hos Samsung sen dess 10 år tillbaka och det skulle bli tråkigt om man väljer något annat istället :/ Har även fått mina nära att börja använda Samsung produkter.

    Nu får man sitta utan dator en vecka och försöka jobba via mobilen eller köpa något annat istället :/
    Hade en laptop men den är tillfälligt ur funktion, vilket var anledningen att jag valde en Galaxy Book :)

    Man är väl nöjd med produkterna men är inte så pass nöjd med den svenska kundtjänsten!

    Förbättra er kund bemötande ;) Ser fram emot att se det!
  • Hej,

    Vi beklagar att du har haft problem med vår support och leveranstiderna. Hör gärna av dig till vår mail: [email protected] så kan vi se över vad som har skett med ditt ärende.

    Vänliga hälsningar,
    Samsung Shop

  • Dålig
    4 mån sedan
    Jag är otroligt missnöjd med samsungs
    kundhantering. Försökte köpa ett kit med S21
    ultra med triochager, buds och watch till ett
    kampanjpris men deras butikssida strulade. Jag försökte
    från olika webläsare samt enheter. Felet låg på
    hemsidan. Då kag pratade med kundsupporten
    så påpekade jag att det är 3-4 dagar kvar på
    kampanjen och ville gärna lösa det innan så sa
    killen att jag, med tanke på
    att jag försökt handla under kampanjperioden,
    skulle få köpa dessa till samma pris. När jag
    ringde veckan efter för att höra hur det går så
    kom jag efter ett par kopplade samtal "turligt"
    nog till samma medarbetare som då nekar att
    han sagt så. Jag som trogen Samsung kund
    (har kyl, frys, ugn, spis, micro, torktumlare, tvättmaskin, dator, tablets, 2st. The frame, 1 curved tv, samt alla Samsung galaxys sen 1:an.) känner mig otroligt besviken på hantering i detta ärende. Vänligen koppla
    ihop mig med en ansvarig så att jag kan
    framföra mitt klagomål till någon som kanske
    bryr sig lite mer om företagets anseende. Ha en
    underbar tisdag.
  • Hej,

    Vi beklagar att du är missnöjd med hanteringen av ditt ärende. Kontakta oss gärna på vår mail: [email protected] så ser vi till att en ansvarig ser över vad som har hänt enligt dina önskemål ovan.

    Vänliga hälsningar,
    Samsung Shop

  • Dålig
    4 mån sedan
    Värdelös sida att handla från... tar väldigt lång tid för leverans, går inte att spåra för fem öre då det bara står processing vecka efter vecka... supporten kan aldrig komma med klara besked eller svar utan verkar mest gissa sig fram... gjorde ett "förköp" på en neo qled 2021 och den skulle skickas 5:e april, men idag den 28:e så säger dom att den kommer in i lager på måndag!? känns verkligen inte att samsung.se är en seriös sida och avråder starkt alla att handla där!
  • Hej,

    Vi beklagar att du har haft problem med vår support och leveranstiderna. Hör gärna av dig till vår mail: [email protected] så kan vi se över vad som har skett med ditt ärende.

    Vänliga hälsningar,
    Samsung Shop

  • Mycket bra
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Beställning
    lite omständigt med konton verifieringar, krav på lösenorden och inloggningar innan affären var genomförd. sedan gick själva leveransen snabbt. men nu kommer man väl bli dränkt med erbjudandemail framöver.
  • Perfekt
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Beställning
    Snabb leverans till dörren
  • Dålig
    4 mån sedan
    Hemsk kundservice! Jag har samsung mobil, hörlurar, tv, ja, hela ekosystemet. Det mesta är köpt från elgiganten och netonnet, men tvn köpte jag via samsung och herregud vilken usel kundservice de har! Om ni vill köpa samsung produkt, vilket jag ändå måste rekommendera, så köp inte direkt från samsung! Deras medarbetare är ett gäng med låg till obefintlig IQ
  • Hej,

    Vi beklagar att du har haft problem med vår support. Hör gärna av dig till vår mail: [email protected] så kan vi se över vad som har skett med ditt ärende.

    Vänliga hälsningar,
    Samsung Shop

  • Dålig
    4 mån sedan
    Köpte diskmaskin samsung för 11000 kr efter 3 mån började krångla och samsung skickade ut en tekniker som fixade diskmaskinen efter ca 4 mån så hände det igen samma fel då sa jag till teknikern om det händer igen ALLTSÅ 3 GÅNGEN samma fel vad händer då. Då sa teknikern att vi ska få en ny diskmaskin och diskmaskinen fungerade i ca 6 mån och det blev samma fel 3 gången och jag ringer samsung support om att diskmaskinen har samma fel 3 gånger och hur ska vi göra då säger de att vänta så ska jag få besked hur det blir med diskmaskinen efter 1 vecka ringer jag och de säger att de inte har fått något svar så det är bara att vänta på besked jag väntar en vecka till och ringer då säger de samma sak har inget svar än behöver vänta så det gick en vecka alltså 3 veckor till så ringer jag då säger de att garantin inte gäller på maskinen och att jag inte får någon ny maskin och ingen support för att fixa diskmaskinen.
    VARNING FÖR SAMSUNG produkter köper en ny diskmaskin den håller i ca 1 år och 3 mån
    Så jag känner mig lurad av samsung
  • Hej,

    Vi beklagar att du har haft problem med vår support och din produkt. Hör gärna av dig till vår mail: [email protected] så kan vi se över vad som har skett med ditt ärende.

    Vänliga hälsningar,
    Samsung Shop

  • Dålig
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Uppdatering 2021-04-13: Jag har nu fått ett copy/paste-svar från Samsung nedan på min recension där man rekommenderar att kontakta deras shop. Man tror altså att jag inte har varit i kontakt med dem? Ni kan ju börja med att besvara mitt mejl ang kompensation som skickades 2021-04-06 som än idag bemödats ett svar. Men det finns tid att göra onödiga uppdateringar här för att låssas bry sig? Börja med att göra rent i egna huset först.

    Helt makalöst hur ett så stort bolag kan ha sån ickeexisterande support. Som ger en olika information gång på gång. Beställde en QE85Q95T som kom fram transportskadad. Den fanns fortfarande i lager så det var väl bara att skicka ut en ny? Nej då. De satt på sina händer i över en vecka tills att den försvann från deras sortiment. Sen visste de inte hurvida den skulle komma in igen eller inte.

    Ena representanten säger att Bring kommer montera ner min existerande TV och jag kan slänga allt embellage. Nästa säger att jag själv måste göra allt. Den tredje säger att jag själv måste stå för embellage och att jag Inte skulle slängt det trasiga. Bad om att få prata med en chef 6-7 gånger. "De kommer höra av sig till dig snart". Men ingen kunde berätta om när.

    Inga tidslinjer. Ingen uppskattning. Jag fick gå i ovisshet i tre veckor utan att veta om varan ens skulle kunna skickas. Jag hade gett förslag på utbytesprodukter jag kunde acceptera istället. Detta bemöttes inte öht.

    Sen en vacker dag så står ersättningsorden som skickad. Nu får vi hoppas på att Bring inte har pajjat paket #2. Men herregud vad makalöst och vilken icke-exitens av ansvar det finns på det bolaget.

    Saker fungerar säkert jättebra så länge du bara beställer en vara och får din leverans i en del. Men räkna med långt gångna problem och förvirrad personal om du stöter på minsta sak du vill klaga på.
  • Hej,

    Vi beklagar att du har haft problem med hanteringen av ditt ärende, vi jobbar ständigt för att förbättra oss. Hör mer än gärna av dig till vår mail: [email protected] så kan vi se över vad som har skett.

    Vänliga hälsningar,
    Samsung Shop

  • Perfekt
    5 mån sedan
    Beställde enkelt med bra betalningsalternariv. Leveransen gick snabbt och det var enkelt att komma i kontakt med kundtjänst via chatt! 👍
  • Dålig
    5 mån sedan
    Beställde min telefon en Samsung Ultra S21 Phantom Brown 8/2 och fortfarande inte fått den. Ringt och pratat med dem tre gånger. Första gången, var för 3 veckor sen då skulle den skickas den veckan för den fanns på lager sa hon. Dagen efter fick jag mail om att den var på "customizing" - stadiet. Enda mailet efter orderläggning som jag fått. Jag har ringt tvp gånger till med ca 10 dagars mellanrum, sist fick jag som svar att de precis fått in dem på lager och att de bör/ska skickas i veckan. Tror ni jag har fått nån telefon eller informationsmail. Han sa även att han skulle prata med chefen om nån slags kompensation oc jag skulle fått mail om det. Tror ni jag har fått nåt mail? Nej. Nu börjar snart vecka 7 sen ordern lades. Under all kritik Samsung. Handla inte från deras shop! Kasst.
  • Hej,

    Vi beklagar att du har haft problem med vår support och leveranstiderna. Hör gärna av dig till vår mail: [email protected] så kan vi se över vad som har skett med ditt ärende.

    Vänliga hälsningar,
    Samsung Shop

  • Dålig
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Beställde en S21 Ultra med färgen Phantom Navy 256gb den 8e februari och har fortfarande inte fått någon telefon! Har mailat till dem flera gånger men får inget svar. Har skrivit med dem på deras live-chat flera gånger och de kan inte svara på vart min telefon är. Det enda de säger att den finns i Sverige men de vet inte vart, för den är inte på deras lager? De säger att den ska skickas så snart som möjligt men det har de sagt i skrivande stund i 2 veckor nu!

    Man får alltså inget rakt svar på vad som hänt med sin beställning och supporten i Sverige har ingen aning om när man kan tänkas få sina beställningar. De vet inte själva vart deras varor är. De meddelar dig inte ens om din beställning är försenad. Jag har väntat i snart 6 veckor på min telefon....
  • Hej,

    Vi beklagar att du har haft problem med vår support och leveranstiderna. Hör gärna av dig till vår mail: [email protected] så kan vi se över vad som har skett med ditt ärende.

    Vänliga hälsningar,
    Samsung Shop

  • Perfekt
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Beställning
    Svårt att nå Samsung om man stöter på problem
  • Perfekt
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Beställning
    Mkt okej lite lång lev tid
  • Dålig
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Avråder det bestämda att köp inte direkt från Samsungs shop. Vill du ha problem och ingen information så är det här du ska beställa. Förbeställer en Samsung Galaxy 21 Ultra den 27 januari. Idag, den 8 mars, så är den fortfarande inte levererad. Har kontaktat Samsungs kundservice och har fått olika svar på varför den inte är levererad, t ex "ring nästa vecka" eller "lagret kontaktar dig" (som aldrig har skett) och "jag förstår inte heller varför den inte är levererad". Kass kundmedvetenhet, ingen information och rent av usel kundservice.
  • Hej,

    Vi beklagar att du har upplevt fördröjningar i din leverans samt problem med vår support. Hör gärna av dig på e-post: [email protected] så kan vi se över vad som har skett med ditt ärende.

    Vänliga hälsningar,
    Samsung Shop

  • Mycket bra
    6 mån sedan
    + Utlovad everanstid är 1-3 dagar. Beställde onsdag kl 13.30. Leveransen framme hos postombudet kl 12, knappt två dygn senare
    - Det går inte att följa ordern på deras sida: shop.samsung.com. Sidan är blank och inget händer. Mejlet med orderbekräftelse hamnade i skräpposten
  • Dålig
    6 mån sedan
    Samsung support återkommer inte med svar angående leveranser utan man får själv återkomma med fråga när varan kommer.
    lång kötid vid Tel.
  • Hej,

    Vi beklagar att du har haft svårigheter med att få kontakt med vår support och haft problem med leveranstiderna. Hör gärna av dig till vår mail: [email protected] så kan vi se över vad som har skett med ditt ärende.

    Vänliga hälsningar,
    Samsung Shop

  • Dålig
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Har fått ett epost från Samsung för att hämta paketet från Ica men det var inte skickade alls, har svarat på beställningsbekräftelse men kund service epost adressen fungerade inte, beställningen hittas inte med deras sök funktion på webb sidan, och till slut på telefon efter en vecka vet de inte när paketet ska skickas.
  • Hej,

    Vi beklagar att mailet som du mottog inte stämde samt att du har haft svårigheter med att få kontakt med vår support. Kontakta oss gärna på vår mail: [email protected] så kan vi se över vad som har skett med ditt ärende.

    Vänliga hälsningar,
    Samsung Shop

  • Perfekt
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Beställning
    Allt var bra, lätt att handla och betala.
  • Knappt godkänd
    6 mån sedan
    väntat 3 veckor på varor som finns i lager enligt deras kundtjänst när man ringt och frågat och dem skulle eskalera beställningen sa den och 2 veckor senare fortfarande inget kommer aldrig handla här igen och mailade för 3 veckor sen och fortfarande inte svar SÄMST
  • Hej,

    Vi beklagar att du har haft problem med vår support och leveranstiderna. Hör gärna av dig till vår mail: [email protected] så kan vi se över vad som har skett med ditt ärende.

    Vänliga hälsningar,
    Samsung Shop

  • Knappt godkänd
    6 mån sedan
    Det tog nästan 3 veckor att få hem en telefon som fanns i lager. Kundtjänst svarar inte på mail och telefonköerna är minst 45min oavsett när man ringer.
    När jag väl kom fram var de trevliga att prata med men ingen lösning på problemet och de hörde aldrig av sig igen trots utlovad uppföljning.

    Jag kommer handla i andra butiker i fortsättningen.
  • Hej,

    Vi beklagar att du har haft svårigheter med att få kontakt med vår support och haft problem med leveranstiderna. Hör gärna av dig till vår mail: [email protected] så kan vi se över vad som har skett med ditt ärende.

    Vänliga hälsningar,
    Samsung Shop

  • Knappt godkänd
    7 mån sedan
    grymma produkter men sämsta servicen...

    vet fortfarande inte när jag får mina produkter och vid försök att kontakta kundtjänst kommer jag aldrig fram eller så slänger deras robot ut mig... gått flera veckor nu 😅🔫
  • Hej,

    Vi beklagar att du har haft svårigheter med att få kontakt med vår support. Hör gärna av dig till vår mail: [email protected] så kan vi se över vad som har skett med ditt ärende.

    Vänliga hälsningar,
    Samsung Shop

  • Dålig
    7 mån sedan
    Vill du betala överpris (tydligt i prisjakts prisjämförelse) och vänta flera veckor med leverans så kan du köpa direkt från Samsungs hemsida. Man skulle tro att det skulle finnas någon fördel med att beställa direkt från Samsung så som att exempelvis förbeställa en ny release och få den före alla andra? Jag gjorde det med 21 ultra och fick den nästan en vecka efter alla andra som varit in och köpt i någon butik eller annan hemsida på nätet. Och deras kampanjköp av buds pro för 99:- har ännu inte hanterats. Vid kontakt med kundtjänst (efter att ha väntat i ca 40 min) fick jag svaret att dom är populära och kommer ta tid att behandla alla ordrar, de sa att de kan tänkas skickas slutet av veckan eller början av nästa ( vilket blir ca 2-3 veckor efter release). Jag tänkte mig att de kanske har brist på enheter men enligt deras hemsida har de alla färger i saldo.
    Ni kanske kan läsa mellan raderna att detta inte är direkt något kundfokus, Samsung sulle lika gärna kunna lägga ner onlinebutik helt om de ska hantera kunder på detta vis
  • Hej,

    Vi beklagar att du har upplevt fördröjningar i din leverans av din förbeställning och kampanjprodukter. Hör gärna av dig på e-post: [email protected] så kan vi se över vad som har skett med ditt ärende.

    Vänliga hälsningar,
    Samsung Shop

  • Usel
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Sämst.
    Beställ inget på samsung.se
    Dom vet knappt vad dom gör. Klarar inte av att hitta tacking id till en order som skickats.
    Har fortf. inte fått min order. Ingen vet var den är.
    Det finns absolut inga fördelar med att beställa direkt från dom: det är inte billigare. Det är VERKLIGEN inte snabbare.
    "Kundtjänst" är bara en skröna för dom. Nåt man skrämmer olydiga anställda med.

    Ser ni alla svar som samsung gör här? CTRL-C CTRL-V
    Vi beklagar bla bla bla...
    Vi arbetar för att bla bla bla.
  • Mycket bra
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Beställning
    Brainformation och snabb respons
  • Perfekt
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Beställning
    Jättebra just nu utmärkt snabb
  • Dålig
    7 mån sedan
    Förbeställde Samsung Galaxy ULTRA 512GB den 15 jan och lovad leverans den 29 jan då den släpps i butik. SJälvklart kan inte Samsung hålla sina löften utan väler att skicka ordrar som är gjorda den 20-28 jan istället. Väldigt dåligt och oprofessionellt av Samsung som inte tänker på prioritet vid order.
  • Hej,

    Vi beklagar verkligen att det uppstått fördröjningar med leverans. Du får jättegärna kontakta oss direkt via vår mail med problemen som du upplevt, så kan vi se över vad det är som har skett med ditt ärende.

    För att kontakta oss via mail så kan du skicka till: [email protected]

    Vänliga hälsningar
    Samsung Shop

  • Perfekt
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Beställning
    Vissa varor på Samsungs hemsida är bra prissatta medan andra kan gå att hitta billigare på annat håll. I de fall varan beställs från Samsung går det väldigt smidigt. Klick - Betala - Leverans. Man känner inget behov att spåra stup i kvarten för att kontrollera om det är skickat eller ej.
  • Dålig
    8 mån sedan
    Det är rätt imponerande hur ett så stort företag kan ha så undermålig kundtjänst. De svarar inte på mail, ringa kommer man fram ibland efter ett låångt tag, men de säger att de ska återkomma, vilket aldrig händer. De löste aldrig de problem jag haft med en leverans. De återkommer aldrig, så det blir alltid jag som konsument som får ligga på för att något ska hända. Min leverans på en premium-TV försvann och efter flera veckor fick jag en ny leverans. Kompensation? Värdecheck online för 2% av varans värde, som gällde i 30 dagar. Bad dem att ta mitt ärende en gång till, har inte hört något från dem sen dess och förväntar mig inget svar. Kommer aldrig handla av dem igen.
  • Hej,

    Vi beklagar verkligen att det uppstått problem. Du får jättegärna kontakta oss direkt via vår mail med problemen som du upplevt, så kan vi se över vad det är som har skett med ditt ärende.

    För att kontakta oss via mail så kan du skicka till: [email protected]

    Vänliga hälsningar
    Samsung Shop

  • Dålig
    8 mån sedan
    Köp ALDRIG av sumsung har blivit gråhårig av att jaga dem i veckor utan att få kontakt bara otroligt psykande telefonkö med rasslig loop av hiskelig musik.
  • Hej,

    Vi beklagar att du har upplevt svårigheter med att få kontakt med vår support. Vi arbetar alltid för att förbättra oss och du får jättegärna kontakta oss direkt via vår mail med problemen som du upplevt, så vi kan se över saken.

    För att kontakta oss via mail så kan du skicka till: [email protected]

    Vänliga hälsningar
    Samsung Shop

  • Dålig
    8 mån sedan
    Disappointed with Samsung.se, chat, phone, email they answer none, no customer service what so ever.
  • Hello,

    We are sorry to hear that you have had difficulties getting in contact with our support. We are always working to improve and you are welcome to contact us directly via our email with the issues you have experienced, so we can review what has happened in your case.

    To contact us, you can send an email to: [email protected]

    Kind regards
    Samsung Shop

  • Perfekt
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    Beställning
    Snabb leverans trots mellandagarna!
  • Usel
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    KORT VERSION:
    ==============
    Sämst!

    LÅNG VERSIOLN:
    ==============
    Jag har handlat ca 10 gånger under år 2020, för över 200.000kr.

    LEVERANS
    Leveransen har ofta fungerat men ibland varit rejält försenad.

    RETUR
    Jag har gjort fyra returer för öppet köp och det har strulat EXTREMT mycket. Vissa ärenden har tagit ca ett halvår för Samsung att reda ut. Hade jag inte fotograferat mina returer och deras avier hade jag nog inte fått tillbaks pengarna.

    KUNDTJÄNST/KONTAKT
    Jag har kontaktat Samsungs kundtjänst otroligt många gånger via epost, telefon och chatt. Det fungerar fantastiskt dåligt. Många mail svarade de aldrig på, ett par månader senare sände det ut massutskick att de haft problem med mail som försvunnit och att kunder bads att höra av sig igen. Jag sände på nytt mail, vilket de inte heller svarade på.
    Oavsett om det är vid mail eller telefonkontakt är ofta samma person som svarar på mina förfrågningar (när de väl går att nå). Det tyder på att det är väldigt få som arbetar på kundtjänsten.

    SLUTSATS
    Otroligt märkligt att ett så stort företag har en kundtjänst som i princip inte fungerar.

    Problemen har jag stött på utspritt under året från februari till december så det är inte under BlackFriday eller perioder då man som kund kan räkna med långsam hantering.
    Det är en generell totalt värdelös kundtjänst.
    Tråkigt att behöva säga så, men det är fakta. Fakta jag fått fram genom de otaliga timmar jag tvingats lägga på att åtgärda de fel och problem som Samsung har ställt till med.
  • Hej,

    Vi beklagar att du har upplevt svårigheter med att få kontakt med vår support. Vi arbetar alltid för att förbättra oss och du får jättegärna kontakta oss direkt via vår mail med problemen som du upplevt, så vi kan se över vad det är som har skett med ditt ärende.

    För att kontakta oss via mail så kan du skicka till: [email protected]

    Vänliga hälsningar
    Samsung Shop

  • Dålig
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    Köpte TV och soundbar modell top-of-the-line. Soundbaren strular direkt från installation, funkar till och från och stänger av sig själv. Det gick bra att komma i kontakt med support, men efter några standardtester med INIT och ny firmware kvarstår problemet och hänvisar de mig till Service. Ringde dit och då får man antingen åka in flera mil med grejerna själv eller be om fraktsedel via hemsidan, och man informeras om evt felsökningsavgift ifall inget fel upptäcks osv.
    I och för sig inte orimligt, men köper jag något som kostar 15k och är toppmodellen och som är mer eller mindre DOA så skulle man kunna tänka sig få ersättningsprodukt hemskickad, returnera DOA-produkten och så kan Samsung felsöka själva? Framförde detta för supporten men det gick absolut inte utan först måste felet konstateras/bekräftas. Återigen inte helt orimligt, men man kan ju också välja att lita på kunden kanske? Förstår nu i alla fall att butikens feedback är som den är.

    Får väl ta mig till servicecentret och lida igenom processen då, men knappast man blir glad om de ska hålla på byta ut komponenter istället för att bara erbjuda ny produkt rakt av när det kommer som DOA?
  • Hej,

    Vi beklagar verkligen att det uppstått problem med din produkt. Du får jättegärna kontakta oss direkt via vår mail med problemen som du upplevt, så kan vi se över vad det är som har skett med ditt ärende.

    För att kontakta oss via mail så skall du skicka till: [email protected]

    Vänliga hälsningar
    Samsung Shop

  • Perfekt
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
    Beställning
    Servicen då man ringer. Det är svårt att komma fram till samtal
  • Dålig
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
    Beställde ett par Galaxy Buds Live.
    1,5 veckor har gått och har inte hört något från Samsung ännu. Skickade mail till kundsupport och har väntat flera dagar, men ännu inget svar.

    Försöker jag spåra försändelsen får jag fram att "Ingen försändelse hittades".

    Väntade 45 minuter i kö till kundsupporten. Under tiden man väntar bjuds man på hög förskräckling musik, som sprakar lite sådär mysigt på grund av den dåliga ljudkvaliten.
    Fick svaret att de inte vet vad som hänt och det kommer ta ett par dagar innan de kan ta reda på vad som hänt.
    Har nu avbeställt.

    Skulle ha beställt från en seriös återförsäljare istället..

    Svar till Samsung: Ni kan börja med att svara på mailet jag skickade in till kundsupport som tydligen ignorerades.
  • Hej,

    Vi beklagar att du har upplevt svårigheter med att få kontakt med vår support. Vi arbetar alltid för att förbättra oss och du får jättegärna kontakta oss direkt via vår mail med problemen som du upplevt, så vi kan se över vad det är som har skett med ditt ärende.

    För att kontakta oss via mail så kan du skicka till: [email protected]

    Vänliga hälsningar
    Samsung Shop

  • Mycket bra
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
    Beställning
    Allt fungerade utmärkt