Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Fri frakt & hemleverans
Fri retur, 30 dagars öppet köp
Delbetalning via Klarna

http://www.samsung.com

Betalningsalternativ

Klarna
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.

Detaljerad information Samsung SE har fått betyget (5.19)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    15 dagar sedan
    Uppdaterat: 3 dagar sedan
    Avråder det bestämda att köp inte direkt från Samsungs shop. Vill du ha problem och ingen information så är det här du ska beställa. Förbeställer en Samsung Galaxy 21 Ultra den 27 januari. Idag, den 4 mars, så är den fortfarande inte levererad. Har kontaktat Samsungs kundservice och har fått olika svar på varför den inte är levererad, t ex "ring nästa vecka" eller "lagret kontaktar dig" (som aldrig har skett) och "jag förstår inte heller varför den inte är levererad". Kass kundmedvetenhet, ingen information och rent av usel kundservice.
  • Mycket bra
    9 dagar sedan
    + Utlovad everanstid är 1-3 dagar. Beställde onsdag kl 13.30. Leveransen framme hos postombudet kl 12, knappt två dygn senare
    - Det går inte att följa ordern på deras sida: shop.samsung.com. Sidan är blank och inget händer. Mejlet med orderbekräftelse hamnade i skräpposten
  • Dålig
    9 dagar sedan
    Samsung support återkommer inte med svar angående leveranser utan man får själv återkomma med fråga när varan kommer.
    lång kötid vid Tel.
  • Hej,

    Vi beklagar att du har haft svårigheter med att få kontakt med vår support och haft problem med leveranstiderna. Hör gärna av dig till vår mail: [email protected] så kan vi se över vad som har skett med ditt ärende.

    Vänliga hälsningar,
    Samsung Shop

  • Dålig
    16 dagar sedan
    Uppdaterat: 15 dagar sedan
    Har fått ett epost från Samsung för att hämta paketet från Ica men det var inte skickade alls, har svarat på beställningsbekräftelse men kund service epost adressen fungerade inte, beställningen hittas inte med deras sök funktion på webb sidan, och till slut på telefon efter en vecka vet de inte när paketet ska skickas.
  • Hej,

    Vi beklagar att mailet som du mottog inte stämde samt att du har haft svårigheter med att få kontakt med vår support. Kontakta oss gärna på vår mail: [email protected] så kan vi se över vad som har skett med ditt ärende.

    Vänliga hälsningar,
    Samsung Shop

  • Perfekt
    17 dagar sedan
    Uppdaterat: 15 dagar sedan
    Beställning
    Allt var bra, lätt att handla och betala.
  • Knappt godkänd
    17 dagar sedan
    väntat 3 veckor på varor som finns i lager enligt deras kundtjänst när man ringt och frågat och dem skulle eskalera beställningen sa den och 2 veckor senare fortfarande inget kommer aldrig handla här igen och mailade för 3 veckor sen och fortfarande inte svar SÄMST
  • Hej,

    Vi beklagar att du har haft problem med vår support och leveranstiderna. Hör gärna av dig till vår mail: [email protected] så kan vi se över vad som har skett med ditt ärende.

    Vänliga hälsningar,
    Samsung Shop

  • Knappt godkänd
    17 dagar sedan
    Det tog nästan 3 veckor att få hem en telefon som fanns i lager. Kundtjänst svarar inte på mail och telefonköerna är minst 45min oavsett när man ringer.
    När jag väl kom fram var de trevliga att prata med men ingen lösning på problemet och de hörde aldrig av sig igen trots utlovad uppföljning.

    Jag kommer handla i andra butiker i fortsättningen.
  • Hej,

    Vi beklagar att du har haft svårigheter med att få kontakt med vår support och haft problem med leveranstiderna. Hör gärna av dig till vår mail: [email protected] så kan vi se över vad som har skett med ditt ärende.

    Vänliga hälsningar,
    Samsung Shop

  • Knappt godkänd
    23 dagar sedan
    grymma produkter men sämsta servicen...

    vet fortfarande inte när jag får mina produkter och vid försök att kontakta kundtjänst kommer jag aldrig fram eller så slänger deras robot ut mig... gått flera veckor nu 😅🔫
  • Hej,

    Vi beklagar att du har haft svårigheter med att få kontakt med vår support. Hör gärna av dig till vår mail: [email protected] så kan vi se över vad som har skett med ditt ärende.

    Vänliga hälsningar,
    Samsung Shop

  • Dålig
    24 dagar sedan
    Vill du betala överpris (tydligt i prisjakts prisjämförelse) och vänta flera veckor med leverans så kan du köpa direkt från Samsungs hemsida. Man skulle tro att det skulle finnas någon fördel med att beställa direkt från Samsung så som att exempelvis förbeställa en ny release och få den före alla andra? Jag gjorde det med 21 ultra och fick den nästan en vecka efter alla andra som varit in och köpt i någon butik eller annan hemsida på nätet. Och deras kampanjköp av buds pro för 99:- har ännu inte hanterats. Vid kontakt med kundtjänst (efter att ha väntat i ca 40 min) fick jag svaret att dom är populära och kommer ta tid att behandla alla ordrar, de sa att de kan tänkas skickas slutet av veckan eller början av nästa ( vilket blir ca 2-3 veckor efter release). Jag tänkte mig att de kanske har brist på enheter men enligt deras hemsida har de alla färger i saldo.
    Ni kanske kan läsa mellan raderna att detta inte är direkt något kundfokus, Samsung sulle lika gärna kunna lägga ner onlinebutik helt om de ska hantera kunder på detta vis
  • Hej,

    Vi beklagar att du har upplevt fördröjningar i din leverans av din förbeställning och kampanjprodukter. Hör gärna av dig på e-post: [email protected] så kan vi se över vad som har skett med ditt ärende.

    Vänliga hälsningar,
    Samsung Shop

  • Usel
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Sämst.
    Beställ inget på samsung.se
    Dom vet knappt vad dom gör. Klarar inte av att hitta tacking id till en order som skickats.
    Har fortf. inte fått min order. Ingen vet var den är.
    Det finns absolut inga fördelar med att beställa direkt från dom: det är inte billigare. Det är VERKLIGEN inte snabbare.
    "Kundtjänst" är bara en skröna för dom. Nåt man skrämmer olydiga anställda med.

    Ser ni alla svar som samsung gör här? CTRL-C CTRL-V
    Vi beklagar bla bla bla...
    Vi arbetar för att bla bla bla.
  • Mycket bra
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning
    Brainformation och snabb respons
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning
    Jättebra just nu utmärkt snabb
  • Dålig
    1 månad sedan
    Förbeställde Samsung Galaxy ULTRA 512GB den 15 jan och lovad leverans den 29 jan då den släpps i butik. SJälvklart kan inte Samsung hålla sina löften utan väler att skicka ordrar som är gjorda den 20-28 jan istället. Väldigt dåligt och oprofessionellt av Samsung som inte tänker på prioritet vid order.
  • Hej,

    Vi beklagar verkligen att det uppstått fördröjningar med leverans. Du får jättegärna kontakta oss direkt via vår mail med problemen som du upplevt, så kan vi se över vad det är som har skett med ditt ärende.

    För att kontakta oss via mail så kan du skicka till: [email protected]

    Vänliga hälsningar
    Samsung Shop

  • Perfekt
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning
    Vissa varor på Samsungs hemsida är bra prissatta medan andra kan gå att hitta billigare på annat håll. I de fall varan beställs från Samsung går det väldigt smidigt. Klick - Betala - Leverans. Man känner inget behov att spåra stup i kvarten för att kontrollera om det är skickat eller ej.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Det är rätt imponerande hur ett så stort företag kan ha så undermålig kundtjänst. De svarar inte på mail, ringa kommer man fram ibland efter ett låångt tag, men de säger att de ska återkomma, vilket aldrig händer. De löste aldrig de problem jag haft med en leverans. De återkommer aldrig, så det blir alltid jag som konsument som får ligga på för att något ska hända. Min leverans på en premium-TV försvann och efter flera veckor fick jag en ny leverans. Kompensation? Värdecheck online för 2% av varans värde, som gällde i 30 dagar. Bad dem att ta mitt ärende en gång till, har inte hört något från dem sen dess och förväntar mig inget svar. Kommer aldrig handla av dem igen.
  • Hej,

    Vi beklagar verkligen att det uppstått problem. Du får jättegärna kontakta oss direkt via vår mail med problemen som du upplevt, så kan vi se över vad det är som har skett med ditt ärende.

    För att kontakta oss via mail så kan du skicka till: [email protected]

    Vänliga hälsningar
    Samsung Shop

  • Dålig
    1 månad sedan
    Köp ALDRIG av sumsung har blivit gråhårig av att jaga dem i veckor utan att få kontakt bara otroligt psykande telefonkö med rasslig loop av hiskelig musik.
  • Hej,

    Vi beklagar att du har upplevt svårigheter med att få kontakt med vår support. Vi arbetar alltid för att förbättra oss och du får jättegärna kontakta oss direkt via vår mail med problemen som du upplevt, så vi kan se över saken.

    För att kontakta oss via mail så kan du skicka till: [email protected]

    Vänliga hälsningar
    Samsung Shop

  • Dålig
    1 månad sedan
    Disappointed with Samsung.se, chat, phone, email they answer none, no customer service what so ever.
  • Hello,

    We are sorry to hear that you have had difficulties getting in contact with our support. We are always working to improve and you are welcome to contact us directly via our email with the issues you have experienced, so we can review what has happened in your case.

    To contact us, you can send an email to: [email protected]

    Kind regards
    Samsung Shop

  • Perfekt
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Beställning
    Snabb leverans trots mellandagarna!
  • Usel
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    KORT VERSION:
    ==============
    Sämst!

    LÅNG VERSIOLN:
    ==============
    Jag har handlat ca 10 gånger under år 2020, för över 200.000kr.

    LEVERANS
    Leveransen har ofta fungerat men ibland varit rejält försenad.

    RETUR
    Jag har gjort fyra returer för öppet köp och det har strulat EXTREMT mycket. Vissa ärenden har tagit ca ett halvår för Samsung att reda ut. Hade jag inte fotograferat mina returer och deras avier hade jag nog inte fått tillbaks pengarna.

    KUNDTJÄNST/KONTAKT
    Jag har kontaktat Samsungs kundtjänst otroligt många gånger via epost, telefon och chatt. Det fungerar fantastiskt dåligt. Många mail svarade de aldrig på, ett par månader senare sände det ut massutskick att de haft problem med mail som försvunnit och att kunder bads att höra av sig igen. Jag sände på nytt mail, vilket de inte heller svarade på.
    Oavsett om det är vid mail eller telefonkontakt är ofta samma person som svarar på mina förfrågningar (när de väl går att nå). Det tyder på att det är väldigt få som arbetar på kundtjänsten.

    SLUTSATS
    Otroligt märkligt att ett så stort företag har en kundtjänst som i princip inte fungerar.

    Problemen har jag stött på utspritt under året från februari till december så det är inte under BlackFriday eller perioder då man som kund kan räkna med långsam hantering.
    Det är en generell totalt värdelös kundtjänst.
    Tråkigt att behöva säga så, men det är fakta. Fakta jag fått fram genom de otaliga timmar jag tvingats lägga på att åtgärda de fel och problem som Samsung har ställt till med.
  • Hej,

    Vi beklagar att du har upplevt svårigheter med att få kontakt med vår support. Vi arbetar alltid för att förbättra oss och du får jättegärna kontakta oss direkt via vår mail med problemen som du upplevt, så vi kan se över vad det är som har skett med ditt ärende.

    För att kontakta oss via mail så kan du skicka till: [email protected]

    Vänliga hälsningar
    Samsung Shop

  • Dålig
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Köpte TV och soundbar modell top-of-the-line. Soundbaren strular direkt från installation, funkar till och från och stänger av sig själv. Det gick bra att komma i kontakt med support, men efter några standardtester med INIT och ny firmware kvarstår problemet och hänvisar de mig till Service. Ringde dit och då får man antingen åka in flera mil med grejerna själv eller be om fraktsedel via hemsidan, och man informeras om evt felsökningsavgift ifall inget fel upptäcks osv.
    I och för sig inte orimligt, men köper jag något som kostar 15k och är toppmodellen och som är mer eller mindre DOA så skulle man kunna tänka sig få ersättningsprodukt hemskickad, returnera DOA-produkten och så kan Samsung felsöka själva? Framförde detta för supporten men det gick absolut inte utan först måste felet konstateras/bekräftas. Återigen inte helt orimligt, men man kan ju också välja att lita på kunden kanske? Förstår nu i alla fall att butikens feedback är som den är.

    Får väl ta mig till servicecentret och lida igenom processen då, men knappast man blir glad om de ska hålla på byta ut komponenter istället för att bara erbjuda ny produkt rakt av när det kommer som DOA?
  • Hej,

    Vi beklagar verkligen att det uppstått problem med din produkt. Du får jättegärna kontakta oss direkt via vår mail med problemen som du upplevt, så kan vi se över vad det är som har skett med ditt ärende.

    För att kontakta oss via mail så skall du skicka till: [email protected]

    Vänliga hälsningar
    Samsung Shop

  • Perfekt
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Beställning
    Servicen då man ringer. Det är svårt att komma fram till samtal
  • Dålig
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Beställde ett par Galaxy Buds Live.
    1,5 veckor har gått och har inte hört något från Samsung ännu. Skickade mail till kundsupport och har väntat flera dagar, men ännu inget svar.

    Försöker jag spåra försändelsen får jag fram att "Ingen försändelse hittades".

    Väntade 45 minuter i kö till kundsupporten. Under tiden man väntar bjuds man på hög förskräckling musik, som sprakar lite sådär mysigt på grund av den dåliga ljudkvaliten.
    Fick svaret att de inte vet vad som hänt och det kommer ta ett par dagar innan de kan ta reda på vad som hänt.
    Har nu avbeställt.

    Skulle ha beställt från en seriös återförsäljare istället..

    Svar till Samsung: Ni kan börja med att svara på mailet jag skickade in till kundsupport som tydligen ignorerades.
  • Hej,

    Vi beklagar att du har upplevt svårigheter med att få kontakt med vår support. Vi arbetar alltid för att förbättra oss och du får jättegärna kontakta oss direkt via vår mail med problemen som du upplevt, så vi kan se över vad det är som har skett med ditt ärende.

    För att kontakta oss via mail så kan du skicka till: [email protected]

    Vänliga hälsningar
    Samsung Shop

  • Mycket bra
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställning
    Allt fungerade utmärkt
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställning
    Bra support och snabb leverans
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställning
    Snabb och kostnadsfri leverans av TV. Allt fungerade väldigt smidigt.
  • Dålig
    3 mån sedan
    beställde Samsung note20 ultra och galaxy match i Black Friday.. de skrev att leveransen tar mellan 1-3 dagar. men de har inte skickat dem än. ringde två dagar sedan men fick ingen hjälp.. de bara så att vi har högtryck.

    köp aldrig från Samsung
  • Hej,

    Vi beklagar att du har upplevt svårigheter med att få kontakt med vår support. Vi arbetar alltid för att förbättra oss och du får jättegärna kontakta oss direkt via vår mail med problemen som du upplevt, så vi kan se över vad det är som har skett med ditt ärende.

    För att kontakta oss via mail så kan du skicka till: [email protected]

    Vänliga hälsningar
    Samsung Shop

  • Dålig
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    KÖP ALDRIG DIREKT FRÅN SAMSUNG!
    Fick en trasig TV (DOA). Nu två månader senare så väntar jag på en ersättningsvara som inte finns i lager. Ingen Kalle Anka till julafton? Skamligt för något som beställts i mitten på oktober. Supporten är utkontrakterad, Sales har inga varor, en tyskv distributionsjätte har ingen kolla. Kafkaprocess á la 2020 och för optimerad e-handel som enbart tagit hänsyn till fungerande processer. KÖP ALDRIG DIREKT FRÅN SAMSUNG! Läs även på TRUSTPILOT om Samsung Electronics (https://se.trustpilot.com/review/www.samsung.com/se) så förstår ni hur illa det är.
  • Hej,

    Vi beklagar verkligen att det uppstått problem. Du får jättegärna kontakta oss direkt via vår mail med problemen som du upplevt, så kan vi se över vad det är som har skett med ditt ärende.

    För att kontakta oss via mail så kan du skicka till: [email protected]

    Vänliga hälsningar
    Samsung Shop

  • Dålig
    3 mån sedan
    Beställde samsung watch active fick aldrig den levererad nu i nästan en vecka.
    Har mailat och prövat live chat men båda funkar inte. Kan heller se min beställning på samsungs hemsida.
  • Hej,

    Vi beklagar att du har upplevt svårigheter med att få kontakt med vår support. Vi arbetar alltid för att förbättra oss och du får jättegärna kontakta oss direkt via vår mail med problemen som du upplevt, så vi kan se över vad det är som har skett med ditt ärende.

    För att kontakta oss via mail så kan du skicka till: [email protected]

    Vänliga hälsningar
    Samsung Shop

  • Dålig
    3 mån sedan
    Samsung svarar varken på chatt, mail eller telefon. Köpartryggheten är noll. Jag mottog en produkt som jag är missnöjd med och i försök att kontakta Samsung, som verkar ha gått under jorden, kan jag ej återlämna produkten. Samsung, er hemsida framför missledande information om er kundservice! Korrigera det innan fler människor blir lidande av ert oseriösa, kapitalistiska skitföretag.
  • Hej,

    Vi beklagar att du har upplevt svårigheter med att få kontakt med vår support. Vi arbetar alltid för att förbättra oss och du får jättegärna kontakta oss direkt via vår mail med problemen som du upplevt, så vi kan se över vad det är som har skett med ditt ärende.

    För att kontakta oss via mail så kan du skicka till: [email protected]

    Vänliga hälsningar
    Samsung Shop

  • Dålig
    3 mån sedan
    Beställde en TV som fanns i lager 25/11. Den har stått som förbereder försändelse sedan 26/11 och idag är det den 1/12. Pratar man med kundtjänst får man inget besked om vad som dröjer. Som konsument utgår i alla fall jag ifrån att en vara skickas inom 1-2 dagar efter beställning om den finns i lager. Och skickas den inte på en vecka så förväntar jag mig uppdateringar om vad som gör att den dröjer. Framförallt om man är aktiv och själv kontakter kundtjänst
  • Hej,

    Vi beklagar verkligen att det uppstått problem. Du får jättegärna kontakta oss direkt via vår mail med problemen som du upplevt, så kan vi se över vad det är som har skett med ditt ärende.

    För att kontakta oss via mail så kan du skicka till: [email protected]

    Vänliga hälsningar
    Samsung Shop

  • Perfekt
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställning
    Fungerar otroligt bra och snabbt och med möjlighet till SAS Eurobonuspoäng
  • Usel
    4 mån sedan
    Okar inte skriva ner alla problem jag haft med Samsungs support. Min upplevelse är precis som omdömet nedan, läs det.

    Några Tips:
    Betala absolut inte i förskott! Om något går fel får du ligga ute med pengar i flera månader.
    Beställ bara om du vågar chansa på att du aldrig kommer behöva kontakta kundtjänst, du får räkna med c.a 20 kontakter inklusive telefonkö på 40min för att få något löst.

    Sveriges sämsta kundtjänst? Totalt systemfel i hur ärenden hanteras.
  • Hej,

    Vi beklagar verkligen om du upplevt problem vid kontakt med vår support. Vi arbetar alltid för att förbättra oss och du får jättegärna kontakta oss direkt via vår mail med problemen som du upplevt, så vi kan se över vad det är som har skett med ditt ärende.

    För att kontakta oss via mail så skall du skicka till: [email protected]

    Vänliga hälsningar
    Samsung Shop

  • Usel
    4 mån sedan
    Köpte en TV av märket Samsung för att det ingick en gaming-skärm annars jag valt en annan TV. Nu får man vänta ett halvår innan gaming-skärmen skickas ut. Bedrövligt!
  • Hej,

    Vi beklagar att höra att du upplever problem med att ta del av vår kampanj. Vi jobbar för att lösa alla ärenden på bästa möjliga sätt. Eftersom det är många som är intresserade av våra nuvarande kampanjer kan vår hanteringstid just nu vara lite längre än normalt.

    Du får gärna kontakta vår kampanjsupport, så kan vi undersöka ditt ärende närmare. Du kan nå oss på: 0771-40 30 20

    Vänliga hälsningar
    Samsung Shop

  • Usel
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Kort sammanfattad version:

    Köpte en TV som jag returnerade och skulle ha återbetalning på, det tog mig över 25 samtal och mail för att få Samsung att återbetala pengarna, det tog dem 3,5 månader att lösa det. Sämsta jag varit med om.

    Längre orginalversion:

    Köpte en TV 15 juni som var transportskadad vi leverens (hela bakstycket spräckt). En ersättnings-TV skulle skickas till mig men nu 6 veckor efter att jag köpte och betalde TVn har jag ännu ingen ny TV hemma hos mig.
    Har varit kontakt med Samsungs kundtjänst 1 gång i veckan för att få information om vad som händer men får bara som svar att ärendet är eskalerat och någon skall kontakta mig inom några dagar vilket aldrig händer.
    Har nu valt att få pengarna tillbaka istället för en ersättningsprodukt för att slippa ha med dem att göra.

    Uppdatering 1 (4 augusti) : En dryg vecka efter att jag pratat med kundtjänst (där personen bedyrade att hen personligen skulle se till att fixa så återbetalning blev gjord) och bett att få pengarna tillbaka istället för ersättnings TV så får jag ett SMS som talar om för mig att en ny TV är på väg. Suck. När man inte trodde att Samsung kunde hantera ärendet sämre, så kunde de det.

    Uppdatering 2 (11 augusti): Ringde återigen Samsung den 4 augusti för att påtala att de felaktigt skickat en ny TV till mig och inte gjort återbetalning som överenskommet, återigen lovade de mig att återbetalning skulle göras, nu inom 3-4 dagar. Jag skulle inte behöva vänta på att den felaktigt skickade TVn till mig skulle bli upphämtad för att få återbetalning eftersom mitt ärende dragit ut så på tiden. På förfrågan om de nu kunde skicka denna information/överenskommelse på mail till mig så fick jag höra att det inte gick. Så vad händer då? Jo nu 5 dagar senare har jag inte fått någon återbetalning, TVn har inte heller plockats upp. Får bli ytterligare samtal till det svarta hål som kallas Samsung kundtjänst/webshop.

    Uppdatering 3 (18 augusti): Ringde Samsung 11 augusti. Återigen bedyras det att jag skall få återbetalning inom 3-4 dagar. Den felaktiga hanteringen skall ha berott på att den ende som kan hantera återbetalning har varit på semester. Men nu kan de se att återbetalning är påbörjad. Jag får påminna om att jag har en felaktigt levererad TV ståendes hemma. Samsungs representant lovar att upphämtning bokas. Spola fram till 17 augusti, inget har hänt, fortfarande inga pengar tillbaka och TVn är ej upphämtad. Ringer nytt samtal, får nya löften. Passar även på att maila till den mailadress Samsung uppgett nedan som svar på detta omdöme för att se om de kan reda ut detta. Förväntningarna är låga vid detta laget.

    Uppdatering 4 (25 Augusti): Igår kom fraktbolag och hämtade upp den TV Samsung felaktigt levererade till mig. Ingen ny information från Samsung, inget svar än på det mail jag skickade till den epostadress Samsung uppgett i sitt svar på omdömet nedan. Inget återbetalning till mig har skett än (trots löftet att jag inte skall behöva vänta på att TVn hämtas och levereras tillbaka till Samsung).

    Uppdatering 5 (3 september): Ännu ingen återbetalning gjord av Samsung. Nytt samtal med lång väntetid till kundtjänst. Nya löften om prioriterat ärende etc. Återigen skulle någon kontakta mig vilket inte gjorts än. Jag har inte heller fått något svar på det mail som skickades till adressen som Samsung uppgett i sitt svar till detta omdöme nedan. Deras svar på omdömen om att de skall se till att reda ut vad som hänt är uppenbar bluff för att ge ett sken av att man tar tag i ärenden där kunden är missnöjd. Det är nu 80! dagar sedan Samsung drog pengar på mitt kort och detta ärende är ännu inte löst.

    Uppdatering 6 (12 september): Och fortfarande ingen återbetalning från Samsung. För en vecka sedan lovades ju återigen att pengarna skulle betalas tillbaka inom ett par dagar men såklart kom de inte. Nytt samtal igår till kundtjänst som då inte hade rätt personal på plats, blev lovad att en person med rätt kunskap skulle ringa tillbaka under dagen. Ingen ringde mig.

    Uppdatering 7 (30 september):
    Efter 29 dagar fick jag svar på mail från Samsung om att deras system inte klarade av att hantera returer och att manuell betalning behöver göras och att jag måste fortsätta vänta. Efter ytterligare 2 veckor har jag idag fått pengarna tillbaka. Från mitt köp av TV har det tagit 3,5 månader för Samsung att lösa detta ärende, i princip en retur och en återbetalning.
  • Hej,

    Vi beklagar verkligen att det uppstått problem. Du får jättegärna kontakta oss direkt via vår mail med problemen som du upplevt, så kan vi se över vad det är som har skett med ditt ärende.

    För att kontakta oss via mail så skall du skicka till: [email protected]

    Vänliga hälsningar
    Samsung Shop

  • Perfekt
    5 mån sedan
    Beställning
    Perfekt personal service genom telefon och underbar rabatt genom Benify! Mycket nöjd!
  • Perfekt
    5 mån sedan
    Beställning
    Smidigt sätt att köpa kvalité
  • Usel
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Nästan omöjligt att göra retur. De svarar inte på mejl och det tar en timme att komma fram i telefonkön. Kundtjänsten lovar att boka upp frakten men det har gått några veckor och ingen kommer för att hämta upp varan. De skyller på att fraktbolaget har mycket att göra och fraktbolaget skyller på att Samsung inte bokar frakten.
  • Hej,

    Vi beklagar att du har upplevt problem med returprocessen.

    Du får jättegärna kontakta oss direkt via vår mail med problemet som du upplevt, så kan vi se över vad det är som har skett med ditt ärende.

    För att kontakta oss via mail så kan du skicka till: [email protected]

    Vänliga hälsningar
    Samsung Shop

  • Dålig
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Samsung kundsupport existerar INTE! Det går inte att komma fram via telefonen eller chatt. Skickar man mail så får man inget svar. Så fruktansvärt uselt att inte ha en fungerande kundsupport när man är ett såpass stort varumärke. Sony,Panasonic etc har alla kanonservice. Samsung har som skrivet INGEN service alls.
  • Dålig
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Hej , jag vill börja med att skriva att detta är min första och sista upplevelse med Samsung Sverige och jag avråder er starkt att handla med Samsung Sveriges egna hemsida. Är ni intresserade av Samsungs produkter rekommenderar jag er att istället gå och köpa Samsung produkter hos en seriös återförsäljare istället!

    Kortversion
    Köp aldrig ifrån Samsung SE, handla Samsungelektronik ifrån återförsäljare.

    Långversion
    Den 25/8-2020 så köpte jag en Soundbar genom Samsung.se, jag fick orderbekräftelse några minuter efter köp och sen var det inget mer med det. Söndagen den 30/8-2020 så kontaktade jag supporten för första gången eftersom att ordern inte hade gått iväg. När jag konfronterade och påpekade att jag inte hade fått en leveransbekräftelse så intalades jag att det inte var några som helst problem och att den skulle skickas i veckan som kom. Det skapades även ett ärende för Samsungs ”högre” avdelning som skulle kolla vidare på detta, självklart inom en rimlig tid. Jag fick då lovord om att Samsung skulle kontakta mig nästkommande dag, måndagen den 31/8-2020.

    Ingen hörde av sig under måndagen så på tisdag em, 1/9-2020 bestämde jag mig för att höra av till de och kolla läget. Vid det här laget hade jag redan börjat bli irriterad och skapa mig en helt annan bild av detta enorma företag. Jag som trodde att de hade en kundservice i världsklass och kunde hantera ärenden snabbt.. Det jag inte visste var att Samsung skulle komma att lämna utan svar för flera veckor framöver...

    Det tog 48 minuter att nå fram till supporten under tisdag eftermiddagen. När jag väl kom fram så frågade jag hur det går med min order och när soundbaren skulle skickas ut. Då beskrev de att ordern är redo och jag fick lovord om att den skulle skickas snarast. Veckan gick och så var vi inne i september. Tyvärr utan en leverans bekräftelse och soundbar.

    I veckan efter, V.36 kontaktar jag de igen för att kolla läget. Då får jag lovord om att den kommer gå iväg den veckan eftersom att den står som ”leveransklar” på lagret och bara ska skickas.

    Vid det här laget så har jag hunnit kontakta Samsung vid tre tillfällen och fått lovord om återkoppling på mail/telefon. Utan återkoppling så går hela V.36 och nästan hela V.37.

    Idag, 11/9-2020, var jag förhoppningsvis i kontakt med Samsung för sista gång och det är även i samband med detta som jag vill skriva om min upplevelse med Samsung.

    Under dagens samtal så fick jag höra att ordern är under utredningen och att de väntar på en lösning. Jag förstår inte. Jag frågar han som jag talar med på Samsung om vad det är för lösning de behöver komma fram till. Han har inget svar. Jag förklarar att pengar är reserverade från min bank och jag har beställt en soundbar. Så långt är vi är överens. Det finns inget att lösa. Inget problem såvitt jag kan se. Jag tar då beslutet att totalt annullera ordern och önskar få ett skriftligt godkännande på detta. Ännu en gång var vi överens om något vi avtalat. Att jag inte längre vill handla av Samsung SE och önskar annullera min order. Jag har fortfarande inte fått det skriftliga godkännande på att jag har annullerat ordern och är fortfarande oviss om den har annullerats. Istället fick jag under tiden jag skriver denna långa ”insändare” och omdöme en leveransbekräftelse på min order.

    Har Samsung SE avsiktligt valt att göra detta ännu mer utdraget med returer och ersättning eftersom de nu har skickat varan när jag inte längre vill ha den och dessutom begärt en annullering. Eller är det en tillfällighet att de efter 17 dagar och 4 samtal till supporten väljer att skicka ordern, ca 40 min efter det fjärde samtalet. Helt ärligt så vet jag inte. Men det är helt klart något som inte stämmer med Samsung SE och deras undermåliga kundservice.

    Vad tar jag med mig?
    Samsung SE går att jämföra med andra scamsidor som helt eller delvis saknar kundservice och ett seriöst intryck hos oss kunder.

    Vad kunde jag gjort bättre?
    Inte handlat ifrån Samsung SE. Följt upp dagligen och lagt ner tiotals timmar på att pusha om min order även fast det inte känns som att dagens konsumenter ska behöva göra det.

    Rekommenderar jag Samsung SE till en vän?
    Nej!

    Rekommenderar jag Samsung SE till en ovän?
    Ifall det är någon jag önskar riktigt mycket otur och som minsann ska få leva i uppförsbacke i mycket lång tid framöver med långa telefonköer, ångest över sin order, sömnlösa nätter, magont, halsont, dålig självkänsla och undermålig kundservice. Ja!

    Om Samsung SE möjligen skulle läsa detta så ber jag er att ännu en gång hör av er till mig. Min mail och telefon har ni sedan innan och ni är varmt välkomna att höra av er så att jag förhoppningsvis kan få uppdatera detta dystra omdöme om er.

    Allt gott/
    Love Sjögren
  • Dålig
    5 mån sedan
    Beställning
    En av de sämsta webshopssajterna jag besökt...
    Hoppas jag får det jag beställt, och att det passar till min nya mobil...
  • Perfekt
    6 mån sedan
    Beställning
    Att köpa Samsungprylar med Samsungprylar och betala med SamsungPay är ett rent nöje
  • Dålig
    6 mån sedan
    Dålig information angående leverans. Otrevlig och ej tillmötesgående kundtjänst. Handla inte direkt från samsung. Endast besvär!
  • Knappt godkänd
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Riktigt dålig hemsida, buggar totalt oavsett om jag sitter på min nya Galaxy Note 20 Ultra eller dator.

    Långa svarstider på uppdateringar bland deras produkter. Verkligen inte mobilanpassad. Bara strulet på hemsidan gör att man blir avskräckt från att beställa något.
    Enda positiva är att dom tar Amex
  • Dålig
    6 mån sedan
    Varför finns det inte minus som omdöme? Har suttit i telefonkö i över 5 timmar på två dagar för en produkt som jag fick förra veckan. Blir omkring skickad till er olika avdelningar som inte kan hjälpa mig. Jag vill bara skicka tillbaka min produkt då jag är så less på den dåliga servicen hos er! Be mig inte ringa er kundservice om ni inte kan garantera att jag kommer fram på en gång. Hoppas att ni kan svara på mail snabbar än ni svarar i telefon.
  • Mycket bra
    6 mån sedan
    Beställning
    Än så länge är nöjd med samsung.
  • Usel
    6 mån sedan
    Beställning
    Betalning via Klarna var det enda möjliga, Katastrof
  • Dålig
    6 mån sedan
    Samsung måste ha världens sämsta support. Jag ska göra en retur på en Soundbar . Jag har hållt på i 3 veckor nu med att dom ska boka upp en upphämtning. Jag har ringt nog 30 samtal till Samsung och alla säger att ”det fixar vi ”du kommer ha någon som ringer upp om dag/tid. Senaste dagarna är det värsta ,nu säger dom att jag ska ringa Bring så jag ringer dom och uppger numret som tydligen är en helt annan person som ska ha en upphämtning. Så jag ringer tillbaka till Samsung och ni fixar igen som ni sagt flera gånger. Jag ringer Bring igen men dom har fortfarande ingen upphämtning bokad. Jag har suttit i telefon i 10 timmar senaste veckorna med det här ! Ni har fortfarande inte löst problemet . Göra en retur är väl det enklast man kan göra ... hur svårt kan det vara !
  • Hej,

    Vi beklagar att du har upplevt problem med returprocessen.

    Du får jättegärna kontakta oss direkt via vår mail med problemet som du upplevt, så kan vi se över vad det är som har skett med ditt ärende.

    För att kontakta oss via mail så kan du skicka till: [email protected]

    Vänliga hälsningar
    Samsung Shop

  • Usel
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    En stjärna är för högt angående Samsung handla inte på nätet om man vill ha varor inom utsatt tid. Tycker produkterna är värda 10 stjärnor men inte Samsung Sverige att handla av.
    Har nu gått över en vecka och väntar fortfarande på att deras så kallade kundtjänst skall lösa ärendet. = Snabba på att ta pengar men inte leverera eller ge ett leverans besked.
  • Hej,

    Vi beklagar sen återkoppling.

    För att få mer information angående status om ditt ärende så rekommenderar vi att du kontaktar våran E-shops support.

    Telefon: 0771-40 10 44

    För att kontakt via mail, [email protected]

    Vänliga hälsningar
    Samsung Shop

  • Knappt godkänd
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Bra priser, på en del produkter, jämfört med hos återförsäljare. Den stora nackdelen är att Samsung använder Bring vilket ger oerhört löjligt långa leveranstider. Från Samsung till Bring tog det bara en dag, från Bring till mig tog det mer än en vecka, mot Samsungs utlovade 1-3 dagar. Detta är inget nytt problem utan har så varit under en lång tid.
  • Hej!

    Vi strävar att paketet bör nå dig inom dom satta dagarna 1-3 arbetsdagar för leverans till tomtgräns och 1-5 för inbärning.

    Om du inte har mottagit din produkt inom dessa dagar så vänligen kontakta oss så vi kan undersöka på vad som kan ha skett.

    https://www.samsung.com/se/info/contactus/

    Med Vänliga Hälsningar
    Samsung Shop

  • Knappt godkänd
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Fick telefonen snabbt och lätt, till ett bra pris. Deras inbytestjänst är dock helkass och jag har fått ödsla mycket tid i diskussioner med deras support, som bara skyller på deras underleverantör.
  • Hej!

    Vi beklagar om du har upplevt problem.

    Om du fortfarande upplever problem med inbytet så rekommenderar vi att du kontaktar vår E-shop support, Personlig service må-fre 07:00–21:00, lör 08:00–17:00, sön 08:00–17:00.

    Telefon: 0771-40 10 44

    Vänliga hälsningar
    Samsung Shop