Prisjakt
  • Nohea

  • de

Bli först med att skriva ett omdöme!

Vad tycker du om Nohea?

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
C
Chesluk
145 omdömen
Utmärkt2 år sedan

Köpte 8-pack Gillette Fusion rakblad. Snabb leverans och enkelt att beställa.

Gästanvändare
Usel2 år sedan

Jag beställde och betalade varor 7/11, men varorna har inte kommit och kundtjänst svarar inte på mejl. Jag fick ett mejl från Nohea om att jag skulle hämta mina varor och en länk till ett utlämningsställe i Umeå-trakten, men bor i Göteborg? Sedan det meddelandet har jag försökt få kontakt med Nohea igen och begärt återbetalning. Inget svar. Undvik Nohea - stark varning!

Gästanvändare
Usel3 år sedan

Butik som skickar andra varor mot vad som uppges. Vill inte byta ut den samt tar inte kostnaderna för returfrakten. Köp inget på denna e-butik, detta var Gillette rakblad det gällde. Lägg ner er butik och verksamhet. Denna butik är ett fall för Konsumentverket.

T
TheDint
5 omdömen
Utmärkt3 år sedan

Beställde Gillette rakblad. En betalningstjänst jag inte var bekant med, men smidig. Mycket snabb frakt och precis vad jag beställde till ett mycket bra pris.

B
Blixten1987
1 omdöme
Utmärkt4 år sedan

Snabb leverans och även superbra kundservice.

p
p3makela
2 omdömen
UselRedigerades 4 år sedan

Uppdatering: Nu har det gått 54 dagar sedan beställning och betalning, men fortfarande ingen leverans. Jag har fått svar på ett par av mina otaliga mail, där dom ber om ursäkt för den uteblivna leveransen och erbjuder sig att skicka nya varor eller returnera betalningen, men ingenting händer... Sämsta servicen som jag någonsin påträffat. Nohea är en oseriös aktör. Undvik, undvik, undvik! Jag gjorde en beställning 16 dec 2019. Betalningen drogs samma dag, men trots att 40 dagar har passerat så har varorna än idag (28 jan) inte levererats.

Gästanvändare
Usel4 år sedan

Året är 2019, alla bolag har tillgång till mail, ett bolag vet när och om paket har skickats, det är INTE ok att ta betalt och sedan låta kunden sitta och vänta i veckor innan kunden själv mailat och frågar vad som händer. Jag fick alla mina varor men det tog en månad, bolaget finns i Tyskland och enligt info ska dom skicka inom 5 dagar vilket dom inte gör om man läser andra recensioner och även min, jag kan INTE rekommendera någon att köpa från www.nohea.nu eftersom dom tar kundens pengar och sedan låter kunden vänta i veckor, dom har ingen bra kommunikation med kunder, det känns nästan som det är en person som rattar hela bolaget från någon by i Tyskland.

Gästanvändare
OKRedigerades 5 år sedan

2018-08-01 beställde jag en eltandborste från Nohea efter vissa problem med deras betalningssystem. 2018-08-09 var den redo att hämtas ut - nöjd. 2019-08-04 hade eltandborsten upphört att gå när man tryckte på strömknappen. Jag påbörjade reklamationsprocess via ett mejl på svenska till den nohea.eu-adress som beställningsbekräftelsen kom från. 2019-08-06 hade fortfarande inget svar inkommit och ett mejl på engelska skickades till den nohea.nu-adress som angavs på hemsidan. 2019-08-08 var det fortfarande tyst från Nohea. Letade och fann en alternativ nohea.dk-adress som ett nytt mejl på engelska skickades till. Och det gav napp - 4 minuter kom ett svar på engelska där de lovade att sända en returfraktsedel för att returnera den trasiga tandborsten, så att de kunde försäkra sig om att den verkligen var trasig. 7 timmar senare inkom returfraktsedeln via mejl från nohea.nu-adressen. Inget spårningsnummer men förbetalt porto, man får väl vara nöjd. 2019-08-10 lämnades returförsändelsen in till ombud. 2019-08-27 var det återigen tyst från Nohea och jag frågade hur det gick till nohea.nu-adressen i tron att den vägen nu var öppen. 2019-09-02 hade inget svar inkommit och jag mejlade till nohea.dk-adressen igen istället. 2019-09-04 svarade de att de tagit emot returförsändelsen och de hade bett lagret att skicka en ny till mig. 2019-09-20 kunde försändelsen med ersättningstandborsten hämtas ut hos ombudet. 2019-09-23 hämtades den ut, en grå helt ovadderad liten brevpåse och i den låg tandborsten - öppnad i nederkanten, men allt föreföll att ligga kvar inuti, även batterierna. Nohea hade vid köptillfället bra priser. Att reklamera en vara hos dem och därefter erhålla en ersättande vara kräver att man mejlar på engelska till rätt adress (nohea.dk-adressen), ibland väntar i dagar på svar och processen tar med facit i hand 44 dagar. Många anser antagligen att det är oacceptabelt långsamt. Men de är trevliga, tillmötesgående och man får väl väga in att de är belägna i utlandet, vilket gör att frakten tar längre tid. Trögheten i både svar och frakt drar trots allt ner betyget och det tar emot att ge mer än acceptabelt i betyg. När jag började reklamationen var det högsommar, när ersättningen kom var det höst.

Gästanvändare
Utmärkt5 år sedan

Det tog 3 dagar att få hem produkterna jag beställde och då skickades dom från Tyskland. Felfritt och smidigt! Rekommenderas starkt!

Gästanvändare
Usel5 år sedan

Jättedålig kundtjänst, en vecka efter beställning de skickade ingenting. De sa vi kan inte skicka varan med fakturan du få betala via mastercard. Efter en vecka av bekräftelsen. Too bad

Om butiken

Butiken finns i Tyskland. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

VisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Förskottsbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Nohea GbR - Nicole Grosser, Simon Walter

Organisationsnr: DE290212957