Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Störst utbud inom skog och
trädgård. Husqvarna, STIHL och
GARDENA m.fl. Snabb leverans.

https://www.gardsman.se

Betalningsalternativ

Klarna
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Gårdsman har fått betyget (9.42)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Beställning
    Snabb leverans, 2-åringen som fick en röjsåg och en skogshuggarhjälm av tomten är överlycklig. Nu kan han jobba på som morfar gör.
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Beställning
    Jätte nöjd med att produkten jag sökte gick så lätt att köpa via Gårdsman. Leveransen gick fort.
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Beställning
    Bara bra erfarenheter, rekommenderas.
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Beställning
    Toppen! Bra varor. Snabb leverans och väl paketerat.
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Beställning
    Snabbt och bra pris
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Beställning
    Bra och snabb leverans
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Enkelt att beställa samt bra priser
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Beställde en Hq bx525 på mån och hämta hos posten ons kväll.Det var snabbt!
    Fick även snabbt svar på meil angående om varan fanns för leverans.
    Plus att det var ett bra pris och fraktfritt! Återkommer när motorsågen slocknar!

    Reine J.
  • Perfekt
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställning
    Snabbt, proffsigt och rätt.
  • Perfekt
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Beställning
    Snabb och bra service!
  • Perfekt
    4 mån sedan
    Beställning
    Bra pris och jag fick vad jag beställde
  • Perfekt
    4 mån sedan
    Beställning
    Bra personlig service vid frågor och snabb leverans.
  • Perfekt
    4 mån sedan
    Beställning
    Mycket bra, snabb leverans, bra kommunikation.
  • Utmärkt
    4 mån sedan
    Beställning
    Stort utbud, bra priser, smidig leverans
  • Perfekt
    4 mån sedan
    Beställning
    Bra att vi snabbt och till bra pris kunde få fram en reservdel till föreningens åkgräsklippare. Efter två turer utan att problemet åtgärdats i samband med inlämning av åkgräsklipparen på service köpte jag en switch/brytare hos Gårdsman och bytte den själv på mindre än fem minuter. Och nu startar klipparen utan några som helst problem!
  • Utmärkt
    4 mån sedan
    Beställning
    Bra utbud av produkter och servicemedveten personal.
  • Perfekt
    4 mån sedan
    Beställning
    Allt har fungerat bra . Har fått hem bra produkter med snabb leverans. Tycker det är bra betalningsalternativ som passar fler önskningar att betala på.
  • Perfekt
    4 mån sedan
    Beställning
    Snabb leverans och lägsta pris 🔝
  • Perfekt
    4 mån sedan
    Beställning
    Jag hade letat länge innan jag hittade rätt rem till min gräsklippare.
    Det visade sig att Gårdsman hade den i lager.
    Snabb leverans och bra service med personlig uppföljning om jag blev nöjd.
    Ingen är gladare än mig 😁
  • Perfekt
    4 mån sedan
    Beställning
    Snabb leverans och trevlig bemötande i telefon
  • Dålig
    4 mån sedan
    Beställde en motorsåg de hade i lager. Leverans 1-3 dagar stod det. När tre dagar gått och jag inte ens fått något leveransbesked så mailade jag deras kundtjänst. Det tog ytterligare tre arbetsdagar innan de svarade och sa att det var 10 veckors uppskattad leveranstid. De skyllde det långsamma svaret på att de inventerat i två dagar. Totalt fick jag vänta över en vecka från beställning till besked, vilket inte alls är ok.
  • Hej. Olyckligtvis har vi råkat ut för ett saldofel på produkten du har beställt, och dessvärre var även produkten tillfälligt slutsåld hos tillverkaren/leverantören vilket vi naturligtvis ber om ursäkt för. Hör gärna av dig till mig så hjälper jag dig gärna med en alternativ produkt som finns i lager, till bästa möjliga pris. /Rikard ([email protected])

  • Perfekt
    5 mån sedan
    Beställning
    Det gick snabbt och att grejen passade såklart!
  • Utmärkt
    5 mån sedan
    Beställning
    Bra pris, snabb leverans.
  • Utmärkt
    5 mån sedan
    Beställning
    Är nöjd med produkten, fraktavgiften helt OK, bra betalningsalternativ samt snabb leverans.
  • Perfekt
    6 mån sedan
    Beställning
    Köpet fungerade perfekt!
  • Perfekt
    6 mån sedan
    Beställning
    Fick tag på vattenstrilar med lite bättre kvalite.
    Såna till utekannor 10 liters
  • Perfekt
    6 mån sedan
    Beställning
    Snabba leveranser.
    Hemleverans på begäran, mycket uppskattad särskild under corona tiden.
    Vänligt bemötande.
  • Perfekt
    6 mån sedan
    Beställning
    Enkel köp-upplevelse och riktigt bra kund-service.
  • Utmärkt
    6 mån sedan
    Beställning
    Bra resultat kvalitet på produkterna
  • Perfekt
    6 mån sedan
    Beställning
    snabb o bra service
  • Perfekt
    6 mån sedan
    Beställning
    Enkelt å beställa!
    Bra pris!
    Kom i postlådan snabbt!
  • Perfekt
    6 mån sedan
    Beställning
    Bra service, snabb leverans. Bra och lättförståelig hemsida att beställa från. Rekommendation från vänner.
  • Perfekt
    6 mån sedan
    Beställning
    Allt fungerade, leverans hem, kom på ök tid, trevlig chaufför och de beställda dynorna var jättesnygga dessutom bra pris. Kommer definitivt att handla här igen, positivt också med en webbfunktion som informerade så fort en vara som tillfälligt var slut åter fanns i lager.
  • Perfekt
    6 mån sedan
    Beställning
    Bra produkt, supersnabb leverans och bästa priset på produkten. Betalning via klarna faktura 14 dagar är det bästa betallösningen tycker jag.
  • Dålig
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    ### Uppdatering ####
    Då denna order upprättades via mail och jag fick en Klarna faktura direkt så har Gårdsmann inte informerat om länkar eller information på hemsidan. Hade jag beställt tjänsten via hemsidan hade jag kunna följa kring informationen men detta beställdes direkt vida mail och kundtjänst skickar mig en faktura.

    Det hade då självklart varit lättare att informera att det finns lampor på gräsmattan även fast man ser dem tydligt och att det går en elslinga under. Installatören hänvisar att han behöver 1 timme på sig och inga frågor kom upp under arbetets gång.

    Det är omöjligt för mig som privatperson att jag då ska veta att jag behöver läsa information på företagets hemsida vad som gäller om jag inte blir informerad om detta.

    Det är fortfarande sorgligt att Gårdsmann ej vill möta halvägs eller diskutera en lösning kring detta. Man kan lätta kompensera för de skador man orsakat och problemet är ur världen.

    Nu vill Gårdsmann hellre vänta på en bedömning och ett beslut via juridiskt ombud och kommer då följa det beslut om det anses vara rätt istället för att lösa detta på ett professionellt sätt.

    Det är väldigt märkligt beteende från ett bolag då de fakturerar 4200kr för 1tim jobb som installationen krävde och inte kan kompensera för ngt på de trots merkostnader detta har drabbat.

    Man vill hellre ta in juridiska kostnader, få ett negativt omdömme istället för att lösa siutationen.

    Tänk om IKEA hade agerat så eller Amazon, det finns saker att lära sig från de andra storbolagen.

    Jag lyfter upp detta här så ni andra kan ta ställning om ni beslutar att boka in en installation via Gårdsmann. '

    Tänk bara på detta om detta drabbar er så får ni förvänta er motstånd och ingen kundservice.

    ####################################

    Beställde en Gardena gräsklippare med installation 2 dagar sedan och det är här vad jag baserar min 1 stjärna på.

    Vid installationen så har installatören av misstag kapat av mina elkablar som går till utebelysning runt om olika träd i trädgården.

    Gårdsman hänvisar efter att jag har påpekat detta att jag har skyldighet att meddela detta. Till mitt svar har jag sagt att det är ni som utför dessa jobb dagligen och ni borde haft några frågor innan. Jag har inte kontroll på hur ni gör er installation.

    Kundtjänst hänvisar då att de alltid fräser ner avspärrnings tråden i marken vilket jag borde ha läst på deras hemsida!

    Detta är en typisk undanflykt att lägga skulden på kunden och även ge mycket dålig kundservice istället för att at ta ansvar för sin olyckshändelse och erbjuda en lösning.

    Istället lägger de på locket som ingenting har hänt och att de inte kan göra ngt åt saken. Mycket oseriöst!

    Som företag kan man inte kräva att kunden skulle ha gått in på deras hemsida och läsa om hur arbetet går till!

    Ett normalt arbetssätt är att installatören berättar vad han tänker göra när han installerar och vad detta innebär och kan det påverka ngt. Framförallt när han ska fräsa ner kabeln i marken. Han borde även har uppsikt när det går belysning kring kanten att de kan finns el installationer där.
    Som sagt de göra dessa arbeten dagligen.

    En elektriker tar reda på vart propp skåpet ligger, en rörmokare tar reda på vart man stänger av vattnet etc, det ligger i sunt förnuft att installatören ställer ett par frågor innan de börjar.

    Gårdsman vill ej stå till svars för detta, ingen kompensation eller ersättning. Totalt har 4 lampor slutat fungera och då installatören har kapat av kabeln under jord på ett eller flera ställen.

    Inköp av ny kabel, installation och eventuellt nya lampor måste jag bekosta på egen hand.

    Därmed skulle jag EJ REKOMMENDERA någon att boka några av deras tjänster som innebär installation då de inte tar ansvar för de skador som kan inträffa under arbetet. Detta är under all kritik!

    Olyckor kan alltid hända och det har jag full förståelse för, men man ska stå till ansvar för dem och inte beskylla kunden för den skada de har själv orsakat!

    Jag har aldrig stött på något sådant under mina 10 år då jag har arbetat med flera olika installatörer och hantverkare genom åren. Gårdsman är den första!

    Ni som har era tankar med installation gå till BAUHAUS och beställ installation, det går att nyttja deras tjänster fastän man inte har köpt sin vara där.
  • Jonathan, du har beställt en installationstjänst för robotgräsklippare. I din trädgård har du haft ytlig elkabel nedlagd som gick av vid installation. Vår installatör kan omöjligt se kabeln i din gräsmatta då den är dold för blotta ögat. Installatören kan omöjligt veta att du har en kabel ytligt under marken, där då du inte informerat honom.

    Dessutom: Vi fräser ned robotgräsklipparens begränsningskabel på ca 10-15 centimeters djup. På det djupet ska det inte finnas elkabel enligt elinstallationsnormer.

    Vi är tydliga med att du som köpare måste informera oss eventuella kablar, slangar eller dylikt som ligger nära marknivå eftersom vi helt enkelt inte kan se dem under marken.

    Både vi och vår installatör är mycket ledsna över att detta olyckliga inträffade, men tycker det är orättvist att du lägger skulden på oss när du själv inte informerat om att du hade elkabel ytligt där du ville ha din robotgräsklippare installerad.

  • Perfekt
    6 mån sedan
    Beställning
    Snabb service, trevligt bemötande vid frågor.
  • Perfekt
    6 mån sedan
    Beställning
    Snabb leverans, bra kvalitet
  • Perfekt
    6 mån sedan
    Beställning
    Smidigt köp och snabb leverans.
  • Perfekt
    6 mån sedan
    Beställning
    Rätt del till rätt pris
  • Perfekt
    6 mån sedan
    Beställning
    Fick rätt pryl , som var svår att få tag på då den utgått i stort sett överallt. Har provat den och det fungerade utmärkt.
  • Perfekt
    6 mån sedan
    Beställning
    Transporten av varorna var snabb och bra och priserna var också attraktiva. Rekommenderar verkligen Gårdsman!
  • Perfekt
    6 mån sedan
    Beställning
    Snabb leverans, bra priser, fri frakt om man köper för 1000 kr eller mer, stort utbud av produkter.
  • Perfekt
    6 mån sedan
    Beställning
    Lätt att beställa då jag visste vad jag skulle ha, bra information om produkten, bra att betala genom Klarna, snabb leverans till närmaste utlämningsställe.
  • Perfekt
    6 mån sedan
    Beställning
    Snabbt levererat o bra grejer!!
  • Perfekt
    6 mån sedan
    Beställning
    Väldigt snabb leverans. Nöjd som en åsna
  • Perfekt
    6 mån sedan
    Beställning
    Mycket bra webshop och snabb leverans
  • Dålig
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Varan gick att beställa, men jag fick den inte, och supporten har inte gått att nå. Under all kritik.
    Jag beställde en vara, beräknad leveranstid var ca 5 dagar. Efter två veckor ringde jag supporten - inget svar. Jag mailade den istället, inget svar. En vecka senare kommer besked via mail att varan är slut för säsongen.
    Jag sätter inte lägsta eller högsta betyg för att göra statements, men här är det befogat - ingen respons, ingen vara.

    UPPDATERING (23/8): Pengarna för varan är fortfarande reserverade - två månader efter beställningen och drygt en månad efter att beställningen skulle makuleras. Supporten har fortfarande inte svarat en enda gång.

    UPPDATERING (25/8): supporten svarade via mail och pengareservationen hos Klarna är nu borttagen. Då är jag nöjd.

    Men mitt omdöme kvarstår: Gårdsman sa att varan fanns i lager men kunde inte leverera den. Supporten gick inte att få tag på, varken via mail eller telefon. Och jag var själv tvungen att säga till för att reservationen skulle tas bort - en månad efter att Gårdsman sa att orden skulle makuleras. Jag kan inte sätta annat än lägsta betyg för det.
  • Hej xtfa,
    Tack för att du tillslut hörde av dig till vår kundtjänst så att vi fick chansen att rätta till det som blivit fel. Vi på Gårdsman har ingen glädje, varken ekonomiskt eller av annan anledning, av att en reservation ligger kvar hos Klarna, så det var bra att vi kunde få bort den med hjälp av information från dig.

    Vi ber om ursäkt att det inte skett med automatik vilket det normalt gör när en beställning makuleras. Det beror troligtvis på ett tekniskt fel i detta fall, och vi är mycket tacksamma att du uppmärksammade det så att det gick att rätta till.

  • Perfekt
    6 mån sedan
    Beställning
    Bra priser, bra kommunikation och dessutom snabb leverans. Jag är jättenöjd!
  • Dålig
    6 mån sedan
    Beställde varor där allt skulle skickas inom 2-7 vardagar, Det har nu gått 15 vardagar utan att jag hört något. Har mailat kundtjänst som efter 3 dagar ännu inte har svarat. Kan tyvärr inte rekommendera Gårdsman
  • Magnus, du har fått svar av kundtjänst och en fråga som vi väntar svar på ifrån dig. Vår kundtjänst har öppet vardagar, men inte helger. Därför dröjde svaret. Återkoppla till oss via mailet vi har skickat till dig.

  • Perfekt
    6 mån sedan
    Beställning
    Snabb leverans och bra service

Internationella omdömen

(7.50) 2 omdömenGårdsman från våra medlemmar i Finland Översätt till svenska.