Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Stort sortiment av Apple
Senaste produkterna
Fri gravering av iPad/iPod

http://store.apple.com

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Irland. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Apple Store har fått betyget (5.40)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Perfekt
    5 mån sedan
    Apple är Guld. Köper alltid mina dyrare Apple produkter hos Apple. Alltid enklare om det blir problem.
    Köpt både den nya MacBook Air och den nya iPadMini de sista månaderna hos Apple.
    Såg att någon klagade på leveranserna här. Går att välja hem eller leverans till DHL-service ställe, så det är bara okunnigt gnäll.
    Tyvärr var leveransen för lång för min gamla iPhone blev vattenskadad. Så min iPhone XR blev köpt på annat håll.
    Den 'nya' Apple Pencil som jag också köpte på annat håll, var en 2 år gammal produkt som inte fungerade.
    Apple bytte ut den mot en ny på garantin. Den typen av service får man sällan på annat håll. Ja, en del Apple auktoriserade serviceställen går inte av för hackor heller.
    Tyvärr har Apple Tech support, och ingenjörerna även, blivit mindre kunniga i Apples enorma expansion. Där behövs skärpning.
    Men kvalitet i produkterna tycker jag Apple värnar om med kvalitet.
    Apple kund sedan 25 år tillbaka.
  • Usel
    9 mån sedan
    Jag har använt Iphone i många år och har Apples alla produkter såsom Apple Tv, Macbook, ipad och nu senast Iphone X. Men efter att min nya Iphone började krångla och jag blev tvungen att kontakta Apple för att få hjälp med service kommer jag aldrig mer att köpa en Apple produkt. Jag kommer att göra som alla mina vänner råder mig och köpa Samsung. Jag är så besviken på hur Apple hanterat mitt ärende.

    Problemen började direkt efter jag köpt min Iphone för 4-5 månader sedan med att sidoknappen slutade fungera och att samtal helt plötsligt bröts och min Iphone svartnade helt i 30-40 sekunder. Jag kontaktat de apple som gav mig rådet att lämna den till Macstore i Västerås. Jag blev utan telefon i två veckor och fick sedan hämta den med beskedet att den gått igenom alla deras tester utan att de kunde finna några fel på den. Trots det började telefonen krångla direkt efter jag hämtat den. Jag ringde därför apple igen och har därefter varit i kontakt med en handläggare där säkert 20-30 gånger för att övertyga denne om att det är något fel på telefonen. De har installerat programvaror i telefonen för att kunna logga mina samtal och se när samtalen bryts. Jag har också skrivit upp tidpunkter när samtal brys och när sidoknappen inte fungerar. Servicekillarna på Apple var ändå inte nöjda utan ville också ha en inspelad film på när telefonen krånglar. Min fru spelade således in en film vid tillfället när sidoknappen inte fungerade. Efter mycket om och men och efter många protester från min sida ville de återigen att jag skulle lämna in min telefon efter 3 månader av strul! Jag skulle således bli utan telefon igen! Jag protesterade och krävde att få min telefon utbytt vilket de till slut sa sig gå med på. Tyvärr skulle jag bli tvungen att lämna in min telefon igen då de på Macstore i Västerås inte hade några telefoner på lager! Sagt och gjort lämnade min telefon före jul med löfte om att den bara skulle skickas in och det skulle skickas ut en ny till mig. Någon lånetelefon fanns inte att få. Jag lyckades få låna en gammal telefon från en kamrat. (Jag klarar mig inte utan telefon, gör någon det numer?) Nu trodde jag i min enfald att problemet skulle vara löst och jag få telefonen snabbt utbytt. Nu har det gått 20 dagar och jag undrar var min telefon är. Jag går då in och kollar och ser att de utan min tillåtelse i stället börjat plocka isär telefonen igen och väntar på en reservdel!?? De lurade mig totalt och börjar i stället reparera min telefon och jag får gå här och vänta! Aldrig mer Apple säger jag.

    Jag hade väntat mig en helt annan behandling av ett företag som Apple. Trogen kund sedan säkert 20 år tillbaka :-/
  • Perfekt
    9 mån sedan
    Riktigt bra service.
  • Usel
    10 mån sedan
    Uppdaterat: 10 mån sedan
    Helt otroligt dålig service. Det är en smått surrealistisk upplevelse att komma i kontakt med Apple stores kundservice.

    Representanterna ger ett totalt robot-aktigt intryck. De får uppenbart inte säga något annat än den manusmall de har att följa.

    Man skickas sedan runt i deras nät av medarbetare och varje gång måste man ange samma uppgifter och samma ärendenummer. Samt svara på exakt samma frågor uppåt 10 gånger i rad (!) till dessa människor (eller är det robotar?) som ger exakt samma artighetsfraser tillbaka varje gång.

    Tar man sig igenom djungeln av undre representanter visar det sig gång på gång att de inte ens kan den svenska konsumentköplagen. De fattar beslut om garanti helt godtyckligt, och hela tiden med det själlösa manusföljda "trevliga" bemötandet, helt utan lösningar.

    Ifrågasätter man bedömningen hänvisar de till sin juridiska avdelning utan att ens kunna ge en motivering till det beslut man har fått slängt i ansiktet.

    Upplevelsen är ett skämt och en enkel fråga kan utan problem ta uppåt en timme i ren samtalstid.

    Mitt råd; köp hellre i en riktig fysiskt butik där man kan träffa riktiga människor. Detta amerikanska bemötande är ingen rolig upplevelse.
  • 2018-10-14 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Usel
    1 år sedan
    Usel service. inte lösningsorienterade för fem öre... lång leveranstid..undvik!
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Världens sämsta service. Man förväntar sig ett bättre bemötande med de överpriser de tar för sina dåliga produkter. En gång i tiden hade dem bra produkter och service men det känns helt förlorat. Lagt jätte mycket pengar på Apple produkter men efter återkommande otrevligheter då man försöker åberopa garantier så är det slut med det. Hej då!
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Tycker leverans var snabb och paketering bra.
  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Går inte att använda tjänsten om man arbetar kontorstid eftersom de envisas med att använda bud för leverans.

    Nåja, jag skulle väl kunna fixa det ändå, jag behöver ju bara anställa en receptionist eller portvakt och inreda ett litet kontor för denna. Som Apple skriver: "Om du anger en hemadress där en receptionist eller portvakt ansvarar för posten kommer transportören att överlämna paketet till denna person. Portvakten kan kvittera leveransen ifall denne har en fast arbetsplats i receptionen eller i byggnaden."

    Hand upp alla som har en egen portvakt därhemma!
  • Mycket bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Oftast riktigt snabb frakt. Skickas kl 22.00 från Belgien och dagen efter är den vid min dörr. Lite opraktiskt att man måste vara hemma då de skickar med kurir, men det är inte hela världen. Ofta välemballerat också. Finns inget att klaga på. Apple-produkter är grymma.
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Kanon. Beställde på söndag natt och den kom på tisdag lunch med express utan extra kostnad. Dessutom var det bara på deras sida jag hittade grå med svart ram ipad 10.5 som kunde levereras omgående.
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Opålitliga och kaxiga på telefon. Ber om ursäkt men försöker inte lösa problemet fast det ligger hos den
  • Ganska bra
    4 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Har ringt in flera gånger kring flera produkter, dels iPad, iPhone och Macbook.
    Inget tillfälle som jag blivit besviken på. Till och med fått hjälp ett flertal tillfällen av supporten gällande min Macbook som är tre år gammal, detta trots att jag saknar förlängd apple care.

    Högre kundservice per tel än fysiskt i butiken i Täby, där man hälsas med misstänkta blickar och där man får vänta på hjälp i 10-20 min trots lovad tid/bokad tid.

    Webbutiken är enkel, stilren. Mycket tydligare nu än vad den var tidigare.
  • Ganska dålig
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Varorna var redo att skickas direkt men frakten tar 10 arbetsdagar.
  • Perfekt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Vad ska man säga?
    Precis som deras produkter. Kvalité!
    Allt jag har beställt har jag fått inom 48 timmar direkt till ytterdörren. Bra tracking och kundnöjdhetsuppföljning.

    Uppdatering 2017-03-14
    Har handlat x antal ggr från Apple och jag blir bara mer nöjd för varje tillfälle. Varför åka o handla när du kan beställa sakerna direkt till dörren på 5 sek tack vare Apple Store appen som stödjer Touch ID.
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Mycket enkelt att genomföra beställningar. Bra utbud och allt är kompatibelt med deras egna produkter. Inga skadade kartonger eller försvunna paket då de levererar direkt hem till dörren via UPS (proffs på expressfrakt).
  • Acceptabel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Webshoppen är det inget fel på, tyvärr insisterar dom på att använda expressfrakt firmor som utan att ens ringa så klart försöker leverera direkt hem mitt på dagen då de flesta jobbar istället för att att bara skicka på normalt vis så man kan hämta ut på posten.

    Gratis "Expressfrakt" är ganska obetydligt när det bara innebär extra krångel.
  • Utmärkt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Hade tur och upptäckte att Apple Store hade Airpods för beställning och leverans innan jul i förra veckan. Beställde ett par för leverans 22 dec och redan den 20 dec ankommer de via DHL Express.

    Första gången jag har beställt direkt från Apple, men gick alldeles utmärkt. Den sista stjärnan dras av för att priset via Apple Store alltid är något högre än vad man kan hitta hos andra.
  • Knappt godkänd
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Köper du en ny produkt från Apple så har denna butik alltid prio på leverans. Dvs, väntar du på iPhone 8 eller Apple Watch 5 när du läser detta så avboka din beställning från Elgiganten eller Media Markkt och köp den via denna butiken, då skickas den i alla fall direkt och du slipper vänta ett halvår, som jag nu gjort på Apple Watch 2.
    Chattade med Apple Store och de bekräftade att "Deras kunder" prioriteras, du räknas alltså bara som Apple kund om du köper direkt från Apple och inte via andra återförsäljare.
    Utöver detta fungerar butiken bra, helt ok leveranstid med tanke på att det skickas från utlandet. UPS är det bästa fraktbolaget i min mening så känns bra när dom kommer och plingar på dörren (håll dock koll på ditt egna kollinummer via UPS hemsida). Butiken ligger i övrigt i de högre prisklasserna på samtliga produkter, oavsett om du kan hitta samma produkt för halva priset via prisjakt. Bryr du dig inte om pris på produkter utan prioriterar att få saker levererade direkt, så kan du lika gärna handla här. Var noga innan beställning dock, för vet ej hur denna butik hanterar returer, men misstänker att det är väldigt krångligt, vid service vänd dig till en auktoriserad Apple butik.
  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Använder sig av UPS som inte kan ringa innan leverans, helt omöjligt för en privatperson med ett normalt arbete att kunna ta emot ett paket. Vill man hämta det på ett utlämningsställe så ligger det flera mil bort och har så begränsade öppettider att man måste ta ledigt från jobbet för att kunna hämta ut....
  • Perfekt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Bättre butik får man leta efter. Bra leverans aldrig brutna skadade förpackningar. Utbud helt klart beroende på smak men affär biten sitter. Väldigt bra och snabba returer om något visar sig vara trasigt. Köpte ett fodral som gick sönder efter 2 månader, då skickades ett nytt med expressfrakt och för min del kostade det inget.
  • Dålig
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Får sms om att leveransen kommer imorgon så tar ledigt och väntar tålmodigt hemma. Klockan 20:00 har paketet fortfarande inte dykt upp så ringer till slut och får reda på att leveransdatum ändrats. Tack så jäkla mycket att jag fick uppföljande information när det strulade. Nästa köp blir direkt i någon butik för även om produkterna är bra är deras webbutik och leveransalternativ ett skämt.
  • Perfekt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    :)
  • Perfekt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Handlat många gånger via Apple Store. Fungerade mycket smidigt när någon produkt inte funkat som den skulle. De skickade en ny dator direkt och den som inte funkade kom DHL och hämta någon dag senare.
  • Utmärkt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Apple webbbutik är utformad på ett sätt som skiljer sig från mängde och det gör att många inte känner sig hemma. Navigering, produkt presentation, beställnings procedurer och betalning. Den är unik.

    Priser är nästan alltid den "högsta rek priser" och det gör att man köper gärna från andra butiker (ex. Iphone 6).

    Att Apple väljer Irland som hem är inte så konstig (skatte skäll) men det relativt långa leverans tider är för att man hantera logistik centralt (oftast från NL). Har man tålamod att vänta några extra dagar så går det bra.

    Jag beställd en Apple Watch som tog exakt 7,5 dagar att nå mig. Räkna man från då klocka fanns i Europa (på lagret) och när TNT kille knackade på dörren, tog ca 2 dagar.
    - 22 Jul 2015 19:25:05 Eindhoven Shipment In Transit.
    - 24 Jul 2015 09:30:00 Stockholm Consignment Delivered To Residential

    Jag har även köpte en HP MF laser skrivare och andra icke Apple produkter från butiken (kostig nog, den HP skrivare då var billigaste på Apple Store).

    Apple har som standard att hem leverera (varor som har högre kapital värde) vilket gör att det kan också upplevas som positiv (att slippa hämta HP skrivare på över 20 kg eller en iMAC 27" från Posten utlämningsställe till ex).

    Jag har inga anledning att inte ge Apple Store ett bra betyg (inte max för prisernas skull) och sett utifrån helhet är butiken mycket bra.

    Jag kommer att handla flera gånger i framtiden från Apple Store.
  • 4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Sämsta webbutiken någonsin. Man kan inte hitta det man söker och man kan inte kontakta någon via mail för frågor.

    I särklass den sämsta butiken jag stött på. Det får bli kopieprodukter.
  • Bra
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    I grunden en bra butik - lätt att handla, stort urval, tydlig information. Men den blir lidande av att den inte finns i Sverige, även om själva butiken är på svenska. Därför blir leveranstider (med svenska mått mätt) ibland mycket långa, de levererar med amerikanska fraktbolag som är avsevärt sämre än Posten, de har i princip inga betalsätt att välja mellan osv. Har köpt en del saker här och alltid varit rätt nöjd, även en retur och har fått ångra köp trots väl använd produkt och fick hela summan tillbaka supersnabbt. Största bristen är leveransen. Bäst är köpupplevelsen. Servicen också bra i min erfarenhet men som andra påtalat här så är de svajiga med garantin på tredjeparts tillbehör.
  • Perfekt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Mycket enkel beställning av mobiltelefon och extra tillbehör. Jag förstår inte vad ni andra pratar om. Leverans direkt hem på två dagar. Positivt överraskad!
  • Perfekt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    En mycket bra butik
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Det var den mest krångliga beställning jag har genomfört! å då har jag handlat på nätet
    sen 20 år tillbaks. passa er för apple store !
  • Dålig
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Returer funkar verkligen uselt.
    Nästa gång blir det Mac-saker från nån annan butik.
  • Usel
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Beställde en skrivare och fick till slut en kryptisk lapp i brevlådan. Men ingen skrivare syns till trots att beställningen är levererad enligt statuskoll på webben. Nu måste man börja jaga runt... BESTÄLL FRÅN NÅGON ANNAN.
  • Dålig
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Hutlöst lång leveranstid. Använder UPS som leverantör så räkna med att massa extrajobb och samtal för att över huvud taget få varan.
  • Usel
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Till att börja med vill jag berätta att jag skapade detta konto och väntade de obligatoriska 7 dagarna innan man kan posta en recension enkom för att ge detta omdöme.

    Apple Store tolkar konsumentköplagens reklamationsrätt, där bevisbördan ligger på konsumenten efter 6 månader, som att de helt enkelt inte behöver hantera reklamationer på produkter äldre än 6 månader.

    I mitt fall gäller det hörlurar som inom ca 18 månader av måttligt användande börjat tjuta vid av- och påtagning - antagligen beroende på glapp/dålig lödning.

    Deras svar efter samtal är att jag måste bevisa att felet inte beror på mig för att de ska hantera reklamationen - vilket naturligtvis är omöjligt utan att öppna produkten, vilket i sin tur gör reklamation omöjlig.
    Samtalen är inspelade.

    Jag skulle kunna lägga tid på att referera rättsfall där varors opåverkade yttre tagits som bevis för att felet funnits latent sedan varan köptes, men jag är en ganska upptagen man och det vore en dålig affär för mig att lägga ned de många timmar som detta och en överklagan till ARN skulle ta.

    Jag väljer - tyvärr - att bita i det sura äpplet. Pun intended.

    Jag kan dock ta mig tid att göra denna recension och ge denna rekommendation;
    Om du inte absolut måste, så undvik för allt i världen att beställa från Apple Store.
    De levererar snabbt och erbjuder gravyr - men det är inte på långa vägar värt att få sin reklamationsrätt reducerad till 6 månader.

    I princip alla deras produkter finns tillgängliga från andra återförsäljare med en sundare inställning till svensk konsumentlagstiftning och generell kundservice.
    Beställ från de istället.

    Tack för mig.
  • Perfekt
    8 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Till-dörren frakt. hög kvalité, om något strular är det bara att ringa så skickas en ersättningsprodukt eller så går man till närmsta Apple Store
  • Dålig
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Köpte en vara med statusen "Färdig att skickas: 1-2 arbetsdagar". Detta verkar betyda att det tar mer än en vecka att skicka, för så lång tid tog det för mig. Den fanns inte ens i Sverige utan skickades från Nederländerna. Om jag hade vetat det här hade jag hellre köpt varan i en annan butik med varan i lager i Sverige.
  • Perfekt
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Lätt åh smidigt tog express leverans kom direkt dagen efter :)
  • Ganska dålig
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Apple store är ganska bra att handla från och bra på leveranser, men urusla på garantiservice. Hur gör man för att få garantiservice på ett tillbehör? Det verkar inte gå! De bryter således mot köplagen och konsumentköplagen i Sverige. Apple är så stora att de antagligen inte bryr sig om svenska lagstiftning. Tips: köp av någon annan än Apple.
  • Mycket bra
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Bra och smidigt att handla på Apple store. En del bra kampanjer.
  • Perfekt
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Beställde MacBook Pro Retina 13,1 skärm. Snabb leverans! Datorn fungerar väldigt bra!
  • Mycket bra
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Beställde en iPad Air. Enligt hemsidan var leveranstid för svart/rymdgrå 2-3 veckor. La ordern sent fredagkväll. lördag eftermiddag fick jag sms om att den var på väg och på tisdagen ringde det på dörren.

    Oftast är det tvärtom. Så det var en glad överaskning.

    - för att det inte fanns leveransalternativ mer än till dörren. Sällan hemma vilket blir klurigt.
  • Usel
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    De har varan i lager och börjar levereras inom 24 timmar. Då tror man att den kommer om 2 dagar. Men nej! Det tar 9 dygn! Fy vad det fruktbolaget luras! Sista gången jag köper av dom via nätet! Utöver det ruttna garantier och massa xtra kostnader som man slipper på många andra affärer.
  • Utmärkt
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Mycket nöjd med Apple store.
    Har köpt både min mac pro samt mina iphones härifrån.
    Dock tycker jag att tiden på 18 månader för att kunna gå tillbaka och ta fram ett gammalt kvitto är på tok för kort. Det borde vara minst 120 månader historik. Detta för att kunna ta fram kvitto till tex. försäkrning osv.
  • Perfekt
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Trevlig personal
  • Mycket bra
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Bra service.
  • Perfekt
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Beställde en philipsprodukt från apple som fungerade fruktansvärt dåligt pga att jag använde den över mobilt bredband.

    Inga problem att returnera och få pengarna tillbaka.
  • Perfekt
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Enkel, funktionell och smidig butik
  • Utmärkt
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Leverar snabbt och utan problem.
  • Perfekt
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Snabb leverans, trevligt bemötande via telefon och ville gärna hjälpa mig vid eventuella problem :)
  • Dålig
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Beställning och leverans gick över förväntan bra, det ingick t.o.m EXPRESS leverans i priset.
    Beställning till leverans tog endast en dag i anspråk.

    Men produkten en GoPro 3 Black Edition visade sig tyvärr vara "BEGAGNAD" precis intill kameralinsen fanns en djup repa efter typ en skruvmejsel, samt att baksidan till det vattentäta höljet var fullständigt nedrepat, såg närmast ut som om någon dragit ett par varv med smärgelduk?

    Dessutom visade fjärrkontrollens knappar spår efter vassa naglar som borrat sig in i gummit.
    Förmodligen en gammal retur x5 som jag fick levererad från Apple. (Trist!)
    Efter detta grova missöde så har jag helt tappat förtroendet för Apple.

    Returen ombesörjdes av TNT vi kom överens om att paketet skulle hämtas upp av TNT mellan kl 10:00 - 11:00 när ingen hade dykt upp till kl 12:00 så ringde jag TNT för att höra vad som var på gång? fick då beskedet att de kunde hämta pkt först kl 16:00 ? vilken urusel service kostade mig en hel eftermiddag när jag hade andra viktiga ärenden att uträtta istället för att bara sitta o vänta.

    Ett gott råd: Köp din GoPro 3 hos en lokal handlare för smidig reklamation.