Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Adlibris är en av Nordens
ledande e-handelsbutiker.
Alltid bra priser.

https://www.adlibris.com

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Adlibris har fått betyget (1.66)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    1 dag sedan
    Gått från att vara en riktigt bra webbshop till att vara katastrof. Senaste leveransen fick man vänta på för evigt på och leveransen innan dess slarvade de bort och levererades aldrig. Nu lämnar jag Adlibris och går över till Bokus om jag ska köpa böcker.
  • Ganska dålig
    6 dagar sedan
    Beställde en bok som har status "Skickas inom 1-2 dagar" (d v s i lager) på lunchen en fredag, betalade för "Prioriterad leverans". Boken kom på torsdagen veckan efter...

    Hela flödet är irriterande, man får snabbt ett klassiskt "Idag har vi skickat din produkt" men försändelsen är bara bokad elektroniskt och skickas efter flera dagar.

    Kommer fundera noga innan jag är Bokus otrogen igen...
  • Dålig
    7 dagar sedan
    Blev utskälld i chattsupporten!
    Jag beställer fyra böcker. Paketet innehåller en. Jag chattar med supporten. De vill inte acceptera. Lyckas övertala dem. De lovar mig en ny faktura på den enda boken.
    Ny faktura kommer - på samma summa. Chattar med supporten igen. Försöker förklara, men blir avbruten hela tiden. Ber den andre vara tyst så jag får skriva klart. Blir UTSKÄLLD och får höra att detta ska rapporteras till chefen! Ber om ursäkt och får höra att "hoppas att du inte beter dig så här mot andra i din närhet".
    Får äntligen rätt faktura.

    Och då har jag inte ens nämnt de fyra veckorna det tog att leverera paketet.

    Kommer ALDRIG köpa en enda sak från dem igen!
  • Mycket bra
    8 dagar sedan
    Vad har hänt?

    Handlade studielitteratur härifrån under min studietid, hade aldrig något större problem med de då. Den närmsta tiden har verkligen bottenbetygen haglat in här.

    Är det deras leverantör som ställer till det borde man ha bytt för länge sedan tycker jag. Noll förklaringar till detta fenomen från de själva. Här är transparens A och O i ett lyckat kundmöte.

    Som kommunikatör blir jag förbryllad över hur man kan köra ett så pass starkt varumärke i botten utan förklaring. Varumärket ÄR det viktigaste och dyraste ett företag har och Adlibris verkar inte inse detta. Ni borde be om extern hjälp.
  • Usel
    18 dagar sedan
    Beställde 3 varor. Alla fanns i lager för att skickas om 2-5 dagar.
    11 dagar senare är fortfarande inget behandlat. Dag 13 säger dom att en vara inte finns i lager och därför har dom inte skickat nått. Jag får två av produkterna dag 16.
    Dag 23 meddelar dom att sista varan är skickad. Den ligger på deras lager i väntan på att hämtas av postnord (min gissning är att dom skickar en gång i veckan) i 5 dagar. Efter 30 dagar får jag sista varan.

    Är pinsamt hur "en av Nordens ledande e-handelsbutiker" har sån otroligt dålig kommunikation och dåligt uppdaterad lagerstatus.
  • Mycket bra
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Jag har själv inte haft de problem som många av de som gett Adlibris ettor i betyg verkar haft. Normalt sett kommer beställningarna så snabbt som man kan förvänta sig med gratisfrakt (ca 3 dagar efter beställning).

    Vid den senaste beställningen låg bara en av de två beställda böckerna i paketet. Men efter ett mail till kundtjänst beklagade de felet och skickade den saknade boken med expressfrakt.

    Med tanke på att detta var det första problemet jag haft med Adlibris på 50+ antal beställningar ser jag i nuläget ingen anledning att ge dem ett ”uselt” betyg. Jag kommer givetvis att omvärdera betyget om det blir problem med kommande beställningar.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Noll kundservice. Tar inget som helst ansvar för förlorad leverans. Så länge de fått betalt är allt som det ska. Håll er borta!
  • Dålig
    1 månad sedan
    Det enda positiva med företaget är att det enbart kan bli bättre.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Förtjänar inte ens 1 stjärna. Förbokar bok i månader i förväg, när den släpps står det 1-3 dagars leverans, men i verkligheten är det mer än 2 veckor. Ger ingen kompensation och otrevlig personal i deras chatt. Jag avbokade ordern istället. Sämsta butiken! Avråder alla från att beställa från dem.
  • Usel
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Sämst.
    Köper böcker som fanns på lager. Dag 2 avbokar dom en bok p.g.a ej på lager. Dag 3 är boken på lager igen och jag vill därför samfrakta med övriga böcker från dag 1, nu var dom inte villig att samfrakta med andra böckerna. Följden blev att det blev många svordomar framför datorn samt avbeställning på hela ordern dag 6.

    Tur att dom har lång behandlingstid att man hinner köpa böcker hos någon annan. Därför får dom en stjärna för det.

    Köp begagnade böcker istället och spara på miljön, dina pengar, tid och framförallt dina svordomar till bättre tillfällen.
  • Usel
    1 månad sedan
    Skickar inte hela ordern och sedan är de omöjliga att ta kontakt med.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Har vid tidigare köp haft minst sagt undermåliga leveranstider men denna gången så gick det fort. På hemsidan stöd det upp till nio dagar men tog endast tre. Fortfarande i längsta laget för en modern nätbutik men vill uppmuntra dem att fortsätta så här.
  • Dålig
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    En bokaffär som inte säljer böcker utan bara tar betalt.
    En kundtjänst som inte svarar på några frågor och avslutar chatten när man fortsätter fråga.
    Och en hemsida som inte låter en avbeställa sina ordrar eller ger tillbaka pengarna för de böcker man inte får...
    Varning! Kan inte vara långt kvar till konkurs här och då kommer du inte se röken av varken det du har beställt eller vad du har betalat...

    Hur lämnar man ett betyg som är lägre än 1??
  • Usel
    2 mån sedan
    Tar otroligt långt tid innan de börjar behandla ens order.

    Att det är lång leveranstid på böcker är rätt standard, men att det ska ta över 10 dagar innan _behandlingen_ ens påbörjas är oacceptabelt.

    Finns mycket bättre butiker både i Sverige och internationellt.
  • Dålig
    2 mån sedan
    Handla inte av denna oseriösa sida. Läste tyvärr ej omdömena först. Beställa Kaffekoppar den 2 Juli, 10 Juli kom paketet, dock innehöll de dricksglas. Tog två dagar att få tag i kundservice för att få en retursedel. Skickade tillbaka paketet 12 Juli och kunde se att de mottagit paketet någon dag senare. Idag!? Fick jag tillbaka pengarna. Gräsligt dåligt att de ska ta så länge att få igen pengar man lagt ut. Ingen ursäkt ingenting. Sista gången jag handla här!
  • Dålig
    2 mån sedan
    Sämst på nätet. Handla INTE här. Tog 14 dagar för att få två böcker som fanns i lager. Sedan fick jag ingen påminnelse för fakturan som blivit sen, gick direkt till indrivare.
  • Dålig
    2 mån sedan
    Kunde inte ge 0 stjärnor. Katastrofleveranser som alla andra intygar om. 9 dagar för något som ska ta 4-6. Klagar man får man taskigt bemötande och 25:- för nytt köp. Men vem vill fortsatta handla! Skriv upp till 10 dagar för att slippa missnöjda kunder istället!
  • Dålig
    2 mån sedan
    Tyvärr går inte att handla här längre. Cancellerade min order idag. Otroligt långa leveranstider. Verkar ha bytt affärsmodell? Kundtjänst kör med copy paste svar där det framgår att all skuld ligger hos leverantören och hos dig som kund.
  • Dålig
    2 mån sedan
    För långa leveranstider.
  • Ganska dålig
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Köpte lego av Bamba.
    Adlibris verkar vara dom som "packa" paketet.. eller som de gjorde,att bara sätta en adresslapp direkt på originalkartongen. Självklart klara den inte av det så bra och kartongen var skadad. Nu skulle jag inte ge bort detta som tur var, samt att jag inte är en samlare av rang så låt gå. Men detta hade säkert blivit en retur från många andra.
    Leveranstiden var 3 dagar så det klagar jag inte på.
  • Dålig
    3 mån sedan
    Beställde med prioriterad leverans. Fanns i lager för leverans någon dag senare. 10 dagar har gått och min beställning har ännu inte lämnat Adlibris lager. Avbokade hela ordern och lägger en beställning hos Amazon istället. Värdelöst.
  • Dålig
    3 mån sedan
    Tyvärr måste jag instämma med flera. Beställde min vara 2/7, skulle skickas dagen efter. Men idag 10/7 har den inte kommit än.
    Kundtjänst beklagar att den dröjer. Inget mer än så.
    Varan ska vara på väg.
    Får väl se om den kommer. Jag har gett tips på att ändra info om leveranstiden så kanske de slipper irriterade kunder.
  • Dålig
    3 mån sedan
    Håller inte leveranstiderna, paketet färdigpackat sedan i fredags men inte skickats på onsdag. Sista gången jag beställer här.
  • Dålig
    3 mån sedan
    Otroligt lång leveranstid, är uppe i två veckor och fortfarande inte fått böckerna och ett väldigt klent svar från kundtjänst.
    Sista gången jag beställde därifrån.
  • Usel
    3 mån sedan
    Jepp, 10 dagar senare inte en bok i sikte… Alla varor finns I lager.
  • Dålig
    3 mån sedan
    Helt värdelös! 3-5 dagars leverans fortfarande inte lämnat lagret enligt leveransbesked. Beställningen gjordes för 14 dagar sedan. Webbsidan fungerar inte, går inte att avbeställa eller att komma i kontakt med dem.
  • Dålig
    3 mån sedan
    Så otroligt dåliga. Beställde böcker med leverans 2-4 dagar enligt sidan. Får beräknad leveranstid mellan 7 - 14 dagar senare. den 14 dagen skickas den. Inte fått dag 16. Totalt opålitliga!
  • Dålig
    2 år sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställde en puzzel till min son. Såklart var fanns det ingenstans förutom här. Måste tyvärr ha det så beställde det 7:e juni. 3-5 dagar står det på hemsidan. Idag kom paketet. 8 arbetsdagar senare. (18:e juni) Andra gången jag beställer. Och lika besviken igen. Hade valt ett annat företag även om det hade kostat mer....Välj ej detta företag...
  • Dålig
    4 mån sedan
    Fruktansvärt dålig e-handel och kundservice!

    Beställde 5 böcker med 2-4 dagars leveranstid. Efter ca 1,5 v loggade jag in på Adlibris och såg att böckerna skulle komma inom några dagar.
    Ett par dagar senare loggade jag in på nytt och ser att beställningen är avbruten. När jag chattar med dem (Micaela) skriver hon att det måste vara jag som har avbrutit ordern och att de inte kan öppna den på nytt - hon uppmanar mig att lägga en ny order. Det gör jag givetvis, jag vill ju ha böckerna - väljer dock en annan leverantör än Adlibris (jag vill ju faktiskt ha böckerna).

    Om ni kan, välj något annat alternativ, vad som helst är tillräckligt bra...
  • Usel
    4 mån sedan
    Sjukt dålig Web butik, skulle inte ens handla här om det var gratis. Allt annat är bättre
  • Usel
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Betalade för snabb frakt blev fel på min order så lev tid blev 2 veckor... jag fick kontakta dom för att lösa det. fick ta bort min order och göra en ny återigen betallade för snabb frakt och nu har det gott över ett par dagar ifrån när jag skulle ha den . Skulle inte rekommendera någon att köpa nåt ifrån dom om man inte vill vänta ett par veckor....
    Men trevlig kundtjänst...
  • Dålig
    4 mån sedan
    Väldigt besviken på Adlibris. Valde snabbare frakt, men det verkar inte betyda något. Jag rekommenderar att välja en annan butik.
  • Usel
    4 mån sedan
    Betalade för expressfrakt och det stod 1-2 dagar men direkt när tidsfristen hade passerat ändrades status till försening.

    Jag tog därför kontakt med chatten där de endast kunde beklaga sig och skylla ifrån sig. Frågade om täckningsköp enligt KKL, det ville man inte svara på istället fick jag svar som tyder på att Adlibris inte följer svensk konsumentköplag.

    Synd, har genom åren handlat här flera gånger och varit nöjd. Men nu blir det aldrig mer Adlibris!
  • Dålig
    4 mån sedan
    Två veckors leveranstid på böcker som står de har i lager. Inte ok.
  • Dålig
    4 mån sedan
    Fick vänta 21 dagar på mina produkter.
    Tror de skicka med flaskpost eller nått sånt.

    UNDVIK detta företag!
  • Dålig
    4 mån sedan
    Otroligt långsam leverans. Ingen info om förseningar. Gick och köpte boken på stan och tog smällen med deras dyra retur.
    Kommer inte handla där igen.
  • Usel
    4 mån sedan
    Hur får dom existera, otroligt otrevlig kundtjänst som lägger på i örat på mig. Paket som inte kommer fram. Dom få höga betygen företaget fått måste vara köpte recensioner.
  • Dålig
    4 mån sedan
    Två veckor, och min order har inte ens lämnat lagret. Inget mail om någon försening eller ersättning.

    Avbokade hela beställningen nu och betala hellre mer till ett seriöst och professionellt företag. :-)

    Man ska värna kundservice och respekt. Kom ihåg det, människor!
  • Dålig
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Adlibris brukade vara bäst. På senare tid har man utökat sortimentet men verkar inte ha något eget lager vilket resulterar i att det oftast är nåt av det man beställer som inte finns i lager, vilket man får ett mail om några timmar efter lagd beställning. Tycker det är kasst att inte ha bättre koll än så. Dessutom stämmer leveranstiderna dåligt, det tar nästan alltid flera dagar längre tid att få hem sin beställning än vad som anges på hemsidan/i bekräftelsemailet. Det som är bra är kundtjänst som alltid står för när de gjort fel.

    Tillägg: Tydligen är det också så att fastän man betalar direkt vid beställning för en vara som de senare upptäcker inte finns i lager får man vänta upp till 7(!) arbetsdagar på att få pengarna tillbaka. Under all kritik!
  • Dålig
    5 mån sedan
    Beställde tre saker 26/4-19 med snabbfrakt för 25 kr extra och får en uppskattad leveranstid mellan 2-7 maj. Redan det är någorlunda lång tid, dock levererades sista delen inte förrän 13/5. Leveransen skickas i tre olika delleveranser varav en med ett fraktsätt som jag inte godkänt som ledde till att paketet lämnades utanför min dörr utan kvittens.
    26 april: Beställning
    7 maj: Jag mejlar och frågar vad som hänt. De går med på att plocka bort leveransavgiften och att de hoppas att min leverans skickad snart. Sent samma kväll skickas första delleveransen.
    8 maj: Nästa paket skickas
    11 maj: Sista paketet skickas med ej godkänt fraktalternativ.
  • Perfekt
    5 mån sedan
    Efter att ha läst allt dåligt omdöme om Adlibris så var jag väldigt tveksam till att handla hos dom. Dock så var priset på varan väldigt bra så jag gav det ett försök ändå.

    Allt gick väldigt smidigt från både beställning till leverans, inga som helst konstigheter. Tog 2 dagar för leverans. Hör och häpna!

    Kanske hade jag tur, vad vet jag? Men bra gick det
  • Mycket bra
    5 mån sedan
    Har nu ganska nyligen gjort två beställningar från Adlibris, ena med standardfrakt och den andra med expressfrakt. Både beställningarna har fungerat mycket bra, rätt saker inom angiven tid och väl förpackat.

    Ger inte full pott då jag inte testat retur och reklamation.
  • Usel
    5 mån sedan
    Långa leveranstider, hade en beställning på ett flertal produkter till ett kalas. Allt fanns i lager när jag la beställningen. Efteråt var det en sak som inte fanns, så OK jag väntar några dagar. Den kom inte i lager, valde att ta bort den och trodde då i min enfald att nu kan den packas. Men så fel jag hade, nu var en annan lagervara slut... Valde efter två veckors väntan att ta bort hela beställningen. Valde en annan leverantör som hade EXAKT samma saker här dagen efter beställning.

    Adlibris fungerar endast OM man kan vänta 1-3 månader på att få varorna. Det som en gång var bra har verkligen gått utför.
  • Usel
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Bedrövligt lång leveranstid.
    På hemsidan stod det att leverans skulle ske inom 2-5 dagar, vilket redan det är anmärkningsvärt. 8 dagar senare hade de ännu inte skickat försändelsen, och vid kontakt med kundservice blev jag tillsagd att avvakta pga att leveranstiden kan variera, trots att det alltså står "2-5 dagar" i klartext på hemsidan.
    Till slut anlände paketet, efter en total leveranstid på närmare två veckor, vilket är ungefär dubbelt så lång tid som när man beställer något från Amazon i USA.
    Detta är sista gången jag beställer något från Adlibris.
  • Dålig
    6 mån sedan
    Så trött på Adlibris, har varit tvungen att handla ett flertal kursböcker det senaste året och det tar 2-3 veckor för leverans varje gång trots expressleverans. Kundtjänsten är dessutom otrevlig och avvisande
  • Dålig
    6 mån sedan
    Väldigt otrevliga på kundservice, ingen som lärt sig något om bra kundbemötande här inte!
    Ingen hjälp fick man heller, till mesta dels copy-paste svar som inte besvarade mina frågor. Ingen kompensation för lång leveranstid heller. Inte ens gratis frakt kunde de bjussa på.

    Rekommenderar INTE!
    Bokus är mycket bättre.
  • Dålig
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Skulle ta 3-6 dagar för expressleverans av två kursböcker enligt hemsidan. Efter 9 vardagar avbeställde jag och då hade böckerna inte ens kommit till adlibris lager ännu enligt sökinfon. Kurskamrater som beställt samma kursbok som jag fast en istället för två exemplar (beställde åt en vän oxå) fick sina böcker före mig även då de beställde långt senare. Vi alla bor dessutom i ungefär samma område så de berodde sannolikt inte på detta. Vid kontakt var förklaringen "logistikproblem", vilket kändes som ett ryck på axlarna. De verkar ju inte som detta företag vill ha kunder🙄
  • Perfekt
    6 mån sedan
    Aldrig någonsin haft problem med Adlibris. Mitt första val vid beställning av böcker och dyl.
  • Dålig
    6 mån sedan
    OBS: köp inte här ifrån, om du inte ni vill vänta i 2 veckor innan ni får paketet!? min har inte kommit än... riktig dålig. Aldrig mer från er Adlibris.
  • Dålig
    6 mån sedan
    Du hinner skriva en egen bok medans du väntar på ditt paket. Leveranstiden är verkligen ett skämt, tog 2 veckor innan paketet hittade hem.

    Dessutom tog Adlibris bort en bok ur min order då den tagit slut utan att ens meddela mig...