Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Adlibris är en av Nordens
ledande e-handelsbutiker.
Alltid bra priser.

https://www.adlibris.com

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Adlibris har fått betyget (1.61)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    2 dagar sedan
    För långa leveranstider.
  • Ganska dålig
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 4 dagar sedan
    Köpte lego av Bamba.
    Adlibris verkar vara dom som "packa" paketet.. eller som de gjorde,att bara sätta en adresslapp direkt på originalkartongen. Självklart klara den inte av det så bra och kartongen var skadad. Nu skulle jag inte ge bort detta som tur var, samt att jag inte är en samlare av rang så låt gå. Men detta hade säkert blivit en retur från många andra.
    Leveranstiden var 3 dagar så det klagar jag inte på.
  • Dålig
    6 dagar sedan
    Beställde med prioriterad leverans. Fanns i lager för leverans någon dag senare. 10 dagar har gått och min beställning har ännu inte lämnat Adlibris lager. Avbokade hela ordern och lägger en beställning hos Amazon istället. Värdelöst.
  • Dålig
    10 dagar sedan
    Tyvärr måste jag instämma med flera. Beställde min vara 2/7, skulle skickas dagen efter. Men idag 10/7 har den inte kommit än.
    Kundtjänst beklagar att den dröjer. Inget mer än så.
    Varan ska vara på väg.
    Får väl se om den kommer. Jag har gett tips på att ändra info om leveranstiden så kanske de slipper irriterade kunder.
  • Dålig
    10 dagar sedan
    Håller inte leveranstiderna, paketet färdigpackat sedan i fredags men inte skickats på onsdag. Sista gången jag beställer här.
  • Dålig
    22 dagar sedan
    Otroligt lång leveranstid, är uppe i två veckor och fortfarande inte fått böckerna och ett väldigt klent svar från kundtjänst.
    Sista gången jag beställde därifrån.
  • Usel
    22 dagar sedan
    Jepp, 10 dagar senare inte en bok i sikte… Alla varor finns I lager.
  • Dålig
    24 dagar sedan
    Helt värdelös! 3-5 dagars leverans fortfarande inte lämnat lagret enligt leveransbesked. Beställningen gjordes för 14 dagar sedan. Webbsidan fungerar inte, går inte att avbeställa eller att komma i kontakt med dem.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Så otroligt dåliga. Beställde böcker med leverans 2-4 dagar enligt sidan. Får beräknad leveranstid mellan 7 - 14 dagar senare. den 14 dagen skickas den. Inte fått dag 16. Totalt opålitliga!
  • Dålig
    2 år sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställde en puzzel till min son. Såklart var fanns det ingenstans förutom här. Måste tyvärr ha det så beställde det 7:e juni. 3-5 dagar står det på hemsidan. Idag kom paketet. 8 arbetsdagar senare. (18:e juni) Andra gången jag beställer. Och lika besviken igen. Hade valt ett annat företag även om det hade kostat mer....Välj ej detta företag...
  • Dålig
    1 månad sedan
    Fruktansvärt dålig e-handel och kundservice!

    Beställde 5 böcker med 2-4 dagars leveranstid. Efter ca 1,5 v loggade jag in på Adlibris och såg att böckerna skulle komma inom några dagar.
    Ett par dagar senare loggade jag in på nytt och ser att beställningen är avbruten. När jag chattar med dem (Micaela) skriver hon att det måste vara jag som har avbrutit ordern och att de inte kan öppna den på nytt - hon uppmanar mig att lägga en ny order. Det gör jag givetvis, jag vill ju ha böckerna - väljer dock en annan leverantör än Adlibris (jag vill ju faktiskt ha böckerna).

    Om ni kan, välj något annat alternativ, vad som helst är tillräckligt bra...
  • Usel
    1 månad sedan
    Sjukt dålig Web butik, skulle inte ens handla här om det var gratis. Allt annat är bättre
  • Usel
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Betalade för snabb frakt blev fel på min order så lev tid blev 2 veckor... jag fick kontakta dom för att lösa det. fick ta bort min order och göra en ny återigen betallade för snabb frakt och nu har det gott över ett par dagar ifrån när jag skulle ha den . Skulle inte rekommendera någon att köpa nåt ifrån dom om man inte vill vänta ett par veckor....
    Men trevlig kundtjänst...
  • Dålig
    1 månad sedan
    Väldigt besviken på Adlibris. Valde snabbare frakt, men det verkar inte betyda något. Jag rekommenderar att välja en annan butik.
  • Usel
    1 månad sedan
    Betalade för expressfrakt och det stod 1-2 dagar men direkt när tidsfristen hade passerat ändrades status till försening.

    Jag tog därför kontakt med chatten där de endast kunde beklaga sig och skylla ifrån sig. Frågade om täckningsköp enligt KKL, det ville man inte svara på istället fick jag svar som tyder på att Adlibris inte följer svensk konsumentköplag.

    Synd, har genom åren handlat här flera gånger och varit nöjd. Men nu blir det aldrig mer Adlibris!
  • Dålig
    1 månad sedan
    Två veckors leveranstid på böcker som står de har i lager. Inte ok.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Fick vänta 21 dagar på mina produkter.
    Tror de skicka med flaskpost eller nått sånt.

    UNDVIK detta företag!
  • Dålig
    1 månad sedan
    Otroligt långsam leverans. Ingen info om förseningar. Gick och köpte boken på stan och tog smällen med deras dyra retur.
    Kommer inte handla där igen.
  • Usel
    1 månad sedan
    Hur får dom existera, otroligt otrevlig kundtjänst som lägger på i örat på mig. Paket som inte kommer fram. Dom få höga betygen företaget fått måste vara köpte recensioner.
  • Dålig
    2 mån sedan
    Två veckor, och min order har inte ens lämnat lagret. Inget mail om någon försening eller ersättning.

    Avbokade hela beställningen nu och betala hellre mer till ett seriöst och professionellt företag. :-)

    Man ska värna kundservice och respekt. Kom ihåg det, människor!
  • Dålig
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Adlibris brukade vara bäst. På senare tid har man utökat sortimentet men verkar inte ha något eget lager vilket resulterar i att det oftast är nåt av det man beställer som inte finns i lager, vilket man får ett mail om några timmar efter lagd beställning. Tycker det är kasst att inte ha bättre koll än så. Dessutom stämmer leveranstiderna dåligt, det tar nästan alltid flera dagar längre tid att få hem sin beställning än vad som anges på hemsidan/i bekräftelsemailet. Det som är bra är kundtjänst som alltid står för när de gjort fel.

    Tillägg: Tydligen är det också så att fastän man betalar direkt vid beställning för en vara som de senare upptäcker inte finns i lager får man vänta upp till 7(!) arbetsdagar på att få pengarna tillbaka. Under all kritik!
  • Dålig
    2 mån sedan
    Beställde tre saker 26/4-19 med snabbfrakt för 25 kr extra och får en uppskattad leveranstid mellan 2-7 maj. Redan det är någorlunda lång tid, dock levererades sista delen inte förrän 13/5. Leveransen skickas i tre olika delleveranser varav en med ett fraktsätt som jag inte godkänt som ledde till att paketet lämnades utanför min dörr utan kvittens.
    26 april: Beställning
    7 maj: Jag mejlar och frågar vad som hänt. De går med på att plocka bort leveransavgiften och att de hoppas att min leverans skickad snart. Sent samma kväll skickas första delleveransen.
    8 maj: Nästa paket skickas
    11 maj: Sista paketet skickas med ej godkänt fraktalternativ.
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Efter att ha läst allt dåligt omdöme om Adlibris så var jag väldigt tveksam till att handla hos dom. Dock så var priset på varan väldigt bra så jag gav det ett försök ändå.

    Allt gick väldigt smidigt från både beställning till leverans, inga som helst konstigheter. Tog 2 dagar för leverans. Hör och häpna!

    Kanske hade jag tur, vad vet jag? Men bra gick det
  • Mycket bra
    3 mån sedan
    Har nu ganska nyligen gjort två beställningar från Adlibris, ena med standardfrakt och den andra med expressfrakt. Både beställningarna har fungerat mycket bra, rätt saker inom angiven tid och väl förpackat.

    Ger inte full pott då jag inte testat retur och reklamation.
  • Usel
    3 mån sedan
    Långa leveranstider, hade en beställning på ett flertal produkter till ett kalas. Allt fanns i lager när jag la beställningen. Efteråt var det en sak som inte fanns, så OK jag väntar några dagar. Den kom inte i lager, valde att ta bort den och trodde då i min enfald att nu kan den packas. Men så fel jag hade, nu var en annan lagervara slut... Valde efter två veckors väntan att ta bort hela beställningen. Valde en annan leverantör som hade EXAKT samma saker här dagen efter beställning.

    Adlibris fungerar endast OM man kan vänta 1-3 månader på att få varorna. Det som en gång var bra har verkligen gått utför.
  • Usel
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Bedrövligt lång leveranstid.
    På hemsidan stod det att leverans skulle ske inom 2-5 dagar, vilket redan det är anmärkningsvärt. 8 dagar senare hade de ännu inte skickat försändelsen, och vid kontakt med kundservice blev jag tillsagd att avvakta pga att leveranstiden kan variera, trots att det alltså står "2-5 dagar" i klartext på hemsidan.
    Till slut anlände paketet, efter en total leveranstid på närmare två veckor, vilket är ungefär dubbelt så lång tid som när man beställer något från Amazon i USA.
    Detta är sista gången jag beställer något från Adlibris.
  • Dålig
    3 mån sedan
    Så trött på Adlibris, har varit tvungen att handla ett flertal kursböcker det senaste året och det tar 2-3 veckor för leverans varje gång trots expressleverans. Kundtjänsten är dessutom otrevlig och avvisande
  • Dålig
    3 mån sedan
    Väldigt otrevliga på kundservice, ingen som lärt sig något om bra kundbemötande här inte!
    Ingen hjälp fick man heller, till mesta dels copy-paste svar som inte besvarade mina frågor. Ingen kompensation för lång leveranstid heller. Inte ens gratis frakt kunde de bjussa på.

    Rekommenderar INTE!
    Bokus är mycket bättre.
  • Dålig
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Skulle ta 3-6 dagar för expressleverans av två kursböcker enligt hemsidan. Efter 9 vardagar avbeställde jag och då hade böckerna inte ens kommit till adlibris lager ännu enligt sökinfon. Kurskamrater som beställt samma kursbok som jag fast en istället för två exemplar (beställde åt en vän oxå) fick sina böcker före mig även då de beställde långt senare. Vi alla bor dessutom i ungefär samma område så de berodde sannolikt inte på detta. Vid kontakt var förklaringen "logistikproblem", vilket kändes som ett ryck på axlarna. De verkar ju inte som detta företag vill ha kunder🙄
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Aldrig någonsin haft problem med Adlibris. Mitt första val vid beställning av böcker och dyl.
  • Dålig
    3 mån sedan
    OBS: köp inte här ifrån, om du inte ni vill vänta i 2 veckor innan ni får paketet!? min har inte kommit än... riktig dålig. Aldrig mer från er Adlibris.
  • Dålig
    3 mån sedan
    Du hinner skriva en egen bok medans du väntar på ditt paket. Leveranstiden är verkligen ett skämt, tog 2 veckor innan paketet hittade hem.

    Dessutom tog Adlibris bort en bok ur min order då den tagit slut utan att ens meddela mig...
  • Dålig
    3 mån sedan
    Frakttiderna är ett skämt, betalade för expressfrakt, tog 2 veckor...
    1 stjärna för bra priser.
  • Dålig
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Adlibris gratisfrakt tar längre tid på sig än Kina och USA frakter. Det är imponerande! En stjärna för ibland okej priser på böcker.
  • Dålig
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Vansinnigt lång leveranstid med obefintlig feedback och helt sanslöst usel kundservice.
  • Usel
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    En månad sedan beställning (20e nov) och en månad senare fortfarande ingen information om att mitt paket gått iväg. Två försök att kontakta kundtjänst har inte gett några konkreta svar tillbaka, bara jävla autosvar.

    Verkar som min mamma får klara sig utan boken i julklapp i år. Man tycker att man är ute i god tid för att köpa julklappar men det hjälper uppenbarligen inte när man har att göra med Adlibris.

    Beställ från ett företag som bryr sig om deras kunder, för det är något som Adlibris uppenbarligen inte gör.

    Edit: Efter ny beställning den 11 mars så kan det konstateras att inget förändras sen i julas. Fortfarande ingen information från Adlibirs när varor som inte kan levereras inom datumen de anger. Har väntat två veckor på något som fanns i lager vid beställning och skulle skickas med snabbfrakt. Står fortfarande ohjälpsamt "behandlas" i min beställningshistorik och supporten svarar inte.

    Detta var sista chansen. Jag kommer aldrig mer att köpa från det här blufföretaget.
  • Usel
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Varning för detta företag!
    (Gick tyvärr inte ge 0 stjärnor.)
    Extremt låååång leveranstid, även om varan finns på lager.
    Man kan undra vad de gör med ordern om man inte betalar 25 kr extra för "Snabbfrakt"? Lägger de bara ordern åt sidan en vecka extra, eller? Lurendrejeri!
    Nästa gång väljer jag att handla från ett annat företag, även om priset skulle vara det dubbla!
  • Usel
    4 mån sedan
    Sämsta jävla skitföretag någonsin, hanterar reklamationer otroligt klantigt och lyssnar inte på kunden överhuvudtaget.

    En reklamation som skickas till fel adress, och därefter till ett annat utlämningsställe, sedan i fel namn så ingen kan hämta ur produkterna.

    Våran familj kommer aldrig någonsin handla från detta skt företag någonsin igen!
  • Usel
    8 år sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Beställde en födelsedagspresent i god tid. Efter en vecka hade hade inget kommit bara en signal från Postnord att de fått förhandsbesked att paket var på gång.

    Kollade med AdLibris och fick följande svar:
    "Vi har spårat din beställning och det verkar inte bättre än att den har kommit bort i postgången, vi beklagar de inträffade och de problem det skapat.
    Fakturan kommer att krediteras och vi skapar en återbetalning till dig. Önskar du fortfarande böckerna ber vi dig beställa de på nytt via hemsidan."

    Det blev ingen present i tid...
  • Knappt godkänd
    4 mån sedan
    Visst får jag böckerna jag beställer och ofta bra priset men räkna med lite över 2 veckors leveranstid.

    Så har man inte bråttom med att få det man beställt så absolut rekommenderar jag Adlibris men som dem flesta vill man få det man beställt inom rimlig tid, över 2 veckor leverans är inte rimligt för 1 bok.
  • Usel
    4 mån sedan
    Onödigt lång leveranstid.
  • Usel
    4 mån sedan
    Tar för lång tid på sig att skicka ut paket och
    är otydliga med prisinformation av porto.
    Jag är kund hos andra bokhandlare på nätet
    och fortsätter med det och i butik.
    Adlibris kundtjänst är usel och jag kommer inte
    att fortsätta hos dem.
    Inte konstigt att Adlibris gjort storförluster på 125
    miljoner under förra året.
  • Perfekt
    4 mån sedan
    Mycket nöjd med Adlibris,

    Snabba leveranser, bra förpackat och tydlig information på hemsidan.
  • Usel
    5 mån sedan
    Adlibris annullerade halva ordern utan att säga till.

    Fick ett mail där det stod att ordern var dellevererad så antog att resten skulle komma vid ett senare tillfälle. Efter två månader kom jag på att en bok jag beställt inte kommit fram. Gick in och kikade på orderstatusen och upptäckte att dom annullerat halva ordern. Fick pengarna för den boken tillbaka, men frakten skulle dom minsann ha fullt betalt för.

    Kontaktade kundtjänst och frågade hur dom tänkte. Dom svarade med ett inkopierat standardsvar efter ca 1 dygn. Ställde ytterligare en fråga och fick inget svar.

    Här handlar jag aldrig igen.
  • Usel
    5 mån sedan
    Hanterar sina ordrar och kunder horribelt dåligt. Svårt att förstå att de är en del av Bonnier.
  • Dålig
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Extremt långa leveranstider. Mycket, mycket längre än utlovat. Kundtjänsten var dock mycket snabb att hantera en trasig vara.
  • Usel
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Beställde ett tangentbord 2019-01-10 med en beräknad leverans mellan 22-28 januari.
    Hemsidan indikerade att varan fanns i lager.

    Den 14/1 kan jag se att ordern är behandlad och varan skickad från leverantör.

    16/1 kan jag se att varan anlänt hos Adlibris för hantering och leverans.

    17/1 får jag mail om att min order är annullerad med anledningen -
    "Vi måste tyvärr meddela att nedanstående produkten inte kommer att levereras till dig då den är tillfälligt slut hos vår leverantör: Vi har avbeställt den här produkten från din order och den kommer inte att skickas till dig automatiskt vid ett senare tillfälle. "

    Samma dag mailar jag supporten om vad som hänt med den leverans som anlände hos Adlibris för vidare hantering samt varför de annullerade ordern istället för att ställa frågan om jag är villig att vänta.

    25/1 får jag svar från supporten -
    "Dessvärre har vi inte någon uppgift om när varan du söker förväntas komma in till försäljning igen. Det är sällan vi får information från våra leverantörer när en vara kommer tillbaka i lager, men om du lägger den under bevakning via hemsidan kommer du att få ett mail när den finns leveransklar hos oss igen."

    Inget svar på vad som hänt med varan som redan skickats en gång från leverantör samt ber mig beställa igen när varan åter är i lager till ett helt annat pris än för det jag beställde för.

    Har svårt att hitta någon anledning till att återvända till Adlibris som kund fler gånger.

    Slutade med att jag beställde varan från annat ställe till lägre pris och jag hade varan i handen två dagar senare.
  • Usel
    5 mån sedan
    Har handlat från adlibris i många år. Var alltid bra tills de senaste åren.

    Nu senast så tog en det månad att få mitt paket. En av böckerna jag köpte fanns helt plötsligt inte på lager. Betalade med presentkort. Kontaktade supporten och hörde om jag får pengarna tillbaka på mitt presentkort eller till med bankkonto. Till mitt konto fick jag som svar.

    Fick 50 kr tillbaka efter nästan två månader. (Jag var tvungen att maila supporten om och om igen)
    Boken kostade 180kr. Resten av pengarna finns kanske kvar på mitt presentkortet. Har inte kvar koden till den eftersom jag använde upp hela presentkortet.. trodde jag. Får inga svar av supporten.

    Aldrig igen.
  • Knappt godkänd
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Beställde en sak som fanns på lager, den utlovade leveranstiden var 1 vardag och jag betalade därför 25kr extra för expressfrakt.

    Efter fyra vardagar kontaktade jag Adlibris första gången och blev då lovad att leveransen skulle ske senare den dagen eller som senast dagen efter.

    Ytterligare två dagar senare kontaktade jag Adlibris igen då ingen leverans hade skett, även då blev jag lovad att leveransen skulle ske senare den dagen eller som senast dagen efter. Denna gång blev jag kompenserad för kostnaden för "expressfrakten" och fick även en rimlig rabatt på min beställning.

    Dagen efter fick jag ett mail med ett leveransbesked, sen gick det snabbt och paketet var framme på utlämningsstället en dag senare.

    Knappt godkänt, dock bra bemötande av kundtjänst och schysst kompensation.
  • Perfekt
    6 mån sedan
    Utmärkt. Beställde fredag dag och fick leverans måndag förmiddag. Ordinarie leverans fraktfritt.