Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Adlibris är en av Nordens
ledande e-handelsbutiker.
Alltid bra priser.

https://www.adlibris.com

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Adlibris har fått betyget (2.64)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Knappt godkänd
    4 dagar sedan
    Vääääääääldigt långsamma! Jag har väntat över en månad på flera böcker, de har inte ens börjat skicka de än. Bortsett från det när böckerna väl kommer är det inget fel på kvaliteten. Men leveranstiden är ett stort - särskilt när man vill ha saker i tid.
  • Perfekt
    5 dagar sedan
    Alltid fina och välhållna böcker, har aldrig fått en kantstött bok. Leveranstiderna som de anger verkar stämma i 9 fall av 10. Har beställt över 15 böcker hittills. Rekommenderas!
  • Dålig
    11 dagar sedan
    Fruktansvärt långsamma. Leveranstider på upp mot 20 dagar om du har tur. Längre om du har otur.

    Även utanför Corona-tider är de vansinnigt långsamma. Beställ någon annanstans om du vill ha det närmaste veckan.
  • Dålig
    26 dagar sedan
    Adlibris parat ihop med Early Bird det perfekta katastroffen.
    Två mediokra företag där tänkandet och kundens bästa verkar vara främmande koncept.
    Dessa två envisar sig att försöka stoppa i brevlådan en bok som är 2 cm för tjock!
    Gång på gång samma sak, trots att jag erbjöd alternativa lösningar, medan Klarna faktura är inte uppdaterad och därefter försennad!
  • Dålig
    1 månad sedan
    Lång leveranstid, räkna med dubbla utlovade tiden.
  • Ganska dålig
    2 år sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Herre gud vilken jäkla skitaffär. Långsamma med att svara på mejl och deras telefonsupport är under all kritik. Efter 10 dagar hade de fortfarande inte ens skickat sakerna. Säger som alla andra här på prisjakt, UNDVIK denna skitaffär till varje pris!

    Uppdatering: Gav sidan en ny chans då priset på böckerna var betydligt lägre än alla andra sidor. Najs med studentrabatt på det. Tycker dock det är svinigt att de inte ens har sakerna på lager utan först när jag köper böckerna beställer Adlibris in dem för att sedan skicka dem till mig. Så även om jag betalar extra för snabbfrakt tar det 5 dagar att få varan. Höjer dock betyget från en 1:a till en 3:a tack vare att jag faktiskt fick sakerna denna gång.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Ljuger om fraktinformation i kassan. Skickar paket signifikant FÖR stora för brevlåda som småpaket med PostNord. Måste nu ta mig bort till ett ombud med snåla öppettider så där får jag sticka från jobbet. När jag betalade så står det "Paket för stora för brevlådan hängs på dörren eller skickas direkt till ditt närmaste Schenker-ombud". Jo, tjena. Jag beställde ett sällskapspel på drygt en halvmeter i längd och en decimeter stort...

    Kontaktade såklart kundtjänst och fick då prata med en person som ignorerade mina frågor och svarade nästan likt en robot. En ursäkt hade varit på sin plats.
  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Köpte lego av Bamba.
    Adlibris verkar vara dom som "packa" paketet.. eller som de gjorde,att bara sätta en adresslapp direkt på originalkartongen. Självklart klara den inte av det så bra och kartongen var skadad. Nu skulle jag inte ge bort detta som tur var, samt att jag inte är en samlare av rang så låt gå. Men detta hade säkert blivit en retur från många andra.
    Leveranstiden var 3 dagar så det klagar jag inte på.
  • Dålig
    2 mån sedan
    Vi beställde julklappar i form av böcker ett par månader innan jul, när de kom fram var det helt fel böcker. För att göra än väldigt lång historia av undermålig service kort så tog det 30 mail innan Adlibris tillslut betalat tillbaka pengarna jag legat ute med och några julklappar kom aldrig fram. Kanske värst av allt påstådde Adlibris att ärendet var klart utan att betala tillbaka en krona av pengarna de var skyldiga.
  • Dålig
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställde en puzzel till min son. Såklart var fanns det ingenstans förutom här. Måste tyvärr ha det så beställde det 7:e juni. 3-5 dagar står det på hemsidan. Idag kom paketet. 8 arbetsdagar senare. (18:e juni) Andra gången jag beställer. Och lika besviken igen. Hade valt ett annat företag även om det hade kostat mer....Välj ej detta företag...20200229: Beställer en bok på cdon.se funderar varför det tar så långt tid då cdon är snabba. Noterar att cdon köpt boken av adlibris. Så nu en vecka senare står fortfarnade min bok under behandling....Plus att på adlibris hemsida så är boken slut. Återstår att se om jag får någon bok eller ej. Åter igen UNDVIK DETTA FÖRETAG!
  • Dålig
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Det tar extremt lång tid för leverans. Har noterat att ordern "Behandlas" i 4-5 dagar innan man ens skickar ordern.
    I slutändan får man vänta ca 10 dagar på nåt som man lovat skall ta 2-3 dagar enligt deras sida. Detta händer hela tiden!
  • Dålig
    3 mån sedan
    Ett skämt till företag... Litteratur tar cirka 10 dagar att få hem om man har tur. Alla kamrater på högskolan har precis samma problem. Många gånger hinner vi inte ens få hem litteraturen innan kursen är över. Kommer aldrig någonsin handla härifrån igen.
  • Dålig
    4 mån sedan
    Fullständigt värdelöst! Leveranstiderna är sååå långa! Förr var adlibris kanon, men nu....köper ingenting därifrån längre. Vad har hänt?? Jag beställde cdon.com och visste inte att de beställde från adlibris, så nu blir det inga bokköp från cdon framöver heller. Kundservice? Nix, finns inget tel.nr. längre.
  • Perfekt
    4 mån sedan
    Är mycket nöjd med kattkalender 2020. Snabb leverans och smidig betalning. Kalendern är bra att anteckna det som man behöver komma i håg som t ex läkaretid med mera.
  • Dålig
    4 mån sedan
    Kundservicen på Adlibris är inte ens värd namnet. Ej fått återkoppling trots flera mail om utebliven leverans av ”försvunna böcker”. Beställ från annan leverantör om ni vill ha era böcker i tid.
  • Perfekt
    5 mån sedan
    Snabb leverans. Bra packat. Inga problem alls !
  • Usel
    5 mån sedan
    Värdelös leveranstid. Undvik.
  • Dålig
    5 mån sedan
    Felaktiga uppgifter om leveranstider. En restad bok hindrar att övriga böcker levereras i tid till julafton.
  • Usel
    5 mån sedan
    Gjorde en beställning, betalning gick igenom men finns ingen order enligt Adlibris. De vägrar att ta ansvar och ordna så att pengarna återförs in på kontot igen. Samhällets bottenskrap till kundservice, sämre än sämst. Skitbutik, aldrig mer beställningar härifrån.
  • Usel
    5 mån sedan
    Ett stort jävla skämt!
    Undvik!
  • Dålig
    5 mån sedan
    Betalade extra för att få leverans dagen efter ("prioririterad leverans"). Det enda som hände var att Adlibris förbokade transport hos Schenker. Däremot lämnade Adlibris inte över paketet till Schenker förrän tre dagar senare. Så varför Adlibris ens tar betalt för "prioriterad leverans" är en gåta... Som de vägrar att svara på, då der inte tycks finnas npn kundtjänst.
  • Usel
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    VÄRSTA! REK. ABSOLUT INTE ! LJUGER OM PRISER.

    KUNDSERVICE YTTERST OKUNNIGA SAMT OTREVLIGA !
  • Dålig
    5 mån sedan
    Bedrövlig leveranstid.
    Sista ordern från detta företag.

    REKOMMENDERAS VERKLIGEN INTE!
  • Dålig
    5 mån sedan
    Hur kan man misslyckas med att lösa leveransproblemen år efter år?? Inga julklappar i sikte trots beställning i november. Lös problemet eller lägg ner. Kundservice har inga som helst svar.
  • Ganska bra
    5 mån sedan
    Har varit tveksam till att beställa från Adlibris efter att ha haft samma upplevelser som många här, speciellt vid julen 2018.

    De två senaste gångerna jag beställt har de dock levererat inom den angivna tiden. Har varit blandat lagervaror och varor med längre leveranstid.

    Därmed inte sagt att de har snabba leveranser.
  • Dålig
    5 mån sedan
    Varning
    Otroligt dålig kundservice och dåliga admin system
    Efter att ha handlat några ljudböcker och skapat ett konto för mitt email, blev det helt plötsligt ett nytt konto för mitt köp. Att skapa 2 konton för samma email är ju naturligtvis normalt inte möjligt hos andra företag. Jag bad Adlibris stänga det ena och flytta mina ljudböcker till ett konto. Deras svar var att de inte ville det för det kostar pengar för dem. Deras förslag var istället att jag skulle glömma de böcker jag hade på ett av kontona och använda bara ett i framtiden. Hur jag skulle styra att de hamnar på samma var oklart eftersom jag fortfarande skulle ha två konton med samma emailadress. Extremt dålig service och uselt system. Varning för Adlibris. Oreriöst.
  • Usel
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Noll stjärnor förtjänar dem!
    Gjorde en beställning
    Får bekräftelsen kl 0839
    Får mail om nytt leveransdatum kl 1509
    Får mail om annullering av order kl 2232 - då den inte finns på lager...............

    Vill be prisjakt att ta bort adlibris från hemsidan!
  • Dålig
    6 mån sedan
    Synd att man inte kan ge lägre betyg än 1.
    Beställde 3 varor för snart tre veckor sedan, enbart för att dom hade kortast leveranstid 3-5 dagar. Efter över två veckors tystnad kontaktar jag deras support eftersom jag beställt varorna till en födelsedag. Blir då lovad att dom ska dyka upp senast fredag, ett par dagar innan födelsedagen. När jag pratar med dom på torsdag så säger dom "vi kan inte lova något" och "Vi hoppas den kommer innan söndag".
    Se till att ha ett par månader på er om ni ska beställa ,för dom skiter fullständigt i sina kunder och leveranstider. Blev erbjuden patetiska beloppet 50kr i rabatt hos dom som kompensation. Kommer aldrig någonsin handla från det företaget igen.
  • Dålig
    6 mån sedan
    Rörig hemsida. Långa leveranstider. Senast fanns inte den bok jag faktiskt skulle ha utan avbokades när allt annat levererades.
  • Dålig
    6 mån sedan
    Som många andra fick jag inte mina böcker i tid. De utlovade 2-5 dagarna blev till 25 dagar. Vilka skojare Adlibris är. De borde få böter för falsk marknadsföring. Hoppas ingen handlar här inför jul för då lär inte böckerna dyka upp innan påsk.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Faktiskt golvet oväntat. Men denna gången kom det vi hade beställt på utsatt tid.
    Kanske har o göra med vilken leverans man väljer.
    Inför julen 2018 tog vi gratis frakt.
    Denna gången betalade vi 25kr för prio och grejerna dök upp på. 3 dagar 😁

    MEN hade inte vågat beställa julklappar i december 😎
  • Dålig
    7 år sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Jag förstår inte inte hur dessa skurkar kan få fortsätta. Jag trodde att de hade löst sina "problem" november 2019 men deras leveranstider är fortfarande otroligt långa. De lovar 2-5 dagar men levererar efter 40-50 dagar.

    Dåligt, kommer inte att handla av Adlibris igen.
  • Dålig
    6 mån sedan
    Skulle läst betyg innan! Katastrofal leveranstid, de bör ta bättre ansvar när de hanterat kurslitteratur och utlovar en leveranstid. Båda fanns i lager men inte anlänt på över EN VECKA! I dagens fantastiska logistik är detta värdelöst.
  • Usel
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Usla leveranstider nu för tiden. Det var inte så jag uppfattade AdLibris förr om åren.
  • Dålig
    7 mån sedan
    Beställde en enda bok den 11 okt som var märkt att den finns i lager. Än har den inte kommit. Beställde lite andra grejer från andra hemsidor samma datum och alla levererades till mig i Sundsvall i början på förra veckan men inte adlibris paket. Efter att ha läst alla andra omdömen med liknande eller mycket värre leveranser så kan jag inte rekommendera någon att handla från adlibris. Det verkar inte som en enstaka sen leverans utan som standard. Helt värdelöst! Finns era böcker att köpa från någon annan sida så välj den istället.
  • Dålig
    7 mån sedan
    Jag skulle gärna ge 0 stjärnor om det vore möjligt. Två gånger har adlibris skickat ut paket utan att skriva mitt namn på paketet! Dom tar alltså nästan tre veckor på sig att packa tre böcker, när dom väl lyckas få iväg min beställning så skriver dom ingen mottagare på paketet. Två gånger i rad på två olika beställningar! Till saken hör att fakturorna alltid har kommit fram. Om så adlibris hade den sista boken i världen skulle jag inte handla av dom. Jag har aldrig någonsin haft med ett mer oseriöst företag att göra! Jag råder alla som överväger att handla av detta företag att tänka om. Det är inte värt alla timmar man tvingas lägga ner på att eftersöka paket, chatta med ”kundsupport” försöka få luftfakturor krediterade eller den huvudvärken det innebär.
  • Dålig
    7 mån sedan
    Fick inte e-boken att fungera som jag beställde och det går bara att använda deras egna program, dvs inte egen läsplatta. Och ändå vägrar de ge tillbaka de futtiga tiorna som den kostade. Dålig service och mycket snålt.
  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Leveranstid tog ungefär en och en halv månad. Alltså, de respekterar inte sig själv.
  • Dålig
    7 mån sedan
    Väntat på att mina två böcker ska skickas(!) i tre veckor nu och varje gång jag mailar får jag svaret: det borde skickas inom någon dag... Adlibris har blivit jätte dåligt och jag är extremt besviken då jag inte hinner få mina böcker inför eventet jag beställde dem för.
  • Dålig
    7 mån sedan
    Gått från att vara en riktigt bra webbshop till att vara katastrof. Senaste leveransen fick man vänta på för evigt på och leveransen innan dess slarvade de bort och levererades aldrig. Nu lämnar jag Adlibris och går över till Bokus om jag ska köpa böcker.
  • Ganska dålig
    7 mån sedan
    Beställde en bok som har status "Skickas inom 1-2 dagar" (d v s i lager) på lunchen en fredag, betalade för "Prioriterad leverans". Boken kom på torsdagen veckan efter...

    Hela flödet är irriterande, man får snabbt ett klassiskt "Idag har vi skickat din produkt" men försändelsen är bara bokad elektroniskt och skickas efter flera dagar.

    Kommer fundera noga innan jag är Bokus otrogen igen...
  • Dålig
    7 mån sedan
    Blev utskälld i chattsupporten!
    Jag beställer fyra böcker. Paketet innehåller en. Jag chattar med supporten. De vill inte acceptera. Lyckas övertala dem. De lovar mig en ny faktura på den enda boken.
    Ny faktura kommer - på samma summa. Chattar med supporten igen. Försöker förklara, men blir avbruten hela tiden. Ber den andre vara tyst så jag får skriva klart. Blir UTSKÄLLD och får höra att detta ska rapporteras till chefen! Ber om ursäkt och får höra att "hoppas att du inte beter dig så här mot andra i din närhet".
    Får äntligen rätt faktura.

    Och då har jag inte ens nämnt de fyra veckorna det tog att leverera paketet.

    Kommer ALDRIG köpa en enda sak från dem igen!
  • Mycket bra
    7 mån sedan
    Vad har hänt?

    Handlade studielitteratur härifrån under min studietid, hade aldrig något större problem med de då. Den närmsta tiden har verkligen bottenbetygen haglat in här.

    Är det deras leverantör som ställer till det borde man ha bytt för länge sedan tycker jag. Noll förklaringar till detta fenomen från de själva. Här är transparens A och O i ett lyckat kundmöte.

    Som kommunikatör blir jag förbryllad över hur man kan köra ett så pass starkt varumärke i botten utan förklaring. Varumärket ÄR det viktigaste och dyraste ett företag har och Adlibris verkar inte inse detta. Ni borde be om extern hjälp.
  • Usel
    8 mån sedan
    Beställde 3 varor. Alla fanns i lager för att skickas om 2-5 dagar.
    11 dagar senare är fortfarande inget behandlat. Dag 13 säger dom att en vara inte finns i lager och därför har dom inte skickat nått. Jag får två av produkterna dag 16.
    Dag 23 meddelar dom att sista varan är skickad. Den ligger på deras lager i väntan på att hämtas av postnord (min gissning är att dom skickar en gång i veckan) i 5 dagar. Efter 30 dagar får jag sista varan.

    Är pinsamt hur "en av Nordens ledande e-handelsbutiker" har sån otroligt dålig kommunikation och dåligt uppdaterad lagerstatus.
  • Mycket bra
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    Jag har själv inte haft de problem som många av de som gett Adlibris ettor i betyg verkar haft. Normalt sett kommer beställningarna så snabbt som man kan förvänta sig med gratisfrakt (ca 3 dagar efter beställning).

    Vid den senaste beställningen låg bara en av de två beställda böckerna i paketet. Men efter ett mail till kundtjänst beklagade de felet och skickade den saknade boken med expressfrakt.

    Med tanke på att detta var det första problemet jag haft med Adlibris på 50+ antal beställningar ser jag i nuläget ingen anledning att ge dem ett ”uselt” betyg. Jag kommer givetvis att omvärdera betyget om det blir problem med kommande beställningar.
  • Dålig
    8 mån sedan
    Noll kundservice. Tar inget som helst ansvar för förlorad leverans. Så länge de fått betalt är allt som det ska. Håll er borta!
  • Dålig
    8 mån sedan
    Det enda positiva med företaget är att det enbart kan bli bättre.
  • Dålig
    9 mån sedan
    Förtjänar inte ens 1 stjärna. Förbokar bok i månader i förväg, när den släpps står det 1-3 dagars leverans, men i verkligheten är det mer än 2 veckor. Ger ingen kompensation och otrevlig personal i deras chatt. Jag avbokade ordern istället. Sämsta butiken! Avråder alla från att beställa från dem.
  • Usel
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
    Sämst.
    Köper böcker som fanns på lager. Dag 2 avbokar dom en bok p.g.a ej på lager. Dag 3 är boken på lager igen och jag vill därför samfrakta med övriga böcker från dag 1, nu var dom inte villig att samfrakta med andra böckerna. Följden blev att det blev många svordomar framför datorn samt avbeställning på hela ordern dag 6.

    Tur att dom har lång behandlingstid att man hinner köpa böcker hos någon annan. Därför får dom en stjärna för det.

    Köp begagnade böcker istället och spara på miljön, dina pengar, tid och framförallt dina svordomar till bättre tillfällen.
  • Usel
    9 mån sedan
    Skickar inte hela ordern och sedan är de omöjliga att ta kontakt med.