Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
Diners
Amex
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Conrad.se har fått betyget (4.10)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    7 dagar sedan
    Usel kundhantering. Omöjliga att kontakta och Via chat kan de inte göra något
  • Hej,

    Tack för din feedback och beklagar för den dåliga upplevelsen.

    Vi finns alltid tillgänglig på både mail på kundservice@conrad.se och chatt via vår hemsida om du skulle ha någon fråga, skriv gärna till oss.

    Vi önskar en trevlig dag!

    Med vänliga hälsningar,
    Conrad Elektronik

  • Dålig
    13 dagar sedan
    Uppdaterat: 10 dagar sedan
    Handla inte i denna butik om ni kan undvika, oavsett om priset är bra! Jag köpte en mobil av dem i slutet av Februari, och efter bara några månader så visar sig ett tillverkningsfel.

    När den returnerades till företaget tog det 18 dagar för paketet att 'registreras' hos dem. Detta trots att det tog 2 dagar för Postnord att leverera till mottagande adress.

    Efter detta sa de att att det skulle ta ytterligare 14 dagar för telefonen att lagas, men nu så har det tagit 38 dagar sen den skickades på reparation från dem och inget har hänt. Det är totalt 56 dagar sen jag lämnade telefonen i från mig.

    Jag har bett om att få häva köpet då jag vid det här laget självklart fått köpa en ny mobil då jag inte kunnat gå utan en telefon i flera veckor, och de inte på långa vägar håller de tider de lovar. Någon ersättningsvara under den mycket långa processen har det inte ens varit på tal om.

    Tyvärr tar vartenda meddelande till företaget minst 2 dagar att få svar på, och svaren är ofta att de ska kontakta någon annan eller så har man passat vidare frågan. Nu har man valt att helt sluta svara.

    Jag vet inte om det är inkompetens eller direkt illvilja, men deras kundservice och sätt att hantera ärenden på är bortom uruselt. Jag tror inte jag kommer få se telefonen igen, eller pengarna jag betalade dem. Det är riktigt illa när man måste vända sig till myndigheter och rätten efter att försökt få service från ett företag.

    Opålitligt och oprofessionellt kan man sammanfatta min upplevelse av Conrad.se med.

    En vild gissning är att de kommer be mig kontakta kundservice, men vid det här laget har jag gett upp att det skulle resultera i någonting mer än väntan och icke-svar.
  • Hej,

    Tack för din feedback och beklagar för den dåliga upplevelsen.

    Returprocessen tar ca två veckor från det datumet som paketet mottogs i Malmö och skickas vidare till returlagret i Tyskland. Därför måste vi avvakta tills paketet har returregistrerats.

    Vi beklagar återigen och önskar en trevlig dag!

    Med vänliga hälsningar,
    Conrad Elektronik

  • Dålig
    10 dagar sedan
    Beställde en telefon med expressleverans. Efter tre veckor frågar jag var telefonen är, och då säger de att de inte kan skicka telefonen med expressleverans pga att den innehåller batteri. De rekommenderar mig istället att göra en beställning med standardleverans.

    Var är mina pengar tillbaka?
  • Hej,

    Tack för din feedback och beklagar för den dåliga upplevelsen.

    Det är på grund av säkerhetsskäl för produkter som det ingår batteri kan ej skickas ut med express.
    I såna här fall så annulleras beställningen automatiskt och reservationen för pengarna släpps inom 48 timmar.

    Vi beklagar för detta och önskar en trevlig dag!

    Med vänliga hälsningar,
    Conrad Elektronik

  • Perfekt
    15 dagar sedan
    Snabb leverans även om det var via Tyskland.
  • Hej,

    Tack för den härliga rating!
    Vi jobbar på att skicka ut alla beställningar så snabbt så möjligt och göra våra kunder glada.

    Vi önskar dig en trevlig dag!

    Med vänliga hälsningar,
    Conrad Elektronik

  • Usel
    17 dagar sedan
    Absolut den sämsta butik jag någonsin har handlat av. Lång leveranstid och sedan inget bra bemötande till mig som kund. Skickade tillbaka min vara i retur och följde deras retur anvisningar till punkt och pricka. När sedan varan försvann påväg tillbaka till de så säger de att det är jag som kunds ansvar att leverantören inte slarvar bort försändelsen. Nog för att jag vet att Postnord är dåliga på att leverera men det borde inte vara jag som kund som får betala när jag följt deras retur anvisningar. KÖP INTE AV DEN HÄR BUTIKEN.
  • Hej Daniel
    Jag har läst din kommentar här på prisjakt och det är inte kul att se när våra kunder är missnöjda med produkter och service. Vi vill alltid till varje pris försöka att få nöjda och glada kunder.

    Som du beskriver förloppet så har du returnerat med ångerrätt, och då är det väldigt viktigt att paketet skickas i retur som ett paket, inte som ett brev. Skillnaden ligger i att paket får spårningsnummer, det får inte brev.
    Med spårningsnummer kan du själv eller vi på kundservice se vad som har hänt.
    Fram till att paketet har lämnats in till vår adress i Malmö ansvarar kunden för paketet, efter det övertar vi ansvaret.
    Allt detta står i våra köpvillkor.

    Efter dina upplevelser så har du kanske inte lust att kontakta kundservice igen, men det vill vara fint om du har möjlighet till det så vi kan försöka hjälpa dig på något vis. Om inte så har jag full förståelse för detta.

    Du kontaktar enklast kundservice på
    kundservice@conrad.se med ditt ordernummer

    Med vänliga hälsningar med en god dag
    Conrad Elektronik

  • Perfekt
    27 dagar sedan
    Bra utbud, enkelt att beställa och smärtfri leverans, precis som det ska vara!
  • Hej,

    Tack för din rating och fina feed-back!

    Vi uppskattar alltid dina synpunkter och du är alltid varmt välkommen tillbaka i framtiden!

    Vi önskar dig en trevlig dag!
    Med Vänliga Hälsningar
    Conrad Elektronik

  • Perfekt
    29 dagar sedan
    Bra utbud, vettiga priser
  • Hej,

    Tack för din rating och fina feed-back!

    Vi uppskattar alltid dina synpunkter och du är alltid varmt välkommen tillbaka i framtiden!

    Vi önskar dig en trevlig dag!
    Med Vänliga Hälsningar
    Conrad Elektronik

  • Perfekt
    29 dagar sedan
    Köpte fluke instrument till 20% rabatt. Super bra snabb svar från kundtjänst som gav mig ytterligare 50kr i rabatt.
    Återkommer gärna igen
  • Hej,

    Tack för din rating och fina feed-back!

    Vi uppskattar alltid dina synpunkter och du är alltid varmt välkommen tillbaka i framtiden!

    Vi önskar dig en trevlig dag!
    Med Vänliga Hälsningar
    Conrad Elektronik

  • Perfekt
    29 dagar sedan
    Helt ok, ibland lite bökigt att hitta bland deras rätt stora utbud. Hade önskat en lite bättre sökfunktion.
  • Hej Bengt,

    Tack för din rating och fina feed-back!

    Vi jobbar ständigt på att förbättra vår hemsida och uppskattar er feedback. Har du vidare frågor eller feedback är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice.

    Du når dem på kundservice@conrad.se

    Vi önskar dig en trevlig dag!
    Med Vänliga Hälsningar
    Conrad Elektronik

  • Usel
    29 dagar sedan
    Köpte två digitala sparbössor till mina barn. Visade sig att de bara funkade med Euro mynt.
    Detta framgår inte i den info som visas på sidan, man är tvungen att klicka in på full beskrivning. Oklart varför de säljer dessa i Sverige öht.
  • Hej,

    Tack för er feed-back och vi beklagar er dåliga upplevelse.

    Om du upplever fel med vår produktbeskrivning eller har andra frågor gällande ditt ärende är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice.

    Ni kan kontakta dem på kundservice@conrad.se

    Vi önskar er en trevlig dag!
    Med Vänliga Hälsningar
    Conrad Elektronik

  • Perfekt
    29 dagar sedan
    Köper alltid 10-pack batterier till mina övervakningskameror här.
    Bäst pris och snabb leverans!
  • Hej,

    Tack för din rating och fina feed-back!

    Vi uppskattar alltid dina synpunkter och du är alltid varmt välkommen tillbaka i framtiden!

    Vi önskar dig en trevlig dag!
    Med Vänliga Hälsningar
    Conrad Elektronik

  • Perfekt
    29 dagar sedan
    Uppdaterat: 29 dagar sedan
    Superbra kontakt via mail för att hjälpa mig.
    Rekommenderas starkt
  • Hej,

    Tack för din rating och fina feed-back!

    Vi uppskattar alltid dina synpunkter och du är alltid varmt välkommen tillbaka i framtiden!

    Vi önskar dig en trevlig dag!
    Med Vänliga Hälsningar
    Conrad Elektronik

  • Usel
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Inget telefonnummer till kundtjänst och då kan betyget inte bli annat än uselt.
  • Hej,

    Tack för er feedback och beklagar er dåliga upplevelse!

    Conrad.se sköter numera all kundtjänst via onlineformulär. Vi erbjuder kontakt via både chatt och mail.

    Om du skulle ha vidare frågor, gällande ert ärende eller annat, är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice.

    Du når dem på kundservice@conrad.se.

    Vi önskar dig en trevlig dag!
    Med vänliga hälsningar
    Conrad Elekronik

  • Perfekt
    1 månad sedan
    super nöjd med min vägg monterade kompaktstereo, samt jätte snabb leverans. Priset var kanon.

    Karin
  • Hej.

    Det är alltid roligt att höra när kunderna är glada och nöjda med sitt köp och upplevelse.

    Tack för att du skrev om dina upplevelser.

  • Usel
    1 månad sedan
    Spenderade alldeles för lång tid på att, med hjälp av kundservice, lägga en order på en webshop som tydligen haft problem hela veckan. Fungerade varken med dator eller platta och inget som kunde lösas av kundservice.

    Beställer mina saker någon annanstans i fortsättningen
  • Hej.

    Tack för att du skrev om dina upplevelser.
    Beklagar att det var svårt att beställa och att du fick vända dig till vår konkurrent och så skall det inte vara

    Om du vill prova oss igen vid ett senare tillfälle blir vi glada, men förstår också om du inte har lust till att göra det

    Med Vänliga Hälsningar

    Conrad Elektronik

  • Dålig
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Under all kritik.

    https://www.conrad.se/p/biolite-trae-camping-koek-pizzadome-006-6001123-rostfritt-stal-keramik-silikon-1669421

    Vilseledande beskrivning. Man bjuder bara på tillbehör som kostar runt 6-700Kr hos andra återförsäljare. 69 Euro hos tillverkaren.

    Hur kan Conrad ha mage att skriva nedsatt från 3499Kr? säljer man annars tillbehöret som kostar 700.- för 3500.-?

    Fel bild i annonsen, man tror man köper hela köket. Pris kök + tillbehör om man köper hos XXL = 3498.-

    https://www.xxl.se/biolite-basecamp-friluftsugn-gra/p/1131968_1_style

    https://www.xxl.se/biolite-basecamp-pizza-stone-baksten-gra/p/1131970_1_style

    Om jag då hittar Conrads annons som också finns på Cdon så utgår jag SJÄLVKLART ifrån att jag köper HELA KÖKET. Med 75% rabatt!

    https://cdon.se/hushallsapparater/biolite-tra-camping-kok-pizzadome-006-6001123-rostfritt-stal-keramik-silikon-p47179469

    Conrad lyckas alltså inte med att skriva rätt text och använda rätt bild i sin annons. Och sedan ljuger man om rabatt!

    Jämför den här bilden med bilderna i CDons och Conrads annons. Man undrar om Conrad medvetet har använt fel bild för att vilseleda, eller så vet man inte vad man säljer:

    https://eu.bioliteenergy.com/products/pizzadome

    Det nästa är att Conrads kundtjänst är under all kritik. Klarar inte av att svara på en reklamation/skicka rätt produkt/svara på en fråga på 4 dagar.

    Edit: Det är inget svar på mitt problem. Ni vet inte vad ni säljer. PizzaDome kostar 69Euro hos tillverkaren. Då kan ni inte skriva 75% rabatt 850Kr istället för 3489Kr. Har ni ens tittat på mina länkar?
  • Hej Daniel

    Tack för din feedback, vi sätter pris på när kunden lämnar konstruktiv kritik.

    När huvudkontoret köper in nya produkter av detta slag, från den producent som vi använder oss av för denna typen av produkter, kan det ibland förekomma att priset är något högre, ibland förekommer det också att priset är något lägre.

    Vi sneglar alltid på vad många av våra konkurrenter säljer produkterna för och försöker sätta ett pris som speglar deras.De flesta av tillfällena lyckas vi hålla ett lite lägre pris.

    Vi önskar er en trevlig dag!

    Med Vänliga Hälsningar

    Conrad Elektronik

  • Bra
    2 mån sedan
    Gjorde min tredje beställning från Conrad på kvällen tisdagen den 25:e. Onsdag eftermiddag lämnar min Sony UBP-X800M2 UHD-spelare Conrads lager i Wernberg i Tyskland och jag får ett spårningsnummer hos PostNord. Eftermiddagen fredagen den 28:e hämtade jag den hos mitt postombud. Klockren leverans som jag alltid upplevt från Conrad, inga problem alls.
  • Hej
    Först vill jag tacka dig för att du skrev till oss här på prisjakt, beklagar att svaret dröjde så länge.

    Att ha återkommande kunder är förstås väldigt positivt och lika positivt att kundens paket kommer fram så snabbt, de måste ha vetat att det var din beställning som kom in, och skyndade sig att packa den.

    Alla kunders omdömen är välkomna, bra som dåliga.

  • Dålig
    2 mån sedan
    Helt obegripligt dålig kundservice. Gjorde en beställning som hamnade i helt fel del av landet, fick efter 1,5 vecka svar om att den inte kunde skickas rätt utan att jag skulle göra en ny beställning och få tillbaka mina pengar, fine. Efter snart tre veckor är fakturan fortfarande inte makulerad = inga pengar tillbaka och inget svar från kundservice. Man kunde ju önska att de var lika aktiva i sin egen mejlkorg som de är på att svara på kritik de får här.
  • Hej.

    Beklagar först och främst att det har tagit oss tid att svara dig.
    Vi kan nog båda konstatera att din beställning inte har gott så smidigt tillväga.

    Då det har gått en tid och du fortfarande inte har fått hjälp med fakturan får jag be dig att kontakta vår kundservice så vi kan hjälpa dig.
    Skriv till kundservice@conrad.se
    Tyvärr kan jag inte hjälpa dig här eftersom jag inte har några uppgifter som jag kan söka med, lämna ditt kund och ordernummer i mejlet till kundservice.

    jag beklagar än en gång.

  • Dålig
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställde 3 produkter från conrad, leveransen lämnade lagret redan nästa dag. 4 dagar senare efter att leveransen skickats gick jag för att hämta ut paketet. Upptäcker då att paketet har blivit addreserad till någon annan och till en helt annan del av landet. Eftersom jag inte kan hämta ut paketet kontaktar jag kundsupporten som är hjälpsam och svarar snabbt på mitt mail. Jag har ändå ingen brottska att få paketet så det gör mig inget att det tar några extra dagar. Jag bes göra en ny beställning något jag inte kommer att göra innan jag fått tillbaka pengarna från den första beställningen.

    Har nu gått över en månad och fortfarande inga pengar tillbaka, hade lätt kunnat vänta en eller två veckor men över 1 månad att ens få pengarna tillbaka är oacceptabelt. Kommer aldrig handla där igen.
  • Hej,

    Tack för er feed-back och vi beklagar er dåliga upplevelse.

    Vänligen kontakta vår kundservice för vidare hjälp med ert ärende.

    Ni kan kontakta dem på kundservice@conrad.se

    Vi önskar er en trevlig dag!

  • Dålig
    3 mån sedan
    Jag beställde en vara som hade skickats med en annan person's namn på leveransen. efter flera email fick jag kollinr och kunde hämta ut varan och betalade för den (för att slippa extra avgift för ej hämtad vara).
    Jag returnerade varan som det var men fick aldrig återbetald av Conrad.
    Ett skumt företag utan någon telnr till kundtjänst.
  • Hej,

    Tack för er feed-back och vi beklagar er dåliga upplevelse.

    Vänligen kontakta vår kundservice för vidare information gällande er återbetalning

    Ni kan kontakta dem på kundservice@conrad.se

    Vi önskar er en trevlig dag!

  • Dålig
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Jag fick aldrig de saker jag best på Conrad,då Conrad hade använt sig av gamla sändnings-id som hörde till en annan person. Dock hann de ta tillbaka paketet innan slutleverans . Men några nya varor skickades aldrig till mej.... info om lev. har jag fått fråga efter själv och påstådda infomail från Conrad har uteblivit. Återbetalning skall jag visst få. Wish me luck! Vill jag ha varorna får jag göra en ny beställning.. :-( riktigt dåligt!
    Nu skulle jag göra ett nytt köp eftersom Conrad sa att man skulle göra det efter det att dom strulat till det. Den leverans jag aldrig fick skulle kosta 4.765,32sek nu skulle jag få betala 5.992,74 kr för samma saker ! Mer än 1200:- till!
    Är det seriöst!??!
  • Hej,

    Tack för er feed-back och vi beklagar er dåliga upplevelse.

    Vänligen kontakta vår kundservice för vidare hjälp med ert ärende.

    Ni kan kontakta dem på kundservice@conrad.se

    Vi önskar er en trevlig dag!

    Med Vänliga Hälsningar

    Conrad Elektronik

  • Usel
    3 mån sedan
    Jag måste tyvärr hålla med föregående. Avråder alla att beställa från Conrad.

    Det går inte att bedriva en nätbutik om man inte kan leverera. Logistik är lite A och O inom försäljning. Om det tar mer än en vecka från bokning av leverans till att man faktiskt skickar något så blir det bara pinsamt. Ingen butik för den som vill ha sina varor inom rimlig tid.
  • Hej,

    Tack för er feed-back och vi beklagar er dåliga upplevelse.

    Om där finns något ni tycker vi kan förbättra i framtiden, så vänligen kontakta vår kundservice om detta.

    Ni kan kontakta dem på kundservice@conrad.se

    Vi önskar er en trevlig dag!

    Med Vänliga Hälsningar

    Conrad Elektronik

  • Usel
    3 mån sedan
    Har nu haft två upplevelser av Conrad. Min första beställning skickades fel, men det löste sig efter ett par dagar och paketet hamnade till slut rätt. Mitt mail jag skickade svarades efter ca 1 vecka...
    I samma period beställde en bekant varor som också de skickades helt fel (till annan stad). Vid kontakt med Conrad tog det 1 vecka innan svar. Och blev ombedd att avvakta automatisk retur tillbaka till Conrad. Men inte kan Conrad sätta fast en ny klisterlapp på paketet och göra om och skicka rätt! Nu är varan slutsåld och det var något bara de hade.
    Fick svar: "Artikel ##### är dessvärre utsåld och vi har tyvärr ingen information att dessa kommer inkomma igen". Det vet jag! Min retur som är på väg tillbaka till er. Så oerhört dålig hjälp. Ett annat företag hade kunnat lösa detta, även om det nu inte skulle vara normal procedur.
  • Hej,

    Tack för er feed-back och vi beklagar er dåliga upplevelse.

    Om där finns något ni tycker vi kan förbättra i framtiden, så vänligen kontakta vår kundservice om detta.

    Ni kan kontakta dem på kundservice@conrad.se

    Vi önskar er en trevlig dag!

    Med Vänliga Hälsningar

    Conrad Elektronik

  • Usel
    3 mån sedan
    Skickar till FEL leveransställe så fick inget! svarar inte, fick själv pausa klarna fakturan! Aldrig igen!
  • Hej,

    Tack för er feed-back och vi beklagar er dåliga upplevelse.

    Om där finns något ni tycker vi kan förbättra i framtiden, så vänligen kontakta vår kundservice om detta.

    Ni kan kontakta dem på kundservice@conrad.se

    Vi önskar er en trevlig dag!

    Med Vänliga Hälsningar

    Conrad Elektronik

  • Usel
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    TL;DR Avråder alla att beställa från Conrad:
    - Värdelösa på att uppdatera lagerstatus
    - Katastrofalt leveranssystem

    Totalt värdelösa. Lade min beställning den 11/5 och väntar fortfarande (29/5), trots att den förväntade leveranstiden var ca 4 dagar. Till att börja med var jag tvungen att kontakta support ganska snart då jag insåg att en av produkterna försvann från deras lager så fort jag lade beställningen. Bara detta försenade leveransen med 2-3 dagar i väntan på svar från deras kundservice. Tyvärr var det bara början.
    Mitt pakets resa ingav till en början lite hopp då de ganska snabbt anlände i Malmö från Tyskland. Av någon anledning skickades det kort därefter ifrån Malmö och upp till Stockholm. Efter att ha kontaktat både PostNord och Conrad verkar det som det har blivit "fel i kommunikationen med PostNord". Precis som de tidigare recensenterna har jag fått massor av notifikationer om aviseringar både via SMS och brev som aldrig kommit fram.
    I vilket fall som helst så lovade Conrad att paketet skulle skickas tillbaka till Malmö från Stockholm, vilket de gjorde kort därefter. Idag fick jag dessvärre en notifikation om att paketet skickats fel, tillbaka till Stockholm, en ANDRA gång.

    Uppdatering: Efter tre veckors väntan får paketet får gå i retur till Conrad. Får väl vara glad över att jag får tillbaka pengarna iallafall.
  • Hej,

    Tack för er feed-back och vi beklagar er dåliga upplevelse.

    Om där finns något ni tycker vi kan förbättra i framtiden, så vänligen kontakta vår kundservice om detta.

    Ni kan kontakta dem på kundservice@conrad.se

    Vi önskar er en trevlig dag!

    Med Vänliga Hälsningar

    Conrad Elektronik

  • Dålig
    3 mån sedan
    Har haft en vara under leverans i drygt en vecka och den har nu för andra gången hamnat helt fel för utlämning. Jag har påpekat att jag enligt PostNord ska ha fått 4 SMS som inget har kommit fram, trots rätt nummer i ordern. Jag har försökt kontakta Conrad flera gånger men endast fått svar en gång. Helt hopplöst att försöka få kontakt med ett företag som endast svarar på vissa mail och då några dagar senare. Har inte heller fått något kollinummer utan kan bara följa varan via CDON:s hemsida som beställningen gick igenom.
  • Hej,

    Tack för er feed-back och vi beklagar er dåliga upplevelse.

    Om där finns något ni tycker vi kan förbättra i framtiden, så vänligen kontakta vår kundservice om detta.

    Ni kan kontakta dem på kundservice@conrad.se

    Vi önskar er en trevlig dag!

    Med Vänliga Hälsningar

    Conrad Elektronik

  • Usel
    3 mån sedan
    Det här företagets svenska sektion är katastrof. De använder gamla kollinr, så deras paket får fel namn i postens system. Det är helt otroligt att de kan lyckas med något sådant.
    Sen är kundservicen under all kritik. Som någon skrivit tidigare skyller de på andra, vilket är ett otroligt barnsligt och oansvarigt sätt av personalen. Den som är ansvarig över den lilla avdelning som sitter i Sverige borde få sparken illa kvickt. Ta ansvar för er dåliga service och lös problemen istället. Mitt paket har studsat mellan post terminal och utlämningsställe nu 5 ggr. Kundservice hos Conrad gör ingenting, trots att de svarat en gång att de ska åtgärda problemet. Posten känner till problemet och har blivit nerringda av folk som har problem med det här företaget.

    UNDVIK!
  • Hej,

    Tack för er feed-back och vi beklagar er dåliga upplevelse.

    Om där finns något ni tycker vi kan förbättra i framtiden, så vänligen kontakta vår kundservice om detta.

    Ni kan kontakta dem på kundservice@conrad.se

    Vi önskar er en trevlig dag!

    Med Vänliga Hälsningar

    Conrad Elektronik

  • Usel
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Luftslott!
    FyFN va uselt Conrad har blivit på senare år! Förr kunde man beställa en produkt, få hem den inom rimlig tid, och det var det liksom.
    Nu kan det ploppa upp en förväntad vara som man haft under bevakning, klicka köp (detta efter att nyheten om produkten funnits i lager och inom samma timme!), sen efter 1-2 veckor få meddelandet om att det är uppskjutet lev.datum, för att några veckor senare få nytt mail om att produkten är restnoterad eller senare utgått!? Heelt jvla galet!

    Väntade t.ex. på en stående golvfläkt, "i lager" och stod det och köptes av mig. 1-2v senare, "försenat lev.datum", 2-3v senare, "försenat lev.datum, efter ytterligare nån vecka, "restnoterad" = Jag annullerar ordern och handlar produkt någon annanstans.

    Denna tar dock priset, väntade t.ex på 2,5 tums hårddiskar i 3 MÅNADER på detta sett.. dök aldrig upp. Efter åtskilliga mail ifrån Mig, (att ens Kunden själv måste höra av sig ang. statusuppdatering...), fick jag annullera den ordern oxo.

    Se själva: http://i65.tinypic.com/fdwtn8.jpg

    Så här uselt blir dock inte ett företag över en natt. Många dåliga direktiv måste ha tagits och nån seglat skeppet rätt på grund!

    UNDVIK!
    Fundera 3 gånger innan ni lägger en beställning där säger jag bara! Leta på andra ställen först. Conrad kör med lockpriser och produkter som oftast ej finns, (oavsett status på hemsidan), eller blir kraftigt försenade. BLÄ!

    - update -

    I call BS!
    Visst... har varit i kontakt med er mängder av ggr. Det enda ni är behjälpliga med är att annullera ordrar. Det hade min 7 åriga dotter oxo fixat!
    Sen skylla på underleverantörer som gör fel när ni 7/10 aldrig har varan ni publicerar... Uselt.
    Om så är fallet, DÅ BYTER MAN LEVERANTÖR! Hur svårt skall det va? Behöver ni en kurs i företagsverksamhet eller??
    Nån borde vända er upp och ner o ruska om tills den vilseledande reklamen försvinner!
  • Hej Johan,

    Tack för er feed-back och vi beklagar er dåliga upplevelse.

    Vi arbetar kontinuerligt på att hålla vår hemsida så uppdaterad som möjligt om varornas lagerstatus, men tyvärr kan det ske fel som gör att de ändras. Detta kan exempelvis bero på fel hos leverantören som gör att varorna blir sena eller att vårt system uppdaterat statusen kort efter den blivit beställd.

    Om ni önskar annullera er order på grund av detta eller vill försöka hitta någon alternativ lösning, så kontakt gärna vår kundservice.

    Ni kan kontakta dem i följande länk: http://conrad-kundservice.se/kb/faq_start.php?t=Skrivtillkundservice.

    Vi önskar er en trevlig dag!

    Med Vänliga Hälsningar
    Conrad Elektronik

  • Dålig
    3 mån sedan
    Otroligt hur fel det kan bli. Att man sedan inte har någon kundtjänst man kan ringa till utan tvingas maila och vänta upp till 48 timmar på svar är ju pinsamt.
    Två beställningar på kort tid har de lyckats skicka till rätt adress men i fel namn så det inte går att hämta ut dem.
    Hur kan man driva ett företag på det viset?
  • Hej,

    Tack för er feed-back och vi beklagar er dåliga upplevelse.

    Vi har tillfälligt kommunikationsfel med leveransen och jobbar på att lösa problemet.
    Om där finns något ni tycker vi kan förbättra i framtiden, så vänligen kontakta vår kundservice om detta.

    Ni kan kontakta dem på kundservice@conrad.se

    Vi önskar er en trevlig dag!

    Med Vänliga Hälsningar

    Conrad Elektronik

  • Dålig
    3 mån sedan
    vilken jävla skitsida, min produkt för 9590 en mobil ac försenad pga ups saknade sätt att nå mig... fast dom har alla uppgifter om mig
  • Hej,

    Tack för er feed-back och vi beklagar er dåliga upplevelse.

    Om där finns något ni tycker vi kan förbättra i framtiden, så vänligen kontakta vår kundservice om detta.

    Ni kan kontakta dem på kundservice@conrad.se

    Vi önskar er en trevlig dag!

    Med Vänliga Hälsningar

    Conrad Elektronik

  • Dålig
    4 mån sedan
    Mycket beklagligt har skrivit till kundtjänst teknik fråga angående
    mangnetantenn Wittenberg 9dbi vilken anslutning som sitter på ?
    Har inte fått nått svar på flera dagar mycket dåligt, vet inte Conrad vad dom säljer kommer akta mej för såna företag i fortsättningen!
    jag köpte av Lohelektronic likadan 100kr bättre pris
  • Hej,

    Tack för er feed-back och vi beklagar er dåliga upplevelse.

    Om där finns något ni tycker vi kan förbättra i framtiden, så vänligen kontakta vår kundservice om detta.

    Ni kan kontakta dem på kundservice@conrad.se

    Vi önskar er en trevlig dag!

    Med Vänliga Hälsningar

    Conrad Elektronik

  • Dålig
    4 mån sedan
    De skickade totalt fel vara, vilket förstås är sådant som kan hända. Men efter att jag påtalat detta så kunde de inte skicka rätt vara omgående, utan krävde att jag först paketerade den felaktiga varan (en stor otymplig monitor istället för de vattenslangar jag beställt), skickade tillbaka den och väntade på att den skulle ta sig igenom hela returhanteringen. Först därefter skulle de kunna överväga att skicka rätt saker.

    Uruselt hanterat. Den utlovade leveranstiden blir ju inte i närheten av att hållas när det blir så här. Gör man fel så får man väl göra vad man kan för att det ska drabba kunden så lite som möjligt??
  • Hej,

    Tack för er feed-back och vi beklagar er dåliga upplevelse.

    Om där finns något ni tycker vi kan förbättra i framtiden, så vänligen kontakta vår kundservice om detta.

    Ni kan kontakta dem i följande länk: http://conrad-kundservice.se/kb/faq_start.php?t=Skrivtillkundservice.

    Vi önskar er en trevlig dag!

    Med Vänliga Hälsningar

    Conrad Elektronik

  • Usel
    4 mån sedan
    Aldrig varit med om sådan usel butik.. Problem med leverans, långsamma leveranser. Aldrig igen. Undvik!
  • Hej Jocke,

    Tack för er feed-back och vi beklagar er dåliga upplevelse.

    Om där finns något ni tycker vi kan förbättra i framtiden, så vänligen kontakta vår kundservice om detta.

    Ni kan kontakta dem i följande länk: http://conrad-kundservice.se/kb/faq_start.php?t=Skrivtillkundservice.

    Vi önskar er en trevlig dag!

    Med Vänliga Hälsningar

    Conrad Elektronik

  • Perfekt
    4 mån sedan
    Köpte Makita DBO180z på Conrad. Klart billigast på nätet och snabb leverans.
    Är jättenöjd.
  • Hej,

    Tack för din rating och fina feed-back!

    Vi uppskattar alltid dina synpunkter och du är alltid varmt välkommen tillbaka i framtiden!

    Vi önskar dig en trevlig dag!

    Med Vänliga Hälsningar
    Conrad Elektronik

  • Perfekt
    5 mån sedan
    Fredag 5/4 kl 13.24 beställde jag 2 st TP-Link powerline adaptors på Condrad.se. Idag onsdag 10/4 12:27 fanns de att hämta hos postnord. Jag betalade 1099:-/st, klart bra pris. På Dustin (och andra) kostar dessa 1699:-/st. Allt ser bra ut när jag öppnar kartongen. Givetvis tvekade jag köpa på Conrad.se då man läser recensionerna här, men som sagt allt gick bra. Jag provade även innan köpet supporten och de svarade inom ett par timmar.
  • Hej,

    Tack för din rating och fina feed-back!

    Vi uppskattar alltid dina synpunkter och du är alltid varmt välkommen tillbaka i framtiden!

    Vi önskar dig en trevlig dag!

    Med Vänliga Hälsningar
    Conrad Elektronik

  • Dålig
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Uppdaterad; Dåligt på riktigt. Har tyvärr väntat över månaden på 3 olika ordrar som gjorts hos dessa, alla med en väntat lev tid om 5-6 dagar. Den senaste ordern 1,5 månader och en vara som verkar spårlöst borta, med en hopplös helpdesk som säger att de inte är ansvariga och kan bara erbjuda pengarna tillbaka på en retur och inget annat; jag har ju inte fått varan än.

    ___

    Uppdatering:
    Det tog totalt 9 veckor att få hem varan och Conrad svarade att de inte kunde lämna någon som helst kompensation för lång väntetid, det fick CDON istället göra. Skulle rekommendera dig som beställer från CDON att kolla att det inte är det här oseriösa företaget som levererar din vara.
  • Hej,

    Tack för er feed-back och vi beklagar er dåliga upplevelse.

    Var vänlig och kontakta vår kundservice så vi kan hjälpa dig med ärendet!
    Ni kan kontakta dem i följande länk: http://conrad-kundservice.se/kb/faq_start.php?t=Skrivtillkundservice.

    Vi önskar er en trevlig dag!

    Med Vänliga Hälsningar
    Conrad Elektronik

  • Dålig
    5 mån sedan
    Köpte en bänkslip. Maskinen levererades planenligt. Men den var ej komplett då det saknades stöd och gnistskydd! På min fråga om man kunde skicka de saknade delarna, fick jag till svar att den måste returneras för att bytas ut. Jag returnerade maskinen varpå det drog ut på tiden. Mycket mail-korrespondens följde då om vad som hänt och fick till svar att returen ej registrerats i Tyskland. Efter ca tre veckor fick jag mail om att man registrerat returen varpå det tog ytterligare drygt en vecka innan jag hade en ny komplett maskin. Jag beställde maskinen den 8/2 -19 och hade en komplett maskin den 20/3 -19! Sex veckor för att fixa detta! Uselt dålig service!
  • Hej Boeing,

    Tack för er feed-back och vi beklagar er dåliga upplevelse.

    Om där finns något ni tycker vi kan förbättra i framtiden, så vänligen kontakta vår kundservice om detta.

    Ni kan kontakta dem i följande länk: http://conrad-kundservice.se/kb/faq_start.php?t=Skrivtillkundservice.

    Vi önskar er en trevlig dag!

    Med Vänliga Hälsningar

    Conrad Elektronik

  • Dålig
    6 mån sedan
    VARNING! gör som vi andra och köp aldrig något ifrån Conrad.

    Gått snart en månad sen jag returnerade 2 beställda produkter (kort fattat, produkten presterade ej i närheten av vad dom hade angivit)

    har varken fått pengarna tillbacka, kontaktade deras såkallade kundsupport, fick som svar att *Fredrik* inte visste vad som hade hänt och skickade vidare ärendet/kontaktade tyskland-conrad, väntat snart 48 timmar på vettigt svar ifrån *fredrik*
    då det kan ta tid..

    beställt saker tidigare utan problem ifrån conrad, men blir mörkrädd hur deras support och företag fungerar nu för tiden, kommer troligen vänta till på fredag innan jag polisanmäler saker för bedrägeri..
  • Hej,

    Tack för er feed-back och vi beklagar er dåliga upplevelse.

    Tråkigt att du känner dig illa bemött av vår kundservice. Vi jobbar naturligtvis för att ni som kund ska få så bra service som möjligt!

    Vänligen kontakta vår kundservice så vi kan titta på ert ärende.

    Ni kan kontakta dem i följande länk: http://conrad-kundservice.se/kb/faq_start.php?t=Skrivtillkundservice.

    Vi önskar er en trevlig dag!

    Med Vänliga Hälsningar
    Conrad Elektronik

  • Usel
    6 mån sedan
    Utlovad leverans inom tre dagar i orderbekräftelsen, men någon utleverans skedde aldrig från conrad (fick aldrig nåt trackingnummer), och kundservice är knäpptysta. Inget telefonnummer att ringa, och ingen svarar på mail. Väntar på grejor för över 10 000 kr nu, gissar att de håller på att gå i konkurs. Undvik!
  • Hej,

    Tack för er feed-back och vi beklagar er dåliga upplevelse.

    Tyvärr har vi ingen kontroll över leveranserna och därmed kan det ske förseningar, samt eventuella ändringar, som varken vi eller våra kunder blir informerade om. Men skulle ni uppleva dylikt i framtiden, så får ni gärna kontakta vår kundservice som kan undersöka försändelsen med fraktbolagen och lösa er situation.
    Ni kan hitta mer information eller sätt att kontakta oss i följande länk: https://help.conrad.se/hc/sv

    Vi önskar er en trevlig dag!

    Med Vänliga Hälsningar
    Conrad Elektronik

  • Knappt godkänd
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Beställde en mp3 spelare (jo det är snart 2020, men man slipper känna snaran av ett koppel - dvs. GPS, wifi osv övervakning).

    Oavsett; Färgen på bilden på hemsidan var grön men den valbara texten sa grå (vilket jag valde). Fick hem spelaren och den var grön - kontaktade supporten om detta men fick inget svar (inom 48hr) och då tiden för att skicka tillbaks produkten höll på att rinna ut skickade jag tillbaks den (ta kvitto på returen skicka lätt, lätt brev - postnord var alternativet jag föll för).
    Efter ett par veckor eller något sånt fick jag en kreditfaktura som sedan automatiskt blev insatt av klarna på mitt konto (dock inte samtidigt som utskicket av kreditfakturan).

    Hade läst mycket negativt, så var noggrann med att spara allting i skärmdumpar (så om det blev tvist är man "säker"), dock inga problem. Räkna dock inte med svar från supporten eller snabba responstider men skickar du i tid (inom 14 dagar) och följer anvisningar verkar det flyta på.

    Ger 4 för att det är knappt godkänt (men godkänt);
    Pro's
    • Lågt pris
    • Verkar fungera om man följer anvisningarna (var dock noga med att ev. returer bör ske inom 14 dagar - skriver du till support är det tveksamt om du får svar inom detta).

    Con's
    • Långsamma svar från support (om några)
    • Felaktig valbar beskrvining

    Summa:
    Skulle inte köpa dyra prylar hos dem men saker under tusenlappen (om de var lägre än konkurrenten i pris) tror jag att jag skulle våga.

    Kommentar för Conrad:
    Ni verkar ha någon anslutning till Tyskland (en av adresserna pekar dit) - anställ en svensk (till?) som hanterar returer och kundärenden så skulle ni troligtvis kunna höja ert betyg betydligt...
  • Hej,

    Tack för din rating och feed-back!

    Vi uppskattar alltid dina synpunkter och du är alltid varmt välkomna tillbaka i framtiden!

    Skulle ni dock uppleva några problem i framtiden, så är ni varmt välkomna till att kontakta vår kundservice.

    Ni kan kontakta dem i följande länk: http://conrad-kundservice.se/kb/faq_start.php?t=Skrivtillkundservice.

    Vi önskar dig en trevlig dag!

    Med Vänliga Hälsningar
    Conrad Elektronik

  • Utmärkt
    7 mån sedan
    Utmärkt företag med många unika produkter och likaså mkt tilltalande priser, de brinner verkligen för att leverera kundens order på snabbast möjliga sätt samt med kontinuerlig tracking.

    Det kan dock vara lite segt att etablera kontakt med kundtjänst och ibland råkar man på vissa medarbetare i kundsupporten som helt missat innerbörden av ordet kundservice.

    Leveranstiderna är otroligt snabba med tanke på att leverans sker från Tyskland.
  • Hej,

    Tack för din rating och fina feed-back!
    Vi uppskattar alltid dina synpunkter och du är alltid varmt välkomna tillbaka i framtiden!

    Skulle ni dock uppleva några problem i framtiden, så är ni varmt välkomna till att kontakta vår kundservice.

    Ni kan kontakta dem i följande länk: http://conrad-kundservice.se/kb/faq_start.php?t=Skrivtillkundservice.

    Vi önskar dig en trevlig dag!

    Med Vänliga Hälsningar
    Conrad Elektronik

  • Usel
    7 mån sedan
    -otroligt långsamma leveranser
    -service är lika dålig som leverans tider

    Riktigt skit företag köp inte från dem betala heller 100kr mer hos annan.
  • Hej,

    Tack för er feed-back och vi beklagar er dåliga upplevelse.

    Om där finns något ni tycker vi kan förbättra i framtiden, så vänligen kontakta vår kundservice om detta.

    Ni kan kontakta dem i följande länk: http://conrad-kundservice.se/kb/faq_start.php?t=Skrivtillkundservice.

    Vi önskar er en trevlig dag!

    Med Vänliga Hälsningar
    Conrad Elektronik

  • Usel
    7 mån sedan
    Extremt långsamma leveranser, om saken ens någonsin kommer fram.

    Den absolut sämsta kundsupporten jag har varit med om. Svarar inte överhuvudtaget på mail, telefonnummer finns inget alls.

    Vad du än gör, handla inte från detta usla företag.
  • Hej,

    Tack för er feed-back och vi beklagar er dåliga upplevelse.

    Vi har ingen telefonsupport men kan nås via mail, chat och Facebook.

    Tyvärr har vi ingen kontroll över leveranserna och därmed kan det ske förseningar, samt eventuella ändringar, som varken vi eller våra kunder blir informerade om. Men skulle ni uppleva dylikt i framtiden, så får ni gärna kontakta vår kundservice som kan undersöka försändelsen med fraktbolagen och lösa er situation.
    Ni kan hitta mer information eller sätt att kontakta oss i följande länk: https://help.conrad.se/hc/sv

    Med Vänliga Hälsningar
    Conrad Elektronik

  • Usel
    7 mån sedan
    Skickar en bara till en intern utvecklaradress efter betalning: http://se.hippo.local/blah
  • Usel
    7 mån sedan
    Håller aldrig leveranstider och helt oförstående när det kommer till service. Här finns ett gyllene läge för utveckling. Undviker helst detta företag.
  • Hej Per,

    Tack för er feed-back och vi beklagar er dåliga upplevelse.

    Tyvärr har vi ingen kontroll över leveranserna och därmed kan det ske förseningar, samt eventuella ändringar, som varken vi eller våra kunder blir informerade om. Men skulle ni uppleva dylikt i framtiden, så får ni gärna kontakta vår kundservice som kan undersöka försändelsen med fraktbolagen och lösa er situation.
    Ni kan hitta mer information eller sätt att kontakta oss i följande länk: https://help.conrad.se/hc/sv

    Med Vänliga Hälsningar
    Conrad Elektronik

  • Knappt godkänd
    7 mån sedan
    Billigt men bedrövlig support! Tar ca 7 dagar för kundtjänst att höra av sig. Och det går inte att avbryta köp även om du hör av dig 1 min efter beställning! Det dom gör är att du inte behöver
    Hämta ut paketet och slipper betala någon avgift men dom hörde av sig långsamt att paketet hann komma fram 2 dagar innan kundtjänst svara...
  • Hej,

    Tack för din rating och feed-back!

    Vi uppskattar alltid dina synpunkter och du är alltid varmt välkomna tillbaka i framtiden!

    Skulle ni dock uppleva några problem i framtiden, så är ni varmt välkomna till att kontakta vår kundservice.

    Ni kan kontakta dem i följande länk: http://conrad-kundservice.se/kb/faq_start.php?t=Skrivtillkundservice.

    Vi önskar dig en trevlig dag!

    Med Vänliga Hälsningar
    Conrad Elektronik

  • Usel
    7 mån sedan
    Reklamerade en produkt som jag returnerade i December. Nu har en månad gått och jag får ingen respons från dem. Akta er för dessa, när de blir problem finns ingen på andra sidan som hjälper er.
  • Hej,

    Tack för er feed-back och vi beklagar er dåliga upplevelse.

    Om det finns något ni undrar över din reklamation, så vänligen kontakta vår kundservice om detta.

    Ni kan kontakta dem i följande länk: http://conrad-kundservice.se/kb/faq_start.php?t=Skrivtillkundservice.

    Vi önskar er en trevlig dag!

    Med Vänliga Hälsningar
    Conrad Elektronik

  • Usel
    8 mån sedan
    Handla INTE ifrån detta bolag!. De går inte att nå när saker felar, tro mig det felar
  • Hej,

    Tack för er feed-back och vi beklagar er dåliga upplevelse.

    Om där finns något ni tycker vi kan förbättra i framtiden, så vänligen kontakta vår kundservice om detta.

    Ni kan kontakta dem i följande länk: http://conrad-kundservice.se/kb/faq_start.php?t=Skrivtillkundservice.

    Vi önskar er en trevlig dag!

    Med Vänliga Hälsningar
    Conrad Elektronik

  • Perfekt
    8 mån sedan
    Inga konstigheter, Conrad skötte allt perfekt, smidig betalning via klarna, fritt val mellan UPS eller Postnord. Billigast pris på kindle gen 4. Konstigt hur många negativa kommentarer. Jag har haft en perfekt upplevelse av Conrad, de skickade ut min beställning inom ett dygn och den kom fram inom en vecka precis som beräknat.
  • Hej,

    Tack för din rating och fina feed-back!

    Vi uppskattar alltid dina synpunkter och du är alltid varmt välkommen tillbaka i framtiden!

    Vi önskar dig en trevlig dag!

    Med Vänliga Hälsningar
    Conrad Elektronik

  • Usel
    9 mån sedan
    De må ha en del prisvärda varor men deras service när något gått fel är helt värdelös. Telefonen jag beställt "försvann" hos Postnord som utan omsvep erkände att de inte har minsta aning om vart den tagit vägen. Men för att de ska kunna göra något åt saken måste avsändaren (d.v.s Conrad) göra en reklamation. Trots upprepade påstötningar går det inte att få tag på dem och vid det här laget är det för sent för att få sonens julklapp i tid.

    Tack, Conrad, för en förstörd jul!
  • Hej,

    Tack för er feed-back och vi beklagar er dåliga upplevelse.

    Om där finns något ni tycker vi kan förbättra i framtiden, så vänligen kontakta vår kundservice om detta.

    Ni kan kontakta dem i följande länk: http://conrad-kundservice.se/kb/faq_start.php?t=Skrivtillkundservice.

    Vi önskar er en trevlig dag!

    Med Vänliga Hälsningar
    Conrad Elektronik