Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
750 000 produkter
Delbetala med Klarna
Snabb frakt

https://www.conrad.se

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
Diners
Amex
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Conrad.se har fått betyget (4.11)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    1 månad sedan
    Jag fick en begagnad produkt med delar som fattades.

    Det tog en månad att få pengarna tillbaka, köper aldrig något från dem igen.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Totalt värdelöst företag, köpt en produkt med två års garanti som jag installerade för ett tag sedan.

    Visade sig att den var defekt och måste returnera varan och hoppas då såklart på att få den utbytt till en ny, detta var tydligen ej möjligt då dom inte "jobbar på det sättet".

    Får då automatiskt pengarna för varan returnerade till mig och måste beställa en ny, sen jag köpte den har den gått upp ca 1,000 kr, ska jag då förlora 1,000 kr för att de inte kan skicka en fungerande vara från första början?

    Sämsta butik någonsin, och skulle rekommendera alla att hålla sig ifrån en butik med så fula villkor!
  • Mycket bra
    2 mån sedan
    Har fungerat bra varje gång jag handlar hos Conrad. Sweet med hemleverans och för att man har ett stort utbud.
    Enda avdraget är för att supporten online svarar sent, men man kan ringa om det är brådskande.
  • Ganska dålig
    3 mån sedan
    Ganska lång leveranstid, Paket skickas med UPS vilket funkar ganska dåligt i mitt område, SSL-certifikatet på conrad.se förföll för mer än ett halvår sedan (när man loggar in redirectas man mellan https://www.conrad.se och https://conrad.se vilket visar felet i min webbläsare), känns därav väldigt oseriöst.

    Stort urval av produkter och det jag köpt har åtminstone kommit fram för eller senare med UPS och har inte haft några problem med trasiga produkter.
  • Hej,

    Tack för er feed-back och beklagar den dåliga upplevelsen.

  • Usel
    3 mån sedan
    Beställde hörlurar som inte fungerade, skickade tillbaka och då fick jag stå för frakten på 140kr själv. Stod på hemsidan att dem betalar tillbaka fraktkostnaden. Fick veta i ett mail senare att de inte betalar tillbaka RETURkostnaden. Dåligt informerat på hemsidan
  • Hej,

    Tack för er feed-back och beklagar den dåliga upplevelsen.

    Om där finns något ni tycker vi kan förbättra i framtiden, så vänligen kontakta vår kundservice om detta.

    Ni kan kontakta dem på kundservice@conrad.se

    Vi önskar er en trevlig dag!
    Med Vänliga Hälsningar
    Conrad Elektronik

  • Perfekt
    3 mån sedan
    Har beställt ett 10 tal gånger från Conrad genom året, mest verktyg.
    Det har alltid fungerat bra, snabba leveranser och priset har alltid varit bra.
  • Hej,

    Tack för er feed-back och vi beklagar er dåliga upplevelse.

    Om där finns något ni tycker vi kan förbättra i framtiden, så vänligen kontakta vår kundservice om detta.
    Ni kan kontakta dem på kundservice@conrad.se

    Vi önskar er en trevlig dag!

    Med Vänliga Hälsningar
    Conrad Elektronik

  • Dålig
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Vägrar att handla från detta skräpföretag. Köpte en usb-sticka som kom i en låda lika stor som en skokartong. Snacka om att inte ta miljöpåverkan på allvar. Dessutom sändes lådan med UPS som måste vara världens sämsta transportföretag. Jag var tvungen att vara hemma för att ta emot försändelsen - en vara som egentligen borde ha sänts i vadderat kuvert. Tragiskt...!
  • Hej,

    Tack för er feed-back och vi beklagar er dåliga upplevelse.

    Om där finns något ni tycker vi kan förbättra i framtiden, så vänligen kontakta vår kundservice om detta.
    Ni kan kontakta dem på kundservice@conrad.se

    Vi önskar er en trevlig dag!

    Med Vänliga Hälsningar
    Conrad Elektronik

  • Usel
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Jag beställde en soundbar Yamaha YAS-109 från Conrad.se idag och vid beställning stod det att det finns 2 stycken av dessa i lagret och leveranstid beräknat 1-3 arbetsdagar! Efter beställningen uppdaterade jag sidan och kollade igen och och det stämde och det stod att det finns en st. kvar i lagret!
    Men när jag kollar på mina sidor på Conrad.se ser jag att under status för beställningen står ""varan är inte tillgänglig och leveranstid beräknat 3 veckor""!
    Det är inte första gången som detta har hänt mig vid beställning från conrad.se. Jag har haft samma problem vid dem 2 senaste beställningar från dem och leveranstiden sköts hela tiden fram! Mycket dålig!
  • Hej,

    Tack för er feed-back och vi beklagar er dåliga upplevelse.

    Vi arbetar kontinuerligt på att hålla vår hemsida så uppdaterad som möjligt om varornas lagerstatus, men tyvärr kan det ske fel som gör att de ändras. Detta kan exempelvis bero på fel hos leverantören som gör att varorna blir sena eller att vårt system uppdaterat statusen kort efter den blivit beställd.

    Om ni önskar annullera er order på grund av detta eller vill försöka hitta någon alternativ lösning, så kontakt gärna vår kundservice.

    Ni kan kontakta dem på kundservice@conrad.se

    Vi önskar er en trevlig dag!

    Med Vänliga Hälsningar
    Conrad Elektronik

  • Dålig
    5 mån sedan
    Felaktig information på produkter som inte åtgärdas efter påpekande. Långsam och förvirrad leverans från Tyskland. Överraskar med att inte stå för returen efter att man skickat tillbaka varan som inte stämde med beskrivningen. Kaxig och lat kundtjänst.
  • Hej,

    Tack för er feed-back och vi beklagar er dåliga upplevelse.

    Vänligen kontakta vår kundservice för vidare utredning gällande ditt ärende.

    Ni kan kontakta dem på kundservice@conrad.se

    Vi önskar er en trevlig dag!

    Med Vänliga Hälsningar

    Conrad Elektronik

  • Perfekt
    5 mån sedan
    Beställde en radiostyrd helikopter, som efter ett par flygningar inte längre gick att ladda. Hörde då av mig till kundservice som gav mig snabb återkoppling och jag fick välja om jag ville ha en ny helikopter eller pengarna tillbaka. Inget motkrav eller att jag ens behövde returnera den trasiga helikoptern.

    Jag är supernöjd med Conrad återförsäljare, har handlat här flera gånger. Verkligen bra service vid leverans och reklamation.
  • Hej,

    Tack för din rating och fina feed-back!

    Vi uppskattar alltid dina synpunkter och du är alltid varmt välkommen tillbaka i framtiden!

    Vi önskar dig en trevlig dag!

    Med Vänliga Hälsningar
    Conrad Elektronik

  • Knappt godkänd
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Som andra påpekat. Priserna! Så här jobbar dom inför reor: https://www.sweclockers.com/forum/post/18170257

    Har beställt av dom, och då inga problem. Men just dessa metoder för att locka in folk genom "fulspel".
  • Hej Ero,

    Tack för din rating och feed-back!

    Vi beklagar att detta har uppstått och tar detta vidare för undersökning.

    Vi hade uppskattat om ni kunde kontakta vår kundservice för vidare information och feedback.

    Ni kan kontakta dem på kundservice@conrad.se

    Vi önskar dig en trevlig dag!

    Med Vänliga Hälsningar
    Conrad Elektronik

  • Perfekt
    6 mån sedan
    Basta pris!
  • Hej Cecilia,

    Tack för din rating och fina feed-back!

    Vi uppskattar alltid dina synpunkter och du är alltid varmt välkommen tillbaka i framtiden!

    Vi önskar dig en trevlig dag!

    Med Vänliga Hälsningar
    Conrad Elektronik

  • Usel
    6 mån sedan
    Jens,

    Våra medarbetare har läst din recension och värdesätter ditt bidrag även om det inte uppfyllde alla riktlinjer för vår webbplats. Tack för att du delade med dig, och vi hoppas kunna publicera ditt nästa bidrag!

    Skicka in någonting nytt

    Tack än en gång,
    Conrad

    Brann efter 5 timmars användning.
    Ville ha en så tyst och stark maskin som möjligt. Ville att den skulle hålla också. Köpte paket med bordsfäste och förlängningskabel. Nu precis två år efter köp brann motorn och jag har kört maskinen runt 5 timmar max. Maskinen blev så varm att den inte gick att ta på, värmen spred sig till förlängningskabeln som började smälta och så brann motorn och säkringarna gick hemma. Eftersom jag jobbade med förlängningskabeln kände jag inte att maskinen blev varm. Riktigt synd med tanke på att hela produkten utstrålar så mycket mer kvalitet än sina billigare alternativ. Jag är verkligen besviken på Proxxon.
  • Hej ,

    Tack för er feed-back och vi beklagar er dåliga upplevelse.

    Vi rekommenderar att ni kontaktar vår kundservice för vidare support gällande ert ärende.

    Ni kan kontakta dem på kundservice@conrad.se

    Vi önskar er en trevlig dag!

    Med Vänliga Hälsningar

    Conrad Elektronik

  • Ganska dålig
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Nästan (om inte alla?) leveranser går ifrån kontinenten vilket verka göra att leveranstiden aldrig är kortare än ~10 dagar. Udda servicepoints för uthämtning av paket drar också ned betyget.

    Jag gjorde en beställning med direktbetalning på kort. Denna beställning dellevererades till följd att jag för delleveransen var tvungen att komplettera med en utlandsbetalning till deras bank. Udda och jobbigt!
  • Hej,

    Tack för er feed-back och vi beklagar er dåliga upplevelse.

    Conrad.se skickar våra produkter från vårt lager i Tyskland och har då en leveranstid på 1-4 arbetsdagar beroende på vilket leveransalternativ ni väljer.

    Om Ni inte erhållit er försändelse inom denna tiden rekommenderar vi att ni kontaktar vår kundservice för vidare undersökning.

    Ni kan kontakta dem på kundservice@conrad.se

    Vi önskar er en trevlig dag!

    Med Vänliga Hälsningar

    Conrad Elektronik

  • Usel
    5 år sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Beställde 2 fläktar som det stog "3-4 dagars leverans" på.

    Efter en veckas total tystnad så får jag ett mail om att dessa inte finns i lager och att jag måste vänta ytterligare 2 veckor.

    Första och sista gången jag beställer något från Conrad.se!
  • Hej,

    Tack för er feed-back och vi beklagar er dåliga upplevelse.

    Vid eventuella restnoteringar så skall det skickas ut en uppdatering till dig, via mail.

    Om ni inte skulle erhålla någon vidare information eller har vidare frågor gällande er försändelse rekommenderar vi att du kontaktar vår kundservice, för vidare support.

    Ni kan kontakta dem på kundservice@conrad.se

    Vi önskar er en trevlig dag!

    Med Vänliga Hälsningar

    Conrad Elektronik

  • Dålig
    6 mån sedan
    Köpte en hårddisk, som visade sig vara refurbished när jag fick den, vilket inte framgick vid köp. Såklart började den tjuta och hacka efter ett tag, men när jag skickade tillbaka den för att få den reparerad/utbytt fick jag inget svar, ingen ny hårddisk, och inte ens min produkt tillbaka. Känns väldigt oseriöst.
  • Hej,

    Tack för din feedback och rating.

    Vi beklagar för den dåliga upplevelsen och du är välkommen att skicka ett mail med ditt ordernummer till kundservice@conrad.se så vi kan undersöka vidare med ditt ärende.

    Vi önskar en trevlig dag!

    Med vänliga hälsningar,
    Conrad Elektronik

  • Dålig
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Måste hålla med om att detta med era priser aldrig stämmer. Tröttnade idag, och eftersom ni bad tidigare kund om exempel (bilder/artiklar) så ta t.ex. denna som ligger ute på prisjakt, precis uppdaterad och ute för 990:-, med när man går till er sida så ser man på 1290:-

    (TP-LINK TL-WPA8630 KIT WiFi Startset 1.2 GBit/s)

    https://imgur.com/vpy1P3i
    https://imgur.com/tt1Nwbo (ny länk)

    Hoppas detta hjälper er att få styrt upp det med era ständigt felaktiga priser, och till slut kanske rädda ett smutskastat rykte!
  • Hej!

    Tack för er feed-back och beklagar er dåliga upplevelse.

    Vi har dessvärre ingen kontroll över priset som syns på prisjakt och beklagar att detta är felaktigt. Vi har tagit er feed-back vidare och håller just nu på att undersöka detta vidare.

    Har du annan feed-back eller andra funderingar är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice.

    Du når dem på kundservice@conrad.se

    Vi önskar dig en trevlig dag!
    Med Vänliga Hälsningar
    Conrad Elektronik

  • Bra
    3 år sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Andra köpet nu av Conrad som löper utan minsta problem.
    Bra köp rätt igenom; leverans, pris och kvalitet av produkter.
    Är nöjd, rekommenderar, och återkommer.

    Uppdatering:
    Sänker betyget till 7. Vid mitt tredje köp från Conrad uppstod en returfråga. Det förfaringssätt som Conrad då visade upp, gör att jag definitivt kommer undvika annat än billiga småköp i framtiden.
  • Hej,

    Tack för din rating och feed-back!

    Vi uppskattar alltid dina synpunkter och du är alltid varmt välkomna tillbaka i framtiden!

    Skulle ni dock uppleva några problem i framtiden, så är ni välkomna till att kontakta vår kundservice.

    Ni kan kontakta dem på kundservice@conrad.se

    Vi önskar dig en trevlig dag!

    Med Vänliga Hälsningar
    Conrad Elektronik

  • Dålig
    7 mån sedan
    Värdelöst kundbemötande, använde en rabattkod som gick igenom i köpet men som de menar egentligen hade gått ut. De ringde upp och anklagade mig för att medvetet fuska och cancellerade min order...
  • Hej,

    Tack för er feed-back och vi beklagar er dåliga upplevelse.

    Vi undersöker gärna ditt ärende vidare och hade uppskattat om du hade kontaktat vår kundservice.

    Ni kan kontakta dem på kundservice@conrad.se

    Vi önskar er en trevlig dag!
    Med Vänliga Hälsningar
    Conrad Elektronik

  • Usel
    8 mån sedan
    Man blir så trött på att se den här butiken lista sina fake-priser här på Prisjakt, som inte ens existerar i själva butiken, utan bara skickats till tjänsten för att locka kunder med låga priser som inte ens existerar.

    Skamligt.
  • Hej,
    Tack för din feedback och beklagar er dåliga upplevelse!

    Vi undersöker gärna detta vidare och ber er då att kontakta vår kundservice med ett underlag för detta fel.

    Du når dem på kundservice@conrad.se

    Vi önskar dig en trevlig dag!

    Med Vänliga Hälsningar
    Conrad Elektronik

  • Dålig
    8 mån sedan
    Usel kundhantering. Omöjliga att kontakta och Via chat kan de inte göra något
  • Hej,

    Tack för din feedback och beklagar för den dåliga upplevelsen.

    Vi finns alltid tillgänglig på både mail på kundservice@conrad.se och chatt via vår hemsida om du skulle ha någon fråga, skriv gärna till oss.

    Vi önskar en trevlig dag!

    Med vänliga hälsningar,
    Conrad Elektronik

  • Dålig
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    Handla inte i denna butik om ni kan undvika, oavsett om priset är bra! Jag köpte en mobil av dem i slutet av Februari, och efter bara några månader så visar sig ett tillverkningsfel.

    När den returnerades till företaget tog det 18 dagar för paketet att 'registreras' hos dem. Detta trots att det tog 2 dagar för Postnord att leverera till mottagande adress.

    Efter detta sa de att att det skulle ta ytterligare 14 dagar för telefonen att lagas, men nu så har det tagit 38 dagar sen den skickades på reparation från dem och inget har hänt. Det är totalt 56 dagar sen jag lämnade telefonen i från mig.

    Jag har bett om att få häva köpet då jag vid det här laget självklart fått köpa en ny mobil då jag inte kunnat gå utan en telefon i flera veckor, och de inte på långa vägar håller de tider de lovar. Någon ersättningsvara under den mycket långa processen har det inte ens varit på tal om.

    Tyvärr tar vartenda meddelande till företaget minst 2 dagar att få svar på, och svaren är ofta att de ska kontakta någon annan eller så har man passat vidare frågan. Nu har man valt att helt sluta svara.

    Jag vet inte om det är inkompetens eller direkt illvilja, men deras kundservice och sätt att hantera ärenden på är bortom uruselt. Jag tror inte jag kommer få se telefonen igen, eller pengarna jag betalade dem. Det är riktigt illa när man måste vända sig till myndigheter och rätten efter att försökt få service från ett företag.

    Opålitligt och oprofessionellt kan man sammanfatta min upplevelse av Conrad.se med.

    En vild gissning är att de kommer be mig kontakta kundservice, men vid det här laget har jag gett upp att det skulle resultera i någonting mer än väntan och icke-svar.
  • Hej,

    Tack för din feedback och beklagar för den dåliga upplevelsen.

    Returprocessen tar ca två veckor från det datumet som paketet mottogs i Malmö och skickas vidare till returlagret i Tyskland. Därför måste vi avvakta tills paketet har returregistrerats.

    Vi beklagar återigen och önskar en trevlig dag!

    Med vänliga hälsningar,
    Conrad Elektronik

  • Dålig
    8 mån sedan
    Beställde en telefon med expressleverans. Efter tre veckor frågar jag var telefonen är, och då säger de att de inte kan skicka telefonen med expressleverans pga att den innehåller batteri. De rekommenderar mig istället att göra en beställning med standardleverans.

    Var är mina pengar tillbaka?
  • Hej,

    Tack för din feedback och beklagar för den dåliga upplevelsen.

    Det är på grund av säkerhetsskäl för produkter som det ingår batteri kan ej skickas ut med express.
    I såna här fall så annulleras beställningen automatiskt och reservationen för pengarna släpps inom 48 timmar.

    Vi beklagar för detta och önskar en trevlig dag!

    Med vänliga hälsningar,
    Conrad Elektronik

  • Perfekt
    8 mån sedan
    Snabb leverans även om det var via Tyskland.
  • Hej,

    Tack för den härliga rating!
    Vi jobbar på att skicka ut alla beställningar så snabbt så möjligt och göra våra kunder glada.

    Vi önskar dig en trevlig dag!

    Med vänliga hälsningar,
    Conrad Elektronik

  • Usel
    8 mån sedan
    Absolut den sämsta butik jag någonsin har handlat av. Lång leveranstid och sedan inget bra bemötande till mig som kund. Skickade tillbaka min vara i retur och följde deras retur anvisningar till punkt och pricka. När sedan varan försvann påväg tillbaka till de så säger de att det är jag som kunds ansvar att leverantören inte slarvar bort försändelsen. Nog för att jag vet att Postnord är dåliga på att leverera men det borde inte vara jag som kund som får betala när jag följt deras retur anvisningar. KÖP INTE AV DEN HÄR BUTIKEN.
  • Hej Daniel
    Jag har läst din kommentar här på prisjakt och det är inte kul att se när våra kunder är missnöjda med produkter och service. Vi vill alltid till varje pris försöka att få nöjda och glada kunder.

    Som du beskriver förloppet så har du returnerat med ångerrätt, och då är det väldigt viktigt att paketet skickas i retur som ett paket, inte som ett brev. Skillnaden ligger i att paket får spårningsnummer, det får inte brev.
    Med spårningsnummer kan du själv eller vi på kundservice se vad som har hänt.
    Fram till att paketet har lämnats in till vår adress i Malmö ansvarar kunden för paketet, efter det övertar vi ansvaret.
    Allt detta står i våra köpvillkor.

    Efter dina upplevelser så har du kanske inte lust att kontakta kundservice igen, men det vill vara fint om du har möjlighet till det så vi kan försöka hjälpa dig på något vis. Om inte så har jag full förståelse för detta.

    Du kontaktar enklast kundservice på
    kundservice@conrad.se med ditt ordernummer

    Med vänliga hälsningar med en god dag
    Conrad Elektronik

  • Perfekt
    9 mån sedan
    Bra utbud, enkelt att beställa och smärtfri leverans, precis som det ska vara!
  • Hej,

    Tack för din rating och fina feed-back!

    Vi uppskattar alltid dina synpunkter och du är alltid varmt välkommen tillbaka i framtiden!

    Vi önskar dig en trevlig dag!
    Med Vänliga Hälsningar
    Conrad Elektronik

  • Perfekt
    9 mån sedan
    Bra utbud, vettiga priser
  • Hej,

    Tack för din rating och fina feed-back!

    Vi uppskattar alltid dina synpunkter och du är alltid varmt välkommen tillbaka i framtiden!

    Vi önskar dig en trevlig dag!
    Med Vänliga Hälsningar
    Conrad Elektronik

  • Perfekt
    9 mån sedan
    Köpte fluke instrument till 20% rabatt. Super bra snabb svar från kundtjänst som gav mig ytterligare 50kr i rabatt.
    Återkommer gärna igen
  • Hej,

    Tack för din rating och fina feed-back!

    Vi uppskattar alltid dina synpunkter och du är alltid varmt välkommen tillbaka i framtiden!

    Vi önskar dig en trevlig dag!
    Med Vänliga Hälsningar
    Conrad Elektronik

  • Perfekt
    9 mån sedan
    Helt ok, ibland lite bökigt att hitta bland deras rätt stora utbud. Hade önskat en lite bättre sökfunktion.
  • Hej Bengt,

    Tack för din rating och fina feed-back!

    Vi jobbar ständigt på att förbättra vår hemsida och uppskattar er feedback. Har du vidare frågor eller feedback är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice.

    Du når dem på kundservice@conrad.se

    Vi önskar dig en trevlig dag!
    Med Vänliga Hälsningar
    Conrad Elektronik

  • Usel
    9 mån sedan
    Köpte två digitala sparbössor till mina barn. Visade sig att de bara funkade med Euro mynt.
    Detta framgår inte i den info som visas på sidan, man är tvungen att klicka in på full beskrivning. Oklart varför de säljer dessa i Sverige öht.
  • Hej,

    Tack för er feed-back och vi beklagar er dåliga upplevelse.

    Om du upplever fel med vår produktbeskrivning eller har andra frågor gällande ditt ärende är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice.

    Ni kan kontakta dem på kundservice@conrad.se

    Vi önskar er en trevlig dag!
    Med Vänliga Hälsningar
    Conrad Elektronik

  • Perfekt
    9 mån sedan
    Köper alltid 10-pack batterier till mina övervakningskameror här.
    Bäst pris och snabb leverans!
  • Hej,

    Tack för din rating och fina feed-back!

    Vi uppskattar alltid dina synpunkter och du är alltid varmt välkommen tillbaka i framtiden!

    Vi önskar dig en trevlig dag!
    Med Vänliga Hälsningar
    Conrad Elektronik

  • Perfekt
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
    Superbra kontakt via mail för att hjälpa mig.
    Rekommenderas starkt
  • Hej,

    Tack för din rating och fina feed-back!

    Vi uppskattar alltid dina synpunkter och du är alltid varmt välkommen tillbaka i framtiden!

    Vi önskar dig en trevlig dag!
    Med Vänliga Hälsningar
    Conrad Elektronik

  • Usel
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
    Inget telefonnummer till kundtjänst och då kan betyget inte bli annat än uselt.
  • Hej,

    Tack för er feedback och beklagar er dåliga upplevelse!

    Conrad.se sköter numera all kundtjänst via onlineformulär. Vi erbjuder kontakt via både chatt och mail.

    Om du skulle ha vidare frågor, gällande ert ärende eller annat, är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice.

    Du når dem på kundservice@conrad.se.

    Vi önskar dig en trevlig dag!
    Med vänliga hälsningar
    Conrad Elekronik

  • Perfekt
    10 mån sedan
    super nöjd med min vägg monterade kompaktstereo, samt jätte snabb leverans. Priset var kanon.

    Karin
  • Hej.

    Det är alltid roligt att höra när kunderna är glada och nöjda med sitt köp och upplevelse.

    Tack för att du skrev om dina upplevelser.

  • Usel
    10 mån sedan
    Spenderade alldeles för lång tid på att, med hjälp av kundservice, lägga en order på en webshop som tydligen haft problem hela veckan. Fungerade varken med dator eller platta och inget som kunde lösas av kundservice.

    Beställer mina saker någon annanstans i fortsättningen
  • Hej.

    Tack för att du skrev om dina upplevelser.
    Beklagar att det var svårt att beställa och att du fick vända dig till vår konkurrent och så skall det inte vara

    Om du vill prova oss igen vid ett senare tillfälle blir vi glada, men förstår också om du inte har lust till att göra det

    Med Vänliga Hälsningar

    Conrad Elektronik

  • Dålig
    10 mån sedan
    Uppdaterat: 10 mån sedan
    Under all kritik.

    https://www.conrad.se/p/biolite-trae-camping-koek-pizzadome-006-6001123-rostfritt-stal-keramik-silikon-1669421

    Vilseledande beskrivning. Man bjuder bara på tillbehör som kostar runt 6-700Kr hos andra återförsäljare. 69 Euro hos tillverkaren.

    Hur kan Conrad ha mage att skriva nedsatt från 3499Kr? säljer man annars tillbehöret som kostar 700.- för 3500.-?

    Fel bild i annonsen, man tror man köper hela köket. Pris kök + tillbehör om man köper hos XXL = 3498.-

    https://www.xxl.se/biolite-basecamp-friluftsugn-gra/p/1131968_1_style

    https://www.xxl.se/biolite-basecamp-pizza-stone-baksten-gra/p/1131970_1_style

    Om jag då hittar Conrads annons som också finns på Cdon så utgår jag SJÄLVKLART ifrån att jag köper HELA KÖKET. Med 75% rabatt!

    https://cdon.se/hushallsapparater/biolite-tra-camping-kok-pizzadome-006-6001123-rostfritt-stal-keramik-silikon-p47179469

    Conrad lyckas alltså inte med att skriva rätt text och använda rätt bild i sin annons. Och sedan ljuger man om rabatt!

    Jämför den här bilden med bilderna i CDons och Conrads annons. Man undrar om Conrad medvetet har använt fel bild för att vilseleda, eller så vet man inte vad man säljer:

    https://eu.bioliteenergy.com/products/pizzadome

    Det nästa är att Conrads kundtjänst är under all kritik. Klarar inte av att svara på en reklamation/skicka rätt produkt/svara på en fråga på 4 dagar.

    Edit: Det är inget svar på mitt problem. Ni vet inte vad ni säljer. PizzaDome kostar 69Euro hos tillverkaren. Då kan ni inte skriva 75% rabatt 850Kr istället för 3489Kr. Har ni ens tittat på mina länkar?
  • Hej Daniel

    Tack för din feedback, vi sätter pris på när kunden lämnar konstruktiv kritik.

    När huvudkontoret köper in nya produkter av detta slag, från den producent som vi använder oss av för denna typen av produkter, kan det ibland förekomma att priset är något högre, ibland förekommer det också att priset är något lägre.

    Vi sneglar alltid på vad många av våra konkurrenter säljer produkterna för och försöker sätta ett pris som speglar deras.De flesta av tillfällena lyckas vi hålla ett lite lägre pris.

    Vi önskar er en trevlig dag!

    Med Vänliga Hälsningar

    Conrad Elektronik

  • Bra
    11 mån sedan
    Gjorde min tredje beställning från Conrad på kvällen tisdagen den 25:e. Onsdag eftermiddag lämnar min Sony UBP-X800M2 UHD-spelare Conrads lager i Wernberg i Tyskland och jag får ett spårningsnummer hos PostNord. Eftermiddagen fredagen den 28:e hämtade jag den hos mitt postombud. Klockren leverans som jag alltid upplevt från Conrad, inga problem alls.
  • Hej
    Först vill jag tacka dig för att du skrev till oss här på prisjakt, beklagar att svaret dröjde så länge.

    Att ha återkommande kunder är förstås väldigt positivt och lika positivt att kundens paket kommer fram så snabbt, de måste ha vetat att det var din beställning som kom in, och skyndade sig att packa den.

    Alla kunders omdömen är välkomna, bra som dåliga.

  • Dålig
    11 mån sedan
    Helt obegripligt dålig kundservice. Gjorde en beställning som hamnade i helt fel del av landet, fick efter 1,5 vecka svar om att den inte kunde skickas rätt utan att jag skulle göra en ny beställning och få tillbaka mina pengar, fine. Efter snart tre veckor är fakturan fortfarande inte makulerad = inga pengar tillbaka och inget svar från kundservice. Man kunde ju önska att de var lika aktiva i sin egen mejlkorg som de är på att svara på kritik de får här.
  • Hej.

    Beklagar först och främst att det har tagit oss tid att svara dig.
    Vi kan nog båda konstatera att din beställning inte har gott så smidigt tillväga.

    Då det har gått en tid och du fortfarande inte har fått hjälp med fakturan får jag be dig att kontakta vår kundservice så vi kan hjälpa dig.
    Skriv till kundservice@conrad.se
    Tyvärr kan jag inte hjälpa dig här eftersom jag inte har några uppgifter som jag kan söka med, lämna ditt kund och ordernummer i mejlet till kundservice.

    jag beklagar än en gång.

  • Dålig
    11 mån sedan
    Uppdaterat: 11 mån sedan
    Beställde 3 produkter från conrad, leveransen lämnade lagret redan nästa dag. 4 dagar senare efter att leveransen skickats gick jag för att hämta ut paketet. Upptäcker då att paketet har blivit addreserad till någon annan och till en helt annan del av landet. Eftersom jag inte kan hämta ut paketet kontaktar jag kundsupporten som är hjälpsam och svarar snabbt på mitt mail. Jag har ändå ingen brottska att få paketet så det gör mig inget att det tar några extra dagar. Jag bes göra en ny beställning något jag inte kommer att göra innan jag fått tillbaka pengarna från den första beställningen.

    Har nu gått över en månad och fortfarande inga pengar tillbaka, hade lätt kunnat vänta en eller två veckor men över 1 månad att ens få pengarna tillbaka är oacceptabelt. Kommer aldrig handla där igen.
  • Hej,

    Tack för er feed-back och vi beklagar er dåliga upplevelse.

    Vänligen kontakta vår kundservice för vidare hjälp med ert ärende.

    Ni kan kontakta dem på kundservice@conrad.se

    Vi önskar er en trevlig dag!

  • Dålig
    11 mån sedan
    Jag beställde en vara som hade skickats med en annan person's namn på leveransen. efter flera email fick jag kollinr och kunde hämta ut varan och betalade för den (för att slippa extra avgift för ej hämtad vara).
    Jag returnerade varan som det var men fick aldrig återbetald av Conrad.
    Ett skumt företag utan någon telnr till kundtjänst.
  • Hej,

    Tack för er feed-back och vi beklagar er dåliga upplevelse.

    Vänligen kontakta vår kundservice för vidare information gällande er återbetalning

    Ni kan kontakta dem på kundservice@conrad.se

    Vi önskar er en trevlig dag!

  • Dålig
    11 mån sedan
    Uppdaterat: 11 mån sedan
    Jag fick aldrig de saker jag best på Conrad,då Conrad hade använt sig av gamla sändnings-id som hörde till en annan person. Dock hann de ta tillbaka paketet innan slutleverans . Men några nya varor skickades aldrig till mej.... info om lev. har jag fått fråga efter själv och påstådda infomail från Conrad har uteblivit. Återbetalning skall jag visst få. Wish me luck! Vill jag ha varorna får jag göra en ny beställning.. :-( riktigt dåligt!
    Nu skulle jag göra ett nytt köp eftersom Conrad sa att man skulle göra det efter det att dom strulat till det. Den leverans jag aldrig fick skulle kosta 4.765,32sek nu skulle jag få betala 5.992,74 kr för samma saker ! Mer än 1200:- till!
    Är det seriöst!??!
  • Hej,

    Tack för er feed-back och vi beklagar er dåliga upplevelse.

    Vänligen kontakta vår kundservice för vidare hjälp med ert ärende.

    Ni kan kontakta dem på kundservice@conrad.se

    Vi önskar er en trevlig dag!

    Med Vänliga Hälsningar

    Conrad Elektronik

  • Usel
    11 mån sedan
    Jag måste tyvärr hålla med föregående. Avråder alla att beställa från Conrad.

    Det går inte att bedriva en nätbutik om man inte kan leverera. Logistik är lite A och O inom försäljning. Om det tar mer än en vecka från bokning av leverans till att man faktiskt skickar något så blir det bara pinsamt. Ingen butik för den som vill ha sina varor inom rimlig tid.
  • Hej,

    Tack för er feed-back och vi beklagar er dåliga upplevelse.

    Om där finns något ni tycker vi kan förbättra i framtiden, så vänligen kontakta vår kundservice om detta.

    Ni kan kontakta dem på kundservice@conrad.se

    Vi önskar er en trevlig dag!

    Med Vänliga Hälsningar

    Conrad Elektronik

  • Usel
    11 mån sedan
    Har nu haft två upplevelser av Conrad. Min första beställning skickades fel, men det löste sig efter ett par dagar och paketet hamnade till slut rätt. Mitt mail jag skickade svarades efter ca 1 vecka...
    I samma period beställde en bekant varor som också de skickades helt fel (till annan stad). Vid kontakt med Conrad tog det 1 vecka innan svar. Och blev ombedd att avvakta automatisk retur tillbaka till Conrad. Men inte kan Conrad sätta fast en ny klisterlapp på paketet och göra om och skicka rätt! Nu är varan slutsåld och det var något bara de hade.
    Fick svar: "Artikel ##### är dessvärre utsåld och vi har tyvärr ingen information att dessa kommer inkomma igen". Det vet jag! Min retur som är på väg tillbaka till er. Så oerhört dålig hjälp. Ett annat företag hade kunnat lösa detta, även om det nu inte skulle vara normal procedur.
  • Hej,

    Tack för er feed-back och vi beklagar er dåliga upplevelse.

    Om där finns något ni tycker vi kan förbättra i framtiden, så vänligen kontakta vår kundservice om detta.

    Ni kan kontakta dem på kundservice@conrad.se

    Vi önskar er en trevlig dag!

    Med Vänliga Hälsningar

    Conrad Elektronik

  • Usel
    12 mån sedan
    Skickar till FEL leveransställe så fick inget! svarar inte, fick själv pausa klarna fakturan! Aldrig igen!
  • Hej,

    Tack för er feed-back och vi beklagar er dåliga upplevelse.

    Om där finns något ni tycker vi kan förbättra i framtiden, så vänligen kontakta vår kundservice om detta.

    Ni kan kontakta dem på kundservice@conrad.se

    Vi önskar er en trevlig dag!

    Med Vänliga Hälsningar

    Conrad Elektronik

  • Usel
    12 mån sedan
    Uppdaterat: 12 mån sedan
    TL;DR Avråder alla att beställa från Conrad:
    - Värdelösa på att uppdatera lagerstatus
    - Katastrofalt leveranssystem

    Totalt värdelösa. Lade min beställning den 11/5 och väntar fortfarande (29/5), trots att den förväntade leveranstiden var ca 4 dagar. Till att börja med var jag tvungen att kontakta support ganska snart då jag insåg att en av produkterna försvann från deras lager så fort jag lade beställningen. Bara detta försenade leveransen med 2-3 dagar i väntan på svar från deras kundservice. Tyvärr var det bara början.
    Mitt pakets resa ingav till en början lite hopp då de ganska snabbt anlände i Malmö från Tyskland. Av någon anledning skickades det kort därefter ifrån Malmö och upp till Stockholm. Efter att ha kontaktat både PostNord och Conrad verkar det som det har blivit "fel i kommunikationen med PostNord". Precis som de tidigare recensenterna har jag fått massor av notifikationer om aviseringar både via SMS och brev som aldrig kommit fram.
    I vilket fall som helst så lovade Conrad att paketet skulle skickas tillbaka till Malmö från Stockholm, vilket de gjorde kort därefter. Idag fick jag dessvärre en notifikation om att paketet skickats fel, tillbaka till Stockholm, en ANDRA gång.

    Uppdatering: Efter tre veckors väntan får paketet får gå i retur till Conrad. Får väl vara glad över att jag får tillbaka pengarna iallafall.
  • Hej,

    Tack för er feed-back och vi beklagar er dåliga upplevelse.

    Om där finns något ni tycker vi kan förbättra i framtiden, så vänligen kontakta vår kundservice om detta.

    Ni kan kontakta dem på kundservice@conrad.se

    Vi önskar er en trevlig dag!

    Med Vänliga Hälsningar

    Conrad Elektronik

  • 2019-05-28 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Dålig
    1 år sedan
    Har haft en vara under leverans i drygt en vecka och den har nu för andra gången hamnat helt fel för utlämning. Jag har påpekat att jag enligt PostNord ska ha fått 4 SMS som inget har kommit fram, trots rätt nummer i ordern. Jag har försökt kontakta Conrad flera gånger men endast fått svar en gång. Helt hopplöst att försöka få kontakt med ett företag som endast svarar på vissa mail och då några dagar senare. Har inte heller fått något kollinummer utan kan bara följa varan via CDON:s hemsida som beställningen gick igenom.
  • Hej,

    Tack för er feed-back och vi beklagar er dåliga upplevelse.

    Om där finns något ni tycker vi kan förbättra i framtiden, så vänligen kontakta vår kundservice om detta.

    Ni kan kontakta dem på kundservice@conrad.se

    Vi önskar er en trevlig dag!

    Med Vänliga Hälsningar

    Conrad Elektronik

  • Usel
    1 år sedan
    Det här företagets svenska sektion är katastrof. De använder gamla kollinr, så deras paket får fel namn i postens system. Det är helt otroligt att de kan lyckas med något sådant.
    Sen är kundservicen under all kritik. Som någon skrivit tidigare skyller de på andra, vilket är ett otroligt barnsligt och oansvarigt sätt av personalen. Den som är ansvarig över den lilla avdelning som sitter i Sverige borde få sparken illa kvickt. Ta ansvar för er dåliga service och lös problemen istället. Mitt paket har studsat mellan post terminal och utlämningsställe nu 5 ggr. Kundservice hos Conrad gör ingenting, trots att de svarat en gång att de ska åtgärda problemet. Posten känner till problemet och har blivit nerringda av folk som har problem med det här företaget.

    UNDVIK!
  • Hej,

    Tack för er feed-back och vi beklagar er dåliga upplevelse.

    Om där finns något ni tycker vi kan förbättra i framtiden, så vänligen kontakta vår kundservice om detta.

    Ni kan kontakta dem på kundservice@conrad.se

    Vi önskar er en trevlig dag!

    Med Vänliga Hälsningar

    Conrad Elektronik

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Luftslott!
    FyFN va uselt Conrad har blivit på senare år! Förr kunde man beställa en produkt, få hem den inom rimlig tid, och det var det liksom.
    Nu kan det ploppa upp en förväntad vara som man haft under bevakning, klicka köp (detta efter att nyheten om produkten funnits i lager och inom samma timme!), sen efter 1-2 veckor få meddelandet om att det är uppskjutet lev.datum, för att några veckor senare få nytt mail om att produkten är restnoterad eller senare utgått!? Heelt jvla galet!

    Väntade t.ex. på en stående golvfläkt, "i lager" och stod det och köptes av mig. 1-2v senare, "försenat lev.datum", 2-3v senare, "försenat lev.datum, efter ytterligare nån vecka, "restnoterad" = Jag annullerar ordern och handlar produkt någon annanstans.

    Denna tar dock priset, väntade t.ex på 2,5 tums hårddiskar i 3 MÅNADER på detta sett.. dök aldrig upp. Efter åtskilliga mail ifrån Mig, (att ens Kunden själv måste höra av sig ang. statusuppdatering...), fick jag annullera den ordern oxo.

    Se själva: http://i65.tinypic.com/fdwtn8.jpg

    Så här uselt blir dock inte ett företag över en natt. Många dåliga direktiv måste ha tagits och nån seglat skeppet rätt på grund!

    UNDVIK!
    Fundera 3 gånger innan ni lägger en beställning där säger jag bara! Leta på andra ställen först. Conrad kör med lockpriser och produkter som oftast ej finns, (oavsett status på hemsidan), eller blir kraftigt försenade. BLÄ!

    - update -

    I call BS!
    Visst... har varit i kontakt med er mängder av ggr. Det enda ni är behjälpliga med är att annullera ordrar. Det hade min 7 åriga dotter oxo fixat!
    Sen skylla på underleverantörer som gör fel när ni 7/10 aldrig har varan ni publicerar... Uselt.
    Om så är fallet, DÅ BYTER MAN LEVERANTÖR! Hur svårt skall det va? Behöver ni en kurs i företagsverksamhet eller??
    Nån borde vända er upp och ner o ruska om tills den vilseledande reklamen försvinner!
  • Hej Johan,

    Tack för er feed-back och vi beklagar er dåliga upplevelse.

    Vi arbetar kontinuerligt på att hålla vår hemsida så uppdaterad som möjligt om varornas lagerstatus, men tyvärr kan det ske fel som gör att de ändras. Detta kan exempelvis bero på fel hos leverantören som gör att varorna blir sena eller att vårt system uppdaterat statusen kort efter den blivit beställd.

    Om ni önskar annullera er order på grund av detta eller vill försöka hitta någon alternativ lösning, så kontakt gärna vår kundservice.

    Ni kan kontakta dem i följande länk: http://conrad-kundservice.se/kb/faq_start.php?t=Skrivtillkundservice.

    Vi önskar er en trevlig dag!

    Med Vänliga Hälsningar
    Conrad Elektronik

  • Dålig
    1 år sedan
    Otroligt hur fel det kan bli. Att man sedan inte har någon kundtjänst man kan ringa till utan tvingas maila och vänta upp till 48 timmar på svar är ju pinsamt.
    Två beställningar på kort tid har de lyckats skicka till rätt adress men i fel namn så det inte går att hämta ut dem.
    Hur kan man driva ett företag på det viset?
  • Hej,

    Tack för er feed-back och vi beklagar er dåliga upplevelse.

    Vi har tillfälligt kommunikationsfel med leveransen och jobbar på att lösa problemet.
    Om där finns något ni tycker vi kan förbättra i framtiden, så vänligen kontakta vår kundservice om detta.

    Ni kan kontakta dem på kundservice@conrad.se

    Vi önskar er en trevlig dag!

    Med Vänliga Hälsningar

    Conrad Elektronik

  • Dålig
    1 år sedan
    vilken jävla skitsida, min produkt för 9590 en mobil ac försenad pga ups saknade sätt att nå mig... fast dom har alla uppgifter om mig
  • Hej,

    Tack för er feed-back och vi beklagar er dåliga upplevelse.

    Om där finns något ni tycker vi kan förbättra i framtiden, så vänligen kontakta vår kundservice om detta.

    Ni kan kontakta dem på kundservice@conrad.se

    Vi önskar er en trevlig dag!

    Med Vänliga Hälsningar

    Conrad Elektronik