Prisjakt
  • GripenTrade

    (58)

  • se
3.4Bra
3 omdömen
Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
Gästanvändare
UselRedigerades 9 månader sedan

Dålig batteri och däcken

Gästanvändare
UtmärktRedigerades 9 månader sedan

Sjukt bra priser och snabb återkoppling om man har några funderingar👌

Gästanvändare
UtmärktRedigerades 9 månader sedan

Snabb leverans, bra och snabb service.

Gästanvändare
Utmärktett år sedan

Supernöjd med mitt köp hos GripenTrade. Kollade upp överallt innan jag beställde och GripenTrade hade helt klart bäst pris. Mycket snabb och personlig support. Fick min beställning snabbt och hemlevererat till min dörr. Kan verkligen rekommendera GripenTrade. De har ett grymt sortiment.

Gästanvändare
Utmärktett år sedan

Trevlig och snabb service! Handlat tre gånger av dem :)

Gästanvändare
Utmärktett år sedan

While the bike I ordered came with some technical issues , the service was top notch and I got help very quickly to fix it! + for the site layout, information about the products + for such quick response to e-mail support. Got an answer even around midnight! :) + for service in English! Highly recommend!

Gästanvändare
Utmärktett år sedan

Nöjd med företaget, mycket bra bemötande. Nöjd med produkten jag köpte och pendlar dagligen 4 mil på min F26:a. Mycket bra intryck över lag.

Gästanvändare
Utmärktett år sedan

Enkelt att beställa. Bra leveranstid. Bra kundmottagande.

Gästanvändare
Utmärktett år sedan

Snabb & smidig affär av en artikel som inte ens var listad vid tillfället, tog bara en kort mailkonversation för att få varan jag var ute efter, som en bonus var dessutom priset mycket lägre än hos andra svenska aktörer på marknaden.

Gästanvändare
2 omdömen
UselRedigerades ett år sedan

Beställde en elcykel som anlände defekt (så skevt främre drev så kedjan tog i ramen när man trampade). Genuint tråkigt att ge 10000kr för en vara som är så defekt att den inte ens går att använda när den anländer. Mailade GripenTrade som vidarebefordrade detta till säljaren, och där har vi enligt mig problemet - GripenTrade tar inget återförsäljaransvar eftersom de inte är återförsäljare, så i praktiken får du en tredje-person att ha en dialog via istället för att kommunicera direkt med säljaren. Efter en veckas väntan utan besked på att någon reservdel blivit skickad uppgav jag att jag istället ville nyttja min 14-dagars ångerrätt. Där uppstår återigen problemet med en tredje-person som inte är återförsäljare, eftersom Himo tydligen inte har någon ångerrätt och GripenTrade som inte är återförsäljare heller står för någon sådan. Jag fick däremot som svar att Himo uppgivit att de ska/har skickat reserdelen till mig. Försökte återigen hävda min rätt till öppet köp, vilket GripenTrade vidarebefordrade till Himo utan att det återkom något svar till mig. En månad senare fick jag tillslut reservdelen levererad med DHL. Det drevet var betydligt skevare än det som satt på cykeln när den levererades, som redan det var skevt. Här gav jag upp, fick rikta upp orginaldrevet efter bästa förmåga med skruvstäd och gummiklubba istället. Kommer personligen inte nyttja mig av tredje-person såsom GripenTrade igen efterson de inte är återförsäljare och därmed inte lämnar någon garanti, utan jag blir helt utlämnad till den egentliga försäljaren, en försäljare som jag dessutom inte kan ha en dialog med eftersom all beställning och kommunikation går via GripenTrade.

GripenTrade svarar:2022-08-29
Jag tror de flesta säljares affärside är att skapa en mellanskillnad på sitt inköpspris och försäljningspris! GripenTrade har de lägsta möjliga priser som de olika tillverkarna tillåter, vilket innebär att det inte går att hitta lägre priser. Kunden mottog sin beställning 220811 och märkte då att kedjehjulet fått sig en transportskada och blivit skevt. Denna reservdel skickades några dagar senare till kunden. Den 18:e, således 7 dagar efter kunden upptäckt skadan, tappade han tålamodet och ville åberopa sin ångerrätt. Kunden hotade även med att lämna dåliga recensioner om han själv skulle bekosta returfrakten. Jag upplyste kunden om att detta står i våra "Villkor". Detta accepterade inte kunden utan ville bli särbehandlad. Därav hans recension. Lite märkligt att kunden upplever det som att han suttit med en trasig Himo i en månad då det tog ca 8 dagar allt som allt tills han fick sin reservdel. GripenTrade är respekterad bland sina återförsäljare och framför jag en kunds önskemål så hanterar mina återförsäljare detta skyndsamt och enligt mina rekommendationer.

Om butiken

GripenTrade är en marknadsplats med säte i Sverige. Tänk på att erbjudande som listas kan komma från olika företag och att du handlar direkt från dessa företag. Läs webbplatsens egen information och egna villkor för varje erbjudande innan du handlar. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

KlarnaSveaWebPaySwishPayPalVisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Förskottsbetalning
  • Kortbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Enskild firma