Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt

Öppet köp 14 dagar
Fri frakt vid köp över 499kr

https://knivshop.se

Betalningsalternativ

Klarna
Swish
Visa
MasterCard
PayPal
Amex
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Knivshop har fått betyget (3.86)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Ganska bra
    4 mån sedan
    bra sida smidigt köp .
  • Mycket bra
    4 mån sedan
    min 8e beställning nu , alla ordrar kom inom angiven lev tid 6-10 dagar.
    otroligt utbud men kanske inte snabbaste leveranserna , men utbudet väger upp helt klart !
  • Dålig
    4 mån sedan
    Verkar vara en oseriös mellanhand som lever på låga priser och långa leveranstider. Jag rekommenderar att välja ett något dyrare alternativ och istället få varorna inom utsatt tid
  • Dålig
    4 mån sedan
    Till synes extremt oseriös shop. Enligt hemsidan ska de svara på mail inom 48 timmar men nu såhär 96 timmar efter mail till kundtjänst och 9 dagar efter att de mottagit min order inklusive betalning har jag varken fått någon kontakt, leveransbekräftelse eller för den delen såklart inte heller något levererat. Ytterst dåligt, ger dom hittils -3 stjärnor, hade lika gärna kunnat bränna upp pengarna. Rekommenderar verkligen absolut ingen att handla härifrån. Jag förstår att dom tar lång tid på sig och hade räknat med det, men inte in absurdum som nu blev fallet. Blev rekommenderad sidan av en vän som handlat flera ggr utav dessa skojare och verkar som att de är selektiva scammers. Snart kommer väl ett mail eller svar här där de skyller ifrån sig på ”underleverantör” eller dylikt. Känner mig lurad och tycker det är EXTREMT dåligt om de inte kompenserar detta.
  • Dålig
    5 mån sedan
    Trots utskriften av "leveranstid 6-10 dagar" och att de har det mesta på lager, lade jag en beställning på en Kershaw Atmos då priset var tilltalande och färgen fans som jag ville ha.
    En vecka efter lagd order kunde jag ännu inte spåra mitt paket, skickade mail, och fick där inget svar.
    Ännu en vecka senare mailer jag om min order, får ett svar att "Din order är skickad och borde finnas att hämta ut".
    1 vecka efter det lyckas spåra mitt paket. Efter 3 veckors tid fick jag min kniv, som skulle finnas på lager, hem till mig.

    Oseriösa aktörer, undermålig kundtjänst, stoltserar med att "det mesta vi har finns på lager" trots det uppenbarligen inte är så. Inte igen.
  • Dålig
    7 mån sedan
    Kommer inte att handla härifrån igen. Verkar vara någon möp som bedriver en mindre seriös verksamhet ur sitt garage eller liknande. Verkar inte finnas några lager även när det står att saker finns i lager
    Butiken skor sig således på att agera onödig mellanhand. Beställ från "riktiga" butiker som Lamnia, Knivbutik, Tacticalstore mfl. eller ta hem grejorna själv från ebay. Den hör typen av verksamhet ska man inte uppmuntra.
  • 2018-10-20 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Dålig kommunikation med mig som kund. Svarar inte på mail. Känns väldigt opersonligt. Har beställt en Spyderco som skulle vara i lager. Frågade men fick inget svar. Har gått en vecka nu utan att jag har fått min order. Det gör iofs ingenting om kommunikation hade fungerat. Tråkig köpuplevelse. Tyvärr. Det var Ingen dyr kniv men 2k iallafall.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Många gnäll här, nyetablerad nätbutik, som kämpar hårt för att få till leveranserna. Fick ett samtal idag där de bad om ursäkt för en sen leverans pga av en underleverantör, men i gengäld bjöd han på delar av ordern, och sponsrade vår scoutkår med andra roliga saker! Mycket bra hanterat och full pott från mig!
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Lätt det bästa kundtjänst jag varit med om.
    Skrev mail på sent på tisdag kvällen o fick svar 07 på onsdag morgon de hela utvecklades till en lång följetong för att få rätsida på ett problem hur som var tonen från handläggare Anna klockren hela tiden hon försökte åtgärda problemet på mängder sätt till sist när inget funkade blev hennes/deras lösning en extra produkt till min beställning.
    Tycker med det är klockrent att de skriver att en beställning kan dröja i nuläget (har en som ligger sen 10-12 dar men är ok då informationen fanns där. Jämfört med andra butiker som skiter i en kraftigt o paketet kan dröja 14 dar utan ett pip.
    I min värld är det viktiga ett gott bemötande samt korrekt information.
    De har även grymt utbud samt bra priser (ingen expert men en o annan kniv har jag köpt!
    Klockrent......
    Finns dock lite tveksamheter angående leverans tid som skulle sänka poäng. MEN de paket som kom i dag var överförväntan. Extra kniv, rabatt, merchendices o fetta kataloger.
    Löser de den snart en månad gamla beställningen😳i veckan +1 nu inte mer än en dag (arbetsdag vill säga) så är det bästa någonsin om inte borde de åtminstone försöka slippa ur den 2-3 veckor gamla.
    Är ju aldrig omöjlig att komma överens men första steg är kontakt.
    Ja just det sidan är senaste dagarna seg som sirap vad knävlen går långsammare en Telia första ADSL från 1996 då de tog en halv dag att ladda ner en bild......
    Vidhåller dock betyg än så länge men nu börjar de krokna...
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Hyfsat snabb leverans men det är dom ju tydliga med på deras sida , mailade dem om leverans fråga fick ett snabbt svar och vänligt bemötande.
    kommer lätt beställa därifrån igen
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Fick leveransen 20 dagar efter lagd order. Kontakt via email är bara att glömma. Inte värt att handla från denna högst oseriösa leverantör.
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Undvik.

    Bra utbud, priserna är väl "typ ok" för att vara svensk butik men det verkar snarare bero på att de är en onödig mellanhand snarare än en webbutik med ett lagersaldo. Med leveranstider som är längre- och priser som är dyrare än vad det skulle vara att helt enkelt importera varorna själv så är bara det orsak till bottenbetyg. 7-10 dagars leveranstid är bara löjligt i sammanhanget.

    En annan orsak till bottenbetyget är att kundtjänst vägrade låta mig avbeställa min order när jag insåg hur det låg till. Beställer på tisdagen. Hör av mig på torsdagen. Skriver att jag vill avbeställa min order (som har statusen "behandlas" dvs ej skickad) detta pga lång leveranstid. De skriver tillbaka och svarar att de ska skicka den på fredagen. Jag upprepar att jag inte vill det, att jag vill avbeställa. Dagen därpå 07.30 får jag ett svar där det står att de skickat den på torsdagen. Dvs. samma dag som jag bett dem TVÅ gånger om att de inte ska skicka paketet.. som de inte hade skickat än men skulle skicka på fredagen. Under hela den här processen så har min order statusen "Behandlas".

    På måndagen påstår de att de återkallat min order från Schenker och återbetalar mig totalbeloppet. Detta först efter att jag berättat om händelsen på ett forum för kniv-entusiaster, något som butiken uppmärksammat. Troligtvis har det aldrig funnits något paket överhuvudtaget. Jag använde lyckligtvis paypal.

    För att ge det hela lite perspektiv så beställde jag samma produkt från Lamnia i Finland och fick hem den dagen därpå utan strul, tjafs eller liknande. Vid ett annat tillfälle blev ett paket tömt på sitt innehåll i logistiken. Lamnia ersatte innehållet utan att jag ens behövde fråga.
  • Bra
    3 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Pålitlig shop med stort utbud. Beställde en kershaw cryo 2 och är nöjd med tanke på priset. Leverans tid kunde varit snabbare men står klart och tydligt att det kan ta lite tid. Hade gärna mottagit meddelande när produkt hade postats med bifogat spårnings
    nummer. Men i överlag bra butik och kundtjänst svara
    Sbabbt.
  • Dålig
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställde två knivar och fick ett felmeddelande på hemsidan i stället för en orderbekräftelse. Kontaktade genast kundservice som svarade på två minuter att det var OK och ordern gick igenom trots detta.Kände mig bra bemött på väldigt kort tid, kul!

    Tre dagar senare hade jag inte hört något och skickade ett till mail för att höra mig för om leveranstiden. Möts av tystnad i fyra dagar och bestämmer mig för att skicka frågan igen ifall något blev fel. Inget svar på denna frågeställning på en hel arbetsvecka.

    Beslutade mig då för att jag inte längre önskar handla hos Knivshop och bad om att få annullera min order. Fortfarande inget svar på det mailet heller ...
  • Vi har tyvärr haft begränsat med personal på vår kundtjänst på grund av semestertider. Beklagar verkligen att du blivit lidande av detta. Vi har svarat dig på mail också och hoppas du trots det olyckliga kan återkomma som kund i framtiden.
    Ha en bra dag!

  • Mycket bra
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Min beställning gick bra och ordern kom fram.
    Stort utbud av knivar.
    Det enda negativa jag har att säga är att deras hemsida är lite slö, beskrivningar av knivarnas längd, bredd och tjocklek inte är i mm och cm, och att dom inte har postförskott som betalningsalternativ.
  • Vi har gjort stora förändringar och vår site är numera supersnabb!