Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
PayPal
Amex
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Tyskland. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Beliani har fått betyget (4.50)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Perfekt
    18 dagar sedan
    Uppdaterat: 14 dagar sedan
    Familjen letade efter två bäddfåtöljer som skulle ersätta en säng - och bättre passa in i familjens arbets- och övernattningsrum med dess begränsade yta. Vi hittade efter mycket sökande två - till synes perfekta och snygga bäddfåtöljer - hos Beliani.

    Inledningsvis var vi lite oroliga över att fåtöljerna inte skulle levereras på utsatt tid (trots rätt generös uppskattad leveranstid). Vi var nämligen angelägna om leveranstiden då flera långväga gäster skulle övernatta hos oss. Utan fåtöljerna hade det blivit kaotiskt minst sagt. Aleksandra på Beliani var dock vänlig, snabb och tydlig i vår korrespondens och lugnade oss i våra farhågor.

    Leveransen gick mycket snabbare än tänkt och övernattningen blev lyckad! Arbets- och övernattningsrummet är nu mycket bättre möblerat - och på ett snyggare sätt.

    Efter köpet hade vi ett par frågetecken kring ett par saker, men allt löste sig till det absolut bästa för oss som kund. Kundservice i absolut toppklass!

    Snygga produkter, snabb leverans och till ett bra pris. Vi kommer att handla hos Beliani igen!
  • Dålig
    5 mån sedan
    Ej fått produkten på snart en månads tid trots att den varit under transport i flera veckor. Inget svar från deras kundservice.
  • Dålig
    8 mån sedan
    Kommer aldrig köpa något från detta företag igen... Utebliven leverans och vara, får betala ändå... borde svartlistas...
  • Ganska bra
    8 mån sedan
    Det här företaget hade väldigt dåliga recensioner så blev väldigt osäker om jag skulle våga köpa ett Spabad för flera tusen från dom, men jag chansade.

    Först kom ingen orderbekräftelse, men dom kan ju alltid hamna i någon skräpkorg, huvudsaken när problem dyker upp är att dom går att lösa, kontaktade deras kundservice via chatt på deras hemsida. Fick kontakt direkt och ny orderbekräftelse inom någon minut. Så plus för det.

    Frakten påpekar alltid folk om det är snabbt hit eller dit. Frakten för mitt bad tog jättelång tid, men jag är inte så brydd över tiden.

    Det som däremot är ett stort minus är att jag var bortrest och kom hem tidigare från resan, fick då se paketet/badet bara stå på uppfarten. Inget meddelande om att det lämnats/ingen underskrift eller någonting. Så detta blir ett stort minus, vem som helst hade ju bara kunnat plocka upp det.

    Summering, jag skulle köpa av detta företag igen om dom är mycket billigare än konkurrenterna, men jag skulle se till att inte vara bortrest dom närmaste 2 månaderna.
  • Dålig
    11 mån sedan
    Skulle gett 0 stjärnor om vi kunde. Det är 2019 och det var längesen jag var såhär frustrerad på ett företag. Allt som kunde gå fel från deras håll gick fel. Aldrig mer, tack o hej.
  • 2019-10-20 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Dålig
    1 år sedan
    Vansinnigt oärligt företag. Saknar helt och hållet en kundservice som motsvarar år 2019. Föreställ er snarare en service motsvarande vad man kunde förvänta sig i gamla Sovjetunionen.

    Beställde en säng vilken levererades i tid. Öppnade emballaget och insåg snabbt att sängen var feltillverkad i fabriken i Kina, den stämde inte alls överens med monteringsinstruktionen. Kontaktade omgående Beliani, först via deras tre (!) listade telefonnummer utan att något samtal nådde fram.
    Mejlade sedan deras info-mejl tre ggr under några dagar helt utan svar.

    Väntar fortfarande på ett svar... Det här måste gränsa till kriminellt förfarande från deras sida. Avråder starkt från att handla av Beliani tills de skaffat en kundservice!
  • Perfekt
    1 år sedan
    Visst, det började dåligt med att jag fick fel färg på min kontorsstol (grå istället för vit) och detta hade att göra med deras leverantör hade skickat grå färg eller nåt åt det hållet. Det saknades dessutom en bit i paketet. Men de goda nyheterna är att de betalade tillbaka hela summan till mig några dagar efter att jag rapporterade detta och jag fick dessutom behålla stolen!
  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Oärligt företag och bedrövlig kundservice!

    Jag beställde några möbler från Beliani som skickades efter ungefär två veckor som utlovat. Sen började problemen:

    Enligt deras hemsida: "Du kommer bli tillfrågad att ange ditt telefonummer vid beställningen så att vår logistikleverantör kan kontakta dig för att bestämma en lämplig leveranstid."

    I verkligheten: Post Nord försöker leverera möblerna under kontorstid utan någon som helst förvarning. Det misslyckas givetvis och möblerna skickas till en terminal i Veddesta där man förväntas plocka upp dem.

    Kundtjänst kommentar: "Enligt deras (notering: Post Nords) policy ringer de inte till kunden innan leveransförsöket och är du då alltså inte hemma levererar de varorna till ditt närmaste uthämtningsställe och aviserar dig."

    Om man nu inte kan hämta möblerna i Veddesta förväntas man betala returfrakten till Tyskland vilken enligt dem motsvarar halva köpebeloppet. Säkert! Hela poängen med att beställa möbler på nätet är ju att slippa ordna transporten själv. Bedrövligt! En ny hemsida med korrekt information och en kundtjänst som åtminstone låtsas försöka hjälpa till skulle vara ett steg i rätt riktning ...