Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Världens sjunde största
mobiloperatör. Ledande
leverantör av TV-tjänster.

https://www.telenor.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Telenor har fått betyget (2.14)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    22 dagar sedan
    VARNING! BIND ALDRIG UPP DIG MED TELENOR! BLUFF! DE SKITER I DIG TOTALT! LURAR DIG! DU FÅR INTE VAD DU BESTÄLLER! LOVAR GULD OCH GRÖNA OCH LEVERARAR INTE! SÄMSTA NÅGONSIN!

    Jag beställer en telefon med 1-2 dagars leveranstid. Efter tre dagar och jag inte hört någonting ringer jag och frågar var telefonen är. Xeona i kundtjänst meddelar mig då att det kan ta en vecka. När det gått en vecka ringer jag och frågar igen var den är och meddelar att jag förlorat möjligheten att fotografera ett bröllop pga. att den inte kommit och därmed förlorat stora inkomster.

    INGET BEKLARAR, INGEN J*VLA URSÄKT, INGENTING! DE SKITER I DIG TOTALT!

    När jag sedan en och en halv vecka efter mobilen skulle varit levererad ringer och säger att jag fortfarande inte fått telefonen och FORTFARANDE inte fått någon information om var den är eller kollinummer osv. och därmed vill SÄGA UPP köpet och även säga upp abonnemanget hos dem. SÅ NEKAR DE MIG ATT KUNNA SÄGA UPP DET FÖR MOBILEN INTE LEVERERATS TILL MIG ÄN! WHAT?!??!?! Simon i kundtjänst för abonnemang valde att lägga på när jag inte accepterade 100 kr som kompensation för att mobilen inte kommit. Skrattretande när jag förlorat ett fotojobb på 50 000kr pga dem. J*vla hån!

    Plus så jag får alltså betala abonnemanget längre tid för att de sjabbat med leverans av deras produkter och tjänster.

    Nu har det gått två veckor och jag ringde ÅTERIGEN för att fråga VAR F*N TELEFONEN ÄR idag?!??!?! Och då meddelade Pär i kundtjänst för uppsägning av abonnemang att det är uppsagt sedan sist jag ringde och sk*tSimon la på i örat på mig med orden att han inte tänker säga upp köpet.

    Det här är det sämsta företaget jag någonsin stött på! Jag har varit kund i över 10 år och jag har äntligen blivit av med Telenor! ÄNTLIGEN!

    Sist jag tecknade ett abonnemang med dem tänkte jag att jag kanske hade otur med den otrevliga personalen jag kom i kontakt med. Men denna gång var det samma visa igen.

    Efter jag på med världens sämsta och otrevliga kundtjänst idag så fick jag ett meddelande att min telefon är på väg. Ni kan köra upp den där solen inte skiner.
  • Dålig
    25 dagar sedan
    Har aldrig träffat på ett företag som så medvetet försöker att blåsa en. Ändå har jag bara ett bredband hos dom. Dom riktiga problemen började efter jag sänkte hastigheten. Priset skulle då sänkas med. Men då ”missade” dom såklart att sänka hastigheten. Sen efter sänkning så hittar dom på extra hitta på avgifter, Dubbel fakturerar utan att blinka. Missar dra av rabatter, som alla som frågar ändå får. Varför ens ha dom. Alla fel ska sen rättas till och fri månad som kompensation utdelas såklart. Dom rättade aldrig till något och såg inte någon fri månad heller. Efter fyra månader gav jag upp. Sa upp abb. Vet inte om får tillbaka några pengar. Kan bli svårt. Kundtjänsten är hala som ålar. Samtal bryts, dom ska återkomma. Allt ska ordna sig. Om man tror på det får man såklart kontakta dom igen och då dra allt från början. Först trodde jag företaget var bara dåligt. Nu är jag säker på att det är en strategi dom har. Riktiga skojare
  • Dålig
    1 månad sedan
    Har ett mobilt internet abonnemang från Telenor. Försöker logga in för att hämta min faktura. Åker på en extra autentisering. Där skickar de ett sms. Ett sms som jag inte kan läsa eftersom det sitter i min router. Ringer kundtjänst. Autentiserar mig med BankID. De frågar efter något annat telefonnummer som jag vill använda istället. Ger det . "Häng kvar ett tag". Väntar i 6-7 minuter med helt knäpptyst i andra ändan, frågar om nån är där, knäpptyst. Jag lägger på och ringer upp igen. Kundsupportmottagare 2 ställer samma frågor, jag ger samma svar, hon säger häng kvar, jag skall kolla detta internt. Jag hänger kvar. Under tiden ringer Kundsupportmottagare 1 upp igen. Jag sätter samtal 2 på paus. Hon berättar att jag fått ett mail som jag ska använda för att verifiera mig och att jag nu kan logga in igen och att jag ska använda mitt vanliga telefonnumer. Tack, lägger på men behåller samtal 2. Provar att följa instruktionerna i mailet. Samma resultat. Kundsupportmottagare 2 kommer tillbaka, säger att hon kollat och att det inte går att lösa. Jag måste ta ut sim-kortet ur routern och stoppa det i en telefon. Säger att det inte går. Får som svar: Det är klart det går. Sen avslutar vi samtalet och jag orkar inte invända mer.
    Observation: De har en lång utläggning under FAQ på webbsiten om varför de inte använder BankID. När jag ringer upp får jag trots det identifiera mig med BankID, så de har uppenbarligen infrastrukturen på plats.
    Har sen många år vart kuns hos både Tele2 och Telenor. Om nån frågar mig så hade jag redan innan detta samtal valt att rekommendera Tele2 där flexibiliteten och kundfokuset är mycket större. Denna händelse befäste min åsikt.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Katastrof, fel fakturor, fel på tjänster, fel bindningstid, fel på växel, kundtjänst som är otrevlig,
    Begärde att få höra inspelning, den var givetvis borta... Akta er!
  • Usel
    1 månad sedan
    Det är naturligtvis ett hån att ha en röst som säger att man jobbar så hårt som möjligt att ta ens samtal när det är 47min telefonkö. Då har man inte jobbat tillräckligt med att anställa rätt antal på kundsupporten.

    Vidare är det direkt uselt att man inte kan säga upp sitt abb i samband med flytt utan att ta kontakt med telefonledes när man ändå måste använda BankID.

    Riktigt riktig uselt. 1 stjärna är i överkant.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Stod att abonnemanget var bindningsfritt och man kunde säga upp det när som helst. Gör det efter en månad då månadskostnaden uppgick till närmare 1000 kr.. Får då reda på att det är 3 månaders uppsägningstid och när jag påtalar detta för kundservice säger de att "man måste läsa det finstilta" (trots att det inte ens fanns någon finstilt text på annonssidan). Det ska avslutas denna månad, men skulle inte bli förvånad om det dyker upp ytterligare fakturor efter det och jag tvingas (försöka) kontakta de igen. HÅLL ER BORTA!
  • Dålig
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Har i över två månaders tid försökt ringa Telenor. Efter att ha loggat in med bank-ID blir autosvaret att det är många som ringer, försök senare. Har jag turen att komma fram ska de undersöka något och lägger på luren. Har även försökt maila de flera gånger, i bästa fall svarar de efter en och en halv månad. I morse bestämde jag mig för att säga upp Telenor och då svarade de, men då skulle ha veta anledningen till uppsägningen och ställa en massa frågor.
  • Dålig
    3 mån sedan
    Omöjliga att få tag på. Tröttnat på den dåliga servicen så vill säga upp allt - inte ens det går.
  • Dålig
    4 mån sedan
    Har själv jobbat inom kundservice och det slår mig hur fruktansvärt dåligt kundbemötande Telenor har. Det är skrattretande hur ett företag som har några av marknadens högsta priser samtidigt har den sämsta servicen och kundbemötandet, Är det inte det vi betalar för? Har de senaste dagarna försökt avsluta mitt abonemang vilket har visat sig snudd på omöjligt att göra. Har ringt, chattat och besökt er butik. Jag förstår att ni gärna vill fördröja min uppsägning pga er en månads uppsägningstid. Eftersom att ni har skitit i mig som kund sen första dagen ter det väl sig naturligt för er att göra det även när jag försöker fly skeppet. Jag kommer inte bara låta bli att rekommendera vänner och bekanta att använda telenor. Jag kommer aktivt rekommendera dom att inte göra det. Jag kommer lägga ner all kraft och hela min själ och hjärta för att rädda dom från det som måste vara världens sämsta telecomföretag.
  • Dålig
    4 mån sedan
    Tv tjänsten fungerar urdåligt, fruktansvärt dålig service. Sitta 1 Tim i kö för att komma till felanmällan, när man kommit fram och anmäler att tv inte fungerar så får man ett sms efter några dagar att det är lagat och fortfarande har man problem. Har hänt 3 ggr i rad . Säger upp abonnemanget nu
  • Dålig
    4 mån sedan
    Jag hade beställt en mobiltelefon som kom fram skadad. Var i kontakt med deras kundtjänst och utlovades kreditering för mobiltelefonen om jag skickade tillbaka den vilket jag gjorde. Sedan blev det tyst. Ingen kreditering och har försökt att få detta i månader.

    Ringde nu idag kundtjänsten som sade att de ej kommer att kreditera mig för mobiltelefonen. Ska se om och hur jag kan dra detta vidare vi konsumentombudsman eller dylikt.

    Varning för dessa skojare som inte håller sitt ord trots att jag har e-post med detta till och med.
  • Dålig
    5 mån sedan
    Snälla alla - Vi behöver hjälpas åt att gå samman som kunder och bojkotta Telenor!
    Detta företag missbrukar sin maktställning. Bara dom har fått klorna i ett avtal med kunden så struntar som i allt som heter moral etik och vettigt kundbemötande. Dom lämnar kunden i sticket, vid problem som dom själva är upphov till. Ringa till teknisk support och vänta i kö i en timme per gång utan att problemen löses är bara slöseri med tid och skapar frustration. Dessutom blir man hänvisad till en specialist-support som bara går att nå via sms. Men den lilla detaljen att den supporten skall svara på kundens sms och informera via smsen är i stort sätt obefintlig. Mitt ärende har tagit över två månader . Det enda svaret jag fått är att jag skall ha tålamod, även när den som är ansvarig för mitt ärende är på semester, skall jag ha tålamod för enligt Telenor är det viktigare att personalen har semester över jul och nyår än att jag som kund skall kunna använda mina tjänster över jul och nyår.
    Riktigt skitföretag som jag varnar alla att ingå avtal med Telenor. Vid minsta lilla problem får man som kund ett helvete.
  • Dålig
    5 mån sedan
    Satt i telefonkö i 35 minuter för att avsluta ett abonnemang. När operatören väl svarade blev det tyst i luren direkt efter att han hade presenterat sig och jag tvingades att åter ringa upp.
  • Usel
    5 mån sedan
    Sörvisen är väldig dålig, De verkar vara okuniga, tröga fattar väldigt dåligt. De vill att man själv ska utföra tekninska saker när det behövs tekninker för åtgerder.
  • Dålig
    5 mån sedan
    Hopplöst att få någon hjälp från kundtjänst både via telefon och mejl.
  • Dålig
    5 mån sedan
    väntat em månad för att få viaplay aktiverat.Flera bud om orsaker,senast var det deras specialgrupp?som jobbade med ärenden(2 veckor sedan)Har känsla att ingen jobbar med ärendet alla tror att nån jobbar men så är det inte.För många okompetenta hos teknisk service,många som borde inte jobba med människor.Man jobbar inte i kundservice om man avslutar samtalet när kund ifrågasätter saker.Senaste fakturan har ingen kunnat förklara till mig,dom har ingen kontroll
  • Dålig
    6 mån sedan
    Lurar kunder med fel info , och detta fel info kom från flera medarbetare i flera månader, och när det väl var dags för utlovade ändringen så kom de med att det inte gick .
    De registrerade inte ens ansökan om avslutning av abonnemanget.
    Spela in alla deras samtal , de gör inte det själv, speciellt om de har gett fel info då har de plötsligt inte spelat in just det samtalet.
  • Dålig
    6 mån sedan
    Urusel kundservice. Tagit ett halvår att få abonnemanget uppsatt. Flera samtal inget som hänt. Skyller ifrån sig.
  • Knappt godkänd
    10 mån sedan
    Mobilnätet fungerar väl okej, men deras kundtjänst är fördjävla svåra att nå något och många är för okunniga inom sitt eget område, något som drar ner betyget flera flera steg. För att kunder ska tappa intresse att ringa in, så kommer man till talsvar och knappvalsalternativ och därefter yttrerligare knappvalsalternativ och därefter ytterligare jävla knapptalsalternativ och sedan till någon som inte har någon tillgång till tekniken som typ jobbar hemifrån. Det är ett skämt.
  • Dålig
    11 mån sedan
    Riktigt dålig kundtjänst! I alla fall om du vill kunna avsluta ditt fasta bredband. Jag har idag suttit i telefonen i en timme och under den perioden har tre personer ställt exakt samma frågor, försökt med exakt samma säljsnack och sedan kopplat mig vidare. Första personen var otrevlig och i princip idiotförklarade mig för att jag inte ville flytta med mitt abonnemang till min nya bostad. Så efter den här cirkusen blir det inget mer Telenor för mig, i någon form.
  • 2020-06-23 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Dålig
    1 år sedan
    DET KUNDE GÅTT RIKTIGT ILLA!
    Jag fick en massiv infarkt och min fru en massiv chock när 112 genom Telenor knappt funkade. Enligt lagen SKA nödsamtal kunna ringas överallt i Sverige. Till slut kom ambulansen, men vad hjälper personalens skicklighet när de inte kan koppla upp nödvändig kommunikation med sjukhuset? Vi bor 23 km från Göteborgs stadsgräns och 1,5 km från masten. De fick köra ett par km, stanna, koppla upp och stressa fram till operation. Denna gång gick det ”bra” och jag kanske inte hade kilat vidare men kunde fått omfattande och bestående kranskärlsskador. Nästa gång kan det ligga en skogsbrand eller terrorattack i vågskålen…

    Är de här riskerna verkligen värda att ta för att Telenors profithunger inte känner några gränser? Naturligtvis inte! Det hör till saken att vi tvistat med Telenor om vår urusla uppkoppling i över ett år. Telenors respons? Allt, precis allt, utom att rätta till sina fel. Som konsument är man helt rättslös. Visst, du kan vända dig till de s.k. Telekområdgivarna, vilka betalas av bl. a. Telenor och skipar ”rättvisa” därefter. Rena skojet, enligt mig och värst är att staten har två platser i denna anonyma och helskumma organisation. Det är m.a.o. meningslöst att klaga hos Post- och Telestyrelsen (PTS) då de till 100 % står bakom Telenor. Vilken motbjudande och unken odör lämnar det inte efter sig? Jag anser att Telenor är experter på fulspel, cafétrix och mästare på förställning samt lurendrejeri och hur ”tråkigt blabla”, de alltid tycker våra synpunkter är, handen på hjärtat; det riktigt, riktigt tråkiga är att Telenor överhuvud finns här i ett modernt och hävdat konsumentskyddat Sverige. Vi har hundratals seriösa telekomföretag vilka bara väntar på en chans att få konkurrera bort norska Telenor.
  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Telenor försöker döda människor i riskgrupperna. De kräver att man öppnar dörren när man ska ta emot en beställd mobil trots att man uppgett adress, mobil och andra personuppgifter SAMT befinner sig på adressen. De accepterar inte legitimering med bank-id trots att Postnord har tjänsten. De säger att man kan vara kidnappad eller en bedragare. Så då vill de hellre att man ska dö i covid genom att ha närkontakt med budet.

    De gör falsk reklam om hur lätt det är med hemleverans, men den gäller bara för folk som är beredda att bli sjuka i covid. I kontakter med myndigheter, livsmedelsföretag och andra företag fungerar bank-id. Men inte för Telenor! Alla har anpassat sig till förutsättningarna i pandemin, men INTE Telenor!

    Så då har jag ingen mobil nu, budet fick vända om med mobilen jag beställt. Snopet och sjukt! Hur många tvingar de att öppna dörren? Vi ska hålla avstånd Telenor. Ta det till er. Alla kan inte ha kontakt med budet. Försökte i förväg förklara detta för Telenor, då det efter beställningen framgick att de kräver att man öppnar dörren. Försökte förklara i 1,5 timme, väntade i telefon, de hade kontakt med Postnord... och kom fram till... öppna dörren, annars ingen mobil. Och sen kunde de inte avboka leveransen, så då stod Postnord härutanför med mobilen och gapade i trapphuset om att jag ska ta emot mobilen. Om det fungerat som det borde hade jag signerat digitalt och plockat in mobilen efter det att Postnord lämnat. Men nej... de fick ta med sig mobilen till Telenor. Som jag tecknat mig för. Bara problem med detta bolag. UNDVIK!

    En mobil är helt nödvändig i pandemitider för riskgrupper, så detta var verkligen oförlåtligt dåligt! Man behöver mobilen för att kunna legitimera sig mot alla som kräver det, och som riskgrupp är jag nu helt körd. Tack för det!
  • Dålig
    1 år sedan
    Har misslyckats att installera mitt bredband i en månad. Två ggr har företaget de anlitar för att göra det inte kunnat installera och jag har inte fått någon information om varför. Förstår inte hur de kan erbjuda en tjänst som de inte kan leverera. Är ju deras ansvar att se till att det fungerar även om de anlitar andra företag att utföra installationen. Skyllde bara ifrån sig på att det inte var de som installerar. Tycker att man kanske borde få en gratis månad eller något när de misslyckas så totalt. Har aldrig varit med om sämre service.
  • Dålig
    1 år sedan
    Telenor vägrar leverera tjänst för 319:-/mån nedsatt från 499:-/mån då ett befintligt avtal ligger kvar. Datumet har de själva flyttat tillbaka i tid så att jag fortfarande är deras kund. Trots att de muntligt lovat leverera tjänsten och trots att de redan skickat orderbekräftelse.

    Det här är ett recept på hur man blir av med befintliga kunder samt tydligt visar att man fullständigt struntar i kundernas tid.

    Istället för en smidig övergång där abonnemang kunnat fortsätta hänvisar man till avtal som inte finns eller de inte känner till. Vid frågan om vart i avtal det står hänvisar dom till ett sms som skickas 4 dagar innan inkoppling stängs.

    Otrevligt, osammanhängande och okunnigt bemötande, där operatören slänger på luren i örat på kunden.
  • Dålig
    1 år sedan
    Dåliga företag och teknik support. De tog Jättelång tid för behandla felanmälan. Jag sätter en vecka utan bredband och kanske blir två veckor. Denna företaget förtjänar inte ingen stjärna. Jag ångrar mig att jag köpte bredband tjänsten från dem .
  • Dålig
    1 år sedan
    ***Utan internet i 5+ dagar under Karantän!***

    Nu har jag varit helt utan internet i fem dagar, och varje dag flyttar dom fram dagen det kommer vara fixat två dagar. Först fick man ingen information ÖVER HUVUD TAGET och pga trodde jag ju att felet var lokalt och försökte då fixa det. Men det gick ju inte eftersom felet var systematiskt från leverantören.

    Kompensationen för detta? Om jag ringer in till kundtjänst och står i telefonkö i 50 minuter så drar dom av den proportionerliga delen av räkningen som nedtiden motsvarar. Internet nere vid tre dagar? Du tjänar 30 kr. Vare värt det? Kompensationen är PATETISKT.

    På kundtjänsten sa dom att "ett SMS skulle skickats ut men ingen gjort det" om uppdateringar kring nätet. TELENOR måste vara det sämsta av dom stora företagen som levererar internet i Sverige. Elsadden funkade inte heller när modemet kom, så då skulle dom skicka en ny. Gjorde dom det? Nej.

    Varför hålla vad man lovar? Varför leverera internet när man är ett företag som levererar internet? Man kanske ska börja göra något helt annat i stället. Och jag som trodde Telia var värdelösa när dom kräver en på pengar när man lämnar in den TRASIGA modemet som man använt i tre år.

    Nätet ska enligt Telenors oseriösa prognoser komma tillbaka om två dagar. Det betyder att det är 4-5 dagar bort som närmast. Ett företag som inte ens försöker leverera en kommersiell produkt på en kapitalistisk marknad borde gå under. Nu jag har PRECIS betalat en klumpsumma för dom första tre månaderna vilket dom var smarta att fakturera (som en ihopslagen summa) det första dom gjorde...

    Prisjakt borde introducera nollan, för en etta är ett alltför bra betyg. Inget internet, ingen information, ingen kompensation. Det är var Telenor står för. Värdelöst.

    Skrev -10000 i deras app men systemet accepterade inte det, så skickade iväg en 0 på 0-10 skalan.
  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Dålig företag som står på bedragarnas sida. Dom struntar i kunden som sitter i skiten för någon har beställt Telenor produkter på den oskyldigas namn. Istället för att prata med oss och får en bättre uppfattning för att förbättra deras skydd mot kunder så hotar dom med en stämning i rättegången. Blir aldrig kund där! När problemet kommer är du ensam!
  • Dålig
    1 år sedan
    Oseriösa
  • Dålig
    1 år sedan
    Enligt Telenors hemsida skall man kunna se SVT och de andra kanalerna i basutbudet genom en Apple TV gen 4. Det står att telenor Stream ingår till alla olika paket. Köpte en Apple TV och plötsligt går det inte längre. Inte ens gratiskanalerna kan jag se i min Apple TV. Måste ha Telenors digitalbox för att se kanalerna. Så dumt att man storknar. De skickar hem en digitalbox till mig men jag vill inte hålla på att krångla med att byta mellan HDMI-kanalerna.

    Ringde sju (!) gånger till teknisk support och varje gång sa de olika saker. Till slut gav jag upp när dom menade att jag var del av ett gruppavtal och därför inte kunde se på TV genom min Apple TV.

    //Henrik
  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde företagsabonnemang och telefon via Telenor (13/1). När telefonen kom (28/1) var den repig på baksidan. Kontaktade deras support via mail (28/1) och fick som svar (30/1) att jag behövde gå till butik eller ringa deras serviceverkstad. Ringde serviceverkstaden (31/1) och de hänvisade till butik där man skulle hjälpa mig att få en ny telefon. Väl i butik (2/1) så fick jag veta att de inget kan göra eftersom telefonen är köpt via webbtjänsten. Ringde till supporten (3/1) och fick reda på att det inte är så mycket man kan göra eftersom det är svårt att bevisa hur skadan uppkom samt att jag borde tagit ärendet via PostNord. De hänvisade sedan till något formulär som jag avböjde eftersom jag behöver en telefon nu. Försökte häva köpet men eftersom det gått mer än 14 dagar så gick inte det utan jag skulle i så fall kunna säga upp abonnemanget och bli fakturerad för resterande 24 månader. Kan vara det sämsta bemötande jag någonsin fått. Detta ärendet har tagit extremt mycket tid och energi från mig och min verksamhet.

    Kan också rekommendera andra företag som är intresserade av deras "trygg 48"-försäkring att läsa igenom avtalet ordentligt där det står att telefonen som kommer inom 48 timmar inte behöver vara ny utan kan vara begagnad. Detta var inte tydligt i marknadsföringen men kan vara trevligt att känna till.
  • Dålig
    1 år sedan
    Teckna aldrig nåt abonnemang från dom. Det vara ett stor problem du hamnar när du behöver hjälp. Dåligaste kundservice jag har upplevt. Otrevligt kundservice.
  • Dålig
    1 år sedan
    -
  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Tecknade tv plus apple tv för 199kr + 99kr per månad, men de två månader i rad sedan jag tecknade har jag fått räkningar på ca 850kr per månad. Och detaljbeskrivningen av fakturab är helt obegriplig. De är massa tjänster hit och dit och rabatter hit och dit, kortavgifter osv. Samma visa om man loggar in på telenor så står det avgifter hit och dit. Jag har varit i kontakt med kundtjänst och lär få ta kontakt med dom igen. Jag avråder folk från att teckna abonnemang hos Telenor. En så här pass stor kedja borde ha bättre koll.
  • Dålig
    1 år sedan
    Varit kund hos Bredbandsolaget som då köptes upp av Telenor. Var kund i sammanlagt 10 år innan jag behövde avsluta och bad om att skicka en retursedel hem till mig för retur av deras modem. "Nä det gör vi inte längre, tyvärr kan jag inte hjälpa dig!" svarar personen jag pratar med efter 55min kötid. Där tappade ni mig för gott kan jag säga.
  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Atrocious customer service. I've never been so rudely spoken with by someone who is supposed to be approachable and helpful. I wait for over an hour on hold, and when I am finally put through, I politely ask to cancel my subscription and am met with a belligerent man who gas lights me for my trouble. I answer his various demands with every ounce of equanimity I have left, and he still has the audacity to insult my intelligence at every turn. I repeatedly tell him all I want is to cancel my subscription and he refuses to quit selling me every bad offer he can muster, and argues with me over how much data I use, as if I can't see through his transparent swindling. When he realises this angle is not working for him, he proceeds to attack the company I want to transfer to, implying I'm stupid for wanting to "subscribe to a company whose coverage is far less superior than Telenor or Telia's." As if those survey results they tout so imperiously aren't skewed in their favour. (I've never had a problem with the company he is being paid to insult.) I've lost enough brain cells on this call and just want to have it over with, so I decide not to fight him over this despite part of me desperately wanting to scream at his boldfaced lies. When he finally accepts he can't manipulate me into staying with his insolent company, he lets me go, after tersely repeating the amount of money I am required to pay, lest I've somehow forgotten. I am left having wasted an hour and a half of my life on this infuriating interaction and a vow to never give this company any reason to bleed more money out of me. If only I could give these vile people zero stars.
  • Dålig
    1 år sedan
    Ofattbar dålig kundservice, de går in för att lura en och betala 400 kr i månaden när man redan sagt upp bredbandet för ett halvår sedan. Tror de att man kommer använda deras tjänster igen? ALDRIG!
  • Usel
    1 år sedan
    Att lyckas få tag på en ansvarig personal i Telenor kundservice är nästan omöjligt. Undvik detta företag.
  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Ofattbart hur ett sådant företag kan existera.

    Beställde fiberkoppling för 2½ månad, de skulle återkomma innan månadsskiftet. Får nu beskedet nu att de "har glömt det". Glömt! På fullt allvar! Glömt? Ärligt talat är det ett seriöst företag? "Glömt" en beställning, och de har inte ens vett att be om ursäkt för sin respektlöshet och nonchalans mot kunder.Det är ju barockt!

    Orsaken till att jag beställde Fiber var för att den nuvarande tjänsten tappar kopplingen var tionde minut, om mer än en dator är kopplad, för att routern blir överhettad. I ärlighetens namn, 90talets modemlösning var mer stabil.

    Så nu ska jag säga upp allt med skräpföretaget och vända mig till någon annan leverantör som faktiskt tar sina kunder på allvar.

    Ifall Telenors inkompetenta personal nu får för sig att skylla på att jag av någon orsak inte skulle veta vad jag pratar om så kan jag informera om att jag är IT-konsult och har arbetat med IT, nätverk, support och installationer sen 90talet. Jag vet vad jag pratar om och jag är väldigt säker på det jag säger när jag påpekar att Telenors service är rent skräp.

    Uppdatering: En månad senare får vi ett väldigt otrevligt brev från Telenor att de vill ha sin router tillbaka då tjänsten avslutats. De har alltså avslutat abonnemanget som skulle bytas ut till Fiber, men de inte fixat fiber, Vi fick ingen notis om att abonnemanget avslutats, utan bara ett hotbrev "Lämna tillbaka routern eller betala 500:-". Vi ska även betala portot för att skicka tillbaka en skräprouter som överhettas om mer än två personer är anslutna samtidigt.

    Ärligt Telenor. Varför gör ni såhär? Hatar ni verkligen era kunder så mycket att ni gör allt för att bli av med dem?
  • Knappt godkänd
    1 år sedan
    Bra kvalite på bredbandet i sig, men försäljning och kundsupport är under all kritik. Till och börja med så fick jag ett erbjudande för streaming tjänst och en rabatt på bredband som jag tackade "ja" till. Men det visade sig att bindningstiden förlängdes med 1 år. Inget information från försäljningspersonal om detta utan det har jag fått veta mycket senare. Efter har flyttat frågade jag 3(!) gånger om jag kan få avslutningsbrevet till min nya adress - inget hände. Varje gång jag fått lov från support men brevet aldrig kommit. Slutligen står man själv för retur av utrustningen, vilken kostade mig 220 kronor. Av någon anledning ska utrustningen skickas som företagspaket.
  • Dålig
    1 år sedan
    Hur många tycker att 49 kronor är en skälig avgift för att skicka ut en faktura och ta betalt för sina produkter, när avgiften utgör ca 1/5 av totalen? Bara oseriösa företag som sysslar med oseriösa avgifter i min bok. Undvik dessa bedragare.
  • Dålig
    1 år sedan
    Synd att man inte kan ge minus i omdöme... Sämsta företaget jag varit med om med en kundservice som är under all kritik. Hade jag haft möjligheten att byta till ett annat bredbandsbolag hade jag gjort det alla dagar i vecka!
  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Riktigt otrevligt företag, när man ringer in till support för deras ohederliga handlingar så blir de aggressiva och förolämpande.
    Eftersom min fru börjat använda bredbanden märkte hon att hon bara hade 1.5gb och betalade 250kr för det så undrade vi varför de ignorerat detta eller ens sagt till att den typen av abonnemang har upphört. Då höjde supporten rösten och avslutade med att man får skylla sig själv om man inte har koll. Konstigt att det är ok att betala ett högt pris för något de inte ens har...
    Vi bytte operatör med en gång. Alla som har med Telenor att göra borde se om sina abonnemang så ni inte betalar för mycket, för de kommer ej kontakta er om det utan fortsätta mjölka så mycket de kan.

    Kurt-Dennis Moore: Byt operatör, Telenor är ett ohederligt företag som inte bryr sig om sina kunder. De påstår det men det är en lögn.
  • Dålig
    1 år sedan
    MYCKET oproffisionella
    otrervliga
    går inte att få trata ned någon utom på det olika kundtjänsterna.
    en fälanmälan som går till en teckniker går inte att följa upp eller att på prata med dom. dom har inga telefoner på den avdelningen.
    Efter veckor av felanmälan om att vår tv inte fungerar ger vi upp när vi fortfarande ej fått återkoppling eller felet lagat,
    Vis duppsägning kräver dom en månads uppsägning dessutom
  • Usel
    2 år sedan
    VARNING FÖR DETTA FÖRETAGET TELENOR;(
    DOM FORTSÄTTER ATT SKICKA UT DRÖJSMÅLSAVGIFT 60 KR PÅ PAPPERSFAKTURA 49 KR VARJE MÅNAD?!
    JAG VET INTE HUR MAN BLIR AV MED DET DÅ JAG HAR EN GODMAN?!
    FINNS DET NÅGON SOM KAN HJÄLPA MIG?!
  • Usel
    2 år sedan
    Trött på alla missade samtal...
    Att bara ha max 30 sekunder på sig att svara är löjligt kort tid.
    Vet att jag hade 2 minuter på mig tidigare, men vet inte riktigt när dom ändrade till max 30s men i min familj vet man inte alltid vart man lagt telefonen och då hinner man inte svara.

    Kommer avsluta mina 4 mobilabonnemang om ingen ändring sker...
  • Dålig
    2 år sedan
    Helt omöjliga att ha att göra med! Utan bredband i snart 4 veckor och ingen som helst hjälp när man ringer kundtjänsten! Okunniga och skickar enbart runt en mellan olika parter och vissa till och med otrevliga
  • Dålig
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Bryter avtal och höjer abonnemangsavgiften kraftigt på kort varsel. Har en del att lära om kundservice pga otroligt dåligt bemötande av långvarig kund. Som en sekt som lurar in kunden i falsk trygghet och sedan blåser kunden. Aldrig varit med om liknande.
  • Dålig
    2 år sedan
    Nu är det andra gången de avbryter mitt abonnemangskontrakt "fri surfmängd" och byter namn till "obegränsad datamängd", samtidigt höjer det med 170kr/månad.
    Från 399kr/månad till 569kr/månad.

    Telenors egna ord: "vi jobbar ständigt med att förbättra och modernisera våra erbjudanden"

    Man kan ifrågasätta vem förbättringen gagnar, företaget eller kunden.
    Det är uppenbart att de vill suga ut mer pengar ur kunden genom att ständigt ändra abonnemangskontrakt så de kan motivera en höjning.

    Förmodlingen med någon flummigt motivering som att "hålla sig i framkant med utvecklingen"

    Det känns väldigt lågt av företaget att göra såhär och då pratar vi inte om Glocalnet.

    Självklart ska företag kunna förnya abonnemang och priser men med en höjning på nästan 50 procent känns det inte motiverat.

    Ledningen borde ta en titt över vem som sätter priserna.

    Är man smart sätter man i nivå med konkurrenter, för att undvika att börja förlora kunder.

    Nu har jag börjat titta på andra leverantörer.
    Kommer byta till comhem fri datamängd 499kr/månad, de inkluderar dessutom betydligt mer surfmängd när man är utomlands inom EU. Dessutom första 3 månaderna för 99kr/månad

    Kan tillägga att jag idag sa upp mitt abonnemang hos dem. Fick sitta i kö drygt en timma.
    Först kö till kundtjänst, sen svarar en kille som säger att han ska koppla mig vidare till en kollega bredvid som har hand om abonnemang. 20min kö..
    Sen svarar en tjej och säger att det måste blivit något fel för jag är fortfarande på vanlig kundtjänst och hon kan inte säga upp abonnemanget. Sen kopplar hon vidare 25min kö.
    Sen en ny tjej på abonnemang som säger att hon ska koppla mig vidare till de som kan säga upp abonnemanget. Här börjar mitt tålamod bli väldigt lågt...
    Sen efter ca 20 min kommer jag fram till en kille som i drar varför jag vill säga upp abonnemanget.
    Förklarar för han att de har hljt mitt abonnemang med ca 40 procent och alla konkurrenter har bättre erbjudanden.
    Till slut gör han ett desperat försök att ha mig kvar genom att erbjuda abonnemang med 140gb surf för det priset jag redan har.(399kr/månad)
    Här är jag så sjukt trött på Telenor så jag säger hell no, aldrig mer Telenor.
    Då säger han att jag inte kommer kunna ha kvar mitt nummer.om jag säger upp det.
    Vilket jag skiter fullständigt i. Sen fixar han uppsägningen.

    Jag fixar sen abonnemang hos comhem och då säger de att det är inga problem alls att ha kvar mitt nummer. De fixar allt och skickar ett nytt simkort bara.

    Tror Telenor kommer behöva jobba på sin kundservice, för snart finns det inga "lättlurade gamlingar" kvar att lura.
  • Dålig
    2 år sedan
    Usel kundpolitik är bara förnamnet..
    Fick 9/4 ett sms från Telenor att mitt nuvarande abonnemang ska slopas 1:a maj (alltså c:a 20 dagar senare) och bifogar en länk.
    Klickar man på den så ser man att samma tjänst nu är ca 43% dyrare om 20 dagar.
    Tänk om jag skulle behandla mina kunder på det viset.
    Skulle kunna skriva mycket om detta, men kort och gott så sa jag upp mitt abonnemang.
    Säger upp sonens Vimla och det blir inget Vimla för dottern heller som jag tänkt skaffa till sommaren.
    Ett skämt och ett hån att behandla sina kunder så!
  • Dålig
    2 år sedan
    Detta företaget är på en alldeles för låg nivå för att få fortsätta ha en så stor marknadsandel. De överlever på bra marknadsföring via sin reklam.

    Jag skaffade bredband hos dem och har ringt dem 6 gånger bara för att reda ut fakturor som inte stämmer och bindningstid som varit felaktig. Deras uppföljning av korrigeringar är medvetet förhalade för att man ska glömma ringa eller ge upp i slutändan.

    Trots detta är dem som svarat medgörliga och uppmärksammar problemen som allvarliga. De skyller på dåliga system och på "chefer" som har huvudansvaret för vissa problemlösningar men inte tar sig tid till dem,

    Jag kan inte rekommendera dem, jag har dem bara för att det pris jag betalar är oslagbart via en deal som erhållits sedan tidigare.