Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Världens sjunde största
mobiloperatör. Ledande
leverantör av TV-tjänster.

https://www.telenor.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Telenor har fått betyget (2.23)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    16 dagar sedan
    Att lyckas få tag på en ansvarig personal i Telenor kundservice är nästan omöjligt. Undvik detta företag.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 20 dagar sedan
    Ofattbart hur ett sådant företag kan existera.

    Beställde fiberkoppling för 2½ månad, de skulle återkomma innan månadsskiftet. Får nu beskedet nu att de "har glömt det". Glömt! På fullt allvar! Glömt? Ärligt talat är det ett seriöst företag? "Glömt" en beställning, och de har inte ens vett att be om ursäkt för sin respektlöshet och nonchalans mot kunder.Det är ju barockt!

    Orsaken till att jag beställde Fiber var för att den nuvarande tjänsten tappar kopplingen var tionde minut, om mer än en dator är kopplad, för att routern blir överhettad. I ärlighetens namn, 90talets modemlösning var mer stabil.

    Så nu ska jag säga upp allt med skräpföretaget och vända mig till någon annan leverantör som faktiskt tar sina kunder på allvar.

    Ifall Telenors inkompetenta personal nu får för sig att skylla på att jag av någon orsak inte skulle veta vad jag pratar om så kan jag informera om att jag är IT-konsult och har arbetat med IT, nätverk, support och installationer sen 90talet. Jag vet vad jag pratar om och jag är väldigt säker på det jag säger när jag påpekar att Telenors service är rent skräp.

    Uppdatering: En månad senare får vi ett väldigt otrevligt brev från Telenor att de vill ha sin router tillbaka då tjänsten avslutats. De har alltså avslutat abonnemanget som skulle bytas ut till Fiber, men de inte fixat fiber, Vi fick ingen notis om att abonnemanget avslutats, utan bara ett hotbrev "Lämna tillbaka routern eller betala 500:-". Vi ska även betala portot för att skicka tillbaka en skräprouter som överhettas om mer än två personer är anslutna samtidigt.

    Ärligt Telenor. Varför gör ni såhär? Hatar ni verkligen era kunder så mycket att ni gör allt för att bli av med dem?
  • Knappt godkänd
    21 dagar sedan
    Bra kvalite på bredbandet i sig, men försäljning och kundsupport är under all kritik. Till och börja med så fick jag ett erbjudande för streaming tjänst och en rabatt på bredband som jag tackade "ja" till. Men det visade sig att bindningstiden förlängdes med 1 år. Inget information från försäljningspersonal om detta utan det har jag fått veta mycket senare. Efter har flyttat frågade jag 3(!) gånger om jag kan få avslutningsbrevet till min nya adress - inget hände. Varje gång jag fått lov från support men brevet aldrig kommit. Slutligen står man själv för retur av utrustningen, vilken kostade mig 220 kronor. Av någon anledning ska utrustningen skickas som företagspaket.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Hur många tycker att 49 kronor är en skälig avgift för att skicka ut en faktura och ta betalt för sina produkter, när avgiften utgör ca 1/5 av totalen? Bara oseriösa företag som sysslar med oseriösa avgifter i min bok. Undvik dessa bedragare.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Synd att man inte kan ge minus i omdöme... Sämsta företaget jag varit med om med en kundservice som är under all kritik. Hade jag haft möjligheten att byta till ett annat bredbandsbolag hade jag gjort det alla dagar i vecka!
  • Dålig
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Sämstaste och oseriösaste pissföretaget jag haft att göra med.
  • Dålig
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Riktigt otrevligt företag, när man ringer in till support för deras ohederliga handlingar så blir de aggressiva och förolämpande.
    Eftersom min fru börjat använda bredbanden märkte hon att hon bara hade 1.5gb och betalade 250kr för det så undrade vi varför de ignorerat detta eller ens sagt till att den typen av abonnemang har upphört. Då höjde supporten rösten och avslutade med att man får skylla sig själv om man inte har koll. Konstigt att det är ok att betala ett högt pris för något de inte ens har...
    Vi bytte operatör med en gång. Alla som har med Telenor att göra borde se om sina abonnemang så ni inte betalar för mycket, för de kommer ej kontakta er om det utan fortsätta mjölka så mycket de kan.

    Kurt-Dennis Moore: Byt operatör, Telenor är ett ohederligt företag som inte bryr sig om sina kunder. De påstår det men det är en lögn.
  • Dålig
    4 mån sedan
    MYCKET oproffisionella
    otrervliga
    går inte att få trata ned någon utom på det olika kundtjänsterna.
    en fälanmälan som går till en teckniker går inte att följa upp eller att på prata med dom. dom har inga telefoner på den avdelningen.
    Efter veckor av felanmälan om att vår tv inte fungerar ger vi upp när vi fortfarande ej fått återkoppling eller felet lagat,
    Vis duppsägning kräver dom en månads uppsägning dessutom
  • Usel
    5 mån sedan
    VARNING FÖR DETTA FÖRETAGET TELENOR;(
    DOM FORTSÄTTER ATT SKICKA UT DRÖJSMÅLSAVGIFT 60 KR PÅ PAPPERSFAKTURA 49 KR VARJE MÅNAD?!
    JAG VET INTE HUR MAN BLIR AV MED DET DÅ JAG HAR EN GODMAN?!
    FINNS DET NÅGON SOM KAN HJÄLPA MIG?!
  • Usel
    5 mån sedan
    Trött på alla missade samtal...
    Att bara ha max 30 sekunder på sig att svara är löjligt kort tid.
    Vet att jag hade 2 minuter på mig tidigare, men vet inte riktigt när dom ändrade till max 30s men i min familj vet man inte alltid vart man lagt telefonen och då hinner man inte svara.

    Kommer avsluta mina 4 mobilabonnemang om ingen ändring sker...
  • Dålig
    6 mån sedan
    Helt omöjliga att ha att göra med! Utan bredband i snart 4 veckor och ingen som helst hjälp när man ringer kundtjänsten! Okunniga och skickar enbart runt en mellan olika parter och vissa till och med otrevliga
  • Dålig
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Bryter avtal och höjer abonnemangsavgiften kraftigt på kort varsel. Har en del att lära om kundservice pga otroligt dåligt bemötande av långvarig kund. Som en sekt som lurar in kunden i falsk trygghet och sedan blåser kunden. Aldrig varit med om liknande.
  • Dålig
    6 mån sedan
    Nu är det andra gången de avbryter mitt abonnemangskontrakt "fri surfmängd" och byter namn till "obegränsad datamängd", samtidigt höjer det med 170kr/månad.
    Från 399kr/månad till 569kr/månad.

    Telenors egna ord: "vi jobbar ständigt med att förbättra och modernisera våra erbjudanden"

    Man kan ifrågasätta vem förbättringen gagnar, företaget eller kunden.
    Det är uppenbart att de vill suga ut mer pengar ur kunden genom att ständigt ändra abonnemangskontrakt så de kan motivera en höjning.

    Förmodlingen med någon flummigt motivering som att "hålla sig i framkant med utvecklingen"

    Det känns väldigt lågt av företaget att göra såhär och då pratar vi inte om Glocalnet.

    Självklart ska företag kunna förnya abonnemang och priser men med en höjning på nästan 50 procent känns det inte motiverat.

    Ledningen borde ta en titt över vem som sätter priserna.

    Är man smart sätter man i nivå med konkurrenter, för att undvika att börja förlora kunder.

    Nu har jag börjat titta på andra leverantörer.
    Kommer byta till comhem fri datamängd 499kr/månad, de inkluderar dessutom betydligt mer surfmängd när man är utomlands inom EU. Dessutom första 3 månaderna för 99kr/månad

    Kan tillägga att jag idag sa upp mitt abonnemang hos dem. Fick sitta i kö drygt en timma.
    Först kö till kundtjänst, sen svarar en kille som säger att han ska koppla mig vidare till en kollega bredvid som har hand om abonnemang. 20min kö..
    Sen svarar en tjej och säger att det måste blivit något fel för jag är fortfarande på vanlig kundtjänst och hon kan inte säga upp abonnemanget. Sen kopplar hon vidare 25min kö.
    Sen en ny tjej på abonnemang som säger att hon ska koppla mig vidare till de som kan säga upp abonnemanget. Här börjar mitt tålamod bli väldigt lågt...
    Sen efter ca 20 min kommer jag fram till en kille som i drar varför jag vill säga upp abonnemanget.
    Förklarar för han att de har hljt mitt abonnemang med ca 40 procent och alla konkurrenter har bättre erbjudanden.
    Till slut gör han ett desperat försök att ha mig kvar genom att erbjuda abonnemang med 140gb surf för det priset jag redan har.(399kr/månad)
    Här är jag så sjukt trött på Telenor så jag säger hell no, aldrig mer Telenor.
    Då säger han att jag inte kommer kunna ha kvar mitt nummer.om jag säger upp det.
    Vilket jag skiter fullständigt i. Sen fixar han uppsägningen.

    Jag fixar sen abonnemang hos comhem och då säger de att det är inga problem alls att ha kvar mitt nummer. De fixar allt och skickar ett nytt simkort bara.

    Tror Telenor kommer behöva jobba på sin kundservice, för snart finns det inga "lättlurade gamlingar" kvar att lura.
  • Dålig
    6 mån sedan
    Usel kundpolitik är bara förnamnet..
    Fick 9/4 ett sms från Telenor att mitt nuvarande abonnemang ska slopas 1:a maj (alltså c:a 20 dagar senare) och bifogar en länk.
    Klickar man på den så ser man att samma tjänst nu är ca 43% dyrare om 20 dagar.
    Tänk om jag skulle behandla mina kunder på det viset.
    Skulle kunna skriva mycket om detta, men kort och gott så sa jag upp mitt abonnemang.
    Säger upp sonens Vimla och det blir inget Vimla för dottern heller som jag tänkt skaffa till sommaren.
    Ett skämt och ett hån att behandla sina kunder så!
  • Dålig
    7 mån sedan
    Detta företaget är på en alldeles för låg nivå för att få fortsätta ha en så stor marknadsandel. De överlever på bra marknadsföring via sin reklam.

    Jag skaffade bredband hos dem och har ringt dem 6 gånger bara för att reda ut fakturor som inte stämmer och bindningstid som varit felaktig. Deras uppföljning av korrigeringar är medvetet förhalade för att man ska glömma ringa eller ge upp i slutändan.

    Trots detta är dem som svarat medgörliga och uppmärksammar problemen som allvarliga. De skyller på dåliga system och på "chefer" som har huvudansvaret för vissa problemlösningar men inte tar sig tid till dem,

    Jag kan inte rekommendera dem, jag har dem bara för att det pris jag betalar är oslagbart via en deal som erhållits sedan tidigare.
  • Usel
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Det enda supporten kan hjälpa till med vid ev. problem är att skicka nya modem.

    När det inte löser problemet har dom inga fler tricks.

    Rekommenderar starkt att välja något annat företag så länge du kan.
  • Dålig
    7 mån sedan
    Grymt oproffsigt för att vara så etablerat. Beställde en telefon som jag skulle hämta i Telenor-butiken, skulle ta två arbetsdagar.
    1. Hör inget. Går till butiken efter tre arbetsdagar och får höra att den skickats från lagret men till ett uthämtningsställe istället för till butiken, med tillägget "kom tillbaka om några dagar om den inte kommit då".
    2. Väntar några dagar, ringer Telenors kundtjänst och får höra att den legat på utlämningsstället i fem dagar vid det laget. Kan dock inte få ett kolli-id så jag kan hämta ut den, "av säkerhetsskäl" (bank-id eller dylikt kan de inte använda för att legitimera mig). De hänvisar till Postnord som skulle skicka aviseringen.
    3. Ringer Postnord, Telenor har inte gett Postnord något kolli-id, så de kan inte skicka någon avisering. Ringer Telenors kundtjänst och får höra att "vi kan visst lämna ut kolli-id, här är uppgifterna".
  • Acceptabel
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Man får sitta ett halvår i telefonkö innan man kommer fram. Går inte att verifiera sitt konto online när man t.ex vill göra abonnemangsändringar, se fakturor etc direkt utan nä man måste vänta på ett brev med en kod innan man kan använda kontot på hemsidan. Kom igen, bankid hallå??
  • Dålig
    8 mån sedan
    Total usel support avdelning. Kan inte kallas support för så fort det inte hjälper att göra att starta om produkten så skickas ärendet vidare till deras "systemanalytiker" som varken går att få tag i eller är speciellt snabba. Det är den här typen av dåligt kundbemötande man får när man sparar in på kundservice.
  • Usel
    9 mån sedan
    Värdelös kundservice. Hjälper inte sina kunder när dom själva har klantat till det.
  • Usel
    10 mån sedan
    Usla bedragare!
    Under hösten ringer jag till Telenor och vill teckna ett TV abonnemang. Säljaren är tydlig med att jag ej får står på detta själv då det finns betalningsanmärkning, men säger att jag kan ingå ett avtal om min far, muntligen godkänner detta. Avtalet innebär att det ej finns någon bindningstid och att det stora TV paketet ingår för en kraftigt rabatterad summa under 6 månader. Jag ringer min far och förklarar villkoren och att det ej finns någon bindningstid.
    Paketet levereras hem till mig tillsammans med ett avtal. Där står det dock 12 mån som bindningstid så jag ringer Telenor och frågar varför detta avtal skiljer sig mellan det som säljaren angav över telefon. Den kvinna i kundtjänst jag nu talar med säger att det ej finns någon bindningstid på deras TV abonnemang och att jag ej behöver bry mig om detta. Hon ska dock skicka ett en bekräftelse på detta över mail, som dock aldrig kommer.

    Nu i januari vill jag säga upp detta och återsända paketet. Nu påstår kundtjänst som är mycket otrevlig, att det är bundet under 12 månader, jag ifrågasätter och ber honom att lyssna på vad som sagts över telefon, och det som sagts av den andra personen i kundtjänst när jag ringer in. Han påstår att det samtalet aldrig ägt rum och ej finns registrerat hos dem. När jag frågar om ljudinspelning och hans namn säger mannen "håll käften din snorunge". Samtalet avslutas.

    Detta är det absolut sjukaste jag någonsin varit med om. Förstår inte hur ett så pass stort företag ljuger och bedrar sina kunder på detta sätt.
  • Usel
    10 mån sedan
    Uppdaterat: 10 mån sedan
    Klåpare och rent lurendrejeri är generösa omdömen om man vill vara artig och i alla fall försöka vara objektiv. Tro inte ett ögonblick på vare sig försäljare, teknisk support eller fakturaavdelningen. De är inte främmande för att manipulera ohämmat eller komma med uppenbara lögner. Var beredd på att tjänster stängs av och muntliga överenskommelser tolkas hur som helst, gärna kombinerade med hot och falsk information. Bli inte arg och förolämpad av nedsättnade sidokommentarer från support, de uttalar dessa för att de skall slippa krångla med dina problem. Ingen av de anställda på support har behörighet att rätta till några fel i någon av telenortjänsterna, även om de skulle ha den kompetensen. Tro dock inte att en uppgradering av ditt ärende till "chefsärende" löser någonting, det är bara en omskriving för papperskorgen. Telenor verkar tro att de är en statlig myndighet med "behandlingstider" istället för ett privat serviceföretag. Förvänta dig inte att Telenor någonsin svarar på vare sig brev eller mail oavsett ärende. Detta trots att deras online kontosystem inte fungerar. Kräv alltid skriftliga överenskommelser!

    Jag gillade Bredbandsbolaget. Det kunde ibland vara lite oordnng på saker och ting, men de var alltid reko, generösa och ärliga. Sedan Telenor tog över i somras har ingenting fungerat och mest genererat frustration och ilska. Vi försöker nu ta oss ur Telenor och rädda ett tillgodohavande vi haft sedan Bredbandsbolagettiden. Telenor vägrar att ge ut specifikation på kontot vilket medför att vi får gissa rimliga belopp och helt enkelt skicka räkning (c:a 6000 kr). Jag misstänker att det hela måste sluta i en civilrättslig process där Telenor räknar med att vi inte orkar fullfölja.

    Telenor framstår som ett extremt hierarkiskt företag där de anställda har olika förtroendenivåer eller säkerhetsnivåer. Alla personer med i alla fall något inflytande jag mött, har varit unga killar. De flesta anställda i support verkar vara kvinnor och även om de för det mesta är artiga(re) kan du räkna med att de inte har något som helst inflytande. Bli inte arg på support, tyck synd om de som måste jobba där.
  • Utmärkt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 11 mån sedan
    Jag har varit mobil kund hos Telenor i 18 månader. Tycker de blir bättre och bättre..

    Min Apple Watch fick nyss mobil uppkoppling hos Telenor, tummen upp för det.

    Fri surf och fria samtal. Bra att nära å kära kan få samma för en billig penning via familjedelning, de hade inte kunnat få samma deal nånn annanstans med ett eget abonnemang.

    Fixa bättre 4G teckning där jag bor, centralt i en större stad så blir det max stjärnor. :)
  • Usel
    11 mån sedan
    Jag vill bara säga att det gått någe fruktansvärt utför på deras service, vårat bredband (Fiber) har legat nere av o till under veckorna hela hösten och förra helgen låg den nere i flera dagar, jag blev lovad att vi i hushållet bara behövde ringa för att fylla på våran surf på mobilerna om de tog slut, inga problem, ringde nu för att sambons börjar ta slut men nä bara för att hon inte ligger under samma abonemang så fick hon inget.. jag känner att jag kommer börja söka andra leverantörer för mina 3 mobiltelefoner, tv och bredband. Frågar mina bekanta om bredand eller telefoni så kommer jag avråda dem. Skäms Telenor! MVH en lång och fd trogen kund
  • Usel
    12 mån sedan
    Sämst!

    Beställde bredband via telejacket av dem den 7/11. Enligt hemsidan skulle det levereras först den 16/11 av okänd anledning, vilket var för sent för mig. Därför ringde jag till Telenor och beställde, och blev lovad att de skulle göra det de kunde för att det skulle levereras tidigare och att de siktade på att ha det klart iaf den 14/11.

    Sedan dess har jag inte hört ett ljud, förrän idag den 21/11, en VECKA efter utlovat leveransdatum, då jag får ett sms med att min order är packad och skickad. Som grädde på moset skickar de med ett ogiltigt spårningsnummer.

    Totalt värdelöst. Aldrig mer Telenor.
  • 2018-11-21 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Usel
    1 år sedan
    Har pratat med deras kundtjänst 5 gånger den här veckan. Lovat att bli uppringd vid 2 tillfällen utan att det hänt, och sen blivit tvungen att ringa upp själv köa i en halvtimme för att förklara mitt ärende ännu en gång. Efter många timmar i telefonkö är jag nu äntligen kvitt Telenor. Hurra!
  • Utmärkt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Efter mycket jämförande tänkte jag tillslut välja Telenor som operatör. Har i princip haft alla operatörer någon gång tidigare. Efter research kunde jag konstatera att Telenor hade bra täckning i mina områden, bra support och relativt billig. MEN, precis innan jag skulle teckna det fick jag upp ögonen för Vimla. Vimla är Telenors dotterbolag som erbjuder exakt samma produkt, men till ett betydligt lägre pris då de riktar in sig på primärt unga/studenter och pensionärer. I princip hälften så dyrt som Telenor visade det sig. Guld att oförbrukad surf sparas i en pott dessutom.

    Extra plus att man kan sänka månadskostnaden med 10kr/mån för varje person man man tipsar. Både tipsaren samt köparen får 10kr rabatt per månad. Själv har jag lyckats tipsa så många att jag numera bara betalar 30kr/mån för 15gb surf och fria samtal &sms.

    Beställer ni via länken nedan får ni halva priset i 3 månader, 20gb extra surf, samt 10kr rabatt/månad på ett redan billigt pris:
    https://vimla.se/?201808202142494723
  • Usel
    1 år sedan
    Dåligste operatör på bredband /kundservice. Finns ingenting värre även om man har fiber är ADSL att föredra jämnfört med Telenor. Undvik!
  • Usel
    1 år sedan
    Sämsta kundservice någonsin! Varför skall man står i telefonkö till deras supporter när deras stream tjänst inte fungera att skapa ett konto. Det är inte kundens problem och många fler har samma problem enligt inlägg på deras Facebook!
  • Usel
    1 år sedan
    Jag är väldigt besviken på Telenor pga dåligt/otrevligt bemötande i kundservice. Något utlovades, som sedan inte kan hållas. Mycket besviken! Undvik Telenor
  • Usel
    1 år sedan
    Kundservice under all kritik. Dåliga öppettider på kundtjänst, lång väntan i telefonkö utan möjlighet att bli uppringd, lång väntan på tekniker för att åtgärda fel. Vi var utan bredband i 4 veckor och tvingades att ringa, mejla, kontakta via Facebook för att över huvud taget få hjälp. Otroligt missnöjd med detta företag.
  • Usel
    1 år sedan
    Undvik telenor. Tecknade fiber via dom och bara strul och ljug. Nu snart 4 veckor utan stabilt nät och enda beskedet jag får är att avvakta. Sämre än du kan tänka dig!
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    https://www.telenor.se/mobiler/galaxy-a3-2016/#color%3D%23000000%26subscription%3Dextra-sim-subscription%26selectedflow%3Dextrasim
    -------
    Går in på denna hemsida för att beställa telefoner i Lördags,prövar Söndagen samt igår Måndag . Går ej att beställa via hemsidan och ringer till nummret som de hänvisar till och lägger en manuell beställning. Telenor-tomten lägger 50:- för dyrt på båda abbonemangen samt så fick inte min kompis , som också har familjeabb , inte lägga beställningar som jag gjorde då kundservice börja dribbla om fel pris , vi kan inte lägga beställning gå in på hemsidan samt vänta till imorgon men jag kan inte garantera att sommarrea priset är kvar. Då har vi ändå prövat sedan i Lördags. Och se länken där uppe , de skyltar fortfarande med priset som ej går att beställa. Hej Konsumentverket ! Har aldrig varit så upprörd på ett företag någonsin . Har säkert lagt ner 5-6 h av min semester på detta strul .
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Trygghet 48 är en katastrof det är en försäkring som inte är en försäkring. Det är en ren donation till Telenor som för övrigt är ett grisföretag.

    Jag har anmält företaget till konsumentverket efter de blåste mig. Hade en sprucken telefon som jag inte fick ut någon försäkring på trots att jag hade trygghet 48 sedan ca 3-4 år tillbaka. Olyckan skedde med batteriet urladdat och de menar då att jag inte har rätt till försäkring (ja det är otroligt men sant). Otrevligt bemött och totalt ovilliga att hjälpa till, bara problem Telenor är giriga och bryr sig bara om att du betalar.

    Jag kan varmt avråda någon som är nyfiken på dessa pajaser, gör rätt och välj något annat företag. OBS undvik även företaget Vimla som är ett dotterbolag till Telenor.
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Dålig Norge historia igen. Det är otroligt att detta företag finns , så mycket snurr jag haft med dem utan att det fullföljer avtal. De ljuger. Jag beställde 80mb/s XL abonnemang och betalde för det. Sedan inser jag att de bara levererar Medium abonnemang asså 30 mb/s. De erkänner för att sedan inte vilja ändra sitt fel utan hävdar att det avtalet levererar det inte längre ????? Och kompensation nja det skall jag bevisa genom avtal och de vägrar ge mig deras kopia. Så jag hamnar i en sits där jag måste hitta avtalet i gamla flyttlådor och skall stämma dem så snart jag hinner

    En liten Bleme ? Nja Norge det handlar om moral och etik
  • Utmärkt
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    ...
  • Knappt godkänd
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    nja..

    Långsam surf, dyrt som tusan.
  • Knappt godkänd
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Inte 100% nöjd tyvärr.
  • Perfekt
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Snabb leverans och liknande
  • Bra
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Bra service - betyget är dock satt på enskild personal. Alla är olika och då blir även servicen det.
  • Ganska dålig
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    Lovar 10 Mbit/s med Surf Premium, men i verkligheten handlar det om uppåt 4 Mbit/s de flesta vardagar, och ca 0,02 Mbit några dagar i veckan, så det kan ta minuter att ladda en sida. Hellre Comviq kontant med 50kr per månad - de är i alla fall mer stabila, så man alltid kan kolla upp saker snabbt.
  • Mycket bra
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    som en vanlig butik. varken till eller från
  • Usel
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    Lurade i ett snabbköp på min snart 80-åriga mamma en telefon som hon ej kan använda pga dålig syn.

    Ville sen inte byta telefonen (som var oöppnad) till en med större knappar som hon kunde använda. Så nu är hon tvungen att betala 200:-/mån i två år för ett abb som ej ens är aktiverat.
  • Knappt godkänd
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    Njet
  • Dålig
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    Har aldrig gillat Telenor. För mycket lögner.
  • Ganska dålig
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    Beställde en Desire HD med Surfa Bas.
    Tyvärr blev luren blivit försenad en månad. Även att det var utanför Telenors händer så skulle de bjuda på ett par månadsavgifter som kompensation. Har jag dock inte sett än!

    Efter att ha haft abonemanget hos dem i 2 månader sänks totalkostnaden på luren 1000kr om man tecknar abonemang nu. Men de har ju ingen aning om vad som händer i framtiden och kan inte alls se varför man känner sig lurad.

    Täckningen på datatrafiken verkar vara lite sådär, inte ofta man är uppe i 1Mbit och svarstiderna är sällan heller någon vacker syn.
  • Usel
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    Jag jobbar själv inom kundservice och vet hur svårt det är ibland. Men med det sagt, att ha så pass dålig support som Telenor har är beundransvärt. Två personer på teknisk support lovar att byta ut alt. laga min telefon då den var trasig, sen en månad senare mailar servicestället till mig och säger att jag får betala 2700:- om jag vill få den lagad. Efter att jag ringt support 6 ggr, alla har svarat att de ej kan hjälpa mig för de kan inte se vad servicestället skrivet utan de ska återkomma. Ingen återkom någon gång. Den sista tjejen säger att det bästa vore att betala 2700:- för det blir "bílligare" än att köpa en ny. Ja va fan jag är inte dum! Om jag skulle betala och få min gamla Iphone lagad så är det enbart 3 månaders garanti efter det! Nej så jag tänkte jag köper en egen tele och säger upp ab nu när kontraktstiden går ut. Blir kopplat till AC (uppsägan) där säger de att jag kan inte göra det än? Utan ring in 4 månader innan kontraktet går ut. Men det är 3 månaders uppsägningstid också, så skulle man glömma att ringa in under "rätt" månad får jag vänta en hel extra. Vilket skojjar företag.

    Som en liten notis, vid sista support tjejen bad jag enbart att få prata med chef, hennes svar var: "Nja de kan inget göra, då får det bli ett reklamations ärende. Å dit är det lång kö, så vi vet inte när de ringer upp". Men va fan? Jag vill inte reklamera varan, jag vill ha vad som var lovat eller att det går att lösa på ett smidigare sett Men nu lägger jag ner, går inte att föra en vettig diskution med en support som inte ens skriver noteringar efter ett samtal med kund..

    Vilket skojjar företag, hoppas detta gör att ni väljar ett seriösare företag istället.
  • Ganska bra
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    Bra abonnemang för surfmobil. Lite halvtaskig täckning. Tex där jag bor :-(
  • Bra
    9 år sedan
    Uppdaterat: 9 år sedan
    Trevliga =)
  • Bra
    9 år sedan
    Uppdaterat: 9 år sedan
    Helt OK