Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Nordens största spislager
Specialister på spisar
Låt våra experter hjälpa dig

https://www.myrangecooker.se

Betalningsalternativ

Visa
MasterCard
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information MyRangeCooker.se har fått betyget (7.65)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    25 dagar sedan
    Vi beställde en Lofra gashäll till vårt nya kök. När hela renoveringen var gjord och det var dags att sätta dit hällen meddelar gas installatörerna att det inte går att använda hällen, då den inte är godkänd för stadsgas som Stockholm har. Detta skapade väldigt stora problem för oss, dels då det endast fanns en enda häll som passade i det hål vi gjort i bänkskivan i sten och som var godkänd för stadsgas, med väldigt lång leveranstid, vilket gjorde att vi blev utan kök i ytterligare 4 veckor efter en 10 veckors lång renovering. Vad som dock gjort oss mest besvikna är att vi inte ens fick lämna tillbaka hällen, då det hade gått 2 månader sedan köp och byggarna hade slängt kartongen. Deras retur regler är givetvis tydliga, men vi hade ingen aning om att hällen inte gick att använda, vilket enligt kundtjänst helt o hållet ligger på vårt ansvar att känna till. Det står absolut ingenting om vilken gas den är godkänd för på deras webbsajt och vi förutsatte att det inte skulle vara några problem då vi bor i innerstan i Sthlm. Givet dessa förutsättningar anser vi att det är extremt dåligt att inte godkänna returen. Alla andra sajter där gashällar säljs är mycket tydliga med vad respektive häll är godkänd för. Dessutom är påslagen rejäla för Lofras produkter, och avsevärt bättre kundservice hos Lofra själva i Italien. Vi rekommenderar inte denna återförsäljare.
  • Hej Johannes,

    Tack för ditt omdöme. Först och främst tycker vi det är tråkigt att läsa att du haft en dålig köpupplevelse.
    Informationen kring vilka hällar som är godkända för Stockholms stadsgas framgår under produktinformationen på de godkända produkterna. Vi tar dock till oss av din värdefulla input och ska kika på hur vi kan göra det ännu tydligare på site framåtriktat!

    Hoppas du får en fortsatt fin dag!

  • Dålig
    29 dagar sedan
    Vi har köpt en Lofra Dolce vita gasspis. Första kontakterna och beställning fungerade bra men vid leveransen upptäckte vi att de extra långa fötterna som vi hade beställt inte kom med, som var en förutsättning för att vi skulle kunna installera spisen i vårt nya kök. Det visade sig att det skulle ta 3 veckor innan de kunde levereras och då meddelades det via fel telefonnummer... I desperation satte vi på träklossar på benen för att vi skulle kunna använda den. Då visar det sig att järnet på brännarna passar inte. Vi har antagligen fått 3 stycken mittenjärn alternativt är det brännarna som det är fel på. Vid påpekan om det har jag fått ringa ett flertal gånger och varje gång hamnat på försäljning istället för reklamation (för att ni antagligen har så många klagomål att ni inte hinner medl) På mail har jag fått begäran om att skicka bilder och fil för att få "bevis". Det har jag gjort och nu (trots att jag har skickat mail ett flertal gånger) inte hört ett ljud på flera dagar. Är det rimligt att efter 1 månad fortfarande inte kunna laga mat på sin svindyra spis från er!????
    Jag är nu superarg och ångrar djupt att jag valde er. Vi skulle ha valt en Ilve istället. Rekommenderar inte detta företag!
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning
    Nöjd med Kundtjanstbemötande!
    Fick snabb leverans men varan hade fått en skada och kundtjänsten hjälpte mig med prisreduktion! Super nöjd med fläckten den är grymt lyxig och passar mitt nya kök helt perfekt! / Najwa
  • Hejsan, stort tack för ditt omdöme! Superkul att höra att du är så nöjd din nya fläkt och med vår service, vi eftersträvar alltid att vara så behjälpliga som möjligt. Ha en fin sommar. :)

    Vänliga hälsningar, Natalie

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning
    Snygg produkt
    Lättanvänd
    Bra service
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Beställning
    Väldigt professionell kundtjänst och fantastisk kundupplevelse! Blev inte bortglömda och väl ihågkomna över flertalet månader innan vi hittade rätt produkt
  • Hej, För oss är service A&O, vi försöker vara så behjälpliga som möjligt under hela köpprocessen. Fantastiskt roligt att det bekräftas! Stort tack för det fina omdömet. :)

    Vänliga hälsningar, Natalie

  • Perfekt
    3 mån sedan
    Beställning
    smidigt kunnig personal
  • Vad glada vi blir, stort tack! Vad roligt att höra att du är så nöjd med din köpupplevelse hos oss. :)
    Ha en trevlig helg.
    Vänliga hälsningar, Natalie

  • Perfekt
    3 mån sedan
    Beställning
    Vår spis hade en del fel när vi köpte den men vi fick hjälp snabbt av en tekniker som åtgärdade felen.
    Snabb och väldigt bra service !!
  • Hej, Stort tack för för de fina orden! Vad skönt att det löste sig snabbt. :) Vi strävar alltid efter att du som kund ska ha en så positiv upplevelse vid ett köp från oss som möjligt. Önskar dig en trevlig helg.
    Vänliga hälsningar, Natalie

  • Usel
    4 mån sedan
    Beställning
    Hej!

    Vi har beställt en spis dolce vita med induktionshäll. Det visar sig inte vara en spis med induktionszoner så denna behöver bytas ut
    mvh
    Lars
  • Hej, Tack för att du tog dig tiden att lämna ett omdöme.
    Vad tråkigt att det blev fel vid din beställning. Ser att du varit i kontakt med oss och att vi hanterar ditt ärende.
    På grund av rådande omständigheter kring Covid-19 inväntar vi leverans från leverantören och hoppas kunna leverera din nya spis inom kort. Önskar en trevlig helg.

    Vänliga hälsningar, Natalie

  • Ganska bra
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Uppdatering: Myrangecooker tog tag i mitt problem och hjälpte mig byta ut till korrekta plåtar.

    (Tidigare omdöme från mig:
    Har köpt ett spispaket av dem. Vissrligen helt nöjd med den varan. Men jag beslöt att köpa til en plåt, jag råkade köpa fel storlek, när jag ville byta den var de helt omöjliga och vägrade låta mig byta den. Kan inte förstå hur man vill bråka om ett BYTE av en vara för 3-400 med en kund som köpt en vara för ~60 000. Observera jag vill inte få något utan BYTA. Skulle aldrig rekommendera någon att ha med dem att göra.)
  • Hej, Vill börja med att tacka er för att ni tagit er tid att recensera er köpupplevelse - det ger oss viktig information om vad vi behöver förbättra. Vi strävar alltid efter att ni som kund ska ha en så positiv upplevelse vid ett köp från oss som möjligt. Att ni inte skulle få byta plåten låter mycket märkligt och vi beklagar givetvis att ni blivit lidande av detta.

    Vi vill gärna komma i kontakt med er igen för att åtgärda detta. Vänligen kontakta oss på info@myrangecooker.se eller 010 - 10 19 285 och hänvisa till denna tråd.

    Vänliga hälsningar,
    Natalie

  • Perfekt
    5 mån sedan
    Beställning Leverans
    Köpte ett Lofra spispaket med dubbelugn, fläkt och stänkskydd. Väldigt trevligt bemötande och snabb leverans. Fläkten låter lite men funkar riktigt bra (kör friskluft). Älskar att det är rotisserie i båda ugnarna och vi har kört både helgrillad kyckling och porchetta som blivit riktigt bra. Hade önskat några fler plåtar men de som följer med är lätta att rengöra. Jättenöjd med mitt inköp och servicen.
  • Stort tack för ett så fint omdöme! Roligt att höra att du är nöjd med både spispaket och din köpupplevelse hos oss.
    Vi önskar dig en fortsatt härlig matlagningsupplevelse med din nya Lofra-spis. :)

    Vänliga hälsningar, Natalie

  • Utmärkt
    6 mån sedan
    Beställning Leverans
    Bra service och bemötande...
  • Utmärkt
    6 mån sedan
    Beställning
    Bra produkt. Snabb leverans och bra kundtjänst när speditören strulade till leveransen. All heder till My Range Cooker.
  • Hej, Tack för att du tog dig tiden att skriva ett omdöme.
    Så roligt att höra att du är nöjd med din produkt och din köpupplevelse hos oss! =)

    Önskar en fortsatt trevlig dag!

    Vänliga hälsningar, Natalie

  • Perfekt
    6 mån sedan
    Beställning Leverans Retur
    Bra service, fick reservdel utan kostnad till min diskmaskin och på 2-3 dagar.
  • Tack för att du tagit dig tid att recensera din köpupplevelse och vad kul att du är nöjd med vår service!
    Vi hoppas du är nöjd med ditt köp!

    Vänliga hälsningar, Natalie

  • Perfekt
    6 mån sedan
    Beställning Leverans
    Väldigt Smidiga att ha att göra med!
    Inget var svårt att lösa utan hjälpte gärna till.
  • Roligt att höra! Tack för att du tog dig tiden att lämna ett omdöme. Vi hoppas du är nöjd med produkten!

    Trevlig helg!

    Vänliga hälsningar, Natalie

  • Utmärkt
    6 mån sedan
    Beställning
    Bra service och kvalitet till överkomligt pris.
  • Tack för ditt omdöme. Härligt att höra att du är nöjd med din köpupplevelse hos oss!
    Vi hoppas även du är nöjd med produkten. :)

    Trevlig helg!

    Vänliga hälsningar, Natalie

  • Usel
    7 mån sedan
    Beställning Leverans
    Otroligt dålig service, inte kolla på vilka varor dom har, inte informerad att varan kommer bli sen, och när den väl kommer så har dom inte koll på att jag bett om faktura,
    Fick först en spis som halva ej fungerade på, tog över 3 veckor tills det va åtgärdat, sen allmän förvirring. Dålig info,
    Sjukt trist när man tror man ska få bra service när man köper en spis för 26000....
  • Hej, Vill börja med att tacka er för att ni tagit er tid att recensera er köpupplevelse – det ger oss viktig information om vad vi behöver förbättra. Vi strävar alltid efter att ni som kund ska ha en så positiv upplevelse vid ett köp från oss som möjligt. Olyckligtvis har det som absolut inte får hända inträffat - vi har brist i vår kommunikation och information till er som kund – vilket vi verkligen beklagar. Vi vill gärna komma i kontakt med er igen för att åtgärda detta.
    Vänligen kontakta oss på info@myrangecooker.se eller 010 - 10 19 285 och hänvisa till denna tråd.

    Vänliga hälsningar,
    Natalie

  • Utmärkt
    9 mån sedan
    Beställning
    Rask og grei levering
  • Tack för att ni tog er tid och recenserade er köpupplevelse hos oss. Vi hoppas ni är nöjda med ert köp!

    Vänliga hälsningar, Natalie

  • Perfekt
    9 mån sedan
    Beställning
    Trevliga människor och en god service när vi behövde hjälp 😊👍
  • Vad roligt att höra! Tack för det fina omdömet. Vi hoppas ni är nöjda med ert köp!
    Vänliga hälsningar, Natalie

  • Perfekt
    9 mån sedan
    Beställning Leverans
    Enkelt att beställa, tydliga information och snabb leverans.
  • Tack för ditt fina omdöme, så roligt att höra! :)
    Vi hoppas ni är nöjda med ert köp!

    Vänliga hälsningar, Natalie

  • 2019-08-10 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Dålig
    1 år sedan
    Helt ointresserade av att sälja! Säljaren duckade samtal och kunde inte leverera en offert trots försäkran om det.
    Till slut efter ca 2 veckors traggande kom en halvlam ursäkt om att knappar i en viss färg utgått och att de var tvugna att beställas i en viss mängd. TA DÅ BORT FÄRGEN FRÅN HEMSIDAN!
    Det blev ett annan firma som fick ta emot våra 40000kr till slut.
    Tack för ingenting! Uselt hanterat!
  • Perfekt
    1 år sedan
    Beställning Leverans
    Snabb och bra återkoppling både från säljare, kundtjänst och reklamationsavdelning.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning Leverans
    Hej. Ger dem högsta betyg lätt att få kontakt och även bra service inga problem när man tog kontakt med dem samt leveranstiden var perfekt. Kan varmt rekommendera dem
  • Perfekt
    1 år sedan
    Beställning Leverans
    Mycket bra företag ,väldigt nöjd , bra personal ,snabba leveranser ,jag ger de högsta betyg
  • Utmärkt
    1 år sedan
    Beställning Leverans
    Enkel beställning bra service hos personalen som lyssnar och ordnar med allt. Tack för ett fint kök ska snart flytta in:)
  • Utmärkt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning Leverans
    Fantastisk service från alla jag pratat med på MyRangecooker. Svarat snabbt på alla frågor och har det varit oklarheter så har de löst det på allra bästa sätt.

    Frakt ingick, jag fick välja när jag ville ha den levererad (sköt på leveransen för att passa köksrenoveringen). Fick då även skjuta på fakturan.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning Leverans
    Mycket bra relation mot kund. Leveransen var lika bra.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Beställning Leverans
    snabb respons och effektivt hantering av ärendet
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning Leverans
    MyRangeCooker tillmötesgick alla våra önskemål, enkelt och smidigt
  • Utmärkt
    1 år sedan
    Beställning Leverans
    Bra produkt och bra service
  • Perfekt
    1 år sedan
    Beställning Leverans
    Bra produkt och bra service
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning Leverans
    Bra bemötande och service
  • Perfekt
    1 år sedan
    Beställning
    Bästa köpupplevelse någonsin!!!
    @Tobias! Jag hittar inte tillräckligt med ord för att tacka dig för all professionalism, tålamod och kundbemötande som du har visat från början till slut. Ett nöje att köpa från er igen :)
    TACK! Ioana
  • Perfekt
    1 år sedan
    Beställning
    Bra service, snabba
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning
    Enkelt lät smidigt inget krångel
  • Mycket bra
    2 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning Leverans
    Snabb leverans och proffsigt bemötande!
  • Tack för att ni tagit er tiden att recensera er köpupplevelse hos oss!
    Ha en fortsatt trevlig sommar! :)
    Vänliga hälsningar, Charlie

  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställning Leverans
    Bra service och support
  • Perfekt
    2 år sedan
    Beställning Leverans
    Strålande!
    Tack Per för all hjälp! Du har fått många frågor av oss och vi är glada för den fina service vi fått! Njut av helg. //Lofradamen med bruten tå
  • Tusen tack själv, ni kommer få ett kanonfint kök med ugnen, kylskåpet och diskmaskinen! Glada hälsningar, Per

  • Perfekt
    2 år sedan
    Beställning Leverans
    Utmärkt service, kunde beställa långt i förväg och få det levererat till mitt bygge precis när jag ville. Pålitliga
  • Tack för att ni tagit er tiden att recensera er köpupplevelse hos oss och för ett fint omdöme. Vi hoppas ni är nöjda med ert köp!
    Ha en fortsatt trevlig dag! :)
    Vänliga hälsningar, Charlie

  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställning
    SNABB LEVERANS. SÄKEROCH BRA FÖRPACKNING AV GODSET. VARAN VAR PRECIS SOM FÖRVÄNTAD!!!!! BRA DESIGN, KVALITE. TREVLIGT BEMÖTANDE I KONTAKTMED PERSONAL VIA TELEFON.
  • Mycket bra
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställning Leverans
    Vi köpte en spis av dem. Bemötandet från företaget var väldigt trevligt och vi hade även möjlighet att se deras showroom i Ängelholm. Bra och kunnigt omhändertagande och smidiga att diskutera önskemål med.
    Jag hade nog gett dem full pott om det bara inte hade varit så att leveransen sköttes av DHL. DHL är ett företag som jag någon gång måste ta mig tid att recensera ordentligt men just denna gången var det alltså så att tid avtalats för leverans, som brukligt är på en tid när ingen förvärvsarbetande person kan ta emot en sådan leverans. Därav 79-årig släkting, som vaktade för att kunna signera leveransen. När den stipulerade tiden var nästan ute ringde DHL och påstod att deras bil inte kunde köra in på vår gata. Detta alla sopbilar och andra stora bilar till trots, som inte har några problem med det. Jag påtalade att de av förklarliga skäl länge haft kännedom om min adress och borde kunna räkna ut ungefär hur man skulle göra för att leveransen skulle gå att genomföra. Min åsikt var att man fick gå ner i storlek på bil för att leverera spisen senare samma dag men det sades från ledningshåll på DHL att det kunde man inte av två anledningar: Den ena var att man inte kunde be chauffören komma tillbaka för ett sådant byte och det andra var att DHL ändå inte har mindre bilar som får transportera spisar. Jag påpekade då att det verkade som att DHL alltså inte kunde leverera den vara de fått betalt för att leverera och fick svaret att det stämde. På min fråga om hur man skulle lösa detta svarade man prompt att det inte gick. Personen i telefonen frågade om den som var hemma kunde komma till vägkorsningen dit bilen ansåg sig kunna köra. Jag informerade om att den 79-åriga släktingen inte kunde förväntas transportera en 90 kg tung spis 150 meter. Jag bemöttes med exakt noll förslag hur man kunde lösa problemet efter det. Jag får erkänna att jag gick i taket. Till slut fick jag själv ringa chauffören (hade numret efter att han ringt mig tidigare på dagen för att meddela att han inte kunde leverera) eftersom personen i telefonen inte hade "någon möjlighet" att kontakta chauffören. Chauffören var väl en hyfsat hygglig typ som i slutet av sin runda kom och levererade till vägkorsningen på eftermiddagen när jag hunnit hem och jag fick själv transportera hem den därifrån.
  • Tack för att ni tagit er tid att recensera er köpupplevelse! Vi är väldigt glada och nöjda att ni kände er väl omhändertagna av oss - det är alltid vår strävan. Vi vill däremot beklaga hur leveransen skötts av vår leveranspartner. Vi kommer ta upp detta med dem för att höra varför de agerat som de gjort - samt vad vi kan göra för att förhindra att denna typ av problem inte ska uppstå för våra kunder i fortsättningen.

  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställning Leverans
    Snabb service och mkt bra info
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställning Leverans
    Bra att trevlig kommunikation i samband med köp, leverans etc.
  • Perfekt
    2 år sedan
    Beställning
    Personlig kontakt och tillmötesgående!!
  • Tack för att du tagit dig tiden att recensera din köpupplevelse hos oss och för ett fint omdöme!
    Önskar dig en fortsatt trevlig dag!
    Vänliga hälsningar, Charlie

  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställning Leverans
    Bra service bra produkt
  • Mycket bra
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställning Leverans
    Det blev vissa problem under leveransen. Likaså gjorde jag vissa ändringar i beställningen. Allt hanterades utmärkt av Myrangecooker
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställning Leverans
    Köpte en Lofra 90 cm induktion. Mycket bra support och leveranstid precis som bestämt. Kan varmt rekommendera!
  • Perfekt
    2 år sedan
    Beställning
    Service och bemötande.
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställning Leverans
    Snabb leverans fin produkt
  • Utmärkt
    2 år sedan
    Beställning
    Bra leveranser, god service
  • Utmärkt
    2 år sedan
    Beställning
    Var fel på spisen när vi fick den, men de löste allt hur smidigt som helst!