Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Fri frakt på allt
Gemensam bonus på Ica
Köp läkemedel online

https://www.apotekhjartat.se

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Apotek Hjärtat har fått betyget (6.94)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Perfekt
    10 dagar sedan
    Uppdaterat: 21 tim sedan
    Beställning Leverans
    Priset och snabb leverans
  • Knappt godkänd
    3 dagar sedan
    De säjer ofta produkter som inte finns på hyllan längre, har blivit lurade flera gånger. Besviken med deras dåligt system.
  • Hej Yunin, vad tråkigt att du upplever att du blivit lurad. Hör gärna av dig till vår kundkontakt antingen via e-post på kundkontakt@apotekhjartat.se, eller telefon på 0771-405 405, så kikar vi närmre på ditt ärende. Vänligen, Michael på Hjärtat.

  • Perfekt
    13 dagar sedan
    Uppdaterat: 3 dagar sedan
    Beställning Leverans
    bra pris, samt att man kan få det gratis hem till dörren.
  • Dålig
    4 dagar sedan
    Superlång leveranstid (mer än dubbelt så lång leveranstid mot vad som var utlovat). Dessutom saknas hälften av varorna trots att de fanns i lager under och efter beställningen. Välj en annan leverantör
  • Ganska dålig
    5 dagar sedan
    Beställning
    Håller inte leveranstid. Missat avisering vid annat tillfälle.
  • Usel
    6 dagar sedan
    Beställning
    Leveransförsening via best av receptbelagd medicin, den fanns på lager men utlovad leveransdag har flyttats fram dag för dag. Ingen support kvällstid. Inga varor mottagna ännu.
  • Usel
    6 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Mycket lång leveranstid, 17 dagar. Upp till en timmes väntetid på telefon. Alltför lång svarstid vid mailfrågor.
  • Perfekt
    11 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Snabb och säker leverans. Hade bra erbjudanden på de artiklar jag skulle beställa. Fick samtidigt bonus på mitt ICA kort.
  • Perfekt
    13 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Allt helt bra från början till slut. Kan inte bli bättre. Snabbt och korrekt med god information.
  • Perfekt
    14 dagar sedan
    Uppdaterat: 13 dagar sedan
    Beställning
    Det gick snabbt.Tack
  • Usel
    13 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Superlång leveranstid (mkt längre än vad som angavs på sidan)
  • Perfekt
    14 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Bra priser och har klarna som betalsätt.
  • Perfekt
    16 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Många valmöjligheter, enkelt och lätt att använda.
  • Knappt godkänd
    17 dagar sedan
    Uppdaterat: 16 dagar sedan
    Beställning Leverans
    försening
  • Perfekt
    17 dagar sedan
    Uppdaterat: 16 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Helt enkelt ” mitt apotek”. Snabbt, smidigt och alltid vänligt bemötande
  • Perfekt
    18 dagar sedan
    Uppdaterat: 17 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Enkelt, snabbt och bra.
  • Perfekt
    19 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Det mycket lätt att beställa och bra när man kan välja betalalningsmetod.
  • Usel
    20 dagar sedan
    Uppdaterat: 20 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Beställde varor tis 21/5, leverans till apoteket för hämtning torsdagen den 23/5.

    Tis 28/5 fick jag mail att varorna skickats. I morgon onsdag har det gått 7 dagar, 250 % längre leveranstid än utlovat.
  • Acceptabel
    21 dagar sedan
    Uppdaterat: 20 dagar sedan
    Beställning Leverans
    långsam lev
  • Mycket bra
    21 dagar sedan
    Uppdaterat: 20 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Jag är väldigt nöjd
  • Utmärkt
    21 dagar sedan
    Beställning
    Fick superbra priser med kampanjerna
  • Perfekt
    26 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Var bäst på pris, instaboxen fanns otroligt när mitt hem.
    Gav tips på liknande produkter men som var billigare på sajten. Gick snabbt att använda
  • Perfekt
    28 dagar sedan
    Beställning
    💞
  • Perfekt
    28 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Får alltid det jag har beställt inom några dagar. Aldrig krångel med beställning. Smidigare kan det inte bli.
  • Utmärkt
    29 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Bra priser och snabb leverans
  • Knappt godkänd
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Det stora misstaget som butiken gör är att de gör det omöjligt att handla utan att ange personnummer, som faktiskt är möjligt hos tex konkurrenten Apotea.
    Visst, snabb leverans och jag uppskattar verkligen alternativet Instabox
    Jag kommer inte att handla här igen förrän betalningsrutinen är justerad.
  • Utmärkt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Allt är väldigt lätt
  • Usel
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Leveransen blev flera dagar försenad, trots tidsbokad leverans med Airmee.

    Arimee meddelade att de inte kunnat hämta hos Apotek Hjärtat och hänvisade till Apotek Hjärtats kundtjänst. Apotek Hjärtats kundtjänst har senare, efter lång svarstid, informerat om att de inte kan se detta, utan att de är beroende av att man som kund kontaktar dem och berättar att deras leverans inte fungerar. Vilket i sig är svårt då de har långa telefonköer och är enormt långsamma att svara på mail. Och när man väl får kontakt med dem, visar de inget som helst intresse för problemet.

    Detta har hänt flera gånger, att leveranserna inte fungerar och att kundtjänst agerar så oprofessionellt är under all kritik. Kommer fortsättningsvis undvika Apotek Hjärtat och rekommenderar andra att göra likadant.
  • Hej och tack för din synpunkt!
    Tråkigt att höra att det strulat med din leverans. Normalt kontaktar vi alla kunder som drabbas av förseningar som orsakats i vårt flöde och vi beklagar om du inte blivit kontaktad. Ligger förseningen hos den levererande speditören så informerar de berörda kunder. Sänd gärna ett mail med ditt ordernummer till kundkontakt@apotekhjartat.se så kikar vi närmre på vad som kan ha hänt.

    Önskar dig en fin dag!
    Vänligen, Anna på Hjärtat

  • Usel
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Två dagars leveranstid blev 6. Leveransen påbörjades 5 dagar efter beställning - hur kan man då utlova två dagars leveranstid?
    Oförskämt och opålitligt
  • Hej och tack för din synpunkt!
    Tråkigt att höra att din leverans blev försenad. Det kan såklart bero på flera olika saker. Vid förseningar eller restnoteringar av varor kontaktar vi alltid berörda kunder och har du inte blivit kontaktad så vill vi gärna veta mer. För att utreda ditt ärende är du välkommen att kontakta oss på telefon 0771-405405 eller via mail till kundkontakt@apotekhjartat.se.

    Önskar dig en fin dag!
    Vänligen, Anna på Hjärtat

  • Knappt godkänd
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Leveranstiden är ytterst osäker-
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Smidigt, snabb leverans
  • Usel
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Leveransen med Airmee kommer aldrig. Först var det för mycket trafik, så de skulle komma en dag senare. Fick sms att de strax var på plats. Sen fick jag sms att de inte kunde leverera och jag skulle uppdatera mina uppgifter, men det finns inget att uppdatera, de har alla mina uppgifter. Jag var hemma hela kvällen men de skulle leverera till dörren så de skulle bara kunna lämna det där, precis som Budbee gör. Sen finns det inget enkelt sätt att kontakta kundtjänst på Hjärtat heller, mailen man får är från noreply-adress. Illa!
  • Hej och tack för din synpunkt!
    Tråkigt att höra att det strulat med leveransen från Airmee. Mailadressen till vår Kundkontakt är kundkontakt@apotekhjartat.se, alltså ingen noreply-adress. Välkommen att skicka ditt ordernummer och en beskrivning av vad som gått fel till kundkontakt@apotekhjartat.se eller ring 0771-405405 så kikar vi närmre på ärendet och tar vidare synpunkten till Airmee.

    Önskar dig en fin dag!
    Vänligen, Anna på Hjärtat

  • Dålig
    1 månad sedan
    Tre arbetsdagar efter att man lagt ordern får man ett meddelande att ordern har skickats. Tillkommer nu ytterligare ett par dagar för postgången. Jämfört med Apotea, som också oftast är billigare men inte i detta fallet pga. Hjärtat hade kampanjpris på min vara, där man oftast får varorna dagen efter beställningen, är det faktiskt dåligt.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning
    Bra sortiment och guide till att hitta rätt artiklar till en nyfödd bebis!
  • Usel
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Vi gjorde två beställningar hos Apotek Hjärtat, en med diverse receptfria preparat och en på min frus recept och vi förväntade att dessa två beställningar skulle levereras till vår postlåda som är stor, typ veckopostlåda, helt enligt deras reklam på tv, och i båda bekräftelserna står det leverans till brevlåda.
    Efter några dagar så fick jag först SMS om att om att jag hade ett paket att hämta på utlämningsstället, jag tänkte jag väntar och ser hur den andra beställningen levereras och mycket riktigt fick jag några dagar senare SMS om att även beställning nummer två fanns att hämta på utlämningsstället, alltså ingen leverans till postlåda i något av fallen.
    Jag körde in till utlämningsstället för att hämta båda beställningarna, då får jag reda på att jag INTE kan hämta ut beställningen från min frus recept utan hennes legitimation vilket jag naturligtvis inte hade med mig!
    Varför får jag SMS om att jag har paket att hämta om jag sedan inte kan hämta dem????
    Min fru skulle ju ha fått informationen om att hon hade paket att hämta, då hade jag förstått att jag behövde visa hennes legitimation för att hämta ut paketet.
    Nu behövde jag köra drygt 4 mil för att hämta paketen som skulle levereras till vår postlåda, det hade varit enklare att handla på apoteket i stan för då hade vi bara behövt köra in en gång dvs. 2 mil.
    Även om vi till sist fick vad vi beställde så kan jag inte tänka mig en mycket sämre köpupplevelse.
  • Hej och tack för din synpunkt,

    Vid beställning anger man själv vilket namn, telefonnummer och adress som beställningen läggs till. Vad gäller att paketet kom till ombud så kan det ha flera orsaker, bland annat så skickas inte temperaturkänsliga läkemedel till postlåda för att säkerställa att korrekt temperaturintervall hålls under hela transporten och förvaringen.

    Vi har 3 st emballage som vi packar i och beroende på vikter, storlekar och andra faktorer så påverkar detta vilket paket vi måste använda oss av enligt kravställning från Postnord. Framför allt så får vi inte skicka ett kolli till postlåda om det inte håller sig inom de standardiserade måtten för brevinkast (paketet får t.ex. ej vara mer än ca. 27mm högt).

    I utcheckningskassan där man väljer leveranssätt så framgår det att vi inte kan garantera att paketet hamnar i brevlådan, då det ytterst är brevbäraren som avgör om paketet kan lämnas ut i brevlådan eller inte. För att vara säker på att få hem paketet till dörren så erbjuder vi tjänsten "mypack home" som ett tillgängligt fraktalternativ, dock mot tillägg.

    Önskar dig en fin dag!
    Vänligen, Anna på Hjärtat

  • Usel
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    3 dygn efter utlovad leverans har varorna inte kommit fram.
  • Hej och tack för din synpunkt!
    Sänd oss gärna ett mail med ditt ordernummer till kundkontakt@apotekhjartat.se eller rings oss på tel. 0771-405405 så kikar vi närmre på vad som kan ha hänt med din beställning.

    Önskar dig en fin dag!
    Vänligen, Anna på Hjärtat

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning
    Snabb leverans och bra varor
  • Dålig
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Lååååååååång leveranstid.
  • Hej och tack för din synpunkt!
    Tråkigt att höra att du upplever leveranstiden som lång. För de flesta av våra leveranssätt erbjuder vi 2-4 dagars leveranstid beroende på vilken ort paketet skickas till. Upplever du att leveranstiden varit längre än så är du välkommen att berätta mer i ett mail till kundkontakt@apotekhjartat.se eller ett telefonsamtal till 0771-405405 så hjälper vi dig vidare.

    Önskar dig en fin dag!
    Vänligen, Anna på Hjärtat

  • Usel
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Håller inte lovade leveranstider, svårt att komma fram till kundtjänst. Handlar hellre på andra ställen som funkar.
  • Hej och tack för din synpunkt!
    Tråkigt att din beställning inte kommit fram som den ska och att du haft svårt att komma fram till vår Kundkontakt. Skickas oss gärna ett mail till kundkontakt@apotekhjartat.se om du inte kommer fram på telefon.

    Önskar dig en fin dag!
    Vänligen, Anna på Hjärtat

  • Usel
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Beställde varorna i onsdags, fredag kväll nu och inga varor kommer idag heller fick jag just höra efter att jag jagat runt. Skyller på budföretaget som i sin tur skyller på apoteket.
  • Hej och tack för din synpunkt!
    Tråkigt att höra att din upplevelse hos oss inte varit tillfredsställande. Självklart ska du inte hänvisas fram och tillbaka mellan budföretaget och oss. Återkom gärna i ett mail till kundkontakt@apotekhjartat.se så kikar vi närmre på ditt ärende.

    Önskar dig en fin dag!
    Vänligen, Anna på Hjärtat

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Smidigt och snabb leverans
  • Usel
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Att leveransen inte kommit som utlovat. Jobbar man med mediciner får man se till att leverera!
    Kundtjänst verkar heller inte särskilt intresserade av att lösa problemet. Medicinerna står dessutom som utlämnade så det går inte att gå in på ett apotek och hämta ut dem så vi får istället klara oss utan.
  • Hej och tack för din synpunkt!
    Vi vill gärna veta mer om ditt ärende, maila oss gärna på kundkontakt@apotekhjartat.se eller ring 0771-405405 så kikar vi närmre på ditt ärende. Vid beställning av receptbelagda läkemedel försöker vi alltid göra vårt yttersta för att du som kund ska få ditt läkemedel i tid och det är väldigt tråkigt att höra att du stått utan.

    Önskar dig en fin dag!
    Vänligen, Anna på Hjärtat

  • Usel
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Lång leverans och tråkigt bemötande på kundtjänst
  • Hej och tack för din sybpunkt!
    Tråkigt att höra att du inte varit nöjd med leveranstiden och bemötandet på vår Kundkontakt. Vår ambition är att erbjuda så snabba leveranser som möjligt och självklart ett fint bemötande i alla våra kanaler. Du får gärna skicka ett mail till kundkontakt@apotekhjartat.se och berätta mer om din upplevelse, så kikar vi närmre på vad som kan ha gått snett.

    Önskar dig en fin dag!
    Vänligen, Anna på Hjärtat

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Alltid bra priser och en snabb leverans!
  • Dålig
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Kräver att personnummer skickas till klarna
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Billigt, snabbt, kanon bra
  • Dålig
    2 mån sedan
    Beställning
    P.g.a. något tekniskt problem annullerades min order. Jag var tvungen att lägga in min order igen och vänta ytterligare några dagar. Som plåster på såren fick jag en rabattkod men den gällde endast om jag handlade för mer än 400 kr vilket jag inte gjorde/behövde. Så tack för INGENTING Hjärtat.
  • Dålig
    2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Lååååång leveranstid.
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Alltid snabbt och bra!
  • Ganska bra
    2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Ingen fraktavgift, fanns flera olika leveransalternativ att välja på, man kunde betala med bla. mobilt bank-id så allt det var bra. Jag köpte via hemsidan och tyvärr var däremot den väldigt konstig under köpet. Alltså jag förstod aldrig om jag var inloggad eller inte, den sa att jag inte var medlem men jag kunde ändå inte bli medlem av okänd orsak?? Ändrade på flera uppgifter som kanske kunde varit problem(?), tex. valde en annan mailadress och ändrade lösenordet, men ändå funkade det aldrig. Så tillslut fick jag aldrig mina utlovade bonuspoäng för medlemskapet krånglade ju som fan av nån anledning. Det här måste de verkligen fixa. Dessutom behövde jag trycka flera gånger, ganska bestämt på vissa rutor som skulle fyllas i med uppgifter, för den verkade inte fatta att jag ville trycka på rutan? Så det var ganska krångligt alltså.