Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Tjäna bonuspoäng vid varje köp
99% kundnöjdhet
Ring oss gratis: 020787641

http://www.lentiamo.se

Betalningsalternativ

Klarna
PayPal
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Tjeckien. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Lentiamo har fått betyget (3.50)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    21 dagar sedan
    Hej, Köpte färglinser med styrka, de skavde och var helt annorlunda än på bilderna. Fick ett otroligt dåligt bemötande och kundservice, där jag tillslut blev erbjuden 5% på mitt nästa köp. Dem är säkert bra i övrigt så länge det inte blir något krångel. Önskar jag kunde lägga upp bild på linserna här.
  • 2018-07-16 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Inga problem med tjänsten, men de skickar dig reklam via SMS utan möjlighet till opt-out lite nu och då.
  • Hej! Vi beklagar att denna tjänst inte varit tillfredsställande för dig. Mejla oss på info@lentiamo.se eller ringt till 020 78 76 41, så tar vi bort dig från SMS-reklamen.

    Med vänliga hälsningar,
    Viktoria, Lentiamo kundservice

  • Perfekt
    2 år sedan
    Beställning
    Behövde hjälp med en uppgift från kundtjänst. Mycket bra bemötande där! Billigt också!
  • Bra
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Beställde 30/4 två olika modeller, en utav dom fanns inte inne på lager och fördröjde leveransen. Fick makulera det och idag 9/5 är beställningen skickad!
    Bra och snabbt support!
  • Hej och tack för din kommentar,

    Jag beklagar det sena svaret men vi har haft lite förändringar bland vår personal, vilket är orsaken till att jag kunnat besvara ditt omdöme först nu. Orsaken till den senare leveransen är att vi tyvärr ibland måste beställa varor från våran externa leverantör. Detta gäller framförallt toriska och multifokala linser. Vi försöker att alltid ha rätt mängd linser på lager i förhållande till efterfrågan men ibland behöver vi ändå få in linserna från den externa leverantören.

    Skulle du ha några frågor är du alltid välkommen att höra av dig till oss. Hoppas att du får en fortsatt fin dag!

  • Perfekt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Mina linser kom idag och ska jag vara ärlig så var jag lite orolig när jag såg andras omdömen. Men jag är supernöjd för jag fick linserna två arbetsdagar efter jag la min beställning och jag fick dessutom en gratis gåva på köpet!
    Kundservice svarade snabbt på mejl och informerade mig när de skickade min beställning. Linserna är exakt samma som de jag köpte hos optikern men betydligt billigare!
  • Perfekt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Förhållandevis snabb leverans (2 dygn) och 50 % billigare än konkurrenterna på inköpt produkt.
  • Knappt godkänd
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Inte värt besväret! Beställde linser från Lentiamo eftersom det blev billigast på prisjakt, ca 70kr billigare än någon mer känd e-handel när jag använde rabattkuponger på Lentiamo. Fick vänta i 28 (!) dagar. Började fundera på om linserna någonsin skulle komma och det kändes som att jag blivit blåst. När dom väl kom fick jag hämta ut paketet i en liten kiosk på andra sidan stan med tveksamheter om jag ens vågade gå in själv. Så nej tack!
  • Hej,

    Tack för din recension. Vad synd att höra att du inte är nöjd med Lentiamo. Våra leveranstider är längre på grund av att vårt lager ligger i Tjeckien. Vi jobbar hårt för att göra det så tydligt som möjligt att vi är baserade i Tjeckien, vilket är den största orsaken till att leveranstiden är längre hos oss. Vi försöker kompensera det med billigare priser. Vi informerar alltid våra kunder om när vi kommer få in linserna på lagret. Vissa linser måste specialtillverkas och då kan det ta något längre. Vi skickar alltid mejl till kunderna så fort vi har ett förväntat leveranstdatum. Jag är ledsen om leveransen inte framkom tydligt i våra mejl till dig.

    Just nu använder vi oss av Schenker och de levererar tyvärr till närmaste ombud. Vi försöker jobba på detta och ska inom kort ändra till PostNord, där leveranserna kommer bli smidigare för våra kunder.

    Jag är väldigt ledsen att du inte är nöjd med oss. Om du undrar över något, kontakta gärna vår kundservice på info@lentiamo.se eller på telefon 020- 78 76 41 vardagar mellan kl 8.00-16.00. Ha en fortsatt fin dag!

  • Mycket bra
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Det tog 7-8 dagar för mina toriska linser som ej fanns i lager vid beställning. Jag är nöjd då jag vet att det kan vara upp till 2 veckors leveranstid på mina linser. + för att man fick välja en bonusprodukt.
  • Mycket bra
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Till skillnad från tidigare recensenter så är jag nöjd. Varorna skickas från Tjeckien och det framgår även på deras sida... det tar ju några dagar extra vilket man får räkna med.
    Det var snabb respons när jag mailade dem och de skickade löpande information om statusen på min beställning och förväntad leveranstid.

    Det jag saknade var möjligheten att handla mot faktura.
  • Hej Icoal,

    Så roligt att höra att du är nöjd med Lentiamo! Beträffande fakturabetalningen, har jag goda nyheter - vi jobbar för tillfället med ett antal företag angående detta och kommer förhoppningsvis att kunna introducera det som betalningssätt på Lentiamo inom kort.

    Om du undrar över något, kontakta gärna vår kundservice på info@lentiamo.se eller på telefon till 040-68 49 144 helgfria vardagar mellan kl 8.00-16.00.

    Ha en fin fortsättning på din dag!

  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Riktigt kasst, håller helt klart med betygen under. Det står en leveranstid och sedan tar det längre tid och de skickas inte från Sverige så seg postgång dessutom. Beställde från från annan leverantör efter fyra dagar och hade de före linserna på Lentiamo.

    Hade de stått 10 dagar så hade jag inte klagat men ljust att de först säger en sak och sen kommer en annan sak och sen en tredje sak. Bättre att vara ärliga direkt. Kommer aldrig mer handla från dessa klåpare.
  • Hej Jonas,

    Vad synd att du inte är nöjd med Lentiamo. Vi jobbar hårt för att göra det så tydligt som möjligt att vi är baserade i Tjeckien, vilket är den största orsaken till att leveranstiden kan kännas längre hos oss. Jag är dock ledsen om detta inte framkom tydligt.

    Leveranstiden hos oss är upp till 5 arbetsdagar. Om vi dock inte har produkterna på lager måste vi tyvärr vänta på att vi får dem från leverantören, vilket oftast tar mellan 3-5 arbetsdagar. Vid vissa tillfällen kan väntetiden vara längre, t.ex. om man beställer toriska eller multifokala linser som måste beställas direkt från tillverkaren då de är mycket personspecifika, eller om det varit ovanligt stor begäran på en specifik produkt. Mängden dagar det tar innan produkterna kommer in på lager syns vid produkter under "Skeppas den". Vi skickar iväg produkterna så fort vi fått dem på lager.

    Jag är väldigt ledsen att du känner dig lurad av oss. Det är absolut inte vår avsikt, och vi tackar för din feedback.

    Om du undrar över något med din beställning är det bara att kontakta vår kundservice på info@lentiamo.se eller på telefon till 040-68 49 144 helgfria vardagar mellan kl 8.00-16.00. Ha en fin fortsättning på din dag!

  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Kass, fick besked att det skulle ta 3-6 dagar men fick sen ett mejl om att det skulle dröja eftersom linserna inte fanns på lager.
    Jag kommer aldrig mer att beställa något från Lentiamo i alla fall.
    Och hur kan de ha betyg 3 stjärnor när vi nu är två stycken som gett betyget en stjärna???
  • Hej Halcon,

    Jag är ledsen att du inte är nöjd med Lentiamo. När man gör en beställning hos Lentiamo syns det i den gröna rutan under "Skeppas den" efter att man klickat in sina värden hur många dagar det kommer att ta innan vi skickar iväg produkten. I ditt fall hade vi tyvärr inte produkterna på lager när du gjorde beställningen, men vi skulle få dem på lager inom 3-6 arbetsdagar. Därefter är leveranstiden hos oss upp till 5 arbetsdagar. Vi skickar produkterna iväg så fort vi fått dem på lager.

    Jag ber om ursäkt för missförståndet och hoppas att detta klarnade upp det hela lite. Om du har några frågor får du gärna kontakta vår kundtjänst på info@lentiamo.se eller via telefon till 040-68 49 144 helgfria vardagar mellan kl 8.00-16.00.

    Ha en fin fortsättning på din dag!

  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Helt värdelös, när man beställer produkten anges en leveranstid på några dagar men sedan skickar de en mail att produkten inte finns på lager och det ska beställas och de kommer att skicka den så fort som den kommer fram till dem. Jag beställde linserna två veckor före min semester och nu kommer Lentiamo skicka linserna när jag är borta!
    Man behöver väl inte ange felaktigt lagerstatus och leveranstid. Jag ska aldrig mer köpa något från Lantiamo.
  • Hej Naderid.

    Vad tråkigt att du inte är nöjd med Lentiamo. När man beställer hos oss syns det i gröna rutan under "Skeppas den" antalet dagar det kommer att ta innan produkten kan skickas iväg. Om vi inte har produkten på lager står det den uppskattade mängden dagar det kommer att ta innan vi kommer att få produkten på lager. I flesta fall är detta mellan 3-6 arbetsdagar eller dylikt, men i vissa fall, som med toriska eller multifokala linser, kan det ta lite längre, då dessa linser ofta måste beställas direkt från tillverkaren då de är mycket personspecifika. Det kan också vara länger väntetid om det varit ovanligt stor förfrågan på en specifik produkt.

    Beställningen skickas iväg så fort vi fått alla produkter på lager, och därefter är leveranstiden upp till 5 arbetsdagar. Du kan läsa mer om leveranser hos oss här: http://www.lentiamo.se/leveransmetoder.html.

    Jag ber om ursäkt för missförståndet och hoppas att detta förklarade situationen lite grann. Om du har några frågor får du gärna kontakta vår kundtjänst på info@lentiamo.se eller på telefon till 040-68 49 144 helgfria vardagar mellan kl 8.00-16.00.

    Ha en fin fortsättning på din dag!

  • Utmärkt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställning Leverans
  • Utmärkt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Beställning Leverans