Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Snabba & trygga leveranser
Fri frakt & retur till varuhus
Fler än 700 varumärken

https://www.ahlens.se

Betalningsalternativ

Klarna
Swish
Visa
MasterCard
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Åhléns har fått betyget (4.10)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    19 dagar sedan
    Beställt från Åhléns 3 gånger. 2 av de gångerna har jag fått fel vara.
  • Knappt godkänd
    1 månad sedan
    Lite väl lång leveranstid vid black friday och vid jul, är väl inte jättekonstigt. Men retur som nu tagit över tre veckor utan respons är verkligen inte bra!
  • Dålig
    1 månad sedan
    Mycket dålig webshop, varukorgen försvinner och ordrar tappas bort, kundtjänst går inte att få tag på.

    Bra priser men usel ehandelslösning.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Man säljer varor på nätet som sedan visar sig inte existera
  • Mycket bra
    2 mån sedan
    48 timmar från beställning till hemleverans till Norrland.
  • Ganska bra
    2 mån sedan
    Tog nästan en vecka för dem att skicka produkterna, i övrigt inga problem.
  • Mycket bra
    2 mån sedan
    Bra service dock lite längre leveranstid än utlovat
  • Knappt godkänd
    2 mån sedan
    Sanslöst lång leveranstid! Har man inte kapacitet för kampanjer, ha inte kampanjer! Beställer man från Åhléns får man räkna med minst 14 dagars leveranstid, ohållbart med dagens standard!
  • Dålig
    2 mån sedan
    Dålig koll på lagersaldo samt beställde ett par jeans som kom med larmbricka på!
  • Perfekt
    2 mån sedan
    I liked my experience here. Fun and friendly!
  • Dålig
    2 mån sedan
    Köpt online i mitten av november. Pengar drogs direkt. Paket ”skickades” efter 3 dagar men har fortfarande inte fått paketet, ingen fraktkod så man kan kolla vart det finns. Uruselt.
  • Dålig
    2 mån sedan
    Svarar ej på mejl till kundtjänst inom rimlig tid. Via telefon är det endast öppet mellan 10-12 vardagar.
    Förvånande att Åhlens inte hade bättre ordning online.
  • Dålig
    3 mån sedan
    Fel lagersaldo, order annulerades efter 7 dagar.
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Blixtsnabb gratis leverans hem till dörren. Inget att klaga på.
  • Knappt godkänd
    3 mån sedan
    Registrerade ett medlemsskap för att kunna ta del av erbjudanden. Efter två misslyckade köp (köp avbröts med obegriplig felkod efter att betalning verifierats) så ger jag upp. Tänker inte riskera problem en tredje gång. Kundsupporten var visserligen väldigt vänliga (även om det tog fyra dagar att få svar) men om man inte kan genomföra ett köp så spelar det knappast någon roll. Deras online shop känns inte precis 2000-tal.
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Helt enkelt bästa service. Alltid tillgängliga. Mycket bra kundservice. Snabb frakt. Bäst.👍💜
  • Knappt godkänd
    3 mån sedan
    Ok utbud och medlemsförmåner men deras e-handel är tyvärr så dålig att man lätt väljer bort dom. Fel i lagersaldon, långa ledtider och dyra fraktalternativ.
  • Knappt godkänd
    6 mån sedan
    Har beställt vara via e-handel som inte dykt upp till butiken efter 5v trots besked att paket skickades efter 1v. Upprepade mail och telefonsamtal till Åhléns och ingen vill hjälpa till eller hör av sig. Pengarna är dragna på kortet...
  • Dålig
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Så jäkla dåliga. Snart gått tre månader sen jag skickade tillbaka varor och de svarar inte på mina mejl. Är riktigt besviken eftersom jag alltid gillat åhlens förut. Men nu vill jag aldrig mer handla hos dem.
  • Mycket bra
    7 mån sedan
    Har bara goda erfarenheter från Åhléns. Det tar flera dagar innan de ens hanterar ordern men den har alltid kommit fram inom det antal dagar som anges vid beställning.
  • Usel
    7 mån sedan
    Lagersaldot stämmer aldrig, vare sig i butik eller nätbutik. Går inte att lita på. Kundtjänst har ingen koll på nåt och tar flera dagar på sig att svara.
  • Usel
    8 mån sedan
    De har skickat en fel vara till mig och debiterar för frakten. Sen så vägrar de att skicka det som jag har beställt. Kundtjänsten har inte koll på vad de skickar och det tar lång tid innan de svarar.
  • Dålig
    9 mån sedan
    Riktigt dålig kundservice, förmodligen till viss del till följd av ett föråldrat IT system för orderhantering. Dagen efter att jag lagt en stor beställning får jag ett mail om att jag har varor kvar i kundkorgen. När jag klickar in kommer jag till kundkorgen jag beställt dagen innan, men nu till 25% rabatt till följd av medlemserbjudande. Kundtjänst kunde inte korrigera priset i min lagda order utan bad mig lägga en ny och returnera den andra sedan när den kommer fram.

    Inte bara skapar detta en missnöjd kund, det kostar också Åhlens pengar i frakt och hantering, samt är dåligt för miljön.

    Här handlar jag inte igen!
  • Dålig
    9 mån sedan
    Jag nappade på ett "tag 3, betala för 2"-erbjudande och beställde tre varor av samma typ men i olika färger. När det var dags att skicka varorna var dock tydligen en av färgerna slut i lager. Det löste Åhléns genom att helt enkelt bara plocka bort den ur min order, men likväl kräva mig på lika mycket pengar. När jag sedan tittade på hemsidan igen så angavs det fortfarande (eller igen) att varan fanns i lager. Rent och skärt lurendrejeri! Jag rapporterade såklart detta till Konsumentverket, så vi får se om det ger resultat.

    Åhléns förslag på lösning då jag kontaktade dem var för övrigt att om jag inte var nöjd så kunde jag returnera de andra varorna...

    I framtiden väljer jag självklart att istället handla någonstans där man åtminstone hört talas om termen kundservice.
  • Dålig
    9 mån sedan
    Gjorde en beställning online. Erbjudande med expressleverans. Skulle komma till kvällen. Hörde mig för med Budbee, dom hade inte fått något från Åhléns. Kontaktar Åhléns. Dom hade inte skickat paketet pga hög arbetsbelastning. Dom hänvisar till köpavtalet som säger att detta kan hända och att dom inte kompenserar. erbjudandet står fortfarande kvar som alternativ, men fyller naturligtvis inte sin funktion. Det har nu gått tre dagar fortfarande inget paket. Beställ inte från Åhléns. Försök att inte köpa produkter från Åhléns då dom ur kundens perspektiv har falsk marknadsföring. Hur svårt kan det vara att ta bort leveransalternativet Expressfrakt?! Uteblivna presenter till besviken 8 åring.
    Sista gången jag handlade på Åhlens.
  • Mycket bra
    10 mån sedan
    Nöjd med utbudet och priser. Tjänsten kan vara bättre.
  • Dålig
    11 mån sedan
    Hur jävla sämst får man vara? Beställningar som tar orimligt långa tider, kundservice som är fruktansvärt oengagerade och ovilliga till kompromisser, ingen prisgaranti mot de själva heller. Ångrar mitt senaste köp enormt mycket...
  • Dålig
    11 mån sedan
    Ska man ha en online ska man kunna sköta den också! Betalde för något som var slut i lager vilket inte ens borde gå, blev inte informerad på något vis utan fick det vanliga beskräftelsemejlet att min vara snart skickades... Väntade lugnt men det slutade med att syrran blev utan present. Bra där Åhléns! Det har gått 2 veckor och jag har inte blivit återbetalad hela beloppet pga att Åhléns sullat till det också. Första och sista gången jag beställde från Åhléns.se. Förvänta er inte bra service från kundtjänst om ni vågar lägga order
  • Dålig
    12 mån sedan
    Nästan inte lönt för Åhléns att ha en webbshop. Gör om gör rätt. Synd på ett varuhus med så mycket bra produkter och brett sortiment.
  • 2020-03-01 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Dålig
    1 år sedan
    Har under hela det här millenniet inte stött på en sämre e-handel i Sverige. Eller någon annanstans för den delen.
  • Dålig
    1 år sedan
    Helt värdelöst. Beställde saker till varuhus, och fortfarande ingenting efter åtta dagar.
  • Mycket bra
    1 år sedan
    Jag skulle köpa en fönborste som dottern önskade sig till jul. Tänkte inte ens på Åhlens, sökte efter andra leverantörer, men Åhlens dök upp, och som kund/medlem hade jag 20 % på ett köp just då, så valet var enkelt. Beställde söndag kväll, fick mail onsdag där man informerade om högt tryck och kort försening. Mail torsdag om att produkten var skickad, och fredag kom den fram. Helt acceptabel leveranstid i förjulstider - och bra information.
  • Dålig
    1 år sedan
    Riktigt dålig support och leverans, fick en tom ask utan innehåll i leveransen till jul. Fortfarande inte fått svar från kundtjänst (eller någon ersättning) tre veckor senare. Skandalöst dåligt för ett så stort företag. Varning!
  • Dålig
    1 år sedan
    Sämsta onlinebutik jag någonsin handlat från. Känns stenålder om man jämför med konkurrenterna! Valde hämta i butik med tro om att hinna få en julgransslinga innan jul (beställde i början på december 2019). Ringer butiken i Partille flertalet gånger men kommer bara till växeln. Växeln meddelar att eftersom slingan finns i lager i butiken så bör jag kunna få julgransslingan från butiken. Men när jag kommer fram stämmer inte lagersaldo så det finns ingen slinga. Butiken säger också att dom ändå inte kan ge ut från deras lager eftersom jag beställt online. Ingen känsla för service!
    När jag väl får sms om att varan finns i butik i Partille att hämta ut helgen innan jul och jag åker 40km för att hämta slingan finns den inte någonstans. Dom skyller på att den säkert kommit med någon annan pall till en annan butik. När jag sa att jag försökt ringa butiken sa hon att det är lönlöst i december. Och ändrar sig, lönlöst resten av året också. Dom svarar alltså inte i telefon. Jag kan tycka att man kanske ska ta bort telefonnummer till butik då...
    Tillbaka till slingan, hon lovade att maila kundtjänst för att meddela att jag inte ville hämta ut varan eftersom det var en julvara och julen skulle vara över innan den hann komma fram.
    Ingenting hände, min faktura var kvar och jag fortsatte få sms om att hämta ut varan. Jag ringer kundtjänst själv som inte fått något mail än från butik som lovar att fixa detta under dagen och höra av sig till butiken. Det hinner bli jul och jag får ytterligare sms om att hämta ut min vara som bevisligen inte finns i butiken.
    Till slut efter julhelgen är fakturan borta men ingen återkoppling till mig som kund. Utan jag fick gå in och kolla själv på Klarna för att se att varan var rutinerad.
    Sedan kommer hånet, ett mail med frågan om vad jag tyckte om varan. GISSA?
    ALDRIG att jag handlar från er onlinebutik igen, lika bra att ni stänger ingen den för ni är mil ifrån era konkurrenter!
  • Ganska bra
    1 år sedan
    bra utbud
  • Usel
    1 år sedan
    Åhlens, vilket skämt!

    30% Kampanj EN dag på Lego och i princip varenda ask är slut kl 10.30. Har ni laddat upp med 1st av varje inför kampanjstart?

    Lägg ner, såna här kampanjer med obefintliga saldon innebär endast bad will för er del..
  • Dålig
    1 år sedan
    Beställde två mattor, den ena var precis som den bör vara, den andra var dåligt packeterad, förmodligen retur?

    Hursomhelst, den mattan som är dåligt packeterad får jag hem och inser att den är skitig, jag kontaktar kundtjänst och jag börjar få frågor om mattan ”bara” är skitig på den sidan som inte syns eller på den ”fina” sidan. Så ser mailet ut från deras kundtjänst, notera att dom inte erbjuder utskick av ny matta!(köpte mattan på rea,50%)

    När jag ställde frågan varför dom inte bara skickar ut ny matta, så får jag skicka tillbaka den skitiga mattan, så slutade dom svara!

    Detta är för mig första och sista gången jag beställer från Åhlens!

    Hej

    Vi rekommenderar att ni rullar ut denna och behåller så mycket som möjligt av original förpackningen den kom i.

    När ni rullat ut den kolla gärna om det syns nånting av detta på framsidan av mattan.

    Skulle ni inte vilja göra detta så kan ni välja att skicka den som en reklamation till vårat lager, där dom sedan gör en bedömning på varan, blir den godkänd där som en reklamation kommer ni att återfå en fullbetalning för denna matta i sådant fall.

    Önskar dig en fin dag!

    Med vänlig hälsning,

    Stefan
    Åhléns Kundservice
  • Dålig
    1 år sedan
    E- handel ......skandal, usel ! Att vänta i 6 dagar på leveransen är under all kritik !
  • Knappt godkänd
    1 år sedan
    Är för det mesta nöjd när jag handlar i deras fysiska butiker, men e-handeln är ett skämt! Över en vecka i leveranstid (och inga mail däremellan om vad som händer) och när man ska hämta ut sitt paket så är personalen alltid typ förvirrad över att nån vill hämta sitt paket 🙈
  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Spegel som skickades var dåligt paketed och gick sönder under leverans av DHL. Kontaktade kundtjänst och bad dem skickade ny, blev meddelad att jag måste skicka in den innan de kan skicka ut en ny (trots att jag skickat bilder på den trasiga spegeln). Skickar tillbaka den sammadag som jag mottagit den till Åhlens för att få en ny och blir meddelad att skickar ut en ny inom 1 vecka efter de mottagit den vilket sker 2 dagar senare. Kontaktar Åhlens en vecka efter jag ser att de mottagit den, blir meddelad att de kan ta upp till 2 veckor (!) efter de mottagit den, helt emot vad de sagt tidigare.

    Minst sagt besviken av deras beställningsflöde och kundservice. Beställde spegeln för nu 2 ½ vecka sedan, och blev precis meddelad att de kommer ta ytterligare en vecka på sig, detta utöver den orimligt långa leveranstid de har. Räknar med att denna beställning totalt kommer ta ungefär 4 veckor, förutsatt att min nästa spegel är hel när jag får den. Knappast rimligt.

    Uppdatering: 2 veckor efter Åhlens mottagit spegeln är ärendet fortfarande inte hanterat och de vet ingen status på ärendet och inte ens om de har tagit emot spegeln! (Står som levererad till dem). Blev meddelad av support att de skulle kontakta lagret och sen maila mig senast imorgon förmiddag för svar på status av mitt ärende.

    Uppdatering 2: Fick svar från Åhlens, deras lager hävdade att de inte fått varan. Kundservice frågar efter sändningsnummer (som jag redan skickat och skickar igen) vilket visar att paktetet mycket riktigt har redan levererats till Åhlens.

    Kundservice, beklagar problem jag haft och återbetalar mig. Då de inte kan leverera spegeln (som numera inte finns på lager!). De ger mig en rabattkod på 30% på ett köp, varav jag redan hade 25% på min föregående köp. Det är som ett hån. "Woho", ynka 5% rabatt "extra" för att de hållt på mina pengar i 1 månad, ljuga en rakt upp i ansiktet flertalet gånger och att jag ska behöva jaga runt dem. Det är nästan att man tävlar i sämst kundservice.
  • Dålig
    1 år sedan
    Ohållbart långa leveranstider samt undermålig supportfunktion!
    Kan inte annat än att avråda från Åhlens e-handel som verkligen inte håller måttet alls.

    Köp över disk i fysiskt varuhus eller köp grejer på någon annan site på nätet, risken är annars stor att du blir besviken.
    Verkar tyvärr som detta är en bild som majoriteten delar.
    Hoppas jätten Åhlens förr eller senare kan lyckas med det som de allra flesta aktörer på nätet klarat i åratal nu.

    Synd, för de fysiska varuhusen är riktigt bra!
  • Dålig
    1 år sedan
    Köpte en produkt online som jag öppnade vilket var förenligt med de Köpvillkor som finns under ”Ångerrätt” på Åhléns.se. Detta gällde inte när jag kom till butik för att returnera varan utan jag hänvisades till kundtjänst.

    Uppenbarligen finns det fler sidor med köpvillkor utanför Åhléns.se, nämligen på https://ahlens.freshdesk.com/support/home, där vissa villkor skiljer sig markant.
    Därav ingen möjlighet till retur.

    Jag tycker att det är minst beklagligt att det finns så stora skillnader gällande information och påpekade detta via kundtjänst.
  • Knappt godkänd
    1 år sedan
    Väldigt långsam leverans - jag väljer alltid leverans till butik och ibland tar det upp till två veckor innan paketet finns att hämta upp.
  • Dålig
    1 år sedan
    Luras nästan alltid med priserna för att hamna högt i resultaten på Prisjakt. T ex Dior Homme Sport 125 ml är listad för 725 kr här, men när man klickar in sig är det priset för 50 ml. Suck... Detta verkar Åhléns ha satt i system. Ett meningslöst lurendrejeri som bara gör oss konsumenter irriterade.
  • Knappt godkänd
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Köpte en parfym i butik, varan var förpackad och försluten i plast. Kommer hem och öppnar, upptäcker att flaskan är nära på tom. Går tillbaka samma dag men möts av personal som ifrågasätter hur jag kan komma med en tom flaska - blir först misstrodd på att det är den flaskan som är inköpt samma dag.
    Jag var själv lika förvånad, hur tusan kan en inplastad flaska vara tom?
    Min räddning blir att de öppnar en till förpackning och även den är tom och vips blev behandlingen en annan med ersättning.
    Detta fall är nog extremt men bemötandet ”kunden har alltid rätt” verkar inte gälla på Åhlens, även om jag kompenserades och blev nöjd till sist.
  • Dålig
    1 år sedan
    Beställde en vara som fanns i lager och fick bekräftelse. Fick återbetalning dagen efter men inget mail. Varan fanns i flera varuhus men Åhléns skickar bara varor från sitt huvudlager. Finns mycket förbättringspotential hos denna e-handel..
  • Dålig
    1 år sedan
    Har handlat från Åhléns webshop vid ett par tillfällen och kan inte annat än ge dem ett bottenbetyg. Leveranserna är långsamma och vid det senaste tillfället uteblev den helt. Att de har en otillgänglig kundtjänst hjälper inte.
  • Utmärkt
    1 år sedan
    Skickade min order två dagar efter beställning. Inget att klaga på.
  • Dålig
    1 år sedan
    Sju dagar efter min beställning har Åhléns fortfarande inte lyckats skicka min beställning. Deras kundtjänst beklagar att det dröjer men säger inte ett ljud om när paketet dyker upp. Ska tillägga att jag beställde ett paket från England samtidigt. Det kom efter fyra dagar. Aldrig mer Åhléns.
  • Dålig
    2 år sedan
    Att kalla sina leveranser för "snabba" är ett skämt. 3 dagar innan de skickade från sitt lager, sedan ytterligare 2 dagar innan jag kunde hämta ut varan i en butik som har dessa varor på lager men då är det ett annat pris som gäller.