Prisjakt
  • Åhléns

    (118)

  • se
1.7Dålig
14 omdömen
Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
P
Petra
1 omdöme
Usel2 månader sedan

Både jag och dottern beställde saker från Åhléns hemsida innan jul. Hon några skönhetsprodukter och jag en sjal. Båda våra ordrar annullerades dock efter en vecka- tio dagar pga att ordersaldot visat fel!?!

S
Seiso
1 omdöme
Usel2 månader sedan

Beställde ett bord och en lampa. Leveransen tog en månad trots att varorna fanns i lager. När vi väl fått varorna var lampan krossad och bordet kantstött. Kontaktade kundtjänst som svarade först på det andra mejlet och erbjöd oss 25% rabatt på de trasiga varorna (om vi behöll dem), vilket vi givetvis avvisade. Det var inte möjligt att få nya varor istället. Helt värdelös e-handel.

p
pyttipanna
1 omdöme
Usel3 månader sedan

E-handeln är ett stort skämt. Leveranserna är alltid sena och hamnar ofta på något slumpmässigt valt varuhus i landet. Väntar nu 2 januari på en beställning lagd 13 december. Har fått mail om att paketet finns i min lokala butik men där vet man inte ens vart det faktiskt befinner sig.

S
Santamaria88
13 omdömen
Usel3 månader sedan

Alltid, då menar jag alltid försenade leveranser, långa svarstider och behövt ångra köp pga detta. Webben och butikerna är totalt osynkade och fungerar i princip som helt olika affärer. Undvik att handla online på Åhléns

h
hros
1 omdöme
Dålig3 månader sedan

Leveranstid under all kritik under black week. Har inte stött på någon annan butik som behöver 3 veckor på sig att få iväg en beställning. När det sedan skickats dyker det också upp ett mejl om att varan delvis makuleras pga fel lagersaldo. Hade jag vetat det tidigare hade jag kunnat handla någon annanstans under rean och i god tid innan jul.

s
snickeliding
10 omdömen
Usel3 månader sedan

Se upp för Åhléns oacceptabla policy för Öppet Köp! Jag är extremt besviken och förvånad över Åhlens hantering av deras öppet köp-policy. När jag försökte returnera en present som min dotters farmor hade köpt, blev jag chockad över att få veta att öppet köp inte gäller utan det exakta kreditkortet som användes vid köpet. Jag förklarade att dotterns farmor bor i en helt annan del av Sverige men butiksbiträdet vägrade ändå ge pengarna tillbaka. Det är helt orimligt och extremt oanvändarvänligt att kräva detta, speciellt i fall där varan är en present. Jag har aldrig mött en sådan absurd policy tidigare och det visar på en stor brist i Åhlens förståelse för kundservice och flexibilitet.  Att inte kunna returnera en present utan det ursprungliga kreditkortet är inte bara otillfredsställande, det är helt enkelt dålig service. Detta har påverkat min uppfattning om Åhlens på ett mycket negativt sätt. Jag uppmanar Åhlens att omedelbart se över och ändra denna kundfientliga policy och att potentiella kunder väljer andra butiker med normala vedertagna "öppet köp"-regler.

G
Gäst
1 omdöme
Usel3 månader sedan

Riktigt dålig att dom säger sig sälja Iittalas vitvinsglas med en bra rabatt men sedan när man har köpt dom, får man meddelande några dagar senare att glasen inte finns sen heller. Dom har fortsättningsvis även markering på hemsidan att glasen finns i weblagret. :( ingen bra grej så här inför jul.

D
DosanAA
5 omdömen
Utmärkt4 månader sedan

Hade beställt några varor över nätet och valde att hämta ut i butik. Jag hade beställt fel storlek på en av varorna och fick hjälp att byta till annan storlek direkt i butiken.

Gästanvändare
Bra4 månader sedan

Jag har BARA positiva saker att säga!"- /har endast köpt olika SMÅ prylar så detta gäller bars om post går på det viset- då är det super bra - beställer en dag och inom 3 dagar på instabox!- kundtjänst också bra! Även bra rabatt/bonus för ju mer köp man gör ! Lönar sig bli medlem! Nä BARA SUPER TYCKER JA!/Jenny p

J
James
2 omdömen
Dålig4 månader sedan

Väldigt lång leveranstid

Om butiken

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

KlarnaSwishVisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Förskottsbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Åhléns AB

Organisationsnr: 556797-8126