Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Snabba & trygga leveranser
Fri frakt & retur till varuhus
Fler än 700 varumärken

https://www.ahlens.se

Betalningsalternativ

Klarna
Swish
Visa
MasterCard
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Åhléns har fått betyget (2.47)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Knappt godkänd
    8 dagar sedan
    Väldigt långsam leverans - jag väljer alltid leverans till butik och ibland tar det upp till två veckor innan paketet finns att hämta upp.
  • Dålig
    20 dagar sedan
    Luras nästan alltid med priserna för att hamna högt i resultaten på Prisjakt. T ex Dior Homme Sport 125 ml är listad för 725 kr här, men när man klickar in sig är det priset för 50 ml. Suck... Detta verkar Åhléns ha satt i system. Ett meningslöst lurendrejeri som bara gör oss konsumenter irriterade.
  • Knappt godkänd
    25 dagar sedan
    Uppdaterat: 25 dagar sedan
    Köpte en parfym i butik, varan var förpackad och försluten i plast. Kommer hem och öppnar, upptäcker att flaskan är nära på tom. Går tillbaka samma dag men möts av personal som ifrågasätter hur jag kan komma med en tom flaska - blir först misstrodd på att det är den flaskan som är inköpt samma dag.
    Jag var själv lika förvånad, hur tusan kan en inplastad flaska vara tom?
    Min räddning blir att de öppnar en till förpackning och även den är tom och vips blev behandlingen en annan med ersättning.
    Detta fall är nog extremt men bemötandet ”kunden har alltid rätt” verkar inte gälla på Åhlens, även om jag kompenserades och blev nöjd till sist.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Beställde en vara som fanns i lager och fick bekräftelse. Fick återbetalning dagen efter men inget mail. Varan fanns i flera varuhus men Åhléns skickar bara varor från sitt huvudlager. Finns mycket förbättringspotential hos denna e-handel..
  • Dålig
    2 mån sedan
    Har handlat från Åhléns webshop vid ett par tillfällen och kan inte annat än ge dem ett bottenbetyg. Leveranserna är långsamma och vid det senaste tillfället uteblev den helt. Att de har en otillgänglig kundtjänst hjälper inte.
  • Utmärkt
    3 mån sedan
    Skickade min order två dagar efter beställning. Inget att klaga på.
  • Dålig
    3 mån sedan
    Sju dagar efter min beställning har Åhléns fortfarande inte lyckats skicka min beställning. Deras kundtjänst beklagar att det dröjer men säger inte ett ljud om när paketet dyker upp. Ska tillägga att jag beställde ett paket från England samtidigt. Det kom efter fyra dagar. Aldrig mer Åhléns.
  • Dålig
    5 mån sedan
    Att kalla sina leveranser för "snabba" är ett skämt. 3 dagar innan de skickade från sitt lager, sedan ytterligare 2 dagar innan jag kunde hämta ut varan i en butik som har dessa varor på lager men då är det ett annat pris som gäller.
  • Usel
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Extremt dålig upplevelse av deras kundtjänst. Köpte en lampa med 20 ljuskällor där den ena var trasig vid leverans. Ringde omedelbart kundtjänst som (efter en väntetid på en timme trots att det bara var några få nummer före mig) inte alls förstod vad de kunde göra åt saken. Han började prata om att jag kunde returnera hela lampan vilket jag hade noll intresse av, jag ville ju bara ha en ny ljuskälla utskickad. Han lovade då att de skulle återkoppla till mig men återkoppling har nu uteblivit i tre veckor.
  • Usel
    7 mån sedan
    Helt värdelös webshop. Jag beställde på söndagen med "Leverans samma dag" för att jag ville ha mitn order senast måndag kväll. De tog 49:- betalt för denna frakt och utlovade leverans mellan 18-22 nästkommande vardag.
    Så där satt jag och väntade på barnens luciakläder som var beställda, men inget bud dök upp överhuvudtaget.

    Såklart svarar de inte på mail eller på facebook. Och nu återstår telefonkön... Gissar att jag får gasa iväg och köpa de där dräkterna någon annanstans och försöka häva mitt köp.

    SUCK!
  • Usel
    7 mån sedan
    Sämsta webshop jag har handlat på. Men varan var slut i butik så hade inget val. Evighetslång svarstid på mail. Evighetslång tid tills de ens skickar varan från deras lager.
    Pinsamt för att vara en så här stor butik.
  • Usel
    8 mån sedan
    Hopplös service. Min order har inte skickats på en vecka. Efter en timmes telefonkö hos kundservice, observera att jag hade plats 6, kunde kundtjänst inte hjälpa mig. De bad mig vänta på min order, de kunde inte makulera orden alt ordna så att jag kan hämta annan vara I butik.
  • Usel
    9 mån sedan
    Jag har aldrig varit så besviken på servicen från ett företag som jag är på åhléns. Jag gjorde det stora misstaget att inte kolla på prisjakt innan jag beställde. Min vara beställdes för snart tre veckor sedan och har fortfarande inte kommit fram. Kontaktar kundtjänst som gång på gång säger att varan är på väg. Får svar idag att den fastnat i deras system och att den inte är på väg någonstans. Om jag tycker att det känns obefogat att betala fakturan när jag inte fått varan får jag som svar att jag ska kontakta klarna. Hur kan åhléns misslyckas så fullständigt med leverans och grundläggande service?
  • Usel
    10 mån sedan
    Uppdaterat: 10 mån sedan
    Edit: Fick svar från kundtjänst efter 19 dagar, men de såg inte själva felaktigheten i debiteringen utan jag var tvungen att visa vad som gått fel. Efter detta återbetalades summan direkt utan problem.

    Beställer 2 st likadana varor, får endast ett ex och leveransen, trots att det är till egen butik, är 5 dagar. Får inget meddelande om varför jag bara fått en vara eller om jag ens får den andra. De ändrar kortbetalningen så att jag betalar för mycket för den varan som levererats.
    Väntetiden till kundtjänst är oerhört lång trots att det knappt är några i kö, så att man inte hinner sitta kvar vid telefonen, och de svarar inte på mail, som verkar vara det förespråkade kontaktsättet.
    Länge sen jag stötte på en så dålig svensk e-handel.
  • Usel
    10 mån sedan
    Skickade varorna till fel stad, svarar inte på telefon eller mail. Usel service. Har fortfarande inte fått varorna efter tre veckor.
  • Ganska dålig
    11 mån sedan
    3 veckors leveranstid och inget svar från kundtjänsten.
  • 2018-07-19 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Perfekt
    1 år sedan
    Snabb leverans och bra att kunna välja leverans vid dörren fast att ingen är hemma.
  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Extremt sega leveranser. Beställde ett duntäcke, tog över en vecka att få det, trots utlovad leveranstid på 4-5 dagar. Kan man inte få fram ett paket till någon i Stockholmsområdet på en arbetsvecka är det något problem.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde gardiner från webshopen. Vid leveransen visade det sig att fel gardiner (fel färg) skickats. Jag kontaktade kundtjänst. Efter en vecka hade jag fortfarande inte mottagit svar. En påminnelse lämnades även den obesvarad.

    Efter två veckor (och ännu inget svar) besökte jag ett Åhléns-varuhus för att byta varorna och få de gardiner jag faktiskt beställt. I varuhuset vägrades jag hjälp med hänvisning till att jag inte tagit med mig mejlet med köpbekräftelsen. De leveransdokument som skickats med beställningen, och som svart på vitt visade att det som borde ha skickats och det som hade skickats var olika, räckte inte. Efter en lång diskussion övertygade jag till slut personalen att ge mig vad jag beställt.

    Kort och gott. Usel webshop (felleverans), usel kundservice (inget svar efter två veckor), och uselt bemötande i butik (vägran att byta ut en uppenbart fellevererad vara). Det må komma som en överraskning för Åhléns, men man använder en webshop för att spara tid och slippa ta sig till butik. Jag gör framöver mina inköp hos andra webbutiker.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Fick nya hörlurar med en gång när de jag köpt visade sig inte vara helt korrekta. Toppen!
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Bra pris med medlemsrabatt och paketet kom fram fort. Bra att kunna betala med Swish.
  • Ganska dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Skulle köpa mitt favoritmärke "Washologi" på Åhlens. Leveransen tog 2 veckor och det var mycket besvärligt att beställa. Nää... åhlens får nog slipa lite på sin ehandel och logistik för att klara av de mindre aktörerna.

    Jag beställer numera bara från https://www.livehome.se/varumarken/washologi/ som alltid levererat inom 1-3 dagar :)
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Fruktansvärt långsam, Åhléns ska inte bedriva webshopp om de inte kan erbjuda snabbare leverans och kortare svarstid för kundservicefrågor. Mailade och undrade var min beställning var efter 6 dagar, inget svar på 2 dagar. Ringde då till Kundservice och där var det 34 minuters väntekö! Har flera Åhléns i närheten, skulle bara gått dit och handlat. Aldrig webshoppen igen!
    Fick meddelande att paketet skulle levereras hem på kvällen samma dag, kunde inte vara hemma i tid. Ingen lapp eller meddelande på hur jag skulle göra vid bomleverans. Ringde till Best Transport som levererar dagen efter(idag) då sa de att man skulle ringa till Åhléns. Har försökt ringa Åhléns kundservice hela dagen, varenda gång är det 35-114! minuters telefonkö! Jag var plats nr17 när det var 114 minuters väntan. Har de en enda person som jobbar??? Nu vet jag inte vad händer med paketet. Jag tänker inte sitta i telefonkö i 2 timmar, tvivlar starkt om de någonsin skulle höra av sig till mig...
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Jag genomförde beställning på Åhlens webbutik som avslutades med klick på "Slutför köp". Det var ett specialerbjudande den 1:a december och vi var glada att vi lyckades köpa denna produkt innan den tog slut. Dock uteblev beställningsbekräftelsen. Jag kontaktade direkt Åhlens som svarar några timmar senare och då hävdar att beställningen inte gått igenom. Produkten som vi ville köpa är naturligtvis slut i webbutiken. Kundservice visar ett totalt ointresse för att lösa detta trots att det uppenbart är deras system som strulat.
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Fruktansvärt långsamt, det ska inte ta 5 dagar för att plocka och packa en leverans så att posten kan hämta det. Det tar max 4h om man har bemannat ordentligt och har ett ok wms-system. Det har dumsnålat här, och jag hoppas att deras kunder märker det och slutar handla hos dem.
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Min sambo beställde ett badlakan och fyra handdukar online på Åhlens. När hon fick paketet innehåll det ett badlakan och två handdukar, eftersom den sortens handduk var slut och inte skulle komma in igen.

    Eftersom vi inte hade mycket nytta av två handdukar (vi har fyra krokar) ville vi lämna tillbaka de två vi fått. Jag tog med dem till Åhlens i Nordstan, Göteborg, i den förpackning vi fått dem i och med de papper som skickats med. När jag försökte lämna tillbaka dem fick jag veta att jag behövde svarsmailet på beställningen, som skulle innehålla en streckkod som de behövde läsa (och som av någon anledning inte stod i de papper som låg i leveransen). Eftersom jag inte hade det mailet tillgängligt tog jag med handdukarna hem igen. Nu var jag där igen med mail och allt, men efter att i 25 minuter försökt reklamera ordern, fick jag veta att vi själva var tvungna att ringa Klarna för att få tillbaka våra pengar.

    So, kort sagt: Vi gör en order, får för få varor, men måste själva ringa till betaltjänsten Åhlens använder för att försöka få tillbaka våra pengar! Otroligt korkat.
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Fick ett trasigt bordsben till ett duobord som jag köpte där. Kontaktade kundservice och kunde dagen efter hämta ett nytt ben - mycket bra och snabbt bemötande! Mycket nöjd med mitt köp och servicen efteråt.
  • Mycket bra
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Tycker de har oförtjänt dåligt betyg här. Har inte haft några problem med deras webbutik, smidigt när varor inte finns i närheten och praktiskt att det går att returnera i butik. Men visst, de är inte så billiga och hemsidan är ganska rörig.
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Leveransbekräftelse kom först 7 dagar efter beställningen. Paketet var sedan lämnat över till Posten - två dagar efter leveransbekräftelsen. Varan blev skickad som varubrev, så det kommer att nå min inom tre dagar. Om jag har tur. Man får räkna med två veckors leveranstid.

    Det var min första och sista beställning på Åhlens.se
  • Ganska dålig
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Svag dialog efter beställning. Frakten meddelades en vecka senare efter beställning.
    Varuhuset verkar inte vara i synk när webbshoppen annonserar ut och underförstått eller t.o.m vilseledande att inte nämna att det endast gäller internet.
    På det hela taget är min bana med Åhplens över efter många år.
    De politiska utflykter de har gjort under senaste åren är direkt olämpligt i övrigt.
  • Utmärkt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställde handdukar från webshopen. Handdukarna kom fram inom ett par dagar. Tycker att Åhléns har bra utbud och rimliga priser.
  • Acceptabel
    10 år sedan
    Uppdaterat: 10 år sedan
    Servicen är sådär.
  • Acceptabel
    10 år sedan
    Uppdaterat: 10 år sedan
    är en bra butik
  • Bra
    10 år sedan
    Uppdaterat: 10 år sedan
    ´dyyyra
  • Mycket bra
    11 år sedan
    Uppdaterat: 11 år sedan
    Bra butik
  • Bra
    11 år sedan
    Uppdaterat: 11 år sedan
    Relativt kasst spelutbud och normalt sett relativt dyra. Har mycket annat förutom spel dock.
  • Utmärkt
    12 år sedan
    Uppdaterat: 12 år sedan
  • Mycket bra
    12 år sedan
    Uppdaterat: 12 år sedan