Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Snabba & trygga leveranser
Fri frakt & retur till varuhus
Fler än 700 varumärken

https://www.ahlens.se

Betalningsalternativ

Klarna
Swish
Visa
MasterCard
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Åhléns har fått betyget (2.96)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    1 dag sedan
    Riktigt dålig kundservice, förmodligen till viss del till följd av ett föråldrat IT system för orderhantering. Dagen efter att jag lagt en stor beställning får jag ett mail om att jag har varor kvar i kundkorgen. När jag klickar in kommer jag till kundkorgen jag beställt dagen innan, men nu till 25% rabatt till följd av medlemserbjudande. Kundtjänst kunde inte korrigera priset i min lagda order utan bad mig lägga en ny och returnera den andra sedan när den kommer fram.

    Inte bara skapar detta en missnöjd kund, det kostar också Åhlens pengar i frakt och hantering, samt är dåligt för miljön.

    Här handlar jag inte igen!
  • Dålig
    16 dagar sedan
    Jag nappade på ett "tag 3, betala för 2"-erbjudande och beställde tre varor av samma typ men i olika färger. När det var dags att skicka varorna var dock tydligen en av färgerna slut i lager. Det löste Åhléns genom att helt enkelt bara plocka bort den ur min order, men likväl kräva mig på lika mycket pengar. När jag sedan tittade på hemsidan igen så angavs det fortfarande (eller igen) att varan fanns i lager. Rent och skärt lurendrejeri! Jag rapporterade såklart detta till Konsumentverket, så vi får se om det ger resultat.

    Åhléns förslag på lösning då jag kontaktade dem var för övrigt att om jag inte var nöjd så kunde jag returnera de andra varorna...

    I framtiden väljer jag självklart att istället handla någonstans där man åtminstone hört talas om termen kundservice.
  • Dålig
    23 dagar sedan
    Gjorde en beställning online. Erbjudande med expressleverans. Skulle komma till kvällen. Hörde mig för med Budbee, dom hade inte fått något från Åhléns. Kontaktar Åhléns. Dom hade inte skickat paketet pga hög arbetsbelastning. Dom hänvisar till köpavtalet som säger att detta kan hända och att dom inte kompenserar. erbjudandet står fortfarande kvar som alternativ, men fyller naturligtvis inte sin funktion. Det har nu gått tre dagar fortfarande inget paket. Beställ inte från Åhléns. Försök att inte köpa produkter från Åhléns då dom ur kundens perspektiv har falsk marknadsföring. Hur svårt kan det vara att ta bort leveransalternativet Expressfrakt?! Uteblivna presenter till besviken 8 åring.
    Sista gången jag handlade på Åhlens.
  • Mycket bra
    1 månad sedan
    Nöjd med utbudet och priser. Tjänsten kan vara bättre.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Hur jävla sämst får man vara? Beställningar som tar orimligt långa tider, kundservice som är fruktansvärt oengagerade och ovilliga till kompromisser, ingen prisgaranti mot de själva heller. Ångrar mitt senaste köp enormt mycket...
  • Dålig
    2 mån sedan
    Ska man ha en online ska man kunna sköta den också! Betalde för något som var slut i lager vilket inte ens borde gå, blev inte informerad på något vis utan fick det vanliga beskräftelsemejlet att min vara snart skickades... Väntade lugnt men det slutade med att syrran blev utan present. Bra där Åhléns! Det har gått 2 veckor och jag har inte blivit återbetalad hela beloppet pga att Åhléns sullat till det också. Första och sista gången jag beställde från Åhléns.se. Förvänta er inte bra service från kundtjänst om ni vågar lägga order
  • Dålig
    2 mån sedan
    Nästan inte lönt för Åhléns att ha en webbshop. Gör om gör rätt. Synd på ett varuhus med så mycket bra produkter och brett sortiment.
  • Dålig
    3 mån sedan
    Har under hela det här millenniet inte stött på en sämre e-handel i Sverige. Eller någon annanstans för den delen.
  • Dålig
    3 mån sedan
    Helt värdelöst. Beställde saker till varuhus, och fortfarande ingenting efter åtta dagar.
  • Mycket bra
    4 mån sedan
    Jag skulle köpa en fönborste som dottern önskade sig till jul. Tänkte inte ens på Åhlens, sökte efter andra leverantörer, men Åhlens dök upp, och som kund/medlem hade jag 20 % på ett köp just då, så valet var enkelt. Beställde söndag kväll, fick mail onsdag där man informerade om högt tryck och kort försening. Mail torsdag om att produkten var skickad, och fredag kom den fram. Helt acceptabel leveranstid i förjulstider - och bra information.
  • Dålig
    4 mån sedan
    Riktigt dålig support och leverans, fick en tom ask utan innehåll i leveransen till jul. Fortfarande inte fått svar från kundtjänst (eller någon ersättning) tre veckor senare. Skandalöst dåligt för ett så stort företag. Varning!
  • Dålig
    5 mån sedan
    Sämsta onlinebutik jag någonsin handlat från. Känns stenålder om man jämför med konkurrenterna! Valde hämta i butik med tro om att hinna få en julgransslinga innan jul (beställde i början på december 2019). Ringer butiken i Partille flertalet gånger men kommer bara till växeln. Växeln meddelar att eftersom slingan finns i lager i butiken så bör jag kunna få julgransslingan från butiken. Men när jag kommer fram stämmer inte lagersaldo så det finns ingen slinga. Butiken säger också att dom ändå inte kan ge ut från deras lager eftersom jag beställt online. Ingen känsla för service!
    När jag väl får sms om att varan finns i butik i Partille att hämta ut helgen innan jul och jag åker 40km för att hämta slingan finns den inte någonstans. Dom skyller på att den säkert kommit med någon annan pall till en annan butik. När jag sa att jag försökt ringa butiken sa hon att det är lönlöst i december. Och ändrar sig, lönlöst resten av året också. Dom svarar alltså inte i telefon. Jag kan tycka att man kanske ska ta bort telefonnummer till butik då...
    Tillbaka till slingan, hon lovade att maila kundtjänst för att meddela att jag inte ville hämta ut varan eftersom det var en julvara och julen skulle vara över innan den hann komma fram.
    Ingenting hände, min faktura var kvar och jag fortsatte få sms om att hämta ut varan. Jag ringer kundtjänst själv som inte fått något mail än från butik som lovar att fixa detta under dagen och höra av sig till butiken. Det hinner bli jul och jag får ytterligare sms om att hämta ut min vara som bevisligen inte finns i butiken.
    Till slut efter julhelgen är fakturan borta men ingen återkoppling till mig som kund. Utan jag fick gå in och kolla själv på Klarna för att se att varan var rutinerad.
    Sedan kommer hånet, ett mail med frågan om vad jag tyckte om varan. GISSA?
    ALDRIG att jag handlar från er onlinebutik igen, lika bra att ni stänger ingen den för ni är mil ifrån era konkurrenter!
  • Ganska bra
    6 mån sedan
    bra utbud
  • Usel
    6 mån sedan
    Åhlens, vilket skämt!

    30% Kampanj EN dag på Lego och i princip varenda ask är slut kl 10.30. Har ni laddat upp med 1st av varje inför kampanjstart?

    Lägg ner, såna här kampanjer med obefintliga saldon innebär endast bad will för er del..
  • Dålig
    6 mån sedan
    Beställde två mattor, den ena var precis som den bör vara, den andra var dåligt packeterad, förmodligen retur?

    Hursomhelst, den mattan som är dåligt packeterad får jag hem och inser att den är skitig, jag kontaktar kundtjänst och jag börjar få frågor om mattan ”bara” är skitig på den sidan som inte syns eller på den ”fina” sidan. Så ser mailet ut från deras kundtjänst, notera att dom inte erbjuder utskick av ny matta!(köpte mattan på rea,50%)

    När jag ställde frågan varför dom inte bara skickar ut ny matta, så får jag skicka tillbaka den skitiga mattan, så slutade dom svara!

    Detta är för mig första och sista gången jag beställer från Åhlens!

    Hej

    Vi rekommenderar att ni rullar ut denna och behåller så mycket som möjligt av original förpackningen den kom i.

    När ni rullat ut den kolla gärna om det syns nånting av detta på framsidan av mattan.

    Skulle ni inte vilja göra detta så kan ni välja att skicka den som en reklamation till vårat lager, där dom sedan gör en bedömning på varan, blir den godkänd där som en reklamation kommer ni att återfå en fullbetalning för denna matta i sådant fall.

    Önskar dig en fin dag!

    Med vänlig hälsning,

    Stefan
    Åhléns Kundservice
  • Dålig
    7 mån sedan
    E- handel ......skandal, usel ! Att vänta i 6 dagar på leveransen är under all kritik !
  • Knappt godkänd
    7 mån sedan
    Är för det mesta nöjd när jag handlar i deras fysiska butiker, men e-handeln är ett skämt! Över en vecka i leveranstid (och inga mail däremellan om vad som händer) och när man ska hämta ut sitt paket så är personalen alltid typ förvirrad över att nån vill hämta sitt paket 🙈
  • Dålig
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
    Spegel som skickades var dåligt paketed och gick sönder under leverans av DHL. Kontaktade kundtjänst och bad dem skickade ny, blev meddelad att jag måste skicka in den innan de kan skicka ut en ny (trots att jag skickat bilder på den trasiga spegeln). Skickar tillbaka den sammadag som jag mottagit den till Åhlens för att få en ny och blir meddelad att skickar ut en ny inom 1 vecka efter de mottagit den vilket sker 2 dagar senare. Kontaktar Åhlens en vecka efter jag ser att de mottagit den, blir meddelad att de kan ta upp till 2 veckor (!) efter de mottagit den, helt emot vad de sagt tidigare.

    Minst sagt besviken av deras beställningsflöde och kundservice. Beställde spegeln för nu 2 ½ vecka sedan, och blev precis meddelad att de kommer ta ytterligare en vecka på sig, detta utöver den orimligt långa leveranstid de har. Räknar med att denna beställning totalt kommer ta ungefär 4 veckor, förutsatt att min nästa spegel är hel när jag får den. Knappast rimligt.

    Uppdatering: 2 veckor efter Åhlens mottagit spegeln är ärendet fortfarande inte hanterat och de vet ingen status på ärendet och inte ens om de har tagit emot spegeln! (Står som levererad till dem). Blev meddelad av support att de skulle kontakta lagret och sen maila mig senast imorgon förmiddag för svar på status av mitt ärende.

    Uppdatering 2: Fick svar från Åhlens, deras lager hävdade att de inte fått varan. Kundservice frågar efter sändningsnummer (som jag redan skickat och skickar igen) vilket visar att paktetet mycket riktigt har redan levererats till Åhlens.

    Kundservice, beklagar problem jag haft och återbetalar mig. Då de inte kan leverera spegeln (som numera inte finns på lager!). De ger mig en rabattkod på 30% på ett köp, varav jag redan hade 25% på min föregående köp. Det är som ett hån. "Woho", ynka 5% rabatt "extra" för att de hållt på mina pengar i 1 månad, ljuga en rakt upp i ansiktet flertalet gånger och att jag ska behöva jaga runt dem. Det är nästan att man tävlar i sämst kundservice.
  • Dålig
    9 mån sedan
    Ohållbart långa leveranstider samt undermålig supportfunktion!
    Kan inte annat än att avråda från Åhlens e-handel som verkligen inte håller måttet alls.

    Köp över disk i fysiskt varuhus eller köp grejer på någon annan site på nätet, risken är annars stor att du blir besviken.
    Verkar tyvärr som detta är en bild som majoriteten delar.
    Hoppas jätten Åhlens förr eller senare kan lyckas med det som de allra flesta aktörer på nätet klarat i åratal nu.

    Synd, för de fysiska varuhusen är riktigt bra!
  • Dålig
    10 mån sedan
    Köpte en produkt online som jag öppnade vilket var förenligt med de Köpvillkor som finns under ”Ångerrätt” på Åhléns.se. Detta gällde inte när jag kom till butik för att returnera varan utan jag hänvisades till kundtjänst.

    Uppenbarligen finns det fler sidor med köpvillkor utanför Åhléns.se, nämligen på https://ahlens.freshdesk.com/support/home, där vissa villkor skiljer sig markant.
    Därav ingen möjlighet till retur.

    Jag tycker att det är minst beklagligt att det finns så stora skillnader gällande information och påpekade detta via kundtjänst.
  • Knappt godkänd
    10 mån sedan
    Väldigt långsam leverans - jag väljer alltid leverans till butik och ibland tar det upp till två veckor innan paketet finns att hämta upp.
  • Dålig
    11 mån sedan
    Luras nästan alltid med priserna för att hamna högt i resultaten på Prisjakt. T ex Dior Homme Sport 125 ml är listad för 725 kr här, men när man klickar in sig är det priset för 50 ml. Suck... Detta verkar Åhléns ha satt i system. Ett meningslöst lurendrejeri som bara gör oss konsumenter irriterade.
  • Knappt godkänd
    11 mån sedan
    Uppdaterat: 11 mån sedan
    Köpte en parfym i butik, varan var förpackad och försluten i plast. Kommer hem och öppnar, upptäcker att flaskan är nära på tom. Går tillbaka samma dag men möts av personal som ifrågasätter hur jag kan komma med en tom flaska - blir först misstrodd på att det är den flaskan som är inköpt samma dag.
    Jag var själv lika förvånad, hur tusan kan en inplastad flaska vara tom?
    Min räddning blir att de öppnar en till förpackning och även den är tom och vips blev behandlingen en annan med ersättning.
    Detta fall är nog extremt men bemötandet ”kunden har alltid rätt” verkar inte gälla på Åhlens, även om jag kompenserades och blev nöjd till sist.
  • Dålig
    11 mån sedan
    Beställde en vara som fanns i lager och fick bekräftelse. Fick återbetalning dagen efter men inget mail. Varan fanns i flera varuhus men Åhléns skickar bara varor från sitt huvudlager. Finns mycket förbättringspotential hos denna e-handel..
  • 2019-05-31 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Dålig
    1 år sedan
    Har handlat från Åhléns webshop vid ett par tillfällen och kan inte annat än ge dem ett bottenbetyg. Leveranserna är långsamma och vid det senaste tillfället uteblev den helt. Att de har en otillgänglig kundtjänst hjälper inte.
  • Utmärkt
    1 år sedan
    Skickade min order två dagar efter beställning. Inget att klaga på.
  • Dålig
    1 år sedan
    Sju dagar efter min beställning har Åhléns fortfarande inte lyckats skicka min beställning. Deras kundtjänst beklagar att det dröjer men säger inte ett ljud om när paketet dyker upp. Ska tillägga att jag beställde ett paket från England samtidigt. Det kom efter fyra dagar. Aldrig mer Åhléns.
  • Dålig
    1 år sedan
    Att kalla sina leveranser för "snabba" är ett skämt. 3 dagar innan de skickade från sitt lager, sedan ytterligare 2 dagar innan jag kunde hämta ut varan i en butik som har dessa varor på lager men då är det ett annat pris som gäller.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Extremt dålig upplevelse av deras kundtjänst. Köpte en lampa med 20 ljuskällor där den ena var trasig vid leverans. Ringde omedelbart kundtjänst som (efter en väntetid på en timme trots att det bara var några få nummer före mig) inte alls förstod vad de kunde göra åt saken. Han började prata om att jag kunde returnera hela lampan vilket jag hade noll intresse av, jag ville ju bara ha en ny ljuskälla utskickad. Han lovade då att de skulle återkoppla till mig men återkoppling har nu uteblivit i tre veckor.
  • Usel
    1 år sedan
    Helt värdelös webshop. Jag beställde på söndagen med "Leverans samma dag" för att jag ville ha mitn order senast måndag kväll. De tog 49:- betalt för denna frakt och utlovade leverans mellan 18-22 nästkommande vardag.
    Så där satt jag och väntade på barnens luciakläder som var beställda, men inget bud dök upp överhuvudtaget.

    Såklart svarar de inte på mail eller på facebook. Och nu återstår telefonkön... Gissar att jag får gasa iväg och köpa de där dräkterna någon annanstans och försöka häva mitt köp.

    SUCK!
  • Usel
    1 år sedan
    Sämsta webshop jag har handlat på. Men varan var slut i butik så hade inget val. Evighetslång svarstid på mail. Evighetslång tid tills de ens skickar varan från deras lager.
    Pinsamt för att vara en så här stor butik.
  • Usel
    1 år sedan
    Hopplös service. Min order har inte skickats på en vecka. Efter en timmes telefonkö hos kundservice, observera att jag hade plats 6, kunde kundtjänst inte hjälpa mig. De bad mig vänta på min order, de kunde inte makulera orden alt ordna så att jag kan hämta annan vara I butik.
  • Usel
    1 år sedan
    Jag har aldrig varit så besviken på servicen från ett företag som jag är på åhléns. Jag gjorde det stora misstaget att inte kolla på prisjakt innan jag beställde. Min vara beställdes för snart tre veckor sedan och har fortfarande inte kommit fram. Kontaktar kundtjänst som gång på gång säger att varan är på väg. Får svar idag att den fastnat i deras system och att den inte är på väg någonstans. Om jag tycker att det känns obefogat att betala fakturan när jag inte fått varan får jag som svar att jag ska kontakta klarna. Hur kan åhléns misslyckas så fullständigt med leverans och grundläggande service?
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Edit: Fick svar från kundtjänst efter 19 dagar, men de såg inte själva felaktigheten i debiteringen utan jag var tvungen att visa vad som gått fel. Efter detta återbetalades summan direkt utan problem.

    Beställer 2 st likadana varor, får endast ett ex och leveransen, trots att det är till egen butik, är 5 dagar. Får inget meddelande om varför jag bara fått en vara eller om jag ens får den andra. De ändrar kortbetalningen så att jag betalar för mycket för den varan som levererats.
    Väntetiden till kundtjänst är oerhört lång trots att det knappt är några i kö, så att man inte hinner sitta kvar vid telefonen, och de svarar inte på mail, som verkar vara det förespråkade kontaktsättet.
    Länge sen jag stötte på en så dålig svensk e-handel.
  • Usel
    1 år sedan
    Skickade varorna till fel stad, svarar inte på telefon eller mail. Usel service. Har fortfarande inte fått varorna efter tre veckor.
  • Ganska dålig
    1 år sedan
    3 veckors leveranstid och inget svar från kundtjänsten.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Snabb leverans och bra att kunna välja leverans vid dörren fast att ingen är hemma.
  • Dålig
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Extremt sega leveranser. Beställde ett duntäcke, tog över en vecka att få det, trots utlovad leveranstid på 4-5 dagar. Kan man inte få fram ett paket till någon i Stockholmsområdet på en arbetsvecka är det något problem.
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställde gardiner från webshopen. Vid leveransen visade det sig att fel gardiner (fel färg) skickats. Jag kontaktade kundtjänst. Efter en vecka hade jag fortfarande inte mottagit svar. En påminnelse lämnades även den obesvarad.

    Efter två veckor (och ännu inget svar) besökte jag ett Åhléns-varuhus för att byta varorna och få de gardiner jag faktiskt beställt. I varuhuset vägrades jag hjälp med hänvisning till att jag inte tagit med mig mejlet med köpbekräftelsen. De leveransdokument som skickats med beställningen, och som svart på vitt visade att det som borde ha skickats och det som hade skickats var olika, räckte inte. Efter en lång diskussion övertygade jag till slut personalen att ge mig vad jag beställt.

    Kort och gott. Usel webshop (felleverans), usel kundservice (inget svar efter två veckor), och uselt bemötande i butik (vägran att byta ut en uppenbart fellevererad vara). Det må komma som en överraskning för Åhléns, men man använder en webshop för att spara tid och slippa ta sig till butik. Jag gör framöver mina inköp hos andra webbutiker.
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Fick nya hörlurar med en gång när de jag köpt visade sig inte vara helt korrekta. Toppen!
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Bra pris med medlemsrabatt och paketet kom fram fort. Bra att kunna betala med Swish.
  • Ganska dålig
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Skulle köpa mitt favoritmärke "Washologi" på Åhlens. Leveransen tog 2 veckor och det var mycket besvärligt att beställa. Nää... åhlens får nog slipa lite på sin ehandel och logistik för att klara av de mindre aktörerna.

    Jag beställer numera bara från https://www.livehome.se/varumarken/washologi/ som alltid levererat inom 1-3 dagar :)
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Fruktansvärt långsam, Åhléns ska inte bedriva webshopp om de inte kan erbjuda snabbare leverans och kortare svarstid för kundservicefrågor. Mailade och undrade var min beställning var efter 6 dagar, inget svar på 2 dagar. Ringde då till Kundservice och där var det 34 minuters väntekö! Har flera Åhléns i närheten, skulle bara gått dit och handlat. Aldrig webshoppen igen!
    Fick meddelande att paketet skulle levereras hem på kvällen samma dag, kunde inte vara hemma i tid. Ingen lapp eller meddelande på hur jag skulle göra vid bomleverans. Ringde till Best Transport som levererar dagen efter(idag) då sa de att man skulle ringa till Åhléns. Har försökt ringa Åhléns kundservice hela dagen, varenda gång är det 35-114! minuters telefonkö! Jag var plats nr17 när det var 114 minuters väntan. Har de en enda person som jobbar??? Nu vet jag inte vad händer med paketet. Jag tänker inte sitta i telefonkö i 2 timmar, tvivlar starkt om de någonsin skulle höra av sig till mig...
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Jag genomförde beställning på Åhlens webbutik som avslutades med klick på "Slutför köp". Det var ett specialerbjudande den 1:a december och vi var glada att vi lyckades köpa denna produkt innan den tog slut. Dock uteblev beställningsbekräftelsen. Jag kontaktade direkt Åhlens som svarar några timmar senare och då hävdar att beställningen inte gått igenom. Produkten som vi ville köpa är naturligtvis slut i webbutiken. Kundservice visar ett totalt ointresse för att lösa detta trots att det uppenbart är deras system som strulat.
  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Fruktansvärt långsamt, det ska inte ta 5 dagar för att plocka och packa en leverans så att posten kan hämta det. Det tar max 4h om man har bemannat ordentligt och har ett ok wms-system. Det har dumsnålat här, och jag hoppas att deras kunder märker det och slutar handla hos dem.
  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Min sambo beställde ett badlakan och fyra handdukar online på Åhlens. När hon fick paketet innehåll det ett badlakan och två handdukar, eftersom den sortens handduk var slut och inte skulle komma in igen.

    Eftersom vi inte hade mycket nytta av två handdukar (vi har fyra krokar) ville vi lämna tillbaka de två vi fått. Jag tog med dem till Åhlens i Nordstan, Göteborg, i den förpackning vi fått dem i och med de papper som skickats med. När jag försökte lämna tillbaka dem fick jag veta att jag behövde svarsmailet på beställningen, som skulle innehålla en streckkod som de behövde läsa (och som av någon anledning inte stod i de papper som låg i leveransen). Eftersom jag inte hade det mailet tillgängligt tog jag med handdukarna hem igen. Nu var jag där igen med mail och allt, men efter att i 25 minuter försökt reklamera ordern, fick jag veta att vi själva var tvungna att ringa Klarna för att få tillbaka våra pengar.

    So, kort sagt: Vi gör en order, får för få varor, men måste själva ringa till betaltjänsten Åhlens använder för att försöka få tillbaka våra pengar! Otroligt korkat.
  • Perfekt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Fick ett trasigt bordsben till ett duobord som jag köpte där. Kontaktade kundservice och kunde dagen efter hämta ett nytt ben - mycket bra och snabbt bemötande! Mycket nöjd med mitt köp och servicen efteråt.
  • Mycket bra
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Tycker de har oförtjänt dåligt betyg här. Har inte haft några problem med deras webbutik, smidigt när varor inte finns i närheten och praktiskt att det går att returnera i butik. Men visst, de är inte så billiga och hemsidan är ganska rörig.
  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Leveransbekräftelse kom först 7 dagar efter beställningen. Paketet var sedan lämnat över till Posten - två dagar efter leveransbekräftelsen. Varan blev skickad som varubrev, så det kommer att nå min inom tre dagar. Om jag har tur. Man får räkna med två veckors leveranstid.

    Det var min första och sista beställning på Åhlens.se
  • Ganska dålig
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Svag dialog efter beställning. Frakten meddelades en vecka senare efter beställning.
    Varuhuset verkar inte vara i synk när webbshoppen annonserar ut och underförstått eller t.o.m vilseledande att inte nämna att det endast gäller internet.
    På det hela taget är min bana med Åhplens över efter många år.
    De politiska utflykter de har gjort under senaste åren är direkt olämpligt i övrigt.