Prisjakt
  • Hembioconsult

  • se

Bli först med att skriva ett omdöme!

Vad tycker du om Hembioconsult?

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
m
mikael_81
5 omdömen
DåligRedigerades 2 år sedan

Äntligen skulle en för oss större summa pengar spenderas på hifi, efter många års tittande och lyssnande i deras fina butik med massa trevliga anläggningar ger vi dem chansen. 😁 Detta lyckades hembioconsult slarva bort med sina konstiga kommentarer både i butik och via mejl när detaljerna skulle göras upp. Plånboken töms i annan butik. Synd…..

Gästanvändare
Utmärkt2 år sedan

Väldigt kunniga när man besöker butiken. Jag är mycket nöjd med min ljudanläggning som har växt över tid. De har utrustning i hela prisspannet från prisvärt till de mest dyra vilket gör att jag lyckats hitta rätt och dessutom veta vad jag saknar i de högre prisnivåerna. De bryr sig om att det skall låta bra och de tar sig tid att diskutera med mig vad som är bäst för mig, fått en väldig fin service i denna butik.

Gästanvändare
UselRedigerades 2 år sedan

Köpte ett par högtalare från hembioconsult, när jag väl fick produkten visade det sig att butiken enbart skickat 1 högtalare. Tog därefter kontakt med deras kundtjänst som förklarade dom hade råkat lägga ut produkten som par men att det skulle vara styckvis. Fick till mig från kundtjänst att jag hade två alternativ, antingen köpa en till likadan högtalare till fullpris eller returnera varan. Då jag inte riktigt var beredd att betala det dubbla, bad jag om att få returnera produkten. I efterföljande mejl förklarade kundtjänst för mig att jag skulle behöva betala returportot?!?! Förklarade att dom får stå för det när det är dom som har gjort fel. Som respons fick jag ett mejl med en retursedel. Jag skickade tebax högtalaren och väntade i över en vecka innan jag började undra vart pengarna var. Såg på min bank att jag hade fått pengarna två dagar tidigare. Kutym är väl ändå att skriva att man returnerar pengarna? +- Jag fick mina pengar tebax - Var tvungen att argumentera för att inte behöva betala returportot när dom hade lagt upp produkten fel… - Meddelar inte att man betalat tebax pengarna. - Kort, mellan raderna otrevlig kundtjänst(Subjektivt, min känsla).

Gästanvändare
Utmärkt3 år sedan

Bra butik.

Gästanvändare
OKRedigerades 3 år sedan

När man är i butik är dom hjälpsamma. Kände mig dock lite "förföljd" när jag gick runt och tittade men det är en annan topic. Sen är dom rent ut sagt dåliga på att svara på mail. Har säkert skickat ett tio-tal frågor via mail och av dom har jag bara fått svar EN gång! Sen en annan lustig grej vara att jag var inne i butiken och pratade om att få lite grejor inbytta med mitt eventuella köp. Inga problem sa dom. Hade dock inte med mig prylarna så dom sa att jag kunde maila bilder och lite info om prylarna. Gjorde detta. Ni kan ju gissa hur detta slutade, INGET SVAR! Inte ens en vecka senare. Detta tycker jag är riktigt DÅLIGT när man har kommit överens om att göra på detta sättet. I alla fall min uppfattning är då om dom skiter i att svara till en potentiell kund att dom helt enkelt säljer såpass bra att dom inte "behövde" mig så att säga. Jag köpte för 100k på annat håll. Gissar att många affärer hade uppskattat att få en kund som handlar för såpass mycket. Men men...har tidigare handlat där med mycket goda erfarenheter men efter detta kommer jag INTE återkomma tyvärr. Tråkigt att bra hifi/hembio butiker blir färre och färre. Hembiobutiken blir det i fortsättningen för min del! Korrigering: Ok i all besvikelse överdrev jag nog lite att det var EXAKT tio mail. Enligt HC var det bara tre så vi kör pã det. Kallar dock inte min personliga upplevelse för smutskastning men men...I vilket fall att man har tid och svara på omdömen inom några timmar men inte har tid att svara på ett mail inom en vecka, nja. HC var mitt förstaval oavsett väntetid för många andra butiker hade prylarna i lager. Att HC inte förstår att en kund som inte fått svar inom en vecka på en mail som vi hade kommit överens om att skicka att det i kundens ögon kanske kan uppfattas som dom "skiter" i kunden är konstigt. Att man går på defensiven och inte kan se omdömet för vad det är och "skyller" på kunder är ju lite så där liksom. Och med "skyller" menar jag tidigare svar HC gjort på andra omdömen. Och att hänga upp sig på detaljer bara för att se bra ut själv och få kunden art se dålig ut är bara löjligt. Hur som helst vi är nog överens om att jag inte kommer återkomma och HC vill nog inte ha mig som kund i framtiden. Allting gott tack för mig!

Hembioconsult svarar:2021-02-16
Vi har gått igenom vår e-post som du har skickat till oss och du har skickat 3st inte 10st! varav vi svarat på 2 av dessa där du själv inte återkopplat på ett av dem. Ditt mail med bilder på vad du ville byta in har vi dock inte hunnit att svara på ännu men det beror knappast på att vi "skiter" i det! Vi har aldrig och kommer aldrig att "skita" i någon kund! Men vi är trots allt bara vanliga människor med fel och brister precis som alla andra. Men att Du förvanskar sanningen och smutskastar oss offentligt är inte ok! //Lennart & Daniel
z
zoop
12 omdömen
UtmärktRedigerades 3 år sedan

Fin butik. Hjälpsam personal. Bästa servicen helt klart.

t
tpex
3 omdömen
UtmärktRedigerades 4 år sedan

Kunnig personal, stort utbud och gott kaffe!

Gästanvändare
Utmärkt4 år sedan

Grymt bra HiFi-butik, mycket kunnig personal samt väldigt trevligt okonstlat bemötande. Butiken har väldigt bra sortiment och riktigt fina lokaler. 10/10, så även hemsidan. Vi ses snart igen!

Gästanvändare
UtmärktRedigerades 4 år sedan

Riktigt bra butik med kunnig personal. Blir garanterat fler inköp här.

Gästanvändare
UselRedigerades 4 år sedan

Riktigt otrevliga säljare som kommer med påhopp och har kasst kundbemötande.

Hembioconsult svarar:2020-01-21
Hej, Med tanke på att det var tredje paret hörlurar du beställde och avbeställde inom loppet av 14 dagar så kanske det inte är så konstigt att man börjar ställa frågor? Har man svårt att bestämma sig för vad man skall köpa så kanske man skall undvika att handla på distans eller ha en öppen dialog med handlaren om det finns möjlighet att testa ett eventuellt demoex innan man bestämmer sig. MVH Daniel

Om butiken

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

KlarnaSveaWebPaySwishAmerican ExpressVisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Förskottsbetalning
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

Erbjuder installationsassistans på plats. Se butikens hemsida för info och eventuella regionala begränsningar.

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Floda HembioConsult AB

Organisationsnr: 556794-0423